גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אחד מהסטרימרים הטובים בשוק שייך לחברה המפתיעה הזאת

הסטרימרים מביאים כוח נוסף לטלוויזיה, ולעתים ממשק המשתמש שלהם עדיף משמעותית מזה שהיא מציעה באופן מובנה ● בדקנו את הביצועים של 4 מכשירים בשוק מבית היוצר של אפל, אנבידיה, גוגל ושיאומי

אילוסטרציה: Shutterstock
אילוסטרציה: Shutterstock

 

בעידן של היום, טלוויזיות חכמות מגיעות עם חנויות אפליקציות ופיצ'רים שלא היו בעבר, כמו שיקוף מסך מהסמארטפון או מהמחשב. צרכנים רבים מסתפקים בזה, אולם אחרים מצטיידים גם בסטרימרים - בוודאי אם יש להם מנוי לפלטפורמת תוכן כמו yes, הוט, פרטנר וסלקום. הסטרימרים הללו מביאים כוח נוסף לטלוויזיה, החכמה או שלא, ולעתים ממשק המשתמש עדיף משמעותית מזה שהיא מציעה באופן מובנה.

בשבועות האחרונים ניסינו את הסטרימרים של 4 חברות: אפל, גוגל, שיאומי ואנבידיה. בדקנו מה כל מוצר מציע, ומה היתרונות שלו. אומנם חלק מהמוצרים אינם מיובאים באופן רשמי לישראל, אבל ניתן להשיג אותם בארץ. 

בדיקה טכנולוגית | עד 7,000 שקל: מסכי הטלוויזיה החדשים בשוק
בדיקה טכנולוגית | רכישת הגנרטורים זינקה: כל מה שכדאי לדעת לפני שרצים לחנויות

לאוהבי אפל: Apple TV

נתחיל דווקא בשונה מבין כולם מבחינת מערכת ההפעלה - Apple TV. אפל מציעה מוצר שמעוצב בצורה מאוד פשוטה, אך יעלה לכם יותר רק כי מדובר במוצר של אפל. הממשק עדין ומחולק בצורה ברורה, כשההתאמה הראשונית קלילה ולא מסבכת את התהליך.

היתרון מורגש כמעט מיד: אם יש לכם מוצרים של אפל, מאייפון דרך איירפודס ועד מק, האקוסיסטם יהיה מושלם. השיתוף בין מכשירים, ההתאמות והחיבוריות נעשים בצורה מעולה, כך שאפשר למשל להשמיע את הסאונד ישירות לאוזניות ולא דרך הטלוויזיה או לצפות בסרטים ביחד דרך FaceTime.

בדומה לחלק מהסטרימים ברשימה, צריך להתרגל לשלט של המוצר. אם תקנו את הגרסה של שנת 2017 לדוגמה, תקבלו שלט עם משטח שדומה לעכבר במחשבים ניידים, שדרכו לוחצים לבחירה. לעומת זאת, השלט החדש יותר קליל, עם כפתורים והרבה יותר אינטואיטיבי.

מבחינת הביצועים, מדובר במכשיר מעולה. הסטרימר עובד חלק ויודע לבצע את המשימות השונות שמטילים עליו. לא נרשמו בעיות בתקופת הניסיון, והחוויה הייתה מאוד טובה.

צריך לומר שמדובר במוצרים יקרים יחסית לאחרים המופיעים בטור, ובישראל ניתן להשיג אותם אצל יבואני אפל השונים. אגב, אם תעשו מנוי דרך yes, תוכלו לקבל סטרימר של אפל. אפשר לומר שהמוצר הזה מעולה למשתמשי אפל, ופחות לאלה שלא מתחברים לאקוסיסטם של אפל באופן כללי.

מחיר: 550-700 שקל, אצל יבואני מוצרי אפל בישראל.

הבסיסי והפשוט: Chromecast With Google TV

אחד הסטנדרטים בשוק בכל הנוגע לטלוויזיות חכמות הוא החיבור ל־Google TV, ולכן גם בסטרימרים נוספים בטור אפשר לראות את התשתית של גוגל.

