גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הותר לפרסום: שני לוחמי צה"ל נפלו בקרבות ברצועת עזה

אזעקות בקריית שמונה ובתל חי על ירי רקטות וטילים ● שר החוץ של קפריסין שוחח עם עמיתו האיראני ● ניסיון פיגוע בשגרירות ישראל בסרביה ● כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות טרור וחוליות מחבלים חמושות בסג'עייה ● החות'ים טענו כי תקפו כלי שיט שעשה את דרכו לחיפה ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון • עדכונים בולטים

פעילות כוחות צה''ל ברצועה / צילום: דובר צה''ל
פעילות כוחות צה''ל ברצועה / צילום: דובר צה''ל

עדכונים בולטים

21:39

צה"ל התיר הערב (שבת) לפרסום את שמותיהם של שני חללי צה"ל שנהרגו בסוף השבוע בקרבות בצפון הרצועה. סמ"ר יאיר אביטן, בן 20 מרעננה, לוחם בגדוד 890 שבחטיבת הצנחנים ורס"ל (במיל') יקיר שמואל טייטלבוים, בן 21 ממעלה אדומים, לוחם בגדוד 77 שבחטיבת השריון 7.

בנוסף, קצין ולוחם מגדוד רותם בגבעתי נפצעו קשה בקרב בצפון הרצועה. הם פונו להמשך טיפול רפואי בבית החולים.

21:15

המונים מפגינים הערב ברחבי הארץ בקריאה להחלפת הממשלה ולעסקת חטופים: בתל אביב, קיסריה, צומת עמיעד, באר שבע, ירושלים, צומת זכרון יעקב, הוד השרון, צומת רעננה וקרית ביאליק.

מבט על ההמונים מגשר בגין ,עסקה עכשיו. נועם תיבון מדבר לקהל הרב הנוכח / צילום: רונית בן דוד

במקביל מתקיימת עצרת בכיכר החטופים ברחוב שאול המלך בתל אביב. העצרת התקיימה בסימן "אחים ואחיות בשבי". מתוך 120 החטופים, ישנם 5 זוגות של אחים ואחיות שעדיין נמצאים בשבי. בעצרת נאמו בני משפחתם.

עסקה עכשיו! המונים בשער בגין / צילום: איתן סלונים

לראשונה, הוקרן סרטון של נועה ארגמני שחולצה מהשבי לפני שלושה שבועות. בסרטון היא קראה לשחרורם של החטופים. לקפלן הגיעו עשרות אלפים בקריאה להדחת נתניהו וקיום בחירות. גשר עזריאלי הסמוך לכניסת לקריה הוכרז על ידי משפחות חטופים "גשר ההפקרה".

19:40 - בכיר חמאס: "אין חדש במשא ומתן"

לאחר שחמאס הודיע שהמשא ומתן נמשך, בכיר חמאס אוסאמה חמדאן הבהיר שהעסקה לא קרובה: "אין למעשה חדש במשא ומתן. מה שמדווח מהממשל האמריקני הוא כחלק מהפעלת הלחצים שונים על הארגוו עד שיסכים להצעה הישראלית כפי שהיא ללא תיקונים. חמאס מוכן להתייחס בחיוב לכל נוסחה שמבטיחה באופן יסודי וישיר: הפסקת אש קבועה, נסיגה כוללת מרצועת עזה ועסקת חליפין אמיתית".

19:10: טיל נ"ט נורה לעבר מטולה

לפני זמן קצר לפני זמן קצר נורה טיל נ״ט נוסף לעבר מטולה. הטיל לא גרם לנפגעים ואין דיווחים על נזק.

18:56: חמאס: "המשא ומתן נמשך"

חמאס בהודעה רשמית: "ראש הלשכה המדינית אסמאעיל הניה שוחח בטלפון עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל על 'המשא ומתן המתמשך שמטרתו להגיע להפסקת אש בעזה'". 

