גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עובדי חדשות 13 לדירקטוריון: "תדהמה ושאט נפש ממינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ'"

עיתונאיות ועיתונאי חדשות 13 שיגרו מכתב חריף לדירקטוריון, בו הביעו התנגדות למינוי יו"ר הרשות השנייה לשעבר למנכ"לית החברה ● לפי המכתב, "המינוי כה פסול ומופרך, עד כי מתעוררת תהייה שמא דירקטוריון החברה פעל במודע בניגוד לטובתה העסקית והציבורית" ● רשת 13: "ועדת האיתור פעלה במקצועיות ובתהליך סדור"

יוליה שמאלוב-ברקוביץ' / צילום: שלומי יוסף
יוליה שמאלוב-ברקוביץ' / צילום: שלומי יוסף

בעקבות הודעת דירקטוריון חדשות 13 על מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית החברה, עיתונאיות ועיתונאי חדשות 13 שיגרו מכתב חריף לדירקטוריון, בו הביעו את התנגדותם למינוי.

בנוסף למכתב, הודיעו העיתונאים על אסיפת עובדים דחופה, מחר (ו') ב-9 בבוקר, עם הצוותים של ארגון העיתונאים. "המינוי הוא צעד חסר תקדים שעשוי להוביל לחיסול חברת החדשות ובהתאם למספר פרסומים, אף להוציא לדרך מהלך של 'טיהור' שיתבצע בעיתונאי ועיתונאיות החברה, כחלק מצמצומים, כביכול ממניע כלכלי, במטרה להשתיק קולות ביקורתיים. לא נסכים לעמוד מנגד אל מול צעדים פסולים שאין להם דבר וחצי דבר עם הבראת חדשות 13 ויציאה לדרך חדשה תחת ניהול עיתונאי מקצועי כנדרש על פי חוק". נאמר בהודעת הכינוס שנשלחה לעובדים.

תוך פחות משנה ועם רייטינג מדשדש: אור צלקובניק עוזב את חדשות 13
המהדורות התארכו, התוכן השיווקי השתלט: סיכום קדנציה לרגולטורית שהייתה אמורה לשמור על המסך שלנו

למרות המחאה מצד עובדי חדשות 13, שמאלוב-ברקוביץ' הוציאה מייל לעובדים עם בחירתה לתפקיד. "אני נרגשת להיכנס לתפקיד מנכ"לית חברת החדשות," נכתב במייל.

"אלו ימים מורכבים עבור אזרחי ישראל ואתגרים רבים עומדים בפנינו, ולנו כחברת חדשות יש מחויבות לפעול במקצועיות ובאחדות. ביחד ובשיתוף פעולה איתכם נפעל להצלחת חברת החדשות, ואעשה כל שביכולתי להביא להצלחתה ושגשוגה, מתוך הבנה שלהצלחת החדשות השפעה מכרעת על צמיחת הערוץ כולו".

נוסח הטיוטה של מכתב העיתונאים

לידי גלובס הגיע נוסח הטיוטה שנשלח לעיתונאים, וּלפי שעה לא נרשמים לו מתנגדים. "אנו, עיתונאיות ועיתונאי חדשות 13, מביעים תדהמה ושאט נפש בעקבות החלטתו המבישה של דירקטוריון החברה בהשתתפותכם, למנות את הפוליטיקאית יוליה שמאלוב-ברקוביץ' לתפקיד המפתח של מנכ"לית חברת החדשות השנייה בגודלה בישראל", נכתב.

על-פי ההודעה, ברקוביץ', שבעבר שימשה יו"ר הרשות השנייה, אינה כשירה משפטית וערכית למשרה הרגישה, "הן מפני שאינה עיתונאית כבר שנים רבות, הן מפני שפעלה באופן סדרתי נגד החברה וכתביה, הן מפני שנפסלה על-ידי שר התקשורת מלשמש כיו"ר הרשות השנייה, הן מפני שהביעה עמדות פוגעניות כלפי נשים, העלולות להכתים את כולנו, והן מפני שקשרים בינה לחבר בגוף הבוחר מעלים חשש לניגוד עניינים".

