גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

איראן מגבירה את קצב ההפקה, לא רק של אורניום. מי יוכל לעצור אותה?

איראן מתקרבת לכמות תיאורטית של אורניום מועשר שמספיקה לארבע פצצות גרעין ● חרף הסנקציות האמריקאיות היא מתחזקת גם בחזית הנפט, וקצב ההפקה טיפס ב-22% בשנה שעברה ל-3 מיליון חביות ביום ● לאחרונה העלתה אפשרות למשא ומתן עם המערב, אבל קשה שלא לתהות אם זה רק ניסיון לקנות זמן

נשיא איראן מסעוד פזשכיאן והמנהיג העליון עלי ח'אמנאי / צילום: רויטרס
נשיא איראן מסעוד פזשכיאן והמנהיג העליון עלי ח'אמנאי / צילום: רויטרס

מלחמת חרבות ברזל מתחוללת בישראל כבר 11 חודשים, בזמן שאיראן מתקדמת בתוכנית הגרעין שלה. אולם, בחודשים האחרונים ההנהגה הפוליטית במדינה החלה להעביר מסרים ואיתותים על מוכנות לחדש את המשא ומתן עם מדינות המערב. ייתכן כי זהו ניסיון "לקנות" זמן, או שמא מדובר בשאיפה כנה של חברי ממשלת מסעוד פזשכיאן הרפורמיסט להפחית את נטל הסנקציות על אזרחי איראן.

כולם דיברו על איזה נשק בריטניה לא תספק יותר לישראל. ההפתעה חיכתה במקום אחר
נשיא מול שר ההגנה: עסקה עם אלביט מרעידה את ממשלת ברזיל
השבוע בתעשיות הביטחוניות | לסין יש מטוס חדש עם יכולות שלא נראו קודם לכן

לפי דברי מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן מחודש יולי, איראן מסוגלת להגיע לייצור די חומר ברמת העשרה צבאית בתוך "כנראה שבוע או שבועיים". מעבר לכך, הערכת המודיעין האמריקאי שנחשפה ב"וול סטריט ג'ורנל" בחודש שעבר הצביעה, כי טהרן התקדמה בתהליך ייצור "קבוצת הנשק": הרכיב בנשק הגרעיני שמביא לתגובת שרשרת ופיצוץ. עוד נכתב כי איראן שוקדת על מחקר בתחום, אך עדיין לא הגיעה לכדי יכולת ייצור.

אז מה סטטוס העשרת האורניום האיראנית? בשש השנים שחלפו מאז שנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ עזב את הסכם הגרעין, היקף המערך האיראני השתנה לחלוטין. טרם החתימה של משטר האייתוללות עם המעצמות, איראן החזיקה בכ־8,710 ק"ג אורניום מועשר בשיעור נמוך (3.67%), בכ־195 ק"ג מועשר בשיעור בינוני (20%), בכ־19,138 צנטריפוגות דור ראשון וב־1,034 צנטריפוגות מתקדמות.

ההסכם שנחתם ב־2015 קבע כי הצנטריפוגות המתקדמות יושבתו, צנטריפוגות הדור הראשון יופחתו בכ־70%, איראן לא תחזיק באורניום מועשר לשיעור בינוני כלל, ותותיר בידיה במשך עשור לכל היותר כ־300 ק"ג אורניום מועשר לשיעור נמוך. כיום, לפי דיווח מרויטרס שהתבסס על דוחות הסוכנות הבין־לאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), איראן מחזיקה בידיה 164.7 ק"ג אורניום מועשר ל־60%. בארגון מעריכים כי לטהרן חסרים רק 2 ק"ג כדי להגיע לכמות תיאורטית, שאם תועשר עד לרמה צבאית גבוהה של 85%־90%, תספיק לארבע פצצות גרעין.

