גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה ירוקה בבורסה המקומית; מדד ת"א נפט וגז קפץ בכ-2.7%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.1% ● ניו-מד אנרג'י: ניתן אור ירוק ממשרד האנרגיה להגדלת יצוא הגז הטבעי והרחבת האספקה למשק המקומי ● IBI: מאזן הכוחות נוטה לפיחות בשקל בחודשים הקרובים ● בלידר שוקי הון צופים אינפלציה של 3.1%, מעל הרף העליון של בנק ישראל ● הראל: צופים הפחתת ריבית מהירה יותר בארה"ב; לעומת זאת, חברת הוועדה הפתוחה בפד לא צופה הורדות ריבית בכלל השנה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף
בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:30

יום המסחר בתל אביב ננעל במגמה ירוקה. מדד ת"א 35 קפץ ב-1.1%, ות"א 90 הוסיף לערכו 1.2%. את המגמה החיובית הוביל מדד ת"א נפט וגז שעלה בכ-2.7%.

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.6 מיליארד שקלים.

בלטו לחיוב מניות ניו-מד אנרג'י , דלק קבוצה , קמטק , פתאל החזקות  ואנרג'יקס.

מנגד, אמות , אלביט מערכות , אנרג'יאן , ואיירפורט סיטי  נסחרו בירידות.

בשוק האג"ח, מדדי התל בונד הקונצרניים ננעלו בירידות קלות. תשואות אגרות החוב הממשלתיות טיפסו קלות כשהתשואה ל-10 שנים עלתה ל-4.93% והתשואה לשנתיים נסחרה סביב 4.34%.

בשוק המט"ח, השקל נסחר ביציבות מול המטבעות הזרים. שער הדולר-שקל עומד בשעה זו על 3.75 שקלים ושער האירו-שקל נסחר סביב 4 שקלים.

16:40

מסחר תנודתי בת"א. המדדים המרכזיים נסחרים בעליות בשעה זו כשמדד ת"א 35 עולה ב-0.8% אך מדד ת"א 90 מוסיף לערכו 0.6%. מדד ת"א נפט וגז מוביל את המגמה החיובית וקופץ בכ-2.6%.

מניית חברת אורמד פארמ , המפתחת טכנולוגיה להפיכת טיפולים הניתנים בהזרקה לקפסולה שניתנת לבליעה, מזנקת בכ-14% לאחר שהחברה דיווחה לפני זמן קצר על 
אישור תוכנית רכישה חוזרת של מניות בהיקף של עד 20 מיליון דולר.

15:18

שינוי מגמה בבורסה - לאחר האווירה האופטימית המסחר עובר למגמה מעורבת, מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% אך מדד ת"א 90 כבר בירידה של 0.3%, מדד הבנקים יורד ב-0.5%. 

מדדי הנדל"ן שעלו אתמול בחדות משילים כעת כ-0.4%, מדד הנפט וגז עולה ב-2.6%. 

14:14

קבוצת מליסרון  משקיעה 10 מיליון שקל בשדרוג וחידוש קניון עופר חדרה. במסגרת השיפוץ והשבחת התמהיל יושלמו בשבועות הקרובים כניסת מותגים בינלאומיים ומקומיים, ביניהם סניף דגל של המותג קנת קול מבית המשביר לצרכן שנפתח בהשקעה הנאמדת בכחצי מיליון שקל, וישתפרש על פני כ-80 מ"ר.

חנות של המותג עגליס תיפתח בהשקעה של כ-3 מיליון שקל, והיא תשתרע על פני שטח של כ-570 מ"ר. רשת ורדינון תפתח סניף בהשקעה של כ-500 אלף שקל, רשת הפנינג פתחה השבוע סניף משופץ בהשקעה של כ-400 אלף שקל וסכום דומה הושקע בפתיחת חנות של רשת מתאים לי.

