גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה אדומה בבורסת ת"א; מדד הביטוח ירד בכ-2.7%, הבנקים ב-1.4%

מדד ת"א 35 ירד בכ-0.7% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● בבנק אוף אמריקה מעריכים כי בנק ישראל לא יוכל להוריד ריבית השנה ● בבלקרוק חשים בנוח להקצות משקל יתר למניות הטכנולוגיה בוול סטריט ● מדד ה-PCE שיתפרסם בארה"ב בשישי צפוי להעיד על התמתנות האינפלציה, אך לא להקדים הורדת ריבית

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי
בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

יום אדום בבורסה בתל אביב - שבוע המסחר ננעל בירידות חדות, המשקיעים חוששים מן הסתם מסוף השבוע שעלול להגרר להסלמה בטחונית - במחזור ער יחסית (2.9 מיליארד שקל) ירד מדד ת"א 35 ב-0.7% ומדד ת"א 90 ב-0.9%. 

עיקר הירידות נרשמו אצל מניות הפיננסים כשמדד מניות הביטוח השיל 2.7%, מדד הבנקים 1.4%. 

בסיכום שבועי עלה מדד ת"א 35 בכ-0.5%, ת"א 90 ב-כ-2%. מדד הבנקים ירד בכ-1.8%. 

בין המניות שבכל זאת עלו בלטו מניות קמטק  ופריורטק  עם עליות של מעל ל-3%. מניות שבלטו בירידות - הראל , שיכון ובינוי  ורבוע נדל"ן 

16:48

הירידות במדדים המובילים מתמתנות מעט - ת"א 35 בירידה של 0.8% ות"א 90 בירידה של 0.9%.

חברת יוטרון  , יצרנית בשוק החניונים הרובוטיים האוטונומיים והמחסנים האוטומטיים, הנמצאת בשליטת קרן פימי ,חתמה היום עם שני לקוחות ישראלים, הסכם לתכנון והקמה של מערכות מחסנים אוטומטיים המשולבים בתהליך לוגיסטיקה ושירותים לוגיסטיים.

התמורה הצפויה לחברה על פי ההסכמים תעמוד על סך כולל של כ-40 מיליון שקל (כ- 10 מיליון יורו), שתשולם בהתאם להתקדמות אבני דרך בביצוע הפרויקטים אשר החלו ברבעון השני של שנת 2024 וצפויים להסתיים האחד ברבעון השני של שנת 2025 והשני ברבעון הראשון של שנת 2026.

15:54

לקראות סוף השבוע וסוף הרבעון הבורסה אדומה - ת"א 35 יורד ב-1.1% ות"א 90 משיל מערכו 1.2%. מדד הביטוח ממשיך להוביל את המגמה השלילית וצולל בכ-2.8%  בהובלת הראל השקעות  והפניקס 

פינרג'י , החברה שעוסקת בפיתוח מערכות אנרגיה מבוססות סוללות מתכת-אוויר מזנקת אחרי שהודיעה כי חברת החשמל תרכוש ממנה את מערכת הפיילוט. זוהי מערכת גיבוי המבוססת על טכנולוגיית אלומיניום-אוויר.

14:40

המגמה האדומה בת"א נמשכת. ת"א 35 יורד ב-1.3% ות"א 90 משיל מערכו 1.5%. מדד הביטוח ממשיך להוביל את המגמה השלילית וצולל בכ-2.8%.

גילת , העוסקת בפיתוח ושיווק תחנות לווין זעירות לתקשורת דיווחה לפני זמן קצר כי היא ממשיכה להרחיב את פעילותה בשוק קישוריות האינטרנט בטיסה (IFC) ומדווחת על קבלת הזמנות ביותר מ-14 מיליון דולר.

בשוק האג"ח המקומי, התשואה ל-10 שנים עולה קלות ועומדת על 4.99%. התשואה לשנתיים עולה ב-3 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.38%.

12:55

הירידות בתל אביב ממשיכות. ת"א 35 יורד ב-1.6% ות"א 90 יורד בשיעור דומה.

