גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קוראים לעסקה: המונים מפגינים בתל אביב

משפחות החטופים צעדו בת"א בקריאה לעסקה ● רמטכ"ל צבא מצרים הגיע לביקור בגבול עזה "כדי לבדוק את נוהלי הביטחון" • צה"ל מאשר: 7 מחבלים חוסלו בשומרון, בהם בנו של המחבל זכריה זביידי • בצפון: אזעקות באלקוש ובפסוטה, קודם לכן דווח על חיסול מחבל חיזבאללה בכפר כפרא שבדרום לבנון • עדכונים בולטים

גשר בגין, הערב / צילום: דנה רעני
גשר בגין, הערב / צילום: דנה רעני

עדכונים שוטפים

21:20 - פרשים מונעים מהמפגינים לעבור דרומה לכיוון נתיבי איילון

במהלך הפגנת משפחות החטופים הודלקו מדורה ואבוקות. המשפחות הציבו במקום 27 ארונות לזכר החטופים שנרצחו בשבי וגופותיהם הושבו לקבורה. המפגינים אוחזים בשלטים "ארץ שוכלת חטופיה", "סליחה הירש", "החטופות מעל הכול" ו"עסקה עכשיו". פרשים מונעים מהמפגינים לעבור דרומה לכיוון נתיבי איילון.

20:30 - המונים מפגינים בת"א

גם הערב מתקיימת הפגנה גדולה ברחוב בגין בתל אביב בקריאה לעסקה להשבת החטופים. בהפגנה משתתפים בני משפחות החטופים.

20:29 - מח"ש פתחה בבדיקת אירועי אלימות משטרתית בהפגנות אתמול

מח"ש פתחה בבדיקת אירועי האלימות המשטרתית במחאה אתמול: בין האירועים שנבדקים - תקיפתו של עוזרו של ח"כ טור-פז והאגרוף שנתן אופנוען משטרתי לנער.

19:57 - מתחילת המבצע בג'נין, טול כרם ופרעה: 36 מחבלים חוסלו, 46 נעצרו, 24 כלי נשק הוחרמו ונחשפו שלוש מעבדות נפץ

18:25 - מייצג לזכר החטופים שנחטפו בחיים והובאו לקבורה

מטה משפחות החטופים הציב אחר הצהריים 27 ארונות קבורה מכוסים בדגל ישראל המייצגים את החטופים שנחטפו בחיים והובאו לקבורה. המשפחות יובילו צעדה מכיכר הבימה לשער בגין לזכרם של החטופים תחת הכותרת "מסע הפקרה". המשפחות יחד עם מפגינים יצעדו עד צומת קפלן סמוך לשער בגין שם יונחו הארונות ותתקיים הפגנה למען שחרור החטופים בעסקה.

מיצג ארונות החטופים שהופקרו ונרצחו בשבי, בכיכר הבימה / צילום: זהר בר-יהודה

17:30 - בכיר חמאס: "כל הסכם חייב לכלול הפסקה כוללת של התוקפנות"

בכיר חמאס ח'ליל אל-חיה: "אנחנו מדגישים שכל הסכם חייב לכלול - הפסקה כוללת של התוקפנות, נסיגה מוחלטת מרצועת עזה, כולל ציר פילדלפי, חזרה חופשית של העקורים, סיוע לפלסטינים, שיקום הרצועה ועסקת חילופי שבויים רצינית ואמיתית"

הוא הוסיף: "אנחנו מדגישים את דבקותנו במה שהוסכם עליו לאחר הצהרת ביידן בסוף מאי והחלטת מועצת הביטחון של האו"ם, שהסכמנו לכך ב-2.7. אנחנו לא צריכים טיוטות או הצעות חדשות משום גורם. נתניהו וממשלתו הם המכשילים העיקריים בתהליך המשא ומתן, לא נחזור לנקודת האפס או נסתובב במעגל שנתניהו רוצה. מזהירים מפני נפילה בפח של נתניהו שמטיל דרישות חדשות שמטרתן להאריך את המלחמה ולהתחמק מהגעה להסכם".

