גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"אנחנו אשמים, כל העם הפלסטיני, במה שקרה ב-7 באוקטובר"

שיחה עם סאמר סינג'ילוואי, איש עסקים ופעיל פוליטי מהאופוזיציה בפת"ח ● על שלטון אבו מאזן, הרצון להקים מדינה פלסטינית דמוקרטית ורצועת עזה ביום שאחרי ● האזינו

הצוללת. הילה ויסברג ואסף גלעד בשיחה עם שיחה עם סאמר סינג'ילוואי / צילום: Reza Green
הצוללת. הילה ויסברג ואסף גלעד בשיחה עם שיחה עם סאמר סינג'ילוואי / צילום: Reza Green

 

סאמר סינג'ילאווי, תוכל להציג את עצמך?
"אני פלסטיני-מוסלמי ממזרח ירושלים. נולדתי בעיר העתיקה, ולמדתי בבית ספר נוצרי. עד האינתיפאדה הראשונה לא הרגשתי שיש סכסוך בעיר, כי כולם - יהודים, נוצרים ומוסלמים - הסתדרו יחד. כשהתחילה האינתיפאדה, פתאום היה 'אנחנו' והיה 'הם'. ראינו טנקים בטלוויזיה וילדים זורקים אבנים. בגיל 14 מצאתי את עצמי זורק אבנים".

ראיון | "ישראל עברה גיהינום, אבל הוא יהפוך אותה לאטרקטיבית יותר בקהילת ההשקעות" 
תרומה לא מוכרת: חיילים קונים ציוד, המדינה מערימה קשיים ומסים 
המרגלים הרוסים מהבית ממול 
פרשנות | שחקני הפוקר שהוליכו שולל רק את עצמם 

הבנת למה אתה זורק אבנים?
"התחלתי להבין שאני חי תחת שלטון זר. בגיל 15 נכנסתי לכלא לחמש שנים בגלל זריקת אבנים. למזלי, למדתי שם עברית והתחלתי לדבר לראשונה עם הישראלים".

 

בראיון מ־2021 לג'קי חוגי, אז במעריב, אמרת שהכלא היה עבורך בית ספר.
"הייתי צריך לדאוג לעצמי, להיות חזק וסבלני. השתחררתי ב־1993, בתקופת אוסלו, דובר אז על אוטונומיה בעזה וביריחו וחגגנו את זה. אז נבחרתי גם למזכיר הבינלאומי לארגון הצעירים של הפת"ח".

מה עשית ב־30 השנים האחרונות?
"ברמת הפרנסה יש לי עסקים בחו"ל. גרתי לאורך שנים באיחוד האמירויות, בספרד ובירדן, אבל חזרתי לכאן לפני כמה שנים ומאז אני מתמקד בפוליטיקה.

"השקעתי את זמני בבניית קשרים ושיח עם הישראלים. אני מדבר עם כל הישראלים: שמאל, מרכז, ימין, חברי כנסת, ראשי ממשלה לשעבר ואנשי צבא לשעבר. אני מופיע בתקשורת הישראלית ומוזמן לכנסים באקדמיה".

אתה מוגדר לעתים קרובות כ"איש של דחלאן". מוחמד דחלאן מוזכר כיורש אפשרי של אבו מאזן (מחמוד עבאס), ומייצג את האופוזיציה שלו. בתפקידו האחרון ברשות היה ראש הביטחון המסכל, אבל בשנת 2011 נאלץ לברוח לאבו דאבי.
"אבו מאזן גירש אותו (אחרי שנתפס מדבר עליו לשלילה - ה"ו וא"ג). כל מנהיג שיש לו השפעה ברחוב, הוא מתנגד לו. הוא שולט כיום רק בכוח של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. הוא הרס את הדמוקרטיה החדשה שהתחלנו לבנות ב־1996, התמיכה בו כיום כמעט אפסית. הוא נבחר ב־2005 לארבע שנים ומאז הרס את הכול. בתקופה הזאת הוא היה בקשר עם שישה נשיאים אמריקאים ותשעה ראשי ממשלה ישראלים ולא הצליח עם אף אחד מהם".