"עבור אנרגיה גרעינית נדרש אורניום מועשר ל־3%־5% (למשל בתחנות כוח אזרחיות), כשהקו הקשה הראשון הוא ב־20%. השלב הקשה יותר הוא להגיע ל־60% - והגעה ממנו לנשק גרעיני שלהשגתו נדרשת העשרה ל־85% היא כבר קלה", אומר לגלובס אל"מ (במיל') ד"ר אוֹרי נסים לוי, יו"ר הפורום הגרעיני ומרצה באפקה - המכללה האקדמית להנדסה בת"א. "פצצות אורניום הן ישנות יותר ופחות עוצמתיות מפצצות פלוטוניום. על הירושימה, למשל, הטילו פצצת אורניום, ועל נגסאקי פלוטוניום. אני מעריך שאם ירצו פצצה, ישאפו להגיע לפלוטוניום".

ד"ר לוי מסביר שעבור נשק נדרש ראש קרב גרעיני, מערכת שיגור כדוגמת צוללת או מטוס - והפיכת האמצעי למערכת נשק שניתן בלחיצת כפתור לשגר. "עם פצצת הגרעין עצמה אי אפשר לעשות דבר. מערכת נשק היא כל הפריטים הנדרשים שיכולים לגרום נזק. הפיתוח לא מתנהל בטור, כלומר נותנים לקבוצה אחת, לדוגמה, לפתח את הטיל, ולאחרת את הראש הקרבי במקביל".

"לנהל דיאלוג עם העולם"

מן הזווית הפוליטית, נרשם בחודשים האחרונים רצף אירועים שנראה כי שינה את מדיניות הגרעין של ממשלת איראן מן הקצה אל הקצה. התרסקות המסוק ומותו של הנשיא האולטרה שמרן אברהים ראיסי במאי, הביאה לבחירתו ביולי של פזשכיאן. כבר במהלך מערכת הבחירות, הרפורמיסט אמר: "אנחנו מוכרחים להיות מסוגלים לנהל דיאלוג עם העולם".

מי שסייע לפזשכיאן במרוץ הוא שר החוץ לשעבר מוחמד ג'וואד זריף, שהוביל את הסכם הגרעין. לשיטת זריף, העיצומים הבינלאומיים מגבילים את צמיחתה של איראן. לפי הבנק העולמי, כלכלת איראן צמחה ב־5% ב־2023, אבל צפויה להאט ל־3.2% השנה, ואף ל־2.7% ול־2.3% בשנתיים הבאות.

בה בעת, נתוני קרטל יצואניות הנפט אופ"ק מעלים כי קצב הפקת הנפט של איראן עמד על 3 מיליון חביות ביום ב־2023, 22% יותר מבשנה קודמת. לצורך ההשוואה, טרם הטלת הסנקציות על ידי ממשל טראמפ ב־2018, קצב ההפקה האיראני עמד ב־2017 על 3.8 מיליון חביות ביום. משם, הם הגיעו לשפל של 2 מיליון חביות ביום ב־2020, אבל בשנים האחרונות הם נהנים מביקוש גובר מסין, שהביא לצמיחה מחודשת.

כיצד יש סנקציות, אבל הסחר של איראן בנפט פורח? יקי דיין, לשעבר קונסול ישראל בלוס אנג'לס, מסביר כי איראן מתקדמת כל העת בתוכנית הגרעין שלה, ואילו נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נוקט מולה דווקא במדיניות הגנתית. "עם תחילת כהונת ביידן, התחיל מו"מ חשאי מול האיראנים כדי לנסות להחזיר אותם להסכם, והאמריקאים אף ביצעו הפשרת כספים איראנית משמעותית. מנגד, גרמניה, בריטניה וצרפת רצו לנקוט בפעולות ממשיות נגד איראן על ההפרות שלה, כפי שעולות מסבא"א. במיוחד אלו שנוגעות להעשרת האורניום".

סל השיקולים הזה הביא את פזשכיאן למנות את זריף לסגן הנשיא לנושאים אסטרטגיים. עם זאת, כבר בחודש הראשון של ממשלת הרפורמיסט, פערי התפישות על אודות מדיניות הגרעין הביאו לפיצוץ. 11 ימים בלבד לאחר כניסתו לתפקיד סגן הנשיא, זריף הגיש את התפטרותו בעקבות חילוקי דעות עם פזשכיאן ששילב שמרנים בממשלתו. סלע המחלוקת העיקרית לא הייתה רק שילוב השמרנים, אלא גם מדיניות הגרעין.