בנק ירושלים  מרכז עניין לאחר שדיווח הבוקר כי נחתם הסכם למכירת 90% מתיק האשראי המסחרי של הבנק לגופים מוסדיים. מטעם הבנק נמסר כי על פי ההסכם מכר הבנק 90% מזכויותיו והתחייבויותיו בקשר עם תיק אשראי מסחרי אשר הועמד ללקוחות על ידי הבנק, שסכומו הכולל כ-296 מיליון שקל, וכי מסך תיק האשראי, יתרה בסך כ-29.6 מיליון שקל נותרת בבעלות הבנק.

12:00

בשוק המט"ח המקומי, השקל נחלש מול המטבעות הזרים. הדולר מתחזק בכ-0.2% מול השקל ונסחר סביב רמה של 3.76 שקלים, הגבוהה מזה כשלושה שבועות. האירו מתחזק בכ-0.3% מול השקל ועומד על 4.01 שקלים.

רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי במזרחי טפחות מתייחס למגמה: "אנחנו עדים לפיחות של השקל בד בבד עם ירידות השערים בשוק המניות בבורסה המקומית. מדובר בתגובה לאירועים הביטחוניים ב-24 שעות האחרונות וזאת לצד העלייה ברף המתיחות הכללית בישראל. במקביל, השקל מגיב לאירועים הפוליטיים האחרונים ומוכיח שוב בהתנהלות כי התגובות לאירועים אלו יכולות להיות חדות, מה שמסביר את התנודתיות בשער החליפין בתקופת המלחמה. לצד זאת, אנחנו עדים היום לעלייה בשנאת הסיכון של המשקיעים שמתבטאת גם בירידות באיגרות החוב הממשלתיות כאשר התשואה ל-10 שנים נסחרת במעל ל-5%.

"גם בהסתכלות גלובלית, הירידות בחוזים העתידיים בארה"ב נותנות רוח גבית להתחזקות הדולר ולהיחלשות המטבע המקומי.

"יש לציין כי התנודתיות בשוק המט"ח המקומי ובשוק המניות תלווה אותנו גם בימים הקרובים. עם זאת, אין להסיק מכאן את כיוון השקל לטווח הארוך וזה ייקבע לפי ההתפתחויות הביטחוניות והמדיניות".

10:53

הירידות בתל אביב מתחזקות. מדד ת"א 35 יורד בכ-1.2% ות"א 90 משיל מערכו כ-1%. מדד ת"א ביטוח יורד ב-1.7% ות"א בנקים 5 משיל מערכו כ-1.5%.

בשוק החוב המקומי, אגרות החוב הממשלתיות עולות קלות בשעה זו. התשואה ל-10 שנים נסחרת סביב 4.97% והתשואה לשנתיים עומדת על 4.35%.

בשוק המט"ח, השקל נחלש קלות מול המטבעות הזרים. שער הדולר-שקל עומד בשעה זו על 3.75 שקלים והאירו-שקל עומד על 4 שקלים.

10:27

הירידות בתל אביב נמשכות. ת"א 35 יורד בכ-1% ות"א 90 משיל מערכו 0.8%. בקרב המדדים הענפיים, בולטים לשלילה מדד ת"א ביטוח שמשיל מערכו 1.2% ות"א בנקים שיורד בשיעור דומה.

רני צים, בעל השליטה בקבוצת פסגות  הודיע הבוקר כי הקבוצה חתמה על מזכר הבנות בלתי מחייב למכירת מלוא החזקותיה בחברת 'פסגות ניירות ערך' לגיזה זינגר אבן, פירמת הייעוץ הפיננסי והבנקאות להשקעות.

עוד דווח כי תמורת העסקה מסתכמת בכ-25 מיליון שקל תמורת הפעילות, ובתוספת תמורת המזומנים וההון החוזר שעומדים לרשות החברה הנרכשת. עוד צוין כי סך התוספות לתמורה בגין מזומן והון חוזר עומדות על כ-57 מיליון שקל ולפיכך התמורה הכוללת על המכירה עומדת על כ-82 מיליון שקל.