המוצר הבסיסי שגוגל מציעה הוא הסטרימר הפשוט שלה, שהבשורה שלו היא ביחס לאפליקציות ולשירותים - ככל שיותר מכשירים מחוברים לתשתית הזו, ככה יותר עדכונים או אפליקציות יגיעו אליה. הלבנה עצמה היא קטנה ומתחברת ישירות ב־HDMI לטלוויזיה בכבל קצר, להבדיל מהלבנות או הגלילים של שאר המוצרים.

בדגם האחרון, גוגל הוסיפה לסטרימר שלה גם שלט. הוא קטן במיוחד ודורש הסתגלות מסוימת - גם ללחצני הסאונד שנמצאים בצד, וגם למיקום של כל כפתור קיצור. אחד הפיצ'רים המזוהים ביותר עם הכלי הוא שיקוף מסך אל הטלוויזיה, שעובד בכלל המוצרים.

ממשק המשתמש הוא הבסיס גם בשאר הסטרימרים הבאים ברשימה, והוא די פשוט ובנאלי. להבדיל מאפל, הממשק פחות יוקרתי, נראה מאוד תכליתי ומאוד גוגלי. הניווט עשוי להיות לעתים איטי או מסורבל, אך זה עניין של שיפורים בין דורות.

כבר בעמוד הבית של הפלטפורמה ניתן לראות תכנים או כותרים ספציפיים או אפילו ז'אנר מסוים. אם תערכו חיפוש במערכת, הוא יתבצע בכלל שירותי המינויים האפשריים - כלומר, גם אם אתם לא מנויים לדוגמה לאמזון, הוא יציע לכם תוכן משם.

חיסרון בולט הוא הזיכרון של המכשיר: בגוגל מציעים שטח אחסון נמוך, כך שכמות האפליקציות או המידע שניתן לשמור היא פחותה. הבשורה כאן היא שמדובר במוצר זול במיוחד, בסיסי מאוד וקל לתפעול.

מחיר: 180-240 שקל, אין יבוא רשמי בישראל.

לא רק שבבים: ​Nvidia Shield

אחד ממכשירי הסטרימינג הטובים ביותר שייך לענקית השבבים אנבידיה. הוא מעוצב אחרת מהסטרימרים האחרים, בצורת גליל שאליו מחוברים כבלים משני הצדדים.

ממשק המשתמש מבוסס על Android TV, אם כי בעיצוב אחר - הרבה יותר נקי והרבה יותר מתאים לאנבידיה. המערכת מאפשרת לסדר את עמוד הבית כפי שהצרכן רוצה, וההתאמה האישית הזו חשובה. המעבר היה חלק, וכמעט ולא נרשמו בעיות בשימוש אינטנסיבי. גם השלט של הסטרימר מיוחד ונראה כמו משולש מאורך שמאפשר אחיזה טובה. הקיצור היחיד שיש בו הוא של נטפליקס, והכפתורים האחרים מוארים בחושך.

היתרון המובהק של הסטרימר בכך שהוא לא רק משדר תכנים, אלא גם מאפשר לשחק - יותר מ־1,900 משחקים מוזרמים ישר מהענן. החברה מציעה למעשה את השירות GeForce Now, שמאפשר להזרים מהענן משחקים שרכשתם בעבר ב־Steam.

כדי ליהנות מכך, יש להתחבר לחשבון שלכם, שיוריד את המשחק וישדר אותו ישירות לשילד. כדי לשחק, תוכלו לחבר את השלטים של הפלייסטיישן או של האקסבוקס.

החיסרון הבולט הוא המחיר הגבוה, שנובע מכך שהוא מיועד גם לגיימרים שרוצים לשחק. למרות זאת, מדובר באחד המוצרים הטובים שיצא לנו להשתמש בהם. אומנם עדיין לא זמין בישראל, אבל סביר שזה עניין של זמן.

מחיר: 150 דולר, אין יבוא רשמי בישראל.

הסיני הזול: Xiaomi TV Box S (דור שני)

בין המוצרים שזמינים בארץ עם יבואן רשמי נמצא TV Box S דור שני של שיאומי. מדובר בסטרימר פשוט וזול, שמבוסס על מערכת ההפעלה של גוגל, מעוצב כריבוע שחור לא גדול ופשוט, שמתחבר לטלוויזיה.

