גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בבית הלבן מאשרים: התקדמות בפתרון אספקת הנשק לישראל

מיד אחרי גרמניה: הולנד קראה לאזרחיה לעזוב "בדחיפות" את לבנון • גלנט לפני פגישה עם סאליבן בבית הלבן: "את המחלוקות פותרים בחדרים סגורים" • הנשיא הרצוג נגד הקהילה הבינלאומית: "לא נוקפים אצבע, שלא יופתעו אם המצב בצפון ייצא משליטה" • תיעוד: תקיפה של מחבלים שירו טיל נ"ט לעבר כוחותינו • מטרה חשודה יורטה בדרך לאילת  ● עדכונים שוטפים 

הבית הלבן, ארה''ב. היחסים עם ישראל מתקררים / צילום: Shutterstock
הבית הלבן, ארה''ב. היחסים עם ישראל מתקררים / צילום: Shutterstock

עדכונים שוטפים

21:55 - בכיר בבית הלבן: נוודא שאנו תומכים בצרכים של ישראל באופן הכי יעיל

בכיר בבית הלבן בהתייחסות לנושא החימושים: "זו מערכת מורכבת מאוד. אנחנו עומדים בכל המחויבויות מבחינת הקונגרס והחקיקה. יש גם דברים שישראל רוצה ואולי לא הובנו כמו שצריך, ולכן אנו מוודאים שאנחנו תומכים בצרכים של ישראל באופן הכי יעיל. יש פאוזה רק במשלוח אחד, ונראה לי שזה גם מובן עכשיו בצד הישראלי". 

שיחת ההבהרה מנתניהו, והמהלך של אדלשטיין: דחה הצבעה כי "אין הסכמה רחבה"
החיזבאללה והחות'ים מצליחים להפיל מל"טים, וזו בעיה לישראל

20:00 - הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ביקר בתרגיל חטיבתי בגבול הצפון וקיים הערכת מצב גזרתית

19:40 - אחרי גרמניה וקנדה: הולנד קוראת לאזרחיה לעזוב מיידית את לבנון בשל חשש מהסלמה בין ישראל לחיזבאללה

19:39 - גלנט אחרי פגישתו עם סאליבן בבית הלבן: "התקדמויות משמעותיות בנושא החימוש"

שר הביטחון יואב גלנט לאחר פגישתו עם היועץ הביטחון לאומי סאליבן בבית הלבן: "הושגו התקדמויות משמעותיות בנושא ההצטיידות והחימוש שאנו צריכים להביא לישראל. אני מבקש להודות שוב לממשל האמריקאי ולציבור האמריקאי על תמיכה רבת שנים, בלתי מסויגת במדינת ישראל".

19:30 - יממה אחרי הביקור של שרת החוץ בישראל ובלבנון: גרמניה קוראת לאזרחיה לעזוב את לבנון "בדחיפות"

יממה אחרי ששרת החוץ הגרמניה, אנאלנה בארבוק, ביקרה בישראל ובלבנון - משרד החוץ הגרמני קורא לאזרחים גרמנים "לעזוב את לבנון בדחיפות".

18:25 - גנץ מצדד בגלנט - ותוקף את נתניהו: "יוצר חיכוך מיותר בשל שיקולים פוליטיים"

יו"ר המחנה הממלכתי חה"כ בני גנץ: "השר גלנט צודק. לאורך החודשים האחרונים פתרנו הרבה מהבעיות עם ידידינו בחדרי חדרים, כולל בנושא החימושים. החיכוך המיותר שיוצר ראש הממשלה משיקולים פוליטיים אולי ייתן לו כמה נקודות בבייס - אבל פוגע במערכת היחסים האסטרטגית עם ארה"ב שהיא חלק בלתי נפרד מהיכולת לנצח את המלחמה".

17:46 - נתניהו עונה לגלנט, שמתח עליו ביקורת מרומזת בבית הלבן

אחרי שגלנט עקץ את נתניהו בבית הלבן ואמר ש"את המחלוקות פותרים בחדרים סגורים", בסביבת ראש הממשלה השיבו: "כשהמחלוקות לא נפתרות במשך שבועות ארוכים בחדר הסגור, ראש ממשלת ישראל צריך לדבר בגלוי כדי להביא את מה שהלוחמים שלנו זקוקים לו - וכך קרה גם הפעם"

17:00 - צה"ל חיסל מחבל ששיגר טיל נ"ט לעבר כוחותינו

בשבוע האחרון כלי טיס של חיל האוויר, מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס מאוישים מרחוק, תקפו יותר מ-100 תשתיות ומחבלים בסיוע צמוד לכוחות הקרקעיים. בתיעוד נראה תקיפה של מחבל אחרי ששיגר טיל נ"ט לעבר לוחמי צה"ל. 