10:07

יום המסחר בתל אביב נפתח בירידות שערים חדות: ת"א 35 מאבד מערכו כ-1.1% ות"א 90 יורד בכ-1.5%.

בולטות לשלילה מניות ורידיס , ריטיילורס , ישרוטל  ומשק אנרגיה .

מנגד, דוניץ , מספנות ישראל  ודנאל  נסחרות בעליות.

08:12

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב 

1. שוק המניות

יום המסחר האחרון לשבוע בבורסה המקומית צפוי להיפתח בירידות שערים קלות. אמש (ד'), המסחר בת"א ננעל במגמה ירוקה. מדד ת"א 35 קפץ ב-1.1%, ות"א 90 הוסיף לערכו 1.2%.

דורי נאוי הפך למתעמת סדרתי עם הרגולטור: "בנק ישראל הוא אויב התחרות" 

את המגמה החיובית הוביל מדד ת"א נפט וגז שעלה בכ-2.7%. לאחר הדיווח של שותפות ניו-מד אנרג'י  על קבלת אישור משרד האנרגיה להגדיל את היצוא ממאגר הגז לוויתן, שבו היא מחזיקה 45.33%. על פי עמדת גורמי מקצוע במשרד, ניתן להגדיל בכמות נוספת של 118 BCM (מיליארד מטרים מעוקבים) עד להיקף של 145 BCM, בהתקיים תנאים מסוימים שקבעה הממשלה. המשמעות היא שגם ההפקה מהמאגר עשויה להכפיל עצמה. מניית ניו מד זינקה כמעט 6% במהלך המסחר ברביעי.

ניתוח|ההכנסות יגדלו, הביטחון האנרגטי יצטמצם: יצוא הגז בדרך להתרחב  
פס ייצור למיליונרים: חמשת הבכירים שמכרו מניות נקסט ויז'ן ב-350 מיליון שקל 

עוד ריכזה עניין אמש קבוצת הראל ביטוח ופיננסים , שהודיעה על השקעה של 60 מיליון בקבוצת משקיעים סגורה, בתחום הלוגיסטיקה באירופה Logistics Development Club II , המנוהל ע"י AXA IM Alts, חברה גלובלית לניהול השקעות באירופה ובעולם עם סך תיק השקעות אלטרנטיביות בשווי של 183 מיליארד אירו שמתוכם 114 מיליארד אירו בנדל"ן.

מניות הבנקים עולות מתחילת השנה, אז למה זו של מזרחי טפחות יורדת? 

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים בירידות שערים. הניקיי משיל מערכו כ-1.1%, ההנג סנג צולל בכ-2%, בורסת שנגחאי יורדת ב-0.5% ומדד הקוספי מאבד מערכו 0.4%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים הבוקר בירידות.

אמש בוול סטריט, המדדים המרכזיים ננעלו במגמה מעורבת: הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עלו ב-0.1% כל אחד, ומדד הנאסד"ק הוסיף לערכו כ-0.5%.

אחרי הצניחה במניה: סולאראדג' הנפיקה אג"ח להמרה בשווי של 300 מיליון דולר 

הכוכבת של הערב הייתה אמזון  שקפצה בכ-4% לשיא כל הזמנים ונסחרה לראשונה בשווי שוק של מעל 2 טריליון דולרים. בתוך כך, אמזון הצטרפה לקבוצת החברות הציבוריות היחידות בעולם שנסחרות בשווי של 2 טריליון דולר או יותר וביניהן מיקרוסופט , אפל , אנבידיה  ואלפאבית .

על רקע העליות באמזון, האנליסטים של בנק אוף אמריקה העלו את מחיר יעד שלהם עבור המניה מ-210 דולר ל-220 דולר, מחיר המהווה אפסייד של 12%.

במקביל, הבוקר (ה') דווח ב-CNBC כי אמזון מתכננת להשיק חנות חדשה באתר שלה שתכלול פריטי אופנה ולייף סטייל במחירים נמוכים שיאפשרו למוכרים סינים לשלוח את הסחורה ישירות לצרכנים בארה"ב.

