גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המשך הלחימה ומניעת הברחות נשק: אלו העקרונות למו"מ עם חמאס

לשכת רה"מ פרסמה הודעה שבה נתניהו הבהיר: כל עסקה תאפשר לנו לחזור להילחם, לא נאפשר חזרת אלפי מחבלים לצפון הקצועה - ונמקסם את מספר החטופים החיים שיוחזרו מהשבי ● רס"ן ג׳לאא אבראהים נפל בקרבות בדרום רצועת עזה ● 3 פצועים מנפילת טיל נ"ט במרחב זרעית ● הפלסטינים מדווחים: בכיר בחמאס חוסל בעיר עזה ● עדכונים שוטפים

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

עדכונים שוטפים

20:59 - מטרה חשודה יורטה ברמת הגולן

מצה"ל נמסר כי בהמשך להתרעות שהופעלו ברמת הגולן, לוחמי הגנה אווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון.

20:42 - אזעקות הופעלו במסעדה ובבוקעתא שבצפון הגולן

20:06 - מג"ד 52 שבחטיבה 401 נפצע בינוני ברפיח, משפחתו עודכנה

בזמן שהמגד שנפצע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הוא אמר בקשר: "תחנות לוקו כאן קודקוד, תמשיכו להילחם - פרקו להם את התחת. אני הולך לבית החולים ואני חוזר אליכם".

19:45 - לשכת רה"מ מפרטת את העקרונות למו"מ

לשכת רה"מ פרסמה הערב הודעה בה מפורטים העקרונות למו"מ עם חמאס:
"עמידתו האיתנה של ראש הממשלה נגד הניסיון לעצור את פעולת צה"ל ברפיח היא זו שהביאה את חמאס להיכנס למשא ומתן.
ראש הממשלה מוסיף לעמוד בתוקף על העקרונות שכבר הוסכמו על ידי ישראל:
1 - כל עסקה תאפשר לישראל לחזור ולהילחם עד להשגת כל מטרות המלחמה.
2 - לא יתאפשרו הברחות נשק לחמאס מגבול עזה למצרים.
3 - לא תתאפשר חזרת אלפי מחבלים חמושים לצפון הרצועה.
4 - ישראל תמקסם את מספר החטופים החיים שיוחזרו משבי החמאס.

"המתווה שהוסכם על ישראל וזכה לברכת הנשיא ביידן יאפשר לישראל להשיב חטופים מבלי לפגוע ביתר מטרות המלחמה".
לכתבה המלאה ב-N12

18:22 - גלנט בחרמון: "גם אם נגיע להסדרה בדרום, כאן נמשיך להילחם"

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב מבצעית בפסגת החרמון וקיבל מהמפקדים סקירה על הלחימה מול חיזבאללה וניסיונות ההתבססות של איראן ושלוחיה ברמת הגולן. בהמשך הוא שוחח עם לוחמי גדוד 53 בשריון ושמע על הלחימה ברצועת עזה ועל חיזוק המוכנות לאפשרות של פעולה נגד חיזבאללה.

גלנט הדגיש בפני הלוחמים כי מטרתם המרכזית היא לשחוק את מוכנות האויב ולחזק את מוכנות צה"ל לכל התפתחות אפשרית. "נתתי הנחיה ברורה לכוחות גם בדרום וגם בצפון - אלה שתי גזרות נפרדות", אמר גלנט. "גם אם נגיע להסדרה בעסקה של חטופים, זה לא מחייב את מה שקורה כאן, אלא אם חיזבאללה יגיע להסדרה. גם אם תהיה הפסקת אש שם, כאן ממשיכים להילחם ועושים את כל מה שצריך. הדבר הזה הוא שמביא את התוצאות".

18:02 - הותר לפרסום: רס"ן ג'לאא אבראהים נפל בקרבות בדרום רצועת עזה

רס"ן אברהים ז"ל, קצין הנדסה בן 25 מהכפר סאג'ור, נהרג מפגיעת נ"ט ברפיח. מאז פרוץ המלחמה נפלו 11 חללים בני העדה הדרוזית. אל"ם (במיל') חמאדה גאנם ספד לו: "המחויבות של בני העדה הדרוזית למדינה ולביטחונה ניכרת בכל חזית ובכל קרב". לקריאת הכתבה המלאה ב-N12.