16:50 - גלנט לפני פגישה עם סאליבן: "את המחלוקות אנחנו פותרים בחדרים סגורים"

שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן בבית הלבן. השר גלנט אמר בפתח הפגישה: "יש לנו מטרות משותפות, יש לנו יעדים משותפים ולפעמים אנחנו גם חלוקים על הדרכים באשר להשיג אותם. את המחלוקות אנחנו פותרים בחדרים סגורים, בצורה משותפת וטוב שכך".

16:16 - שר החוץ הירדני נגד נתניהו: "לא ננקה אחריו ולא נשלח כוחות לרצועה"

שר החוץ הירדני איימן א-ספדי: "ירדן לא תנקה אחר נתניהו ולא תשלח כוחות לרצועת עזה שיחליפו את הכוחות הישראלים כדי שנהיה אלו שנתמודד עם המציאות הקטסטרופלית שיצרו נתניהו וממשלתו. יש רצון למצוא תוכנית כוללת - לא רק לעצירת המלחמה, אלא לשלום צודק וכולל על בסיס פתרון שתי המדינות".

16:07 - ארבעה טילי נ"ט נורו לעבר מטולה, אחד מהם פגע בבית בהר צפייה. אין נפגעים

16:02 - שר החוץ כ"ץ נגד ארדואן: "תשתוק ותתבייש"

שר החוץ ישראל כ"ץ תקף את נשיא טורקיה: "ארדואן הודיע שהוא תומך בחיזבאללה נגד איומי ישראל. הוא פושע מלחמה, שטובח בכורדים חפים מפשע מעבר לגבול הסורי ומנסה לשלול מישראל את זכות ההגנה העצמית מול ארגון טרור שתוקף אותה - על פי הוראות מאיראן. ארדואן, תשתוק ותתבייש".

15:45 - אזעקות בעין השלושה ובנירים בעוטף עזה, בעקבות ירי רקטות וטילים 

15:40 - צבע אדום בקיבוצים עין השלושה ונירים בעוטף עזה

09:30 - המבוקש בטול כרם שירה על בת חפר ניסה להימלט - ונוטרל

בפעילות משותפת של שב״כ, מסתערבי מג"ב וצה"ל שנערכה ב-5.6, הכוחות עצרו את עמאר נצר אללה, תושב מחנה הפליטים טול כרם, החשוד במעורבות בפיגועי ירי לעבר הישוב בת חפר בסוף מאי 2024. במסגרת חקירתו בשב״כ, עמאר הודה כי הוא חבר בחולית טרור אשר ביצעה פיגועי ירי לעבר ישובים סמוכי גדר ובנוסף הפליל חשודים נוספים המשתייכים לחוליה. 

08:45 - גורמים בארה"ב מאשימים: הירידה במשלוחי הנשק - גם בגלל ישראל

גורמים אמריקאים אישרו לוול סטריט ג'ורנל כי מאז מרץ אכן חלה האטה במשלוחי הנשק מארה"ב לישראל. עם זאת, לטענתם הסיבה לכך אינה החלטה אמריקאית - אלא פשוט שבקשות ישראל לנשק סופקו במלואן, והיקף ההזמנות של ישראל ירד.

בוול סטריט ג'ורנל הסבירו כי בכירים אמריקאים וישראלים אישרו שמאז מרץ חלה האטה במשלוחי נשק, לאחר שארה"ב השלימה את העברת ההזמנות שקיבלה מישראל. קצב המשלוחים הנוכחי, על פי העיתון האמריקאי, הוא איטי רק ביחס לזה של אחרי 7 באוקטובר, אז הועברו לישראל עשרות אלפי טונות של אמצעי לחימה. לכתבה המלאה ב-N12.

