גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אנבידיה צנחה בכ-7% וגררה את נאסד"ק ומניות השבבים לירידות

הנאסד"ק ירד בכ-1.1%, הדאו ג'ונס עלה ב-0.7% ● נעילה חיובית באירופה ● אפל מסתבכת עם הרגולציה באיחוד האירופי ● הין היפני שנחלש מול הדולר הגיע כמעט ל-160 ין לדולר, הרמה הגבוהה שלו מאז 1990 ● מיטב: גבר הסיכון לתיקון רציני בשוק המניות בארה"ב ● בשישי יתפרסם בארה"ב מדד ה-PCE ויהדהד אל פתיחת הרבעון השלישי

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan
וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. הנאסד"ק ירד בכ-1.1%, ה-S&P 500 השיל מערכו 0.8% והדאו ג'ונס עלה ב-0.7%.

את ירידות השערים במדד הנאסד"ק הובילה מניית אנבידיה  שצללה במעל ל-6%. גם ברודקום  ירדה בכ-3.5% וסופר מיקרו קומפיוטר  איבדה מערכה כ-9%.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות נסחרו במגמה מעורבת. התשואה ל-10 שנים נסחרה סביב 4.23% והתשואה לשנתיים עמדה על 4.73%.

21:15

המגמה המעורבת בוול סטריט נמשכת. הנאסד"ק יורד בכ-0.8%, ה-S&P 500 משיל מערכו 0.1% והדאו ג'ונס עולה ב-0.6%.

הירידות במניות השבבים מתחזקות: אנבידיה  יורדת בכ-6%, סופר מיקרו קומפיוטר  צוללת בכ-8.2%, ברודקום  מאבדת מערכה כ-2% ואינטל  יורדת בכ-1.4%. מדד השבבים (SOXX) יורד בכ-2%.

בתוך כך דווח כי מנכ"ל חברת אנבידיה, ג'נסן הואנג, מכר כ-720 אלף מניות של ענקית השבבים בשבוע שעבר תמורת 94.6 מיליון דולר, במחיר ממוצע של 131.44 דולר למניה.

19:18

מגמה מעורבת בוול סטריט. הנאסד"ק יורד ב-0.3%, ה-S&P 500 עולה ב-0.3% והדאו ג'ונס קופץ ב-0.9%.

מניות השבבים נסחרות בירידות חדות: אנבידיה  יורדת בכ-5%, סופר מיקרו קומפיוטר  צוללת בכ-7.5% וברודקום  מאבדת מערכה כ-2.5%. מדד השבבים (SOXX) יורד בשעה זו בכ-1.5%.

בניגוד למגמה, יצרנית מכוניות היוקרה פרארי , עולה בשעה זו בכ-2% לאחר שבנק UBS העלה את מחיר היעד של המניה בעקבות חשיפת המפעל החדש של החברה ביום שישי. 

לצד זאת, IBM  נסחרת בעליות של כ-3% לאחר שבגולדמן זאקס העלו את המלצתם על המניה לדירוג 'קניה'. בבנק ציינו כי להערכתם החברה צפויה לשמור על צמיחה בהכנסות ובתזרים המזומנים בטווח הארוך, המונעים על ידי צמיחה בייצור ובשירותי הבינה המלאכותית.

18:42

יום המסחר באירופה ננעל במגמה חיובית: הקאק הצרפתי עלה ב-1.1%, הדאקס טיפס בכ-1% והפוטסי הבריטי הוסיף לערכו כ-0.7%.

17:13

עליות קלות בוול סטריט: הנאסד"ק נסחר סביב רמות הבסיס, ה-S&P 500 עולה ב-0.4% והדאו ג'ונס עולה ב-0.1%.

אנבידיה  נסחרת בירידות שערים של כ-2% ובחמשת ימי המסחר האחרונים איבדה מערכה כ-6%, לאחר שעלתה במשך שמונה שבועות ברציפות. למרות הירידות במניה, בסוף השבוע האחרון בג'פריס העלו את מחיר היעד על המניה למחיר המהווה אפסייד של כ-19% ממחיר הסגירה בשבוע שעבר. 

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת: הנאסד"ק יורד ב-0.1%, ה-S&P 500 נסחר סביב רמות הבסיס והדאו ג'ונס עולה ב-0.2%.

