גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה מעורבת בוול סטריט; טסלה עלתה ב-5%, HP נפלה ב-6%

נאסד"ק עלה ב-0.2% ● ישראליות בוול סטריט: ורינט ומובילאיי ירדו בחדות ● מניות נוספות שריכזו עניין היום: ורייזון, HP, ג'ט בלו, C3.ai, רוקו והחברה שזינקה במעל 60% לאחר השקעה של אנבידיה בה ● מספר המשרות החדשות באוגוסט נמצא ברמתו הנמוכה מאז 2021 ● דו"חות ברודקום לאחר הסגירה בוול סטריט ● דריכות לקראת דוח התעסוקה החודשי מחר, ג'יי.פי מורגן: "הפד צריך להוריד את הריבית בחצי אחוז"

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

לאחר שנפתחה בעליות וול סטריט ננעלה הלילה במגמה מעורבת. נאסד"ק עלה ב-0.2%, דאו ג'ונס יורד ב-0.6% ו-S&P 500 ירד ב-0.4%, היום השלישי ברציפות. 

המשקיעים שנחשפו היום לנתוני מאקרו מעורבים מצפים עתה בדריכות לדוח התעסוקה החשוב שיתפרסם מחר אחר הצהריים לפני פתיחת המסחר. היום, פורסם שמספר המשרות החדשות בשוק הפרטי גדל ב-99 אלף, הנתון הנמוך ביותר מאז 2021 ומעלה את החשש להאטה כלכלית, מספר המובטלים החדשים לעומת זאת ירד לעומת השבוע שעבר. מדד מנהלי הרכש בענפי השירותים (ISM) עלה באוגוסט לעומת 51.4 ביולי וצפי לשיעור דומה, עדיין בטריטוריה של התרחבות (מעל 50). 

22:40

הפדרל ריזרב צריך להוריד את הריבית ב-50 נקודות בסיס בפגישתו בספטמבר, כך מציין מייקל פרולי, אנליסט בכיר בג’יי.פי מורגן. "אנחנו חושבים שעליהם לחזור לנייטרליות בהקדם האפשרי", אמר פרולי ל- CNBC, והוסיף כי הריבית הנייטרלית של הבנק המרכזי היא סביב 4%, או 150 נקודות בסיס מתחת לזו שעכשיו. "אנחנו חושבים שיש סיבה טובה להזדרז בקצב הורדת הריבית שלהם".

לפי ה-CME FedWatch, משקיעים צופים לסיכוי של 39% שהפד יוריד את הריבית בחצי נקודת אחוז ל-4.75%-5% מהרמה הנוכחית של 5.25%-5.50%. לירידה של רבע נקודת אחוז לטווח של 5%-5.25% הם נותנים סיכוי של כ-61%.

"אם אתה מחכה עד שהאינפלציה תחזור ל-2%, כנראה שחיכית יותר מדי", אמר פרולי. "בעוד שהאינפלציה עדיין קצת מעל היעד, האבטלה כנראה מגיעה קצת מעל למה שהם חושבים שעולה בקנה אחד עם תעסוקה מלאה. כרגע, יש לך סיכונים גם לתעסוקה וגם לאינפלציה, ותמיד תוכל להפוך את המסלול אם יתברר שאחד מהסיכונים האלה מתפתח".

22:20

ברודקום  תפרסם את הדוח הרבעוני שלה אחרי נעילת המסחר הלילה. החברה שהיא האחרונה מבין חברות השבבים שתדווח צפויה לדווח לאחר הנעילה, כאשר המשקיעים יחכו לעדכונים בכל הנוגע להגדלת ההכנסות מהביקוש בתחום הבינה המלאכותית. הספקולנטים אף מצפים להודעה ש-OpenAI תהפוך ללקוחה חדשה בעיצוב שבב בינה מלאכותית חדש. לפני ימים אחדים עלו דיווחים כי החברות דנות בנושא שבבים מתקדמים. האנליסטים מצפים להכנסות של 13 מיליארד דולר לעומת כ-9 מיליארד דולר ברבעון המקביל ורווח של 1.2 דולר למניה לעומת 1.05 דולר. 

מן הסתם, דוח טוב של ברודקום עשוי לאושש את שאר מניות השבבים שיורדות בימים האחרונים, ובפרט את זו של אנבידיה 

ישראליות בוול סטריט: מובילאיי  יורדת לחדות ללא חדשות מיוחדות לגביה, ורינט  לאחר דוחות מאכזבים. 

21:28

חברת אפלייד דיגיטל מזנקת במעל 60% לאחר שנודע שהיא מנפיקה מניות נוספות ומגייסת 160 מיליון דולר ואחת המשקיעות בה היא אנבידיה . אפלייד דיגיטל מפעילה מרכזי נתונים ומשכירה יכולות מחשוב לבינה מלאכותית. משקיעה נוספת היא חברת הנדל"ן רילייטד קומפניס. לאחרונה החלה החברה שנסחרת בנאסד"ק בשווי שוק של 800 מיליון דולר להפעיל שירותי ענן מבוססי בינה מלאכותית בעזרת שבבי אנבידיה. 

