גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

18 חיילי צה"ל נפצעו מנפילת כטב"ם, אחד מהם במצב קשה

הפלסטינים מדווחים שצה"ל תקף מהאוויר "ב-3 פצצות" במחנה פליטים נור א-שמס, וכי מדובר בניסיון חיסול • כוחות צה"ל בלחימה ממושכת במרכז הרצועה, רפיח וסג'עייה • שתי סגירות מעגל מהירות: חיל האוויר תקף חוליות מחבלים ששהו במבנים צבאיים של חיזבאללה • עדכונים שוטפים

גבול לבנון / צילום: Shutterstock
גבול לבנון / צילום: Shutterstock

עדכונים שוטפים

21:38 - 18 חיילים נפצעו מנפילת כטב"ם הנפץ מוקדם יותר היום

דובר צה"ל הודיע כי כתוצאה מנפילת כטב"ם נפץ בצפון רמת הגולן מוקדם יותר היום, חייל צה"ל נפצע באורח קשה ו-17 חיילים נוספים נפצעו באורח קל. החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

כמו כן, מטוסי קרב תקפו בשעות האחרונות מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, עמדת תצפית של חיזבאללה במרחב מרכבא ומשגר במרחב עייתא א-שעב ממנו בוצע שיגור היום לעבר צפון הארץ.

20:10 - מבקר המדינה נפגש עם נתניהו: דרוש מכל הגורמים לשתף פעולה על מנת לקבל תשובות על הכשלים שקדמו ל-7 באוקטובר

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ומנכ"לו נפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, על מנת להציג לו את תוכנית ביקורת המדינה על המלחמה. הביקורת עוסקת בכל הנוגע לטיפול האזרחי לאחר פרוץ המלחמה, ובפרט בכל הנוגע למפונים. כמו כן, מתווה הביקורת על הצבא הותאם למצב הלחימה.

אנגלמן שוחח עם ראש הממשלה על הפערים בטיפול הממשלתי בעורף שעלו בסיורו וביקש מראש הממשלה "להורות לכלל הגורמים לשתף פעולה באופן מלא עם צוותי הביקורת על מנת שאזרחי ישראל יקבלו תשובות על הכשלים שקדמו לטבח שמחת תורה ב-7 באוקטובר, בפן המדיני, הצבאי והאזרחי".

19:50 - צה"ל חיסל פעיל טרור שהיה מעורב בשורה של פיגועי טרור

צה"ל עדכן כי בפעילות משותפת עם שב"כ הותקפה דירת מבוקשים בטול-כרם שבחטיבת מנשה, שבה היה סעיד ג'אבר, פעיל טרור שהכווין מתווי טרור. הוא היה מעורב בשורה של פיגועי ירי ומטענים לעבר אזרחים וכוחות צה"ל באזור טול-כרם, וכן הכוונה של פיגועים נוספים והקמת תשתיות טרור.

בשבוע האחרון המבוקשים, שחוסלו בדירה, היו מעורבים בביצוע פיגועי ירי וניסיונות פיגועי משיכה באמצעות מטענים באזור מרחב התפר, בין היתר סמוך ליישוב בת חפר. כמו כן, היה להם קשר למחבלים המעורבים בפיגוע בקלקיליה שבו נרצח אמנון מוכתר ז"ל.

19:30 - גלנט ברפיח: "נמשיך ונעצים עד שנגיע למצב שאנחנו חונקים את הצינור אוויר שלהם ולא מאפשרים להם לבנות את הכוח שלהם מחדש"

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום הערכת מצב ברפיח, שם הבהיר כי הפעולה בעיר הדרומית בעזה תמשיך עד לפירוק יכולות חמאס: " הלחימה כאן ברפיח מסמנת דבר מאוד חשוב, אנחנו סוגרים למעשה את האוויר של חמאס - מעבר רפיח, המנהרות. התוצאה היא - אין להם מאיפה להתחמש, אין להם מאיפה להצטייד, אין להם דרך להביא תגבורות, אין להם דרך לטפל בנפגעים שלהם ואת הדבר הזה אנחנו רואים היטב".