ענקית הטכנולוגיה אפל  מרכזת עניין בשעה זו לאחר שדווח כי הרגולטורים באיחוד האירופי טוענים כי החברה הפרה את כללי ה-Digital Markets Act (חוק השווקים המקוונים) מכיוון שכללי ה-App Store שלה "מונעים ממפתחי אפליקציות לנווט בחופשיות צרכנים לערוצים חלופיים להצעות ותוכן". לטענתם, אפל מאפשרת היגוי רק באמצעות מערכת שבה מפתחי אפליקציות יכולים לספק קישור ששולח משתמשים לדף אינטרנט שבו הם יכולים לרכוש תוכן, כגון מנוי. 

במקביל, הרגולטורים טוענים כי העמלות שאפל גובה מהמפתחים עבור רכישה ראשונית של לקוחות חדשים דרך ה-App Store "חורגות ממה שצריך".

אפל הגיבה לטענות הרגולטורים: "אנו בטוחים שהתוכנית שלנו עומדת בחוק, ומעריכים שיותר מ-99% מהמפתחים ישלמו לאפל עמלות זהות או מופחתות במסגרת התנאים העסקיים החדשים שיצרנו". עוד הוסיפה אפל כי "לכל המפתחים שעושים עסקים באיחוד האירופי ב-App Store יש הזדמנות להשתמש ביכולות שהצגנו, כולל היכולת להפנות משתמשי אפליקציה לאינטרנט כדי להשלים רכישות בקצב תחרותי מאוד".

15:13

בוול סטריט, שבוע המסחר האחרון לרבעון השני ולמחצית הראשונה של השנה יפתח בעוד כ-90 דקות. בינתיים החוזים העתידיים מצביעים על מגמה מעורבת - דאו ג'ונס ו-S&P 500 עולים ב-0.2%, נאסד"ק יורד ב-0.1%. 

אנבידיה  יורדת בטרום מסחר בכ-2% ומשלימה ירידה של כ-12% מאז שהגיעה לשיא לפני כשבוע. 

המסחר באירופה מוסיף להנהל בעליות נאות - דאקס וקאק עולים ב-0.7%, פוטסי הבריטי עולה ב-0.5%. 

12:40

המסחר באירופה מתנהל הבוקר בעליות נאות - דאקס וקאק עולים ב-0.7%, פוטסי הבריטי עולה ב-0.5%. גם במסחר המוקדם בוול סטריט נרשמות כעת עליות בחוזים העתידיים של  עד כ-0.2%. 

10:35

המסחר באירופה נפתח בשינויים קלים ומגמה מעורבת - דאקס וקאק עולים ב-0.2%, פוטסי הבריטי יורד ב-0.1%. 

09:00

שבוע המסחר באסיה נפתח בירידות שערים, בעיקר כתוצאה מהטלת המכסים על יבוא מכוניות חשמליות מסין לאירופה והחשש להתלקחות מלחמת סחר - מדד שנגחאי יורד ב-1%, הנג סנג ב-1.4%%, קוספי ב-0.7%. מדד ניקייי היפני עולה ב-0.3%. 

בוול סטריט החוזים העתידיים מצביעים על ירידות קטנות של עד 0.2%. 

אחר הצהרים יפתח ישבוע המסחר האחרון של הרבעון ושל חצי השנה הראשונה. המשקיעים מקווים לשבוע רביעי רצוף של עליות, למרות שהיומיים האחרונים של המסחר נסגרו בירידות בהובלת מניות השבבים.

מדד S&P 500 ירד בשישי ב-0.2% אבל סיים את השבוע בעלייה של 0.6%, עלייה רצופה של שלושה שבועות. נאסד"ק ירד ב-0.2% אך סיים את השבוע ללא שינוי, דאו ג’ונס עלה מעט וסיים את השבוע בעלייה של 1.5%.

סקטור השבבים ירד השבוע ב-1.1% בהובלת אנבידיה  שירדה ב.6.6% ביומיים האחרונים של המסחר.

WSJ | אחראית לשליש מהרווח במדד: אנבידיה עלולה להפוך לצרה הגדולה של S&P 500  

ברביעי תפרסם מיקרון  את תוצאותיה הכספיות, השוק יצפה בדריכות לתוצאות שיעידו על הביקוש למוצרי הבינה מלאכותית שלה. 

נייקי  תדווח תוצאות ביום חמישי הקרוב לאחר המסחר, באופנהיימר פרסמו שדרוג המלצה למנייה באפסייד של 23%, וזאת בזכות מהלכי ההתייעלות, האולמיפיאדה ואף הציפיות הנמוכות.

בשוק החוב בארה"ב, התשואות בשוק הממשלתי עלו קלות במהלך השבוע החולף, תשואת איגרת החוב הממשלתית ל־10 שנים  ב־5 נקודות בסיס ל-4.25%.

