גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שלושה אנליסטים מובילים בוול סטריט ממליצים על שלוש מניות

פלטפורמת הדירוג TipRanks בחרה שלושה אנליסטים שבחרו שלוש מניות ● מיקרון תשכיל לנצל את ההזדמנויות בשוק הבינה המלאכותית ● הדגש שאמזון שמה כדי לשפר את המהירות ואת המבחר יבוא לידי ביטוי ● הירידה האחרונה במניית טוויליו היא הזדמנות קנייה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי
אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

שלל הנתונים המעורבים אליו חשופים המשקיעים בוול סטריט אומרים בעצם שהכלכלה הגדולה בעולם מאטה, לעומת זאת מדד S&P 500 נוסק לגבהים חדשים מידי יום. בעוד המשקיעים מנווטים את דרכם בתוך הסביבה המורכבת שמתהווה, יש שפונים אל האנליסטים המובילים בוול סטריט בחיפושם אחר מניות עם מאזנים חזקים וסיכויי צמיחה גבוהים.

WSJ | עוד לא נולד מנהל הקרנות שיכול לנצח את השוק של היום. אלו הסיבות המרכזיות 
ניתוח | טסלה הייתה "הכבשה השחורה" של וול סטריט. עכשיו היא עושה קאמבק 

ב-CNBC הציגו שלוש מניות מועדפות על ידי המקצוענים המובילים, לפי פלטפורמת הדירוג TipRanks, שמדרגת את האנליסטים לפי תחזיות העבר שלהם.

1מיקרון

מיקרון  היא הבחירה המובילה השבוע. הדוח הרבעוני של החברה שפורסם לאחרונה עקף את ציפיות האנליסטים הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה, וזאת תודות לגל הבינה המלאכותית. הנהלת החברה הביעה ביטחון לגבי עתידה ומצפה לרווחי שיא ב-2025, וזאת בזכות הזדמנויות בשוק הבינה המלאכותית.

בעקבות הדוח הכספי, האנליסט של גולדמן סאקס, טושייה הארי, חזר על המלצת הקנייה למניית מיקרון ואף העלה את מחיר היעד שלה ל-158 דולר, אפסייד של 21%. הארי רואה בירידת המניה דווקא לאחר פרסום הדוח, הזדמנות למשקעים "לבנות פוזיציה במניה". הארי מצפה שהחברה תעקוף את ציפיות האנליסטים בשנת 2025. הסיבות לדעתו: החברה תגדיל את נתח השוק שלה בשוק הזכרונות רחבי הפס והצמיחה בשוק הבינה מלאכותית במרכזי הנתונים. זכרון רחב פס (HBM) הוא מעבד זיכרון בעל הספק נמוך במיוחד לו ערוצי תקשורת רחבים, המשמשים לתמיכה במאיצים גרפיים.

הארי מציין את העובדה שהחברה יצרה תזרים מזומנים חופשי (FCF) של 425 מיליון דולר ברבעון הפיסקלי הראשון וזאת לעומת תזרים שלילי ברבעון הקודם. הוא הוסיף ש"החברה מחוייבת לייצר תזרים חיובי ברבעונים הקרובים, אפילו בהתחשב בהשקעות ההוניות הגדלות שצפויות ב-2025".

מיקרון נסחרת בשווי שוק של 146 מיליארד דולר ומניית החברה עלתה בכ-50% מתחילת השנה. 

הארי מדורג 25 בין יותר מ-8,900 אנליסטים שמדורגים ב-TipRanks.

2אמזון

האנליסט של Evercore ISI מארק מהני אישרר את המלצת הקניה על ענקית האי-קומרס ומחשוב הענן עם מחיר יעד של 225 דולר, אפסייד של 12.5% וזאת בעקבות הסקר הקמעונאי השנתי שערכה החברה בקרב כ-1,100 קמעונאים שמשתתפים בפלטפורמת הקניות שלה.

