גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

וול סטריט ננעלה בעליות קלות; אנבידיה שברה שיא חדש

הנאסד"ק ננעל סביב רמות הבסיס ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● הבורסה בצרפת – הרע עוד לפניה, כך מנבאים בגולדמן סאקס ● הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי ● בנק אוף אמריקה: שוק הנפט העולמי מוצף ומחירי הנפט נמצאים בסיכון ● אנליסטים נותנים למיקרוסופט מחיר יעד של 550 דולר, 22% יותר ממחיר המניה כעת ● מגדל ניהול תיקי השקעות: הבחירות בארה"ב טובות לשווקים

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan
וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל בעליות קלות: הנאסד"ק ננעל סביב רמות הבסיס, ה-S&P 500 שבר את שיא כל הזמנים ועלה ב-0.3% ל-5,487 נקודות, והדאו ג'ונס הוסיף לערכו 0.2%.

21:08

המסחר בוול סטריט מתנהל לפי שעה בעליות קלות: הנאסד"ק עולה ב-0.2%, הדאו ג'ונס מוסיף לערכו 0.1%, וה-S&P 500 עולה ב-0.3%.

מלבד אנבידיה , גם מניית השבבים סופר מיקרו קמפיוטר  מטפסת ב-4% ומיקרון  עולה בכ-3.6%. מנגד, ברודקום  יורדת בכ-1.1%.

חברת e.l.f ביוטי מזנקת ביותר מ-7% לאחר שחברת שירותים הפיננסים Canaccord Genuity ציינה כי מניית החברה צפויה להציג צמיחה חזקה והעלתה את מחיר היעד על המניה ל-250 דולר מ-214 דולר, מחיר המהווה אפסייד של כ-30% ממחיר הסגירה של המניה ביום שני. 

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות יורדות בשעה זו. התשואה ל-10 שנים יורדת ב-5 נקודות בסיס ונסחרה סביב 4.22%. במקביל, התשואה לשנתיים יורדת גם ב-5 נקודות בסיס ועומדת על 4.71%.

20:13

אנבידיה  מטפסת בכ-3% וכובשת את המקום הראשון מבין חברות העולם במונחי שווי שוק שמסתכם בשעה זו ב-3.33 טריליון דולר. חברת השבבים הצליחה לעקוף את שווי השוק של מיקרוסופט  שעומד כעת על 3.32 טריליון דולר.

19:14

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת. הנאסד"ק יורד ב-0.1%, הדאו ג'ונס עולה ב-0.1%, וה-S&P 500 עולה ב-0.2%.

סקוט כרונרט, ראש אסטרטגיית המניות בסיטי בנק, העלה את מחיר היעד של מדד ה-S&P 500 לסוף השנה ל-5,600 נקודות מ-5,100 נקודות. מדובר בעלייה של כמעט 10% מהתחזית הקודמת ומהגבוהות בוול סטריט, על פי סקר של CNBC. מחיר היעד החדש של המדד מהווה אפסייד של 2.3% ממחיר המדד בנעילת המסחר ביום שני.

18:48

בורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית: הדאקס עלה ב-0.4%, הפוטסי הבריטי טיפס ב-0.6% והקאק הצרפתי הוסיף לערכו 0.8%.

17:18

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים לפי שעה בעליות קלות: הנאסד"ק עולה ב-0.1%, הדאו ג'ונס נסחר במגמה דומה, וה-S&P 500 עולה ב-0.2%.

מאקרו ארה"ב: הייצור התעשייתי עלה בחודש מאי ב-0.9% (צפי:0.3%). בקצב שנתי הייצור התעשייתי עלה ב-0.4%.

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת. הנאסד"ק נסחר סביב רמות הבסיס, ה-S&P 500 עולה ב-0.1% והדאו ג'ונס נסחר במגמה דומה.