לפי המכתב, המינוי, שאושר הבוקר (ה') בדיון קצרצר, הוא "כה פסול ומופרך, עד כי מתעוררת תהייה בלתי נמנעת שמא דירקטוריון החברה פעל במודע בניגוד לטובתה העסקית והציבורית, באופן שבפועל משרת את האינטרס של שוחרי רעתה".

החתומים על המכתב מזהירים מפגיעה ביציבות החברה באופן חסר תקדים, אשר "עלול לגרום, בתוך זמן קצר, לקריסת הבית על יושביו. בלית-ברירה אנו מביעים אי-אמון בהחלטתכם, על כל המשתמע מכך".

"קשה לחשוב על אדם שהפגין עוינות גלויה יותר לחדשות 13"

בין הטענות שעלו במכתב, נטען כי שמאלוב-ברקוביץ' מונתה על-ידי דרג פוליטי לתפקידה כיו"ר הרשות השנייה ו"גרמה לנזק בל-יתואר, אף לשיטתה של החברה". מנכ"ל הארגון צריך להיות חוט השדרה העיתונאי שלו, ולפי העובדים, שמאלוב-ברקוביץ' "אינה עומדת בתנאי הסף לשמש עורכת ראשית כהגדרתה ברישיון - ודין מינויה להיפסל, בין אם בביקורת מינהלית או שיפוטית".

עוד נכתב כי שמאלוב-ברקוביץ' פעלה נגד דמויות בחברת החדשות. "קשה לחשוב על אדם שהפגין עוינות גלויה יותר לחדשות 10/13 ו/או עובדיה, מאשר הגברת שמאלוב-ברקוביץ' בשבתה כיו"ר הרשות השנייה. גם בחלוף השנים, התוצאות ההרסניות של כהונתה עדיין צרובות בבשר החברה", נכתב.

בין היתר, הכוונה להתנגדותה של שמאלוב-ברקוביץ' למיזוג בין הערוצים 10 ו-13, שלא הפכה להחלטה בשל פעולות עיתונאים, ששכנעו את מועצת הרשות השנייה להצביע בניגוד לעמדתה. "הכיצד, עם מוניטין כזה, ניתן אפילו לשקול בתום-לב את מועמדותה לניהול חברת החדשות?!", נכתב.

עוד הוזכרו עמדותיה של שמאלוב-ברקוביץ' כלפי נשים, שהן לדברי הכותבים פוגעניות. בין היתר, הכוונה לדברים שאמרה בכנסת על טרנד "אימהות יחידניות המבקשות הטבות" ועל "ההגזמה בתיאור הטרדות מיניות". 

תמיכה רחבה במכתב 

לגלובס נודע כי נרשמת תמיכה רחבה במכתב בקרב עיתונאי חדשות 13, ויותר מ-120 עובדים חתמו. ברשימת החותמים לפי שעה נמצאים: אביעד גליקמן, אלמוג בוקר, הילה אלרואי, נגה ניר-נאמן, מתן חודרוב, טליה כהן, יוסי אלי, טל שורר, ברוך קרא, חן זנדר, סיוון אלקלק, נעם גולדברג, מאיר מרציאנו, רוני שצ'וצ'ינסקי, מיה איידן, לירון שמם, אלון בן דוד, סער גיט, קטיה רכוב דרורי, ספי עובדיה, עלי מוגרבי, טל זרביב, ליאור לנדנברג, ישי פורת, גיל תמרי, רביב דרוקר, רועי ינובסקי, יוסף ישראל, ליאור קינן, מוריה אסרף-וולברג, חזי סימנטוב, אור הלר, ליאור ורוצלבסקי, יהלי מודן, רועי חסן, שרה שיטרית, טום פריזמנט, אלון דוכובני, יותם רוטברד, עידו וולפוביץ, עמרי מימון, נגה זלצר, הללי שפנצר, אייל דולץ, נטע רודמן-ארדן, יובל הרשקוביץ, דניאל בלום ונמרוד רוזנברג. 