17:12 - אזעקות באלקוש ובפסוטה שבגליל המערבי

15:20 - הרשויות בגרמניה על הירי במינכן: היעד - הקונסוליה הישראלית, המניע עדיין בבדיקה 

15:00 - רמטכ"ל צבא מצרים הגיע לביקור פתע בגבול עזה: "לבדוק את נוהלי הביטחון"

הרמטכ"ל המצרי הגיע לסיור בגבול כדי "לבדוק את נוהלי הביטחון", כך לטענת המצרים. במקביל לביקור, גורם מצרי בכיר תקף שוב את ראש הממשלה בתקשורת המקומית: "הצהרותיו של נתניהו אינן ריאליסטיות, הוא שואף להטיל על מדינות אחרות את האחריות לכישלונו בהשגת מטרותיו ברצועת עזה".

אתמול, גורם במצרים התייחס לדבריו של ראש הממשלה נתניהו בהצהרתו לתקשורת הזרה על השליטה בציר פילדלפי - ותקף: "נתניהו מפיץ שקרים כדי לחפות על כישלונו ברצועת עזה. השימוש של נתניהו בהברחות נשק ממצרים הוא שקר נוסף שנועד להצדיק את כישלונה של ממשלתו בשליטה על ההברחות דרך כרם שלום".

14:36 - הפיגוע במינכן: היורה הוא פעיל איסלאמיסטי אוסטרי 
האירוע במינכן הבוקר (ה'), במסגרתו צעיר פתח בירי באזור הסמוך לקונסוליה הבוקר, מסתמן כפיגוע טרור אפשרי. הצעיר הוא בן 18, בשם אמרה ל., שמוכר לרשויות בתור פעיל איסלאמיסטי. הוא מתגורר בסביבות זלצבורג שבאוסטריה, וככל הנראה נסע במכונית למינכן. הוא תועד על ידי עוברי אורח כשהוא אוחז ברובה מתקופת מלחמת העולם השנייה. לפי הדיווחים, הוא ירה לעבר שוטרים המוצבים למטרות אבטחה באזור, שבו גם שוכן מרכז לתיעוד פשעי הנאצים, ונורה למוות על ידם, קצת אחרי השעה תשע בבוקר.

קונסולית ישראל במינכן, טליה לדור, פרסמה הודעה בה היא מודה למשטרה, ואמרה כי התקרית ממחישה את הסכנה שבאנטישמיות הגוברת בגרמניה. התקרית התרחשה ביום השנה לטבח הספורטאים במינכן ב-1972 והקונסוליה ממילא הייתה סגורה לקהל. טקס זיכרון שהיה אמור להתקיים בשדה תעופה הסמוך, בו נרצחו חלק מהספורטאים במהלך ניסיון חילוץ כושל, בוטל בעקבות התקרית. המשטרה הגרמנית הודיעה כי תגברה את הכוחות במרכז העיר וכן את האבטחה על בתי כנסת במינכן. 

13:45 - צה"ל מאשר: חוסל בנו של המחבל זכריה זביידי

בפעילות לילית בהכוונת שב"כ: 7 מחבלים חוסלו מהאוויר ומהקרקע בשומרון, בהם מחמד זביידי - בנו של המחבל זכריה זביידי. במהלך פעילות הכוחות במרחב פרעה, כלי טיס תקף מהאוויר מחבלים חמושים שהשליכו מטענים וירו לעבר הכוחות.

13:15 - שגריר ארה"ב בישראל: "לוחצים על גמישות במו"מ לעסקה"

שגריר ארה"ב בישראל, ג'ק לו, התייחס למו"מ לעסקה בכנס של INSS: "האתגר של המתווכות הוא להניח הצעה שתוצג לחמאס והלחץ יהיה עליו לקבל את זה. לכן, לוחצים על גמישות. לא נתחיל לעבוד על תוכנית חלופית".

12:28: יורטה מטרה חשודה ליד נהריה, דיווח על חיסול פעיל חיזבאללה בלבנון

צה"ל מעדכן כי יורטה מטרה אווירית חשודה במרחב כברי, ליד נהריה. לא נשמעה אזעקה ביישובי האזור. לא דווח על נפגעים או נזק. במקביל, בלבנון דווח על חיסול של מחבל חיזבאללה בכפר קפרא שבדרום המדינה.