חברת יורוג'ן פארמה , המפתחת תרופות לסרטן בדרכי השתן, הודיעה על גיוס של 107.5 מיליון דולר (ואופציית חתמים של 15% נוספים). הגיוס בוצע לאחר שהחברה דיווחה בסוף השבוע שעבר על תוצאות חדשות מניסוי קליני שנערך במוצר השני שלה, תרופה לסרטן שלפוחית השתן. המוצר הראשון של החברה, תרופה לסרטן בדרכי השתן העליונות, כבר אושר ונמכר בשוק, אך השוק למוצר השני, בהנחה ואכן יאושר כטיפול קו ראשון לסוג סרטן זה כפי שמקווה החברה, צפוי להיות משמעותית גדול יותר.

מניות החברה הוצעו לציבור במחיר של 17.5 דולר, דיסקאונט של 5% על מחיר השוק לאחר העליות בעקבות הניסוי. במקביל הוצעו למשקיעים נבחרים, אופציות למניות נוספות באותו המחיר. לחתמי ההנפקה הוצעו מניות נוספות באותו מחיר, שיכולות להגדיל את ההנפקה בעוד 15%. חתמי ההנפקה היו TD Cowen , Guggenheim Securities ואופנהיימר שהוביל את ההנפקה. HC Wainwright היו יועצי ההנפקה.

יורוג'ן מנוהלת על ידי ליז בארט והיו"ר שלה הוא משקיע הביומד המיתולוגי פרופ' אריה בלדגרין. לאחר ההנפקה שווי החברה עומד על כ-630 מיליון דולר.

ניסוי זה הוא השני של החברה בטיפול בסרטן שלפוחית השתן. ניסוי ATLAS אליו יצאה ב-2021 הסתיים באכזבה כאשר התוצאות בסילוק הגידול היו דומות לאלה של קבוצת הביקורת. אך בהמשך הסתבר כי בזרוע הניסוי ישנן פחות חזרות של הגידול אחרי הצלחת הטיפול.

15:39

מאקרו ארה"ב: המכירות הקמעונאיות עלו בחודש מאי ב-0.1%, מתחת לצפי המוקדם שעמד על 0.3%. בקצב שנתי המכירות הקמעונאיות עלו ב-2.3% (נתון קודם: 2.7%).

מנהל ההשקעות הראשי של בנק ניהול העושר פיקטה, סזאר פרז-רואיז, מסביר כי: "המכירות הקמעונאיות בארה"ב יהיו המפתח השבוע להערכת בריאותו של הצרכן האמריקאי לאחר שתביעות האבטלה השבועיות הגיעו לשיא של 10 חודשים
והאמון הצרכני ירד לשפל של שבעה חודשים ביוני. עם זאת שהתחזיות החציוניות של קובעי המדיניות של הפד מצביעות על ארבע הפחתות בשנת 2025, הפחתות הריבית התעכבו אך לא בוטלו. אנו מצפים לשתי הפחתות השנה, בספטמבר ודצמבר. אנו גם עוקבים מקרוב אחר מכרזי האוצר האמריקאי לאחר מספר תוצאות מעורבות".

15:05

הבורסה בצרפת חוותה בשבוע שעבר טלטלה בעקבות הודעתו של הנשיא מקרון על בחירות בזק. מיד אחרי ההודעה החלו ירידות במדד ה- CAC 40 הצרפתי, ולפי חישוב של בלומברג הבורסה הצרפתית איבדה קרוב ל-240 מיליארד אירו (כ-258 מיליארד דולר) משוויה בתוך כשבוע בלבד (כ-6.3% מערכה).

בבית ההשקעות גולדמן סאקס חושבים שהרע עוד לפנינו - "שוק המניות בצרפת ימשיך וירד בגלל הסיכון הפוליטי וזאת בשבועות ואף בחודשים הקרובים, אבל ההשפעה תורגש במניות המקומיות, ובפרט מניות הבנקים, אך גם מניות קארפור, חברת הבנייה וינסי וחברת התשתיות אנג'י".

בגולדמן סאקס מציינים ל זאת שהחשיפה של מדד הקאק-40 הצרפתי לשוק הצרפתי היא כ-20% בלבד ו-80% ממנו "מאוכלס" על ידי חברות בינלאומיות שמוכרות בשווקים העולמיים והכנסותיהן הן בדולרים.