06:09 - המיליציות הפרו-איראניות בעיראק קיבלו הלילה אחריות לשיגור כטב"מים לעבר "מטרה חיונית" באילת 

04:00 - דובר צה"ל: "זוהה בשעה האחרונה כטב"ם בדרכו לשטח הארץ מכיוון ים סוף"

לפי צה"ל, האזעקות באילת הופעלו בגלל כלי שנפל במרחב הימי הסמוך לעיר אילת. "כוחות צה"ל עקבו אחר הכלי לאורך כל האירוע והוא לא חצה לשטח הארץ. בנוסף, במהלך האירוע שוגר מיירט לעבר הכלי. ההתרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה על פי מדיניות", נמסר.

02:21 - אזעקות באילת מחשש לחדירת כלי טיס עוין

23:40 - חוסל מחבל בג'יהאד האיסלאמי שעסק בקידום ופיתוח מערך הטילים של ארגון הטרור הרצחני 

כלי טיס של חיל האוויר, בהכוונת פיקוד הדרום ואמ"ן, תקף מוקדם יותר היום במרחב העיר עזה וחיסל את המחבל פאדי ג'האד מחמד אלואדיה, ששימש כמחבל בג'יהאד האסלאמי ועסק בפיתוח וקידום מערך הטילים של ארגון הטרור הרצחני. המחבל היווה מוקד ידע ייחודי בארגון בתחומי האלקטרוניקה והכימיה. 

19:39 - צבע אדום בקיבוץ סופה שבעוטף

19:34 - גלנט לאוסטין, בפגישה בפנטגון: ארה"ב התחייבה למנוע גרעין מאיראן - הזמן הולך ואוזל

שר הביטחון גלנט אמר למזכיר ההגנה האמריקאי אוסטין: "ארה"ב התחייבה למנוע גרעין מאיראן - הזמן הולך ואוזל. מתקרבים לצומת קבלת החלטות שישפיע על המזרח התיכון כולו".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה / צילום: Shutterstock, mohammad kassir

סופו של נסראללה: אדריכל הטרור שהוביל את חיזבאללה מאז 1992

ישראל הצליחה לחסל את מנהיג חיזבאללה במתקפה אווירית מאסיבית על המטה הראשי של ארגון הטרור ● נסראללה, אח בכור לשמונה, לא הגיע ממשפחה דתית, אך בגיל 9 החל להפוך למוסלמי אדוק ● את קודמו בתפקיד מזכ"ל חיזבאללה הוא הכיר בעיראק - ולמרות החרטה על מלחמת לבנון השנייה, הוא התכונן בשנים האחרונות למלחמה נוספת עם ישראל

פרופ' וולטר בלוק / צילום: פרטי

"עמדותיך לא רצויות פה": הפרופסור המוערך שנזרק ממכון המחקר שלו אחרי 40 שנה בגלל תמיכה בישראל

פרופ' וולטר בלוק הוא מהאינטלקטואלים הבכירים בתנועה הליברטריאנית ● אך מכון המחקר שבו היה חבר במשך עשורים הדיח אותו בשל עמדותיו הציוניות: "נאמר לי שאני מוצץ דם עם מניעים רשעים" ● בראיון הוא מסביר למה ישראל מעוררת יותר אמוציות מהפלות והגירה, ואיך זה להיות חלק מכת

שריפה שפרצה בזירת התקיפה בביירות, הערב / צילום: ap, Bilal Hussein

בישראל מעריכים שנסראללה חוסל; צה"ל תוקף את מחסני הנשק של חיזבאללה בביירות

בישראל מעריכים: נסראללה היה בבונקר שהותקף - ולא שרד • אחרי התקיפה בדאחיה: אזעקות בצפון, דובר צה"ל: "כרגע אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף" • גורם ישראלי: "ישראל הולכת למלחמה" • שר החוץ של ארה"ב בלינקן: "זה רגע מסוכן במזרח התיכון" • עקב ההתפתחויות הדרמטיות: ראש הממשלה נתניהו החליט להקדים את חזרתו ארצה, וימריא הלילה מניו יורק • כל העדכונים

''צעצוע של סיפור'', שנעשה באנימציה ממוחשבת. ''יצאתי מהאולם ואמרתי: זה הסוף של האנימציה הדו־ממדית'' / צילום: Shutterstock

מה איבדה דיסני בגלל הטכנולוגיה ואיך תמציא את עצמה מחדש

ההצלחה המטאורית של סרטי האנימציה הממוחשבת קברה את השיטה המסורתית של דיסני ● אלא שבסרט חדש גדולי האנימטורים מתעקשים: כל מה שצריך הם אמביציה טכנית וסיפור מצוין