לשמחתו של הנשיא הרפורמיסט, שבועיים בלבד הספיקו לזריף כדי לחזור ללשכתו - ולהשתתף בישיבות הממשלה עם המנהיג העליון עלי חמינאי. כעת, במשטר האייתוללות לא מסתירים את היותם פתוחים למו"מ על הסכם גרעין. אולם, שר החוץ עבאס ארקצ'י כבר ציין, כי הסכם הגרעין מלפני עשור כלל לוחות זמנים שאינם רלוונטים. "צריך לפתוח מחדש את המסמך ולשנות חלקים מסוימים, זו לא משימה קלה", אמר ארקצ'י.

חמינאי נותן את הטון

אראקצ'י, זריף ופזשכיאן הם דמויות חשובות, אבל מי שבלעדיו לא יהיה שום הסכם בשום פורמט הוא חמינאי, ולו הסמכות העליונה. במטרה להבין לאן נושבת הרוח כדאי לשים לב לנימת המסרים שיוצאת מלשכתו. חוסרו סאייה איספהאני מהמועצה האטלנטית, צלל לעומקם של דברי המנהיג העליון על נשק גרעיני, כפי שמצוטטים באתרו הרשמי. במסגרת 85 ציטוטים, המילה "חראם" הופיעה שלוש פעמים ורק לגבי "שימוש בנשקים גרעינים". קרי, לא לגבי יצירתם ואגירתם. בד בבד, הוא כינה "שימוש" בנשקים להשמדה המונית - "חטא גדול".

לכל הפחות, התבטאויותיו האחרונות של חמינאי מסמנות שהוא לא פוסל מגעים עם המערב. לדבריו, ניתן לקיים מגעים עם "האויב במצבים מסויימים", אבל הוא תוחם זאת ב"לא לטעת בהם תקוות". בסוכנות הידיעות אי.פי ציינו כי המנהיג העליון לא פסח על עמדתו המסורתית, והזהיר את ממשלת פזשכיאן מפני "לסמוך על האויב". אותו דיון מתקיים כאשר עיניי העולם כולו נשואות לבחירות לנשיאות ארה"ב בעוד כחודשיים.

"מדינת ישראל ניצבת בצומת קריטי", מציין דיין. "קמלה האריס לא תשנה באופן מהותי את המדיניות ההגנתית של הנשיא ביידן מול איראן. אם לא יהיה איום צבאי אמין או תקיפה משולבת על האיראנים בשנתיים־שלוש הקרובות, יכול מאוד להיות שהם יגיעו הן להעשרת אורניום ל־90% והן לקבוצת הנשק".

בניגוד להאריס, את היחס של טראמפ לטהרן מגדיר הקונסול לשעבר בתור "רקורד מעורב". לדבריו, "כשאיראן הפציצו את מתקני עראמקו הסעודיים ב־2019, ארה"ב לא עשתה דבר. באיזשהו מקום, זה הביא את הסעודים להבנה כי הם צריכים להתקרב לאיראן. מנגד, טראמפ חיסל את קאסם סולימאני ב־2020. לכן, הרקורד שלו לא ברור. האם יסכים ללכת לאיום צבאי אמין ומתקפה נגד איראן? אולי. אבל התשובה פחות ודאית מהמסלול של האריס. טראמפ זה סוג של הימור. מבחינת ישראל, חייבים את ארה"ב All In בפנים".

המלחמה שיחקה לידיהם

האתגרים הכלכליים של איראן לא מונעים ממשטר האייתוללות להשקיע הון עתק בכוח קודס של משמרות המהפכה, שלפי הערכות מפעיל כ־200 אלף לוחמים. כוח קודס מיועד לפעילות חוץ, אחראי על הקשר עם המיליציות הפרו־איראניות השונות, חיזבאללה והמורדים החות'ים, אספקת אמל"ח, אימונים ומימון, כשמעל הכל עומדת השאיפה ליצוא המהפכה האסלאמית.

"מלחמת חרבות ברזל מלמדת את האיראנים כי אמנם יש להם יכולות צבאיות מרשימות בטילאות, אבל גם עם המערך הזה הם מתקשים להביא לנזקים", אומר אבירם בלאיש, סגן נשיא המרכז הירושלמי לענייני חוץ וביטחון. "לאיראן יש חיל אוויר מיושן והם יודעים שאינם יכולים לסמוך על הכוחות הלוחמים בצבא. המשטר מפנים את נפיצות המצב הכלכלי, וכיצד פגיעה במאגרי האנרגיה שלהם במסגרת המלחמה מהווה נקודת תורפה".