18:40 - משפחות חטופים קוראות לבצע עסקה: "יש התעקשות של נתניהו שלא לסיים את המלחמה"

על רקע המאמץ להתניע מחדש עסקת חטופים, אילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר ז"ל, אמרה בהצהרת משפחות החטופים הערב: "זאת מציאות בלתי נתפסת ובלתי נסבלת, הלב שלנו לא מפסיק לצרוח. חייבים להחזיר את כולם ולהציל חיים".

"הבוקר התבשרנו שממשל ביידן פועל כדי לחדש את המשא ומתן לעסקה", הוסיפה מצגר. לפי הדיווחים, הנושא שנותר במחלוקת היה ונשאר התחייבות ישראלית לסיום המלחמה. מה שעומד בינינו ובין יקירינו, היא אותה התעקשות של נתניהו לא לסיים את המלחמה כחלק מעסקה. המשמעות של המשך המלחמה היא רצח החטופים על ידי ממשלת ישראל! הדם על ידיכם! פעם אחר פעם נתניהו טרפד עסקאות ברגע האמת, כשהתרברב בקולו או באמצעות 'גורם מדיני', שלא יסכים לסיים את המלחמה. אסור לתת לנתניהו לטרפד את העסקה גם הפעם". 

18:00 - צה"ל על הלחימה בסג'עייה: חוסלו עשרות מחבלים, אותרו משגרים ואמצעי לחימה

צה"ל פרסם הודעה על הפעילות בסג'עייה ב-48 השעות האחרונות: "הכוחות מנהלים קרבות עם מחבלים מטווח קרוב ובהכוונת אש מהאוויר. עד כה חוסלו בקרבות עשרות מחבלים".

עוד כתבו: "מרחב אזרחי הוסב בידי חמאס למתחם טרור, הכוחות איתרו במרחב עמדות תצפית, אמצעי לחימה, רחפנים של האויב ומשגר רקטות ארוכות טווח ליד בתי הספר". 

17:30 - תוכנית המזון העולמית של האו"ם: התחלנו לפנות סיוע שהצטבר במזח הצף בעזה

על רקע הבקשה של הפנטגון לפנות את חבילות הסיוע שנתקעו במזח הצף בעזה ללא מענה, בתוכנית המזון העולמית של האו"ם (WFP) אישרו כי החלו לפנות את החבילות שהצטברו "כדי למנוע בזבוז או קלקול" של הסיוע.

15:03 - תיעוד: מחבלי חיזבאללה הותקפו מהאוויר בדרום לבנון

דובר צה"ל עדכן שכוח מיחידה 869 זיהה מחבלים נכנסים למבנה צבאי של חיזבאללה בחולא שבדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה שבו שהו המחבלים, לצד מבנה צבאי נוסף של הארגון.

14:33 - ניסיון פיגוע בשגרירות ישראל בסרביה - שוטר נורה על ידי חץ וקשת

משרד החוץ עדכן כי התרחש ניסיון פיגוע בסביבת שגרירות ישראל בבלגרד. השגרירות הייתה סגורה בעת האירוע ולא נפגע אף עובד מעובדי השגרירות. שוטר מקומי נפצע ונסיבות האירוע נחקרות. לפי דיווחים במדינה, היורה השתמש בחץ וקשת ונורה למוות על ידי השוטר. 

12:45 - אזעקות בקריית שמונה ובתל חי על ירי רקטות וטילים

שלושה שיגורי נ"ט זוהו לאזור קריית שמונה. אחד נפל באזור תל חי, שניים נוספים באזור משגב עם - לא היו נפגעים. צה"ל תקף בארטילריה את מקורות הירי. לפרטים המלאים

11:07 - שר החוץ של קפריסין שוחח עם עמיתו האיראני

על רקע איומי נסראללה - שר החוץ של קפריסין שוחח בטלפון עם ממלא מקום שר החוץ של איראן.

09:38 - כוחות צה"ל תקפו יעדי טרור בסג'עייה

דובר צה"ל עדכן שכוחות אוגדה 98 תקפו יעדי טרור בסג'עייה. ביממה האחרונה צוותי הקרב החטיבתיים 7 והצנחנים חיסלו מחבלים רבים בהיתקלויות, ואיתרו מחסן אמצעי לחימה במתחם בית ספר במרחב. כמו כן, כלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות טרור וחוליות מחבלים חמושות, בהן חוליית מחבלים שהייתה בדרכה לבצע ירי לעבר כוחותינו.