הוא הוסיף: "נמשיך ונעצים עד שנגיע למצב שאנחנו חונקים את הצינור אוויר שלהם, ולא מאפשרים להם לבנות את הכוח שלהם מחדש".

17:40 - נשיא המדינה הרצוג: האשמות בבגידה עלולות להביא לרצח

נשיא המדינה הרצוג התייחס באירוע שבוע הספר בבית הנשיא להתבטאות נגד אם החטוף: "בשבועות האחרונים אני נחרד שוב ושוב ממילים מהסוג הגרוע ביותר, רוויות בשנאה, רוויות באלימות - שנזרקות לחלל האוויר במרחב הציבורי שלנו, ללא אחריות וללא מחשבה. היום שמעתי שוב מילים מזעזעות כאלה - שנאמרו כחלק ממתקפה שפלה על איריס חיים, אימו של יותם חיים זכרו לברכה. מילים שכמובן לא אחזור עליהן כאן"

הוא הוסיף: "אנחנו בתקופה כל כך רגישה, כואבת ומתוחה, ואסור לנו לשכוח שהאויבים המרים והאכזרים שלנו חוגגים כשהם שומעים ורואים אלימות ושנאה עיוורת כזו בתוכנו - ברחובות, באולפנים, בחדרי הוועדות והדיונים ובכל מרחבי הרשת".

הרצוג המשיך: "אסור, פשוט אסור, שאמירות מהסוג האלים ביותר - ובעיקר האשמות מפורשות או מרומזות בבגידה נגד משפחות חטופים ומשפחות שכולות, נגד הרמטכ"ל ומפקדי צה"ל וגופי הביטחון, נגד נשות ואנשי תקשורת, נגד מערכת המשפט והשופטים, נגד חברי כנסת ושרים, נגד ראש ממשלה מכהן - יהפכו לדבר שבשגרה. לדבר שאדישים כלפיו ולא מוחים עליו בתקיפות.

"כמו שאמרתי פעם אחר פעם גם בתקופת הממשלה הקודמת - אלימות מילולית היא אלימות לכל דבר והאשמות בבגידה יכולות להביא לרצח. האמנם לא למדנו כלום מההיסטוריה שלנו?!".

17:25 - צה"ל: זוהתה נפילה של כטב"ם נפץ באזור מרום גולן

צה"ל עדכן כי מספר מטרות אוויריות חצו לשטח הארץ מלבנון - זוהתה נפילה של כטב"ם נפץ באזור מרום גולן. בבית הלל זוהה שיגור אחד שחצה ונפל בשטח פתוח.

17:05 - אזעקות במטולה מחשש לחדירת כלי טיס עוין

16:20 - לוחם מחטיבת הצנחנים נפצע קשה אתמול בקרב בצפון הרצועה

צה"ל עדכן כי לוחם מגדוד 890, חטיבת הצנחנים, נפצע קשה אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה.

16:10 - אזעקות במרום גולן ובעין קנייא מחשש לחדירת כלי טיס עוין

14:50 - אזעקות בגליל העליון - בקריית שמונה, בית הלל ויישובים בסביבה

אזעקות המתריעות מפני רקטות הופעלו בקריית שמונה ובכמה מיישובי הסביבה, בהם בית הלל. תושבים מדווחים על נפילות באזור. הפרטים בבדיקה.

14:20 - דיווחים פלסטיניים: צה"ל תקף מהאוויר מבנה מגורים בטול כרם

הפלסטינים מדווחים שצה"ל תקף מבנה מגורים מהאוויר במחנה הפליטים נור א-שמס שבטול כרם. לפי הדיווחים, כטב"ם של צה"ל ירה 3 פצצות על הבית, ויש הרוגים במקום.

11:40 - שתי סגירות מעגל מהירות: צה"ל תקף חוליות מחבלים ששהו במבנים צבאיים של חיזבאללה

כוחות חטיבת האש של אוגדה 91 זיהו מוקדם יותר היום מחבל נכנס למבנה צבאי שבו שהו מחבלים נוספים, במרחב חולא שבדרום לבנון. זמן קצר לאחר הזיהוי, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה.