מהני הדגיש שאמזון  מוסיפה להוביל את שוק הסחר המקוון בארה"ב, והדומיננטיות שלה באה לידי ביטוי בשלושה פרמטרים: מחיר, מבחר מוצרים ונוחות הרכישה. לעומת זאת הוא מזכיר את התחרות שעומדת בפני החברה, בעיקר מול וולמארט, שהולכת ומשתפרת בכל אלו.

מהני מציין שאמזון נמצאת הרבה לפני המתחרות שלה בכל הפרמטרים החשובים הללו, ובנוסף, החברה מוסיפה ומשפרת את תוצאות שביעות הרצון ממנה, שעלו בכ-2% מידי שנה עד לכדי 84%, זינוק יפה מאז השפל בשנת 2020, 65%. האנליסט חושב שהתוצאה משקפת "את הדגש שאמזון שמה כדי לשפר את המהירות את המבחר".

מהני מציין ששיעור החדירה של Amazon Prime הגיעה כבר ל-81% בזכות תוספים אטרקטיביים עבור מנויים כגון פריים וידאו, פריים מיוזיק, משלוח באותו היום ועוד.

אמזון נותרה הבחירה מספר אחת מבין המניות הגדולות של הארי. סקר הקמעונאים הצביע לדעת הארי על שלושה זרזים משמעותיים: זינוק משמעותי בצמיחת שירותי הענן של אמזון, זינוק בשולי הרווח בעסקי הקמעונאות בצפון אמריקה ויצירה של תזרים מזומנים יציב.

אמזון חצתה לאחרונה את רף ה-2 טריליון דולר בשווי שוק לאחר שמניית החברה עלתה ב-30% מתחילת השנה. 

הדירוג של מהני ב-TipRanks הוא 20.

3טוויליו

טוויליו  היא חברת תוכנה אמריקאית המפתחת פלטפורמת תקשורת כשירות (CPaaS) ומאפשרת למפתחים לבצע פעולות שונות באמצעות ממשק תכנות יישומים. החברה דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי ברבען הראשון של 2024, כשמספר המשתמשים הפעילים בחברה זינק ל-313 אלף לעומת 300 אלף ברבעון המקביל. לעומת זאת מניית החברה ירדה בחדות לאחר הדוח בעקבות התחזית הפושרת לרבעון השני.

ולמרות זאת, אנליסט של Tigress Financial, איבן פיינסת', החל לעקוב אחרי החברה עם המלצת קנייה ומחיר מטרה של 75 דולר, כ-30% מעל מחירה כעת. האנליסט חושב שהירידה האחרונה במניה היא הזדמנות קנייה. פיינסת' מנמק את קביעתו בכך ש"החברה תהנה מהשימוש הגובר של הצרכנים באפליקציות בינה מלאכותית, ובעיקר מאפליקציות הבוטים המבוססים בינה מלאכותית". הוא מצפה שהשקעות החברה במחקר ופיתוח והשילוב של בינה מלאכותית יוצרת בתוך אפליקציות יגדילו את השימוש של הצרכנים.

פיינסת' מציין גם את עליונות פלטפורמת "שירות המענה הטלפוני" ומיצובו כמוביל בשוק התקשורת. הוא מצפה שנסיונות החברה לצמצם בעלויות יגדילו את שולי הרווח ואת הרווח של החברה.

טווליו נסחרת בשווי שוק של כ-10 מיליארד דולר ומניית החברה השילה כ-25% מתחילת השנה. 

פיינסת' מדורג 195 מבין 8,900 האנליסטים המדורגים ב-TipRank.

