גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גורמים ישראלים: התקדמות משמעותית בשיחות בקהיר

הנייה מאיים: המשך פעילות צה"ל בעזה תוביל לקריסת השיחות • 9 רקטות במטח לעמק החולה • גורמים ישראלים: התקדמות משמעותית בשיחות בקהיר • גלנט למשפחות חטופים: "עושים הכול כדי לממש את ההזדמנות שנוצרה" • לוחם נפצע קשה בצפון הרצועה • עדכונים בולטים

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל
כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

עדכונים שוטפים

20:45 - הנייה מאיים: המשך פעילות צה"ל בעזה תוביל לקריסת השיחות

20:43 - הרקטות לעמק החלוה נפלו בשטחים פתוחים, מטוסי קרב תקפו בדרום לבנון

דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב מארון א-ראס שבדרום לבנון. בנוסף, מטוסי קרב תקפו תשתיות להכוונת טרור במרחבים עייתא א-שעב וחולא שבדרום לבנון.

בהמשך להתרעות בעמק החולה, דובר צה"ל עדכן כי זוהו תשעה שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים. בירי מוקדם יותר לגליל העליון ולגליל המערבי זוהו כ-15 שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם יורטו, אין נפגעים.

20:31 - 9 רקטות במטח לעמק החולה, לא ידוע על נזק

20:18 - אזעקות בעמק החולה

20:00 - גורמים ישראלים: התקדמות משמעותית בשיחות בקהיר

גורמים ישראלים מדווחים על התקדמות משמעותית בשיחות של ראש שב"כ רונן בר והמשלחת הביטחונית בקהיר מול המצרים בנושא ציר פילדלפי ומעבר רפיח. בין היתר, עלה בדיונים שעם התקדמות בעסקת חטופים והפסקת האש תתאפשר הפעלה מחודשת של מעבר רפיח - בלי נוכחות אנשי חמאס ובלי דגל הרשות הפלסטינית. כמו כן, לישראל תהיה זכות וטו על רשימת המפעילים של המעבר.

19:01 - אותרה נפילה אחת בקיבוץ בגליל העליון, אין נפגעים, נגרם נזק למבנה

18:59 - חמאס: "נתניהו מציב מכשולים במו"מ, קוראים למתווכות להתערב"

בארגון הטרור התייחסו להודעה מאמש שבה הציג רה"מ את "הקווים האדומים" במגעים לעסקה. "נתניהו מציב יותר מכשולים בפני המשא ומתן ומסלים את תוקפנותו כדי לסכל את כל המאמצים להגיע הסכם", אמרו בחמאס. "אנחנו קוראים למתווכות להתערב, להפעיל לחץ".

18:38 - יירוטים רבים במטח לגליל העליון, לא ידוע על נפילות

18:31 - אזעקות בקריית שמונה והסביבה

18:30 - רויטרס: איראן מרחיבה שני מתקני טילים בליסטיים

צילומי לוויין עדכניים שפורסמו בסוכנות הידיעות רויטרס הערב (שני) מראות כי מתבצעות שני הרחבות של שני מתקני טילים בליסטיים איראניים מרכזיים. לפי הערכה של שני חוקרים אמריקנים לרויטרס, האיראנים מתכוונים להגביר את ייצור הטילים - מסקנה שאושרה בידי שלושה בכירים אמריקנים.

לפי הדיווח, הרחבת המתקנים איראניים מגיעה אחרי עסקה בין איראן לרוסיה, שבמסגרתה יסופקו טילים למלחמה באוקראינה. זאת בנוסף לאספקת הטילים לחות'ים בתימן ולחיזבאללה. לכתבה המלאה ב-N12

18:23 - המטח לגליל המערבי: שבעה שיגורים שחצו משטח לבנון נפלו בשטחים פתוחים

18:15 - גלנט למשפחות חטופים: "עושים הכול כדי לממש את ההזדמנות שנוצרה"

שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם משפחות חטופים והשיב לשאלות בנוגע למאמצים הנעשים ליצירת התנאים לעסקה חדשה. גלנט אמר לבני המשפחות כי "מערכת הביטחון על כלל גופיה רואה בהשבת החטופים יעד מרכזי שיש להתקדם להשגתו ועלינו לעשות הכול על מנת לממש את ההזדמנות שנוצרה כרגע".