11:00 - דיווח בגרמניה: ירי ליד הקונסוליה הישראלית במינכן

המשטרה במינכן דיווחה על תקרית ירי במרכז העיר, במסגרתה ירו כוחות של המשטרה בחשוד ליד מרכז התיעוד לפשעי הנאצים הסמוך לקונסוליה הישראלית. לא ברור הרקע לירי של השוטרים בחשוד, אך נמסר כי הוא נפגע. האזור נסגר לתנועה. המשטרה במינכן מסרה כי הגבירה כעת את הנוכחות במרכז העיר, אך כי היא אינה סבורה שיש חשודים נוספים הנמצאים במנוסה. התקרית אירעה סמוך לקונסוליה הישראלית במינכן, שנמצאת ליד מרכז לתיעוד פשעי הנאצים, באזור קרוליננפלאץ, שמחוץ לעיר העתיקה של מינכן. לפי המשטרה במינכן, החשוד הגיע למקום ברכב, וירה לעבר עמדת משטרה שהייתה במקום באמצעות נשק כלשהו. הוא נורה ונהרג. יצוין כי היום הוא יום השנה לטבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן ב-1972.

קונסולית ישראל במינכן, טליה לדור, כתבה ברשת X כי היא "מודה למשטרת מינכן על הטיפול המהיר בתקרית". למרות שהרקע לתקרית עדיין לא ברור ולא נמסר בהודעת המשטרה המקומית, כתבה הקונסולית כי "האירוע ממחיש עד כמה מסוכנת העלייה בתקריות האנטישמיות" בגרמניה. היא ציינה כי הקונסוליה הייתה סגורה היום בשל יום השנה לטבח הספורטאים במינכן.

9:00 - דיווח: ארה"ב שוקלת הסכם חד-צדדי עם חמאס לשחרור חטופים עם אזרחות אמריקאית

רשת NBC האמריקאית דיווחה כי ארה"ב שוקלת הסכם חד-צדדי עם חמאס לשחרור חטופים עם אזרחות אמריקאית. לפי הדיווח, בממשל ביידן דנים באפשרות זו בעקבות לחץ מצד בני משפחות של חטופים עם אזרחות אמריקאית.

08:43 - ההתרעה בנחל עוז - שווא

08:34 - התרעת צבע אדום הופעלה בנחל עוז שבעוטף עזה

07:35 - דיווחים פלסטיניים: בטובאס שבמזרח השומרון חוסלו מוחמד זביידי, בנו של זכריא זביידי, ו-3 מחבלים בכירים נוספים, בהם בנו של מפקד הג'יהאד האיסלאמי בעיר

07:25 - צה"ל תקף מתחם של חמאס והגא"פ במרחב הומניטרי: " התקיפה בוצעה להסרת איום מיידי"

מסוקי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה, באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ"ן, שב"כ ופיקוד הדרום, מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה של ארגוני הטרור חמאס וגא"פ שהוסווה במרחב ההומניטרי בדיר אל-בלח

בדובר צה"ל הדגישו: "מתחם הפיקוד והשליטה שימש את המחבלים כתשתית טרור ממנה תוכננו והוצאו פעולות טרור נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל. התקיפה בוצעה להסרת איום מיידי. טרם התקיפה בוצעו וננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק, חוזי מהאוויר ומידע מודיעיני נוסף. ארגוני הטרור מפרים באופן שיטתי את הדין הבינלאומי ופועלים מתוך מחסות אזרחיים, תוך ניצול אכזרי של האוכלוסיה כמגן אנושי לפעולות טרור". 

04:15 - צה"ל: בוצעו שלוש תקיפות מהאוויר נגד מחבלים חמושים בטובאס

שלוש תקיפות מהאוויר באזור ג'נין תוך שעות: במהלך פעילות צה"ל באזור טובאס שבצפון חטיבת הבקעה והעמקים, תקפו כלי טיס בשלוש תקיפות שונות, מחבלים חמושים שהיוו איום על הכוחות, כך נמסר מדובר צה"ל. על פי דיווחים פלסטינים, בתקיפת רכב באזור טובאס נהרגו חמישה.

01:55 - כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים בבקעת הירדן

ראשוני: כלי טיס תקף חוליית מחבלים שירו לעבר כוחות צה"ל שפעלו במרחב פארעה שבחטיבת הבקעה והעמקים, כך עדכן דובר צה"ל. 

00:00 - חמאס פרסם סרטון טרור פסיכולוגי של כרמל גת שנרצחה בשבי

הטרור הפסיכולוגי של חמאס: ארגון הטרור פרסם אמ סרטון שבו נראית החטופה כרמל גת ז"ל מדברת למצלמה. גת נחטפה מקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר, וגופתה הוחזרה ארצה אחרי שנרצחה בשבי יחד עם עוד 5 חטופים אחרים. הסרטון צולם במהלך ימי השבי, ובו בין היתר פנתה גת לממשלה וקראה לשחרורה ולשחרור שאר החטופים. "אני מוחזקת בשבי בתנאי הגיינה ירודים, עם מעט מים ומזון, הפצצות בלתי פוסקות ובעיקר בלי לדעת אם אני אצא מכאן בחיים", נשמעה כרמל. משפחתה התירה לפרסם את הסרטון.