10:02 - הלחימה בסג'עייה, רפיח ובמרכז הרצועה נמשכת

כוחות צה"ל ממשיכים בפעילות במספר מרחבים ברצועת עזה. כוחות אוגדה 98 תקפו עשרות תשתיות טרור במרחב סג'עייה, איתרו אמצעי לחימה, פשטו על מתחמים ממולכדים וחיסלו מספר מחבלים.

 כוחות אוגדה 162 פועלים ברפיח, שם במהלך היממה האחרונה חיסלו מחבלים בהיתקלויות שונות, השמידו פירים ועמדת שיגור מרגמות שמוקמה בתוך פיר. כמו כן, כוחות אוגדה 99 נלחמים במרכז הרצועה, מבצעים פשיטות ומשמידים תשתיות טרור במרחב. 

09:00 - צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון במהלך הלילה

מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה תשתית מבצעית ומבנה צבאי של חיזבאללה במרחבים א-טייבה ורב א-תלתין שבדרום לבנון.

01:46 - דובר צה"ל: ההתרעה שהופעלה במרחבים חולית וסופה על ירי טילים ורקטות - זיהוי שווא

01:21 - צבע אדום בחולית ובסופה שבעוטף עזה

23:39 - ישראלי נכנס בטעות לקלנדיה והמונים ניסו לבצע בו לינץ'

אזרח ישראלי נכנס בטעות עם רכבו לקלנדיה והמונים הסתערו על רכבו וניסו לפגוע בו, אך הוא הצליח לצאת מהמקום בכוחות עצמו. בתיעוד שמגיע מהאירוע נראים המונים מתאספים סביב הרכב ורוגמים אותו באבנים, לאחר מכן הרכב הוצת.

23:25 - מעצרים אלימים בהפגנות בירושלים, אבוקות על הכביש בתל אביב

המונים הפגינו במוצאי השבת בשורת מוקדים ברחבי הארץ בקריאה לקדם עסקת חטופים. בירושלים תועדו עימותים אלימים בין שוטרים למפגינים ובתל אביב מול בניין ההסתדרות הודלקו אבוקות על הכביש.

בתיעוד מהעימותים במחאה בירושלים נראים שוטרים עוצרים בכוח את אחד המפגינים, ומרתקים אותו אל הניידת. בסרטונים נוספים נשמעות קללות בין השוטרים והמפגינים כשאחד השוטרים נשמע צועק ומקלל בבוטות. לכתבה המלאה

מבט על ההמונים מגשר בגין ,עסקה עכשיו. נועם תיבון מדבר לקהל הרב הנוכח / צילום: רונית בן דוד

22:22 - שר החוץ כ"ץ על האיום של איראן: "משטר שמאיים בהשמדה דינו להיות מושמד"

שר החוץ ישראל כ"ץ התייחס לאיום של איראן ב"מלחמת השמדה" אם ישראל תתקוף את חיזבאללה: "אם חיזבאללה לא יחדל מירי וייסוג מדרום לבנון, נפעל נגדו בכל העוצמה עד להשבת הביטחון והתושבים לביתם. ⁠משטר שמאיים בהשמדה דינו להיות מושמד".

19:40 - בכיר חמאס: "אין חדש במשא ומתן"

לאחר שחמאס הודיע שהמשא ומתן נמשך, בכיר חמאס אוסאמה חמדאן הבהיר שהעסקה לא קרובה: "אין למעשה חדש במשא ומתן. מה שמדווח מהממשל האמריקני הוא כחלק מהפעלת הלחצים שונים על הארגוו עד שיסכים להצעה הישראלית כפי שהיא ללא תיקונים. חמאס מוכן להתייחס בחיוב לכל נוסחה שמבטיחה באופן יסודי וישיר: הפסקת אש קבועה, נסיגה כוללת מרצועת עזה ועסקת חליפין אמיתית".

21:39 - הותר לפרסום: שני חללי צה"ל נהרגו בסוף השבוע בצפון הרצועה

צה"ל התיר הערב (שבת) לפרסום את שמותיהם של שני חללי צה"ל שנהרגו בסוף השבוע בקרבות בצפון הרצועה. סמ"ר יאיר אביטן, בן 20 מרעננה, לוחם בגדוד 890 שבחטיבת הצנחנים ורס"ל (במיל') יקיר שמואל טייטלבוים, בן 21 ממעלה אדומים, לוחם בגדוד 77 שבחטיבת השריון 7.

