גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

החל מ-260 אלף שקל: רכב השטח הקוריאני הגדול שעבר שדרוג

הרקסטון הוותיק של סאנגיונג, כיום KGM, עבר שדרוג עם שאיפות פרימיום ● יש לו תא נוסעים מפנק, אך הוא עדיין בעיקר רכב שטח

REXTON KGM 2024 / צילום: יח''צ
REXTON KGM 2024 / צילום: יח''צ

לחברת סאנגיונג הקוריאנית יש נוכחות בישראל, לסירוגין, מאז תחילת שנות ה־90. אולם בניגוד למתחרותיה הקוריאניות יונדאי וקיה, שהפכו עם השנים למובילות השוק, סאנגיונג נותרה מאחור.

אירופה מטילה גזרות על יצרני הרכב הסיניים: איך זה ישפיע על ישראל? 
מלאי הענק שהגיע מטורקיה בדקה ה-90 והשאלה: האם זה הזמן לקנות רכב חדש? 

החברה הקוריאנית סבלה במשך עשרות שנים מקשיים עסקיים, סכסוכי עבודה ופשיטות רגל, והחליפה בעלי־בית למכביר כולל דייהו הקוריאנית, סאייק הסינית ומהינדרה ההודית.

בשנה נרכשה החברה על ידי קבוצת אחזקות קוריאנית ומחקה את השם ההיסטורי סאנגיונג לטובת השם KGM במטרה להתחיל "דף חדש ונקי". פריצת הדרך המשמעותית של המותג אמורה להתחיל במחצית השנייה של השנה כאשר הוא ישיק באירופה ובישראל קרוס־אובר חשמלי מודרני עם טווח מכובד, במחיר שיציב תחרות לסינים המובילים את הפלח. אבל עד אז מסתפקת החברה בשדרוג ומיתוג מחדש של הדגמים, שאותם קיבלה "בירושה" מסאנגיונג, ואחד מהם הוא הקרוס־אובר הגדול והקשוח "רקסטון".

עיצוב חיצוני

הדור הנוכחי של הרקסטון הוצג לראשונה ב־2017 ועבר מאז מספר עדכונים חיצוניים, אך קווי המתאר הבסיסיים שלו לא השתנו. זה עדיין רכב מאסיבי, קשוח וגבוה, שנראה כאילו החמיץ את הטרנדים האחרונים של תעשיית הרכב בתחום האווירודינמיקה. יש לו אמנם חרטום בעיצוב עדכני עם גריל גדול ומרשים, פגוש קדמי נאה ופנסי היי־טק מרובי אלמנטים.

אבל פרופיל הצד שלו נראה די גמלוני בשל עמוד הגג האחורי הרחב והזקוף ומשטח גג אופקי עם מסילות מטען. גם עיצוב הזנב משקף טרנדים שרווחו בשלהי העשור הקודם. הממדים נותרו מכובדים ומרשימים, ועם אורך של 4.85 מ' וגובה של 1.82 מ' הכלי מעניק את "סטטוס הכביש" הישראלי הנכסף, שנמדד בסנטימטרים.

פנים הרכב

עיקר ההשקעה במיתוג ובשדרוג הופנתה לתא הנוסעים, שעושה כעת צעד גדול לעבר מחוזות הפרימיום.

אחרי דילוג מעל סף כניסה גבוה, בסיוע ידית צד חסונה, מוצאים עצמם הנהג ונוסעיו בתוך סביבת מחייה יוקרתית ואיכותית למראה ולמגע. בגרסה הבכירה בה נסענו המושבים מרופדים בריפוד עור תפור ונאה, בגוון שתואם את משטחי הדיפון של מערך הפיקוד ושל הקונסול המרכזי וההגה.

גם הדלתות עטויות בדיפונים בתפירה נאה ויש גם משטחי עץ וגימור כסוף לחלק מהמותגים. המרווח הפנימי בשתי שורות המושבים הקדמיות טוב עם מרחב תנועה מכובד לארבעה־חמישה מבוגרים גבוהים ותנוחת ישיבה גבוהה. השימושיות של צמד המושבים בשורה השלישית כבר יותר מאותגרת בשל הגישה המוגבלת אליהם, שדורשת גמישות, ובשל מרחב רגליים די מזערי. ניתן לדחוק לתוכם שני ילדים או חיית מחמד, אבל לא מומלץ לעשות זאת עם מבוגרים בנסיעות ארוכות.