גלנט הוסיף כי "הלחץ הצבאי יצר את התנאים שמאפשרים להתקדם לעסקה. מערכת הביטחון תדע גם לעצור וגם לחזור להילחם בכל מקום בעזה ככל שיידרש. עלינו לנצל את הלחץ הצבאי כדי להניע את העסקה ולא להחמיץ אותה".

17:58 - אחרי שעות של שקט: אזעקות בשתולה, פסוטה ונטועה שבגליל המערבי

17:43 - שליח ביידן הגיע לקהיר לשיחות על עסקת חטופים

השליח המיוחד של נשיא ארה"ב למזרח התיכון, ברט מקגורק, הגיע לביקור בקהיר. בהמשך השבוע יגיע מקגורק גם לישראל. ביקורו באזור נועד להמשך השיחות על עסקת חטופים חדשה.

15:34 - סמוטריץ' במסר לנתניהו: "לא נהיה חלק מעסקה של כניעה לחמאס"

שר האוצר תקף את ראש הממשלה על רקע ההתקדמות במגעים לעסקת חטופים חדשה: " העסקה הזו היא תבוסה והשפלה של מדינת ישראל וניצחון לסינוואר, זה הכישלון המוחלט, לא הניצחון המוחלט"

14:38 - לפיד לנתניהו: "יש עסקה על השולחן. אם סמוטריץ' ובן גביר יפרשו - תקבל ממני רשת ביטחון"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בפתח ישיבת סיעת יש עתיד: "זה לא נכון שנתניהו צריך לבחור בין עסקת החטופים להמשך הכהונה שלו כראש ממשלה. שיעשה את העסקה. אם סמוטריץ' ובן גביר יפרשו, הוא יקבל ממני רשת ביטחון"

13:25 - צה"ל חיסל את מצטפא חסן סלמאן, מחבל ביחידת הרקטות וטילים של ארגון הטרור חיזבאללה

במהלך הלילה צה"ל תקף וחיסל באמצעות כלי טיס את המחבל מצטפא חסן סלמאן במרחב אל -קליילה. חסן סלמאן שימש כמחבל ביחידת הרקטות והטילים של ארגון הטרור חיזבאללה, ולקח חלק בתכנון וההוצאה לפועל של מגוון פעילויות טרור נגד מדינת ישראל.

07:31 - עשרות קילומטרים מהגבול: צה"ל תקף במהלך הלילה יעדי חיזבאללה בעומק לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אתר צבאי של חיזבאללה, לצד מחסן אמל"ח ותשתיות טרור נוספות במרחב ג'בל תורא. עוד הותקפו - מבנה צבאי במרחב תלוסה ותשתיות טרור במרחבים חולא ועייתא א-שעב. בלבנון מדווחים על פיצוצי משנה רבים כתוצאה מהתקיפות. 

06:13 - מטרה אווירית חשודה יורטה בשמי לבנון

דובר צה"ל: לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אווירית חשודה בשמי לבנון. המטרה לא חצתה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

05:57 - קצין מחטיבה 7 נפצע קשה בקרב ברצועת עזה

מדובר צה"ל נמסר כי קצין לוחם מגדוד 82 שבחטיבה 7 של חיל השריון נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הקצין פונה לקבלת טיפול רפואי ומשפחתו עודכנה.

05:18 - דובר צה"ל: ההתרעות בנחל עוז - בשל זיהוי שווא 

04:57 - צבע אדום בעוטף עזה

אזעקה נשמעה בקיבוץ נחל עוז.

04:25 - צבא ארה"ב: יורטו ארבעה כטב"מים של החות'ים

הפיקוד המרכזי של צבא ארה"ב (סנטקום) הודיע שבמהלך 24 השעות האחרונות כוחותיו השמידו שני כתב"מים של החות'ים באזורים שבשליטת הארגון בתימן. במקביל, כוחות בעלות הברית השמידו שני כתב"מים נוספים של החות'ים מעל מפרץ עדן.

03:17 - מטרה אווירית חשודה יורטה במרחב ים סוף

דובר צה"ל: מטוס קרב יירט מטרה אווירית חשודה שהייתה בדרכה לשטח הארץ ממרחב ים סוף. המטרה לא חצתה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות.

00:59 - דובר צה"ל עדכן שצה"ל תוקף כעת מטרות של חמאס במרכז רצועת עזה

00:45 - צה"ל מעדכן: האזעקה בתלמי אליהו - בשל זיהוי שווא

00:21 - אזעקות בעוטף עזה

התרעות על ירי רקטות הופעלו ביישוב תלמי אליהו שבעוטף עזה.