13:19

המסחר בתל אביב מתנהל בדרך כלל בעליות שערים, למעט  מניות הבנקים שיורדות ב-0.5% ומעיבות על מדד ת"א 35, זה עולה בזכות המניות הדואליות, ניו-מד אנרג יהש  וקבוצת דלק  בכ-0.6%. מדד ת"א 90 עולה ב-0.4% ומדד נפט וגז מזנק ב-3%. 

חברת הנדל"ן נתנאל גרופ  השלימה הנפקת אג"ח סדרה י"ד, במסגרת מכרז מוסדי שנערך אתמול. בהנפקת האג"ח נרשמו ביקושים של למעלה מ-150 מיליון ע"נ, משורה ארוכה של גופים פיננסים מובילים בישראל, והחברה בחרה לגייס מתוך הבקשות שהתקבלו כ-102 מיליון שקל.

אגרות החוב מסדרה י"ד הינן שקליות ולא צמודות למדד המחירים לצרכן, בעלות מח"מ של כ-3.5 שנים. הריבית הנקובה על אגרות החוב עומדת על 6.5%, והיא תשולם פעמיים בשנה, החל מדצמבר 2024. קרן אגרות החוב תפרע לשיעורין, בין יוני 2027 ליוני 2029, ב-5 תשלומים שווים. אגרות החוב מסדרה י"ד אינן מגובות בשעבודים וביטחונות, ובימים הקרובים, ייערך השלב הציבורי במסגרת מכרז ההנפקה.

12:10

מניית ישראייר גרופ  מטפסת לאחר שחברת התעופה הודיעה כי היא משתלטת על מרכז תחזוקת מטוסים שבו היא שותפת בקפריסין. לאחר רכישת השליטה בכוונתה להגדיל את כושר הייצור של אותו מרכז כדי לענות על ביקושי השיא לתחזוקה כבדה של מטוסיה. ביקושים אלה נגזרים מהמחסור הקיים בשוק התעופה האזרחי למטוסים צרי גוף. ישראייר כבר הודיעה על רכישה וכניסה לשותפות בחמישה בתי מלון ביוון לצד נכס מלונאי נוסף שרכשה באיטליה.

11:41

העליות החדות שאיפיינו את הבוקר בבורסה נחלשות מעט - מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% בזכות המניות הדואליות ובעיקר קמטק  ונובה  אך מקוזז על ידי הבנקים, מדד הבנקים משיל כעת 0.4%.

מדד ת"א 90 עולה ב-0.4% ומדד נפט וגז מזנק ב-3%. 

10:34

בוקר טוב בבורסה המקומית - לאחר העליות אתמול, המגמה נמשכת גם הבוקר בעקבות בשורה בשוק הגז הטבעי. מדד ת"א 35 עולה כעת ב-0.9% ומדד ת"א 90 ב-1.1%, מדד נפט וגז ב-3.5%.

קבוצת הראל ביטוח ופיננסים , הודיעה היום על השקעה של 60 מיליון אירו בקלאב משקיעים (קבוצת משקיעים סגורה), בתחום הלוגיסטיקה באירופה Logistics Development Club II (LDCII) , המנוהל ע"י AXA IM Alts , חברה גלובלית לניהול השקעות באירופה ובעולם עם סך תיק השקעות אלטרנטיביות בשווי של 183 מיליארד אירו שמתוכם 114 מיליארד אירו בנדל"ן.

LDC II הינו קלאב המשך לקלאב ראשון Logistics Development Club I (LDCI) בו הראל השקיעה ב- 2016 סך התחייבות של 60 מיליון אירו שהניב לעמיתיה תשואה שנתית גבוהה, מעל תשואת המטרה של הקלאב. קלאב LDC II יאמץ אסטרטגיית השקעה דומה לזו של הקלאב הראשון, במטרה לבנות נכסי לוגיסטיקה איכותיים בשווקים בעלי היצע מוגבל בצרפת, גרמניה ובריטניה עם דגש חזק על קיימות (ESG).

10:04

המסחר בת"א נפתח הבוקר באווירה אופטימית - מדד ת"א 35 עולה ב-0.5% ומדד ת"א 90 ב-0.3%. מדד נפט וגז מזנק ב-3% בזכות הדיווח המעודד  של ניו-מד אנרג יהש   שמזנקת במסחר, גם קבוצת דלק , בעלת השליטה בחברה מזנקת. 