האבזור התקני בגרסת הפרימיום הבכירה עשיר ומכובד, אך גרסת הכניסה, שזולה יותר בכ־30 אלף שקל מוותרת על פי'צרים מבוקשים בפלח כמו דלת אחורית חשמלית, חלון גג חשמלי, ריפוד עור וכו'. איכות הגימור טובה אם כי פה ושם אפשר למצוא משטחים סמויים די מחוספסים.

מולטימדיה ומצלמות

הנדסת האנוש חושפת את גילו המתקדם של הרכב. אנחנו לא חסידים של הגישה המינימליסטית המודרנית ונטולת המתגים ששולטת כיום בשוק, אבל הרקסטון לוקח את העניינים לכיוון השני די בקיצוניות עם מערך עמוס של מתגי שליטה פיזיים וידית הילוכים ענקית ומגושמת, שבולטת במרכז הקונסול "כמו פעם". מערכת המולטימדיה עושה את העבודה, והמסך מציג רזולוציה טובה ותגובה די מהירה לפקודות מגע.

תא מטען

כמקובל בכלים מהפלח הזה, תא המטען מספק נפח מזערי של 240 ליטר כשכל המושבים פתוחים. קיפול מסעד השורה השנייה מפנה מרחב מאסיבי של יותר מ־1,800 ליטר, שמאפשר לשאת ציוד טיולים רציני. פתח ההטענה האחורי רחב ושימושי אבל בשל ממדיה ומשקלה של הדלת, מומלץ לא לוותר על פתיחת וסגירה חשמלית. שדה הראייה לאחור מוגבל מאד בשל העמוד האחורי הרחב.

מנוע וצריכת דלק

הרקסטון המחודש ממשיך עם מנוע הטורבו־דיזל 2.2 ליטר של קודמו. זהו מנוע די־ותיק, שפותח במקור על ידי מרצדס בתחילת העשור הקודם ועבר מאז מספר עדכונים. הוא מייצר 202 כ"ס ומומנט מאסיבי של 45 קג"מ, שזמין כבר ב־1500 סל"ד, ומשודך לתיבה אוטומטית בת 8 מהירויות. המנוע משמיע טרטור דיזל אופייני בעת התנעת בוקר קרה ובהאצה חזקה, אבל הוא שקט ונעים לאוזן בעת שיוט על הכביש המהיר.

למרות המשקל הנכבד של הרכב, כ־2.18 טון לפני נוסעים ומטען, המומנט השופע מעניק תחושה די זריזה. תיבת ההילוכים מותאמת היטב לאופי המנוע, ולמרות השהיה קלה בעת האצה היא מחליקה היטב את העברת ההילוכים ומאפשרת צבירת מהירות בקצב טוב. צריכת הדלק המוצהרת נעה סביב 12 ק"מ לליטר ומי שימצא תחנה עם סולר מוזל וינהג במתינות יתוגמל בהוצאות שוטפות סבירות בהחלט.

על הכביש

הרקסטון מצויד בשלדה בתצורת סולם, שמאפיינת רכב שטח תכליתיים. לתצורה הזו יש מגבלות ידועות בתחום התנהגות כביש ואלה מורגשות גם ברקסטון. ההגה אמנם מחזיר היזון חוזר סביב אבל הרכב מייצר לא מעט תנודות על כבישים משובשים ובעת העברות משקל מהירות, ונטיית הגוף בפניות הדוקות בולטת. כניסה מהירה מדי לפנייה גם תלווה בחריקת צמיגים קולנית. מנגד, השיוט על הכביש המהיר במהירויות גבוהות די יציב ואינו רגיש לרוחות צד. בקיצור זהו רכב להתנהלות כביש רגועה ומתונה.

נוחות הנסיעה בעיר ומחוצה לה סבירה תודות לכיול רך יחסית של המתלים ורק מעבר על מהמורות משמעותיות נוטה להקפיץ אל־על את החלק האחורי, ואת היושבים בו.

סאנגיונג החלה את דרכה ההיסטורית בפיתוח רכבי שטח קשוחים ועבירים עבור הצבא הדרום־קוריאני, והרקסטון עדיין משמר את המורשת. יש לו תיבת העברה מקצועית עם הילוך "כוח", דיפרנציאל אחורי ננעל, מרווח גחון של 22 ס"מ, מתלים ארוכי מהלך ומבנה תחתי חסון וקשוח, שמשקף הרבה מאד ניסיון. זה לא מפתיע שהרכב צלח ללא קושי את המכשולים שהצבנו לפניו.