17:49 - אזעקות בצפת, בחצור הגלילית וביישובים נוספים בגליל העליון

17:11 - אזרחי אמריקני נפצע קשה ו-2 קל בפגיעה ישירה של נ"ט במרחב זרעית בגליל המערבי

3 פצועים הובאו למרכז הרפואי לגליל בנהריה לאחר שנפגעו מרסיסים עקב נפילת טיל נ"ט במרחב זרעית. אחד הפצועים, אזרח אמריקני בן 31, המוגדר במצב קשה ויציב, הוכנס לחדר ההלם, שם נאלצו הצוותים הרפואיים להרדימו ולהנשימו. בהמשך הוא אמור להתאשפז במחלקה לטיפול נמרץ כללי. 2 פצועים נוספים, בהם חייל צה"ל, פונו במצב קל.

17:00 - "קדימה להסתער" - היתקלות מול המצלמה: תיעוד דרמטי של סיירת צנחנים בסג'עייה

כוחות חטיבת הצנחנים שנלחמים בשבוע האחרון נתקלו באחת הפשיטות בחוליית מחבלים חמושה. בקרב פנים אל פנים הם הצליחו לחסל מספר מחבלים. בהמשך, הלוחמים זיהו באמצעות רחפן מספר מחבלים -וחיסלו אותם באמצעות ירי פגזי טנקים וירי מטווח קרוב. לפי דובר צה"ל, במהלך ההיתקלויות חוסלו שבעה מחבלים חמושים.


16:24 - הממשלה אישרה: מפוני הדרום והצפון יישארו מחוץ לבית לפחות עד סוף אוגוסט

השרים אישרו להאריך את פינוי תושבי יישובי הדרום בטווח של עד 7 ק"מ מגדר רצועת עזה ולתושבי יישובי הצפון בטווח של עד 5 ק"מ מגבול לבנון, עד 31 באוגוסט. כמו כן, הממשלה החליטה להאריך את משך הזכאות של תושבי היישובים שקיימת מניעה ביטחונית לשוב אליהם למענק אכלוס עצמאי. עוד נמסר כי נבחן פתרון להארכת דמי אבטלה וחל"ת.

15:30 - דיווחים ברצועה: בכיר בחמאס חוסל בעיר עזה

התקשורת הפלסטינית מדווחחת כי שאיהאב אל-ע'צין חוסל בעיר עזה. הוא מהנדס בהשכלתו והיה בכיר בארגון הטרור כששימש בעבר כדובר משרד הפנים והמנגנונים.

14:38 - הנשיא הרצוג: "רוב מוחלט תומך בעסקת חטופים, החובה של המדינה היא להחזיר אותם"

על רקע יום השיבוש, נשיא המדינה הרצוג הדגיש כי "9 חודשים לאסון הגדול שפקד אותנו ב-7 באוקטובר. המחויבות שלנו להשיב את החטופים היא מוחלטת ועליונה. אנחנו לא שוכחים אותם לרגע. עם ישראל לא שוכח אותם לרגע. העם כולו רוצה בחזרתם, ורוב מוחלט תומך בעסקת חטופים. החובה של המדינה היא להחזיר אותם והיא נמצאת בלב הקונצנזוס".

14:10 - אזעקה בגורן שבגליל המערבי

13:20 - צה"ל: עשרות שיגורים לאזור מירון בירי האחרון, זוהו לפחות 5 יירוטים

13:03 - אזעקות במספר יישובים בגליל העליון

11:40 - בחמאס טוענים שהם ממתינים לתשובת ישראל

מקורות בחמאס מסרו לרויטרס כי הם "ממתינים לתשובת ישראל על התקדמות במשא ומתן לעסקה". גורם המעורה בפרטים טען שהמתווכות בעסקה הבטיחו להעביר את תשובת ישראל "בתוך ימים בודדים".

