גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה מעורבת בוול סטריט; סולאראדג' קפצה בכ-9%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● נעילה מעורבת באירופה ● מדד ניקיי עלה בכ-0.5%, מדד הנג סנג צלל ב-2% ● ענקית המדיה פרמאונט גלובל מתמזגת עם סקיידנס מדיה ● מיטב: "שוק המניות ממשיך להתנפח ולהתנתק מהכלכלה, ממליצים להקטין חשיפה למניות בארה"ב לטובת שווקי אסיה" • בארה"ב עונת הדוחות נפתחת, בחמישי יפורסם שם מדד המחירים לצרכן

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק עלה ב-0.3%, ה-S&P 500 הוסיף לערכו 0.1% והדאו ג'ונס ירד ב-0.1%.

22:00

מניות השבבים ממשיכות במומנטום החיובי. אנבידיה  עולה ב-2.3%, AMD  מטפסת ב-3%, סופר מיקרו קומפיוטר  מזנקת בכ-7%, ברודקום  עולה ב-2% ואינטל  מטפסת בכ-5%.

20:47

המגמה המעורבת בוול סטריט נמשכת. הנאסד"ק עולה ב-0.3%, ה-S&P 500 מוסיף לערכו 0.1% והדאו ג'ונס יורד ב-0.2%.

מניית הביוטק גיליאד סיינס  נסחרת במגמה חיובית לאחר שקיבלה העלאת המלצה מחברת ההשקעות ריימונד ג'יימס. 

במקביל, מניית הבנק האזורי PNC  נסחרת בעליות קלות לאחר שב-USB שדרגו את המלצתם על המניה לקנייה מניטרלי.

גם מניית חברת בגדי ספורט קולומביה  נסחרת בעליות לאחר שבנק ההשקעות סטיפל שדרגו את המלצתם על המניה לקניה מהחזק. בבנק ההשקעות הדגישו כי הם רואים פוטנציאל חיובי בהכנסות החברה לאור העלייה בטיולים בחיק הטבע. 

מנגד, מניית קיקורפ  - נסחרת בירידות לאחר שב-USB הורידו את המלצתם על המניה ל-ניטרלי מקניה. בבנק ציינו כי למניית החברה חסרים זרזים לעת עתה והלערכתם המניות מוערכות יתר על המידה.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט יורדים בשעה זו בכ-1%. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 85.7 דולרים ומחירה של חבית מסוג WTI נסחר סביב 82.2 דולרים.

19:29

מגמה מעורבת בוול סטריט: הדאו ג'ונס יורד ב-0.2%, S&P 500 נסחר סביב רמות הבסיס ומדד נאסד"ק עולה ב-0.1%.

מניית חברת הביופארמה מורפיק הולדינס מזנקת במעל ל-75% לאחר שדווח כי חברת איליי לילי  תרכוש את החברה תמורת 3.2 מיליארד דולר. העסקה צפויה להעניק לאיליי לילי גישה לפורטפוליו של מורפיק של טיפולים בפיתוח, כמו למחלות הקוליטיס ומחלת הקרוהן. 

גם מניית דומינוס פיצה  נסחרת בעליות לאחר שדווח כי חברת שירותי הפיננסים ביירד, שידרגה את המלצתה על המניה לדירוג גבוה יותר. להערכת החברה, היסודות החזקים של דומינוס הגבירו באופן משמעותי את אמון המשקיעים בחברה. במקביל, בביירד הדגישו את גישת הפרסום של דומינו'ס פיצה, מבחר המוצרים, התפעול,  והצעת הערך המשופרת שמציגה החברה. 

18:56

יום המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת. הדאקס עלה ב-0.1%, הפוטסי הבריטי השיל כ-0.1% מערכו והקאק הצרפתי ירד ב-0.6%.

18:11

המסחר בוול סטריט מתנהל לפי שעה בעליות קלות. הדאו ג'ונס עולה ב-0.4%, S&P 500 מוסיף 0.1% לערכו ומדד נאסד"ק עולה בשיעור דומה.