מטבע שבולט בחולשתו לאחרונה הוא הין היפני שנחלש מול הדולר והגיע כמעט ל-160 ין לדולר, הרמה הגבוהה שלו מאז 1990. וזאת למרות שהאינפלציה ביפן מסרבת לרדת ועמדה במאי ברמה של 2.8% גבוה יותר מאשר בסוף 2023. למרות החולשה ביין, שוק המניות ביפן נמצא בירידה לאחרונה והרבה יותר משווקים האחרים בעולם בניגוד לדפוס הרגיל שלו.

מחיר הנפט השלים שבועיים של עליות בעקבות החששות להתגרות ההסלמה בצפון ולכן לשיבושי אספקה בשווקי הנפט. הבוקר מחירו 80 דולר לחבית נפט אמריקאי ו-85 לחבית מסוג ברנט.

אלכס זבז’ינסקי הכלכלן הראשי של מיטב טוען בסקירתו השבועית ש"הנתונים הכלכליים בארה"ב ממשיכים לרוב לאכזב", כותב זבז’ינסקי, "מתרבים סימנים שמשקי הבית בארה"ב מורידים ביקושים, ולפי הקשר ההיסטורי לשוק המניות, הירידה מגבירה סיכון לתיקון רציני בשוק".

"בנוסף הקורלציה בין המניות בתוך מדד S&P500 ירדה לרמה הנמוכה מאז 2018 שגם זה מסמן התקרבות של תיקון בשוק המניות. ולמרות זאת, אין אפילו נגיד אחד בפד שתומך בפומבי בהורדת ריבית כבר בפגישה הקרובה. כל מי שמתבטא מדגיש שעדיין לא בשלו התנאים להורדת ריבית. זה לא מפריע לציפיות לריבית בסוף 2025 לרדת מתחילת מאי בכ-0.4% ולהגיע מתחת ל-4% (3.96%)".

בניגוד לפד, "הבנקים המרכזיים האחרים בעולם מוכנים יותר להקל במדיניות. ציפיות השווקים לריבית בעוד שנה ירדו ברוב המדינות המפותחות . שוויץ הורידה ריבית פעם נוספת ואם לא יהיו הפתעות משמעותיות, הבנק המרכזי באנגליה יוריד את הריבית בפגישתו הבאה".

הנתון החשוב השבוע יתפרסם רק ביום שישי בצהריים ויהדהד אל פתיחת  הרבעון השלישי. זהו מדד ה-PCE, מדד הוצאות הצרכנים, המדד המועדף על ידי הפד לשיעור האינפלציה. הצפי הוא לעלייה במחירי הליבה של 0.1%, העלייה החודשית הקטנה ביותר מאז נובמבר שעבר. בחישוב שנתי מדד הליבה השנתי צפוי לעלות ב-2.6%, הכי נמוך מאז מרץ 2021. 

עוד כתבות

הבורסה בפרנקפורט, גרמניה / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת באירופה; נייקי צונחת ב-14%, סופטבנק מגייסת 1.86 מיליארד דולר

החוזים על וול סטריט ירוקים ● אסיה ננעלה בירוק ● באירופה: מדד דאקס עולה ב-0.6%, קאק מאבד 0.3% ●

הויכוח המשודר בין ג'ו ביידן ודונלד טראמפ, לפני הבחירות לנשיאות / צילום: ap, John Bazemore

פאניקה במפלגה הדמוקרטית לאחר כישלון של הנשיא ביידן בעימות הטלוויזיה עם טראמפ

אילו העימות בין ביידן וטראמפ היה מוכרע באמצעות נוקאאוט, השופטים היו מסיימים אותו בדקה החמישית, לאחר הפגנת רפיון ובלבול מדהימים של ביידן ● כעת גוברים הניחושים שבכירי המפלגה יפצירו בנשיא להסתלק מן המרוץ, ולאפשר לוועידת המפלגה באוגוסט להחליף אותו ● התוכן כמעט לא חשוב, אבל טראמפ אמר שביידן הוא "פלסטיני חלש"

צילומים: אתר החברה, שלומי יוסף, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חגיגה בחברה הביטחונית: חמישה בכירים התחלקו ב-350 מיליון שקל