הפלטפורמה עצמה מעוצבת בצורה דומה למוצר הבסיס של גוגל. טכנולוגיות האודיו והווידאו זמינות כדי לספק צפייה חיה עם צבעים מגוונים ורוויים, וחוויית השימוש היא טובה. רוב הזמן המכשיר פועל בצורה חלקה, אם כי התגלו בעיות תקיעות כאלה ואחרות, לצד ניווט מעט איטי ומסורבל. הזמינות של האפליקציות גבוהה במיוחד, שכן יש חיבור לחנות האפליקציות של גוגל.

השלט של המכשיר מרגיש "פלסטיקי", מאוד קל ונראה קצת כמו צעצוע. מבין כלל הסטרימרים, השלט הזה הוא היחיד שדומה לשלטים רגילים, בלי עיצוב מיוחד או התחכמות. כפתורי הקיצור הם של נטפליקס, אמזון פריים, יוטיוב ואפליקציות באופן כללי.

המוצר מתאים למי שרוצה לחזק את הטלוויזיה שלו בכוח נוסף ובמערכת ההפעלה של גוגל, בלי להוציא יותר מדי כסף. הניווט יהיה קצת מסורבל, אבל במחיר כזה אפשר להבליג על כך.

מחיר: 269 שקל, יבואן: המילטון.

 

*** גילוי מלא: החברות yes, המילטון ואנבידיה סיפקו מוצרים לסקירה

עוד כתבות

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

האם זהות יוצר הביטקוין תיחשף? כך נטען בסדרה תיעודית חדשה של HBO

הסדרה שתשודר ביום רביעי הבא מתיימרת לחשוף את אחת התעלומות הגדולות של השנים האחרונות - זהותו של סאטושי נקמוטו, יוצר הביטקוין, שירד למחתרת לפני 14 שנה ● לטענת היוצרים, החשיפה תטלטל את העולם הפיננסי

אמיר ירון, נגיד בנק ישראל / צילום: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כלכלני דויטשה בנק מעריכים - זה מה שיעשה הנגיד ירון אם המערכה מול איראן תתרחב

לאחר ששתי חברות הדירוג מודי׳ס ו-S&P הפחיתו את דירוג האשראי של ישראל, הוציא דויטשה בנק סקירה על הכלכלה המקומית ● להערכתם, הריבית תישאר ללא שינוי בהחלטה השבוע, אך בתרחיש קיצון עשויה לעלות ● בנוסף, הם מעריכים כי ההתאוששות בכלכלה המקומית צפויה להימשך זמן רב מהצפוי

סובארו פורסטר 2024 / צילום: יח''צ

הדיל של סובארו: תביאו 200 אלף שקל, תקבלו סוס עבודה יפני

העדכון התקופתי שעבר הקרוס־אובר הוותיק של סובארו העניק לו מראה רענן, תא נוסעים מתוחכם ונוחות נסיעה משודרגת ● אך התמחור מציב אותו בפלח צפוף מול מתחרים ראויים

השכר הממוצע ביולי / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

השכר הממוצע קפץ ל-13,591 שקל. ומה קורה בהייטק?

לפי נתוני הלמ"ס, השכר הממוצע ביולי עלה של 6% לעומת השנה שעברה ● השכר בהייטק עלה ב-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ● הגידול בשכר עולה בקנה אחד עם רמת האבטלה הנמוכה בישראל, שיעור המובטלים במשק הישראלי נמצא ברמות נמוכות במיוחד, 2.7% בלבד בחודש אוגוסט

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה ירוקה בוול סטריט אחרי דוח תעסוקה טוב מהצפי

שיעור האבטלה הפתיע לטובה - 4.1% ● הדולר מתחזק מול השקל - בין הסיבות: התקיפה הישראלית בביירות הבוקר לצד הציפייה לתגובה ישראלית על התקיפה האיראנית ● מחירי הנפט בעליות קלות, לאחר שבמהלך השבוע האחרון עלה ביותר מ-8% ● בסין לא התקיים מסחר בשל החג הלאומי

ישראל מצליחה לשנות את המזרח התיכון? זה מה שחשבו מומחים מהעולם

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן נעזרת ברוצחים שכירים כדי להוציא פעולות נגד ישראל ברחבי העולם, האם ישראל תצליח לשנות את המזרח התיכון, ופרטים חדשים על מבצע הביפרים בלבנון ● כותרות העיתונים בעולם