רס''ל (במיל') יקיר שמואל טייטלבוים ז''ל

סמ''ר יאיר אביטן ז''ל

בנוסף, קצין ולוחם מגדוד רותם בגבעתי נפצעו קשה בקרב בצפון הרצועה. הם פונו להמשך טיפול רפואי בבית החולים.

פורסם לראשונה ב-N12

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

ירידות קלות בוול סטריט; פאוול: חושש להוריד את הריבית מוקדם מדי

טסלה עולה ב-8% לאחר פרסום מסירת כלי הרכב לרבעון השני ● מדד קוספי ירד ב-0.9% ● הין היפני ירד לשפל חדש מול הדולר, 161.8 ין לדולר ● יוליוס בר: "האירו מתחזק מול הדולר בתגובה לתוצאות הבחירות בצרפת" • אנליסטים בוול סטריט מנתחים את ההשלכות של בחירת טראמפ לנשיאות על שוק האג"ח

שמואל בן אריה, מנהל השקעות ראשי בחברת פיוניר / צילום: שרון גולדברג

מנהל ההשקעות שממליץ לשמור כעת על כסף נזיל

שמואל בן אריה מפיוניר, שמעיד על עצמו כ"מכור" לשוק ההון, מעדיף להשקיע באג"ח קונצרניות בישראל, ואת רוב הרכיב המנייתי מעבר לים ● "כשיש כזו אי־ודאות בישראל, ומנגד כלכלה כה חזקה בארה"ב, אני מעדיף להיות בעיקר שם" ● ומאיפה להערכתו יגיע המשבר הבא

באקו, אזרבייג'ן / צילום: Shutterstock, Vladimir Waldin

החל מ־600 דולר: היעדים החדשים שהישראלים טסים אליהם

מאז שטורקיה ירדה מהמפה, הישראלים מצאו חלופות מפתיעות לחופשה שלהם במדינות כמו אלבניה ואזרבייג'ן ● "למדינות האלה יש אקזוטיות שלא קיימת במקומות אחרים", אומרים בענף, "שילוב בין מזרח ומערב" ● וגם: אלה חברות התעופה שתוכלו לטוס בהן ליעדים האלה

בני ביטון, ראש עיריית דימונה. מתנגד לתוכנית / צילום: איל יצהר

התוכנית להפוך את הקיבוצים לעיירות מעוררת התנגדות אצל ראשי הערים

מינהל התכנון ידון מחר בהצעה להגדיל את המושבים והקיבוצים במאות יחידות דיור, במה שיהפוך אותם בפועל למועצות מקומיות ● ראשי הערים של קריית שמונה, דימונה ופורום ה-15 חוששים שהדבר יביא לנהירה של אוכלוסייה חזקה מעיירות פיתוח ליישובים הכפריים השכנים

בניית משרדים / צילום: טלי בוגדנובסקי

כל מה שצריך לדעת על החוק החדש שמסעיר את ענף הנדל"ן

השבוע נכנס לתוקף חוק שמאפשר ליזמים לפנות לרשות הארצית לקבלת היתרי בנייה, ולהימנע מהמתנה ממושכת בוועדות המקומיות ● לצד ציפייה לשיפור דרמטי בקיצור לוחות הזמנים ורווחיות הקבלנים, בעיריות מזהירים מפגיעה בעצמאותן

הדמיית חוות השרתים המתוכננת. בעיגול: שלי לנצמן, מנכ''לית מיקרוסופט ישראל לשעבר / צילום: יח''צ, רמי זרנגר

מנכ"לית מיקרוסופט ישראל לשעבר תקים חוות שרתים בהשקעה של 1.1 מיליארד שקל

שלי לנצמן חברה לקבוצת לוינשטיין ולשותפה בריטית, שיממנו את הקמת חוות השרתים התת-קרקעית בנתניה, על אף שכבלי התקשורת הימיים לא נפרשו באזור ● טרם נמצא לקוח לחווה, שתתפרש על פני 13.5 אלף מ"ר, אך מוערך שהיא מיועדת לענקיות הענן העולמיות