אבו מאזן. ''הרס את הכול'' / צילום: Shutterstock

מאז אין שום סוג של בחירות ברשות?
"אין. ב־2006 היו בחירות שבהן חמאס זכה במרב המושבים, ומשם התחילה הבעיה - עם שלטון חמאס בעזה שהגיע שנה לאחר מכן, ועבאס שנשאר בגדה. רוב הפלסטינים לא שמחים מהשחיתות שעבאס הביא לגדה ומההרס שחמאס הביא לעזה. רוב הפלסטינים רוצים מנהיגות שתוכל לתת להם תקווה".

 

"הקונספציה ממשיכה בגדה"

איך אתה ודחלאן מכירים?
"אני חלק מהאופוזיציה של פת"ח. כשאומרים 'אופוזיציה' זה לא מיעוט, אלא הרוב ברחוב, ואנחנו מנסים להגיע למצב שבו שולחים את עבאס הביתה ומכריזים על בחירות. יש לנו אחריות כפלסטינים למצוא פתרון לסכסוך מהסיבה הפשוטה שאנחנו סובלים יותר.

"גם אתם סובלים ושולחים את ילדכם לצבא. אבל אתם מדינה חזקה, הצעירים שלכם עושים חיים. המטרה שלנו היא לנצח את הפחד אצל הישראלים שלא מאמינים שאפשר לחיות יחד".

היו לא מעט תושבים בעוטף עזה, שהושיטו יד לשלום ונרצחו במיטותיהם. האמון בצד הישראלי התרסק.
"אני לא דובר של חמאס. אני מגנה את 7 באוקטובר, מבין את הכאב. אנחנו אשמים, כל העם הפלסטיני, לא רק חמאס. אנחנו חייבים להתנצל, לגנות ולשנות את הדרך. אבל אני חושב שיש לנו גם אחריות לדאוג לכל אלה ששילמו מחיר בעזה. עזה נהרסת לגמרי. לא כל העזתים הם חמאס".

את דחלאן לא שמענו מגנה.
"הוא גם לא תמך. תראי, אני יודע שאתם מאוכזבים שלא היה מנהיג פלסטיני שגינה את 7 באוקטובר באותו היום. רוב הטעויות שנעשו בשם העם הפלסטיני נעשו בידי מנהיג אחד (אבו מאזן - ה"ו וא"ג)".

בסקר השלישי שערך מאז פרוץ המלחמה חליל שקאקי עלה שכמעט 70% מהפלסטינים, גם ברשות וגם בעזה, סבורים שההחלטה לפתוח במתקפת 7 באוקטובר הייתה מוצדקת. לא היה כמעט שינוי בנתון הזה מאז תחילת המלחמה.
"כששואלים פלסטינים אם הם בעד המתקפה, הם מפרשים את השאלה כ'האם אתה בעד או נגד עזה?'. אם שואלים אם הם בעד או נגד רצח ילדים, 99% אומרים לא. אני מאמין שאם נשים על השולחן פתרון שמביא תקווה, 80% משני העמים יתמכו באופציה הזאת".

הפלסטינים יוותרו על זכות השיבה?
"יש פתרון לנושא הפליטים, פיצויים למשל. אם הייתי שר החוץ הפלסטיני, הייתי סוגר את השגרירויות שלנו בעולם ופותח משרדים בכל שכונה ישראלית. אני אבין אותם יותר והם יבינו אותי".

בחזרה לדחלאן. הוא היה האיש של הרשות הפלסטינית בעזה לפני ההפיכה. עד כמה יש לו היום בסיס פוליטי בעזה?
"דחלאן הוא איש חכם מאוד ובעל יכולת גדולה. הוא אמר בצורה ברורה שהוא לא רוצה לחזור לעזה ולקבל תפקיד, אבל הוא יכול לסייע הרבה מאוד לאופציה של הסדר מדיני ואף הסדר אזורי. אנחנו חושבים שצריך להכניס את הסעודים ולהקים מערכת אזורית שתתרום לביטחון ישראל. ראיתם איך ב־13 באפריל כל המדינות, כולל הירדנים, השתתפו בהגנה האווירית נגד התקיפה האיראנית.

"תראו, אתם חיים עכשיו כאילו ישראל ממוקמת באירופה, אפילו משתתפים באירוויזיון. אבל השכונה שלכם היא פה, אתם חייבים להתחבר יותר, ויש הזדמנות. הסעודים רציניים, הם רוצים שלום עם ישראל".