 09:25

ניו-מד אנרג'י דיווחה לפני זמן קצר כי התקבלה העמדה העקרונית של גורמי המקצוע במשרד האנרגיה, לפיה ניתן להגדיל את היצוא מלוויתן, בכמות נוספת של 118 BCM, אשר עשויה לגדול לעד 145 BCM בהתקיים תנאים מסוימים, בהתאם להחלטות הממשלה אשר נתקבלו בנושא, וזאת לצד הרחבת האספקה למשק המקומי של גז טבעי שיופק במסגרת שלב 1ב' של פרויקט לוויתן.

שותפי לוויתן פועלים לקבל בתקופה הקרובה החלטת השקעה בסך של בין 400-500 מיליון דולר לצורך תכנון הנדסי מפורט (FEED) של הפרויקט ורכש מקדים של פריטים שזמן אספקתם ארוך (Long Lead Items) לצורך פיתוח הפרויקט. 

08:24

במסחר במטבע חוץ השקל נחלש הבוקר בכ-0.5% מול הדולר ונסחר ב-3.74 שקלים לדולר וב-4.0 שקלים לאירו. 

08:08

1. שוקי המניות

יום המסחר צפוי להפתח הבוקר בעליות קלות, בעיקר בזכות המניות הדואליות הגדולות (טבע, נובה, קמטק) שיסחרו עם פער ארביטרז' חיובי.

אתמול, ננעל המסחר בת"א בעליות - מדד ת"א 35 עלה ב-0.7% ומדד ת"א 90 ב-1.1%. מדד הבנקים עלה ב-0.9%. השוק שמשווע לחדשות טובות אימץ את החלטת בג"צ שיש לגייס את תלמידי הישיבות ואת הסכם השכירות של גוגל בתל אביב.

מדדי הנדל"ן בלטו בעליות חדות, מדד מניב ת"א, מדד הבנייה ומדד הנדל"ן, כל אלה עלו ביותר מ-2%. הסיבה כאמור - אמות וגב־ים הודיעו אתמול (ג') על חתימת הסכם שכירות ענק עם חברת גוגל, כפי שנחשף לראשונה בגלובס לפני כשנה וחצי.

גוגל שכרה כ־60 אלף מ"ר במגדל תוהא2 (ToHa2), הנבנה בימים אלה ברחוב תוצרת הארץ בתל אביב, בתמורה ל־115 מיליון שקל בשנה. תקופת ההסכם היא עשור - היקף השכירות הכולל בעסקה עומד על יותר ממיליארד שקל. החברה תתפרס על כ־20 קומות בבניין החל מינואר 2027.

טבע הודיעה כי בתום משא ומתן עם רשות המיסים בישראל החברה הגיעה להסכמות כוללות בנוגע לשומות המס ביחס לשנים 2008-2020. בהתאם לתנאי ההסדר, טבע תשלם סך של 750 מיליון דולר במהלך השנים 2024-2029.

חברת האדטק הישראלית פריון נטוורק מיישמת תוכנית התייעלות, שלפי הערכות תוביל לסיום עבודתם בחברה של כ-35 עובדים - כ-6% ממצבת כוח האדם של החברה. 

המסחר באסיה מתנהל הבוקר ברובו בעליות ובעיקר במניות הטכנולוגיה ביבשת. ביפן מדד ניקיי עולה בכ-1%, בדרום קוריאה מדד קוספי ב-0.4%. בסין מדד שנגחאי יורד ב-0.4% ומדד הנג סנג נסחר ללא שינוי. 

כמה מופלגים התנאים של עובדי שבע המופלאות 

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים הבוקר ביציבות סביב מדדי הבסיס. 

אתמול ננעל המסחר שם במגמה מעורבת -  נאסד"ק עלה ב-1.2% בזכות מניות הטכנולוגיה הגדולות ובעיקר אנבידיה,  דאו ג'ונס ירד ב-0.8% ו-S&P 500 הוסיף 0.4%. 

