גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"עסקה עכשיו": המונים מפגינים ברחבי הארץ בקריאה לעסקת חטופים

אלמוג מאיר ג'אן מדבר בפעם הראשונה: "נולדתי מחדש, מחבק את אימא שלי בכל בוקר"  • עשרות אלפים מפגינים בקריאה לעסקה לשחרור החטופים • הלוחמים הפועלים באזור רפיח איתרו פירים במבני מגורים והשמידו מחסן אמל"ח • דיווח: כטב"ם תקף רכב בעומק לבנון, באזור בעלבכ • עדכונים בולטים

ההפגנה בקפלן, הערב / צילום: גלעד פירסט Gilad Furst
ההפגנה בקפלן, הערב / צילום: גלעד פירסט Gilad Furst

עדכונים שוטפים

21:25  - צה"ל לוקח אחריות על החיסול בבעלבכ

דובר צה"ל הודיע כי כוחותינו תקפו וחיסלו במרחב בעלבכ את המחבל מית'ם מצטפא אלטער באמצעות כלי טיס של חיל האוויר. אלטער היווה מוקד ידע משמעותי במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה. כמו כן, הוא לקח חלק בתכנון והוצאה לפועל של מגוון פעולות טרור כנגד מדינת ישראל.

מית'ם רכש את הידע שלו בביקוריו באיראן וסייע בהתעצמות של חיזבאללה בנשק איראני.

20:30 - עשרות אלפים מפגינים בקריאה לעסקה לשחרור החטופים וליציאה לבחירות

עשרות אלפים מפגינים הערב בעד עסקה לשחרור החטופים ובקריאה לבחירות בעשרות מוקדים ברחבי הארץ.

בקפלן מתמקדת ההפגנה הערב לדרישה לקידום עסקת החטופים ולא בקריאה לבחירות, כמדי שבוע. ארגוני המחאה ומטה מאבק "חופשי בארצנו" מסרו כי "לאור ההתפתחויות האחרונות והאפשרות הממשית לקידום עסקת החטופים, הוחלט להקדיש את ההפגנה כולה לנושא זה על מנת להגביר את הלחץ ולהדגיש את הדחיפות בפני מקבלי ההחלטות". בין הדוברים: ד"ר מעין שרמן, אמו של סמל רון שרמן ז"ל, שנחטף חי לעזה ונהרג בשבי וחבריו לקורס הטייס של רון ארד.

במקביל, הכיכר החטופים מתקיימת העצרת השבועית בקריאה לשחרור החטופים. בעצרת הוקרן סרטון של אלמוג מאיר ג'אן שחולץ משבי חמאס וקרא לשחרור כל החטופים: "יצאתי לפני 4 שבועות מהשבי בעזה. איך שהגעתי חיבקו אותי כל-כך הרבה אנשים, אהבה פשוט אינסופית. זה שחזרתי זה כמו יום הולדת בשבילי, זה כמו לידה מחדש, שאני באמת מצפה שכל החטופים בעזה יחוו אותה לידה מחדש כמוני. חשוב שנגיע לעסקה, כדי שכל האימהות יוכלו לחבק את הילדים שלהן ואת הבעלים שלהן, כמו שאני מחבק את אמא שלי עכשיו כל בוקר. אנחנו מחכים לכולם, זו המשאלה והתפילה היומיומית שלי".

20:19 -  אלמוג מאיר ג'אן מדבר בפעם הראשונה: "נולדתי מחדש, מחבק את אימא שלי בכל בוקר" 

אלמוג מאיר ג'אן, שחולץ במבצע מיוחד משבי חמאס לאחר שמונה חודשים , העביר הערב מסר מצולם שהוקרן בעצרת בכיכר החטופים: "חשוב שנגיע לעסקה, כדי שכל האימהות יוכלו לחבק את הילדים שלהן כמו שאני מחבק את אמא שלי עכשיו".