מניית סולאראדג'  קופצת בכ-11% וזוכה להעלאת המלצה מבנק אוף אמריקה: "אנו משדרגים את המלצתנו על מניית סולארדג' מ"ביצועי חסר" ל"נייטרלי", מכיוון שאנו סבורים שהנסיגה האחרונה במחיר המניה מתמחרת תרחיש גרוע ביותר בלתי סביר של מחיקות מלאי, חוסר התאוששות בערוץ המלאי עד 2025 וחוסר יכולת להפיק רווח מהמאזן".

עוד נמסר מטעם הבנק כי: "מניית סולאראדג' נסחרת כעת קרוב לשפל של השנה לאחר החמצת התחזית לרבעון השני, והיא מפגרת אחרי עמיתיה בתחום הסולארי. בעוד שהשווי נראה אטרקטיבי ברמות הנוכחיות, אנו מחפשים נתיב מוחשי יותר להתאוששות הרווח ותזרים המזומן לפני שנתחיל להיות שוריים יותר על המניה".

תשואות האג"ח האמריקאיות מטפסות בשעה זו. התשואה ל-10 שנים נסחרה סביב 4.28% והתשואה לשנתיים עומדת על 4.62%.

16:40

פתיחה ירוקה בוול סטריט, מדד הדאו ג'ונס מטפס ב-0.6%, S&P 500 מוסיף 0.2% ומדד נאסד"ק נסחר בצמוד לרמות הבסיס.

עונת הדוחות של הרבעון השני בוול סטריט תפתח השבוע עם הבנקים הגדולים. השבוע ידווחו סיטיגרופ , וג'יי. פי מורגן , כמו גם ענקית המשקאות פפסיקו , וחברת התעופה דלתא .

מניית השבבים אנבידיה מזנקת ב-3.7%, ומניית סופר-מיקרו  קופצת ב-6%. מניית טסלה מאבדת 2.1%, לאחר שבשבוע שעבר זינקה בכ-20%.

סופר מיקרו קומפיוטר, יצרנית שרתי הבינה המלאכותית, בעלת שווי השוק של 49 מיליון דולר, שרק בחודש מרץ נכנסה למדד S&P 500, עשויה להצטרף למועדון הטריליון דולר, בו חברות אפל, מיקרוסופט, אנבידיה, וקבוצה מצומצמת של חברות נוספות, וכל זאת הודות לצורך ההולך וגובר בשוק לשירותי הבינה המלאכותית. 

החברה עובדת בצורה צמודה עם ענקיות הבינה המלאכותית אנבידיה, ADM, אינטל ואחרות, וברבעון הקודם החברה דיווחה על עליה של 200% בהכנסות מהשנה לפניה, כמו גם זינוק של של 308% בהכנסות פר מניה. בדיווח של החברה נכתב כי היא צומחת בקצב של פי 20 יותר מהחברה הממוצעת בענף. כתוצאה מכך החברה משתלטת על נתח שוק רחב יותר, דבר התואם את התחזית של בנק אוף אמריקה, שצופה עלייה משליטה ב-10% בנתח השוק, ל-17% - עד 2026.

15:15

המסחר באירופה מתנהל בעליות שערים ולא הושפע בינתיים נוכח תוצאות הבחירות בצרפת שם הפתיע גוש השמאל בנצחונו. המשקיעים מעכלים הבוקר את ההשלכות על הכלכלה הצרפתית לאחר הבטחות הבחירות שדיברו על הרחבת ההוצאה הציבורית, העלאת שכר המינימום והורדת גיל הפרישה. מדד הקאק הצרפתי עולה בכ-0.2%, מדד פוטסי ב-0.4% ומדד דאקס ב-0.4%.

בוול סטריט החוזים העתידיים נסחרים כעת ביציבות ובשינויים מזעריים. 

סולאראדג'  מזנקת בכ-5% בטרום מסחר לאחר שנבחרה על ידי אוניברסיטת רוטגרס מניו ג'רסי להקים עבורה פיילוט מחקר. 