10:55 - צה"ל מאשר: כ-20 שיגורים מלבנון לעבר הגליל התחתון

דובר צה"ל: בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ לפני זמן קצר, זוהו כ-20 שיגורים שחצו משטח לבנון למרחב הגליל התחתון, חלקם יורטו בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית.

בנוסף, בהמשך להתרעה שהופעלה בשעה 5:34 על ירי טילים ורקטות במרחב רמות נפתלי, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שזוהתה במרחב. אין נפגעים ולא נגרם נזק. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלו בעקבות חשש לנפילת שברי יירוט.

10:33 - כלי טיס של חיל האוויר תקף במהלך הלילה את מבנה עיריית ח'אן יונס ברצועת עזה, ששימש את חמאס לפעילות צבאית.

בין היתר, במבנה היה פיר מבצעי המחובר לתוואי תת קרקעי, וכן שימש כמקום כינוס למחבלי הארגון.  

10:19 - במד"א מעדכנים על גבר בן 28 פצוע באורח קשה מרסיס כתוצאה מהשיגורים מלבנון. מפונה לבית החולים פוריה בטבריה

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו למרכז רפואי צפון (פוריה), גבר בן 28 במצב קשה, עם פציעה מרסיסים. פראמדיק מד"א דוד פחימה וחובש בכיר במד"א אביעד עמר סיפרו: "הפצוע היה בהכרה מלאה וסבל מפגיעות רסיסים בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו קשה ויציב".

10:15 - שריפות באזור טבריה כתוצאה מהמטח האחרון לגליל התחתון

דוברות כבאות והצלה לישראל: ריבוי מוקדי שריפות שטחים פתוחים בסביבת טבריה כתוצאה מהמטח האחרון צוותי כיבוי מתחנת טבריה מגיבים בשעה זו למספר מוקדי שריפות שפרצו בקדמת גליל, כפר זיתים, לביא והזורעים כתוצאה מהירי מלבנון. 

השריפות בגליל התחתון בעקבות המטח האחרון / צילום: כבאות והצלה צפון

10:10 - צה"ל: עשרות שיגורים מלבנון, לפחות 7 יירוטים

בצה"ל מאשרים כי עשרות רקטות נורו מלבנון לעבר יישובים רבים בגליל התחתון. במד"א מדווחים על פצוע קל מרסיס בכפר זיתים. אתמול חוסל בעומק לבנון מהנדס בכיר במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה, ייתכן שבחיזבאללה ניסו לפגוע במערך הגילוי האווירי באזור צומת גולני, כמו בחג שבועות לאחר חיסולו של אבו טאלב מפקד הגזרה המזרחית של חיזבאללה.

10:00 - אזעקות בעשרות יישובים בגליל התחתון

בצל יום השיבוש, התרעות נשמעו בשורת יישובים בגליל התחתון - לראשונה מאז חיסול בכיר חיזבאללה אבו טאלב. ככל הנראה מדובר במטח רקטי נרחב של חיזבאללה. בין היישובים שבהם נשמעו אזעקות: כפר נהר הירדן, מסד, טפחות, הררית יחד, בועיינה-נוג'ידאת, מצפה נטופה, עראבה, אבטליון, טורעאן, בית רימון, אזור תעשייה קדמת גליל, פקיעין, בית ג'אן, כפר זיתים, מעלה צביה ועוד.

07:04 - בצמתים ובכיכרות, גם מול בתי שרים: החל "יום ההתנגדות" ברחבי הארץ 

בשעה 06:29 בדיוק, 9 חודשים לאסון ה-7 באקטובר, החלו ברחבי הארץ אירועי "יום ההתנגדות". פעילי המחאה התייצבו מול בתיהם של 18 חברי כנסת ושרים מהקואליציה. המפגינים מעירים את נבחרי הציבור לקריאות "כישלון מוחלט" בדרישה להחזרת המנדט. הפעילות מתקיימת מול בתיהם של בכירים בקואליציה, ביניהם מירי רגב, אמיר אוחנה, יואב גלנט, אבי דיכטר, ניר ברקת וישראל כ"ץ. המפגינים דורשים פעולה מיידית להחזרת החטופים ולקיום בחירות.