עוד כתבות

נשיא צרפת, עמנואל מקרון / צילום: ap, Stephanie Scarbroug

אמברגו נשק צרפתי על ישראל: מקרון הוא לא שארל דה גול

שבוע לאחר תחילת התמרון בלבנון, נשיא צרפת קורא להפסיק לספק נשק "שישמש למלחמה בעזה" ● מקרון מנסה מצד אחד לשמר את ההשפעה בלבנון, ומצד שני שואף להוביל למהלך משמעותי נגד ישראל ● אבל לא רק שהתרומה של צרפת ליבוא הביטחוני של ישראל אפסית, מקרון גם לא יצליח לרתום למהלך את המדינה המשמעותית ביותר

סובארו פורסטר 2024 / צילום: יח''צ

הדיל של סובארו: תביאו 200 אלף שקל, תקבלו סוס עבודה יפני

העדכון התקופתי שעבר הקרוס־אובר הוותיק של סובארו העניק לו מראה רענן, תא נוסעים מתוחכם ונוחות נסיעה משודרגת ● אך התמחור מציב אותו בפלח צפוף מול מתחרים ראויים

קופסת פרס הנובל / צילום: Associated Press, Niklas Halle'n

רגע לפני הנובל: החוקרים שעולם המדע מהמר עליהם

חוקרי המוח שגילו איך אנחנו מאמצים הרגלים, הכלכלנים שהוכיחו בכלים כמותיים את ההשפעה של מדיניות ציבורית על התל"ג, והפיזיקאי הישראלי שהראה איך יוצרים חומר חדש ● אלה החוקרים והמחקרים פורצי הדרך שהוכרו כראויים לנובל ● מה הסיכוי שהם גם יזכו?

מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת קולומביה בארה''ב / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

בניו יורק מתכננים "להציף את הרחובות" ביום השנה ל-7 באוקטובר

מאמצי הארגונים היהודים לא הצליחו לעצור את הפיכת ה-7 באוקטובר ל"יום השנה לג'נוסייד" בקמפוסים בארה"ב ● באוניברסיטת קולומביה הקמפוס יהיה סגור היום לאורחים, ומספר בניינים ייסגרו לגמרי, בשל "עודף זהירות המבוסס על מידע שקיבלנו לאחרונה"

תאים במוח הפגוע באלצהיימר. בצנרת הפיתוח יש 164 תרופות / צילום: Associated Press

החוקרת שהתעקשה, וצדקה: האם תימצא התרופה לאלצהיימר?

לאחר שנים של טלטלות, תקוות שווא וכישלונות - המרוץ לטיפול באלצהיימר חזר להיות הסיפור החם של התעשייה ● אישורן של שתי תרופות המאטות את התקדמות המחלה ופריצת דרך באבחון מעניקים זריקת עידוד לחולים וגם לחברות בענף ● האם נראה בקרוב פיתוחים יעילים נוספים או אפילו חיסון?

זירת הפיגוע בתחנה המרכזית בב''ש / צילום: לפי סעיף 27א לזכויות יוצרים

צעירה נרצחה ועשרה נפצעו בפיגוע משולב בתחנה המרכזית בבאר שבע

המחבל שביצע את הפיגוע וחוסל בזירה - אזרח ישראלי בן 29 תושב הפזורה הבדואית • הותר לפרסום: ניר חדד, לוחם במיל' בחטיבה 8, מת בביה"ח לאחר שנפצע בקרב בעזה בחודש יוני • שר הביטחון גלנט ביקר בבסיס נבטים שנפגע במתקפה האיראנית: "מי שחושב שהרתיע אותנו - שיסתכל על ביירות" • רצף אזעקות מהבוקר: יירוטים בשמי הגליל המערבי, כ-30 שיגורים לקריית שמונה • לוחמי צה"ל איתרו רכבים חמושים של כוח רדואן - כשהם מוכנים לביצוע פיגועים • עדכונים שוטפים

מה יקרה לשקל ולמחירי הנפט? התחזית של הבנק האירופי הגדול להסלמה / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