14:44

עסקת ענק: ענקית המדיה פרמאונט גלובל  הסכימה להתמזג עם חברת סקיידנס מדיה, בעסקה המעבירה את השליטה למשפחת אליסון מידי משפחת רדסטון. רדסטון, אשר החזיקה בכ-77% ממניות ההצבעה בחברה, הסכימה למכור את השליטה תמורת 2.4 מיליארד דולר, הרבה יותר מהדיווחים הקודמים שעמדו על 1.75 מיליארד דולר. 

לאחר שאיבדה יותר ממחצית מערכה מתחילת שנת 2023, המשקיעים נראים מעודדים מהעברת הבעלות והמניה מגיבה בעליות של כ-3% נכון לכתיבת שורות אלה.

14:19

קספר קוצ'לי, כלכלן ביוליוס בר סבור שהאירו נשאר פגיע לחדשות מהחזית הפיסקלית של צרפת. "עם אי הוודאות הפוליטית הנמשכת ולוח זמנים לא ברור להרכבת ממשלה חדשה,. בהתאם לכך, האירו נשאר במסלולו הנוכחי, נע סביב היעד שלנו EUR/USD 1.08, מצפה לבהירות רבה יותר ונראה כי יישאר פגיע לחדשות מהחזית הפיסקלית של צרפת".

11:28

לאחר הפתיחה השלילית, המסחר באירופה עובר לעליות שערים וזאת  לנוכח בעקבות תוצאות הבחירות בצרפת שם הפתיע גוש השמאל בנצחונו. המשקיעים מעכלים הבוקר את ההשלכות על הכלכלה הצרפתית לאחר הבטחות הבחירות שדיברו על הרחבת ההוצאה הציבורית, העלאת שכר המינימום והורדת גיל הפרישה. מדד הקאק הצרפתי עולה בכ-0.5%, מדד פוטסי ב-0.4% ומדד דאקס ב-0.1%. 

10:18

המסחר באירופה נפתח הבוקר בירידות שערים וזאת בעיקר בעקבות תוצאות הבחירות בצרפת שם הפתיע גוש השמאל בנצחונו. המשקיעים דואגים בוודאי לכלכלה הצרפתית לאחר הבטחות הבחירות שדיברו על הרחבת ההוצאה הציבורית, העלאת שכר המינימום והורדת גיל הפרישה. מדד הקאק הצרפתי יורד בכ-0.5%, מדד פוטסי ב-0.4% ומדד דאקס ב-0.1%. 

באסיה נפתח שבוע המסחר במגמה מעורבת. ביפן מדד ניקיי עלה הבוקר בכ-0.1% אך בסין נרשמו ירידות שערים, מדד שנחאי ירד ב-0.9% ומדד הנג סנג ב-2%, מדד קוספי הדרום קוריאני עלה מעט ב-0.1%. 

08:53

המסחר באירופה יפתח הבוקר בתוך מציאות פוליטית מורכבת - בצרפת, למרות הניצחון המפתיע גוש השמאל, לאף גוש לא צפוי רוב בפרלמנט, וצרפת נכנסת לטריטוריה לא-מוכרת מבחינה פוליטית. האי-ודאות ששוררת כעת במערכת הפוליטית הצרפתית צפויה לחלחל אל הבורסה של צרפת לפחות בשעות הפתיחה הבוקר. בבריטניה, מפלגת הלייבור ניצחה ברוב מוחץ את המפלגה השמרנית, חילופי השלטון עלולים גם הם לתרום לחוסר ודאות בכלכלה הבריטית. 

באסיה נפתח שבוע המסחר במגמה מעורבת. ביפן מדד ניקיי עולה הבוקר בכ-0.5% אך בסין נרשמות ירידות שערים, מדד שנחאי יורד ב-0.5% ומדד הנג סנג ב-1.5%, מדד קוספי הדרום קוריאני עולה מעט ב-0.1%. 

בארה"ב החוזים העתידיים על המדדים המובילים נסחרים הבוקר בירידות קלות של כ-0.1%. 

בשישי האחרון, מדד הדאו ג'ונס עלה בכ-0.2%, מדד ה-S&P 500 שוב שבר שיא ועלה בכ-0.5%. גם הנאסד"ק קפץ בכ-0.9% ונסחר ברמות שיא. שלושת המדדים רשמו שבוע חיובי, כשהדאו עלה בממוצע שבועי בכ-0.5%, הנאסד"ק עלה ב-3.4% וה-S&P 500 עלה ב-1.8%. מתחילת השנה עלה ה-S&P 500 ב-16%, והנאסד"ק ב-22%.

