גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הוא נאלץ לפטר עובדים בגלל הבינה המלאכותית, עכשיו הוא מבטיח: נעזור לעורכי דין להבין כשהעד משקר

יאיר אמסטרדם, שמונה לאחרונה לתפקיד הבכיר בחברת התמלול, מנסה להתנער מהתדמית הטכנוקרטית שדבקה בו ● בראיון ראשון מאז שנכנס לעמדה לאחר עזיבתו הפתאומית של המייסד ו"כוכב התקשורת" תום ליבנה, הוא אומר: "תום הוא דמות מאוד מיוחדת, הוא הפך לדמות ציבורית - אבל זו הייתה החלטה שלו" ● ומבהיר: "יש לי דעות פוליטיות אבל כל עוד אני מנהל בחברה - אני מחויב לה"

יאיר אמסטרדם מנכ''ל Verbit / צילום: אודי אלדרוטי
יאיר אמסטרדם מנכ''ל Verbit / צילום: אודי אלדרוטי

מי שייכנס למשרדי ורביט, חברת הסטארט-אפ הישראלית שהשתלטה על חלק משוק התמלול העולמי, לא ימצא בה זכר לאחד המייסדים שלה, המנכ"ל לשעבר תום ליבנה, עד היום מהפנים היותר מוכרות בעיתונות הכלכלית ויזם ששמו הפך לשם נרדף לחדי הקרן הישראליים של שנות הקורונה.

התאוששות בהייטק? סימני השאלה שמעלה חברת המחקר על הנתונים המעודדים 
בלעדי | מנכ"לית מיקרוסופט ישראל לשעבר תקים חוות שרתים בהשקעה של 1.1 מיליארד שקל 

ליבנה, שהיה ילד הפלא של ההייטק הישראלי והכניס עשרות מיליוני דולרים בסבבי "סקנדרי", וששמו נקשר גם בהתבטאויות שנויות במחלוקת, עזב את החברה בפתאומיות לפני חמישה חודשים.

המשרד הפינתי הגדול שלו הפך לחדר ישיבות, הצבע הירוק ששלט בו, בשל אהדתו של ליבנה למכבי חיפה בכדורגל, נעלם. במתכוון או שלא, דווקא הרהיטים בכניסה צבועים בצבעי הכחול-צהוב של הקבוצה המתחרה, מכבי תל אביב.

המנכ"ל החדש של ורביט (Verbit) הוא סמנכ"ל התפעול לשעבר, יאיר אמסטרדם, מעין אנטיתזה לתום ליבנה. אדם ששונה ממנו בכל דרך. גם לאחר המינוי הקבוע, שאותו קיבל רק בשבוע שעבר, הוא נותר במשרדו הצנוע בהרבה, בפינה מרוחקת יותר.

אמסטרדם (55), שמבוגר מליבנה בעשור וחצי, מונה לתפקיד באופן זמני כבר בחודש פברואר, לאחר עזיבתו של המייסד. הוא שימש קודם לכן כנשיא החברה וסמנכ"ל התפעול שלה, תפקיד שאפשר לו לנהל את היבטי החברה ביום-יום, הכי קרוב שרק אפשר למנכ"ל. זאת בזמן שליבנה היה עסוק יותר בגיוסי כספים ובטיפול בלקוחות, ונוכחותו במשרדים הייתה מוגבלת.

 

אלא שהעזיבה הפתאומית של ליבנה בחודש פברואר, לאחר התבטאויות שנויות במחלוקת בראיון שנתן לגלובס, הכניסה את אמסטרדם במפתיע לנעליו של ליבנה, וחייבה אותו לערוך כמה שינויים מרחיקי לכת כדי להתמודד עם הירידה בהכנסות שמכרסמת בחברות הטכנולוגיה בשל מהפכת הבינה המלאכותית.

הוא מינה חברי הנהלה חדשים, ערך כמה סבבי פיטורים, שינה את המודל העסקי ובפועל הפך את ורביט מחברה שמספקת שירותי תמלול לחברה שמוכרת מוצר טכנולוגי באמצעות הענן בתשלום חודשי. חברת הייטק, אם תרצו.