לאחר שלושה ימים בהם ירדה ומחקה כ-450 מיליארד דולר משוויה, מניית אנבידיה  זינקה בכ-6%. מתחילת השנה ועד השבוע שעבר זינקה אנבידיה ביותר מ-170% לשיא כל הזמנים, אך דיווחים על מימושים של נושאי משרה בחברה הובילו ככל הנראה לירידה בימי המסחר האחרונים.

בנוסף, משהו על פריון העבודה באנבידיה: לפי נתונים של Chartr, כשמחלקים את שווי השוק של החברה במספר העובדים בה, יוצא שכל עובד בחברה "שווה" 102 מיליון דולר. בשתי הבאות אחריה, מטא ואפל המספר עומד על 19 מיליון דולר בלבד. בקמעונאית המזון וולמארט, על 300 אלף דולר. 

מניית סולאראדג'  התרסקה ב-20% לאחר שהודיעה על מכירות אג"ח להמרה בסכום של 300 מיליון דולר. בכך היא ממשיכה במגמה השלילית שלה, ובשבוע שעבר רשמה עוד שיא שלילי, כשנחלשה למחיר שבו לא נסחרה למעלה משש שנים.

במסחר המאוחר מניית יצרנית המכוניות החשמליות ריביאן  זינקה ב-50% לאחר הפרסום לפיו פולקסווגן תשקיעה 5 מיליארד דולר בחברה. פדקס  זינקה ב-14% בעקבות הדוחות. 

היום תפרסם מיקרון טכנולוג'י  את תוצאותיה הכספיות, השוק יצפה בדריכות לתוצאות שיעידו על הביקוש למוצרי הבינה מלאכותית שלה. נייקי  תדווח מחר לאחר המסחר. באופנהיימר פרסמו שדרוג המלצה למנייה באפסייד של 23%, וזאת בזכות מהלכי ההתייעלות, האולמיפיאדה ואף הציפיות הנמוכות.

2. שוקי האג"ח

בשוק החוב נסחרו אתמול תשואות איגרות החוב הממשלתיות של ישראל ביציבות - תשואת האיגרת ל-10 שנים נסחרה ב-4.88% ותשואת האיגרת לשנתיים ב-4.32%. גם מדדי איגרות החוב הקונצרניים נסחרו ביציבות ובעליות קלות של עד 0.1%.

נירה שמיר, הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט, ציינה בסקירתה כי בשוק החוזים בישראל נותרה הריבית המגולמת לסוף 2024 ברמה של 4.23% (שפירושה הורדת ריבית אחת), לעומת 4.34% טרם ההפתעה במדד המחירים במאי. "מעבר לאינפלציה, מדיניות הריבית של בנק ישראל תתבסס, במידה רבה, על ההתנהלות הפיסקלית ופרמיית הסיכון של מדינת ישראל".

בשוק החוב האמריקאי נרשמה יציבות - תשואת האג"ח הממשלתית האמריקאית נסחרת כעת ב-2.24%.

3. שוקי הסחורות והמטבעות

השקל נחלש אתמול בשעות הערב ב-0.5% מול הדולר ונסחר ב-3.74 שקלים לדולר וב-4.01 שקלים לאירו.

רפי גוזלן כלכלן ראשי, IBI בית השקעות כתב בסקירתו שהגורמים הבסיסיים הפועלים על השקל ממשיכים להיות חיוביים, אך התמהיל השתנה וכולל עלייה בעודף החשבון השוטף לעומת ירידה בהשקעות הישירות נטו.

"מעבר לגורמים הבסיסיים, ניראה כי העלייה בחשיפת המט"ח של המוסדיים המקומיים מוצתה בשלב זה, כך שהמגמה החיובית בשווקים הגלובליים לוותה במכירת מט"ח נטו משמעותית מצד המוסדיים. גורמים אלו מספקים הסבר ליציבות היחסית בשקל למרות העלייה בפרמיית הסיכון, והם יוסיפו להכתיב את הכיוון בשוק המט"ח, ולהערכתנו מאזן הכוחות נוטה יותר לעבר פיחות מסוים נוסף בשקל בחודשים הקרובים".