איך דחלאן רואה את מזוודות הכסף של קטאר שנשפכו על חמאס לאורך שנים?
"אסון. אמרנו כל הזמן שזה מסוכן. תראו, אי אפשר פשוט לשכוח מהסכסוך. ב־6 באוקטובר חשבתם שיש חתול בעזה, אבל כשקמתם בשבת בבוקר גיליתם שיש שם דינוזאור. והקונספציה הזאת ממשיכה גם בגדה עכשיו. מה מפריד את פסגות מעיריית אל־בירה או את בית אל מרמאללה? גדר של מטר וחצי. כל יום יכול להתרחש מיני 7 באוקטובר בגדה.

"הצבא הישראלי חושב שעבאס הוא העמוד של הביטחון בגדה. זו טעות גדולה, הוא לא שולט שם. אם אנחנו רוצים את עזה בלי חמאס, אנחנו חייבים להתחיל בגדה בלי עבאס. אנחנו מסוגלים לבנות את הדמוקרטיה שלנו. חיינו אתכם הרבה שנים וראינו איך דמוקרטיה מתפקדת משרתת את העם. זה נכנס לדנ"א שלנו".

זה לא קרה 100 שנה. למה שיקרה עכשיו?
"לאורך 100 שנה היו לנו רק שלושה מנהיגים - המופתי מוחמד אמין אל־חוסייני, ערפאת ואבו מאזן. אף פעם לא הייתה לנו מנהיגות שנבחרה באמת בדמוקרטיה ועבדה למען האינטרס של העם שלה. כל המנהיגים האלה עבדו לפי האינטרס האישי שלהם".

אולי מה שמכונה "דיקטטורה נאורה" זו גם אופציה לא כל כך רעה. מנהיג סעודיה, יורש העצר מוחמד בן סלמאן, דוחף את סעודיה לקדמה.
"לצערי אין לנו לא בן סלמאן ולא מוחמד בן זאיד (נשיא איחוד האמירויות - ה"ו וא"ג). אם היה לנו בן זאיד, הייתי אומר לך שכן, זו הדיקטטורה שאני מתפלל לאלוהים בכל יום שתבוא לנו. אבל אין לנו את זה, אז הדרך היחידה היא דמוקרטיה, דמוקרטיה ליברלית".

למען האמת, זה נשמע נהדר, אבל גם כחלומות באספמיה.
"מנהיגות צריכה להיות בעלת חזון. אתם זוכרים מה היה באיחוד האמירויות לפני 50 שנה? כלום, אפס. איש אחד שינה את הכול.

"דור ה־Z שלנו - לא אכפת לו שתי מדינות או מדינה אחת, הם רוצים חיים יותר טובים. הם אומרים: אתם הישראלים תחליטו מה אתם רוצים. שתי מדינות? אהלן וסהלן. מדינה אחת? בסדר גמור, בתנאי שתיתנו לנו זכויות מלאות. אפילו נכיר במדינה הזאת כיהודית. העיקר שיהיו לנו זכויות".

"אבו מאזן מנותק"

תאר לי את היום שאחרי ברצועת עזה. מי הגורמים שייקחו אחריות?
"הפלסטינים המתונים, אולי האופוזיציה בפת"ח, עם קואליציה רחבה של מדינות ערביות שיוכלו לקבל התמיכה של הרחוב".

אתה מדמיין את הגדה ועזה קשורות יחד?
"כן, אולי באמצעות מנהרה גדולה או גשר, צריך לחבר את עזה עם הגדה. אני חושב שהמדינה הפלסטינית תהיה בת הברית הכי חשובה למדינת ישראל. נפתח את עזה, נבנה נמל ושדה תעופה, וכך העזתי - לפני שיחשוב איך להתגייס לחמאס כי זו האופציה היחידה שיש לו, יחשוב איך הוא יכול לקבל עבודה רצינית עם משכורת טובה".

ניסינו את האופציה הזאת. היה שדה תעופה בעזה וישראל נאלצה להרוס אותו בתקופת האינתיפאדה השנייה.
"ניסינו פעם אחת. בואו ננסה את זה בפעם השנייה והשלישית".