14:20

גילת  אמנם הודיעה אתמול על רכישה אסטרטגית של חברה בתחום הקישוריות למטוסי נוסעים, תחום עם רווחיות גבוהה. אבל כנראה שהשוק לא מקבל יפה את תנאי העסקה או שלא מאמין ביתרונות הסינרגיה בין השתיים - היום המניה יורדת ב-5% בת"א לאחר שאתמול בוול סטריט השילה כ-8% וכעת אף יורדת בכ-2% בטרום המסחר שם. 

הרכישה, בגובה 98 מיליון דולר ועוד 147 מיליון דולר בהתאם לעמידה ביעדים, צפויה להניב הכנסות של 100-150 מיליון דולר בשנה החל מהשנה הבאה, על בסיס צבר ההזמנות הקיים של החברה.

12:44

חברת הרכבים החשמליים פיסקר הגישה הבוקר בארה"ב בקשת צ'פטר 11 להגנה מפני נושים, כאשר היא מתכננת למכור את נכסיה בדרך לפשיטת רגל. ייצור הרכבים של החברה הופסק בחודש שעבר, כאשר הצרות הפיננסיות של החברה העמיקו.

זהו פרק נוסף עבור חברות הרכב החשמלי אשר לא מצליחות לעבור את מכשול הייצור הסדרתי והמכירות הגדולות, כאשר החברה ייצרה רק כ-11,000 רכבים מתוך 23,000 שהוא היעד שהציבה לעצמה, כאשר 5000 מהם עדיין נמצאים במלאי וטרם נמכרו.

11:39

לאחר הפתיחה החיובית, המסחר באירופה עובר למגמה מעורבת כשמדד הקאק הצרפתי מוחק את העליות ונסחר בירידה של 0.1%, מדד דאקס עולה ב-0.2% ופוטסי ב-0.1%. 

דיויד קוהל, הכלכלן הראשי ביוליוס בר התייחס הבוקר למדיניות המוניטרית בבנקים המרכזים בעולם: 

"הישיבה האחרונה של הוועדה הפדרלית לשווקים הפתוחים (FOMC) מעלה את הסיכוי כי הריבית בארה"ב תתייצב על ערך גבוה יותר מאשר בעשור האחרון, כאשר הבנק הפדרלי יחליט לאמץ מדיניות מוניטרית ניטרלית . התחזיות לגבי ערך הריבית לטווח הארוך עלו ל-3% כאשר שיעור הריבית הנוכחי עומד על 5.25%-5.5%, מה שמתווה את הדרך למדיניות ניטרלית דרך הורדות ריבית. מהירות הורדת הריבית תלויה קודם כל בצמיחה והאינפלציה בארה"ב".

"בנוסף, שאלת המדיניות המוניטרית הניטרלית קיימת כיום גם בכלכלות נוספות ברחבי העולם. בשוויץ, הבנק הלאומי השוויצרי  ככל הנראה יחליט על המשך הורדת הריבית כבר השבוע".

"גם ביפן הסוגייה עודנה רלוונטית כאשר הדרך של בנק יפן למדיניות מוניטרית נייטרלית מיושמת על ידי ביטול מדיניותו המוניטרית המרחיבה, כלומר העלאה הדרגתית של שיעורי הריבית מהרמה הנוכחית של 0.1% וסיום רכישות אגרות חוב ממשלתיות. בשבוע שעבר, ה BoJ- החליט להתקדם בזהירות, תוך השארת שיעור הריבית ללא שינוי ומתן אות כי התוכנית לצמצום רכישות נכסים תהיה מוכנה רק בישיבתו הבאה ביולי".

10:35

בהמשך לעליות אתמול הן באירופה והן בוול סטריט - המסחר באירופה נפתח הבוקר בעליות שערים כשכל המדדים המובילים, דאקס, קאק ופוטסי מוסיפים כעת כ-0.5%. 