תום ליבנה / צילום: אריק סולטן

הבדלים בסגנון הניהול

כעת, הגיק עם המשקפיים, שרוב חייו ניהל קריירה של מנהל תפעול בחברות הייטק, משתדל להתרחק מן ההשוואה המתבקשת הנעשית כל הזמן בינו ובין המנכ"ל לשעבר, תום ליבנה, ובו בזמן מהתדמית שדבקה בו, של מנהל התפעול הטכנוקרטי: "תום הוא דמות מאוד מיוחדת, הוא הפך בסופו של דבר לדמות ציבורית - אבל זו הייתה החלטה שלו", הוא אומר בראיון לגלובס. "אני לא דמות ציבורית, אבל אני גם לא מנהל אפור שנחבא אל הכלים. אני קודם כל בא לעבוד ועושה את זה כדי שהחברה תצליח. יש לי דעות פוליטיות ומה להגיד על נושאים רבים, אבל כל עוד אני מנהל בחברה - אני מחויב לה", הוא אומר בהתייחס להתבטאויות המחאה האישיות של ליבנה בזמן חקיקת הרפורמה המשפטית בשנה שעברה. ליבנה הצהיר בשנה שעברה שיעזוב את ישראל ויחדל מלשלם בה מסים אם תעבור החקיקה המשפטית.

הבדל נוסף בין שני האישים עובר דרך סגנון הניהול: בעוד שליבנה נטה להפגין ניהול ריכוזי יותר ולהתראיין לא אחת על כישוריו, בורביט משדרים רוח דמוקרטית יותר. רבות מההחלטות מתקבלות באופן משותף ובהודעות לתקשורת מצולמת כל ההנהלה יחד.

סערה בעקבות הראיון

"לתום יש המון מניות וזכויות בורביט", אומר אמסטרדם. החזון והיכולת שלו לגייס כסף הם מדהימים, ואנחנו נשענים על התשתית שהוא בנה פה אבל הוא יותר יזם ממנהל, ולכן תהליך השינוי הניהולי נעשה באופן מדורג. כבר זמן רב לפני שעזב אני משמש כנשיא החברה.

"תפיסת העולם שלי היא שאני 'אופרטור' (מנהל פעילות, א' ג'), לא יזם, והתפיסה שלי היא שהחברה חשובה וחזקה יותר מכל אישיות כזו או אחרת. הכוח הוא בכך שאנחנו פותחים הכול לדיון. זו לא דמוקרטיה - לפעמים אני מקבל החלטות קשות - אבל התפיסה שלי אומרת שבשביל שאנשים יעבדו בנחישות, כל אחד חייב להתבטא ולאחר מכן, כמו שאתה מצפה מכל ממשלה, אחרי שמקבלים החלטה כל אחד פועל לטובתה".

כאשר ליבנה הוחלף בחודש פברואר, החברה כבר נמצאה בתהליך ממושך של איתור מנכ"ל חדש. הוא אמר אז שהדברים נעשו בתיאום עימו ולפי בקשתו. אלא שלאחר הראיון מעורר המחלוקת שהביא עליו חברי דירקטוריון לדרוש את החלפתו, התחוללה סערה בחברה: אמסטרדם מונה בחטף לתפקיד, והודעה על כך יצאה לתקשורת עוד בטרם הגיעה לעובדים. "כשאתה עובד בחברה לא כיף לך לקרוא כתבות מהסוג הזה. זה נבע בין השאר מהעובדה שתום היה אז הרבה יותר ממנכ"ל, הוא היה דמות ציבורית. אבל אנחנו משתדלים מעתה שהשיח של החברה יתקיים רק על החברה, שהוא ייגע רק במה שהיא עושה ושהוא יהיה חיובי. כבר אז תום לא ניהל את החברה ביום-יום, את זה אני עשיתי בתור נשיא. זה לא שהעובדים היו רואים אותו מדי יום, אבל הוא היה מזוהה עם ורביט. כשכל התקשורת הייתה סביב ליבנה, זה לא עשה טוב".