מניית חברת הטכנולוגיה הביטחונית נקסט ויז'ן השלימה זינוק של פי 10 מהנפקתה ונחשבת לאחת ההצלחות של גל ההנפקות מ-2021 ● חמישה מנהלים ומשקיעים בחברה מכרו בשנים האחרונות כמחצית מהחזקותיהם בתמורה למאות מיליוני שקלים ● וגם: האלוף בדימוס שעשה אקזיט

בנימין נתניהו ואבי שמחון / צילום: עמוס בן גרשום-לע''מ

"מכירת חיסול": נתניהו ויועצו הכלכלי דוחפים למבצע שחרור "רווחים כלואים"

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● שר האוצר הציג בפני הנהלת המשרד בקשה מטעם אבי שמחון ובתמיכת נתניהו, לצאת למבצע שחרור "רווחים כלואים" כדי לתמרץ חברות לחלק דיבידנד תמורת מס מופחת ● לפי שמחון, המהלך יזרים 20 מיליארד שקל למדינה ויסייע מול הגירעון ● בדרג המקצועי טוענים: "מכירת חיסול"

מתוך קמפיין בנק הפועלים

כשההצעה פשוטה, גם עמוס תמם בחולצה שחורה על רקע לבן זה מספיק

הפרסומת הנקייה והרזה של בנק הפועלים להטבת המשכנתה לתושבי קו העימות היא הזכורה ביותר השבוע, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת האהובה ביותר שייכת לביטוח 9, והמושקעת ביותר - עם 1.8 מיליון שקל - היא לחשמל של בזק

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק בקמפיין. אכזב / צילום: Reuters

בריטניה לקראת מהפך: אחרי סקנדל הימורים, אין מי ששם כסף על סונאק

שבוע לבחירות בבריטניה, התמונה ברורה: המפלגה השמרנית עושה ככל יכולתה להפסיד אותן, וללייבור רק נשאר לעמוד מנגד ולגרוף עוד ועוד מושבים בפרלמנט ● שערוריית ההימורים שבה אפילו שר מכהן הימר על הקדמת הבחירות מרמזת איזו תבוסה צפויה בממלכה

עובד באתר בנייה / צילום: Shutterstock

האוצר אישר: מענק עד 4,500 בחודש לעובדי בניין

עובד שיתחיל לעבוד בענף הבנייה מתחילת חודש יוני ועד לסוף שנת 2024 יהיה זכאי למענק בסך 2,000 שקל, ובמקצועות מסוימים המענק יגיע עד ל-4,500 שקל לחודש ● המטרה: להתמודד עם המחסר הענק של עובדים בענף מאז אוקטובר

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם המקלטים לנשים מוכות עברו מתפוסת יתר לתפוסת חסר?

האם במלחמה המקלטים לנשים מוכות מתרוקנים? כן, ולא בגלל ירידה באלימות ● המשרוקית של גלובס

איור: גיל ג'יבלי

לאן תגיע האינפלציה בישראל עד סוף השנה?

בשנה וחצי האחרונות רמות המחירים בישראל מתמתנות בעקביות ● אם המגמה תימשך, מעריכים בלאומי, האינפלציה תגיע לרמה של 2.5% עד סוף השנה ● אבל יש גם לא מעט סיכונים ● שאלת השבוע

אודי סגל והילה קורח / צילום: צילום מסך, חדשות 13

"ניסיון לחיסול פוליטי של מערכת החדשות": הילה קורח ואודי סגל נגד שמאלוב-ברקוביץ'

הילה קורח ואודי סגל, מגישי המהדורה המרכזית בחדשות 13, פרסמו הודעה משותפת נגד מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת החדשות ● "עוד לא מאוחר לתקן", כתבו בהודעה שפרסמו

כיתה ריקה. ילדים חשפו לראשונה את הפגיעה שלהם למבוגר מחוץ למשפחה, כמו גננת, מורה או יועצת בית ספר / צילום: Shutterstock

השעה דוחקת: איך נאכפת חובת הדיווח על פגיעות מיניות בקטינים?