נראה שלחמאס יש איזשהו אינטרס בקריסה של הרשות הפלסטינית, כי אולי תחל בעקבות כך אינתיפאדה שלישית והאזור כולו יבער. מה המצב הכלכלי ברשות?
"גרוע מאוד, על הפנים. במשך חצי שנה לא שולמו משכורות. הרשות לא מקבלת כספים מהצד הישראלי, וגם לא מהמדינות הערביות.

"אתם זוכרים אולי, שאבו מאזן טס עם נכדיו לצפות במשחקי המונדיאל שהתקיימו לפני כשנתיים בקטאר. הוא רק שכח שיש בעזה 1.2 מיליון ילדים בגיל של נכדיו שאין להם מים לשתות. הוא מנותק. שינוי מנהיגות בגדה חשוב כדי להתקדם ולקדם את כל המצב באזור".

עוד כתבות

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יואב דודקביץ , ידיעות אחרונות

למרות התנגדות היועמ"שית: ועדת השרים אישרה את שינוי שיטת הבחירה בנציב השופטים

בהרב-מיארה מתנגדת להצעת החוק של ח"כ רוטמן, לפיה בחירת נציב תלונות הציבור על השופטים תעבור לידי הכנסת ● לדברי היועמ"שית, משמעות ההצעה היא "הענקת בכורה לשיקולים פוליטיים בבחירת הנציב על פני השיקולים המקצועיים", דבר ש"עלול להוביל לפגיעה בעצמאות ובאי-התלות של הרשות השופטת"

פרנק מלול, מנכ''ל i24NEWS / צילום: יורי סקוירסקי

התחרות, המיסגור הפוליטי והמודל העסקי: מנכ"ל i24NEWS מדבר על התוכניות

ערוץ החדשות בעברית i24NEWS עולה לאוויר בצל המלחמה, ויפעל בפלטפורמות המשדרות על גבי אינטרנט בלבד ● בראיון לגלובס מתייחס המנכ"ל פרנק מלול לזיהוי הערוץ כימני עוד לפני שהתחיל לפעול, לתחרות מול קשת, רשת, ערוץ 14 והשחקניות הבינלאומיות, ולבעלים פטריק דרהי: "אין לו שאיפה פוליטית. הוא רוצה שיהיה בישראל ערוץ חדשות חזק"

ג'ו ביידן ודונלד טראמפ / צילום: צילומים: Shutterstock, AP-Michael Perez

העימות הנשיאותי הראשון בארה"ב הוליד הרבה טענות. לא כולן מדויקות עובדתית

בסוף השבוע נערך הדיבייט הראשון במסגרת הבחירות לנשיאות ארה"ב, בין הנשיא המכהן ומועמד הדמוקרטים ג'ון ביידן לבין המועמד הרפובליקני והנשיא לשעבר דונלד טראמפ ● איך היו הביצועים מבחינת דיוק בעובדות - במהלך העימות ומחוצה לו? ● המשרוקית של גלובס

תדלוק בתחנת דלק / צילום: טלי בוגדנובסקי

מחירי הדלק חזרו לעלות: כמה תשלמו על ליטר החל ממחר?

לפי הודעת משרד האנרגיה, מחיר ליטר בנזין יעלה ל-7.56 שקלים בלילה שבין ראשון לשני ● ההתייקרות מגיעה לאחר שבחודש יוני נרשמה ירידת מחיר ראשונה של הדלק מאז תחילת 2024

הקריה למחקר גרעיני בנגב / צילום: Reuters

דיווח: ישראל השקיעה ב-2023 יותר ממיליארד דולר בנשק גרעיני

לפי התנועה הבינלאומית להשמדת נשק גרעיני (ICAN), ישראל השקיעה בשנת 2023 כ-1.1 מיליארד דולר בנשק גרעיני - מעט יותר מפקיסטן וקוריאה הצפונית ● השיאנית העולמית היא ארה"ב, שהיקף ההשקעה שלה בנשק גרעיני בשנה שעברה גדול יותר משל כל המדינות בעלות ארסנל גרעיני גם יחד

פעילות כוחות צה''ל ברצועה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: שני לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה

אזעקות בקריית שמונה ובתל חי על ירי רקטות וטילים ● שר החוץ של קפריסין שוחח עם עמיתו האיראני ● ניסיון פיגוע בשגרירות ישראל בסרביה ● כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות טרור וחוליות מחבלים חמושות בסג'עייה ● החות'ים טענו כי תקפו כלי שיט שעשה את דרכו לחיפה ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון • עדכונים בולטים