ההנפקה תאפשר לחברה לממש את שאיפותיה להקמת אחד ממרכזי הנתונים הגדולים בעולם והרחבת הקיבולת הכוללת ב-300 מגה-וואט נוספים. אפלייד דיגיטל תנפיק 50 מיליון מניות חדשות במחיר של 3.24 דולר למניה, כעת לאחר הזינוק היא נסחרת ב-5.2 דולר למניה. 

20:47

מסחר די הפכפך היום בוול סטריט, לאחר פתיחה אופטימית שבאה לידי ביטוי בעלייה בכל המדדים ואחר כך לירידות, עתה המגמה היא מעורבת. נאסד"ק עולה ב-0.4%, דאו ג'ונס יורד ב-0.4% ו-S&P 500 ב-0.15%. 

מניית חברת הטיסות האמריקאית ג'ט בלו איירווייס  מזנקת במסחר לאחר שהעלתה את תחזית ההכנסות ברבעון השלישי, הסיבה לאופטימיות בחברה נובעת מעלייה בביקושים לטיסות ובירידה במחירי הדלק. 

עוד מנייה שמזנקת היום היא של פלטפורמת הסטרימינג רוקו  לאחר שבוולס פארגו המליצו על המניה ב"משקל יתר". הבנק צופה שהחברה תצליח להפיק הכנסות גדולות יותר מפרסום בתקופה הקרובה. 

19:30

לאחר יומיים של ירידות והתחלת המסחר האופטימית אחר הצהריים, כעת החששות לגבי הכלכלה הגדולה בעולם חוזרים אל המשקיעים, וזאת עוד לפני דוח התעסוקה החשוב שיתפרסם מחר אחר הצהריים. 

נאסד"ק עולה עתה אמנם ב-0.1% אבל כבר נסחר בעלייה של 1% קודם לכן, דאו ג'ונס יורד ב-0.9% ו-S&P 500 ב-5%. 

עסקת ענק בשוק התקשורת. ורייזון קומיוניקיישנס  רוכשת את ספקית תקשורת הסיבים פרונטיר  בעסקת מזומן שמוערכת ב-20 מיליארד דולר. העסקה צפוייה להסגר בתוך שנה וחצי. בוורייזון מקווים שהרכישה תעזור לחברה בתחרות מול טי-מובייל ו-AT&T. וורייזון תשלם 38 דולר למניה, פרמייה של כ-35% על מחיר הנעילה ביום שלישי. 

HP  יורדת בכ-6% למות שדיווחה אתמול על תוצאות רבעוניות שעלו על הצפי בזכות הביקוש הער לשרתים מבוססים בינה מלאכותית. למרות זאת החברה הציגה רווח גולמי נמוך מזה של שנה שעברה.

18:33

לאחר שנפתח בעליות, דומה שחששות המשקיעים חוזרים אל המסחר בוול סטריט והמדדים עוברים כעת לירידות. נאסד"ק, לאחר שנסחר בעלייה של 1% בפתיחת המסחר יורד ב-0.1%. S&P 500 יורד ב-0.8% ודאו ג'ונס יורד ב-0.6%. 

המשקיעים נחשפו היום לנתוני מאקרו מעורבים - מספר המשרות החדשות בשוק הפרטי גדל ב-99 אלף, הנתון הנמוך ביותר מאז 2021 ומעלה את החשש להאטה כלכלית, מספר המובטלים החדשים לעומת זאת ירד לעומת השבוע שעבר. מדד מנהלי הרכש בענפי השירותים (ISM) עלה באוגוסט לעומת 51.4 ביולי וצפי לשיעור דומה, עדיין בטריטוריה של התרחבות (מעל 50). 

באירופה ננעל  הערב המסחר במגמה מעורבת - דאקס עלה ב-0.2%, קאק ירד ב-0.6% ופוטסי ללא שינוי. 

18:02

המגמה החיובית בוול סטריט דועכת כעת, נאסד"ק עולה אמנם, לראשונה זה שלושה ימים ב-0.3% אך לאחר שנסחר בעלייה של 1% בפתיחת המסחר. S&P 500 יורד ב-0.2% ודאו ג'ונס יורד ב-0.5%. 

מחירי הנפט עולים הערב בכ-2% וזאת לאחר שארגון אופ"ק+ דחה את התוכנית להגדיל את התפוקה ב-180 אלף חביות ליום בחודש הבא. הכוונה של הארגון היתה להעלות באופן הדרגתי את התפוקה לרמה של 2.2 מיליון חביות ליום. חבית נפט  אמריקאי נסחרת כעת בכ-71 דולר וחבית נפט מסוג ברנט ב-74 דולר. 

 17:37

המסחר בוול סטריט מתנהל כעת במגמה מעורבת. נאסד"ק עולה ב-1%, S&P 500 ב-0.3% ודאו ג'ונס יורד ב-0.1%. 

C3.ai   נופלת במסחר, לאחר שהסטארט־אפ שמפתח פלטפורמת יישומי בינה מלאכותית לארגונים גדולים דיווח בדוח הרבעוני על ירידה חדה בהכנסות ממנויים. החברה הכניסה 73 מיליון דולר לעומת צפי של 79 מיליון דולר.