התחזית הפסימית לשקל מצטרפת לתחזית הפסימית לאינפלציה השנתית (על כך בהמשך הסקירה), ושתיהן ביחד מהוות חדשות רעות לבנק ישראל ולמתווה הורדת הריבית.

יציבות נרשמה אתמול במחירי הנפט שנעו בשינוי של כ-0.5% כלפי מטה - 81 דולר לחבית נפט אמריקאי ו-85.2 דולר לחבית נפט מסוג ברנט.

4. מאקרו

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל מציין שענף הבנייה בישראל רשם התאוששות ברבעון הראשון עם עלייה בהתחלות הבנייה ובמספר הדירות בבנייה פעילה. אבל, "אנו סבורים שהמספרים לא משקפים את התמונה המלאה והמחסור החמור בעובדים משמעותו שזמן הבנייה בפועל ימשיך להתארך".

בשוק העבודה מצביע קליין על כך ש"הנתונים הראשוניים למאי ממשיכים להצביע על שוק עבודה חזק, אך קצב ההתאוששות מהמלחמה התמתן משמעותית בחודשיים האחרונים. במבט קדימה אנו צופים עלייה מתונה באבטלה לאור הריבית הגבוהה והימשכות המלחמה". 

בעולם, לפי קליין "הבחירות המפתיעות בצרפת פגעו בסנטימנט החברות. בסין מחירי הבתים לא מפסיקים לרדת למרות הסיוע הממשלתי. בשוויץ הורידו שוב במפתיע את הריבית ויעשו זאת שוב במידה והמטבע יחזור להתחזק".

בארה"ב נערמים הסימנים להתמתנות הצריכה הפרטית, קליין מציין שהם גבוהים בכ-2% בלבד בהשוואה למאי בשנה שעברה, "הפרסום לצד העלייה בשיעור ההלוואות בכרטיסי אשראי בפיגור מחזקים את הערכתינו שההאטה תימשך. לאור זאת ולצד התחזית שקצב האינפלציה ימשיך לרדת, אנו מצפים להפחתת ריבית מהירה יותר עוד השנה בהשוואה לתחזית הבנק המרכזי". 

לעומת קליין, מישל באומן, חברת הוועדה הפתוחה בבנק הפדרלי אמרה כי היא לא צופה הורדות ריבית עד לסוף השנה, ודוחה את הורדת הריבית לשנת 2025. בנוסף, ציינה באומן כי יהיה נכון להוריד את הריבית רק שהאינפלציה תתכנס לעבר יעד 2% בביטחה, דבר שאם לא יקרה אף עשוי להוביל לעליית ריבית נוספת. 

באומן נחשבת לחברה ניצית מאוד בין חברי הפד. בתוואי הנקודות של הפד היו מי שתמכו בהשארת הריבית ללא שינוי, באומן הייתה כנראה אחת מהם.

הנתון החשוב השבוע יתפרסם רק ביום שישי בצהריים ויהדהד אל פתיחת הרבעון השלישי בשבוע הבא. זהו מדד ה-PCE, מדד הוצאות הצרכנים שהוא המדד המועדף על ידי הפד לשיעור האינפלציה. הצפי הוא לעלייה במחירי הליבה של 0.1%, העלייה החודשית הקטנה ביותר מאז נובמבר שעבר. בחישוב שנתי מדד הליבה השנתי צפוי לעלות ב-2.6%, הכי נמוך מאז מרץ 2021.

5. תחזית

בלידר שוקי הון צופים אינפלציה שנתית של 3.1% בישראל: "מחירי ההובלה הימית לאזורנו עלו ב-7% בשבוע האחרון וב-89% מתחילת מאי".