ליבנה עדיין מעורב בחברה? אתם מתייעצים?
"תום לא מעורב בניהול החברה, אין לו תפקיד רשמי והוא לא יושב בדירקטוריון, הוא נותר בעל מניות (פחות מ-10%, לפי ההערכה, א' ג') ומן הסתם הוא רוצה בהצלחת החברה".

"נזקקנו לשינוי כיוון"

בשבועות האחרונים עוד שקלו בורביט למנות מועמדים אחרים, חיצוניים בעיקר, לתפקיד המנכ"ל, ולהחזיר את אמסטרדם למשרדו כסמנכ"ל תפעול. את המינוי הקבוע קיבל בשבוע שעבר מהדירקטוריון, כגושפנקה לאסטרטגיה שהוא מוביל בחודשים האחרונים. הדירקטוריון כולל בין השאר את ינאי אורון מקרן ורטקס, רוב שוורץ מתי'רד פוינט ואת נשיא טאבולה אלדד מניב.

עד השנה שעברה התמקדה ורביט בעיקר ברכישה של חברות תמלול מסורתיות זרות ובאיחודן לפלטפורמת התמלול הפתוחה שלה, שכללה אלפי מתמללים במדינות מתפתחות, שהידקו באופן ידני תמלול בסיסי שהתקבל באמצעות אלגוריתם הבינה המלאכותית של ורביט. החברה שירתה כך רשתות טלוויזיה דוגמת CNN, פוקס, אתרי חדשות כלכליים ופירמות משפטיות.

עם הירידה בהכנסות, בשל התחרות הגוברת מצד חברות נוספות, שמנצלות את האלגוריתמים של OpenAI וגוגל כדי להציע מוצרים זולים יותר, החליט אמסטרדם לחשב מסלול מחדש.

"האסטרטגיה הזו עבדה טוב בשעתה, עד שנתקעה", הוא אומר. "היה קל לרכוש את החברות הללו, אבל לא לחבר אותן. אלה חברות מוורטיקלים שונים, מגדלים שונים, חלקן כמו ויטאק (VITAC), גדולות בהרבה מאיתנו. לא היינו בררנים ביכולת שלהן להתחבר אלינו, וכשהגענו לאירוע החיבור, הגענו למסקנה שמדובר בחיבור קשה. כשאתה קונה חברה גדולה ותיקה ממך, כשאתה סטארט-אפ צעיר, יש פערים בפלטפורמה, וזה אירוע קשה".

אמסטרדם מוסיף, כי "עם העלייה של הבינה המלאכותית היוצרת, נזקקנו ל'טרנאראונד' - כלומר שינוי כיוון. כיום אנחנו מעבירים את כל הלקוחות שלנו למוצר הטכנולוגי שלנו, כלומר מערכת שמעורבים בה פחות מתמללים, מוצר שמבוסס יותר על בינה מלאכותית ועל המנוע הייחודי שלנו, ואולי זה אומר שלא יהיה מתמלל לכל תוכנית - אלא הם ישתמשו יותר במנוע האוטומטי שלנו, ואנחנו נטייב אותו.

"אנחנו עוברים לקוח-לקוח ומציעים לו את המוצר החדש, לפעמים מוזילים לו את החבילה, לפעמים מוסיפים מאפיינים חדשים, ובמקביל מתמקדים בפיתוח מוצרים חדשים כדי לעלות בשרשרת הערך אצל הלקוח. במקום לספק רק תמלולים, עם אפליקציות מיוחדות אני יכול לתת תובנות עסקיות".

אתגר הבינה המלאכותית

כדוגמה, מספק אמסטרדם את שוק התמלולים המשפטיים בארה"ב, שבו הוא רואה את המקום הראשון שבו יכולה ורביט להצליח בגרסתה החדשה. החברה משרתת כיום חברות המספקות שירותי תמלול למשרדי עורכי דין ובפרט עבור תצהירי עדות הניתנים בהם.

"האפליקציה הראשונה שאנחנו מפתחים רצה על בסיס התמלול בזמן אמת, ומספקת תובנות לעורך הדין. תמונת הניצחון שלי מבחינתי היא אם אני יכול לאתר לעורכי הדין סתירות במתן העדות אל מול עדויות קיימות או עדים אחרים, או שאשתמש בניתוח רגשות כדי לספק לעורך הדין תובנות בזמן מתן התצהיר, או כדי לתת לו רעיונות לשאלות הבאות".