"יצאתי לפני 4 שבועות מהשבי בעזה. איך שהגעתי חיבקו אותי כל-כך הרבה אנשים, אהבה פשוט אינסופית. זה שחזרתי זה כמו יום הולדת בשבילי, זה כמו לידה מחדש, שאני באמת מצפה שכל החטופים בעזה יחוו אותה לידה מחדש כמוני", אמר אלמוג, שחולץ לפני כחודש מהשבי בעזה בסרטון המצולם, ובמהלכו נהרג לוחם הימ"מ ארנון זמורה ז"ל.

לכתבה המלאה ב-N12

19:53 - דיווח: מהנדס בכיר בחיזבאללה חוסל ברכבו בבעלבכ שבעומק לבנון

כלי טיס בלתי מאויש תקף רכב אזור בעלבכ שבעומק לבנון - כך דווח הערב בכלי תקשורת בלבנון. התקיפה, המיוחסת לישראל, בוצעה באחד הכבישים הראשיים באזור זה, שנמצא במרחק של כ-100 ק"מ מהגבול. בתקיפה חוסל מהנדס בכיר במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה, שעסק בין היתר בהעברות של אמל"ח מתקדם. התקיפה נועדה לאפשר חופש פעולה לחיל האוויר בלבנון.

19:29 - הפלסטינים: 14 הרוגים בתקיפה על בית ספר של אונר"א במרכז הרצועה

הפלסטינים מדווחים כי 14 בני אדם נהרגו בתקיפה ישראלית על בית ספר של אונר"א במחנה הפליטים נוסייראת במרכז רצועת עזה.

17:32 - ההתרעות בשדרות ובעוטף: שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים

17:30 - פירים במבני מגורים והשמדת מחסן אמל"ח: תיעוד מפעילות לוחמי הנח"ל ברפיח

דובר צה"ל פרסם תיעוד מהלחימה ברפיח, ממצלמות הגוף של לוחמי חטיבת הנח"ל. בתיעוד נראים הלוחמים עורכים סריקות באזורים ששימשו מחבלים להתארגנות ללחימה ומאתרים פירים מבצעיים במבני מגורים.

באחד המוקדים, הלוחמים איתרו והשמידו מחסן תת-קרקעי שבו נמצאו אמצעי לחימה, מטענים, מחסניות ורקטות המיועדות לשיגור. בימים האחרונים, הלוחמים השמידו את המבנה הממולכד שבו נפל סמל אורי יצחק חדד ז"ל.

17:24 - דיווח: חמאס נתן הסכמה ראשונית והסיר את הדרישה לעצירה מוחלטת של המלחמה

גורמים בחמאס ובמצרים אמרו לסוכנות הידיעות AP כי ארגון הטרור נתן אישור ראשוני להצעה האמריקנית להפסקת אש בשלבים. בחמאס ויתרו על הדרישה שישראל תתחייב להפסקת אש קבועה לפני החתימה על ההסכם, אך דורשים "ערבויות כתובות" שהמו"מ יימשך גם לאחר יישום השלב הראשון של העסקה. לכתבה המלאה לחצו כאן

17:00 - אזעקות צבע אדום הופעלו בשדרות, איבים וניר עם

13:45 - דיווחים על חילופי אש באזור שכם

כוחות צה"ל פועלים כעת בכפר בלאטה שבאזור שכם. במהלך הפעילות חמושים פתחו בירי לעבר הכוח. הכוח ירה לעברם, לפי דיווחים פלסטיניים עולה כי יש כשישה פצועים פלסטינים.