08:45

באסיה מתנהל המסחר הבוקר במגמה חיובית - ניקיי עולה ב-1%, שנגחאי ב-0.38%, מדד הנג סנג יורד ב-0.4% ומדד קוספי עולה ב-0.8%. 

אתמול באירופה מדד קאק הצרפתי התאושש לאחר ירידה של 6% בשבוע שעבר, הירידה הגדולה ביותר שלו בשנתיים. 

ניתוח | בחירות בזק בצרפת: ההחלטה שמחקה בשבוע 240 מיליארד אירו מהבורסה בפריז  

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים הבוקר ביציבות וללא שינוי. ביום רביעי אין מסחר בארה״ב לכבוד יום השחרור מעבדות.

אתמול החל שבוע המסחר המסחר המקוצר במגמה חיובית. המשקיעים מעודדים מהאינפלציה הנמוכה מהצפי לחודש מאי, זו גברה בינתיים על השפעתה השלילית של הערכת הפדרל ריזרב להורדת ריבית אחת בלבד השנה. מדד S&P 500 שבר את שיאו זו כבר הפעם ה-30 השנה, נאסד"ק עלה ב-1% וננעל אף הוא בשיא, דאו ג'ונס עלה ב-0.5% לאחר ארבעה ימים של ירידות. 

מיקרוסופט  עלתה ב-1.3% ולשווי שוק של 3.33 טריליון דולר. דן איבס אנליסט הטכנולוגיה של וודבוש חושב שיש לה עוד הרבה לאן לצמוח והעלה את מחיר היעד שלו למניית החברה ל-550 דולר מ-500 דולר, ב-22% יותר ממחיר המניה כעת וזאת בעיקר בזכות הביקוש לשירותי ה-AI של החברה בקרב התאגידים. "זוהי הבחירה הראשונה שלנו", אמר איבס על מיקרוסופט, "בשירותי הענן, יש לחברה יתרון תחרותי על פני מתחרותיה, גוגל ואמזון". גם בג'פריס נתנו בשבוע שעבר תחזית של 550 דולר למניית מיקרוסופט. 

אפל  עלתה ב-2% ולשווי שוק של 3.32 טריליון דולר,  אנבידיה  ירדה ב-0.7% לשווי של 3.22 טריליון. מניית ברודקום  ממשיכה במומנטום החיובי ומזנקת 5.4% כאשר בסך הכל בשבוע החולף עלתה בכ-27%.

תעודת הסל הטכנולוגית הגדולה בעולם, XLK תבצע בקרוב איזון (re balancing) של החזקותיה השונות וזאת בעקבות השינויים שחלו לאחרונה בשווי השוק של החברות השונות בתעודת הסל - ובעיקר, קרן הסל תרכוש מניות אנבידיה ומיקרוסופט ותקצץ את ההחזקה שלה באפל. 

בארה"ב תשואת האג"ח ל-10 שנים עלתה ועומדת כעת על 4.28%.

בשורה טובה למדד המחירים לצרכן? בסקירת הנפט של בנק אוף אמריקה מדגישים האנליסטים ששוק הנפט העולמי מוצף, המלאים גדלו ומחירי הנפט נמצאים בסיכון. 

"לאחר ההתמתנות במתיחות במזרח התיכון, שוק הנפט העולמי מתמודד עם עודף היצע גדול. המלאים הגלובליים של נפט גולמי, מוצרים מזוקקים ואפילו נפט צף גדלו ביותר מ-200 מיליון חביות מאז פברואר. הביקוש לנפט גם הוא נחלש, כאשר צמיחת הצריכה הואטה משמעותית ברבעון הראשון של 2024". 

"המשך מגמת המלאים הגדלים לתוך הרבעון השלישי עלול להפעיל לחץ על מחירי הנפט ועל מרווחי הזיקוק. מרווחי הזיקוק כבר נחלשו עקב הביקוש הרפה, מה שהוביל לקיצוצים בפעילות הזיקוק באסיה. למרות שקיצוצי התפוקה של אופ"ק+ עשויים לעזור לאזן את השוק, לא ברור אם הם יספיקו כדי להפוך את העודף לגירעון ולהעלות את המחירים.
אם מלאי הנפט ימשיך לגדול ברבעון השלישי, מחירי הנפט ומרווחי הזיקוק צפויים להיפגע".