גורם נוסף שמציינים בלידר: "לפי מדדי מחירי היבוא, מחירי כלי הרכב המיובאים עלו ב-2.2% (כולל הובלה) מספטמבר ועד מרץ. השפעה זו טרם באה לידי ביטוי במדד המחירים לצרכן בישראל באופן מלא בשל עודף מלאים. אנו חוזים אינפלציה של 0.1% ביוני, 0.6% ביולי ו-0.4% באוגוסט, ומעריכים שהאינפלציה תעמוד על 3.1% בקצב שנתי".

תחזית זו היא מעל  הרף העליון של יעד יציבות המחירים של בנק ישראל (1%-3%) ולמרות שלפני שבועיים נרשמה אינפלציה של 2.8%, פחות מצפי הכלכלנים. 

עוד כתבות

מצעד טילים של החותים בתימן / צילום: Reuters, KHALED ABDULLAH

עם ראש קרב של 500 ק״ג: למה טילים למרכז גורמים לאזעקות בהיקף נרחב מהרגיל?

החות'ים שיגרו טיל קרקע-קרקע מתימן לשטח מדינת ישראל שהוביל להתראות נרחבות באזור המרכז ● מדוע הטילים של חיזבאללה והחות'ים לאזור המרכז מפעילים טווח התראה נרחב כל-כך? ● מה זה אומר יירוט מחוץ לגבולות המדינה? ● מדוע הטיל הבליסטי ששיגרו חיזבאללה יורט באמצעות קלע דוד? ● ומהן עלויות היירוטים? ● גלובס עושה סדר

חטיבת מילואים בגבול הצפון / צילום: דובר צה''ל

הסיוע למשרתי המילואים: מה המדינה הבטיחה ומה ניתן בפועל?

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם: הוקרה ותגמול למשרתי המילואים

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP-Gene J. Puskar, Shutterstock

סקרי בחירות בארה"ב אומרים דבר והיפוכו וממלכת כוהנים נולדת באלבניה

40 יום לבחירות בארה"ב - אל תאמינו לסקרים ● פלסטיק משוחרר לא ימוחזר ● נשק מצרי לסומליה ומשבר חדש בים סוף? ● סין מנסה טיל "שגרתי" שיגיע לארה"ב ● אלבניה מקימה מדינה עצמאית זוטא לכוהני דת מוסלמיים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

פרופ' דוד פסיג / צילום: כדיה לוי (צולם במוזיאון תל אביב לאמנות)

דוד פסיג משיק ספר חדש ובטוח: "אנחנו בתקופה מיוחדת בהתפתחות המין האנושי"

חוקר העתידים פרופ' דוד פסיג, שעוסק בחיזוי מגמות שיתרחשו עוד 30־40 שנה, סבור שאין לפחד מהעתיד הטכנולוגי ● בראיון לגלובס הוא מדבר על השפעת הבינה המלאכותית על התודעה האנושית ומתייחס למכה שהנחית חמאס על ישראל: "איזנה את המערכת"

ארונות מוחזרים מאפגניסטן. הצבא תלוי במערב התיכון, וגם הבחירות / צילום: Associated Press, Jason Minto

מה אומרת לכם נושאת המטוסים הארי טרומן

בלימה, לא התקפה, אמר טרומן ב-1947 ● "מלחמות נצחיות" סחטו את החשק האמריקאי להילחם. זה כולל במיוחד את תומכי דונלד טראמפ

פלורנטין, תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

8 מתוך 10 השכונות המועדפות על הייטקיסטים נמצאות בתל אביב

הקרבה למשרדים, האווירה הליברלית והמשכורת המאפשרת מגורים באזורים מבוקשים, הביאו לכך שאחד מכל ארבעה תושבים בשכונות הצפוניות של תל אביב הוא הייטקיסט ● מחקר חדש שערכה חברת מדלן, שהגיע לידי גלובס, מלמד על העדפות המגורים של אנשי ההייטק ● ובאילו ערים גדולות שיעורם נמוך במיוחד?