09:55 - צה"ל יירט מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון, שני כטב"מים נפלו באזור בית הלל

דובר צה"ל עדכן כי בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין שהופעלו בצפון, יירטו לוחמי ההגנה האווירית מטרה חשודה שחצתה משטח לבנון, אין נפגעים באירוע. בנוסף לכך, שני כטב"מים נפלו סמוך לבית הלל, גם כן ללא נפגעים

8:55 - חיל האוויר חיסל חוליית מחבלים חמושה במטולי RPG במרחב סג'עייה

דובר צה"ל עדכן כי לוחמי צוותי הקרב של חטיבות 7 והצנחנים בפיקוד אוגדה 98, ניהלו ביממה האחרונה לחימה במרחב סג'עייה נגד חוליות חמושות, תוך השמדת אמצעי לחימה ותשתיות טרור. באחת הפעילויות, זיהו הלוחמים מספר מחבלי חמאס שארבו במקום ופתחו באש לעבר הכוחות - בתום קרב, חיסלו הלוחמים את כלל המחבלים ללא נפגעים לכוחותינו. בפעילות נוספת, מטוסי קרב של חיל האוויר שהוכוונו על ידי כוחות החטיבה, תקפו וחיסלו שלושה מחבלים חמושים במטולי RPG שזיהו.

אתמול תקף כלי טיס של חיל האוויר משגר חמאס שהוצב בתוך מרחב הומניטרי בדיר אל-בלח ובסמוך למחסות של אוכלוסייה אזרחית. טרם התקיפה ננקטו מאמצים רבים לצמצום הסיכוי לפגיעה באזרחים. כחלק מאותם מאמצים ניתנו אזהרות מראש לאזרחים במקום ובוצע ניתוח מידע מודיעיני שהתקבל בזמן אמת. 

08:16 - אזעקות מחשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלו בקריית שמונה והסביבה

התרעות הופעלו בכמה יישובים באצבע הגליל, בהם כפר יובל, מעיין ברוך וכפר גלעדי.

08.00 - חיל האוויר תקף הלילה מחבלי חיזבאללה ותשתיות טרור בדרום לבנון

דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה כמה מטרות חיזבאללה בדרום לבנון, בהן מבנה צבאי בכפר כילא, מחבלים ותשתיות טרור שזוהו באזור בינת ג'בל ובמרחב יארין.

7:59 - מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו מספר יעדי חיזבאללה בדרום לבנון

דובר צה"ל: במהלך הלילה מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו מספר יעדי חיזבאללה בדרום לבנון. בין היעדים שהותקפו, מבנה צבאי במרחב כפר כילא, מספר מחבלים שזוהו במרחב בינת ג'בל ותשתיות טרור במרחבים יארין ובינת ג'בל

05:49 - פיקוד העורף: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה על כניסת כלי טיס עוין לשמי ישראל - האירוע הסתיים

05:38 - אזעקות בכפר יובל מחשש לחדירת כלי טיס עוין; אזעקות במעיין ברוך לירי רקטות

01:29 - דובר צה"ל בהמשך להתרעה שהופעלה בנחל עוז: מדובר בזיהוי שווא

00:57 - צבע אדום בנחל עוז

22:16 - הירי למרחב קריית שמונה : שני חיילים נפצעו באורח קל

כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי בארטילריה, לצד מרחבים נוספים בלבנון.

פורסם לראשונה ב-N12

עוד כתבות

התחדשות עירונית. קשיים להשיג מימון עקב מצב השוק / צילום: טלי בוגדנובסקי

היזמית לא הצליחה להשיג ליווי בנקאי לפרויקט וביטלה את הסכם המכירה: מה פסק בית המשפט?

רוכשת דירה בפרויקט התחדשות עירונית הגישה בקשה למתן צו מניעה זמני, לאחר שהחברה היזמית ביטלה את החוזה עימה בטענה כי לא מצאה ליווי פיננסי לפרויקט ● לטענתה, הסיבה לביטול ההסכם היא עליית מחירי הדיור, אך החברה טענה כי פעלה בהתאם לחוזה

מבקשי מקלט בפולין. קל יחסית להיכנס לאירופה וקשה להיות מגורש ממנה / צילום: Associated Press, Agnieszka Sadowska

חזון הגבולות הפתוחים של אירופה מתערער, ורק במדינה אחת מחככים ידיים בהנאה

ההגירה הלא חוקית, פיגועי הטרור והמלחמה באוקראינה החלו לסדוק את התנועה החופשית שהונהגה באירופה לפני עשורים ● גרמניה הכריזה על ביקורת מדגמית במעברי הגבול היבשתיים, אוסטריה הצהירה כי לא תקבל מגורשים ממנה והולנד שוקלת להודיע על מצב חירום ● האם המגמה תערער את עקרונות היסוד של האיחוד?