גוזלן מ-IBI מזכיר ש"אי הוודאות הפוליטית בצרפת בה נרשמה עלייה בפרמיית הסיכון בגוש היורו, מזכירה אמנם את משבר החוב של לפני למעלה מעשור, אך בעוצמה פחותה בהרבה. עם זאת, בשלב זה מדובר במשבר פוליטי פנים צרפתי ולא כלל אירופאי". 

"במידה ואי הוודאות הפוליטית תוביל לפגיעה משמעותית בסנטימנט ותבלום את ההתאוששות המסתמנת בכלכלת הגוש, סביר יהיה לצפות להפחתות ריבית מהירה יותר מצד ה-ECB. כמו כן, בהתחשב בפערי התמחור בין השוק האירופאי לאמריקאי, התמחור במדדים המובילים באירופה ניראה להערכתנו אטרקטיבי יותר מאשר זה שבארה"ב".

לגבי ארה"ב אומר גוזלן ש"למרות ההתמתנות שנרשמה באינפלציה לא חל שיפור בתמהיל האינפלציה ומעבר לתנודתיות החודשית הוא ממשיך להתאפיין באינפלציית שירותים גבוהה ודביקה שנעה סביב 5.5%-5%, לעומת אינפלציית סחורות אפסית-שלילית. אנו ממשיכים להעריך כי תמונת המאקרו של המשק האמריקאי תומכת ביציבות בריבית".  

באוסטרליה, הבנק המרכזי הותיר הבוקר את הריבית ללא שינוי, 4.35%. 

היום אחר הצהריים יתפרסמו בארה"ב נתוני המכירות הקמעונאיות של מאי. 

לפי ההיסטוריה: הבחירות בארה"ב טובות לשווקים, כך אומר ליאב ברזילי, מנהל ההשקעות הראשי במגדל ניהול תיקי השקעות. "סטטיסטית, שנים של בחירות לנשיאות בארה"ב הן שנים טובות יותר לבורסות, עם עליות בשיעור גבוה יותר מהממוצע - כשלאחר הבחירות המגמה החיובית מובהקת יותר, בזכות הוודאות שהתוצאות מייצרות". 

"ההנחה שלנו היא שהשקעה במניות בארה"ב היא השקעה טובה. אפיק האג"ח האמריקאי מעלה קצת יותר סימני שאלה, ויש עדיפות לרכישת אג"ח במח"מ קצר".

עוד בקשר זה, ציין ברזילי, כי "קיים קשר בין שיעור אבטלה נמוך לבחירה חוזרת של נשיא. הממשל לא רוצה שהאבטלה תעלה ולכן מייצר עבודות חדשות. עניין זה משפר את הביטחון התעסוקתי ואת ציפיות הצמיחה וגם תומך באינפלציה גבוהה יחסית - וכך מקשה על הפד להוריד ריבית".

וגם, ביוליוס בר צופים שהין יחלש עוד יותר מול הדולר ויגיע עד רמה של 160 ין לדולר. "הבנק המרכזי של יפן עבר לעמדה זהירה לצמצום המדיניות המוניטרית הרופפת לאחר שהכריז במרץ על סיום מדיניות הריבית השלילית והשליטה בעקום התשואות". 

אבל, "ההודעה על אופן הביטול ההדרגתי של רכישות האג"ח נדחתה לפגישה הבאה, מה שאכזב את השוק והוביל לפרשנות יונית של הבנק המרכזי של יפן. הידוק המדיניות בפגישה הבאה נראה כעת סביר מאוד, אך ככל הנראה ייושם בזהירות. אנו מעריכים כי הריביות יעלו בעשר נקודות בסיס ביולי, ויוצגו פרטים על הביטול ההדרגתי של רכישות האג"ח. בנוסף, אנו צופים כי הין ייחלש עוד יותר לרמה של 160 ין לדולר, על רקע המדיניות היונית של הבנק המרכזי של יפן".

