גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ביום חמישי הבא נתיבי איילון ייחסמו שוב. כל מה שצריך לדעת

מתי ואיפה תבוצע החסימה, אילו עבודות מבצעים בכביש, איך הן ישפיעו על התנועה, ולמה לא מבצעים אותן בשבת? ● גלובס עושה סדר

העבודות על הגשר בנתיבי איילון / צילום: אסף זגריזק
העבודות על הגשר בנתיבי איילון / צילום: אסף זגריזק

ביום חמישי הבא,  4 ביולי, נתיבי איילון שוב ייחסמו לצורך ביצוע עבודות. גלובס נותן תשובות על כל השאלות שחשובות לכם לדעת. 

המלחמה והלחצים הפוליטיים מעכבים את פרויקט חשמול הרכבת. כמה זה יעלה לנו?
מסוכן או לא? הגרסאות הסותרות של סולל בונה מאחורי עצירת העבודות הפתאומית בכביש 1
הנסיעה באוטובוס התייקרה? כל מה שכדאי לדעת

מתי ואיפה תבוצע הסגירה?

חברת נתיבי איילון הודיעה כי נתיבי איילון ייחסמו באופן הרמטי ביום חמישי הבא, 4 ביולי, בקרבת מחלף משה דיין. לכיוון דרום הכביש ייחסם החל מהשעה 22:00 ועד למחרת יום שישי בשעה 19:00. לכיוון צפון החסימה תבוצע ביום חמישי מהשעה 23:30 ועד ליום שישי בשעה 17:30.

אילו עבודות מבצעים בכביש?

העבודות הן הפעימה השנייה לחיבור גשר הולכי רגל שיחבר את תחנת הרכבת משה דיין אל מתחם ה-1,000, מתחם התעסוקה הענק החדש במערב ראשון לציון. במסגרת הפרויקט יוקם גשר הולכי רגל חדש (340 מטר) שיחצה את שתי הגדות של נתיבי איילון (כביש 20), ומסילת הרכבת תעבור מעבר תנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים מתחנת משה דיין אל מתחם העסקים ה-1,000.

בחברת נתיבי איילון מסרו כי בניית הגשר כוללת שתי הנפות הנדסיות מורכבות (נזכיר שהראשונה בוצעה בחודש שעבר) באמצעות מנופי ענק. בהנפה הקרובה יונפו קורות, מקטע גשר במשקל של 60 טון וגגון לטובת חיבור הגשר לתחנת הרכבת, מעל לכביש 20 (באיילון צפון ודרום) ומסילת הרכבת.

איך העבודות ישפיעו על תנועת הרכבת?

למעשה הרכבת לא תופעל באזור כלל ביום שישי, והתחנות צומת חולון, חולון וולפסון, בת ים יוספטל, בת ים קוממיות וראשון לציון משה דיין ייסגרו. פעילות הרכבת תחזור לסדרה במוצאי שבת (06.07.2024), עם חידוש השירות.

כך, רכבות בקו אשקלון-הרצליה יפעלו במתכונת מפוצלת בין תחנות אשקלון ליבנה מערב ובין תחנות הרצליה עד תל אביב סבידור בלבד, ולא תעצורנה בתחנות תל אביב השלום, תל אביב ההגנה, צומת חולון, חולון וולפסון, בת ים יוספטל, בת ים קוממיות וראשון לציון משה דיין. שאר קווי הרכבת החולפים בתחנות תל אביב יופעלו כסדרם.

איך העבודות ישפיעו על התנועה בכביש?

תנועת הרכבים באיילון דרום תוסט דרך "מחלף משה דיין מערב" לרחוב רחבעם זאבי. לאחר מכן הנהגים יופנו שמאלה לרחוב דיסקונט (כביש 27), ומשם לרחוב שדרות הראשונים (כביש 51) עד להתמזגות חזרה לאיילון דרום.

תנועת הרכבים באיילון צפון תוסט דרך "מחלף משה דיין מזרח", ומשם ירידה חזרה לאיילון צפון.

תנועת כלי רכב בשדרות הראשונים, במקטע שבין רחוב דיסקונט (כביש 27) לנתיבי איילון (כביש 20), תתאפשר לכיוון מזרח בלבד, ובמקטע שבין רחוב דיסקונט (כביש 27) לבין שדרות מרילנד תתאפשר התנועה לכיוון מערב בלבד. בנוסף תתאפשר תנועת כלי רכב בשדרות רחבעם זאבי לכיוון מערב בלבד.

למה לא מבצעים את העבודות בשבת?