בשוק האג"ח האמריקאי נרשמים ביקושים קטנים. התשואה על אג"ח לעשר שנים יורדת מעט לרמה של 3.75% - רמתה הנמוכה מזה כשנה. התשואה על אג"ח לשנתיים, הנחשבת לרגישה יותר לשינויים בריבית בטווח הקצר נסחרת ביציבות  לרמה של 3.78%, רמתה הנמוכה ביותר מאז מאי 2023. 

17:02

לאחר יומיים של ירידות המסחר בוול סטריט מתנהל כעת במגמה מעורבת. נאסד"ק עולה ב-1%, S&P 500 ב-0.3% ודאו ג'ונס ללא שינוי. 

השוק מגיב בחיוב למדד מנהלי הרכש בענפי השירותים (ISM) שפורסם לפני דקות אחדות. זה עלה באוגוסט ל-51.5 לעומת 51.4 ביולי וצפי לשיעור דומה, עדיין בטריטוריה של התרחבות (מעל 50).

הנתון הזה מסיר בינתיים את החששות לנחיתה קשה בכלכלה האמריקאית, וזאת בהמשך לנתוני תעסוקה מעורבים שפורסו קודם לכן היום - מספר גיוסי העובדים במגזר הפרטי היה בחודש אוגוסט 99,000 עובדים, נמוך בהרבה מהצפי שהיה ל-145,000 עובדים והנתון הנמוך ביותר מאז ינואר 2021. גם הנתונים לחודש יולי עודכנו כלפי מטה כאשר הנתון המקורי של תוספת של 122,000 עובדים עודכן מטה ל-111,000 עובדים.

16:30

המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת. נאסד"ק עולה ב-0.4%, S&P 500 ללא שינוי ודאו ג'ונס יורד ב-0.2%. התחלת החודש היתה קשה לאחר שבשלישי בעקבות אכזבה מנתוני הייצור השוק ירד בחדות, אך ברביעי חלה רגיעה מסויימת בשוק בעקבות נתוני מספר המשרות החדשות בשוק שהיו הרבה פחות מהצפי. 

המשקיעים דרוכים לקראת דוח התעסוקה החשוב שיתפרסם מחר ועד כמה יעיד על מצב הכלכלה הגדולה בעולם. הדוח שיתפרסם מחר אחר הצהריים מצפה ל-161 אלף משרות חדשות שנוצרו באוגוסט, יותר מיולי, שיעור האבטלה הצפוי הוא 4.2%. בשוק מעריכים שהנתון הזה יקבע את שיעור הורדת הריבית של הפד בהמשך החודש.

טסלה  עולה במסחר  לאחר שהחברה בישרה אתמול על השקת תוכנת העזר לנהג אוטונומי (FSD) באירופה ובאסיה ברבעון הראשון של 2025, בתלות באישורים רגולטורים. אתמול זינקה החברה ב-4%. למרות שם המוצר, FSD אינו משחרר את הנהג מלשבת בכסא הנהג ומלהסיר את עיניו מהכביש כמו גם לקחת את ההגה כשצריך.

ורינט  נופלת במסחר בעקבות הדוחות לרבעון השני. החברה דיווחה על הכנסות של 210 מיליון דולר ורווח של 49 סנט למניה, צפי האנליסטים היה להכנסות של 213 מיליון דולר ורווח של 53 סנט למניה. לשנה כולה צופה ורינט הכנסות של 933 מיליון דולר ורווח של 2.9 דולר למניה, תחזית שמאכזבת את האנליסטים. החברה הודיעה על תכנית רכישה עצמית בהיקף של 200 מיליון דולר עד לאוגוסט 2026.

15:33

לפני דקות אחדות התפרסמו נתוני תעסוקה נוספים. מספר דרישות העבודה הראשוניות בשבוע האחרון עמד על 227 אלף בלבד, לעומת צפי של 230 אלף ו-231 אלף בשבוע שעבר.

בעוד כשעה יתפרסם מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים. 

15:15

מאקרו ארה"ב:  מדד התעסוקה של ADP הצביע על עלייה של 99 אלף מועסקים בסקטור הפרטי בארה"ב. הצפי עמד על 144 אלף והנתון הקודם של חודש יולי הסתכם בתוספת של 111 אלף מועסקים.

מדובר בקצב הגידול החלש ביותר שנרשם במדד בשלוש וחצי שנים האחרונות, מאז ינואר 2021, מה שמאותת על היחלשות שוק העבודה בארה"ב. "ההיחלשות ב​​שוק העבודה האמריקאי הוביל לגיוס עובדים איטי מהרגיל לאחר שנתיים של צמיחה", אמרה הכלכלנית הראשית של ADP, נלה ריצ'רדסון. 

בשעה זו לא נרשמת תגובה חריגה בשווקים למעט תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב שיורדות קלות. התשואה ל-10 שנים יורדת ב-3 נקודות בסיס ונסחרת סביב 3.73%. התשואה לשנתיים יורדת ב-4 נקודות בסיס ועומדת על 3.72%.

14:10

יום המסחר באירופה מתנהל לפי שעה במגמה מעורבת. מדד הדאקס עולה ב-0.1%, הפוטסי הבריטי משיל מערכו כ-0.2% והקאק הצרפתי יורד ב-0.7%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים במגמה מעורבת.