עוד כתבות

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה / צילום: Shutterstock, mohammad kassir

דרכו של נסראללה: אדריכל הטרור שמוביל את חיזבאללה מאז 1992

ישראל ניסתה לחסל את מנהיג חיזבאללה במתקפה אווירית מאסיבית על המטה הראשי של ארגון הטרור - במערכת הביטחון מעריכים כי נסראללה אכן חוסל, אך עדיין אין לכך אישור רשמי ● נסראללה, אח בכור לשמונה, לא הגיע ממשפחה דתית, אך בגיל 9 החל להפוך למוסלמי הדוק ● את קודמו בתפקיד מזכ"ל חיזבאללה הוא הכיר בעיראק - ולמרות החרטה על מלחמת לבנון השנייה, הוא התכונן בשנים האחרונות למלחמה נוספת עם ישראל

יניב בן, IDX ודרור גנות, ADIO / צילומים: אייל זלצברג, יח''צ , עיצוב: טלי בוגדנובסקי

100 אלף שקל לחבילה: ההצעה החדשה בשוק הפרסום הדיגיטלי

שיתוף־פעולה בין הפלטפורמות הישראליות ADIO ו־IDX יאפשר למפרסמים להעלות קמפיינים דיגיטליים שמשלבים וידאו ואודיו באמצעות פלטפורמה אחת, ולמעשה ישנה את האופן שבו פעל השוק עד כה ● "זה One Stop Shop שהוא גיים צ'יינג'ר", מסבירים הצדדים

הכטב''ם ''גראנט E-4'' / צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב

חברת קלצ'ניקוב הרוסית חשפה כטב"ם חדש, והתלות הטורקית בארה"ב

חברת קלצ'ניקוב הרוסית חשפה את הכטב"ם "גראנט E-4", שמסוגל להשמיד טנקים שסיפקה ארה"ב לצבא אוקראינה ● הודו מוכרת 2,500 טנקים מיושנים מדגם T-72 ● הפנטגון וסין במרוץ בדרך לדור החדש של התקשורת העולמית ● וטורקיה שבה לזרועות ארה"ב בשל מגבלות התוצרת הביטחונית המקומית שלה ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP-Gene J. Puskar, Shutterstock

סקרי בחירות בארה"ב אומרים דבר והיפוכו וממלכת כוהנים נולדת באלבניה

40 יום לבחירות בארה"ב - אל תאמינו לסקרים ● פלסטיק משוחרר לא ימוחזר ● נשק מצרי לסומליה ומשבר חדש בים סוף? ● סין מנסה טיל "שגרתי" שיגיע לארה"ב ● אלבניה מקימה מדינה עצמאית זוטא לכוהני דת מוסלמיים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

דיוויד סייבל / צילום: יח''צ Stagwell

מומחה הפרסום והשיווק הגלובלי: "הבינה המלאכותית היא לא מהפכה. זה רק עוד כלי"

דיוויד סייבל, מומחה שיווק, מיתוג ופרסום מהמובילים בעולם, לא מתרשם יותר מדי מהטכנולוגיה שמסעירה את העולם. לשיטתו, אמנם צריך להכיר אותה מקרוב, אבל זו רק אבולוציה, "ובלי אדם לידה היא לא שווה הרבה" ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע היה ברור שנטפליקס תפנה למודל של פרסומות, מה הוביל אותו להשקיע בסוכנות לידרס הישראלית, ביוני בלוך ובטחינה אל ארז, ולמה גם מרלון ברנדו והנשיא קנדי היו בעצם משפיענים

רן עוז, מנכ''ל קבוצת ישראכרט / צילום: תמי בר שי

המרוץ מתחמם: אלה שני המועמדים החדשים לרכישת ישראכרט

הקרב על השליטה ישראכרט עולה מדרגה, כאשר איש העסקים בני אלג'ם שוקל להשתלט על החברה ● במקביל מספר קמעונאים גדולים עשויים לחבור יחד למעין שותפות שתרכוש את חברת כרטיסי האשראי ● כרגע על המדף ישנן שתי הצעות רשמיות להשתלטות על ישראכרט - אחת ממנורה מבטחים והשנייה מחברת ווישור גלובלטק