שמאי קמה, מנכ''ל אשטרום מגורים להשכרה / צילום: רמי זרנגר

המנכ"ל שמגלה: איך משכירים 400 דירות בתוך חמישה חודשים?

אחרי שתושבי קיבוץ בארי ויתרו על פרויקט "הדסה הקטנה" בקריית היובל בירושלים, השכירה אשטרום מגורים את כל 400 הדירות בפרויקט בתוך חמישה חודשים ● שמאי קמה, מנכ"ל החברה, מאמין במודל למרות עליות הריבית: "אנחנו שחקן לטווח ארוך והתקבלה החלטה לפתח את התחום הזה בארץ"

האשם סאפי א־דין / צילום: מתוך ויקיפדיה

אחראי התקציבים שמנהל מיליארדים: היורש של נסראללה שהיה יעד לתקיפת צה"ל

ישראל ניסתה הלילה לחסל את האשם סאפי א־דין בן ה־60 בן דודו של נסראללה ויורשו המיועד בתפקיד מזכ"ל חיזבאללה ● תוצאות התקיפה טרם התבררו ● המועצה המבצעת בראשותו מנהלת את הפעילות הפוליטית, הכלכלית והסוציאלית של הארגון ● בדומה לנסראללה, הוא מחזיק בקשרים אינטימיים עם הפטרונים באיראן, ותפיסתו הדתית קיצונית

הגבולות החדשים

שנה למלחמה: אלה הגבולות החדשים של ישראל בכלכלה, בחברה ובביטחון

השנה האחרונה שרטטה מחדש את מפת ישראל, הציפה שאלות ביטחוניות וכלכליות רבות ועוררה תהיות על חשיבותם של גבולות, לא רק בממד הפיזי ● איך תיראה המדינה ביום שאחרי, איזה מחיר נצטרך לשלם כדי להמשיך לחיות כאן ומה ההיסטוריה הגלובלית יכולה ללמד אותנו?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה שלילית בוול סטריט; עלייה במחירי הנפט לקראת מתקפה אפשרית באיראן

המסחר באירופה ננעל בירידות ● מחירי הנפט בדרך לעלייה השבועית הגדולה ביותר מזה למעלה משנה ● הניקיי ננעל בעלייה של 2%. מניות הרכב היפניות בלטו בעליות ● בסין לא התקיים מסחר בשל החג הלאומי

קופסת פרס הנובל / צילום: Associated Press, Niklas Halle'n

הפיזיקאי הישראלי וחוקרי המוח: האם אלו יהיו הזוכים הבאים בנובל

חוקרי המוח שגילו איך אנחנו מאמצים הרגלים, הכלכלנים שהוכיחו בכלים כמותיים את ההשפעה של מדיניות ציבורית על התל"ג, והפיזיקאי הישראלי שהראה איך יוצרים חומר חדש ● אלה החוקרים והמחקרים פורצי הדרך שהוכרו כראויים לנובל ● מה הסיכוי שהם גם יזכו?