מניית טסלה  עקפה בשישי את רף ה-250 דולר, המחיר הגבוה ביותר בו נסחרה המניה מתחילת השנה ונסקה לרמה של 77% מעל השפל באפריל, וכעת מציגה תשואה חיובית מתחילת השנה. ברקע: הכוונה להשיק דגמים חדשים ואת פרוייקט ה"רובו-טקסי" - שצפוי להיחשף בחודש הבא. כעת, המשקיעים ממתינים לפרסום הדוחות הרבעוניים של החברה שצפויים להתפרסם ב-23 ביולי. 

השבוע תיפתח בוול סטריט עונת הדוחות וכנהוג הבנקים ידווחו ראשונים - ג’יי.פי מורגן, וולס פארגו וסיטי בנק ביניהם, כמו כן תדווח גם פפסי קולה. 

בשוק הסחורות, מחיר חבית נפט מסוג ברנט עמד ביום שישי על כ-86.9 דולר, עלייה של יותר מ-10% בחודש האחרון. בבנק לאומי ציינו כי עליית מחירי הנפט, למרות התחזקות הדולר בעולם, משקפת חששות להתרחבות הסכסוך הגיאו-פוליטי במזרח התיכון, שתרמו לעליית פרמיית הסיכון הגלומה במחיר הנפט.

בארה"ב, בסוף השבוע האחרון (ו') פורסמו נתוני דוח התעסוקה בארה"ב שהצביעו על תוספת של 206 אלף משרות ביוני, קצת מעל הצפי, שעמד על 191 אלף משרות חדשות. הנתון הקודם בחודש מאי עמד על 272 אלף משרות חדשות. שיעור האבטלה עמד על 4.1%, בעוד האנליסטים ציפו כי שיעור האבטלה ביוני יעמוד על 4%, בדומה לחודש מאי.

ביום חמישי יתפרסם בארה"ב הנתון החשוב של השבוע - מדד המחירים לצרכן לחודש יוני. נזכיר שהאינפלציה לחודש מאי עלתה בשיעור הנמוך ביותר השנה ושיו"ר הבנק אמר ש"הנתון הזה מראה שאנחנו בדרך הנכונה אל אינפלציית היעד", בחמישי תיבחן אמירה זו שוב. אנליסטים מצפים לעליית מחירים של 3.1% בחישוב שנתי ביוני, אפילו פחות מזו של מאי.

במיטב ממליצים להמשיך ולהקטין חשיפה למניות, בפרט בארה"ב וזאת לטובת מניות בשווקים באסיה. "שוק המניות ממשיך להתנפח ולהתנתק מהכלכלה", כתב זבז'ינסקי, "שוק המניות האמריקאי ממשיך לשבור שיאים ומובל בעיקר ע"י מניות הטכנולוגיה הגדולות. S&P 500 נמצא בשיא, אך רק כ-20 מניות מתוכו נמצאות בשיא". 

"המצב החריג של שוק המניות משתקף בסקר סנטימנט הצרכנים בארה"ב. הציפיות הכלכליות הכלליות של הצרכנים בסקר נמצאות ברמה די נמוכה, אך הציפיות שלהם לעליות בשוק המניות כמעט בשיא של 35 השנים האחרונות. הצרכנים ניתקו את שוק המניות מהכלכלה". 

"התפתחות חריגה נוספת היא ציפיית האנליסטים לגידול ברווחיות ביחס לעוצמת המומנטום הכלכלי. האנליסטים צופים עלייה חזקה מאוד של יותר מ-20% ברווח למניה במדד S&P 500 בשנה הבאה, כאשר מדד האינדיקאטורים המובילים בכלכלה האמריקאית משקף צמיחה נמוכה שעוד צפויה להערכתנו להיחלש בהמשך. גם כאן נוצר נתק מהקשר הרגיל בין הכלכלה להערכות הגלומות בשוק המניות". 