השקת החנות מסמנת למעשה את הניסיון של אמזון להילחם בתחרות ההולכת וגוברת מצד חברות המסחר האלקטרוני Temu ושיין, שלהן קשרים חזקים עם סין. Temu ושיין הרחיבו את נוכחותם בארה"ב בשנים האחרונות, ומשכו נתח גדול של צרכנים אמריקאים על ידי מחירים נמוכים בביגוד, אלקטרוניקה, מוצרים לבית ועוד.

מטעם אמזון נמסר כי החנות החדשה תכלול מגוון של פריטים לא ממותגים, רבים במחירים מתחת ל-20 דולר.

גם מניית פדקס  ריכזה עניין כשזינקה במעל ל-15% לאחר שפרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקאלי ביום שלישי בהן עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות. בהמשך לכך, מניית החברה רשמה את הזינוק הגבוה ביותר מאז שנת 1986 ונסחרה בשיא שלא נראה מאז יולי 2021.

2. שוקי האג"ח

בשוק האג"ח המקומי, תשואת האיגרות הממשלתיות עלו קלות אמש (ד'): תשואת האג"ח ל-10 שנים עלתה לכ-4.9%, מנגד התשואה לשנתיים ירדה לכ-4.3%.

חברת הנדל"ן נתנאל גרופ  דיווחה אמש כי השלימה הנפקת אג"ח סדרה י"ד, במסגרת מכרז מוסדי שנערך אתמול. בהנפקת האג"ח נרשמו ביקושים של למעלה מ-150 מיליון ע"נ, משורה ארוכה של גופים פיננסים מובילים בישראל, והחברה בחרה לגייס מתוך הבקשות שהתקבלו כ-102 מיליון שקל.

אגרות החוב מסדרה י"ד הינן שקליות ולא צמודות למדד המחירים לצרכן, בעלות מח"מ של כ-3.5 שנים. הריבית הנקובה על אגרות החוב עומדת על 6.5%, והיא תשולם פעמיים בשנה, החל מדצמבר 2024. קרן אגרות החוב תפרע לשיעורין, בין יוני 2027 ליוני 2029, ב-5 תשלומים שווים. אגרות החוב מסדרה י"ד אינן מגובות בשעבודים וביטחונות, ובימים הקרובים, ייערך השלב הציבורי במסגרת מכרז ההנפקה.

בארה"ב תשואות האג"ח טיפסו אמש במהלך המסחר, כשהאיגרת הממשלתית ל-10 שנים נסחרה בתשואה של 4.33%, והתשואה באיגרת לשנתיים עלתה ל-4.75%.

3. שוקי הסחורות והמטבעות

השקל נסחר ביציבות מול הדולר הבוקר, סביב רמה של 3.75 שקלים האירו עולה קלות לשער של 4 שקלים.

קרן המטבע: הדולר מאבד מכוחו כ"מטבע הרזרבי" של הבנקים המרכזיים 

התחזית הכלכלית של בנק אוף אמריקה לישראל מציגה תמונה מורכבת עקב סיכונים פוליטיים וגיאופוליטיים שמשפיעים להערכתם על השקל. בניתוח שפורסם, בבנק האמריקאי מציינים כי סיכונים אלו מהווים גורם מרכזי בתחזיות הכלכליות של הבנק, כשההשפעה של מניות אמריקאיות והדולר האמריקאי פוחתת.

בסקירה צוין כי בחודש מאי, האינפלציה בישראל הפתיעה בירידה, בעיקר עקב ירידה בשירותי נסיעות ופעילויות פנאי. מדד המחירים לצרכן נותר על 2.8% עם עלייה חודשית של 0.2%, בעוד שהאינפלציית הליבה (בניכוי מזון ואנרגיה) ירדה מ-2.5% ל-2.2%. התחזיות לאינפלציה ל-12 חודשים נשארו על 2.9%. בבנק הוסיפו כי "הביקוש בישראל מתאושש מהר מהצפוי ומשפיע על האינפלציה, למרות שהאי-ודאות סביב הסכסוך נמשכת".

לאן תגיע האינפלציה בישראל עד סוף השנה? 