ד''ר זאב פרבמן, מנכ''ל לייטריקס / צילום: אייל מרילוס

פיטורים בלייטריקס הישראלית: 70 עובדים יעזבו את החברה

לייטריקס הודיעה כי תבצע שינוי מיקוד לכיוון הבינה המלאכותית היוצרת, על חשבון חלק פעילות האפליקציות שלה שלא עמדו ביעדי הצמיחה ● העובדים שיפוטרו מהווים כ-12% ממצבת כוח-האדם של החברה

בנייה בישראל. הלוואות הקבלן בשיא כל הזמנים / צילום: טלי בוגדנובסקי

הלוואות הקבלן בשיא כל הזמנים: "הרבה סיכונים גלומים בתוך הפתרון הזה"

במאי נרשמו 1.3 מיליארד שקל בהלוואות בלון ובולט ● לכאורה, כולם מרוויחים מהכלי שהפך נפוץ כל כך בשוק הדירות החדשות ● בפועל, יש גם סיכונים

דוד אברהם כץ בבית המשפט, ב-2021 / צילום: יוסי כהן

המיליונים התאדו, ומוכר חלומות הנדל"ן בדרך לשימוע לפני כתב אישום

פרקליטת מיסוי וכלכלה החליטה בחודשים האחרונים לערוך שימוע לפני כתב אישום נגד דוד אברהם כץ ועו"ד גיא אבני ● החשד, כפי שנחשף בגלובס: גיוס כספי משקיעים במרמה ועבירות על חוק ניירות ערך ● בפברואר ניתן צו עיכוב הליכים לבקשת כץ

משה אדרי, גיל גבע ורוני פלמר, בפאנל משותף / צילום: כדיה לוי

ראש מינהלת תקומה: "ארבעת החודשים לאחר 7 באוקטובר היו מהקשים בחיי"

ראש מינהלת תקומה משה אדרי, יו"ר תדהר גיל גבע, ומייסד תנועת אור רוני פלמר, שוחחו בכנס הנדל״ן השנתי של פירמת הייעוץ וראיית החשבון EY על מצב הענף ועל שיקום הנגב לאחר ה־7 באוקטובר ● גבע: "בשביל שתקומת הארץ תהיה - צריך שיהיה מי שיבנה אותה"

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: ap, Chiang Ying-ying

אנבידיה מסתבכת בצרפת: ענקית השבבים תואשם בפגיעה בתחרות?

הממונה על ההגבלים העסקיים בצרפת, שנחשב לאקטיביסט במיוחד נגד חברות אמריקאיות, עשוי להאשים את ענקית שבבי הבינה המלאכותית אנבידיה בהתנהגות שנועדה לפגוע בתחרות ● החוק הצרפתי מאפשר להטיל קנסות בגובה עד 10% מהמחזור השנתי העולמי בגין הפרת כללי ההגבלים העסקיים במדינה

דוכן הקורא לעובדי 019 להתאגד / צילום: באדיבות הסתדרות הפועל המזרחי

בית הדין לעבודה: 019 פגעה בהתארגנות העובדים ותשלם 130 אלף שקל

נקבע כי היו שני אירועים שבהם 019 פגעה בהתאגדות: החתמת טפסי ביטול להצטרפות להתאגדות העובדים טרם כינון הארגון היציג; והתבטאויות של גורמים בחברה כלפי העובדים ביום בו פרצה ההתאגדות ● עוד נקבע כי ההסתדרות לא עמדה בדרישת השליש שמקנה לה להיות הארגון היציג

דוד פתאל, בעלים ומנכ''ל מלונות פתאל, בכנס הנדל''ן של EY / צילום: כדיה לוי

דוד פתאל: "אנשים מעדיפים היום חוויות על פני חסכונות"

על אף שחלק מהשלכות ימי הקורונה טרם התפוגגו - דוד פתאל, בעלים ומנכ"ל רשת מלונות פתאל, העריך היום בכנס הנדל"ן השנתי של פירמת הייעוץ וראיית החשבון EY כי שוק התיירות מתקרב לרמות השיא של שנת 2019