ארונות מוחזרים מאפגניסטן. הצבא תלוי במערב התיכון, וגם הבחירות / צילום: Associated Press, Jason Minto

מה אומרת לכם נושאת המטוסים הארי טרומן

בלימה, לא התקפה, אמר טרומן ב-1947 ● "מלחמות נצחיות" סחטו את החשק האמריקאי להילחם. זה כולל במיוחד את תומכי דונלד טראמפ

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

שר האוצר מנסה לרכך את המכה של הורדת הדירוג: ״הכלכלה חזקה, נעביר תקציב עם צעדי ריסון״

סמוטריץ׳ התייחס לראשונה להורדת הדירוג החריפה לכלכלת ישראל ● בניסיון לאותת לחברות הדירוג האחרות הוא התחייב להעברת תקציב

פרופ' דוד פסיג / צילום: כדיה לוי (צולם במוזיאון תל אביב לאמנות)

דוד פסיג משיק ספר חדש ובטוח: "אנחנו בתקופה מיוחדת בהתפתחות המין האנושי"

חוקר העתידים פרופ' דוד פסיג, שעוסק בחיזוי מגמות שיתרחשו עוד 30־40 שנה, סבור שאין לפחד מהעתיד הטכנולוגי ● בראיון לגלובס הוא מדבר על השפעת הבינה המלאכותית על התודעה האנושית ומתייחס למכה שהנחית חמאס על ישראל: "איזנה את המערכת"

מתחם ברנדייס / צילום: חברת ענב

מעל 3,000 דירות מקודמות בחדרה: בזכות קרקע משלימה פרטית

חברת ענב מקדמת במתחם ברנדייס בעיר פרויקט פינוי בינוי של 223 דירות ישנות - בשילוב קרקע סמוכה ששייכת לאפריקה ישראל מגורים

יירוטים של כיפת ברזל מעל חיפה / צילום: ap, Baz Ratner

המכרז שנסגר השבוע לשיווק מאות דירות בקריית אתא הוא רק סממן אחד לשקיעתה של חיפה

חיזבאללה מגדיר את הירי לעבר חיפה כרף חדש ומשמעותי, אך היא כבר לא העיר החשובה שזכורה לו מפעם ● שקיעתה כמטרופולין, לצד התפוררות הציפיות שלה להיות בירת הצפון, החלו הרבה לפני המלחמה ● בעוד היישובים הסמוכים נהנים מפריחה נדל"נית, חיפה מדשדשת

פרויקט של רונסון בפולין. בעיגול: עמוס לוזון/ צילומים: אתר החברה, איל יצהר

לוזון רונסון השלימה את השלב המוסדי: מנפיקה לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל

חודש לאחר חשיפת גלובס, השלימה חברת הבנייה למגורים בישראל ובפולין שבשליטת עמוס לוזון את השלב המוסדי ומכרה 24% ממניותיה תמורת 307 מיליון שקל לסדרה של גופים מוסדיים, השלב הציבורי צפוי בהמשך

הכטב''ם ''גראנט E-4'' / צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב

חברת קלצ'ניקוב הרוסית חשפה כטב"ם חדש, והתלות הטורקית בארה"ב

חברת קלצ'ניקוב הרוסית חשפה את הכטב"ם "גראנט E-4", שמסוגל להשמיד טנקים שסיפקה ארה"ב לצבא אוקראינה ● הודו מוכרת 2,500 טנקים מיושנים מדגם T-72 ● הפנטגון וסין במרוץ בדרך לדור החדש של התקשורת העולמית ● וטורקיה שבה לזרועות ארה"ב בשל מגבלות התוצרת הביטחונית המקומית שלה ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

פלורנטין, תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

8 מתוך 10 השכונות המועדפות על הייטקיסטים נמצאות בתל אביב

הקרבה למשרדים, האווירה הליברלית והמשכורת המאפשרת מגורים באזורים מבוקשים, הביאו לכך שאחד מכל ארבעה תושבים בשכונות הצפוניות של תל אביב הוא הייטקיסט ● מחקר חדש שערכה חברת מדלן, שהגיע לידי גלובס, מלמד על העדפות המגורים של אנשי ההייטק ● ובאילו ערים גדולות שיעורם נמוך במיוחד?