ברפיח, צוותי הקרב של חטיבות הנח"ל וגבעתי בפיקוד אוגדה 162 חיסלו ביממה האחרונה מספר מחבלים במרחב, והשמידו בשיתוף חיל האוויר תשתיות טרור בהן פירי מנהרות.

05:43 - דיווח: האמריקנים הציעו נוסח חדש להצעה להפסקת אש

דיווח באקסיוס: ארצות הברית הציעה נוסח חדש להצעה להפסקת אש ושחרור חטופים, בין ישראל וחמאס.

04:00 - צבא ארה"ב מעדכן: מאז 17 במאי, יותר מ-8,831 טון נמסרו דרך המסדרון הימי לחלוקה לתושבי עזה בידי ארגונים הומניטריים 

02:42 - איראן מאיימת על ישראל: תקיפה בלבנון תיענה במלחמת השמדה

שגרירות איראן באו"ם, הנציגות הרשמית של טהראן בארה"ב ובמערב בחשבון הטוויטר שלה: "על אף שאיראן רואה את את התעמולה של המשטר הציוני על תקיפה בלבנון כלוחמה פסיכולוגית, אם היא תפתח במבצע צבאי בקנה מידה מלא, תיפתח מלחמת השמדה. כל האופציות על השולחן, כולל מעורבות מלאה של כל חזיתות ההתנגדות". לכתבה המלאה ב-N12 

00:16 - דיווח: מאות לוחמים של המיליציות השיעיות מתאמנים - למקרה של מלחמה כוללת

בצל ההיערכות למלחמה כוללת בין ישראל לחיזבאללה בלבנון, המיליציות השיעיות מאמנות בעיראק ומחוצה לה מאות לוחמים בשורותיהן, בפיקוח של מומחים איראנים. כך דיווח אתמול (שישי) עיתון אל-אח'באר הלבנוני שמקורב לחיזבאללה. בכיר באחת המיליציות: "לא נתקשה בהעברת הלוחמים ללבנון". לכתבה המלאה 

00:16 - ארצות הברית: סיפקנו לישראל מתחילת המלחמה 14 אלף פצצות

על רקע העיכוב במשלוח הפצצות לישראל - בממשל ביידן אומרים לרויטרס: מתחילת המלחמה סיפקנו לישראל 14 אלף פצצות במשקל 2,000 פאונד. 

00:01 - דובר צה"ל: צה"ל השלים גל תקיפות של מטרות חיזבאללה בדרום לבנון

 מטוסי קרב תקפו בשעות האחרונות מספר מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, אתר צבאי של חיזבאללה במרחב זבקין, שתי תשתיות מבצעיות במרחבים אל-חיאם וחולא ומבנה צבאי של הארגון במרחב אל-עדייסא. 

20:54 - צה"ל: 3 כטב"מים נפלו בגליל המערבי, 25 שיגורים חצו מלבנון

דובר צה"ל עדכן שבשעה האחרונה זוהו 3 כלי טיס בלתי מאוישים שחצו משטח לבנון ונפלו במרחב הגליל המערבי, ללא נפגעים. לפי ההודעה, שוגרו לעברם מיירטים אך היירוט נכשל.

כמו כן, עדכנו בצה"ל כי זוהו כ-25 שיגורים שחצו מלבנון לעבר הגליל המערבי ואצבע הגליל, אין נפגעים, נגרם נזק למבנה במרחב הגליל המערבי. כוחות כיבוי פועלים כעת על מנת לכבות מספר שריפות שפרצו בעקבות השיגורים. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי.

20:00 - אזעקות גם באצבע הגליל, דיווחים על פגיעה ישירה בשלומי ובבצת

התרעות הופעלו בקריית שמונה, הגושרים ובית הלל.