במאמר שפרסם בלאיש ביטא את עמדתו כי המלחמה הנוכחית היא שלב נוסף במסגרת מדיניות השהיה של איראן, שנועדה להרחיק אותה מלחימה ישירה - כדי להגיע לנשק גרעיני. הוא מפרט זאת בכך שמשטר האייתוללות קיבל את הטליבאן כשליטים הלגיטימיים של אפגניסטן והעניקו להם את השגרירות בטהרן בפברואר אשתקד. לאחר מכן, ביולי, איראן לא הציגה תוקפנות ניכרת להצהרת משרד החוץ הכוויתי כי שדה הגז "אראש" (במפרץ הפרסי) שייך לכווית ולערב הסעודית, אף שקרוב ל־40% ממנו נמצא במים הכלכליים האיראניים. כמו כן, כל העת רפובליקת אזרבייג'ן מביעה את תמיכתה באזרבייג'נים האיראנים, המיעוט הגדול ביותר באיראן, וטהרן לא מגיבה בתקיפות.

"אחת המטרות המרכזיות של המלחמה הייתה לעצור את התהליך בין ישראל לבין ערב הסעודית", מציין בלאיש. "אורכה הממושך הפך אותה לכזו שהאיראנים יכולים להשתמש בה ככלי מיסוך עבור תוכנית הגרעין, שהואצה בעקבות היעדר אכיפת הסנקציות האמריקאיות. לא בטוח שזה היה מתוכנן, אבל המלחמה שיחקה לידיהם".

בלאיש מסכם ואומר כי האסטרטגיה האיראנית "היא שכשנגיע לנשק גרעיני, נהיה מעצמה - וכך יתייחסו אלינו אחרת. ההתקרבות בין ישראל לבין ערב הסעודית והציר הסוני המתון מהווה אירוע מסוכן לתוכנית האיראנית למזרח התיכון".

עוד כתבות

קניית סמארטפון חדש / צילום: Shutterstock

מה צריך לדעת לפני רכישת סמארטפון חדש?

בחירת מכשיר טלפון חדש מתחילה קודם כל באפיון שימושים ● עד כמה אתם משתמשים אינטנסיביים, האם חשובה לכם איכות המצלמה, מה היקף הפעילות בחוץ, וכמובן - האם אתם אנשי אייפון או אנדרואיד?

סיכום חודש אוגוסט בקרנות ההשתלמות והפנסיה / צילום: Shutterstock, Elle Aon

תשואות אוגוסט: אנליסט ומיטב בצמרת, ילין לפידות בתחתית. ומסלול אחד מככב מעל כולם למרות חודש מנומנם

תשואות חיוביות בגמל ובפנסיה בזכות חודש חזק לבורסה בת"א ● אלטשולר שחם ממשיך להציג את התשואה הגבוהה ביותר מתחילת השנה באפיקים הכלליים והמנייתיים ● בפנסיה כיכבו בצמרת כלל, מגדל והראל ● וכיצד נראה חודש ספטמבר

ביהמ''ש חייב אם להחזיר מזונות לאחר שקבע כי מנעה חידוש קשר בין בנה לאביו / צילום: Shutterstock, Vitalii Vodolazskyi

בשל ניכור הורי: האם מנעה חידוש קשר עם האב ותשלם לו חצי מיליון שקל

בית המשפט חייב את האם להשיב מזונות של ארבע שנים ולשלם פיצויים כבדים ● "הורה שמגלגל עיניו וטוען שזה רצון הקטין מועל באופן קשה בחובתו ובתפקידו"

ינקי קוינט, מנכ''ל רמ''י / צילום: שלומי יוסף

מתחזקות ההערכות: ינקי קוינט בדרך לסיים את תפקידו בראשות רמ"י; מי מועמד להחליפו?