אם המינוי ייצא לפועל, שמאלוב-ברקוביץ' תחליף את אור צלקובניק, שהודיע על עזיבת התפקיד אחרי שנה לא פשוטה ומאבקים מול העובדים. למעשה, מדובר במינוי הראשון של מנכ"ל רשת 13 החדש, אמיליאנו קלמזוק. אחת המשימות העיקריות שלה תהיה להוביל את תוכנית הפיטורים של רשת 13 גם בחברת החדשות ולהתמודד עם מאבקי הכוחות בין העובדים להנהלה.

מחדשות 13 ומיוליה שמאלוב-ברקוביץ' לא נמסרה תגובה. 

מדירקטוריון רשת 13 נמסר בתגובה: "יוליה שמאלוב-ברקוביץ' נבחרה על-ידי ועדת איתור שבחנה מספר מועמדים, פעלה במקצועיות ובתהליך סדור. בישיבת הדירקטוריון היום נכחו כלל הדירקטורים, וכולם הצביעו פה-אחד בעד המינוי". 

עוד כתבות

רו''ח אפי סנדרוב, המנהל המורשה של חברת סלייס / צילום: באדיבות מגדל

לקופות סלייס הושבו רק 16 מיליון ד' מהכספים שהושקעו בקרנות חוץ

עמיתי סלייס העבירו לקרנות חוץ סכום של 240 מיליון דולר ורק מיעוט מהם חזר לקופות החברה - כך עולה מעדכון ששלח היום המנהל המורשה, רו"ח אפי סנדרוב, לעמיתי קופת הגמל בניהול אישי ● לדבריו, "אנו ממשיכים בתהליכים לאיתור עסקאות נוספות"

קלע דוד / צילום: דוברות משרד הביטחון

יותר טילים, פחות מל"טים: איזה נשק מכרו בתעשיות הביטחוניות בשנה החולפת?

משרד הביטחון הודיע כי בשנת 2023 התעשיות הביטחוניות שברו שיא וחתמו על חוזים חדשים בסך כ־13.073 מיליארד דולר ● זו השנה השלישית ברציפות שבה נקבע שיא ● מערכות ההגנה האווירית היוו 36% מהיקף העסקאות, ומנגד נרשמה ירידה ניכרת בתחום המל"טים והרחפנים

עו''ד רונאל פישר / צילום: יוסי זמיר

9 שנים של סחבת: עורך הדין החדש בצוות ההגנה ומתי יעיד רונאל פישר

החודש הצטרף לסנגור של רונאל פישר, עו"ד אלי פרי, עורך דין חדש מטעם הסנגוריה הציבורית - בן זריהן ● במקביל נקבעו מועדים לפרשת ההגנה, בה צפויים להעיד פישר ורות דוד וכן הנאשמים הנוספים בתיק, שי ברס ויאיר ביטון ● החל מ־28 לאוקטובר יעלה פישר לדוכן העדים ויעיד שלושה ימים בשבוע

משתתפי התוכנית מיוטה ומישראל / צילום: רמון סינגלטרי ג׳וניור

בזמן שקמפוסים רבים הפכו זירה עוינת לישראל, יש מי שמייצר שיתופי פעולה

אוניברסיטת יוטה יוצאת בתוכנית חדשה בשיתוף מרכז החדשנות הישראלי פרונטיר, במטרה לפתח את הנגב הישראלי על בסיס ידע משותף ● "מדובר בחיבור היסטורי", אומרים יוזמי המהלך ● ישראל מתגייסת 

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

לראשונה לאחר יומיים: אזעקות בגליל המערבי בעקבות חדירת כלי טיס עוין

אחרי קרוב ל-60 שעות של שקט, התרעות הופעלו בכמה יישובים בגליל המערבי. לא ידוע על נזק או על נפגעים • פרסום ראשון: אחרי הביקורות - רה"מ הזמין לפגישה את משפחות החטופים שנרצחו בשבי • השליח האמריקני עמוס הוכשטיין בביקורו בלבנון: "אנחנו עוברים זמנים קשים • עדכונים שוטפים