חברת גילת  הישראלית, העוסקת בפיתוח תחנות לווין זעירות לתקשורת, דיווחה לפני זמן קצר כי זכתה בהזמנות בהיקף של למעלה מ-12 מיליון דולר ממפעילת לוויין עבור פלטפורמת ה-SkyEdge של החברה.

12:20

בעלי המניות בחברת התוכנה הביטחונית קוגנייט  אישרו את הצעות ההנהלה - מינו מחדש את היו"ר ארל שנקס לדירקטוריון והצביעו בעד חבילת התגמול למנכ"ל אלעד שרון - וזאת למרות התנגדותה של קרן ההשקעות הפרטית VBF של בית ההשקעות ווליו בייס, שמחזיקה ב-9.3% מהמניות והיא בעלת המניות הגדולה בקוגנייט.

במקביל, לא אושרה ההצעה למנות דירקטור מטעם ווליו בייס. ההצבעות היו בהתאם להמלצות החברות המייעצות לגופים המוסדיים בארה"ב. עם זאת, נראה שבווליו בייס לא מאוכזבים מהתוצאה, מפני שהטענות המרכזיות שלהם נגד קוגנייט היו שהחברה אינה שקופה מספיק והדירקטורים אינם עושים די, ובהודעתה לאחר האסיפה ציינה החברה כי "אנו מודעים לכך שיש לפנינו עוד דרך ועבודה לעשות, ומחויבים לנקוט בצעדים נוספים בחודשים הקרובים לשיפור הרכב הדירקטוריון ולמתן גילויים נוספים".

קוגנייט היא ספקית פתרונות תוכנה ואנליטיקה לארגונים וגופי ממשל בתחום הביטחוני, והיא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 535 מיליון דולר לאחר עלייה של כ-16% במחיר המניה מתחילת 2024.

10:59

מגמה מעורבת באירופה. הדאקס עולה ב-0.3%, הקאק נסחר סביב רמות הבסחס והפוטסי עולה ב-0.1%.

08:58

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים במגמה מעורבת. הניקיי ירד ב-1%, ההנג סנג משיל מערכו כ-0.7%, בורסת שנגחאי יורדת ב-0.1% והקוספי משיל מערכו כ-0.5%.

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים הבוקר בירידות שערים.

בניגוד לפתיחה הצורמת שרשמו המדדים בוול סטריט בתחילת חודש ספטמבר (ג'), אמש (ד'), נרשמה התאוששות בבורסה בניו-יורק: נאסד"ק ירד ב-0.3%, S&P 500 השיל מערכו כ-0.2% והדאו ג'ונס עלה ב-0.1%.

שינוי המגמה בוול סטריט נבע אמש משתי סיבות. הראשונה היא דבריו של נשיא הפד של אטלנטה, רפאל בוסטיק, שאותת אמש (ד') כי הוא מוכן להתחיל להוריד את הריבית בארה"ב למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת מעל היעד של הבנק המרכזי. בוסטיק נחשב לאחד מחברי הפד הניציים יותר, שהיה בעד מדיניות מונטרית הדוקה כמה שיותר במטרה להילחם באינפלציה. כעת בוסטיק מציין שהוא מתמקד בשוק העבודה האמריקאי, שם הוא רואה ריכוך בנתונים: "אני מאמין שאנחנו לא יכולים לחכות עד שהאינפלציה באמת תרד עד ל-2% כדי להתחיל להפחית את הריבית כי זה עלול לסכן שיבושים בשוק העבודה שעלולים לגרום כאב וסבל מיותר", ציין בוסטיק.

הסיבה השנייה להתאוששות בוול סטריט היא סקר מחזור המשרות הפתוחות לחודש יולי, שהצביע על ירידה בכמות המשרות הפתוחות שהסתכמה בכ-7.67 מיליון מ-7.91 מיליון בחודש הקודם. הצפי עמד על 8.09 מיליון.

ירידת השווי הגדולה בהיסטוריה והשאלה: האם האוויר יוצא ממניות השבבים?  

אנבידיה  ריכזה עניין אמש לאחר שפורסם בבלומברג שמשרד המשפטים האמריקני שלח זימונים לענקית השבבים ולחברות שבבים אחרות כשהיא מחפשת ראיות שיצרנית השבבים הפרה את חוקי ההגבלים העסקיים. זוהי הסלמה בחקירת החברה, כך מדווח בלומברג.

עם זאת, באנבידיה הכחישו אמש לאחר סיום המסחר את הדיווחים: "ביררנו עם משרד המשפטים של ארה"ב ולא קיבלנו זימון". כך דווח ב-CNBC. עוד הוסיפו מטעם החברה: "עם זאת, אנו שמחים לענות על כל שאלה שיש לרגולציה לגבי העסק שלנו. 

זינוק של 1,000% והתרסקות: למה המשקיעים בורחים ממניית השבבים הזו? 

דולר טרי  צללה אמש בכ-20% לאחר שהחברה פספסה את התחזיות בשורת ההכנסות ברבעון השני של השנה וחתכה את התחזית לשנה כולה. בחברה מעריכים כי הרווח למניה יעמוד על טווח של 5.20-5.60 דולר, לעומת התחזיות הקודמות שפרסמה החברה שעמדו על 6.5-7 דולר למניה. הצפי של האנליסטים ציפה כי התחזית לרווח למניה תעמוד על 6.56 דולר למניה. 