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף קרן ידידות טורונטו: חובת הדיווח על פגיעות מיניות בקטינים

ORA 07 PRO+ / צילום: יח''צ

בפחות מ-200 אלף שקל: החשמלית שאי אפשר להתעלם ממנה, לטוב ולרע

העיצוב של החשמלית הגדולה מבית GWM הסינית לא מותיר אנשים אדישים. יש לה באגים, כמו תא מטען קטנטן, אבל היא מציעה תמורה לא רעה למחיר ● מבחן דרכים

דולרים / צילום: Shutterstock

הכי חזק בעולם? הדולר מאבד מכוחו. מי מתחזק על חשבונו

הדולר האמריקאי הוא המטבע החזק בעולם, אך הוא תופס כיום נתח של 60% בלבד מהרזרבות של הבנקים המרכזיים - לעומת 70% בתחילת שנות האלפיים

מחלקת גנרטורים בחנות / צילום: Shutterstock

רכישת הגנרטורים זינקה: כל מה שכדאי לדעת לפני שרצים לחנויות

ההתבטאויות על יכולת וייצור אספקת החשמל בישראל בעת מלחמה עתידית מעלות סימני שאלה לגבי החלופות ● גלובס מציג את ההבדל בין גנרטור לתחנת כוח, איך לדעת מה ההספק הרצוי ומה טווח המחירים בשוק

משה לארי, מנכ''ל בנק מזרחי טפחות / צילום: יח''צ מזרחי טפחות

מניות הבנקים עולות מתחילת השנה, אז למה זו של מזרחי טפחות יורדת?

בשנת 2023 מניית בנק מזרחי הייתה השיאנית של המערכת הבנקאית. בזמן שלאומי והפועלים הציגו תשואה חד-ספרתית, מזרחי התבלט עם עליות דו-ספרתיות גבוהות ● אבל אז הגיעה 2024, ובזמן שמדד הבנקים עלה ב-3.5%, מניית מזרחי ירדה ביותר מ-7%

אדם, בהופעה ב-2011 / צילום: ויקיפדיה

בגיל 64: הזמר אדם הלך לעולמו אחרי מאבק במחלת הסרטן

בית החולים איכילוב הודיע על מותו של הזמר אדם, שהשאיר מילים אחרונות לפרסם אחרי מותו: "אם אתם קוראים את המילים האלה, סימן שאני בעולם שכולו טוב. רוצה להודות על המסע המופלא בחיים האלה" • התייחס גם לחטופים: "אנסה לפעול מלמעלה"

יוליה שמאלוב-ברקוביץ' / צילום: כדיה לוי

הערכות: 80 אלף שקל, נהג ומשרות אמון - התנאים של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' בחדשות 13

על פי הערכות בשוק, מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' יכללו מלבד תנאי שכר של 80 אלף שקל ברוט בחודש, גם נהג פרטי ואפשרות למינוי שתי משרות אמון ● בעוד התנאים לא חריגים לעומת מנכ"לים קודמים, שמאלוב-ברקוביץ' נהנית גם מסעיף אי-תחרות ארוך שמבטיח שתקבל שכר עד תום החוזה גם אם תפוטר

ח''כ שמחה רוטמן / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

"שינוי משטרי": הממשלה מקדמת מינוי נציב שופטים על ידי הכנסת

ח"כ שמחה רוטמן מקדם הצעת חוק לשינוי אופן הבחירה בנציב תלונות הציבור על שופטים, לפיה הבחירה תועבר מהוועדה לבחירת שופטים לכנסת ● יועמ"ש הנהלת בתי המשפט, ברק לייזר, ביקר בחריפות את הצעת החוק: "עשויה להוביל למינוי של אדם שאינו כשיר לכך, מתוך מניעים פוליטיים ואשר מטרתו היא לפגוע במערכת המשפט"

מגדלי אלון בתל אביב. בעיגול: ניר צוק / צילומים: Shutterstock, טל גבעוני

ענקית הסייבר פאלו אלטו במגעים להשתלט על מגדל שלם בת"א

החברה של ניר צוק השלימה עסקאות לשכירות חצי ממגדל אלון 1 ובוחנת שכירות של המגדל כולו ● אם המגעים יבשילו, המחיר יעמוד על כ־80 מיליון שקל בשנה ● הבעלים, הראל ומגדל, שוקלות למכור את המגדל כולו ב־2.5 מיליארד שקל

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

וול סטריט ננעלה בעליות קלות; מיקרון ירדה בכ-7%, אנבידיה ב-1.9%, פאלו אלטו זינקה ב-5%

נייקי תדווח אחרי הנעילה, מה צפוי? ● VanEck הגישה בקשה לתעודת סל עוקבת אחרי המטבע סולנה ● מניות וולגרין וליוויס ירדו בחדות ● מניית צ'יפוטלה פוצלה היום ביחס היסטורי של 50 ל-1 ● בלומברג: הדוח של מיקרון הוא תזכורת לסיכונים בשוק שבבי הבינה המלאכותית ● מדד ה-PCE שיתפרסם מחר בארה"ב צפוי להעיד על התמתנות האינפלציה, בינתיים, שוק העבודה מתקרר