עוד צוין כי "המתחים באזור הצפון עלו לאחרונה והשקל עשוי להיחלש יותר אם המצב יחריף. כבר כעת קיימת פרמיית סיכון משמעותית על המטבע, וסכסוך רחב יותר עלול להגדיל אותה, בעוד שבנק ישראל עשוי להתערב במצב כזה. הנטל הפיסקלי יגדל, ובזמן שהבנק אינו צופה בעיות במימון, גירעון תקציבי גדול יותר מהווה סיכון למטבע ולאינפלציה".

עוד הוסיפו בבנק כי המשך הסכסוך, התאוששות הביקוש מעל הציפיות והתרחבות פיסקלית מרמזים על הצורך במדיניות ריבית נוקשה יותר. בבנק אוף אמריקה מעריכים כי בנק ישראל לא יוכל להוריד ריבית השנה, ומחזירים את תחזיות הורדת הריבית לשנה הבאה. הם צופים שלוש הורדות ריבית ב-2025 ושתיים ב-2026, כששיעור הריבית הסופי יעמוד על 3.25%.

בבנק מציינים כי השקל נותר מתחת לערך לפי מודל החשבון השוטף של בנק אוף אמריקה, והמשקיעים ככל הנראה יישארו ניטרליים לגבי השקל. הסיכונים לתחזיות כוללים את המצב הגיאופוליטי ואת ביצועי המניות בארה"ב. תחזיות הבנק לשער הדולר-שקל עומדות על 3.6 בסוף הרבעון הראשון של 2025, "עם סיכונים מגוונים שיכולים להשפיע על הערכות אלה".

ביפן, הין הגיע לשפל של כ-38 שנה מול הדולר אמש (ד'), מה שהעלה את ההערכות כי הבנק המרכזי עלול להתערב שוב בשוק המטבעות היפני. הין נחלש לרמה של 160.82 מול הדולר ושבר השיא הקודם של 160.03 בסוף באפריל והגיע לרמתו החלשה ביותר מאז 1986. 

4. מאקרו

מחר (ו') בשעה 15:30 שעון ישראל צפוי להתפרסם בארה"ב מדד ה-PCE (מדד המחירים המועדף על הפד) לחודש מאי. התחזיות בשווקים מעריכות ירידה מינימלית במדד הכללי לשיעור של 2.6%, לעומת נתון נוכחי של 2.7%. גם במדד הליבה חזויה ירידה ל-2.6% מרמה של 2.8% כעת.

בהתממש התחזיות הללו הן יצביעו על המשך התמתנות הדרגתית באינפלציה אך לא ברמה שתאפשר לפד הורדת ריבית בקרוב. התחזיות מעריכות ברובן כי הפד יחל בהקלות מוניטריות בין החלטת הריבית של ספטמבר להחלטת נובמבר - סמוך למועד הבחירות בארה"ב או ממש לאחריו.

5. תחזית

יחידת המחקר של ענקית ההשקעות האמריקאית בלקרוק, התייחסה בסקירתה לראלי בשוק המניות בארה"ב, ששובר שיאים בעיקר הודות למגזר הטכנולוגיה: "אנחנו פחות מודאגים מאחרים בשוק לגבי קבוצת מניות הטכנולוגיה שמובילות את הרווחים. זאת מאחר שראשית, ההתלהבות מהבינה המלאכותית (AI) נתמכת בביצועי החברות, שעומדים ואף מתעלים על ציפיות הרווח בשוק. שנית, שולי הרווח במגזר הטכנולוגיה אמנם מובילים את השוק, אך אלו מתאוששים גם במגזרים אחרים בשל התקררות האינפלציה". לפיכך בבלקרוק "ממשיכים עם הקצאת משקל יתר למניות בארה"ב לטווח של שישה עד 12 חודשים".

האנליסטים מסבירים כי "הרווחים החזקים של מניות הטכנולוגיה מונעים ממשקיעים שמעדיפים איכות. כמו כן, החברות הטכנולוגיות המובילות הן רווחיות מאוד ובעלות קופות מזומנים גדולות, מה שמאפשר להן השקעה מסיבית בהקמת תשתיות AI, כמו מרכזי נתונים".