בארה"ב תשואות האג"ח נסחרו גם כן בירידות, תשואת הממשלתית ל-10 שנים עמדה על 3.8%, ובאג"ח לשנתיים ירדה לשער של 3.85%.

מעבר להתאוששות שנרשמה אמש (ד') במדדים בוול סטריט, תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב ירדו בחדות, כאשר התשואה לשנתיים ירדה בכ-10 נקודות בסיס ונסחרה סביב 3.77%. גם התשואה ל-10 שנים ירדה ועמדה על רמה של 3.79%. המשמעות היא שעקום התשואות האמריקאי חזר לצורתו "הנורמלית", כאשר תשואות ארוכות הטווח גבוהות יותר מתשואות קצרות הטווח, מראה שלא נראה בשנתיים וחצי האחרונות

בלומברד אודייר מדגישים כי הם מעדיפים אג"ח גרמניה ובריטניה על פני אג"ח ארה"ב:  "למרות הירידה החדה בתשואות הגלובליות, התשואות של אגרות חוב ממשלתיות עדיין גבוהות מהממוצעים הארוכים, מה שמצביע על כך שהן אטרקטיביות למשקיעים המחפשים השקעה לטווח ארוך. המשקיעים מחפשים מקלט בנכסים כמו אגרות חוב ממשלתיות בשל הסיכונים המוגברים והתנודתיות בשוק. העתיד יהיה תלוי באיזון בין סיכוני הצמיחה, אינפלציה וסיכונים גאו-פוליטיים.

"בארה"ב, הדינמיקה הכלכלית נחלשת, כפי שמוצג ביצירת משרות חלשה ושיעור אבטלה עולה. השוק מצפה להורדת ריבית על ידי הפד ב-25 נקודות בסיס בספטמבר ובכמעט 100 נקודות בסיס עד סוף השנה, עם סיכוי לפעולות אגרסיביות יותר אם התנאים הכלכליים יתדרדרו. אנו סקפטיים לגבי סיכון מיתון ומעריכים שהתשואות הקצרות עלולות להיות לא יציבות לאור הציפיות הגבוהות להורדות ריבית. מבחינה פוליטית, המרוץ לנשיאות התהדק לאחר פרישתו של ג'ו ביידן, עם סיכוי כמעט שווה בין קמלה האריס ודונלד טראמפ.

"אנו מאמינים שניצחון טראמפ עלול להוביל לצמיחה גבוהה ואינפלציה גבוהה יותר, בעוד שניצחון האריס עשוי להוביל להמשכיות במדיניות ואינפלציה נמוכה יותר. במרוץ לקונגרס, התוצאה קרובה מדי לניבוי, ולכן אנו מעדיפים להתמקד באסטרטגיות המעלות תשואות ולהיות גמישים לגבי אורך התקופה. אנו שומרים על עמדה ניטרלית לגבי אגרות חוב אמריקאיות עם העדפה לטווח של 5-7 שנים וממשיכים לראות באגרות חוב מוגנות מפני אינפלציה בארה"ב כגידור מעניין במקרה של ניצחון רפובליקני.

"באירופה, הבנק המרכזי האירופי צפוי להמשיך בהורדות ריבית בספטמבר כדי להתמודד עם האטה כלכלית, ואנו צופים שתי הורדות נוספות עד סוף השנה. אנו מעדיפים אגרות חוב גרמניות לטווח של 5-7 שנים על פני אגרות חוב אמריקאיות, שכן אגרות חוב גרמניות צפויות להנות מהורדות ריבית נוספות ומהיחלשות האירו. אגרות חוב גרמניות שימשו כעוגן מול חששות ממדיניות פיסקלית מרחיבה, והן עשויות להנות מהאי-ודאות הגאו-פוליטית הנוכחית. למרות הערכת שווי אטרקטיבית של אגרות חוב ממשלתיות צרפתיות, אנו מעדיפים אגרות חוב ממדינות עם אפיקי חוב יציבים יותר.

"בבריטניה, הסיכונים הפוליטיים וציפיות להורדות ריבית מהבנק של אנגליה עשויים להניע פעילות כלכלית, במיוחד לאחר סימנים לכך שהאינפלציה מאטה. אנו מעדיפים אגרות חוב בריטיות לטווח של 5-7 שנים על פני אגרות חוב אמריקאיות, עם תמיכה מתחזיות להיחלשות GBP ויכולת להורדות ריבית עמוקות יותר מצד הבנק המרכזי".

בשוק הסחורות, מחיר הנפט הגולמי עולה קלות הבוקר (ה') ל-69.4 דולר לחבית, מחיר חבית מסוג ברנט ירד ל-72.9 דולר.

בסיטי בנק מעריכים כי במידה ו-OPEC+ לא תפחית את ייצור הנפט, המחיר הממוצע של הנפט עשוי לרדת ל-60 דולר לחבית ב-2025 בשל ביקוש מופחת והיצע מוגבר ממדינות שאינן חברות ב-OPEC, כך פורסם ברויטרס. בסיטי מדגישים כי התאוששות במחירי הנפט אפשרית, אך השוק עלול לאבד את האמון ב-OPEC+ שמנסה לשמור על רמה של 70 דולר לחבית.