עיצוב: טלי בוגדנובסקי

"איבדנו פנסיה של 38 שנה": הנפגעים בהסתבכות הפיננסית החמורה בתולדות המדינה

הממדים של פרשת סלייס כמעט בלתי נתפסים: 4.3 מיליארד שקל של יותר מ־100 אלף חוסכים מוקפאים כבר יותר מחצי שנה ● ביום אחד מצאו את עצמם לקוחות חברת ניהול הגמל ללא חסכונות וללא עוגן כלכלי, ועבור אלפים מהם כלל לא ברור אם אי־פעם יקבלו את כספם בחזרה ● גלובס מביא את העדויות שמתארות שלב אחר שלב איך התפתחה הפרשה שמטלטלת את המדינה

ארז כלפון / צילום: יח''צ

ארז כלפון מונה ליו"ר הזמני של שופרסל

יו"ר קצא"א ארז כלפון, המכהן גם כיו"ר מנהלת הליגות לכדורגל, ימונה לתפקיד היו"ר הזמני של שופרסל ● זאת לאחר שבעקבות לחצים שהופעלו במערכת הבריאות, הניסיון של האחים אמיר למנות את הדירקטור הבלתי תלוי פרופ' יצחק שפירא ליו"ר כשל

ממלאים טופסי לוטו. העלייה בשביעות הרצון ניכרת גם אחרי עשור לזכייה / צילום: שלומי יוסף

המספרים מתעדכנים: כמה כסף באמת יעשה אתכם מאושרים?

75 אלף דולר בשנה - זה המספר שננקב בעבר כשכר האולטימטיבי לאזרח אמריקאי, אלא שמחקרים חדשים מטילים בו ספק ● כלכלנים משערים שהוא פופולרי כי הוא נראה בהישג יד: "אנשים אוהבים לחשוב שהעשירים מאוד לא נהנים עד כדי כך מהעושר שלהם"

המטבוליזם של הישראלים השתנה בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר / אילוסטרציה: Shutterstock, mi_viri

פחות שומן, יותר פחמימות: כך המלחמה משפיעה על הישראלים

חברת לומן, שפיתחה מכשיר הבוחן את תוצרי המטבוליזם, בדקה מדגם של 100 משתמשים. אצל כ-60% מהם חל מעבר לשימוש ביותר פחמימות כמקור אנרגיה - למרות ששמרו על התזונה שלהם דומה ● וגם: הניסוי הקליני המוצלח של חברת התרופות האמריקאית אלנילם ● השבוע בביומד 

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

18 חיילי צה"ל נפצעו מנפילת כטב"ם, אחד מהם במצב קשה

הפלסטינים מדווחים שצה"ל תקף מהאוויר "ב-3 פצצות" במחנה פליטים נור א-שמס, וכי מדובר בניסיון חיסול • כוחות צה"ל בלחימה ממושכת במרכז הרצועה, רפיח וסג'עייה • שתי סגירות מעגל מהירות: חיל האוויר תקף חוליות מחבלים ששהו במבנים צבאיים של חיזבאללה • עדכונים שוטפים

הדירה בשכונת רביבים על גבול שיכון דן בתל אביב / צילום: רובי צוק

צפון תל אביב: דירה עם גג ענק נמכרה ב־6 מיליון שקל

דירת גג עם שני מפלסים בשכונת רביבים בפרויקט "טופ דן" נמכרה לאחר זמן רב על המדף ובמחיר השוק, 6 מיליון שקל ● מדובר בדירה 5 חדרים הזקוקה לשיפוץ ● שכונת רביבים מאופיינת בבנייה נמוכה ובצמודי קרקע

דן לואב / צילום: Reuters, BRENDAN MCDERMID

המיליארדר דן לואב מצא דרך ליהנות מהעליות בבינה המלאכותית בלי להשקיע באנבידיה

המיליארדר היהודי דן לואב ידוע כמשקיע אקטיביסט מהדור הישן, שלא מפחד להביע ביקורת ולבצע שינויים דרסטיים ● באמצעות האסטרטגיה הזו, הוא הצליח להגדיל את ההון של קרן הגידור שלו מ־3 מיליון דולר ל־7.7 מיליארד ● איך למרות זאת הוא פספס את מהפכת ה־AI, ומה חלקו במאבק נגד סטודנטים פרו־פלסטיניים?