גם שוק הבינה המלאכותית לעולם המשפטי הוא כבר צפוף, עם חברות כמו מארבל או דארו הישראליות.
"בדקנו ומצאנו שיש אומנם הרבה שחקניות בשוק הזה, אבל מעט מהן מגיעות מתמלול בזמן-אמת. בזכות המוצר שלנו, שכבר נמכר לנותני שירותים לעורכי דין, אנחנו מצליחים לגעת בעורכי הדין עצמם ובארגונים שמגלגלים החל מכמה מיליונים בודדים ועד וריטקסט, שהיא סוכנות תמלול שמגלגלת כמיליארד דולר בשנה".

איזה יתרון יש לחברה כמו ורביט, בעולם של GPT או בארד?
"הבינה המלאכותית היוצרת היא קפיצת מדרגה, כמו הענן, או האייפון, ואין ספק שהיא הופכת להיות נפוצה ושכיחה יותר, אבל אלה הם כלים או תשתית שעל בסיסה מפותחים מערכות שמספקות תובנות גבוהות יותר.

"אם הלקוח שלי הוא עורך דין, הרי שלורביט יש כבר היום - בין השאר על בסיס מודלים כמו אלה של GPT של OpenAI, או בארד של גוגל - תשתית בינה מלאכותית ומנועי תמלול, עם מאגרי מידע מתאימים וידע בשאילתות המדויקות שמפיקות את התובנות הנכונות.

"חברות שיידעו להשתמש נכון בטכנולוגיה הקיימת ולהציע ערך ללקוחות שלהן הן החברות שינצחו. אני עובד עם כל מודלי הבינה המלאכותית הגדולים שיש, וכל הזמן בוחן אותם, בהתאם לצורך".

"הסקנדרי עשוי לשבש"

עליית עידן הבינה המלאכותית והתחרות עם מספר רב יותר של חברות תמלול הביאו את ההכנסות בחברה לדשדש סביב 100 מיליון דולר בשנה. אמסטרדם איננו מסתיר זאת, ובחודשים האחרונים נערכו לפחות שני סיבובי פיטורים, שהותירו את ורביט חברה רזה יותר, המעסיקה 400 איש, מהם 100 בישראל, לעומת כ-600 לפני שנתיים.

"הפסקנו לגדול - וזו אחד מהסיבות שהובילו לצורך בשינוי", הוא אומר. "ההכנסות הן מתחת ל-100 מיליון דולר, אבל היעד בטווח הנוכחי הוא לא להעלות את ההכנסות אלא להעביר מקסימום לקוחות למוצר הטכנולוגי שלנו.

"שמנו לעצמנו יעד של שנתיים לשם כך, כדי להגדיל את הרווחיות ולהוריד את מבנה העלויות. אחרי התקופה הזו, אני מאמין שההכנסות ישובו לגדול".

האם תגייסו כסף, ואם כן, האם תבצעו סבבי סקנדרי? ראינו כיצד בשנות הקורונה, כל היזמים שמכרו מניות בעשרות מיליוני דולרים למשקיעים חדשים ("סקנדרי") איבדו את המוטיבציה לעבוד. זה קרה גם בורביט.
"אין לנו תוכניות לגייס הון כרגע. נושא הסקנדרי הוא רגיש - הוא יכול להיות הזדמנות טובה להיפגש עם כסף, וזה מעיד על כך שיש ביקוש גבוה לחברה, אבל יש גם צד לא טוב, בכך שהעובדים או המנהלים עושים כסף מהיר מדי, מה שעשוי לשבש. מובן שאם יהיה סיבוב שכזה נלמד מלקחי העבר, ואם נעשה אותו הוא יהיה מידתי ונכון".