סיכום שווקים / עיצוב: טלי בוגדנובסקי, צילום: דני שם-טוב-דוברות הכנסת

השכר, קרן ההשתלמות והפנסיה - כל מה שכדאי לדעת על הגזירות של משרד האוצר

באוצר הציגו שלל צעדים כבדים במטרה למלא את הקופה ● בין היתר על המוקד, הטלת מס על קרנות ההשתלמות, קיצוץ ההטבות בפנסיה, שחיקת הנטו לשלוש שנים והקפאת מדרגות המס ● מי יהיו הנפגעים העיקריים, כמה כסף זה יכניס למדינה ומה אומרים על זה המומחים בשוק?

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: דוברות הכנסת, shutterstock

הורדת דירוג כפולה: מודי'ס מנחיתה מכה על הכלכלה הישראלית

באופן חריג, הודיעה חברת הדירוג על הורדת דירוג כפולה לישראל, לציון של Baa1, עם תחזית שלילית ● בהחלטה נכתב כי "הסיכון הגיאופוליטי התגבר באופן משמעותי, הכלכלה הישראלית לא תתאושש במהירות" וכי ישנה "ירידה באיכות המוסדות והממשל של ישראל, אשר לא היו אפקטיביים בצורה מלאה במניעת פעולות הפוגעות במדדי האשראי" ● הציון החדש מציב את ישראל לצד כלכלות כמו קזחסטאן

יירוטים של כיפת ברזל מעל חיפה / צילום: ap, Baz Ratner

המכרז שנסגר השבוע לשיווק מאות דירות בקריית אתא הוא רק סממן אחד לשקיעתה של חיפה

חיזבאללה מגדיר את הירי לעבר חיפה כרף חדש ומשמעותי, אך היא כבר לא העיר החשובה שזכורה לו מפעם ● שקיעתה כמטרופולין, לצד התפוררות הציפיות שלה להיות בירת הצפון, החלו הרבה לפני המלחמה ● בעוד היישובים הסמוכים נהנים מפריחה נדל"נית, חיפה מדשדשת

הטריליונרים הראשונים? / צילומים: AP, APSEZ, Business Wire, Nati Harnik, Hiro Komae, Rick Bowmer, David Zalubowski, Jae C. Hong, Craig Mitchelldyer

108 שנה אחרי שהוכרז המיליארדר הראשון. מי יהיה הטריליונר הראשון?

בשלוש השנים הקרובות אילון מאסק צפוי לעשות היסטוריה ולהפוך לטריליונר הראשון עלי אדמות ● אבל הוא לא יישאר בצמרת לבד להרבה זמן, עד סוף העשור מועדון הטריליונרים צפוי לכלול כבר 7 חברים, לפי חברת ניתוח הדאטה הלונדונית אינפורמה ● אלה האנשים שעשויים להמציא מחדש את העושר העולמי

וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה איבדה 2.2%

דאו ג'ונס הוסיף היום 0.3%, נאסד"ק ירד ב-0.4% ו-S&P 500 נסוגה ב-0.2% ● ענקיות הטכנולוגיה נחלשו וחברות השבבים רשמו ירידות ● מדד PCE (מדד המחירים המועדף על הפד) ירד בחודש אוגוסט ● בסין ננעל שבוע המסחר הטוב ביותר מזה 16 שנה

רה''מ נתניהו באו''ם / צילום: צילום מסך

נתניהו: חיסולו של נסראללה היה תנאי הכרחי להשגת היעדים שהצבנו

נתניהו הפיץ הצהרה מוקלטת, בעקבות חיסול מזכ"ל חיזבאללה נסראללה ● אזעקות הופעלו בגוש דן ובשפלה - בעקבות טיל ששוגר מתימן ויורט ● חלקי יירוט גדולים נפלו סמוך לירושלים, לא היו נפגעים ● שר החוץ כ"ץ חשף ב"פגוש את העיתונות": התנגדתי לתקיפת בכירי מועצת השורא בתחילת המלחמה ● צה"ל אישר רשמית: מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה חוסל ● נשיא ארה"ב ביידן: "חיסול נסראללה - צדק לקורבנות רבים" ● כל העדכונים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם: "המלחמה תסתיים אם חמאס ייכנע - וישחרר את החטופים"