מחיר

גרסת הבסיס של הרקסטון עולה בישראל 260 אלף שקל, והגרסה המפוארת מציבה את הרף על 300 אלף שקל. אלה לא מחירים עממיים וניתן לרכוש בהם לא מעט דגמי "כמו שטח" מאובזרים היטב. אבל מי שצריך רכב טיולים/עבודה רציני עם עבירות שטח מקצועי ושבעה מקומות ישיבה, יגלה שההיצע בפלח הזה בישראל מזערי והמחירים נוסקים לשמיים. כך שבנישה הייחודית הזו הרקסטון הוא עדיין הכלי הכי נגיש. 10.7 שניות
מ־0 ל־100 קמ"ש

חלק מהמתחרות

טויוטה לנדקרוזר J 250 2024

השבוע פתחה טויוטה את ההזמנות בישראל לדור החדש של טויוטה לנדקרוזר הקשוח. יש לו תא נוסעים עדכני עם שבעה מקומות ישיבה וכמו בעבר גם יכולות שטח. המנוע הוא 2.8 ליטר טורבו דיזל עם 204 כ"ס

טויוטה לנדקרוזר J250 2024 / צילום: יח''צ

מיצובישי אאוטלנדר 4X4

248 אלף שקל עולה גרסת הבסיס של מיצובישי אאוטלנדר בגרסת ההנעה הכפולה. מרווח הגחון טוב אבל אין הילוך כוח או נעילת דיפרנציאל. המנוע הוא בנזין 2.5 ליטר, שמייצר 181 כ"ס

מיצובישי אאוטלנדר 4X4 / צילום: יח''צ

עוד כתבות

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

למרות המלחמה: מזמינים יותר חופשות ונערכים לבילויי הקיץ כרגיל

בחודש מאי חלה עלייה מצרפית של כ-9% ברכישות מאתרי האונליין, בעיקר באתרים הבינלאומיים ● אתר אל על רשם גידול של כ-50% במספר הזמנות הטיסות ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

אוהדים גרמנים במשחק מול שווייץ באיצטדיון בפרנקפורט / צילום: Reuters, Tom Weller

כמו ב–2006: בגרמניה מקווים שהצלחה ביורו תאותת שהמשבר הכלכלי מאחוריה

טורניר אליפות אירופה בכדורגל בגרמניה מחזיר אותה אל התקוות והשמחה של המונדיאל הראשון שנערך במדינה המאוחדת, ב-2006, שהביא איתו שגשוג וצמיחה כלכלית ● הפעם המצב קצת יותר מורכב: האינפלציה שחקה חסכונות, הכלכלה מדשדשת והימין הקיצוני הולך ומתחזק

פרופ' שיזף רפאלי נשיא שנקר, אורית אפרתי יו''ר חבר הנאמנים של שנקר ואייל בן סימון מנכ''ל הפניקס / צילום: נתי חדד

הפניקס ושנקר הכריזו על שיתוף פעולה אסטרטגי ראשון מסוגו במתחם האלף בראשון לציון

במסגרת שיתוף הפעולה תאמץ קבוצת הפניקס את שנקר, וביחד יקימו מיזם חדש במתחם האלף בראשון לציון, בו תקום קהילת בוגרי שנקר בהשקעה של מיליוני שקלים ● בנוסף, כחלק משיתוף הפעולה קבוצת הפניקס תעניק חסות לתצוגת האופנה השנתית של בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר

נסראללה מוקרן על המסך בלבנון / צילום: ap, Hussein Malla

המסר יוצא הדופן של ארה"ב לחיזבאללה בדרך למלחמה נרחבת

בוושינגטון סבורים שישראל תבצע מהלך גדול בתוך לבנון בשבועות הקרובים ● בעזה מדווחים: אחותו של הנייה נהרגה בתקיפות צה"ל ברצועה ● הרמטכ"ל הדגיש בהערכת מצב ברפיח: "עצם השליטה בציר פילדלפי משמעותית" • בלינקן לגלנט: לנקוט צעדים נוספים כדי להגן על עובדים הומניטריים בעזה ולספק סיוע לרצועה • מטוסי קרב תקפו תשתית טרור בשימוש המערך האווירי של חיזבאללה • עדכונים בולטים 

עובדי חברת היילו / צילום: Hailo

שבבי בינה מלאכותית והגנת סייבר לרכב: האם ענף האוטו־טק הישראלי מתעורר?