יהיו מהלכי קיצוץ נוספים?
"אנחנו רואים סימנים טובים לכך שהאסטרטגיה החדשה שלנו עובדת - לקוחות עוברים מהשירות למוצר הטכנולוגי שלנו ואנחנו עומדים ביעדים שקבנו לעצמנו - לכן אנחנו לא מתכננים לפטר, אלא להיפך, יש לנו מעל עשר משרות פתוחות בתחום הטכנולוגי, ואני מקווה שנמשיך לגדול, עם מטרה להוסיף 10% לפחות בכוח האדם, גם בסניפים שלנו בחו"ל".

מתום ליבנה לא נמסרה תגובה.

עוד כתבות

השבבים של אנבידיה / צילום: באדיבות אנבידיה

הרשת המחתרתית שמגניבה שבבי אנבידיה לסין

חרף ההגבלות של ממשל ביידן, שמטרתן למנוע מסין גישה לשבבי הבינה המלאכותית המתקדמים של אנבידיה, שוק לא רשמי עוקף את בקרת היצוא של ארה"ב לסין באמצעות "שטחים מתים" בשרשרת האספקה ​​– ובמקרה אחד, במזוודותיו של סטודנט

השר גולדקנופף מבקר באדמות היישוב תילה / צילום: יח''צ

10 קילומטר צפונית לבאר שבע: בשקט בשקט אושרה השבוע הקמת עיר חדשה. למה אף אחד לא רצה קרדיט?

בשקט בשקט הממשלה אישרה השבוע הקמת עיר חדשה בישראל, 10 קילומטר צפונית לבאר שבע, אבל איש לא מיהר לקחת על זה קרדיט ● למה? כי הדרך אל היעד נראית עקומה וסלקטיבית מאי פעם, בזמן שהגוף התכנוני הכי חשוב במדינה הפסיק להקשיב לאנשי המקצוע

ג'וליה זהר, בעלים של טחינה אל-ארז לשעבר ופעילה חברתית / צילום: תמר מצפי

ג'וליה זהר: "הוכחתי לחברה הערבית שאקזיט זה לא אסון"

בשנת 2022 מכרה ג'וליה זהר את טחינה אל–ארז לקרן פורטיסימו בתמורה לעשרות מיליוני שקלים ● בשיחה עם יובל כהן, מקים ומנהל הקרן, היא סיפרה על הדרך למכירה, מה חשב על כך הדור הבא והחיים שאחרי

מנהיג מפלגת הלייבור, קיר סטארמר / צילום: Reuters, Suzanne Plunkett

"עשינו זאת!": ניצחון עצום למפלגת הלייבור בבחירות בבריטניה

השמרנים ספגו את התבוסה הגדולה ביותר מאז שנוסדה המפלגה ● מיליונים שהצביעו למפלגת הימין הפופוליסטי "פלטפורמה" פיצלו את גוש הימין ● היום ימונה קיר סטארמר לראש הממשלה ה-58 של בריטניה

חסן נסראללה, מזכ''ל חיזבאללה / צילום: Associated Press, Hussein Malla

המתקפה החריפה על הצפון. מה אפשר ללמוד מיעדי הטילים של חיזבאללה?

המתקפה הנוכחית הגיעה בעקבות חיסול מפקד יחידת עזיז של חיזבאללה ע"י ישראל ● מדובר בפגיעה המשמעותית ביותר של ישראל בחיזבאללה, מאז חיסול מפקד יחידת נאסר ומפקד כוח רדואן ● עד כמה המתקפה של חיזבאללה חריגה בהיקפה, וכמה רקטות וכטב"מים יש לארגון הטרור השיעי? ● גלובס עושה סדר

איור: גיל ג'יבלי

לא נערכים מראש: כך גורמת לנו המלחמה להזמין כמעט הכול ברגע האחרון

חוסר הוודאות בכל הנוגע למלחמה מקשה על רבים להתחייב ולתכנן קדימה את החופשה הבאה או האירוע הגדול ● בפלטפורמות הכרטיסים, חברות התיירות והמסעדות מדברים על עלייה של עשרות אחוזים בהזמנות מאוחרות - ועל הכלים שפותחו כדי להפחית את התופעה