ההערכה היא שמנכ"ל רמ"י יסיים את תפקידו עוד השנה – ועשוי להתמנות ליו"ר רשות שדות התעופה • אחד המועמדים להחליפו: יהודה מורגנשטרן • נכון לעכשיו, נשמעות הכחשות מכל הכיוונים

קרן סל למניות שיצאו מהמדדים המובילים / צילום: Associated Press, Richard Drew

למה קרן סל למניות שנזרקו מקרנות סל ומדדים לא רק הגיונית אלא גם רווחית

בוול סטריט יש כיום תעודות וקרנות סל לכל דבר כמעט, אבל כדי שהן יהיו טובות למשקיעים צריך להתקיים שילוב נדיר: רעיון טוב, חשיפה נוחה, שקיפות ותדירות מסחר גבוהה ● ולגבי מניות שנמחקו ממדדים מובילים, תופתעו לשמוע שהן לרוב מזנקות אחרי כן

המהלך הממשלתי החדש מגיע לקראת פקיעת הזיכיון הנוכחי של חברת ICL / צילום: ap, Ariel Schalit

הגדלת רווחי המדינה ממפעלי ים המלח: באוצר מצפים לפקיעת הזיכיון של עידן עופר

משרד האוצר מציע רפורמה מקיפה באופן ניצול אוצרות הטבע של ים המלח ● בין ההמלצות של החשב הכללי: עדכון משטר התשלומים והמיסוי על הזכיין העתידי, תוך שמירה על המודל הבסיסי של שלושה זרמי הכנסה למדינה - תמלוגים, מס חברות והיטל רווחי יתר

דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקאי לנשיאות / צילום: ap, AP, Alex Brandon

ניסיון התנקשות נוסף בטראמפ: חשוד נעצר עם רובה ומצלמה

הנשיא לשעבר שיחק גולף במועדון שלו בפלורידה, כשיריות נשמעו מחוץ למתחם • ה-FBI הודיע: חוקרים את האירוע כניסיון התנקשות • אחרי התקרית הנשיא לשעבר הבהיר: "אני בסדר, שום דבר לא יאט אותי, ואני לעולם לא אכנע" • הרשויות המקומיות עצרו חשוד ומצאו רובה חצי אוטומטי ומצלמת גו פרו • נשיא ארה"ב ביידן וסגניתו האריס עודכנו בפרטי האירוע: שמחים שהוא בסדר

ניגוד עניינים הגיע לעליון / צילום: Shutterstock, Andrii Yalanskyi

עורכי הדין פעלו בניגוד עניינים, וההסכם במיליונים נפסל אף שהלקוח אישר אותו

ביהמ"ש העליון פסל באופן תקדימי הסכם מסחרי שלפיו עורכי דין אמורים היו לקבל מיליוני שקלים מהשבחת נכס של חברת יצחק בוכמן ובנו בת"א, וקבע כי יקבלו רק שכר-טרחה ● הסיבה: עורכי הדין החתימו את החברה כשהם בניגוד עניינים והקנו לעצמם "זכויות יתר מפליגות על חשבון החברה"

אינפלציה בישראל / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מפתיעה לרעה: מזנקת לקצב שנתי של 3.6% באוגוסט; מחירי הדירות ממשיכים לעלות בחדות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.9%, מעל תחזיות הכלכלנים שציפו לעלייה של 0.5%-0.6% ● סעיף ירקות טריים זינק ב-13.2% ומשך את המדד כלפי מעלה ● גם בקצב שנתי המדד הפתיע את התחזיות שעמדו על 3.2% ● הכלכלנים מעריכים: מה צפוי בהמשך השנה ואיך האינפלציה תשפיע על החלטת הריבית של בנק ישראל

טעינת כלי רכב חשמליים / צילום: Associated Press, David Zalubowski

משרד התחבורה עדכן את נוסחת המיסוי הירוק. אלו הרכבים שצפויים להתייקר

משרד התחבורה פרסם עדכון לנוסחת המס הירוק, בעקבותיו צפויה התייקרות של 2%-3% בינואר הקרוב, שתפגע בעיקר במכוניות הירוקות והחסכוניות ביותר בשוק ● כלי הרכב המזהמים לא יושפעו

התחדשות עירונית בת''א. איזה סיבות מקבל ביהמ''ש כסירוב לגיטימי? / צילום:  ינאי אלפסי