כמו בפעם הקודמת בחודש שעבר, גם הפעם העבודות מבוצעות תוך הפרעה לציבור במקום במהלך השבת כנהוג בעבודות תשתית. הסיבה לכך היא מדיניות הממשלה שמונעת עבודות תשתית בשבת. במשרד הכלכלה קיימת ועדה שנועדה לאשר או לסרב לבקשות לעבודות תשתית בשבת, אלא שלוועדה הזו כלל לא הוגשה בקשה לקיום העבודות, וזאת כאמור לנוכח המדיניות של הממשלה.

נזכיר כי גם במקרים שבהם הוועדה אישרה עבודות, אלה לא בוצעו בסופו של דבר. כך, מבצע לעבודות על גשר להקמת מסילת הרכבת 431 מעל כביש מספר 1 נדחו מספר פעמים למרות שאושרו על-ידי הוועדה, המשטרה והקבלנים נערכו בשטח, ואילו העבודות נעצרו במפתיע בשל לחצים שהפעילו הסיעות החרדיות בכנסת. בעקבות כך, גם עבודות אלה בוצעו בלילות השבוע. בנוסף, גם פרויקט חשמול מסילות הרכבת נקלע לעיכובים של שנתיים ולנזק כלכלי רב, בין היתר בשל הגבלה על העבודות בשבת.

האם תיגרם לציבור הפרעה בשל כך?

התשובה היא בהחלט כן: היקפי הנסיעות בשבתות עדיין פחותים בנתיבי איילון ביחס לאמצע השבוע, והגבלה על תנועה בו מהווה פגיעה בציבור הנוסעים בו וכן בכלל נוסעי רכבת ישראל במרכז הארץ.

יחד עם זאת, ראוי לציין כי הפעם שעות העבודה צומצמו, ובשונה מהפעם הקודמת שבה הכביש נסגר לתנועה כבר בשעה 17:00 - הפעם שעת סגירת הכביש נדחתה לשעה 22:00.

עוד כתבות

לשכת ההוצאה לפועל / צילום: רשות האכיפה והגבייה

עלייה במספר התיקים בהוצאה לפועל: באיזו עיר מספר החייבים הוא הגבוה ביותר?

מנתוני רשות האכיפה והגבייה עולה כי בסוף שנת 2023 היו במערכת ההוצאה לפועל 562,996 חייבים - עלייה של 5% לעומת 2022 ● בת ים בולטת עם השיעור הגבוה ביותר של חייבים מבין הערים הגדולות ● אילו ערים נוספות ברשימה?

HJ-8 (''חץ אדום'') / צילום: ויקיפדיה

נחשף טיל הנ"ט הסיני שבו חמאס משתמש נגד צה"ל

בתיעוד חדש מרפיח נחשף סרטון בו חמאס משתמש בטיל נ"ט מונחה מתוצרת סין ● משגר HJ-8L יכול לכלול שני טילים: אחד בעל טווח של 3 ק"מ ואחד גדול יותר ל־4 ק"מ ● טיל הנ"ט המונחה מתווסף לאמצעי לחימה נוספים מתוצרת סין שבהם השתמשו חמאס

ג'ו ביידן בכנס של ארגון NAACP / צילום: ap, Paul Sancya

הבכירים שאולי יתחרו על כתרו של ג'ו ביידן

ברשימה המצטיירת של טוענים פוטנציאליים לכתרו הנשמט של ביידן מופיעים בעיקר מושלי מדינות ● מפתיע לראות את חסרונם של סנאטורים, לפחות בין השמות המוזכרים ביותר

דן עדיקא ויואב שטרן. הישראליות בוול סטריט / צילום: איל יצהר, ננו דיימנשיין, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מניית התקשורת שזינקה ב-56% ביום אחד: מה עשו הישראליות בוול סטריט בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● בעלי המניות של ווקמי זומנו לאסיפה לאישור מכירתה לחברת SAP ● אקטליס קפצה בכ-56% בעקבות הזמנות מגרמניה ● וקרן ההשקעות הקנדית מרצ'ינסון יוצאת נגד הנהלת ננו דיימנשן

דן לואב / צילום: Reuters, BRENDAN MCDERMID

המיליארדר דן לואב מצא דרך ליהנות מהעליות בבינה המלאכותית בלי להשקיע באנבידיה

המיליארדר היהודי דן לואב ידוע כמשקיע אקטיביסט מהדור הישן, שלא מפחד להביע ביקורת ולבצע שינויים דרסטיים ● באמצעות האסטרטגיה הזו, הוא הצליח להגדיל את ההון של קרן הגידור שלו מ־3 מיליון דולר ל־7.7 מיליארד ● איך למרות זאת הוא פספס את מהפכת ה־AI, ומה חלקו במאבק נגד סטודנטים פרו־פלסטיניים?