יוגב גרדוס ובצלאל סמוטריץ / צילום: עודד קרני, נועםמושקוביץ'-דוברות הכנסת

שיקול מקצועי או פוליטי? שר האוצר דורש פיילוט עצמאות תקציבית למשרדים

במסגרת גיבוש תקציב המדינה לשנת 2025, שר האוצר מקדם פיילוט שיעניק למספר משרדי ממשלה עצמאות בתכנון תקציביהם ● בדרג המקצועי באוצר חוששים שהמהלך ישמש פרצה להבטחות קואליציוניות, כמו הטמעת כספים לסבסוד רשתות החינוך החרדיות בבסיס התקציב

ארבעה חטופים הוחזקו בשתי דירות סמוכות בתוך מחנה הפליטים נוסייראת. אחד מהשומרים היה עיתונאי אל-ג'זירה פעיל חמאס / צילום: ap, Jehad Alshrafi

חטופים בבית השכן: WSJ חושף את הסוד האפל של המשפחה העזתית

משפחת אל-ג'מאל הייתה מוכרת במחנה הפליטים נוסייראת כמקורבת לחמאס ● אך מעט מאוד אנשים ידעו על כך שבחדר קטן וחשוך בדירתם, הם החזיקו את החטופים הישראלים שכוחות ישראלים מיוחדים חילצו

צילומים: AP-Ludovic Marin, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בחירות בזק בצרפת: ההחלטה שמחקה בשבוע 240 מיליארד אירו מהבורסה בפריז

ההימור של עמנואל מקרון ללכת לבחירות עד סוף החודש מעורר חשש בקרב משקיעים, שרואים אפשרות לממשלת ימין או שמאל פופוליסטי בצרפת, ולעימות מתמשך בין הנשיא לפרלמנט ● כתוצאה מהירידות, לונדון שוב הבורסה הגדולה ביותר באירופה ● מה עומד מאחורי המהלך?

מפכ''ל המשטרה, קובי שבתאי / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי מחוץ לדיון: "באתי לכאן בחשש כבד לעתידה של המשטרה"

בג"ץ דן כעת בהרכב מורחב בתיקון לפקודת המשטרה שנעשה לבקשת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ● השופט גרוסקופף: "יצרו מצב לא מאוזן. השר יכול להנחות את המשטרה כרצונו" ● השופט עמית: "עלול להגיע למצב שחלקים באוכלוסייה ירגישו יותר מאוימים" ● לדיון הגיע גם מפכ"ל המשטרה, אך הוא לא קיבל את רשות השופטים להשתתף בדיון

צפריר אפרתי / צילום: פוקוס

״לא היו תשואות אטרקטיביות כאלה בעשור האחרון״: ההמלצה המפתיעה של מנהל ההשקעות

צפריר אפרתי מבית השקעות פוקוס, המתמחה בניהול קרנות אג"ח, ממליץ על חוב לא מדורג עם ביטחונות, "כך שגם אם החברה תגיע לחדלות פירעון ניתן יהיה לקבל את הכסף" ● באפיק המנייתי הוא מעדיף להשקיע בחו"ל, אך מציין הזדמנויות בנדל"ן המסחרי ובסקטור הגז המקומי

ועדת החוקה 18.6.24- החוק לבחירת רבני ערים / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

הדיון על חוק הרבנים: ראש עיריית אשקלון - "חקיקה מטומטמת. נרצחו לי אנשים בעיר"

הבוקר מתקיים דיון בחוק השנוי במחלוקת אך חברי הכנסת של הליכוד מסרבים לתמוך ● הלחץ מצד ש"ס ובעיקר יושב ראש המפלגה אריה דרעי הוא כבד ביותר והוא מאיים בפירוק הממשלה ● בהיעדר רוב לקואליציה: ההצבעה על חוק הרבנים לא תתקיים היום

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

עליות באירופה; מדד קאק הצרפתי עולה ב-0.3%

מדד דאקס עולה ב-0.4% ● הבורסה בצרפת – הרע עוד לפניה, כך מנבאים בגולדמן סאקס ● הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי ● בנק אוף אמריקה: שוק הנפט העולמי מוצף ומחירי הנפט נמצאים בסיכון ● אנליסטים נותנים למיקרוסופט מחיר יעד של 550 דולר, 22% יותר ממחיר המניה כעת ● מגדל ניהול תיקי השקעות: הבחירות בארה"ב טובות לשווקים