במהלך היום צפויים המפגינים לחסום גם את התנועה בכיבש החוף, בכביש 6 ובכביש 4. בשעות הערב: צעדות יתקיימו בת"א ולבית ראש הממשלה בירושלים.

היום יתקיים "יום השיבוש": כך זה צפוי להיראות

05:34 - אזעקות ברמות נפתלי

שוגר מיירט לעבר מטרה אווירית חשודה שככל הנראה חדרה מלבנון

00:20 - ערוץ הטלויזיה המצרי אל-קאהירה: מצרים תארח משלחות ישראליות ואמריקאיות לשיחות הפסקת האש בעזה

22:48 - הפגנות התקיימו בעשרות מוקדים, משפחות חטופים לנתניהו: "שלא תעז לשבור לנו את הלב"

על רקע ההתקדמות במגעים לעסקה: הפגנות נערכו ברחבי הארץ, עשרות חסמו את איילון צפון וקרוב של חטוף נעצר באלימות. עינב צנגאוקר: "קרובים יותר מאי פעם, הזדמנות שאסור להחמיץ". אמו של החייל החטוף מתן אנגרסט חשפה: "קיבלתי ממנו אות חיים בסרטון, הוא פונה לרה"מ וצועק: 'תוציא אותי מפה'".

21:25 - צה"ל לוקח אחריות על החיסול בבעלבכ

דובר צה"ל הודיע כי כוחותינו תקפו וחיסלו במרחב בעלבכ את המחבל מית'ם מצטפא אלטער באמצעות כלי טיס של חיל האוויר. אלטער היווה מוקד ידע משמעותי במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה. כמו כן, הוא לקח חלק בתכנון והוצאה לפועל של מגוון פעולות טרור כנגד מדינת ישראל.

מית'ם רכש את הידע שלו בביקוריו באיראן וסייע בהתעצמות של חיזבאללה בנשק איראני.

19:53 - דיווח: כטב"ם תקף רכב בעומק לבנון, באזור בעלבכ

 כלי טיס בלתי מאויש תקף רכב אזור בעלבכ שבעומק לבנון - כך דווח הערב בכלי תקשורת בלבנון. התקיפה, המיוחסת לישראל, בוצעה באחד הכבישים הראשיים באזור זה, שנמצא במרחק של כ-100 ק"מ מהגבול. לא ברור נגד מי כוונה התקיפה והאם נרשמו נפגעים כתוצאה ממנה. בשעות הבוקר יורטו בגליל העליון שתי מטרות אוויריות חשודות שחדרו מלבנון. שתי מטרות אוויריות חשודות נפלו בשטח פתוח במרחב בית הלל, לא היו נפגעים. 

19:29 - הפלסטינים: 14 הרוגים בתקיפה על בית ספר של אונר"א במרכז הרצועה

הפלסטינים מדווחים כי 14 בני אדם נהרגו בתקיפה ישראלית על בית ספר של אונר"א במחנה הפליטים נוסייראת במרכז רצועת עזה.

17:32 - ההתרעות בשדרות ובעוטף: שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים

17:30 - פירים במבני מגורים והשמדת מחסן אמל"ח: פעילות לוחמי הנח"ל ברפיח

דובר צה"ל פרסם תיעוד מהלחימה ברפיח, ממצלמות הגוף של לוחמי חטיבת הנח"ל. בתיעוד נראים הלוחמים עורכים סריקות באזורים ששימשו מחבלים להתארגנות ללחימה ומאתרים פירים מבצעיים במבני מגורים.