מסירות הרכב נחתכו / עיבוד: טלי בוגדנובסקי צילום: יוסי כהן

מסירות הרכב נחתכו ב-15%, והיבואנים יוצאים בגל הנחות כדי לעורר את השוק

הביקוש בשוק הפרטי בנסיגה ומחסני יבואני הרכב הופכים צפופים יותר ויותר - והם נאלצים לצמצם את המלאים באמצעות מבצעים והנחות ● בשוק ה"אפס קילומטר" ההוזלות אפילו יותר עמוקות, כולל על כלי רכב חשמליים ● זו בשורה טובה, אם כי זמנית, למחפשי המציאות

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג / צילום: Associated Press, Patrick Post

המחליף של אהרון ברק בבית הדין בהאג: פרופסור רון שפירא

הותר לפרסום: רס"ל (מיל') יהודה גטו נפל במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים נור א-שמס ● נתניהו: "מתקדמים לסיום שלב חיסול צבא חמאס" ● בלינקן: "כל העולם תומך בהצעה האמריקנית לעסקת חטופים, חוץ מגורם אחד - חמאס" ● ישראל שחררה את מנהל בית החולים שיפא ● עדכונים שוטפים

נושאת המטוסים האמריקאית קרל וינסון שמשתתפת  בתרגיל הימי RIMPAC / צילום: Reuters, Qian Weizhong/VCG

מסר לסין: ישראל משתתפת בתרגיל צבאי בהוואי

בשבוע שעבר נפתח בהוואי התרגיל הימי הנחשב לגדול בעולם - RIMPAC ● בתרגיל משתתפת ישראל לצד מדינות מוסלמיות בולטות כאינדונזיה, מלזיה ובורניי ● התרגיל מהווה מסר לסין ולרוסיה המאיימות על היציבות בעולם

ח''כ מירב כהן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

אושר בכנסת: החוק שמאפשר לעצור סליקת אשראי לעסקים שעושקים קשישים

תיקון לחוק הגנת הצרכן שעבר הלילה בכנסת מעניק לרשות להגנת הצרכן שורה של סמכויות רחבות במקרים שבהם שוכנעה כי אדם או חברה עקצו או הטעו קשישים, עולים חדשים ובעלי מוגבלויות ● יוזמת החוק, ח"כ מירב כהן: "מדובר בכלי אכיפה משמעותי שמטרתו להרתיע נוכלים ולעצור בזמן אמת את הפגיעה שהם מייצרים"

בהודו משוכנעים: ישראל עומדת בפני הפסד אסטרטגי

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הכאוס בין הפלסטינים ברחובות עזה יוצא משליטה, עינב צנגאוקר פועלת להדחת נתניהו כדי להחזיר את בנה החטוף, בהודו פורסים את כל הבעיות שעומדות בפני ישראל, וקואליציית Teach NY היהודית מכוונת את מאמציה להשפיע על הבחירות בניו יורק ב-2025 ● כותרות העיתונים בעולם

בדנמרק מתקשים לעכל את ההפגנות הפרו-פלסטיניות

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מחבלים פלסטינים ביו"ש לוקחים דוגמה מחמאס, פורן פוליסי מסבירים איך סמוטריץ' פועל להחלשת הרשות הפלסטינית, וגם: ביקורת בדנמרק על ההפגנות הפרו-פלסטיניות ● כותרות העיתונים בעולם

אילוסטרציה: Shutterstock, Igal Vaisman

הדד-ליין של החשכ"ל לחרדים פקע: כך ייראה השינוי הדרמטי ברשתות החינוך של ש"ס ויהדות התורה

היום פקע האולטימטום של החשכ"ל יהלי רוטנברג לרשתות החינוך המשויכות למפלגות החרדיות: עמידה בסטנדרטים ניהוליים מקובלים - או ניתוקן ממערכות הכספים של המדינה והוצאת חשבות האוצר מתוך המוסדות ● בחשכ"ל יבנו יחד עם הרשתות מבנה ארגוני חדש, והן יידרשו למנות מנהל כספים משלהן שייקח אחריות על הפעילות הפיננסית, במקום חשבות האוצר