19:50 - בצל האזעקות בצפון - צה"ל מעדכן: תקפנו תשתית צבאית של המערך האווירי של חיזבאללה

התקיפה בוצעה בג'אבל סאפי, באתר שממנו שוגרו טילי קרקע-אוויר לעבר כלי טיס של חיל האוויר. מטוסי קרב תקפו בשעות האחרונות את התשתית הצבאית, צפונית לנבטיה. מתשתית זו שוגרו בחודשים האחרונים טילי קרקע-אוויר לעבר כלי טיס של חיל האוויר.

19:49 - דיווח ראשוני: מספר מטרות אוויריות חצו מלבנון, יירוטים בנהריה ובשלומי

19:41 - אזעקות גם באדמית, שלומי ובצת שבגליל המערבי

19:38 - אזעקות מחשש לחדירת כטב"ם בנהריה והסביבה

פורסם לראשונה ב-N12

עוד כתבות

מיקי לוי, יש עתיד / צילום: יח''צ

האם שר האוצר לפיד הוציא לעבודה 60 אלף תלמידי ישיבה?

האם אילוצים כלכליים מוציאים חרדים לעבוד? כן, אבל לא כמו שח"כ מיקי לוי אמר ● המשרוקית של גלובס

משה אדרי, גיל גבע ורוני פלמר, בפאנל משותף / צילום: כדיה לוי

ראש מינהלת תקומה: "ארבעת החודשים לאחר 7 באוקטובר היו מהקשים בחיי"

ראש מינהלת תקומה משה אדרי, יו"ר תדהר גיל גבע, ומייסד תנועת אור רוני פלמר, שוחחו בכנס הנדל״ן השנתי של פירמת הייעוץ וראיית החשבון EY על מצב הענף ועל שיקום הנגב לאחר ה־7 באוקטובר ● גבע: "בשביל שתקומת הארץ תהיה - צריך שיהיה מי שיבנה אותה"

דוד אברהם כץ בבית המשפט, ב-2021 / צילום: יוסי כהן

המיליונים התאדו, ומוכר חלומות הנדל"ן בדרך לשימוע לפני כתב אישום

פרקליטת מיסוי וכלכלה החליטה בחודשים האחרונים לערוך שימוע לפני כתב אישום נגד דוד אברהם כץ ועו"ד גיא אבני ● החשד, כפי שנחשף בגלובס: גיוס כספי משקיעים במרמה ועבירות על חוק ניירות ערך ● בפברואר ניתן צו עיכוב הליכים לבקשת כץ

מנכ''ל מבנה, עוזי לוי / צילום: כדיה לוי

מנכ"ל מבנה עוזי לוי: "ענף המשרדים בעייתי מחוץ לתל אביב"

בכירים מתחום הנדל"ן המניב השתתפו היום בכנס הנדל"ן השנתי של פירמת הייעוץ וראיית החשבון EY ודיברו על מגזרי המסחר והמשרדים ● הראל ויזל, מנכ"ל קבוצת פוקס: "כשהישראלים יחזרו לטוס, רמת הביקוש פה תרד, וחברות בינלאומיות לא ימהרו לפתוח פה חנויות"

רו''ח אפי סנדרוב, המנהל המורשה של חברת סלייס / צילום: באדיבות מגדל

ביהמ"ש: בני 70 ומעלה יוכלו לנייד כספים מקופות הגמל של סלייס לקופות אחרות

ההבהרה נעשתה בהמשך להחלטה שניתנה ע"י בית המשפט ב-20 ביוני והתירה להחריג בני 70 ומעלה שכספיהם הושקעו במסלולים המסורתיים מן ההקפאה שחלה על כל נכסי סלייס

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מירי דווידוביץ', באדיבות Start-Up Nation Central

התאוששות בהייטק? סימני השאלה שמעלה חברת המחקר על הנתונים המעודדים

לאחר שבתחילת השבוע התפרסמו נתונים מעודדים לגבי מצב הגיוסים של חברות הייטק ישראליות - מחקר חדש שופך מים צוננים על האופטימיות ● סכום הגיוס ברבעון השני של 2024 אכן עלה - אך רובו הושג ע"י מספר קטן של חברות ● עוד מגלה מכון המחקר כי מספר המשקיעים בהייטק הישראלי הולך ופוחת במידה דרמטית