בשאלה אם יש משהו שיכול לעצור את הריצה במניות הטכנולוגיה, בבלקרוק מציינים תרחישים אפשריים שבהם השווקים עלולים לאבד אמון, אם יתברר שההוצאות התאגידיות על בינה מלאכותית לא השתלמו; אם יתקבל שינוי רגולטורי המגביל את האימוץ של AI; והתרחיש הפחות סביר שמגזרים אחרים יעקפו את מגזר הטכנולוגיה אם הצמיחה בכלכלה האמריקאית תאיץ, והאינפלציה תרד מספיק כדי לאפשר לפדרל ריזרב להוריד את הריבית בשיעור גבוה מהצפוי.

עוד כתבות

הדירה בשכונת רביבים על גבול שיכון דן בתל אביב / צילום: רובי צוק

צפון תל אביב: דירה עם גג ענק נמכרה ב־6 מיליון שקל

דירת גג עם שני מפלסים בשכונת רביבים בפרויקט "טופ דן" נמכרה לאחר זמן רב על המדף ובמחיר השוק, 6 מיליון שקל ● מדובר בדירה 5 חדרים הזקוקה לשיפוץ ● שכונת רביבים מאופיינת בבנייה נמוכה ובצמודי קרקע

מחלקת גנרטורים בחנות / צילום: Shutterstock

רכישת הגנרטורים זינקה: כל מה שכדאי לדעת לפני שרצים לחנויות

ההתבטאויות על יכולת וייצור אספקת החשמל בישראל בעת מלחמה עתידית מעלות סימני שאלה לגבי החלופות ● גלובס מציג את ההבדל בין גנרטור לתחנת כוח, איך לדעת מה ההספק הרצוי, ומה טווח המחירים בשוק

וורן באפט / צילום: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הצוואה של וורן באפט: כך יתחלק הונו של משקיע העל

המשקיע המפורסם המחזיק במניות ברקשייר האת'וויי בשווי מעל 130 מיליארד דולר, עתיד להפנות את מרבית הונו לקרן צדקה חדשה שתנוהל על ידי ילדיו ● "אני מרגיש טוב מאוד לגבי הערכים של ילדיי, ויש לי 100% אמון בהתנהלותם", אמר ● בקרן גייטס הוא כנראה מאמין פחות

הגוש הגדול בשדה דב / צילום: איל יצהר

אחרי 50 שנה: כך תתחלק הקרקע היוקרתית בין 1,700 הבעלים

ביהמ"ש צפוי לאשר את מתווה חלוקת הזכויות בקרקעות ברובע שדה דב בת"א, מהלך שיאפשר הקמת 2,700 דירות ואלפי מ"ר תעסוקה ומסחר ● בכך יבוא לסיומו פירוק השיתוף של הגוש הגדול

ענקית ההשקעות שהסתבכה בקריאות לחרם בגלל עסקיה עם ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: וול סטריט ג'ורנל מציג את התוכניות בישראל ליום שאחרי בעזה, בלקרוק הסתבכה במלזיה בגלל הקשרים עם ישראל, ובניו יורק טיימס מסקרים את המציאות ביו"ש ● כותרות העיתונים בעולם

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

18 חיילי צה"ל נפצעו מנפילת כטב"ם, אחד מהם במצב קשה

הפלסטינים מדווחים שצה"ל תקף מהאוויר "ב-3 פצצות" במחנה פליטים נור א-שמס, וכי מדובר בניסיון חיסול • כוחות צה"ל בלחימה ממושכת במרכז הרצועה, רפיח וסג'עייה • שתי סגירות מעגל מהירות: חיל האוויר תקף חוליות מחבלים ששהו במבנים צבאיים של חיזבאללה • עדכונים שוטפים

שרון רביד, מנכ''לית ויריליטי / צילום: מיכל בנדק

המנכ"לית שרוצה לטפל באחת הבעיות שהכי מטרידות גברים

כשמנכ"לית ויריליטי מדיקל, שרון רביד, נדרשה להעביר את מוצר הסקס-טק שלה מהניסויים הקליניים לשלב המסחרי, היא הייתה צריכה להבין איך פונים לגברים עם בעיות בתפקוד המיני ● מה אפשר ללמוד מההצלחה של ויאגרה, ומה הייתה ההחלטה הראשונה שקיבלה?