עוד מדגישים בסיטי כי המתיחות הגאו-פוליטית הייתה צפויה להעלות את מחירי הנפט, אך נראה כי השוק מכיר בכך שהמתיחות במזרח התיכון לא בהכרח תוביל לבעיות בייצור.

בגזרת המאקרו, עיני המשקיעים בוול סטריט נשואות אל עבר נתוני התעסוקה של חודש אוגוסט בארה"ב שצפויים להתפרסם מחר (ו'). הנתונים צפויים לשפוך אור על השיעור שבו יחליט הפד להוריד את הריבית. במידה ויתפרסם דוח תעסוקה חזק, ככל הנראה שהפד יפחית את הריבית ב-25 נקודות בסיס בלבד. עם זאת, במידה ויתפרסמו נתונים שיצביעו על האטה בשוק העבודה, הסיכויים כי הפד יפחית את הריבית ב-50 נקודות בסיס יעלו, וזאת לאור החששות ממיתון.

בבנק גולדמן זאקס מספקים תחזית לפיה שוק העבודה יציג גידול של 155 אלף משרות חדשות באוגוסט, ושיעור אבטלה של 4.2%. הגידול הצפוי בתעסוקה נמוך מתחזית הקונצנזוס בשל השפעות שליליות בעשור האחרון שמתבטאים בדוחות חלשים באוגוסט.

העלייה בשכר לשעה צפויה לעמוד על 0.3% בדוח החודשי, ולהביא את העלייה השנתית ל-3.7%. מדד המשרות הפנויות צפוי לרדת מעט ל-8.1 מיליון, אך עדיין מעיד על ביקוש בריא לעבודה להערכת גולדמן.

בבנק פיקטה מוסיפים כי נתוני השכר ותוספת המשרות בארה"ב השבוע הינם נתונים קריטיים כדי להרגיע את השווקים שהכלכלה הגדולה בעולם נותרת במסלול לנחיתה רכה ואינה פונה למיתון. נתוני הצמיחה והאינפלציה האחרונים הצביעו על סיכון נמוך יותר למיתון, והמשקיעים מקווים שגם נתוני התעסוקה ירגיעו את החששות.

מנתוני מדינות ה-OECD עולה כי במהלך יולי האינפלציה השנתית במדינות הארגון ירדה ל-5.4% מ-5.6% ביוני, אך בהבדלים ניכרים בין המדינות. ב-17 מתוך 38 מדינות ה-OECD האינפלציה עלתה, ב-11 מהן ירדה, וב-10 מדינות והייתה יציבה פחות או יותר. אינפלציית האנרגיה השנתית ב-OECD עלתה בחדות ל-3.3%, מ-2.3% ביוני, בעוד שאינפלציית הליבה המזון ירדו.

בנק אוף אמריקה הוריד מעט את תחזיות הצמיחה העולמיות לשנים 2024 ו-2025. הבנק שם דגש על האכזבה מחוסר ההקלות המספקות בסין והכלכלה האירופית שממשיכה להיות "החוליה החלשה ביותר".

בבנק האמריקאי מדגישים כי הכלכלה העולמית ממשיכה להפגין חוסן כללי, אך סיכונים כלפי מטה מתחילים להופיע: "לעומת התחזיות הקודמות שלנו, אנו מתקנים מעט כלפי מטה את תחזית הצמיחה והאינפלציה העולמית שלנו, בעיקר בשל נתונים חלשים בסין. כעת אנו צופים שהכלכלה העולמית תצמח ב-3.1% ו-3.3% השנה ובשנה הבאה".

בכל הנוגע לארה"ב, בבנק מדגישים כי גאו-פוליטיקה ובחירות נותרים הסיכונים הרלוונטיים ביותר בשל ההשפעה על אי הוודאות במדיניות המוניטרית, אך להערכתם, "החששות ממיתון מוגזמים".

עוד כתבות

קנצלר גרמניה אולף שולץ מבקר בפס ייצור עתידי של תותחים / צילום: ap, Fabian Bimmer

הפגזים מתעכבים: מה עובר על יחסי גרמניה-ישראל?

הממשלה בגרמניה מעכבת אישור יצוא פגזים לצה"ל? כך דווח בעיתון המקומי בילד ● גורמים ישראלים, לעומת זאת, אומרים ש"אם יש בעיה כלשהי, הרי שמדובר בעיכוב של יצוא, ולא בעצירה שלו" ● וברקע נמצאת מחלוקת בממשל בנוגע ליחס לישראל

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן וראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר בפסגה בבית הלבן ביום ו' / צילום: Associated Press, Manuel Balce Ceneta

במערב בוחרים לעצום עיניים מול השותפות האסטרטגית מוסקבה־טהרן

הציפייה שפסגה אנגלו־אמריקאית בוושינגטון תתיר לאוקראינה לתקוף את שטח רוסיה בטילים מערביים לא התממשה ● האם ההר הוליד עכבר? לאו דווקא, אם כי זה הרושם שרוסיה ואיראן עלולות לקבל ● לא ברור כלל אם אוקראינה תחזיק מעמד לאורך זמן