שמואל בן אריה, מנהל השקעות ראשי בחברת פיוניר / צילום: שרון גולדברג

מנהל ההשקעות שממליץ לשמור כעת על כסף נזיל

שמואל בן אריה מפיוניר, שמעיד על עצמו כ"מכור" לשוק ההון, מעדיף להשקיע באג"ח קונצרניות בישראל, ואת רוב הרכיב המנייתי מעבר לים ● "כשיש כזו אי־ודאות בישראל, ומנגד כלכלה כה חזקה בארה"ב, אני מעדיף להיות בעיקר שם" ● ומאיפה להערכתו יגיע המשבר הבא

בנייה בישראל. הלוואות הקבלן בשיא כל הזמנים / צילום: טלי בוגדנובסקי

הלוואות הקבלן בשיא כל הזמנים: "הרבה סיכונים גלומים בתוך הפתרון הזה"

במאי נרשמו 1.3 מיליארד שקל בהלוואות בלון ובולט ● לכאורה, כולם מרוויחים מהכלי שהפך נפוץ כל כך בשוק הדירות החדשות ● בפועל, יש גם סיכונים

אפי דהאן מנכל פייפאל / צילום: שלומי יוסף

דווקא בזמן הקריאות לחרם על ישראל, יותר עסקים קטנים מוכרים בשוק הגלובלי

כ-60% מהעסקים הקטנים והבינוניים בישראל מדווחים על פגיעה כלכלית בעקבות המלחמה - כך עולה מסקר חדש של פייפאל ● כ-40% מאלו שמוכרים אונליין, פונים לזירה הבינלאומית ● ישראל מתגייסת

אריאלה רנדלשטיין, בנק הפועלים / צילום: ענבל מרמרי

מנהלת המשכנתאות של בנק הפועלים: "רואים התנהגות יותר נבונה של הצרכנים. כבר לא קונים את דירת החלומות"

מנהלת המשכנתאות בבנק הפועלים אריאלה רנדלשטיין מדברת על האתגרים של שוק הדיור הפועל תחת מלחמה ולאחר שהמחירים חזרו לעלות ● "אמנם התחלות הבנייה לא ירדו אבל אנחנו בפער היסטורי של ביקוש מול היצע"

נושאת המטוסים האמריקאית קרל וינסון שמשתתפת  בתרגיל הימי RIMPAC / צילום: Reuters, Qian Weizhong/VCG

מסר לסין: ישראל משתתפת בתרגיל צבאי בהוואי

בשבוע שעבר נפתח בהוואי התרגיל הימי הנחשב לגדול בעולם - RIMPAC ● בתרגיל משתתפת ישראל לצד מדינות מוסלמיות בולטות כאינדונזיה, מלזיה ובורניי ● התרגיל מהווה מסר לסין ולרוסיה המאיימות על היציבות בעולם

ירושלים / צילום: Shutterstock

תכנון המטרו בירושלים יוצא לדרך: איפה יעברו הקווים?

הגוף שמתכלל את בניית תשתיות התחבורה בירושלים פרסם מכרז לתכנון ראשוני ולבדיקת היתכנות להקמת קווי מטרו בעיר ● ברקע: הצפי של העירייה ומשרד התחבורה כי בשנת 2030 יגיעו הרכבות הקלות בבירה לסף הקיבולת שלהן ● אלו האזורים בהם מתוכננים הקווים לעבור

בני ביטון, ראש עיריית דימונה. מתנגד לתוכנית / צילום: איל יצהר

התוכנית להפוך את הקיבוצים לעיירות מעוררת התנגדות אצל ראשי הערים

מינהל התכנון ידון מחר בהצעה להגדיל את המושבים והקיבוצים במאות יחידות דיור, במה שיהפוך אותם בפועל למועצות מקומיות ● ראשי הערים של קריית שמונה, דימונה ופורום ה-15 חוששים שהדבר יביא לנהירה של אוכלוסייה חזקה מעיירות פיתוח ליישובים הכפריים השכנים