23:40 - צה"ל: תקפנו ביותר מ-10 תשתיות צבאיות ומשגרים של חיזבאללה

צה"ל עדכן שמטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר במרחבים אל-ג'יבין, זותר א-שרקיה ורמיה שבדרום לבנון, יותר מ-10 תשתיות צבאיות ומשגרים של ארגון הטרור חיזבאללה שהיוו איום על אזרחי מדינת ישראל.

22:41 - דיווחים בלבנון: תקיפות רבות של צה"ל בדרום המדינה

לפחות 14 תקיפות של צה"ל בדרום המדינה, בכמה כפרים: יאטר, שיחין, ג'בין, ראמיה, זוטר ודיר סריאן, כך על פי דיווחים במדינה.

19:58 - אזעקות בלתי פוסקות לגליל העליון בעקבות ירי רקטות וטילים

18:45 - צה"ל: ההתרעות בקיבוץ יפתח הופעלו בעקבות זיהוי שווא

18:27 - אזעקות הופעלו בקיבוץ יפתח שבגליל העליון בעקבות ירי רקטות וטילים

17:03 - הרמטכ"ל: "כל חטוף שנחזיר עכשיו בחיים יהיו לו עוד שנים רבות, וכל מחבל בסוף יחוסל"

הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים אתמול הערכת מצב ברצועת עזה ואמר: "אסור לוותר על אף אחת ממטרות המלחמה. צה"ל ממשיך להכריע את הזרוע הצבאית של חמאס ועושה הכול כדי להביא את החטופים בחיים. כל חטוף שנחזיר עכשיו בחיים יהיו לו עוד שנים רבות, וכל מחבל בסוף יחוסל".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

ינקי קוינט, מנכ''ל רמ''י / צילום: שלומי יוסף

מתחזקות ההערכות: ינקי קוינט בדרך לסיים את תפקידו בראשות רמ"י; מי מועמד להחליפו?

ההערכה היא שמנכ"ל רמ"י יסיים את תפקידו עוד השנה – ועשוי להתמנות ליו"ר רשות שדות התעופה • אחד המועמדים להחליפו: יהודה מורגנשטרן • נכון לעכשיו, נשמעות הכחשות מכל הכיוונים

קרן סל למניות שיצאו מהמדדים המובילים / צילום: Associated Press, Richard Drew

למה קרן סל למניות שנזרקו מקרנות סל ומדדים לא רק הגיונית אלא גם רווחית

בוול סטריט יש כיום תעודות וקרנות סל לכל דבר כמעט, אבל כדי שהן יהיו טובות למשקיעים צריך להתקיים שילוב נדיר: רעיון טוב, חשיפה נוחה, שקיפות ותדירות מסחר גבוהה ● ולגבי מניות שנמחקו ממדדים מובילים, תופתעו לשמוע שהן לרוב מזנקות אחרי כן

אינפלציה בישראל / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מפתיעה לרעה: מזנקת לקצב שנתי של 3.6% באוגוסט; מחירי הדירות ממשיכים לעלות בחדות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.9%, מעל תחזיות הכלכלנים שציפו לעלייה של 0.5%-0.6% ● סעיף ירקות טריים זינק ב-13.2% ומשך את המדד כלפי מעלה ● גם בקצב שנתי המדד הפתיע את התחזיות שעמדו על 3.2% ● הכלכלנים מעריכים: מה צפוי בהמשך השנה ואיך האינפלציה תשפיע על החלטת הריבית של בנק ישראל

מגי וילנסקי / צילום: רונן אקרמן

בחדשות 13 בוחרים מנכ"ל: האם המפיקה שעמה עובד הערוץ תמונה לתפקיד?