נדיר יזרעאל, ממייסדי ארמיס / צילום: Armis

הם נפגשו בטכניון והחליטו להקים חברה. היום היא שווה מיליארדים

אחרי ניסיון כושל להקים סטארט-אפ פינטק, נדיר יזרעאל לא התייאש והקים את חברת הסייבר ארמיס, שקצב ההכנסות השנתי שלה כבר חצה את רף 200 מיליון הדולר ● החלום שלו הוא לבנות אימפריה כחול-לבן, אבל בינתיים הוא מזהיר: "בישראל לא חוששים מספיק ממתקפת סייבר כוללת. צריך להיערך כדי שלא יקרה כאן 7 באוקטובר של הסייבר" ● שיחה קצרה עם נדיר יזרעאל, ממייסדי ארמיס

סיכום מחצית בשוק המניות / צילום: Shutterstock, Pixels Hunter

מי שהשקיע במניה הישראלית הזו שילש את כספו מתחילת השנה

המחצית הראשונה של 2024 האירה פנים למדדי הדגל בוול סטריט בעוד שבבורסה המקומית התמונה פחות זוהרת ● אילו מניות ישראליות כיכבו בוול סטריט, איזו מניה אכזבה במדד ת"א 125 ומה היה התחום הלוהט בשוק המניות?

הקריה למחקר גרעיני בנגב / צילום: Reuters

דיווח: ישראל השקיעה ב-2023 יותר ממיליארד דולר בנשק גרעיני

לפי התנועה הבינלאומית להשמדת נשק גרעיני (ICAN), ישראל השקיעה בשנת 2023 כ-1.1 מיליארד דולר בנשק גרעיני - מעט יותר מפקיסטן וקוריאה הצפונית ● השיאנית העולמית היא ארה"ב, שהיקף ההשקעה שלה בנשק גרעיני בשנה שעברה גדול יותר משל כל המדינות בעלות ארסנל גרעיני גם יחד

ג'ו ביידן נואם בעצרת בחירות בצפון קרוליינה, למחרת העימות מול טראמפ / צילום: ap, Matt Kelley

כל כך ברור שביידן חייב ללכת, וכל כך לא בטוח שהוא אומנם ילך

ממדי התרסקותו היו גלויים לכל עין. אבל מפיקי מופע־האימים שלו הריצו כמה מילים שנונות על הטלפרומפטר שלו למחרת והקימו אותו לתחיה ● "הוא אנוכי. הוא מעמיד את עצמו לפני ארצנו… יהירותו מעוררת חימה… הוא עושה את זה למען עצמו", נכתב ב"ניו יורק טיימס"

סניף של נייקי / צילום: Reuters, JONATHAN CHERRY

נייקי מחקה 27 מיליארד דולר ביום אחד. והמשבר מגיע גם לאימפריה של הראל ויזל

מניית קמעונאית הספורט הגדולה בעולם צנחה ב־20% ביום שישי בעקבות תחזית מאכזבת ורשמה את אחד הימים הגרועים בתולדותיה ● הירידות החדות הגיעו גם למניות פוקס והחברה הבת ריטיילורס, זכיינית נייקי בישראל ובמדינות נוספות ● בזמן שנייקי מכירה בחולשתן של חנויות המותג, הראל ויזל מתכנן עשרות סניפים חדשים

סונאק (מימין) ומקרון. בהפרש של שבועיים, על אף כל הסקרים, קראו לבחירות בזק / צילום: Associated Press, Kin Cheung

שחקני הפוקר שהוליכו שולל רק את עצמם

שני טכנוקרטים צעירים מבריקים ויהירים מקרבים את הדמוקרטיה הליברלית בצרפת ובבריטניה אל חורבנה ● מה אומר אקט התאבדותם על מנהיגים אחרים במשבר?

ידין ענתבי / צילום: תמר מצפי

הדרך של ידין ענתבי לתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים

ענתבי כיהן בתפקיד הממונה על שוק ההון, הביטוח והחסכון הפנסיוני בשנים הגורליות שלאחר חקיקת רפורמת בכר, ש"בראה" את שוק ההון הישראלי כפי שאנחנו מכירים אותו כיום ● בתפקידו כראש חטיבת שווקים פיננסים ובנקאות בינלאומית של הפועלים, הצליח ענתבי להיחלץ מפרשת העלמות המסים בארה"ב, כעת הוא הופך למנכ״ל הבנק