עיצוב: טלי בוגדנובסקי

"איבדנו פנסיה של 38 שנה": הנפגעים בהסתבכות הפיננסית החמורה בתולדות המדינה

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● הממדים של פרשת סלייס כמעט בלתי נתפסים: 4.3 מיליארד שקל של יותר מ־100 אלף חוסכים מוקפאים כבר יותר מחצי שנה ● ביום אחד מצאו את עצמם לקוחות חברת ניהול הגמל ללא חסכונות וללא עוגן כלכלי, ועבור אלפים מהם כלל לא ברור אם אי־פעם יקבלו את כספם בחזרה ● גלובס מביא את העדויות שמתארות שלב אחר שלב איך התפתחה הפרשה שמטלטלת את המדינה

אילוסטרציה: גלובס, חומרים: Shutterstock

הסוד של הפנטהאוז היוקרתי ביפו נחשף: בונקר מפני טילים

תקרות בעובי מטר, בטון מזוין, ריהוט חסין אש ובידוד מפני אטום ● הכירו את האנשים שלא ייתנו למלחמה הבאה להפתיע אותם, גם במחיר של מיליוני שקלים ● "יש לי רשימת המתנה של שכנים שאומרים שאם תהיה מתקפת טילים הם באים אליי"

ג'ף מלנסון, מומחה לחדשנות בעסקים משפחתיים מפירמת LGA / צילום: תמר מצפי

המומחה שמציג: כך בונים אסטרטגיה של חדשנות בחברות משפחתיות

ג'ף מלנסון, מומחה לחדשנות בפירמת LGA, הסביר בכנס החברות המשפחתיות של גלובס איך עסקים יכולים להצליח באקוסיסטם של היום • "עליהן לגבש אסטרטגיית ניהול וחזון טכנולוגי"

מפגינים חוסמים את כביש החוף / צילום: אלון בנקי

ארגוני המחאה הכריזו על יום שיבוש בראשון: כך זה צפוי להיראות

המסר המרכזי ביום השיבוש הוא קריאה לבחירות ● ערן שוורץ, מנכ"ל מטה המאבק "חופשי בארצנו": "תשעה חודשים חלפו מאז אסון ה-7 באוקטובר, ואנחנו עדיין עם אותה ממשלה שבמשמרת שלה התרחש המחדל הבלתי נתפס" ● אלו המוקדים בהם יתנהלו ההפגנות

ג'וש פריידנברג בביקור ביד ושם במרץ האחרון / צילום: פרטי

בית האופרה של סידני הואר בצבעי כחול־לבן. את מה שקרה אחר כך קשה היה לחזות

ג'וש פריידנברג, בעבר בכיר בממשלת אוסטרליה וכיום יו"ר בגולדמן זאקס, הזדעזע מהאלימות שחוו יהודים בארצו אחרי 7 באוקטובר ● אז הוא יצר סרט תיעודי - שזכה לכותרות בעולם ● בראיון מיוחד הוא מספר על הבורות ביחס לסכסוך הישראלי־פלסטיני ומסביר מדוע דווקא הביקור בארץ עשה אותו אופטימי

נתי סיידוף, יו''ר שיכון ובינוי / צילום: איל יצהר

הסדר טיעון לשיכון ובינוי: התיק נגדה ייסגר, תשלם 260 מיליון שקל

הפרקליטות סגרה את התיק נגד חברת שיכון ובינוי בחשד למתן שוחד לעובדי ציבור ● במקביל, חברת-הבת אס.בי.איי תשתיות תודה במסגרת הסדר טיעון בקשירת קשר לביצוע פשע ובעבירת ני"ע ● הצדדים יעתרו להטיל על חברת-הבת קנס בגובה 10 מיליון שקל וחילוט סכום של 250 מיליון שקל שכבר מצוי בידי המדינה

מה קרה לשכר המתמחים? / אילוסטרציה: Shutterstock

בצל המלחמה: מה קרה לשכר המתמחים במשפטים השנה?