נשיא צרפת, עמנואל מקרון / צילום: ap, Stephanie Scarbroug

אמברגו נשק צרפתי על ישראל: מקרון הוא לא שארל דה גול

שבוע לאחר תחילת התמרון בלבנון, נשיא צרפת קורא להפסיק לספק נשק "שישמש למלחמה בעזה" ● מקרון מנסה מצד אחד לשמר את ההשפעה בלבנון, ומצד שני שואף להוביל למהלך משמעותי נגד ישראל ● אבל לא רק שהתרומה של צרפת ליבוא הביטחוני של ישראל אפסית, מקרון גם לא יצליח לרתום למהלך את המדינה המשמעותית ביותר

איזו חברה מציעה הנחה ב־18 שעות מדי יום לאורך כל השבוע? / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

100 אלף לקוחות כבר ניידו את חשבון החשמל שלהם. זה מה שכדאי לדעת

רף 100 אלף הלקוחות של הרפורמה לניוד חשבונות החשמל נחצה בתוך שלושה חודשים, וכעת הוחלט להגדיל את היעד ל-200 אלף עד סוף השנה ● איזו חברה מציעה הנחה ב־18 שעות מדי יום לאורך כל השבוע, מה ההבדלים במסלולי הלילה של החברות השונות, ואיזו חברה מציעה קאשבק? ● גלובס עושה סדר

מרוץ החימוש בבינה מלאכותית / איור: גיל ג'יבלי

מרוץ החימוש בבינה מלאכותית: 5 חברות ישראליות שעשויות למצוא עצמן על המדף

חברות רבות מתקדמות במרוץ ה־AI באמצעות רכישת חברה אחרת המתמחה בתחום ● הפתרון נוח גם לנרכשת, שלא תצטרך להתחרות עוד בשוק הרווי ● האם אלה החברות שיהפכו למטרות אטרקטיביות לרכישה? ● המוחות היהודיים שבחזית ה-AI, פרויקט מיוחד

שקנאי בחולה / צילום: לירון שפירא,  החברה להגנת הטבע

אוכלות 6,000 עכברים בעונה: החוקר שגייס תנשמות לעזרת חקלאי האזור חושש עכשיו לגורלן

פרופ' יוסי לשם שינה מהיסוד את האופן שבו חיל האוויר מתמודד עם תאונות צפרות, גייס את התנשמות כדי לעזור לחקלאים ויזם שורה של שיתופי פעולה אזוריים ● עכשיו הוא מוטרד מפגיעת המלחמה בציפורים הנודדות, מה שעלול לשנות את האקולוגיה באירופה כולה

נתן חץ ואהרון פרנקל / צילום: תמר מצפי, אלי אטקין

אהרון פרנקל מסתער על אלוני חץ בהשקעה של 800 מיליון שקל - מדוע נתן חץ לא חושש מהשתלטות?

פרנקל, שרשם בשנים האחרונות רווחים עצומים מהשקעותיו במניות גב-ים ואירונאוטיקס, בדרך להפוך לבעל המניות הגדול בחברת הנדל"ן המניב, לצד המנכ"ל נתן חץ ● חץ: "אהרון נכנס בדלת הראשית, הוא משקיע מכובד, שמביע אמון בחברה. המקרה שלו לא דומה לזה של האחים אמיר בשופרסל"

מונקו / צילום: Shutterstock

בגודל של הסנטרל פארק: המדינה הקטנטנה שהפכה לשיאנית מחירי נדל"ן

שוכרים ממדינות שונות מוכנים להיפרד ממיליוני דולרים תמורת דירות יוקרה, הודות למדיניות המס הנוחה של הנסיכוּת והגישה לחיים הטובים ● מחירי השכירות מגיעים עד ל־280 אלף דולר בחודש עבור חלק מן הפנטהאוזים ב־One Monte Carlo, קומפלקס מגורים הממוקם במרחק של כמה דקות הליכה מהקזינו

אילוסטרציה: Shutterstock

תחזיות סותרות ומציאות דינמית: האתגרים בדירוג האשראי של ישראל בעת מלחמה

S&P ציינה כי "אין מלחמה אזורית רחבה יותר עם מעורבות ישירה של איראן". ואולם רק שעות ספורות קודם לכן תקפה איראן ישירות את ישראל עם שיגור של כ-200 טילים בליסטיים ● גם ההודעה של מודי'ס הוכיחה שקצב האירועים באזור מהיר יותר מזה של חברות הדירוג