מהגדולות באופ''ק. שדה נפט בעיראק / צילום: Associated Press, Nabil al-Jurani

6 מיליון חביות ביום: התוכנית העיראקית להכפלת תפוקת הנפט והחשש מהשלכות

בניגוד למדינות כמו ערב הסעודית ואיחוד האמירויות, שפועלות לגיוון הכלכלה שלהן, עיראק מנסה להזניק את קצב ההפקה שלה בטרם יצנחו הביקושים ● כבר היום הזהב השחור מהווה 85% מהכנסותיה ● מה זה יעשה למחירים הגלובליים, ואיך תפעל עיראק ביום שהעולם ייגמל מנפט

גלולת ההרזיה של אפיטומי / צילום: אתר החברה

גלולת ההרזיה שזינקה ב-250%: הראלי של מניית אפיטומי נמשך

מניית אפיטומי ממשיכה לטפס בבורסה בת"א ● מניית חברת תרופת ההרזיה עולה היום ב-45%, ועם העליות של אתמול היא עולה ב-250% ● עם זאת, גם אחרי הזינוק האסטרונומי, מחיר המניה נמוך ב-66% ממחיר ההנפקה

המהלך הממשלתי החדש מגיע לקראת פקיעת הזיכיון הנוכחי של חברת ICL / צילום: ap, Ariel Schalit

הגדלת רווחי המדינה ממפעלי ים המלח: באוצר מצפים לפקיעת הזיכיון של עידן עופר

משרד האוצר מציע רפורמה מקיפה באופן ניצול אוצרות הטבע של ים המלח ● בין ההמלצות של החשב הכללי: עדכון משטר התשלומים והמיסוי על הזכיין העתידי, תוך שמירה על המודל הבסיסי של שלושה זרמי הכנסה למדינה - תמלוגים, מס חברות והיטל רווחי יתר

התחנה הגדולה בישראל. רוטנברג באשקלון / צילום: צילום: יוסי ליאון, חברת החשמל

המדינה רוצה לשים סוף למחירים המופרזים של יצרני החשמל הפרטיים

רשות החשמל תערוך שימוע במטרה להגביל את המחיר שדורשים היצרנים - שלטענתה מנותק מהעלויות בפועל ● השחקנים בשוק מתרעמים על שינוי כללי המשחק. האם הציבור ישלם על כך?

למרות שמספרי ההיצע גבוהים - יש מחסור גדול בדירות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

רוצים לדעת למה מחירי הנדל"ן עולים? הדירות שהרוכשים מחפשים

אחרי שמונה עליות רצופות במדד מחירי הדירות, הוא רשם זינוק של 7% - קצב שנתי של כמעט 11% ● שוק הדיור בארץ מתנהל באופן פרדוקסלי - ההיצע עולה, אך במקביל גם המחירים מטפסים ● הגורם לתופעה: הפערים הגדולים בין היצע הדירות על הנייר להיצע הדירות המבוקשות ● ואיפה נרשמו העליות הכי גדולות?

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

נעילה אדומה בתל אביב לאור הדיווחים על פיטורים אפשריים של שר הביטחון גלנט

מדד ת"א 90 ירד ב-2.3% ● הדולר ב-3.74 שקלים ● לאחר שזינקה אתמול ב-150%, אפיטומי מדיקל זינקה גם היום ● האינפלציה שפורסמה אתמול בישראל הפתיעה לרעה; הפניקס: "בסביבה הנוכחית לא נראה שאפשר לדון על הפחתת ריבית" ● בארה"ב, דריכות גבוהה לקראת הורדת הריבית ביום רביעי; מיטב: "השווקים מצפים מהפד להיות אגרסיבי"

צילום: Shutterstock

חדשות רעות למשק: התוצר לנפש ברבעון השני עודכן בחדות למטה

לפי נתוני הלמ"ס, הצמיחה לנפש בישראל ירדה ברבעון השני של 2024 ב-0.9% בחישוב שנתי - עדכון חריף כלפי מטה ביחס להערכה הקודמת של הלשכה ● הנתונים מציירים תמונה עגומה במיוחד ומעידים על היחלשות הכלכלה הישראלית, בייחוד בחלק של המגזר הפרטי

דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקאי לנשיאות / צילום: ap, AP, Alex Brandon

ניסיון התנקשות נוסף בטראמפ: חשוד נעצר עם רובה ומצלמה

הנשיא לשעבר שיחק גולף במועדון שלו בפלורידה, כשיריות נשמעו מחוץ למתחם • ה-FBI הודיע: חוקרים את האירוע כניסיון התנקשות • אחרי התקרית הנשיא לשעבר הבהיר: "אני בסדר, שום דבר לא יאט אותי, ואני לעולם לא אכנע" • הרשויות המקומיות עצרו חשוד ומצאו רובה חצי אוטומטי ומצלמת גו פרו • נשיא ארה"ב ביידן וסגניתו האריס עודכנו בפרטי האירוע: שמחים שהוא בסדר

משאיות קוקה קולה / צילום: איל יצהר

עם סיוע מאוסטרליה: כך תנסה קוקה קולה להפוך את פסק הדין הדרמטי נגדה

החברה המרכזית למשקאות צפויה לערער לעליון על פסק הדין שנחשף בגלובס, לפיו היא תיאלץ לשלם מאות מיליוני שקלים כמס על תשלומים שעברו למותג העולמי במסגרת הסכמי שיווק בלעדיים ● אבל פסקי דין דומים בעולם עשויים להקשות על טענותיה