מטה סוכנות הדירוג מודי'ס / צילום: Shutterstock, Andrius Zemaitis

מודי'ס תפרסם הלילה את הדירוג החדש של ישראל: גוברות ההערכות להורדה נוספת

בפברואר האחרון רשמה מודי'ס את הורדת הדירוג הראשונה בהיסטוריה של ישראל ● אם החברה תחליט להוריד את דירוג האשראי של ישראל, היא תהפוך לחברה הראשונה שמורידה את דירוג מדינה פעמיים

''צעצוע של סיפור'', שנעשה באנימציה ממוחשבת. ''יצאתי מהאולם ואמרתי: זה הסוף של האנימציה הדו־ממדית'' / צילום: Shutterstock

מה איבדה דיסני בגלל הטכנולוגיה ואיך תמציא את עצמה מחדש

ההצלחה המטאורית של סרטי האנימציה הממוחשבת קברה את השיטה המסורתית של דיסני ● אלא שבסרט חדש גדולי האנימטורים מתעקשים: כל מה שצריך הם אמביציה טכנית וסיפור מצוין

שמאלץ, מבית סבא וסבתא / צילום: אנטולי מיכאלו

אינטימיות עם 10 מקומות: חמ”ל האוכל שהפך למסעדה הכי מסקרנת ביפו

את "אאוט אוף דה בוקס" אפשר להגדיר כאופציה כיפית לימים לא שפויים או מטבח יהודי-תל אביבי עם טוויסט: לא מחייב, לא מעוצב, לא יקר

צילומים: נועם מושקוביץ'-דוברות הכנסת, AP-Leo Correa

הגזירה על הפנסיה: מה שווה מילה של ממשלה?

האוצר מקדם קיצוץ בהטבות הפנסיה, ומעבר לפגיעה בחוסכים משדר מסר בעייתי ● יותר מ־400 אלף דירות בצפון, בהן גרים 1.4 מיליון איש, אינן ממוגנות ● השבוע הגיע לשיא היחס השלילי למשפחות החטופים, שנאבקות כבר כמעט שנה על מנת להשיב את יקיריהן הביתה ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

סניף ויקטוריה'ס סיקרט במיאמי / צילום: ALTO RE

אירועים ומינויים: המהלך החדש של מודי כידון

קרן הנדל"ן ALTO, שבבעלות מודי כידון ויניב מלמוד, חתמה על הסכם שכירות עם ענקית ההלבשה התחתונה ויקטוריה'ס סיקרט במיאמי, בהיקף של 24 מיליון דולר ● רשת "סאלח דבאח ובניו" פתחה את הסניף הגדול ביותר שלה באזור חיפה, ולגלידות נסטלה יש מנכ"ל חדש אחרי עשור ● אירועים ומינויים

JAECOO J7 4x4 / צילום: יח''צ

תמחור אגרסיבי בחסות ממשלת סין הופך את הרכב הזה למנצח

המותג החדש מבית צ'רי מציע במחיר נגיש יחסית תחושת יוקרה ושימושיות משפחתית ● בשוק המקומי זה מספיק כדי להוות נוסחה מנצחת

צילומים: עמוס בן גרשום לע''מ, AP

דוברת הבית הלבן סותרת את נתניהו: המגעים להפוגה היו מתואמים עם ישראל

המטח לגליל: נהג נפצע בינוני מרסיסים שפגעו ברכבו בכפר מנדא • נתניהו נחת בניו יורק: "המדיניות ברורה - ממשיכים להכות בחיזבאללה ולא נפסיק עד שתושבי הצפון יחזרו לבתיהם" • צה"ל חיסל את מפקד המערך האווירי של חיזבאללה בתקיפה בדאחיה בביירות • גלנט והלוי צפו בתקיפה ואישרו תוכניות להמשך • כ-40 שיגורים במטח לגליל • עדכונים שוטפים