20:59 - מטרה חשודה יורטה ברמת הגולן

מצה"ל נמסר כי בהמשך להתרעות שהופעלו ברמת הגולן, לוחמי הגנה אווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון.

20:42 - אזעקות הופעלו במסעדה ובבוקעתא שבצפון הגולן

20:06 - מג"ד 52 שבחטיבה 401 של חיל השריון נפצע בינוני ברפיח, משפחתו עודכנה

בזמן שהמג"ד שנפצע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הוא אמר בקשר: "תחנות לוקו כאן קודקוד, תמשיכו להילחם - פרקו להם את התחת. אני הולך לבית החולים ואני חוזר אליכם".

19:38 - נתניהו: "עמדתי האיתנה הביאה את חמאס להיכנס למשא-ומתן, אלו העקרונות שישראל מסכימה עליהם"

לשכת ראש הממשלה פרסמה הודעה לקראת יציאת המשלחת הישראלית לדוחה ביום רביעי לחידוש המשא-ומתן לעסקת חטופים חדשה. בהודעה תיאר ראש הממשלה בנימין נתניהו את העקרונות שלגביהם הסכימה ישראל לקראת חידוש השיחות ואת "הקווים האדומים" של ישראל במגעים עם חמאס. ההודעה פורסמה עם תחילתה של התייעצות מצומצמת על המשא-ומתן שכינס נתניהו בלשכתו יחד עם שר הביטחון יואב גלנט ובכירי מערכת הביטחון.

18:22 - גלנט בחרמון: "גם אם נגיע להסדרה בדרום, כאן נמשיך להילחם"

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב מבצעית בפסגת החרמון וקיבל מהמפקדים סקירה על הלחימה מול חיזבאללה וניסיונות ההתבססות של איראן ושלוחיה ברמת הגולן. בהמשך הוא שוחח עם לוחמי גדוד 53 בשריון ושמע על הלחימה ברצועת עזה ועל חיזוק המוכנות לאפשרות של פעולה נגד חיזבאללה.

גלנט הדגיש בפני הלוחמים כי מטרתם המרכזית היא לשחוק את מוכנות האויב ולחזק את מוכנות צה"ל לכל התפתחות אפשרית. "נתתי הנחיה ברורה לכוחות גם בדרום וגם בצפון - אלה שתי גזרות נפרדות", אמר גלנט. "גם אם נגיע להסדרה בעסקה של חטופים, זה לא מחייב את מה שקורה כאן, אלא אם חיזבאללה יגיע להסדרה. גם אם תהיה הפסקת אש שם, כאן ממשיכים להילחם ועושים את כל מה שצריך. הדבר הזה הוא שמביא את התוצאות".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

מרוץ החימוש בבינה מלאכותית / איור: גיל ג'יבלי

מרוץ החימוש בבינה מלאכותית: 5 חברות ישראליות שעשויות למצוא עצמן על המדף

חברות רבות מתקדמות במרוץ ה־AI באמצעות רכישת חברה אחרת המתמחה בתחום ● הפתרון נוח גם לנרכשת, שלא תצטרך להתחרות עוד בשוק הרווי ● האם אלה החברות שיהפכו למטרות אטרקטיביות לרכישה? ● המוחות היהודיים שבחזית ה-AI, פרויקט מיוחד

שמאלץ, מבית סבא וסבתא / צילום: אנטולי מיכאלו

אינטימיות עם 10 מקומות: חמ”ל האוכל שהפך למסעדה הכי מסקרנת ביפו

את "אאוט אוף דה בוקס" אפשר להגדיר כאופציה כיפית לימים לא שפויים או מטבח יהודי-תל אביבי עם טוויסט: לא מחייב, לא מעוצב, לא יקר

מנהיגי מדינות ההסכמה לקראת החתימה בוורסאי. ההסכם יצר את הסדר החדש, שהאו''ם הוא הביטוי העליון שלו / צילום: Associated Press

גבולות לאומיים: מי המציאו אותם, מי ניסו להתנגד להם, ואיך הם הפכו לנורמה של התנהגות בינלאומית

לפני המהפכה הצרפתית לא היו גבולות לאומיים. היו גבולות אימפריאליים גמישים, וארצות התפשטו לכל עבר וגנבו טריטוריות מכל הבא ליד ● זה התחיל להשתנות לפני קצת יותר ממאה שנה ● מספר קטן של ארצות בעולם מסרבות להכיר חד-משמעית בגבולותיהן. ישראל היא אחת מהן. יש מחיר ● טור מורחב