טלי בן  עובדיה / צילום: תמר מצפי

פחות משנה מהקמתו: טלי בן עובדיה עוזבת את מיזם רלוונט של ניר צוק

"אחרי לא מעט לבטים החלטתי שהגיע זמן פרידה", כתבה בן עובדיה בהודעה לעובדים ● גם מרב בטיטו סיימה את העסקתה במיזם רלוונט לאחרונה, וגם כמה תוכניות שתוכננו לעלות שלא קרו בסופו של דבר ●  מי שכרגע מובילים את הפרויקט אלו מודי פרידמן, ממייסדי קשת ובעבר מנכ"ל ערוץ 10 ושילה דה בר, לשעבר עורך ידיעות אחרונות

נשיא חברת טבע העולמית, ריצ'רד פרנסיס / צילום: סיון פרג'

רשות המסים התפשרה על 4 מיליארד שקל מול חברת טבע. איך זה קרה?

טבע תשלם לרשות 750 מיליון דולר (כ־2.8 מיליארד שקל, לפי שער הדולר־שקל הנוכחי): מדובר בסכום נמוך באופן משמעותי מזה שדרשו בתחילה ברשות המסים - 6.9 מיליארד שקל

ארז כלפון / צילום: יח''צ

ארז כלפון מונה ליו"ר הזמני של שופרסל

יו"ר קצא"א ארז כלפון, המכהן גם כיו"ר מנהלת הליגות לכדורגל, ימונה לתפקיד היו"ר הזמני של שופרסל ● זאת לאחר שבעקבות לחצים שהופעלו במערכת הבריאות, הניסיון של האחים אמיר למנות את הדירקטור הבלתי תלוי פרופ' יצחק שפירא ליו"ר כשל

פרנק מלול, מנכ''ל i24NEWS / צילום: יורי סקוירסקי

התחרות, המיסגור הפוליטי והמודל העסקי: מנכ"ל i24NEWS מדבר על התוכניות

ערוץ החדשות בעברית i24NEWS עולה לאוויר בצל המלחמה, ויפעל בפלטפורמות המשדרות על גבי אינטרנט בלבד ● בראיון לגלובס מתייחס המנכ"ל פרנק מלול לזיהוי הערוץ כימני עוד לפני שהתחיל לפעול, לתחרות מול קשת, רשת, ערוץ 14 והשחקניות הבינלאומיות, ולבעלים פטריק דרהי: "אין לו שאיפה פוליטית. הוא רוצה שיהיה בישראל ערוץ חדשות חזק"

סניף של נייקי / צילום: Reuters, JONATHAN CHERRY

נייקי מחקה 27 מיליארד דולר ביום אחד. והמשבר מגיע גם לאימפריה של הראל ויזל

מניית קמעונאית הספורט הגדולה בעולם צנחה ב־20% ביום שישי בעקבות תחזית מאכזבת ורשמה את אחד הימים הגרועים בתולדותיה ● הירידות החדות הגיעו גם למניות פוקס והחברה הבת ריטיילורס, זכיינית נייקי בישראל ובמדינות נוספות ● בזמן שנייקי מכירה בחולשתן של חנויות המותג, הראל ויזל מתכנן עשרות סניפים חדשים

ממלאים טופסי לוטו. העלייה בשביעות הרצון ניכרת גם אחרי עשור לזכייה / צילום: שלומי יוסף

המספרים מתעדכנים: כמה כסף באמת יעשה אתכם מאושרים?