מחלקת גנרטורים בחנות / צילום: Shutterstock

רכישת הגנרטורים זינקה: כל מה שכדאי לדעת לפני שרצים לחנויות

ההתבטאויות על יכולת וייצור אספקת החשמל בישראל בעת מלחמה עתידית מעלות סימני שאלה לגבי החלופות ● גלובס מציג את ההבדל בין גנרטור לתחנת כוח, איך לדעת מה ההספק הרצוי, ומה טווח המחירים בשוק

הגוש הגדול בשדה דב / צילום: איל יצהר

אחרי 50 שנה: כך תתחלק הקרקע היוקרתית בין 1,700 הבעלים

ביהמ"ש צפוי לאשר את מתווה חלוקת הזכויות בקרקעות ברובע שדה דב בת"א, מהלך שיאפשר הקמת 2,700 דירות ואלפי מ"ר תעסוקה ומסחר ● בכך יבוא לסיומו פירוק השיתוף של הגוש הגדול

עופר גלבוע / צילום: שלומי יוסף

עופר גלבוע רכש חברת תעופה שעמדה בפני פשיטת רגל. היום היא שווה כמיליארד דולר

את חברת ק.א.ל הכושלת רכש גלבוע, לשעבר בכיר בענף הטקסטיל, תמורת כ־10 מיליון דולר בלבד: "הייתי המשוגע היחיד שהסכים לקנות חברה עם מטוס אחד, שנותר לו חודש לטוס" ● לאחר שהקורונה והאיום החות'י הזניקו את מחירי התובלה האווירית, היא נמצאת במקום שונה לגמרי עם הכנסות של כ-800 מיליון דולר בשנה ורווחיות גבוהה, הנובעת מהתמחות בהטסת מטענים מיוחדים

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

עליות קלות בנעילה בת"א; אלקטריאון טיפסה בכ-12%, ריטיילורס צללה בכ-10%

מדד ת"א 35 עולה בכ-0.4%, ת"א 90 מוסיף לערכו 0.2% ● בסיכום חודש יוני מדד ת"א 35 נחלש כ-2% ובסיכום חצי שנתי עלה בכ-6% ● ה-S&P 500 עלה ב-15%, העלייה הגבוהה ביותר במחצית ראשונה של שנת בחירות מאז 1976 ● בשבוע הקרוב, ייערכו בחירות בבריטניה ולפרלמנט בצרפת ● במזרחי טפחות מעריכים שבנק ישראל יפחית את הריבית באוגוסט

ידין ענתבי / צילום: תמר מצפי

נער האוצר שהפך למנכ"ל בנק הפועלים: הדרך של ידין ענתבי לפסגה

ענתבי כיהן בתפקיד הממונה על שוק ההון, הביטוח והחסכון הפנסיוני בשנים הגורליות שלאחר חקיקת רפורמת בכר, ש"בראה" את שוק ההון הישראלי כפי שאנחנו מכירים אותו כיום ● בתפקידו כראש חטיבת שווקים פיננסים ובנקאות בינלאומית של הפועלים, הצליח ענתבי להיחלץ מפרשת העלמות המסים בארה"ב, כעת הוא הופך למנכ״ל הבנק

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

פינוי-בינוי באילת: אאורה נבחרה להקים 700 דירות

במסגרת הפרויקט ייהרסו 128 דירות ישנות במתחם צופית באילת, ובמקומן יוקמו 700 דירות חדשות, שטחי מסחר ומבני ציבור, בכפוף לאישור תוכנית מפורטת למתחם ● בין היתר יקבלו הדיירים מענק בסך 30 אלף שקל לכל דירה

אל''מ במיל' שי קרמונה / צילום: דוברות מתפ''ש

המנכ"ל שמשרת במילואים מאוקטובר כותב מהשטח: "הדיסוננס ענק"

שי קרמונה, מנכ"ל זכיינית KFC ישראל, משרת מאז אוקטובר במילואים כנציג מפקדת התיאום והקישור לעזה ● בטור מיוחד לגלובס הוא משתף באתגרים ובקשיים, ומסביר מה גורם לו להמשיך ● ישראל מתגייסת