"הורדת ריבית קטנה של כ-1% בשנה שצפויה כרגע, לא בטוח תוכל לבלום האטה בכלכלה. ואם הנסיבות יכריחו את הפד להוריד ריבית בעוצמה ובחדות, כנראה ששוק המניות כבר יהיה בצרה".

עוד כתבות

מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת קולומביה בארה''ב / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

בניו יורק מתכננים "להציף את הרחובות" ביום השנה ל-7 באוקטובר

מאמצי הארגונים היהודים לא הצליחו לעצור את הפיכת ה-7 באוקטובר ל"יום השנה לג'נוסייד" בקמפוסים בארה"ב ● באוניברסיטת קולומביה הקמפוס יהיה סגור היום לאורחים, ומספר בניינים ייסגרו לגמרי, בשל "עודף זהירות המבוסס על מידע שקיבלנו לאחרונה"

בוב (רוברט) דוגאן / צילום: צילום מסך מיוטיוב

הוא גולש גלים בלי תואר, ושווה 16 מיליארד דולר בזכות השקעות ביוטק

בוב דוגאן רושם כבר הצלחה שנייה בענף הביוטכנולוגיה, עם השקעה בחברת Summit שמתחרה בתרופה המובילה בשוק לסרטן ● הסיפור האופטימי שלו מלמד שאין צורך בתואר דוקטור, או אפילו תואר ראשון, כדי להרוויח כסף בעולם המורכב של הביוטכנולוגיה

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: יוסי זמיר

"מעולם לא ביקשתי לעשות משהו שהוא רק עבור חרדים; שום קבוצת ייחוס לא נמצאת אצלי לפני טובת הממלכה"

יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, סוגר עוד מעט שנתיים סוערות בתפקיד, ובראיון לגלובס הוא קובע שני יעדים מרכזיים לסוף השנה הקלנדרית: 60 אלף עובדים זרים בענף הבנייה, ועד 70 אלף יחידות דיור בשיווקים מוצלחים

אילוסטרציה: Shutterstock

תחזיות סותרות ומציאות דינמית: האתגרים בדירוג האשראי של ישראל בעת מלחמה

S&P ציינה כי "אין מלחמה אזורית רחבה יותר עם מעורבות ישירה של איראן". ואולם רק שעות ספורות קודם לכן תקפה איראן ישירות את ישראל עם שיגור של כ-200 טילים בליסטיים ● גם ההודעה של מודי'ס הוכיחה שקצב האירועים באזור מהיר יותר מזה של חברות הדירוג

ישראל מצליחה לשנות את המזרח התיכון? זה מה שחשבו מומחים מהעולם

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן נעזרת ברוצחים שכירים כדי להוציא פעולות נגד ישראל ברחבי העולם, האם ישראל תצליח לשנות את המזרח התיכון, ופרטים חדשים על מבצע הביפרים בלבנון ● כותרות העיתונים בעולם

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

האם זהות יוצר הביטקוין תיחשף? כך נטען בסדרה תיעודית חדשה של HBO

הסדרה שתשודר ביום רביעי הבא מתיימרת לחשוף את אחת התעלומות הגדולות של השנים האחרונות - זהותו של סאטושי נקמוטו, יוצר הביטקוין, שירד למחתרת לפני 14 שנה ● לטענת היוצרים, החשיפה תטלטל את העולם הפיננסי

נשיא צרפת, עמנואל מקרון / צילום: ap, Stephanie Scarbroug

אמברגו נשק צרפתי על ישראל: מקרון הוא לא שארל דה גול

שבוע לאחר תחילת התמרון בלבנון, נשיא צרפת קורא להפסיק לספק נשק "שישמש למלחמה בעזה" ● מקרון מנסה מצד אחד לשמר את ההשפעה בלבנון, ומצד שני שואף להוביל למהלך משמעותי נגד ישראל ● אבל לא רק שהתרומה של צרפת ליבוא הביטחוני של ישראל אפסית, מקרון גם לא יצליח לרתום למהלך את המדינה המשמעותית ביותר