השבוע אמורה ועדת האיתור של חדשות 13 להמליץ על המועמדים הסופיים לתפקיד המנכ"ל הבא ● בין השמות המובילים נמנית מגי וילנסקי, בעלת חברת הפקות שעובדת עם רשת 13 במספר תוכניות ● מועמדים בולטים נוספים הם טלי בן עובדיה, ערן טיפנבורן וברוך שי

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

"מוכן להתערב על בקבוק ויסקי": סמוטריץ' מאמין שהגירעון לא יעבור את היעד

שר האוצר טען בוועדת הכספים כי למרות פריצת התקציב ב-3.4 מיליארד שקל, הגירעון לא יעלה על היעד שהציב האוצר לסוף השנה (6.6%) ● לדבריו, "תמיד כשאתה מניח תקציב, יש סיכונים מלמעלה ומלמטה. אחד הסיכונים שהתממשו הוא הארכת מימון הפינוי של תושבי הצפון, ומעט בדרום" ● הדיון הסתיים לאחר חילופי צעקות והטחת האשמות הדדיות בנושאי התקציב וניהול המלחמה

מפעל הפיתוח של אינטל באורגון, ארה''ב / צילום: אינטל

הסכם עם הפנטגון ופריצת דרך טכנולוגית: מה עומד מאחורי העלייה במניית אינטל

אינטל אומנם עוברת תקופה קשה, אך היא זכתה לאחרונה לכמה בשורות המעידות על יכולתה להפוך לארגון המייצר בטכנולוגיות מתקדמות של מתחת ל-5 ננומטר ● בין היתר, אתר בלומברג דיווח במהלך סוף השבוע כי אינטל חתמה על הסכם עם הפנטגון המאפשר לו לרכוש שבבים בהיקף של עד 3.5 מיליארד דולר

פרופ' אמנון שעשוע / צילום: Heinz Troll European Patent Office-min

אמנון שעשוע הקים בחשאי חברת בינה מלאכותית חדשה

מדובר בחברה שביכולתה לחרוג מיכולות אנושיות כדי לבצע משימות חשובות בזמן קצר, כמו פיתוח תרופות או המצאה של מקור אנרגיה חדש ● החברה, ששמה דאבל איי.אי טכנולוגיות (AA-I), הוקמה בשנה שעברה בירושלים ע"י שעשוע וגייסה לפי ההערכה עשרות מיליוני דולרים

גדעון סער / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

השווקים לא אוהבים את האפשרות שגדעון סער ייכנס לממשלה וזו הסיבה

הדיווחים על פיטורי שר הביטחון, יואב גלנט, והחלפתו בח"כ גדעון סער העיבו היום על הבורסה המקומית ● גם השקל נחלש בחדות בעקבות החדשות ● הכלכלנים הבכירים מסבירים מדוע בשווקים מודאגים מהחלפת שר הביטחון

התחנה הגדולה בישראל. רוטנברג באשקלון / צילום: צילום: יוסי ליאון, חברת החשמל

המדינה רוצה לשים סוף למחירים המופרזים של יצרני החשמל הפרטיים

רשות החשמל תערוך שימוע במטרה להגביל את המחיר שדורשים היצרנים - שלטענתה מנותק מהעלויות בפועל ● השחקנים בשוק מתרעמים על שינוי כללי המשחק. האם הציבור ישלם על כך?

מל''ט הרמס 900 / צילום: יח''צ

דוח: ישראל במקום הראשון בעולם באספקת מל"טים מתאבדים

בדוח שסוקר את המגמות בתחום המל"טים עולה כי ישראל סיפקה הכי הרבה מל"טים מתאבדים - 22 העברות בין 1995 ל-2023 ● מנגד, טורקיה תפסה את הבכורה בענף המל"טים התוקפים

דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקאי לנשיאות / צילום: ap, AP, Alex Brandon

ניסיון התנקשות נוסף בטראמפ: חשוד נעצר עם רובה ומצלמה

הנשיא לשעבר שיחק גולף במועדון שלו בפלורידה, כשיריות נשמעו מחוץ למתחם • ה-FBI הודיע: חוקרים את האירוע כניסיון התנקשות • אחרי התקרית הנשיא לשעבר הבהיר: "אני בסדר, שום דבר לא יאט אותי, ואני לעולם לא אכנע" • הרשויות המקומיות עצרו חשוד ומצאו רובה חצי אוטומטי ומצלמת גו פרו • נשיא ארה"ב ביידן וסגניתו האריס עודכנו בפרטי האירוע: שמחים שהוא בסדר