המשקיעים הגלובליים איבדו בשנים האחרונות עניין באוטו־טק הישראלי, ששקע בתרדמה ממושכת, אבל החל לאחרונה לשדר אותות התעוררות ● במרכז התנועה המתחדשת נמצאת חברת שבבים לבינה מלאכותית, שעשויה לייצר את "הנפקת העשור", וחברות סייבר לרכב

איור: גיל ג'יבלי

מה צפוי השבוע במט"ח? בעיקר תלוי אם תהיה הסלמה בצפון

לאחר שבוע סוער בזירה הביטחונית, השקל צנח לרמה של 3.76 מטבעות לדולר ● אירועים נוספים יכולים להביא לפיחות מתמשך של השקל לאור פעילות של המשקיעים הזרים ● אבל בטווח הרחוק המומחים אופטימיים

5 דברים לדעת לפני פתיחת המסחר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה

יום המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במגמה מעורבת ● השקל נחלש קלות מול המטבעות הזרים ● בלידר שוקי הון מסבירים כיצד מחירי ההובלה הימית צפויים להשפיע על האינפלציה בישראל ● במיטב מעריכים כי קיים סיכון בהשקעה בשוק המניות היפני ● ביוליוס בר חיוביים לגבי אגרות החוב הממשלתיות בהודו ● גלובס עושה סדר לקראת פתיחת המסחר בבורסה

אוטובוס של אגד

האקזיט יגדל: כל חבר אגד יקבל בסה"כ כ-3.7 מיליון שקל עם השלמת מכירת החברה

קרן התשתיות קיסטון נערכת למימוש אופציה לרכישת יתרת 40% ממניות ענקית התחבורה הציבורית, שמציגה שיפור ניכר בתוצאות תחת שליטתה ● קיסטון הבטיחה מסגרת אשראי של מיליארד שקל מהבנקים הפועלים ודיסקונט לצורך הרכישה מידי כ-1,300 חברי אגד

אבישי קרואני / צילום: גיא הכט

מנהל ההשקעות שמאמין: המניה הלוהטת של וול סטריט בדרך לתיקון

אבישי קרואני, מנכ"ל פעילים ניהול תיקים, צופה שענקית השבבים שמנייתה לא עוצרת "תסבול מתיקון משמעותי במוקדם או במאוחר", ולכן מעדיף לחפש הזדמנויות במניות שאיבדו גובה כמו סיילספורס ● כחובב אקסטרים הוא מציע למשקיעים "לחפש את הסיכונים מחוץ לשוק ההון"

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

צה"ל: החטוף רס"ם מחמד אלאטרש נרצח ב-7 באוקטובר

התיעוד הקשה ממתקפת 7 באוקטובר פורסם לבקשת המשפחות. בסרטון נראים כהן, לוי וגולדברג-פולין מובלים פצועים לקול צהלות מחבלי חמאס בטנדר בדרכם לשבי בעזה • צה"ל: החטוף רס"ם מחמד אלאטרש נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת בעזה • הרמטכ"ל הרצי הלוי: "קרובים להכרעה ברפיח" • גלנט לשליח המיוחד של ביידן למזה"ת: "מעבר לשלב ג' בעזה ישפיע על כל הגזרות" • נ"ט נורה למרגליות והתפוצץ בשטח פתוח, שריפה פרצה במקום • עדכונים שוטפים

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

ועדת הצוללות שלחה מכתב אזהרה לנתניהו. מה המשמעויות

ועדת החקירה לפרשת הצוללות מצאה שורת מחדלים ופגמים בהליך קבלת ההחלטות של רה"מ נתניהו, שר הביטחון לשעבר יעלון וראש המל"ל לשעבר יוסי כהן ● הוועדה קבעה כי התנהלותו של נתניהו "הובילה לפגיעה במנגנוני קבלת החלטות בשורה של סוגיות רגישות; בכך סיכן את ביטחון המדינה ופגע ביחסי החוץ ובאינטרסים כלכליים של ישראל" ● המסקנות לא צפויות להשפיע על ההליך הפלילי המתנהל במקביל נגד אחרים

שכונת בת גלים בחיפה / צילום: Shutterstock

מתחם פינוי-בינוי ליד הים בחיפה משך עשרות חברות. מי זכו?

בשכונת בת גלים בחיפה מתוכנן פינוי בינוי, במסגרתו יבנו בין 900-1,000 דירות חדשות במקום 300 הדירות הישנות ● כמה מהחברות הגדולות ביותר בשוק התמודדו על הפרויקט ● הדיירים יקבלו תמורות גבוהות: תוספת של 25 מ"ר לשטח הדירה, מרפסת וחניה

מחנה הפליטים אל־האול, שאליו פונו משפחות מאזורים שהיו בשליטת דאעש / צילום: ap, Baderkhan Ahmad)

כשתשומת הלב העולמית מופנית לישראל ולאוקראינה: דאעש מרים ראש בסוריה

ארגון הטרור פרוס כיום במדבר הסורי, ומתחילת השנה מתקפותיו נגד משטר אסד עולות מדרגה ● מומחים מגדירים את פעילות דאעש כניצול של חוסר היציבות באזור ● ומה עושה ארה"ב?