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מי היה היורש של נסראללה שישראל ניסתה לחסל

איזה מבין שלושת מגדלי עזריאלי בתל אביב הוא הגבוה ביותר, מה מייצרים משיח הקמליה הסינית, ומה היה השם הקודם של שדרות בן גוריון בתל אביב? ● הטריוויה השבועית

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

האם זהות יוצר הביטקוין תיחשף? כך נטען בסדרה תיעודית חדשה של HBO

הסדרה שתשודר ביום רביעי הבא מתיימרת לחשוף את אחת התעלומות הגדולות של השנים האחרונות - זהותו של סאטושי נקמוטו, יוצר הביטקוין, שירד למחתרת לפני 14 שנה ● לטענת היוצרים, החשיפה תטלטל את העולם הפיננסי

עינת פלד-שפירא, מנכ''לית רשת Be היוצאת / צילום: עומר וידר

מנכ"לית רשת הפארם Be, עינת פלד-שפירא, ביקשה לסיים את תפקידה

המנכ"לים המשותפים של שופרסל, האחים יוסי ושלומי אמיר, הודו לפלד-שפירא על תרומתה לקבוצה ● מהחברה נמסר כי תפעל לאיתור ולמינוי מנכ"ל חדש לרשת Be פארם

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

המשרדים של רגב וגלנט לא מתקשרים. לא למדנו כלום מה-7/10

כלי התקשורת הוצפו בתלונות של מילואימניקים שהוקפצו לבסיסים במהלך החג, אך התקשו להגיע בהעדר תחבורה ציבורית ומענה מספק מטעם הצבא ● במשרד התחבורה טוענים כי: "משרד התחבורה עומד לרשות משרד הביטחון על פי דרישותיו" ● במשרד הביטחון השיבו: "מצופה ממשרד התחבורה לסייע במסגרת אחריותו"

איליה סוצקבר / איור: גיל ג'יבלי

מילד מחונן במשפחת עולים בירושלים ועד לצמרת מהפכת ה-AI

איליה סוצקבר, אחד המוחות המבריקים בתחום, מזהיר זה שנים על הסכנות בפיתוחי בינה מלאכותית ● הוא עזב את OpenAI, שהיה ממייסדיה, והחליט להקים חברה חדשה שבתוך שלושה חודשים הצליחה לגייס מיליארד דולר ● בענף ממתינים למימוש הבטחתו הגדולה: פיתוח בינה מלאכותית שתשנה את העולם - מבלי להרוס אותו ● המוחות היהודיים שבחזית ה-AI, פרויקט מיוחד

שקנאי בחולה / צילום: לירון שפירא,  החברה להגנת הטבע

אוכלות 6,000 עכברים בעונה: החוקר שגייס תנשמות לעזרת חקלאי האזור חושש עכשיו לגורלן

פרופ' יוסי לשם שינה מהיסוד את האופן שבו חיל האוויר מתמודד עם תאונות צפרות, גייס את התנשמות כדי לעזור לחקלאים ויזם שורה של שיתופי פעולה אזוריים ● עכשיו הוא מוטרד מפגיעת המלחמה בציפורים הנודדות, מה שעלול לשנות את האקולוגיה באירופה כולה

שי אהרונוביץ', מנכ''ל רשות המסים / צילום: יוסי זמיר

ביטול שטר ה-200 שקלים והגזירות שעל השולחן. מנהל רשות המסים מדבר

בין דיוני התקציב לסיורים בצפון המופגז והערכת הנזקים, מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ' מסכם את השנה הראשונה בתפקיד בראיון בלעדי לגלובס ● לדבריו, הגזירות הצפויות בחוק ההסדרים הן הרע במיעוטו, כולל הקפאת מדרגות המס: "הציבור חייב להפנים את גודל המשבר"

מיקי לוי, יש עתיד / צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת

בין יוזמה לתגובה: כך התעצבה תפיסת הביטחון של מדינת ישראל

התנהלות המלחמה מעלה שאלות לגבי האופן בו ישראל מסתדרת בשכונה ● חזרנו להיסטוריה ובדקנו כיצד התגבשה האסטרטגיה הביטחונית של ישראל ● מ"קיר הברזל" של ז'בוטינסקי, דרך התאמת הגישה מלוחמה במדינות ללוחמה בארגוני טרור ועד להשפעות 7 באוקטובר