מהגדולות באופ''ק. שדה נפט בעיראק / צילום: Associated Press, Nabil al-Jurani

6 מיליון חביות ביום: התוכנית העיראקית להכפלת תפוקת הנפט והחשש מהשלכות

בניגוד למדינות כמו ערב הסעודית ואיחוד האמירויות, שפועלות לגיוון הכלכלה שלהן, עיראק מנסה להזניק את קצב ההפקה שלה בטרם יצנחו הביקושים ● כבר היום הזהב השחור מהווה 85% מהכנסותיה ● מה זה יעשה למחירים הגלובליים, ואיך תפעל עיראק ביום שהעולם ייגמל מנפט

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

אמזון מודיעה לעובדים שהם חוזרים לעבוד מהמשרד חמישה ימים בשבוע

מנכ"ל החברה, אנדי ג'סי, הודיע כי השינוי מהווה עדכון למדיניות הקודמת שדרשה נוכחות במשרד לפחות שלושה ימים בשבוע ● כמו כן, הוא טען כי המטרה היא לחזק את תרבות החברה ולשפר את היכולת לחדש ולשתף פעולה

קניית סמארטפון חדש / צילום: Shutterstock

מה צריך לדעת לפני רכישת סמארטפון חדש?

בחירת מכשיר טלפון חדש מתחילה קודם כל באפיון שימושים ● עד כמה אתם משתמשים אינטנסיביים, האם חשובה לכם איכות המצלמה, מה היקף הפעילות בחוץ, וכמובן - האם אתם אנשי אייפון או אנדרואיד?

משאיות קוקה קולה / צילום: איל יצהר

עם סיוע מאוסטרליה: כך תנסה קוקה קולה להפוך את פסק הדין הדרמטי נגדה

החברה המרכזית למשקאות צפויה לערער לעליון על פסק הדין שנחשף בגלובס, לפיו היא תיאלץ לשלם מאות מיליוני שקלים כמס על תשלומים שעברו למותג העולמי במסגרת הסכמי שיווק בלעדיים ● אבל פסקי דין דומים בעולם עשויים להקשות על טענותיה

רב ניצב דני לוי / צילום: דוברות המשטרה

בעקבות ההתבטאות הבעייתית: האגודה למען הלהט"ב דורשת מהמפכ"ל דני לוי התנצלות פומבית

לאחרונה נחשף בחדשות 12 כי בשיחה שקיים לוי בתחילת השנה, כשהיה מפקד מחוז חוף, הוא אמר: "אני לא מסוגל לראות שני בחורים שהולכים יד ביד ברחוב, זה מגעיל" ● האגודה למען הלהט"ב: "המסר שמתקבל בציבור מאמירות המפכ"ל הוא שאם יפגעו בחברי הקהילה שלנו, לא יהיו לכך השלכות"

גלולת ההרזיה של אפיטומי / צילום: אתר החברה

גלולת ההרזיה שזינקה ב-250%: הראלי של מניית אפיטומי נמשך

מניית אפיטומי ממשיכה לטפס בבורסה בת"א ● מניית חברת תרופת ההרזיה עולה היום ב-45%, ועם העליות של אתמול היא עולה ב-250% ● עם זאת, גם אחרי הזינוק האסטרונומי, מחיר המניה נמוך ב-66% ממחיר ההנפקה

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

מגמה מעורבת בוול סטריט; הישראלית שמזנקת בכ-30%

נאסד"ק יורד ב-0.6% ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת ● השווקים ביפן ובסין סגורים היום ● מיטב: "הדומיננטיות הגבוהה של קרנות הסל מחלישה את הקשר בין המניות בארה"ב לכלכלתה" • דריכות גבוהה בארה"ב לקראת הורדת הריבית ביום רביעי; מיטב: "השווקים מצפים מהפד להיות אגרסיבי"

קנצלר גרמניה אולף שולץ מבקר בפס ייצור עתידי של תותחים / צילום: ap, Fabian Bimmer

הפגזים מתעכבים: מה עובר על יחסי גרמניה-ישראל?

הממשלה בגרמניה מעכבת אישור יצוא פגזים לצה"ל? כך דווח בעיתון המקומי בילד ● גורמים ישראלים, לעומת זאת, אומרים ש"אם יש בעיה כלשהי, הרי שמדובר בעיכוב של יצוא, ולא בעצירה שלו" ● וברקע נמצאת מחלוקת בממשל בנוגע ליחס לישראל

"הם כמעט הרגו אותי": ביקורת פנימית בעזה נגד חמאס

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: פלסטינים מספרים על האכזריות של חמאס, המדינות באירופה שתומכות בישראל וארבע שנים להסכמי אברהם ● כותרות העיתונים בעולם