מה יקרה לשקל ולמחירי הנפט? התחזית של הבנק האירופי הגדול להסלמה

ב-UBS פרסמו דוח המציג שלושה תרחישים אפשריים לעתיד הקרוב שכוללים תחזית למטבע המקומי ● במקביל הם מתייחסים להשפעה האפשרית של המצב הגיאופוליטי על מחירי הנפט, במיוחד בתרחיש של הרחבת המלחמה

אלי גליקמן, ראסל אלוואנגר ויואב שטרן / צילום: חן גלילי, כדיה לוי, יח''צ

לאחר שכמעט שילשה את ערכה: מניית הספנות מישראל שוב צנחה

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● צים נחלשה בשלושת ימי המסחר האחרונים ב-22% ● ננו דיימנשן הודיעה שברבעון השלישי הכנסותיה צמחו ב-21% לעומת הרבעון המקביל ב-2023 ● ובבנק ההשקעות אופנהיימר העלו את מחיר היעד למניית טאואר

איליה סוצקבר / איור: גיל ג'יבלי

מילד מחונן במשפחת עולים בירושלים ועד לצמרת מהפכת ה-AI

איליה סוצקבר, אחד המוחות המבריקים בתחום, מזהיר זה שנים על הסכנות בפיתוחי בינה מלאכותית ● הוא עזב את OpenAI, שהיה ממייסדיה, והחליט להקים חברה חדשה שבתוך שלושה חודשים הצליחה לגייס מיליארד דולר ● בענף ממתינים למימוש הבטחתו הגדולה: פיתוח בינה מלאכותית שתשנה את העולם - מבלי להרוס אותו ● המוחות היהודיים שבחזית ה-AI, פרויקט מיוחד

מרוץ החימוש בבינה מלאכותית / איור: גיל ג'יבלי

מרוץ החימוש בבינה מלאכותית: 5 חברות ישראליות שעשויות למצוא עצמן על המדף

חברות רבות מתקדמות במרוץ ה־AI באמצעות רכישת חברה אחרת המתמחה בתחום ● הפתרון נוח גם לנרכשת, שלא תצטרך להתחרות עוד בשוק הרווי ● האם אלה החברות שיהפכו למטרות אטרקטיביות לרכישה? ● המוחות היהודיים שבחזית ה-AI, פרויקט מיוחד

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה בירידות; מדד הבנקים ירד ב-1.6%, אלוני חץ זינקה בכ-10%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.2% ● השקל נחלש בכ-2.5% מול הדולר בשישי לאור התקיפה הישראלית בביירות בסופ"ש ולצד הציפייה לתגובה ישראלית על התקיפה האיראנית ● במקביל, הדולר התחזק בחדות בעקבות דוח תעסוקה חזק מהצפוי בארה"ב ● ביום רביעי צפויה להתקיים החלטת הריבית של בנק ישראל, ובהפניקס מעריכים כי הריבית צפויה להישאר ללא שינוי

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

בצל המצור בשמיים: היעד המפתיע שדרכו טסים בחזרה לישראל

מאז מתקפת הטילים הבליסטיים מאיראן, הפעילות בנתב"ג כבר חזרה לסדרה, אך חברות התעופה הזרות ממשיכות להתנדנד ● גם חברות שהפגינו יציבות יחסית מהססות לחזור לארץ, בצל ההמלצה של רשויות התעופה האירופיות שלא לטוס לישראל עד סוף החודש ● עמאן הפכה ליעד מפתיע שדרכו חוזרים לישראל, אבל יש סכנות

אולה אקסלרוד, מנהלת אגף המטרו / צילום: כדיה לוי

"יש ערים שדבקות בעמדה שלכל משק בית יש שני רכבים. זה עצוב מאוד"

רוב הציבור לא מכיר את אולה אקסלרוד, שמונתה לאחרונה למנהלת אגף המטרו במינהל התכנון, אבל הפרויקט הגדול ביותר שתוכנן בישראל נמצא בידיים שלה ● בראיון ראשון היא מספרת על האתגרים שעומדים בפני הפרויקט ומזהירה: "במקום שעה וחצי, אנשים יעמדו בפקקים ארבע שעות"