פרופ' דפנה קולר / איור: גיל ג'יבלי

בגיל 17 היא השלימה תואר באוניברסיטה העברית. זה המיזם החדש והמסקרן שלה

פרופ' דפנה קולר נחשבה מטאור בסטנפורד וחלוצת AI, אבל שאלה אחת של פרופסור הסיטה אותה למסלול יישומי ¡ לפני יותר מעשור היא עשתה מהפכה בגישה ללימודים כשהקימה את קורסרה, ועכשיו היא עומדת בראש חברה שרוצה לשנות את עולם הפארמה ● המוחות היהודיים שבחזית ה-AI, פרויקט מיוחד

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

איך נראית דירה ממוצעת שנמכרה בישראל 2024?

גובה עסקת הנדל"ן הממוצעת ב-2024 הגיע ל־2.3 מיליון שקל • מה ניתן לקבל בסכום זה?

האם בנק ישראל יעלה את הריבית? / צילום: Shutterstock

החלטת הריבית ביום רביעי. האם בנק ישראל יחזור למתווה של העלאות?

לאור ציון יום השנה לטבח ה-7 באוקטובר, החלטת הריבית נדחתה מיום שני ליום רביעי הקרוב בשעה 16:00 ● בשווקים יש הערכות כי ייתכן שנראה העלאת ריבית, בעיקר בשל עליות המחירים ברכיבי השירותים במדד המחירים לצרכן

שי אהרונוביץ', מנכ''ל רשות המסים / צילום: יוסי זמיר

ביטול שטר ה-200 שקלים והגזירות שעל השולחן. מנהל רשות המסים מדבר

בין דיוני התקציב לסיורים בצפון המופגז והערכת הנזקים, מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ' מסכם את השנה הראשונה בתפקיד בראיון בלעדי לגלובס ● לדבריו, הגזירות הצפויות בחוק ההסדרים הן הרע במיעוטו, כולל הקפאת מדרגות המס: "הציבור חייב להפנים את גודל המשבר"

צילום: סיון פרג', אלביט, איל יצהר, Shutterstock / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

ההימור שעומד להשתלם והבנק שעשוי להפתיע: מנהלי השקעות בכירים ממליצים על מניה לשנה הנכנסת

ביקשנו ממנהלי השקעות בכירים לסמן את המניות שהפתיעו אותם לטובה השנה, ואת אלו שצפויות לככב בשנה הבאה ● על הכוונת: נדל"ן מניב, תעשיות ביטחוניות ותשתיות

זירת הפיגוע בתחנה המרכזית בב''ש / צילום: לפי סעיף 27א לזכויות יוצרים

צעירה נרצחה ועשרה נפצעו בפיגוע משולב בתחנה המרכזית בבאר שבע

המחבל שביצע את הפיגוע וחוסל בזירה - אזרח ישראלי בן 29 תושב הפזורה הבדואית • הותר לפרסום: ניר חדד, לוחם במיל' בחטיבה 8, מת בביה"ח לאחר שנפצע בקרב בעזה בחודש יוני • שר הביטחון גלנט ביקר בבסיס נבטים שנפגע במתקפה האיראנית: "מי שחושב שהרתיע אותנו - שיסתכל על ביירות" • רצף אזעקות מהבוקר: יירוטים בשמי הגליל המערבי, כ-30 שיגורים לקריית שמונה • לוחמי צה"ל איתרו רכבים חמושים של כוח רדואן - כשהם מוכנים לביצוע פיגועים • עדכונים שוטפים

דניאל גרוס / איור: גיל ג'יבלי

הוא סולק ממכינה אחרי ארבעה חודשים, היום בגיל 33 הוא עומד בחזית התחום הלוהט בעולם

בלי תואר אקדמי, דניאל גרוס היה המועמד הצעיר ביותר בתוכנית היזמים היוקרתית בארה"ב, והיום הוא ממובילי החברה החמה בתחום הבינה המלאכותית ● "חשבתי שאגדל להיות גבר דתי ונשוי עם 8 ילדים", סיפר גרוס בראיון שבו תיאר את הרגע שהפך את מסלול חייו ● המוחות היהודיים שבחזית ה-AI, פרויקט מיוחד