באחד המוקדים, הלוחמים איתרו והשמידו מחסן תת-קרקעי שבו נמצאו אמצעי לחימה, מטענים, מחסניות ורקטות המיועדות לשיגור. בימים האחרונים, הלוחמים השמידו את המבנה הממולכד שבו נפל סמל אורי יצחק חדד ז"ל.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Manuel Balce Ceneta

ביידן נגד האפשרות לתקוף מתקני נפט: "לחשוב על חלופות"

צבא ארה"ב תקף 15 יעדים של החות'ים בתימן: "המטרות כללו יכולות צבאיות התקפיות" • שני חיילים נהרגו מפגיעת כטב"ם בצפון • אזעקות בשורת יישובים בצפון, נפילות בכמה מוקדים בגליל • שר הביטחון גלנט בגבול הצפון: "יש לנו עוד הפתעות בקנה - את חלקן נבצע בקרוב" • כל העדכונים 

מרוץ החימוש בבינה מלאכותית / איור: גיל ג'יבלי

מרוץ החימוש בבינה מלאכותית: 5 חברות ישראליות שעשויות למצוא עצמן על המדף

חברות רבות מתקדמות במרוץ ה־AI באמצעות רכישת חברה אחרת המתמחה בתחום ● הפתרון נוח גם לנרכשת, שלא תצטרך להתחרות עוד בשוק הרווי ● האם אלה החברות שיהפכו למטרות אטרקטיביות לרכישה? ● המוחות היהודיים שבחזית ה-AI, פרויקט מיוחד

מתקן הפקת נפט בערב הסעודית / צילום: Shutterstock

תקיפה ישראלית באיראן תטלטל את שוק הנפט. מי תרוויח מהמצב?

מחיר הנפט זינק אתמול בכ־5.2%, בצל ההתבטאות של ג'ו ביידן כי "דנים" באפשרות למתקפה ישראלית על מתקני הנפט של איראן ● בחברת המכליות האיראנית הלאומית כבר החלו לנקוט בפעולות, ורוקנו ביום רביעי את מכלי הענק שנמצאים בטרמינל הנפט באי חארג שבצפון המפרץ הפרסי ● תקיפה של חארג לא תשפיע על ההפקה האיראנית, ואם מעוניינים לפגוע קשות באיראן, המפתח יהיה בצד ההפקה

מלון American Trade בפנמה סיטי. סוויטה מטורפת בפחות מ–300 דולר, בלי להזמין מראש / צילום: Shutterstock

איך לחזור להיות תרמילאים חסרי פחד הרבה אחרי גיל 20

כשהיידי מיטשל מצאה את עצמה עם יממה פנויה בבנגקוק, היא החליטה למלא אותה בצורה בלתי צפויה ● זה הפך את החופשה שלה למושלמת אבל בעיקר הזכיר לה את ההרפתקנית שהיא הייתה פעם ● היא זנחה את האקסל ואת הרשימות, ונלחמת בצורך לסמן וי ● המדריך לנסיעה לא מתוכננת

מבקשי מקלט בפולין. קל יחסית להיכנס לאירופה וקשה להיות מגורש ממנה / צילום: Associated Press, Agnieszka Sadowska

חזון הגבולות הפתוחים של אירופה מתערער, ורק במדינה אחת מחככים ידיים בהנאה

ההגירה הלא חוקית, פיגועי הטרור והמלחמה באוקראינה החלו לסדוק את התנועה החופשית שהונהגה באירופה לפני עשורים ● גרמניה הכריזה על ביקורת מדגמית במעברי הגבול היבשתיים, אוסטריה הצהירה כי לא תקבל מגורשים ממנה והולנד שוקלת להודיע על מצב חירום ● האם המגמה תערער את עקרונות היסוד של האיחוד?

נשיא צרפת, עמנואל מקרון / צילום: ap, Stephanie Scarbroug

אמברגו נשק צרפתי על ישראל: מקרון הוא לא שארל דה גול

שבוע לאחר תחילת התמרון בלבנון, נשיא צרפת עמנואל מקרון קורא לאמברגו נשק על ישראל "שישמש למלחמה בעזה" ● מהן הסיבות לקריאה של מקרון?