אילוסטרציה: Shutterstock

תחזיות סותרות ומציאות דינמית: האתגרים בדירוג האשראי של ישראל בעת מלחמה

S&P ציינה כי "אין מלחמה אזורית רחבה יותר עם מעורבות ישירה של איראן". ואולם רק שעות ספורות קודם לכן תקפה איראן ישירות את ישראל עם שיגור של כ-200 טילים בליסטיים ● גם ההודעה של מודי'ס הוכיחה שקצב האירועים באזור מהיר יותר מזה של חברות הדירוג

פרופ' דפנה קולר / איור: גיל ג'יבלי

בגיל 17 היא השלימה תואר באוניברסיטה העברית. זה המיזם החדש והמסקרן שלה

פרופ' דפנה קולר נחשבה מטאור בסטנפורד וחלוצת AI, אבל שאלה אחת של פרופסור הסיטה אותה למסלול יישומי ¡ לפני יותר מעשור היא עשתה מהפכה בגישה ללימודים כשהקימה את קורסרה, ועכשיו היא עומדת בראש חברה שרוצה לשנות את עולם הפארמה ● המוחות היהודיים שבחזית ה-AI, פרויקט מיוחד

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מי היה היורש של נסראללה שישראל ניסתה לחסל

איזה מבין שלושת מגדלי עזריאלי בתל אביב הוא הגבוה ביותר, מה מייצרים משיח הקמליה הסינית, ומה היה השם הקודם של שדרות בן גוריון בתל אביב? ● הטריוויה השבועית

האם בנק ישראל יעלה את הריבית? / צילום: Shutterstock

החלטת הריבית ביום רביעי. האם בנק ישראל יחזור למתווה של העלאות?

לאור ציון יום השנה לטבח ה-7 באוקטובר, החלטת הריבית נדחתה מיום שני ליום רביעי הקרוב בשעה 16:00 ● בשווקים יש הערכות כי ייתכן שנראה העלאת ריבית, בעיקר בשל עליות המחירים ברכיבי השירותים במדד המחירים לצרכן

אמיר ירון, נגיד בנק ישראל / צילום: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כלכלני דויטשה בנק מעריכים - זה מה שיעשה הנגיד ירון אם המערכה מול איראן תתרחב

לאחר ששתי חברות הדירוג מודי׳ס ו-S&P הפחיתו את דירוג האשראי של ישראל, הוציא דויטשה בנק סקירה על הכלכלה המקומית ● להערכתם, הריבית תישאר ללא שינוי בהחלטה השבוע, אך בתרחיש קיצון עשויה לעלות ● בנוסף, הם מעריכים כי ההתאוששות בכלכלה המקומית צפויה להימשך זמן רב מהצפוי

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

האם זהות יוצר הביטקוין תיחשף? כך נטען בסדרה תיעודית חדשה של HBO

הסדרה שתשודר ביום רביעי הבא מתיימרת לחשוף את אחת התעלומות הגדולות של השנים האחרונות - זהותו של סאטושי נקמוטו, יוצר הביטקוין, שירד למחתרת לפני 14 שנה ● לטענת היוצרים, החשיפה תטלטל את העולם הפיננסי

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

רכשו דירה בבאר שבע ב-745 אלף שקל, ואז קיבלו פיצוי של עוד מחצית מהסכום

בני זוג רכשו דירה בבאר שבע, וזמן קצר לאחר מכן התגלו כשלים במבנה ● אדם קנה שישיית מים וחטיפים בחנות נוחות בתחנת דלק, והגיש תביעה על כך שחויב במחיר גבוה מזה שהיה נקוב על המוצר ● בית משפט השלום דחה תביעת דיירת נגד שכנתה המגדלת שלושה חתולים בדירה ברמת גן בטענה למטרד ● 3 פסקי דין בשבוע