ניגוד עניינים הגיע לעליון / צילום: Shutterstock, Andrii Yalanskyi

עורכי הדין פעלו בניגוד עניינים, וההסכם במיליונים נפסל אף שהלקוח אישר אותו

ביהמ"ש העליון פסל באופן תקדימי הסכם מסחרי שלפיו עורכי דין אמורים היו לקבל מיליוני שקלים מהשבחת נכס של חברת יצחק בוכמן ובנו בת"א, וקבע כי יקבלו רק שכר-טרחה ● הסיבה: עורכי הדין החתימו את החברה כשהם בניגוד עניינים והקנו לעצמם "זכויות יתר מפליגות על חשבון החברה"

הדמיית ה''בורג' ח'ליפה של ירושלים'' / צילום: AS+GG Architects

למרות 200 התנגדויות: מגדל של 42 קומות יקום סמוך להר הרצל בירושלים

על אף גל הביקורת סביב התוכנית ל"בורג' ח'ליפה" הירושלמי, הוועדה המחוזית החליטה: יוקם מגדל בן 42 קומות בסמיכות להר הרצל ויד ושם ● ארגון יד לבנים שהתנגד בתחילה חזר בו: "נערכו האיזונים והפעולות הנדרשות כדי למנוע פגיעה ברגשות המשפחות השכולות"

קניית סמארטפון חדש / צילום: Shutterstock

מה צריך לדעת לפני רכישת סמארטפון חדש?

בחירת מכשיר טלפון חדש מתחילה קודם כל באפיון שימושים ● עד כמה אתם משתמשים אינטנסיביים, האם חשובה לכם איכות המצלמה, מה היקף הפעילות בחוץ, וכמובן - האם אתם אנשי אייפון או אנדרואיד?

צ'כיה, הסערה הפכה להצפה בערים רבות / צילום: Reuters, INQUAM PHOTOS/George Calin

סערה של "פעם ב-100 שנה" מכה באירופה

אזורים רבים באירופה עברו בסוף השבוע האחרון מימים שטופי קיץ לסערה שלא נראתה כ-100 שנה ● בפולין יותר מ-17 אלף בתים נותרו ללא חשמל, ברומניה נהרגו 4 כתוצאה מהשיטפונות, וכעת אירופה מכינה את עצמה להתפשטות הסערה

יו''ר כלל ביטוח חיים סאמט ומנכ''לית אל על דינה בן טל גננסיה / צילום: איל יצהר, דוברות אל על

מי צריך דח"צית רביעית? הסיפור המוזר על כלל ביטוח וההחלטות באסיפת אל על

כלל ביטוח, שנכנסה אשתקד להשקעה משמעותית באל על, אפשרה לפני כחצי שנה לבטל סעיף התניה באופן שייטיב עם הנהלת אל על, והחליפה את אחד הדח"צים ● השבוע תצביע אסיפת בעלי המניות, ביוזמת אל על, על צירוף בתו של יו"ר כלל כדח"צית רביעית בחברה

עודד גולן מנכ''ל דור אלון היוצא / צילום: תמר מצפי

אחרי 3 שנים: מנכ"ל דור אלון עודד גולן עוזב את תפקידו

גולן כיהן בתפקידים שונים בקבוצת אקסטרה-אלון רבוע כחול ב-11 השנים האחרונות ● "הייתה זו קדנציה מרתקת, רבת-אתגרים ומרובת עשייה"

בני ברון / צילום: יח''צ

יבואן המלט משתלט על חברה חדשה, המוסדיים מקווים שיעשה לה "שופרסל"

בני ברון רכש 21% ממניות יצרנית חומרי הבנייה אינרום תמורת 370 מיליון שקל ● הגופים המוסדיים שמכרו לו מקווים שיצליח להשביח את החברה, באופן שעשוי להזכיר את הצלחתם המסחררת של האחים אמיר ברשת הקמעונאות הגדולה בישראל

מצעד טילים של החותים בתימן / צילום: Reuters, KHALED ABDULLAH

הטיל הבליסטי והמסר: למה איראן והחותי'ם תוקפים דווקא בימי ראשון

מערכת ההגנה האווירית של ישראל הצליחה בעבר לנטרל איומים דומים לטיל הבליסטי ששיגרו החות'ים, אולם הפעם הניסיון כשל ● בצה"ל מתחקרים את האירוע, כשבכירים תוהים מה גרם לכך ● וגם: למה מרבית המתקפות הגדולות של איראן ושלוחותיה מתרחשות בימי ראשון?

ביהמ''ש חייב אם להחזיר מזונות לאחר שקבע כי מנעה חידוש קשר בין בנה לאביו / צילום: Shutterstock, Vitalii Vodolazskyi

בשל ניכור הורי: האם מנעה חידוש קשר עם האב ותשלם לו חצי מיליון שקל

בית המשפט חייב את האם להשיב מזונות של ארבע שנים ולשלם פיצויים כבדים ● "הורה שמגלגל עיניו וטוען שזה רצון הקטין מועל באופן קשה בחובתו ובתפקידו"