שקנאי בחולה / צילום: לירון שפירא,  החברה להגנת הטבע

אוכלות 6,000 עכברים בעונה: החוקר שגייס תנשמות לעזרת חקלאי האזור חושש עכשיו לגורלן

פרופ' יוסי לשם שינה מהיסוד את האופן שבו חיל האוויר מתמודד עם תאונות צפרות, גייס את התנשמות כדי לעזור לחקלאים ויזם שורה של שיתופי פעולה אזוריים ● עכשיו הוא מוטרד מפגיעת המלחמה בציפורים הנודדות, מה שעלול לשנות את האקולוגיה באירופה כולה

סם אלטמן, מנכ''ל OpenAI / צילום: ap, Eric Risberg

אנבידיה הצטרפה לחגיגה: OpenAI השלימה גיוס ענק והערכת השווי זינקה ל-157 מיליארד דולר

גיוס ענק של 6.6 מיליארד דולר מקפיץ את השווי של OpenAI ● לפי הניו יורק טיימס, Thrive Capital השקיעה בחברה כ-1.3 מיליארד דולר, ובגיוס השתתפו גם מיקרוסופט, אנבידיה, סופטבנק, פידליטי ו-MGX

רג'פ טאיפ ארדואן, נשיא טורקיה / צילום: ap, Khalil Hamra

ידע מפקיסטן, אורניום מניז'ר וניסויים בסומליה: האם טורקיה בדרך לנשק גרעיני?

כחלק מהמדיניות של טורקיה שתופסת עצמה כמעצמה עולמית, נושא הגרעין אף הוא בא לידי ביטוי ● "באנקרה מאמינים כי הטכנולוגיה תסייע להם בקבלת כיסא קבוע במועצת הביטחון", מציינים בעיתון הטורקי הימני "טורקייה" ● "זה רק עניין של זמן עד שנשמע על התקדמות בתוכנית הגרעין של טורקיה", אומרים בעיתון 

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

"המחירים ירדו וחזרו לעלות": בכמה נמכרה דירה בפסגות אפק בראש העין?

בשכונת פסגות אפק בראש העין, נמכרה דירת 4 חדרים בשטח 122 מ"ר עם מעלית וחניה ב־2.46 מיליון שקל ● "אנו רואים משפחות מאזור תל אביב והמרכז שמחפשות דירות גדולות עם ממ"ד בבניינים חדשים בראש העין"

דניאל גרוס / איור: גיל ג'יבלי

הוא סולק ממכינה אחרי ארבעה חודשים, היום בגיל 33 הוא עומד בחזית התחום הלוהט בעולם

בלי תואר אקדמי, דניאל גרוס היה המועמד הצעיר ביותר בתוכנית היזמים היוקרתית בארה"ב, והיום הוא ממובילי החברה החמה בתחום הבינה המלאכותית ● "חשבתי שאגדל להיות גבר דתי ונשוי עם 8 ילדים", סיפר גרוס בראיון שבו תיאר את הרגע שהפך את מסלול חייו ● המוחות היהודיים שבחזית ה-AI, פרויקט מיוחד

אמיר ירון, נגיד בנק ישראל / צילום: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כלכלני דויטשה בנק מעריכים - זה מה שיעשה הנגיד ירון אם המערכה מול איראן תתרחב

לאחר ששתי חברות הדירוג מודי׳ס ו-S&P הפחיתו את דירוג האשראי של ישראל, הוציא דויטשה בנק סקירה על הכלכלה המקומית ● להערכתם, הריבית תישאר ללא שינוי בהחלטה השבוע, אך בתרחיש קיצון עשויה לעלות ● בנוסף, הם מעריכים כי ההתאוששות בכלכלה המקומית צפויה להימשך זמן רב מהצפוי

מונקו / צילום: Shutterstock

בגודל של הסנטרל פארק: המדינה הקטנטנה שהפכה לשיאנית מחירי נדל"ן

שוכרים ממדינות שונות מוכנים להיפרד ממיליוני דולרים תמורת דירות יוקרה, הודות למדיניות המס הנוחה של הנסיכוּת והגישה לחיים הטובים ● מחירי השכירות מגיעים עד ל־280 אלף דולר בחודש עבור חלק מן הפנטהאוזים ב־One Monte Carlo, קומפלקס מגורים הממוקם במרחק של כמה דקות הליכה מהקזינו