בשנת 2022 העמידו משרדי עורכי הדין הגדולים את שכר המתמחים על 11.5 אלף שקל בחודש כדי להתחרות בהייטק ● לפי נתוני חברת ההשמה קודקס, כבר שנתיים שאין עלייה בשכר, והוא נותר כמעט זהה ● גם במשרדי עורכי הדין הקטנים אין שינוי, והשכר החודשי נותר בין 6,000-9,000 שקל

ג'יל ביידן / צילום: Reuters, IMAGO

פעם אחר פעם היא הצילה את ג'ו ביידן, עכשיו היא תקבע גם את גורלו הפוליטי

ג׳יל ביידן, אשתו השנייה של נשיא ארה"ב, הצילה אותו ואת ילדיו מתלאות גורלם • היא התחתנה עם משפחה שהחליטה עוד לפני 50 שנה לשלוח את ג'ו אל הבית הלבן • האם עכשיו היא תיקח מידיו את המושכות?

S&P 500 / צילום: Shutterstock, Aleksandra Gigowska

אסור להציע מסלול נאסד"ק לפנסיה? המוסדיים הולכים בין הטיפות

רבים בשוק זעמו על הרפורמה של רשות שוק ההון, לפיה ההשקעות חייבות להיות מפוזרות בלפחות 3 מדדים שונים ביותר, כאשר כל אחד מהם חייב להיות בין 50%-10% ● בתי ההשקעות וחברות הביטוח מצאו דרכים יצירתיות לעקוף את ההנחיה

קיר סטארמר, מנהיג מפלגת הלייבור

ניצחון הלייבור בבריטניה: הציפיות בשמיים, אבל המציאות הגלובלית מעבר לפינה

קיר סטארמר סחף את בריטניה והוביל את מפלגת הלייבור לאחד מהניצחונות הגדולים שלה ● אלא שבעקבות הציפיות הגבוהות ימי החסד שלו יגמרו כבר היום לאחר שיקבל מהמלך את תפקיד ראש הממשלה ● על הפרק: הסכמי הסחר מול האיחוד, התקררות הכלכלה הסינית והתמודדות אפשרית עם כוחות עונים - דווקא בקרב בעלות ברית

ד''ר שאול חיון, שותף, מיתר עורכי דין / צילום: תמר מצפי

"יש צמא לחברות מטרה עם יסודות כלכליים טובים ויציבים עם פוטנציאל צמיחה, שזה כמעט בהגדרה חברות משפחתיות"

ד"ר שאול חיון, שותף במשרד מיתר עו״ד דיבר היום בכנס החברות המשפחתיות של גלובס ● "העצה שלי: חשיבה תאגידית חדשה, רעננה ופתוחה יחד עם שיח משפחתי אמיץ עם יועצים חכמים ורגישים, יכול להוביל לסט אפשרויות הרבה יותר רחב ממה שהכרנו עד היום בקשר למעבר בין דורי"

סיגל שפירא, מנכ''לית יוליוס בר בישראל / צילום: תמר מצפי

מנכ"לית יוליוס בר בישראל: אלה האתגרים שעומדים בפני חברות משפחתיות

הבנק השוויצרי יוליוס בר, שהחל כעסק צ'יינג' משפחתי, מלווה חברות משפחתיות ומשפחות עושר בדרכן להפיכה לאימפריה ● בכנס החברות המשפחתיות של גלובס, תיארה המנכ"לית סיגל שפירא את המאפיינים של עסקים משפחתיים, ואילו אתגרים יש להן בדרך

אילוסטרציה: Shutterstock

הפסיכולוג שחקר כמה חוויות טובות צריך כדי למחוק זיכרון שלילי אחד

פרופ' רוי באומייסטר שינה את כל מה שאנחנו יודעים על כוח רצון בניסוי הצנונית והעוגיות המפורסם שלו ● עכשיו הוא רוצה לעזור לנו להתגבר על אפקט השליליות, שצובע גם את החוויות הטובות שלנו בשחור

קמפיין עלית / צילום: צילום מסך מהקמפיין

הפרסומת של ממתקי עלית היא האהובה ביותר השבוע, ואיפה מתברגת נועה תשבי?

חברת הביטוח מגדל החליפה סלוגן, נפרדה מהפרזנטור הקודם, השקיעה כ–1.6 מיליון שקל - ומתברגת במקום השביעי בזכירות - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● במלונות דן בוחרים במסר של על–זמניות כדי להחזיר את הישראלים לאילת