אחרי קריאות מחאה מהקהל - נתניהו החל את נאומו: "הגעתי הנה כדי להגיד את האמת" • הוא הבהיר: "ישראל משתוקקת לשלום, אבל אם חמאס לא ייכנע - נילחם עד הניצחון המוחלט" • על שחרור החטופים: "לא נוותר עד שיחזרו הביתה" • ועל האיומים מטהראן: "אין מקום באיראן שזרועה הארוכה של ישראל לא יכולה להגיע אליו" • זה "ציר הקללה" שרה"מ הציג באו"ם | ישיר מהעצרת הכללית

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה / צילום: ap, Hussein Malla

"אם היה שם - הוא לא שרד": בעולם מנסים להבין אם נסראללה חוסל

רוב הגורמים לא יודעים מה מצב בכירי חיזבאללה בכלל, והמזכ"ל חסן נסראללה בפרט ● לפי דיווח ברשת "סקיי ניוז" בערבית, ההערכה הישראלית היא שנסראללה חוסל ● מהשיחות של גורמים שמקורבים לארגון הטרור השיעי עם סוכנויות הידיעות השונות, ניכר כי מנסים להקטין ככל הניתן את תוצאות התקיפה הישראלית

מתחם ברנדייס / צילום: חברת ענב

מעל 3,000 דירות מקודמות בחדרה: בזכות קרקע משלימה פרטית

חברת ענב מקדמת במתחם ברנדייס בעיר פרויקט פינוי בינוי של 223 דירות ישנות - בשילוב קרקע סמוכה ששייכת לאפריקה ישראל מגורים

פרויקט של רונסון בפולין. בעיגול: עמוס לוזון/ צילומים: אתר החברה, איל יצהר

לוזון רונסון השלימה את השלב המוסדי: מנפיקה לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל

חודש לאחר חשיפת גלובס, השלימה חברת הבנייה למגורים בישראל ובפולין שבשליטת עמוס לוזון את השלב המוסדי ומכרה 24% ממניותיה תמורת 307 מיליון שקל לסדרה של גופים מוסדיים, השלב הציבורי צפוי בהמשך

שמאלץ, מבית סבא וסבתא / צילום: אנטולי מיכאלו

אינטימיות עם 10 מקומות: חמ”ל האוכל שהפך למסעדה הכי מסקרנת ביפו

את "אאוט אוף דה בוקס" אפשר להגדיר כאופציה כיפית לימים לא שפויים או מטבח יהודי-תל אביבי עם טוויסט: לא מחייב, לא מעוצב, לא יקר

ליאור אשכול / צילום: אלעד מלכה

מה אנחנו מזמינים הכי הרבה ובאיזה יום? מנכ"לית וולט נפרדת וחושפת את הסודות

בשבוע הבא תסיים ליאור אשכול ארבע שנים כמנכ"לית וולט ישראל, שבהן הובילה את המהפך - מאפליקציה תל אביבית לענקית משלוחים בפריסה ארצית ● בראיון בלעדי היא מגיבה לטענות על תנאי ההעסקה של השליחים ועל ההשתוללות בכבישים, מספרת על הרגלי ההזמנות של הישראלים ועל ההתרחבות המואצת: "קוראים לזה רעב, ולא לאוכל"

JAECOO J7 4x4 / צילום: יח''צ

תמחור אגרסיבי בחסות ממשלת סין הופך את הרכב הזה למנצח

המותג החדש מבית צ'רי מציע במחיר נגיש יחסית תחושת יוקרה ושימושיות משפחתית ● בשוק המקומי זה מספיק כדי להוות נוסחה מנצחת

מפגינים בטהרן בהפגנת תמיכה בחיזבאללה לאחר התקיפה של ישראל / צילום: ap, Vahid Salemi

"המודיעין הישראלי חדר ביסודיות לחיזבאללה": מה חושבים בעולם על החיסול הדרמטי

החיסול של מזכ"ל חיזבאללה תפס את הכותרות הראשיות ברחבי העולם ● בתקשורת המערבית והערבית, התמקדו בהודעת צה"ל ובנסיונות להעריך מה המשמעות של החיסול לאיראן