משרדי רשת 13. בעיגול: יוליה שמאלוב-ברקוביץ' / צילום: Shutterstock, שלומי יוסף

לא עוד עסק פרטי: למה בג"ץ יכול להתערב במינוי מנכ"לית חדשות 13

העתירה נגד מינוי יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנהלת ועורכת ראשית של חדשות 13 מעלה את שאלת התערבות בג"ץ בענייניו של גוף פרטי ● החוק, הפסיקה והמומחים תמימי-דעים כי הוא יכול לעשות זאת ● מהן הסיבות לכך, ולאן זה יוביל את הדיון?

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה מעורבת בתל אביב; פריים אנרג'י זינקה בכ-23%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.5% ● להב רוכשת 30% מפריים אנרג'י ● טקטונה רוכשת 42% מהוריזון תמורת כ-12 מיליון שקל ● מיטב: הורדנו את תחזית האינפלציה ל-2.9%, עלו הסיכויים להורדת הריבית, וגבר הסיכון לתיקון רציני בשוק המניות בארה"ב ● פוריה פיננסים: ישראל היא כעת השוק האטרקטיבי ביותר בעולם המערבי מבחינת מכפילים, תמחור וגורמים נוספים

ארבע המופלאות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

אלו ארבע המניות שסוחבות את בורסת ת"א על הגב

אחת הסכנות מהן מזהירים המומחים בהשקעה במדד S&P 500 היא ההישענות שלו על 7 ענקיות הטכנולוגיה ● אבל האם בתל אביב המצב שונה? לפי בדיקת פעילים, בנטרול העליות החדות שרשמו טבע, נובה, קמטק וטאואר מתחילת השנה - מדד ת"א 35 היה יורד ב־7%, במקום לעלות ב־5%

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מנהל רשות המסים: "תביעות הפיצוי שהוגשו בצפון לא משקפות חצי מפוטנציאל הנזק"

מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ' סיפר בכנס "מדברים צפון" של גלובס ובנק לאומי על אתגרי היום שאחרי המלחמה ● אף שההערכות הן לאלפי תביעות פיצוי, הוא מרגיע: "יהיה למדינה כסף לשלם"

ג'יין פרייזר, מנכ''לית סיטיבנק / צילום: ap, Andrew Harnik

מה עושה החטיבה המסתורית של סיטיבנק, שמניבה לו מחצית מהרווחים

יום המשקיעים של סיטיבנק התמקד בחטיבת השירותים, שעומדת זמן רב בצללים של כמעט כל פעילות, מכרטיסי אשראי ועד מסחר באג"ח ● היא משרתת כ־5,000 מהחברות הגדולות בעולם

שירה רזי, ראש המערך המסחרי, בנק לאומי / צילום: גיא צרחי

"כלכלה בנויה על כך שהעסקים מאמינים שהמחר יהיה טוב"

שירה רזי, ראש המערך המסחרי בבנק לאומי, השתתפה בכנס "מדברים צפון" של גלובס ובנק לאומי, מהיישובים שנמצאים בקו האש ● רזי מכירה היטב את מצב העסקים ואיך עולמם של רבים השתנה מאז ה־7 באוקטובר ● "בצפון כרגע לא עושים השקעות של צמיחה אלא נמצאים במצב של שרידות. עסקים יותר מתעניינים בשאלה איך צולחים את היום־יום" ● מחר: הכנס מגיע לקצרין

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

רק לפני שנתיים היא הייתה החברה הישראלית הגדולה בעולם, ואז הגיעה ההתרסקות

עוד שיא שלילי לחברת הטכנולוגיה לתחום האנרגיה הסולארית, כשמנייתה נחלשה לשווי של מתחת ל־2 מיליארד דולר, שנתיים וחצי אחרי שהוכתרה לישראלית בעלת השווי הגבוה בוול סטריט ● החורף של סולאראדג' כולל גם הצטברות מלאים אצל הספקים, גריעה ממדד S&P 500 ופיטורי מאות עובדים ● אך בחברה ממשיכים בפעילות מואצת, וגם האנליסטים פחות פסימיים