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה / צילום: ap, Hussein Malla

"אם היה שם - הוא לא שרד": בעולם מנסים להבין אם נסראללה חוסל

רוב הגורמים לא יודעים מה מצב בכירי חיזבאללה בכלל, והמזכ"ל חסן נסראללה בפרט ● לפי דיווח ברשת "סקיי ניוז" בערבית, ההערכה הישראלית היא שנסראללה חוסל ● מהשיחות של גורמים שמקורבים לארגון הטרור השיעי עם סוכנויות הידיעות השונות, ניכר כי מנסים להקטין ככל הניתן את תוצאות התקיפה הישראלית

מתחם מעיין שורק / צילום: יח''צ

תחנת הכוח שורק: שלוש הצעות הוגשו במכרז

מדובר במכרז לתכנון, מימון, הקמה ותפעול של תחנת כוח קונבנציונלית חדשה לייצור חשמל שתוקם בשורק, בהספק של עד 900 מגה־וואט, לתקופה של כ-25 שנה, שלאחריה תועבר התחנה לבעלות המדינה ● הקבוצות שהגישו הצעות הן אדלטק וקבוצת מנורה מבטחים; OPC; ושיכון ובינוי אנרגיה

מנכ''ל ImmunAI, ד''ר נועם סולומון / צילום: ImmunAI

היוניקורן הישראלי שחתם על הסכם אסטרטגי עם ענקית התרופות אסטרהזנקה

יוניקורן הביולוגיה החישובית ImmunAI חתם על הסכם אסטרטגי עם חברת אסטרהזנקה הבריטית, בהיקף התחלתי של 18 מיליון דולר ● החברה פיתחה מודל שמאפשר לחברות התרופות לשפר את יעילות פיתוח התרופות שלהן, באמצעות בינה מלאכותית

פרויקט של רונסון בפולין. בעיגול: עמוס לוזון/ צילומים: אתר החברה, איל יצהר

לוזון רונסון השלימה את השלב המוסדי: מנפיקה לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל

חודש לאחר חשיפת גלובס, השלימה חברת הבנייה למגורים בישראל ובפולין שבשליטת עמוס לוזון את השלב המוסדי ומכרה 24% ממניותיה תמורת 307 מיליון שקל לסדרה של גופים מוסדיים, השלב הציבורי צפוי בהמשך

קרן ההשתלמות הפכה לאטרקטיבית במיוחד ומסומנת כמטרה אצל האוצר / אילוסטרציה: Shutterstock

באוצר לוטשים עיניים ל-8 מיליארד שקל, וקרנות ההשתלמות בסכנה

הן נולדו בכלל כחיסכון לטווח הבינוני עם הטבות מס חריגות, אך ככל שחלף הזמן התרחקו משם והפכו לחיסכון משתלם במיוחד לכל מטרה ● עבור שכירים ועצמאים, קרנות ההשתלמות הן צ'ופר משמעותי, אולם באוצר מכנים אותן "עיוות מס" ● האם ההטבה הגדולה של אחד מכל שלושה ישראלים תצומצם, ומה החלופה שעל הפרק?

וורן באפט, יו''ר חברת ההשקעות ברקשייר האת'ווי / צילום: Shutterstock

וורן באפט מהמר על 300 מיליארד דולר. האם הוא מפספס בגדול?

לפי הערכה, אגירת המזומנים של באפט עלתה לו בינתיים כ־60 מיליארד דולר ● בשוק מנסים להבין האם היא טומנת תחזית קודרת

שניצל בחלה ב–Red Shoes / צילום: עדי אופק

המזללה המפתיעה בקיבוץ שתמצאו בה ארוחה מפנקת במחיר מפנק עוד יותר

אמנות ישראלית במוזיאון שהוא יצירת מופת בעצמו, מיזם קולינרי שמציע מטעמים ביתיים מנחמים וחנות וינטג' עם אוספים נדירים ● ביקור בקיבוץ עין חרוד לרגל 103 שנה להיווסדו