יותר ויותר בני 40 משיגים לעצמם ברכיים חלופיות / צילום: Shutterstock, אנימציה: טלי בוגדנובסקי

קהל היעד החדש של ניתוחי החלפת מפרקים: בני ה-40

אוכלוסיית המטופלים מתחת לגיל 65 שעברו החלפות מפרקים גדלה בכ-200% במהלך שני העשורים האחרונים ● "כעת, שתלים מחזיקים מעמד 20, 25 או 30 שנה, ואיכות החיים חשובה הרבה יותר", אמרה ד"ר אנטוניה צ'ן, מנתחת אורטופדית

זירת הפיגוע בתחנה המרכזית בב''ש / צילום: לפי סעיף 27א לזכויות יוצרים

צעירה נרצחה ועשרה נפצעו בפיגוע משולב בתחנה המרכזית בבאר שבע

המחבל שביצע את הפיגוע וחוסל בזירה - אזרח ישראלי בן 29 תושב הפזורה הבדואית • הותר לפרסום: ניר חדד, לוחם במיל' בחטיבה 8, מת בביה"ח לאחר שנפצע בקרב בעזה בחודש יוני • שר הביטחון גלנט ביקר בבסיס נבטים שנפגע במתקפה האיראנית: "מי שחושב שהרתיע אותנו - שיסתכל על ביירות" • רצף אזעקות מהבוקר: יירוטים בשמי הגליל המערבי, כ-30 שיגורים לקריית שמונה • לוחמי צה"ל איתרו רכבים חמושים של כוח רדואן - כשהם מוכנים לביצוע פיגועים • עדכונים שוטפים

שגית דותן / צילום: אורן דאי

שגית דותן נבחרה למנכ"לית מקס במקום רון פאינרו

דותן תחליף את רון פאינרו שכיהן כמנכ"ל מקס בשמונה השנים האחרונות ● בתפקידה האחרון, דותן כיהנה כמשנה למנכ"ל וכסמנכ"לית לקוחות פרטיים בחברה ● המינוי מותנה באישור המפקח על הבנקים בבנק ישראל, ומועד הכניסה לתפקיד ייקבע בהמשך

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מי היה היורש של נסראללה שישראל ניסתה לחסל

איזה מבין שלושת מגדלי עזריאלי בתל אביב הוא הגבוה ביותר, מה מייצרים משיח הקמליה הסינית, ומה היה השם הקודם של שדרות בן גוריון בתל אביב? ● הטריוויה השבועית

מונקו / צילום: Shutterstock

בגודל של הסנטרל פארק: המדינה הקטנטנה שהפכה לשיאנית מחירי נדל"ן

שוכרים ממדינות שונות מוכנים להיפרד ממיליוני דולרים תמורת דירות יוקרה, הודות למדיניות המס הנוחה של הנסיכוּת והגישה לחיים הטובים ● מחירי השכירות מגיעים עד ל־280 אלף דולר בחודש עבור חלק מן הפנטהאוזים ב־One Monte Carlo, קומפלקס מגורים הממוקם במרחק של כמה דקות הליכה מהקזינו

איליה סוצקבר / איור: גיל ג'יבלי

מילד מחונן במשפחת עולים בירושלים ועד לצמרת מהפכת ה-AI

איליה סוצקבר, אחד המוחות המבריקים בתחום, מזהיר זה שנים על הסכנות בפיתוחי בינה מלאכותית ● הוא עזב את OpenAI, שהיה ממייסדיה, והחליט להקים חברה חדשה שבתוך שלושה חודשים הצליחה לגייס מיליארד דולר ● בענף ממתינים למימוש הבטחתו הגדולה: פיתוח בינה מלאכותית שתשנה את העולם - מבלי להרוס אותו ● המוחות היהודיים שבחזית ה-AI, פרויקט מיוחד

טנקים ישראלים נכנסים ללבנון, שלשום / צילום: ap, Baz Ratner

המנהרה הארוכה שצה"ל איתר בלבנון - מאות מטרים מהגבול

מפקד פיקוד הצפון בדרום לבנון: "הפעולה הקרקעית - צעד משמעותי להחזרת התושבים" ● צה"ל תקף את מטה המודיעין של חיזבאללה בביירות, הרמטכ"ל: "להמשיך בלחץ, ללא הקלות והפוגה" ● אזעקות ביישובים רבים בצפון לאורך היום ● לוחם צה"ל נפצע קשה בהתהפכות האמר בדרום לבנון ● עדכונים שוטפים