מחלקת גנרטורים בחנות / צילום: Shutterstock

רכישת הגנרטורים זינקה: כל מה שכדאי לדעת לפני שרצים לחנויות

ההתבטאויות על יכולת וייצור אספקת החשמל בישראל בעת מלחמה עתידית מעלות סימני שאלה לגבי החלופות ● גלובס מציג את ההבדל בין גנרטור לתחנת כוח, איך לדעת מה ההספק הרצוי, ומה טווח המחירים בשוק

רו''ח אפי סנדרוב, המנהל המורשה של חברת סלייס / צילום: באדיבות מגדל

יראו סוף סוף את הכסף? מכירת הקופות המסלוליות של סלייס יוצאת לדרך

בעקבות אישור בית המשפט המחוזי, הודיע המנהל המורשה בסלייס, רו"ח אפי סנדרוב, כי הוא יוצא בהליך למכירת ארבע קופות מסלוליות ● סנדרוב: "מדובר בצעד שנועד להבטיח לכ-90% מלקוחות סלייס חזרה לפעילות סדירה תחת גוף מנהל מקצועי"

צבי סוכות, הציונות הדתית / צילום: יאיר דב

כמה בעלי פטור ניתן להחזיר לשירות מילואים, ולמה זה תהליך כל כך מסובך?

השחיקה של חיילי המילואים מביאה צורך לחפש מקורות נוספים לכוח אדם ● בזמן שרבים מעוניינים להשלים זאת באמצעות גיוס חרדים, אחרים מציעים לגייס בעלי פטור משירות זה ● בפועל, השליטה של צה"ל בנתונים לגביהם לא ברורה, וגם מי שמנסים לחזור ולשרת נתקלים בקשיים ● המשרוקית של גלובס

אל''מ במיל' שי קרמונה / צילום: דוברות מתפ''ש

המנכ"ל שמשרת במילואים מאוקטובר כותב מהשטח: "הדיסוננס ענק"

שי קרמונה, מנכ"ל זכיינית KFC ישראל, משרת מאז אוקטובר במילואים כנציג מפקדת התיאום והקישור לעזה ● בטור מיוחד לגלובס הוא משתף באתגרים ובקשיים, ומסביר מה גורם לו להמשיך ● ישראל מתגייסת

ממלאים טופסי לוטו. העלייה בשביעות הרצון ניכרת גם אחרי עשור לזכייה / צילום: שלומי יוסף

המספרים מתעדכנים: כמה כסף באמת יעשה אתכם מאושרים?

75 אלף דולר בשנה - זה המספר שננקב בעבר כשכר האולטימטיבי לאזרח אמריקאי, אלא שמחקרים חדשים מטילים בו ספק ● כלכלנים משערים שהוא פופולרי כי הוא נראה בהישג יד: "אנשים אוהבים לחשוב שהעשירים מאוד לא נהנים עד כדי כך מהעושר שלהם"

פרנק מלול, מנכ''ל i24NEWS / צילום: יורי סקוירסקי

התחרות, המיסגור הפוליטי והמודל העסקי: מנכ"ל i24NEWS מדבר על התוכניות

ערוץ החדשות בעברית i24NEWS עולה לאוויר בצל המלחמה, ויפעל בפלטפורמות המשדרות על גבי אינטרנט בלבד ● בראיון לגלובס מתייחס המנכ"ל פרנק מלול לזיהוי הערוץ כימני עוד לפני שהתחיל לפעול, לתחרות מול קשת, רשת, ערוץ 14 והשחקניות הבינלאומיות, ולבעלים פטריק דרהי: "אין לו שאיפה פוליטית. הוא רוצה שיהיה בישראל ערוץ חדשות חזק"

תדלוק בתחנת דלק / צילום: טלי בוגדנובסקי

מחירי הדלק חזרו לעלות: כמה תשלמו על ליטר החל ממחר?

לפי הודעת משרד האנרגיה, מחיר ליטר בנזין יעלה ל-7.56 שקלים בלילה שבין ראשון לשני ● ההתייקרות מגיעה לאחר שבחודש יוני נרשמה ירידת מחיר ראשונה של הדלק מאז תחילת 2024

שרון רביד, מנכ''לית ויריליטי / צילום: מיכל בנדק

המנכ"לית שרוצה לטפל באחת הבעיות שהכי מטרידות גברים

כשמנכ"לית ויריליטי מדיקל, שרון רביד, נדרשה להעביר את מוצר הסקס-טק שלה מהניסויים הקליניים לשלב המסחרי, היא הייתה צריכה להבין איך פונים לגברים עם בעיות בתפקוד המיני ● מה אפשר ללמוד מההצלחה של ויאגרה, ומה הייתה ההחלטה הראשונה שקיבלה?