נשיא צרפת, עמנואל מקרון / צילום: ap, Stephanie Scarbroug

אמברגו נשק צרפתי על ישראל: מקרון הוא לא שארל דה גול

שבוע לאחר תחילת התמרון בלבנון, נשיא צרפת קורא להפסיק לספק נשק "שישמש למלחמה בעזה" ● מקרון מנסה מצד אחד לשמר את ההשפעה בלבנון, ומצד שני שואף להוביל למהלך משמעותי נגד ישראל ● אבל לא רק שהתרומה של צרפת ליבוא הביטחוני של ישראל אפסית, מקרון גם לא יצליח לרתום למהלך את המדינה המשמעותית ביותר

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: יוסי זמיר

"מעולם לא ביקשתי לעשות משהו שהוא רק עבור חרדים; שום קבוצת ייחוס לא נמצאת אצלי לפני טובת הממלכה"

יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, סוגר עוד מעט שנתיים סוערות בתפקיד, ובראיון לגלובס הוא קובע שני יעדים מרכזיים לסוף השנה הקלנדרית: 60 אלף עובדים זרים בענף הבנייה, ועד 70 אלף יחידות דיור בשיווקים מוצלחים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

איך נראית דירה ממוצעת שנמכרה בישראל 2024?

גובה עסקת הנדל"ן הממוצעת ב-2024 הגיע ל־2.3 מיליון שקל • מה ניתן לקבל בסכום זה?

נתן חץ ואהרון פרנקל / צילום: תמר מצפי, אלי אטקין

אהרון פרנקל מסתער על אלוני חץ בהשקעה של 800 מיליון שקל - מדוע נתן חץ לא חושש מהשתלטות?

פרנקל, שרשם בשנים האחרונות רווחים עצומים מהשקעותיו במניות גב-ים ואירונאוטיקס, בדרך להפוך לבעל המניות הגדול בחברת הנדל"ן המניב, לצד המנכ"ל נתן חץ ● חץ: "אהרון נכנס בדלת הראשית, הוא משקיע מכובד, שמביע אמון בחברה. המקרה שלו לא דומה לזה של האחים אמיר בשופרסל"

קופסת פרס הנובל / צילום: Associated Press, Niklas Halle'n

רגע לפני הנובל: החוקרים שעולם המדע מהמר עליהם

חוקרי המוח שגילו איך אנחנו מאמצים הרגלים, הכלכלנים שהוכיחו בכלים כמותיים את ההשפעה של מדיניות ציבורית על התל"ג, והפיזיקאי הישראלי שהראה איך יוצרים חומר חדש ● אלה החוקרים והמחקרים פורצי הדרך שהוכרו כראויים לנובל ● מה הסיכוי שהם גם יזכו?

סובארו פורסטר 2024 / צילום: יח''צ

הדיל של סובארו: תביאו 200 אלף שקל, תקבלו סוס עבודה יפני

העדכון התקופתי שעבר הקרוס־אובר הוותיק של סובארו העניק לו מראה רענן, תא נוסעים מתוחכם ונוחות נסיעה משודרגת ● אך התמחור מציב אותו בפלח צפוף מול מתחרים ראויים

שגית דותן / צילום: אורן דאי

שגית דותן נבחרה למנכ"לית מקס במקום רון פאינרו

דותן תחליף את רון פאינרו שכיהן כמנכ"ל מקס בשמונה השנים האחרונות ● בתפקידה האחרון, דותן כיהנה כמשנה למנכ"ל וכסמנכ"לית לקוחות פרטיים בחברה ● המינוי מותנה באישור המפקח על הבנקים בבנק ישראל, ומועד הכניסה לתפקיד ייקבע בהמשך

ישראל מצליחה לשנות את המזרח התיכון? זה מה שחשבו מומחים מהעולם

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן נעזרת ברוצחים שכירים כדי להוציא פעולות נגד ישראל ברחבי העולם, האם ישראל תצליח לשנות את המזרח התיכון, ופרטים חדשים על מבצע הביפרים בלבנון ● כותרות העיתונים בעולם

ארז דהבני, מנכ''ל ויו''ר בלדי, ועובדי המפעל / צילום: דן פרץ

לאחר עיכובים ושיפור בריבית למשקיעים: בלדי צפויה להשלים הנפקת האג"ח

חברת המזון של ארז דהבני הבטיחה גיוס של כ-300 מיליון שקל במכרז המוסדי ● עיקר תמורת הגיוס תשמש למחזור חובות יקרים ולצמצום הערבויות שהעמיד בעל השליטה