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

המשרדים של רגב וגלנט לא מתקשרים. לא למדנו כלום מה-7/10

כלי התקשורת הוצפו בתלונות של מילואימניקים שהוקפצו לבסיסים במהלך החג, אך התקשו להגיע בהעדר תחבורה ציבורית ומענה מספק מטעם הצבא ● במשרד התחבורה טוענים כי: "משרד התחבורה עומד לרשות משרד הביטחון על פי דרישותיו" ● במשרד הביטחון השיבו: "מצופה ממשרד התחבורה לסייע במסגרת אחריותו"

מרוץ החימוש בבינה מלאכותית / איור: גיל ג'יבלי

מרוץ החימוש בבינה מלאכותית: 5 חברות ישראליות שעשויות למצוא עצמן על המדף

חברות רבות מתקדמות במרוץ ה־AI באמצעות רכישת חברה אחרת המתמחה בתחום ● הפתרון נוח גם לנרכשת, שלא תצטרך להתחרות עוד בשוק הרווי ● האם אלה החברות שיהפכו למטרות אטרקטיביות לרכישה? ● המוחות היהודיים שבחזית ה-AI, פרויקט מיוחד

האם בנק ישראל יעלה את הריבית? / צילום: Shutterstock

החלטת הריבית ביום רביעי. האם בנק ישראל יחזור למתווה של העלאות?

לאור ציון יום השנה לטבח ה-7 באוקטובר, החלטת הריבית נדחתה מיום שני ליום רביעי הקרוב בשעה 16:00 ● בשווקים יש הערכות כי ייתכן שנראה העלאת ריבית, בעיקר בשל עליות המחירים ברכיבי השירותים במדד המחירים לצרכן

שקנאי בחולה / צילום: לירון שפירא,  החברה להגנת הטבע

אוכלות 6,000 עכברים בעונה: החוקר שגייס תנשמות לעזרת חקלאי האזור חושש עכשיו לגורלן

פרופ' יוסי לשם שינה מהיסוד את האופן שבו חיל האוויר מתמודד עם תאונות צפרות, גייס את התנשמות כדי לעזור לחקלאים ויזם שורה של שיתופי פעולה אזוריים ● עכשיו הוא מוטרד מפגיעת המלחמה בציפורים הנודדות, מה שעלול לשנות את האקולוגיה באירופה כולה

סם וולטון, 1985 / צילום: ap, DANNY JOHNSTON

הוא חילק לילדים שלו 20% מהעסק. היום הבת שלו היא האישה העשירה בעולם

לפני יותר מ-70 שנה הקים סם וולטון עסק קמעונאות, שיהפוך לרשת וולמארט - אחת מהחברות הגדולות בעולם עם שווי שוק של כ-650 מיליארד דולר ● וולטון קיבל באותה תקופה שתי החלטות גורליות - הוא מינה את ילדיו כשותפים מוגבלים בנכס, העביר לכל אחד מהם 20% ממניות החברה, וקבע כי כל מכירת מניות תיעשה בהסכמת כל המשפחה ● היום ילדיו שווים ביחד יותר מאילון מאסק, ונראה כי ההחלטה השתלמה

אמיר ירון, נגיד בנק ישראל / צילום: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כלכלני דויטשה בנק מעריכים - זה מה שיעשה הנגיד ירון אם המערכה מול איראן תתרחב

לאחר ששתי חברות הדירוג מודי׳ס ו-S&P הפחיתו את דירוג האשראי של ישראל, הוציא דויטשה בנק סקירה על הכלכלה המקומית ● להערכתם, הריבית תישאר ללא שינוי בהחלטה השבוע, אך בתרחיש קיצון עשויה לעלות ● בנוסף, הם מעריכים כי ההתאוששות בכלכלה המקומית צפויה להימשך זמן רב מהצפוי