הוספת ממ''ד לבניין בשלומי / צילום: דוברות משרד הביטחון

התחלות הבנייה בהתחדשות העירונית בירידה - בעיקר במקומות שבהם נזקקים למיגונים

כמעט 90% מהתחלות הבנייה בהתחדשות עירונית נרשמו במחוזות תל אביב, המרכז וירושלים ● טיוטת חוק ההסדרים לא מציעה מענה להיעדר ההיתכנות הכלכלית לפרויקטים בפריפריה

אולה אקסלרוד, מנהלת אגף המטרו / צילום: כדיה לוי

"יש ערים שדבקות בעמדה שלכל משק בית יש שני רכבים. זה עצוב מאוד"

רוב הציבור לא מכיר את אולה אקסלרוד, שמונתה לאחרונה למנהלת אגף המטרו במינהל התכנון, אבל הפרויקט הגדול ביותר שתוכנן בישראל נמצא בידיים שלה ● בראיון ראשון היא מספרת על האתגרים שעומדים בפני הפרויקט ומזהירה: "במקום שעה וחצי, אנשים יעמדו בפקקים ארבע שעות"

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

המשרדים של רגב וגלנט לא מתקשרים. לא למדנו כלום מה-7/10

כלי התקשורת הוצפו בתלונות של מילואימניקים שהוקפצו לבסיסים במהלך החג, אך התקשו להגיע בהעדר תחבורה ציבורית ומענה מספק מטעם הצבא ● במשרד התחבורה טוענים כי: "משרד התחבורה עומד לרשות משרד הביטחון על פי דרישותיו" ● במשרד הביטחון השיבו: "מצופה ממשרד התחבורה לסייע במסגרת אחריותו"

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP- Charles Sykes, Gregory Payan, Evan Vucci ,Phelan M. Ebenhack ,Ebrahim Noroozi

לתרופת הפלא לגבריות יש תופעות לוואי. אף אחד לא מדבר עליהן

אנשי השיווק בעסקי הסטרואידים מוכרים חלומות על "חיזוקים" לחדר הכושר ולחדר המיטות, אבל רק מעטים מדברים על תופעות הלוואי ● באופן אירוני, הטסטוסטרון מגביר את הגבריות אך עלול להוריד לאפס את ספירת הזרע ● קליניקה מתמחה: "מתן מרשמים זו אמנות, לא מדע"

חץ דורבן, מערכת ההגנה של אלביט / צילום: אלביט

לא רק נשק: הישראליות שמככבות גם בעולם התעופה והלוויין

מערכות של אלביט במאות מיליוני דולרים יותקנו בנגמ"שים אמריקאיים חדשים, אורביט טכנולוג'יס קיבלה הזמנה מאינטגרטור מוביל באירופה וחברת מנועי בית שמש פורחת בעולם התעופה וההתייחסות של שר הביטחון לשעבר ויו"ר התעשייה האווירית עמיר פרץ לאירועי 7 באוקטובר ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מנהיגי מדינות ההסכמה לקראת החתימה בוורסאי. ההסכם יצר את הסדר החדש, שהאו''ם הוא הביטוי העליון שלו / צילום: Associated Press

גבולות לאומיים: מי המציאו אותם, מי ניסו להתנגד להם, ואיך הם הפכו לנורמה של התנהגות בינלאומית

לפני המהפכה הצרפתית לא היו גבולות לאומיים. היו גבולות אימפריאליים גמישים וארצות התפשטו לכל עבר וגנבו טריטוריות מכל הבא ליד ● זה התחיל להשתנות לפני קצת יותר ממאה שנה ● מספר קטן של ארצות בעולם מסרבות להכיר חד–משמעית בגבולותיהן. ישראל היא אחת מהן. יש מחיר ● טור מורחב

סובארו פורסטר 2024 / צילום: יח''צ

הדיל של סובארו: תביאו 200 אלף שקל, תקבלו סוס עבודה יפני

העדכון התקופתי שעבר הקרוס־אובר הוותיק של סובארו העניק לו מראה רענן, תא נוסעים מתוחכם ונוחות נסיעה משודרגת ● אך התמחור מציב אותו בפלח צפוף מול מתחרים ראויים