פרופ' דפנה קולר / איור: גיל ג'יבלי

בגיל 17 היא השלימה תואר באוניברסיטה העברית. זה המיזם החדש והמסקרן שלה

פרופ' דפנה קולר נחשבה מטאור בסטנפורד וחלוצת AI, אבל שאלה אחת של פרופסור הסיטה אותה למסלול יישומי ¡ לפני יותר מעשור היא עשתה מהפכה בגישה ללימודים כשהקימה את קורסרה, ועכשיו היא עומדת בראש חברה שרוצה לשנות את עולם הפארמה ● המוחות היהודיים שבחזית ה-AI, פרויקט מיוחד

אולה אקסלרוד, מנהלת אגף המטרו / צילום: כדיה לוי

"יש ערים שדבקות בעמדה שלכל משק בית יש שני רכבים. זה עצוב מאוד"

רוב הציבור לא מכיר את אולה אקסלרוד, שמונתה לאחרונה למנהלת אגף המטרו במינהל התכנון, אבל הפרויקט הגדול ביותר שתוכנן בישראל נמצא בידיים שלה ● בראיון ראשון היא מספרת על האתגרים שעומדים בפני הפרויקט ומזהירה: "במקום שעה וחצי, אנשים יעמדו בפקקים ארבע שעות"

מאור מלול, עומר אדם ונסים שריאל־גאון / צילום: עידן כהן, אירופה-ישראל

ללא ערבות אישית ומבלי שהבטיח לקוח: כך גייסה הקבוצה של עומר אדם 410 מיליון שקל מבנק מזרחי טפחות

לגלובס נודע כי קבוצת הענן שמאחוריה עומדים השלושה, מגייסת הלוואת ענק מבנק מזרחי טפחות לבניית חוות שרתים בצרעה ● ההערכה היא כי על העסקה התחרו מספר שחקנים, בהם בנק לאומי ● בשוק צופים כי לאחר השלמת העסקה, הקבוצה עשויה לחלוש על כ־14% מסך פעילות חוות השרתים בישראל עד סוף העשור

שקנאי בחולה / צילום: לירון שפירא,  החברה להגנת הטבע

אוכלות 6,000 עכברים בעונה: החוקר שגייס תנשמות לעזרת חקלאי האזור חושש עכשיו לגורלן

פרופ' יוסי לשם שינה מהיסוד את האופן שבו חיל האוויר מתמודד עם תאונות צפרות, גייס את התנשמות כדי לעזור לחקלאים ויזם שורה של שיתופי פעולה אזוריים ● עכשיו הוא מוטרד מפגיעת המלחמה בציפורים הנודדות, מה שעלול לשנות את האקולוגיה באירופה כולה

תאים במוח הפגוע באלצהיימר. בצנרת הפיתוח יש 164 תרופות / צילום: Associated Press

החוקרת שהתעקשה, וצדקה: האם תימצא התרופה לאלצהיימר?

לאחר שנים של טלטלות, תקוות שווא וכישלונות - המרוץ לטיפול באלצהיימר חזר להיות הסיפור החם של התעשייה ● אישורן של שתי תרופות המאטות את התקדמות המחלה ופריצת דרך באבחון מעניקים זריקת עידוד לחולים וגם לחברות בענף ● האם נראה בקרוב פיתוחים יעילים נוספים או אפילו חיסון?

יואב תורג'מן, מנכ''ל רפאל / צילום: סיון פרג'

הוא התחיל כחובל בחיל הים, בקרוב החברה שהוא מנהל תשמיד טילים עם לייזר באוויר

"בליל המתקפה האיראנית התבוננתי במפעל החיים שלי - הניסוי הראשון של חץ 3, כיפת ברזל, טילי פיתון וקלע דוד", אומר יואב תורג'מן, מנכ"ל רפאל ● כיום כל אלה גם עוזרים לו להתמודד עם מתקפות חיזבאללה, שמגיעות עד המפעלים של החברה שלו בצפון ● שיחה קצרה עם יואב תורג'מן, מנכ"ל רפאל

בוב (רוברט) דוגאן / צילום: צילום מסך מיוטיוב

הוא גולש גלים בלי תואר, ושווה 16 מיליארד דולר בזכות השקעות ביוטק

בוב דוגאן רושם כבר הצלחה שנייה בענף הביוטכנולוגיה, עם השקעה בחברת Summit שמתחרה בתרופה המובילה בשוק לסרטן ● הסיפור האופטימי שלו מלמד שאין צורך בתואר דוקטור, או אפילו תואר ראשון, כדי להרוויח כסף בעולם המורכב של הביוטכנולוגיה

רג'פ טאיפ ארדואן, נשיא טורקיה / צילום: ap, Khalil Hamra

ידע מפקיסטן, אורניום מניז'ר וניסויים בסומליה: האם טורקיה בדרך לנשק גרעיני?