עו''ד ד''ר גיל לימון, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

המשנה ליועמ"ש בדיון על מינוי נציב שירות המדינה: פתוחים לדיון על הרכב ועדת האיתור

ועדת החוקה דנה היום בסוגיית מינוי נציב שירות המדינה ● במוקד הדיון - נוהל בדבר אופן מינוי הנציב שגיבשה היועצת המשפטית למשרד רה"מ, שלומית פרגו-ברנע, בהסכמת היועמ"שית, גלי בהרב-מיארה, אשר נדחה בשלב זה ע"י הממשלה ● עיקר המחלוקת בין הצדדים נוגע לשאלת מעורבותו של נתניהו בהליך בחירת הנציב

אסדת קידוח ''תמר''. מצרים תלויה ביבוא מישראל / צילום: אלבטרוס

המדינה המפתיעה שגם תיפגע ממלחמה בין ישראל לחיזבאללה

הסלמה מול חיזבאללה צפויה להציב את אסדות הגז כיעד מרכזי של ארגון הטרור ● במצב כזה, מי שתיפגע באופן משמעותי היא מצרים, שסובלת ממחסור חמור בחשמל ותלויה ביבוא מישראל

בניית משרדים / צילום: טלי בוגדנובסקי

כל מה שצריך לדעת על החוק החדש שמסעיר את ענף הנדל"ן

השבוע נכנס לתוקף חוק שמאפשר ליזמים לפנות לרשות הארצית לקבלת היתרי בנייה, ולהימנע מהמתנה ממושכת בוועדות המקומיות ● לצד ציפייה לשיפור דרמטי בקיצור לוחות הזמנים ורווחיות הקבלנים, בעיריות מזהירים מפגיעה בעצמאותן

יהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר. דובר מרכזי בוועידת הנדל''ן השנתית של מזרחי טפחות בשיתוף גלובס / צילום: שלומי יוסף

המגמות והתחזיות לשוק הנדל"ן: הוועידה השנתית של מזרחי טפחות בשיתוף גלובס יוצאת לדרך

הוועידה תיערך ביום ראשון ה-7.7 במתחם האירוח "גבריאל" בנס ציונה במתכונת משודרגת ובהשתתפות בכירי הענף, מקבלי החלטות, ראשי רשויות ומיטב המומחים של מזרחי טפחות

ד''ר זאב פרבמן, מנכ''ל לייטריקס / צילום: אייל מרילוס

פיטורים בלייטריקס הישראלית: 70 עובדים יעזבו את החברה

לייטריקס הודיעה כי תבצע שינוי מיקוד לכיוון הבינה המלאכותית היוצרת, על חשבון חלק פעילות האפליקציות שלה שלא עמדו ביעדי הצמיחה ● העובדים שיפוטרו מהווים כ-12% ממצבת כוח-האדם של החברה

ח''כ מירב כהן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

אושר בכנסת: החוק שמאפשר לעצור סליקת אשראי לעסקים שעושקים קשישים

תיקון לחוק הגנת הצרכן שעבר הלילה בכנסת מעניק לרשות להגנת הצרכן שורה של סמכויות רחבות במקרים שבהם שוכנעה כי אדם או חברה עקצו או הטעו קשישים, עולים חדשים ובעלי מוגבלויות ● יוזמת החוק, ח"כ מירב כהן: "מדובר בכלי אכיפה משמעותי שמטרתו להרתיע נוכלים ולעצור בזמן אמת את הפגיעה שהם מייצרים"

דוד זבידה / צילום: כדיה לוי

"השוק מתמחר היום בניית יח"ד ב־1.2 מיליון שקל - עוד לפני עלויות אחרות; מזה אפשר להבין בכמה צריך למכור אותה"

דודו זבידה אמר את הדברים בפאנל על מצב שוק הדיור שנערך בכנס הנדל"ן השנתי של פירמת הייעוץ וראיית החשבון EY ● דין ודברים התפתח בין מנכ"ל רמ"י קוינט לאסף סימון, מנכ"ל בסט ייזום, שאמר: "מנכ"ל רמ"י צריך לעבוד בשתי עבודות? אני לא חושב"