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

נעילה ירוקה בתל אביב; מדד הבנייה זינק בכ-3.5%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.4% ● השקל מתחזק קלות מול המטבעות הזרים ● פער תשואות האג"ח מול ארה"ב נמצא בשיא של עשור, האם בנק ישראל יתערב במסחר? ● סיגמא: "מרגישים את עליות המחירים, העלייה המתונה של המדד לא תגרום לבנק ישראל לשנות את הריבית" ● מיטב: למרות השיאים במדדים העיקריים, רוב המניות בארה"ב נחלשו ומשקפות הרעה כלכלית, מומלץ להקטין חשיפה

אילוסטרציה: shutterstock

בגלל המלחמה: ישראל מחוץ לרשימת המדינות הפופולריות על עשירי העולם

ישראל יצאה מרשימת המדינות שאליהן עוברים הכי הרבה עשירי העולם, כשאלו מעדיפים לעבור למדינות אטרקטיביות כמו ארה"ב, אוסטרליה ופורטוגל ● מה גרם לשינוי?

כולם רוצים בית ספר לרפואה / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כולם רוצים בית ספר לרפואה. למה עכשיו והאם זה הפתרון למחסור ברופאים

בשנים הקרובות מתוכננים לקום ארבעה בתי ספר לרפואה בישראל ● הם ינסו לסתום את החור המתרחב בכוח האדם הרפואי, אבל לא כולם מתלהבים מהשחקנים החדשים ● התחרות הצפויה על משאבי הוראה כבר מחוללת סערות

וורן באפט / צילום: Reuters

עם החזקות ב-15 מיליארד דולר: וורן באפט מאמין במניה הזו

ברקשייר האת'ווי ממשיכה לאסוף מניות של אוקסידנטל פטרוליום ● במקביל, לאחר הפסקה של  יותר משנה, היא שוב מוכרת מניות של יצרנית הרכב החשמלי הסינית BYD

צלחות לויין - גילת לווינים / צילום: תמר מצפי

גילת תשלם עד רבע מיליארד דולר עבור חברה בתחום האינטרנט בטיסות

חברת רשתות הלוויין מישראל תשלם 98 מיליון דולר עם השלמת העסקה, והיתרה בכפוף לאבני דרך

צילומים: איל יצהר, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

החברות הבינלאומיות מתרחקות מישראל: צניחה חדה במחקרים הקליניים

ועדה מייעצת של ה-FDA, אישרה תרופה של של אלי לילי לטיפול באלצהיימר ● פרופ' סיגל סדצקי, מצטרפת לחברת הסטארט אפ בריאה (Briya) ● וגם: ב-2023 חברות השקיעו במחקרים בישראל את הסכום הנמוך ביותר שנמדד מאז 2014

תערוכת הנשק בפריז. בלי ישראלים / צילום: Reuters, BENOIT TESSIER

"חוויה משפילה": עדויות של ישראלים מחוץ לתערוכת הנשק בפריז

רוב הישראלים בחרו שלא להגיע לתערוכת הנשק יורוסאטורי (Eurosatory) בפריז ● אלה שכן הגיעו, גילו שהתו שהונפק להם לא מאפשר כניסה לתערוכה ● לא רק זאת, אלא שחברות בינלאומיות ביקשו לכסות מוצרים ישראלים שהציגו

פעילים פרו־פלסטיניים חוסמים בגופם את הגישה למפעל Instro Precision, במרץ האחרון / צילום: Reuters, Martin Pope / SOPA Images

בריטניה: פעילים פרו-פלסטינים פרצו והשחיתו מפעל השייך לאלביט

פעילים פרו־פלסטינים מארגון בשם Palestine Action תיעדו עצמם פורצים למפעל של חברת Instro Precision בבריטניה, תוך כדי שהשחיתו ציוד ושברו דלתות ● החברה הפכה ליעד להפגנות בחודשים האחרונים, כאשר מאות מפגינים נהגו לפקוד את המקום ולחסום את הגישה למפעל