כחלק מהמדיניות של טורקיה שתופסת עצמה כמעצמה עולמית, נושא הגרעין אף הוא בא לידי ביטוי ● "באנקרה מאמינים כי הטכנולוגיה תסייע להם בקבלת כיסא קבוע במועצת הביטחון", מציינים בעיתון הטורקי הימני "טורקייה" ● "זה רק עניין של זמן עד שנשמע על התקדמות בתוכנית הגרעין של טורקיה", אומרים בעיתון 

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP- Charles Sykes, Gregory Payan, Evan Vucci ,Phelan M. Ebenhack ,Ebrahim Noroozi

לתרופת הפלא לגבריות יש תופעות לוואי. אף אחד לא מדבר עליהן

אנשי השיווק בעסקי הסטרואידים מוכרים חלומות על "חיזוקים" לחדר הכושר ולחדר המיטות, אבל רק מעטים מדברים על תופעות הלוואי ● באופן אירוני, הטסטוסטרון מגביר את הגבריות אך עלול להוריד לאפס את ספירת הזרע ● קליניקה מתמחה: "מתן מרשמים זו אמנות, לא מדע"

חץ דורבן, מערכת ההגנה של אלביט / צילום: אלביט

לא רק נשק: הישראליות שמככבות גם בעולם התעופה והלוויין

מערכות של אלביט במאות מיליוני דולרים יותקנו בנגמ"שים אמריקאיים חדשים, אורביט טכנולוג'יס קיבלה הזמנה מאינטגרטור מוביל באירופה וחברת מנועי בית שמש פורחת בעולם התעופה וההתייחסות של שר הביטחון לשעבר ויו"ר התעשייה האווירית עמיר פרץ לאירועי 7 באוקטובר ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

סובארו פורסטר 2024 / צילום: יח''צ

הדיל של סובארו: תביאו 200 אלף שקל, תקבלו סוס עבודה יפני

העדכון התקופתי שעבר הקרוס־אובר הוותיק של סובארו העניק לו מראה רענן, תא נוסעים מתוחכם ונוחות נסיעה משודרגת ● אך התמחור מציב אותו בפלח צפוף מול מתחרים ראויים

יותר ויותר בני 40 משיגים לעצמם ברכיים חלופיות / צילום: Shutterstock, אנימציה: טלי בוגדנובסקי

קהל היעד החדש של ניתוחי החלפת מפרקים: בני ה-40

אוכלוסיית המטופלים מתחת לגיל 65 שעברו החלפות מפרקים גדלה בכ-200% במהלך שני העשורים האחרונים ● "כעת, שתלים מחזיקים מעמד 20, 25 או 30 שנה, ואיכות החיים חשובה הרבה יותר", אמרה ד"ר אנטוניה צ'ן, מנתחת אורטופדית

מה יקרה לשקל ולמחירי הנפט? התחזית של הבנק האירופי הגדול להסלמה / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

מה יקרה לשקל ולמחירי הנפט? התחזית של הבנק האירופי הגדול להסלמה

ב-UBS פרסמו דוח המציג שלושה תרחישים אפשריים לעתיד הקרוב שכוללים תחזית למטבע המקומי ● במקביל הם מתייחסים להשפעה האפשרית של המצב הגיאופוליטי על מחירי הנפט, במיוחד בתרחיש של הרחבת המלחמה