75 אלף דולר בשנה - זה המספר שננקב בעבר כשכר האולטימטיבי לאזרח אמריקאי, אלא שמחקרים חדשים מטילים בו ספק ● כלכלנים משערים שהוא פופולרי כי הוא נראה בהישג יד: "אנשים אוהבים לחשוב שהעשירים מאוד לא נהנים עד כדי כך מהעושר שלהם"

העבודה ומרצ הגיעו להסכם על איחוד / צילום: יח''צ

העבודה ומרצ מתאחדות, השם החדש: "הדמוקרטים"

מדובר באיחוד מפלגות מלא, ולא ב"בלוק טכני" שאותו כבר ביצעו המפלגות בעבר • הרשימה החדשה תורכב על ידי בחירות מקדימות, אך יובטח בה ייצוג לאנשי מרצ • סקר מנדטים שנערך בחדשות 12 בשבוע שעבר העלה שהמפלגה החדשה צפויה לזכות ל-11 מנדטים

ג׳ף מלנסון / צילום: באדיבות המצולם

איך בונים אסטרטגיה של חדשנות בעסקים משפחתיים

ג'ף מלנסון, מומחה לחדשנות בעסקים משפחתיים מפירמת LGA, שיהיה הדובר המרכזי בכנס גלובס בנושא, מסביר איך חברות משפחתיות צריכות לפעול כדי לאמץ טכנולוגיות AI. ומה אפשר ללמוד מהמקרים של הניו יורק טיימס ונינטנדו?

עיצוב: טלי בוגדנובסקי

"איבדנו פנסיה של 38 שנה": הנפגעים בהסתבכות הפיננסית החמורה בתולדות המדינה

הממדים של פרשת סלייס כמעט בלתי נתפסים: 4.3 מיליארד שקל של יותר מ־100 אלף חוסכים מוקפאים כבר יותר מחצי שנה ● ביום אחד מצאו את עצמם לקוחות חברת ניהול הגמל ללא חסכונות וללא עוגן כלכלי, ועבור אלפים מהם כלל לא ברור אם אי־פעם יקבלו את כספם בחזרה ● גלובס מביא את העדויות שמתארות שלב אחר שלב איך התפתחה הפרשה שמטלטלת את המדינה

סיכום מחצית בשוק המניות / צילום: Shutterstock, Pixels Hunter

מי שהשקיע במניה הישראלית הזו שילש את כספו מתחילת השנה

המחצית הראשונה של 2024 האירה פנים למדדי הדגל בוול סטריט בעוד שבבורסה המקומית התמונה פחות זוהרת ● אילו מניות ישראליות כיכבו בוול סטריט, איזו מניה אכזבה במדד ת"א 125 ומה היה התחום הלוהט בשוק המניות?

יוליה שמאלוב-ברקוביץ' / צילום: שלומי יוסף

העתירה נגד מינוי שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חדשות 13: מועצת העיתונות תבקש להצטרף

מועצת העיתונות תבקש להצטרף כידידת ביהמ"ש לעתירה שהגישו ועד עובדי חדשות 13 וארגון העיתונאים בדרישה לבטל את מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת החדשות ● נשיא המועצה, השופט בדימוס חנן מלצר: "מדובר בשאלה עקרונית שעלולה להשפיע על שוק התקשורת כולו ועל נשמת אפם של חופש הביטוי וחופש העיתונות"

סונאק (מימין) ומקרון. בהפרש של שבועיים, על אף כל הסקרים, קראו לבחירות בזק / צילום: Associated Press, Kin Cheung

שחקני הפוקר שהוליכו שולל רק את עצמם

שני טכנוקרטים צעירים מבריקים ויהירים מקרבים את הדמוקרטיה הליברלית בצרפת ובבריטניה אל חורבנה ● מה אומר אקט התאבדותם על מנהיגים אחרים במשבר?

ידין ענתבי / צילום: תמר מצפי

נער האוצר שהפך למנכ"ל בנק הפועלים: הדרך של ידין ענתבי לפסגה

ענתבי כיהן בתפקיד הממונה על שוק ההון, הביטוח והחסכון הפנסיוני בשנים הגורליות שלאחר חקיקת רפורמת בכר, ש"בראה" את שוק ההון הישראלי כפי שאנחנו מכירים אותו כיום ● בתפקידו כראש חטיבת שווקים פיננסים ובנקאות בינלאומית של הפועלים, הצליח ענתבי להיחלץ מפרשת העלמות המסים בארה"ב, כעת הוא הופך למנכ״ל הבנק