סניף ויקטוריה'ס סיקרט במיאמי / צילום: ALTO RE

אירועים ומינויים: המהלך החדש של מודי כידון

קרן הנדל"ן ALTO, שבבעלות מודי כידון ויניב מלמוד, חתמה על הסכם שכירות עם ענקית ההלבשה התחתונה ויקטוריה'ס סיקרט במיאמי, בהיקף של 24 מיליון דולר ● רשת "סאלח דבאח ובניו" פתחה את הסניף הגדול ביותר שלה באזור חיפה, ולגלידות נסטלה יש מנכ"ל חדש אחרי עשור ● אירועים ומינויים

2 ספינות תוצרת ישראל הגיעו לפיליפינים / צילום: באדיבות חיל הים הפיליפיני

ישראל סיפקה ספינות מלחמה למדינה באסיה

שתי ספינות התקפה מתוצרת מספנות ישראל הגיעו ב־17 בספטמבר לפיליפינים ● הספינות נושאות איתן משגרי MLR-NLOS וטילי ספייק NLOS מתוצרת רפאל ● ספינות ההתקפה מהוות רק דוגמה אחת מבין רבות לקשרי הסחר הביטחוני הנרחבים בין המדינות

שמאלץ, מבית סבא וסבתא / צילום: אנטולי מיכאלו

אינטימיות עם 10 מקומות: חמ”ל האוכל שהפך למסעדה הכי מסקרנת ביפו

את "אאוט אוף דה בוקס" אפשר להגדיר כאופציה כיפית לימים לא שפויים או מטבח יהודי-תל אביבי עם טוויסט: לא מחייב, לא מעוצב, לא יקר

וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה איבדה 2.2%

דאו ג'ונס הוסיף היום 0.3%, נאסד"ק ירד ב-0.4% ו-S&P 500 נסוגה ב-0.2% ● ענקיות הטכנולוגיה נחלשו וחברות השבבים רשמו ירידות ● מדד PCE (מדד המחירים המועדף על הפד) ירד בחודש אוגוסט ● בסין ננעל שבוע המסחר הטוב ביותר מזה 16 שנה

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: דוברות הכנסת, shutterstock

הורדת דירוג כפולה: מודי'ס מנחיתה מכה על הכלכלה הישראלית

באופן חריג, הודיעה חברת הדירוג על הורדת דירוג כפולה לישראל, לציון של Baa1, עם תחזית שלילית ● בהחלטה נכתב כי "הסיכון הגיאופוליטי התגבר באופן משמעותי, הכלכלה הישראלית לא תתאושש במהירות" וכי ישנה "ירידה באיכות המוסדות והממשל של ישראל, אשר לא היו אפקטיביים בצורה מלאה במניעת פעולות הפוגעות במדדי האשראי" ● הציון החדש מציב את ישראל לצד כלכלות כמו קזחסטאן

וורן באפט, יו''ר חברת ההשקעות ברקשייר האת'ווי / צילום: Shutterstock

וורן באפט מהמר על 300 מיליארד דולר. האם הוא מפספס בגדול?

לפי הערכה, אגירת המזומנים של באפט עלתה לו בינתיים כ־60 מיליארד דולר ● בשוק מנסים להבין האם היא טומנת תחזית קודרת

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP-Gene J. Puskar, Shutterstock

סקרי בחירות בארה"ב אומרים דבר והיפוכו וממלכת כוהנים נולדת באלבניה

40 יום לבחירות בארה"ב - אל תאמינו לסקרים ● פלסטיק משוחרר לא ימוחזר ● נשק מצרי לסומליה ומשבר חדש בים סוף? ● סין מנסה טיל "שגרתי" שיגיע לארה"ב ● אלבניה מקימה מדינה עצמאית זוטא לכוהני דת מוסלמיים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מטה סוכנות הדירוג מודי'ס / צילום: Shutterstock, Andrius Zemaitis

מודי'ס תפרסם הלילה את הדירוג החדש של ישראל: גוברות ההערכות להורדה נוספת

בפברואר האחרון רשמה מודי'ס את הורדת הדירוג הראשונה בהיסטוריה של ישראל ● אם החברה תחליט להוריד את דירוג האשראי של ישראל, היא תהפוך לחברה הראשונה שמורידה את דירוג מדינה פעמיים