מתביעות ועד פיצויים: כך נחלש כוחם של הדיירים הסרבנים

הדיירים בפרויקט פינוי־בינוי לא רוצים לחתום אבל חוששים מתביעת דייר סרבן? ● לאחרונה עודכן החוק המגדיר מתי סירוב הוא לגיטימי, אך עדיין נותר לבתי המשפט שיקול־דעת לא מבוטל ● גלובס עושה סדר במצב החוקי החדש

הדמיית ה''בורג' ח'ליפה של ירושלים'' / צילום: AS+GG Architects

למרות 200 התנגדויות: מגדל של 42 קומות יקום סמוך להר הרצל בירושלים

על אף גל הביקורת סביב התוכנית ל"בורג' ח'ליפה" הירושלמי, הוועדה המחוזית החליטה: יוקם מגדל בן 42 קומות בסמיכות להר הרצל ויד ושם ● ארגון יד לבנים שהתנגד בתחילה חזר בו: "נערכו האיזונים והפעולות הנדרשות כדי למנוע פגיעה ברגשות המשפחות השכולות"

יו''ר כלל ביטוח חיים סאמט ומנכ''לית אל על דינה בן טל גננסיה / צילום: איל יצהר, דוברות אל על

מי צריך דח"צית רביעית? הסיפור המוזר על כלל ביטוח וההחלטות באסיפת אל על

כלל ביטוח, שנכנסה אשתקד להשקעה משמעותית באל על, אפשרה לפני כחצי שנה לבטל סעיף התניה באופן שייטיב עם הנהלת אל על, והחליפה את אחד הדח"צים ● השבוע תצביע אסיפת בעלי המניות, ביוזמת אל על, על צירוף בתו של יו"ר כלל כדח"צית רביעית בחברה

צ'כיה, הסערה הפכה להצפה בערים רבות / צילום: Reuters, INQUAM PHOTOS/George Calin

סערה של "פעם ב-100 שנה" מכה באירופה

אזורים רבים באירופה עברו בסוף השבוע האחרון מימים שטופי קיץ לסערה שלא נראתה כ-100 שנה ● בפולין יותר מ-17 אלף בתים נותרו ללא חשמל, ברומניה נהרגו 4 כתוצאה מהשיטפונות, וכעת אירופה מכינה את עצמה להתפשטות הסערה

צילום: Reuters, Piote Mitelski, ryanair

ריינאייר מבטלת טיסות בחגים בניגוד למגמה בשוק. האם היא מאבדת אמון בישראל?

חברת הלואו קוסט הפופולרית ריינאייר, שמפעילה טיסות לשורת יעדים באירופה, הודיעה לאחרונה על הקפאת פעילותה בארץ עד אחרי החגים ● לעומתה, חברות תעופה זרות אחרות, בהן לופטהנזה וסוויס, הודיעו על חזרתן לישראל ● אילו יעדים מרכזיים יושפעו?

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן וראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר בפסגה בבית הלבן ביום ו' / צילום: Associated Press, Manuel Balce Ceneta

במערב בוחרים לעצום עיניים מול השותפות האסטרטגית מוסקבה־טהרן

הציפייה שפסגה אנגלו־אמריקאית בוושינגטון תתיר לאוקראינה לתקוף את שטח רוסיה בטילים מערביים לא התממשה ● האם ההר הוליד עכבר? לאו דווקא, אם כי זה הרושם שרוסיה ואיראן עלולות לקבל ● לא ברור כלל אם אוקראינה תחזיק מעמד לאורך זמן

קנצלר גרמניה אולף שולץ מבקר בפס ייצור עתידי של תותחים / צילום: ap, Fabian Bimmer

הפגזים מתעכבים: מה עובר על יחסי גרמניה-ישראל?

הממשלה בגרמניה מעכבת אישור יצוא פגזים לצה"ל? כך דווח בעיתון המקומי בילד ● גורמים ישראלים, לעומת זאת, אומרים ש"אם יש בעיה כלשהי, הרי שמדובר בעיכוב של יצוא, ולא בעצירה שלו" ● וברקע נמצאת מחלוקת בממשל בנוגע ליחס לישראל

מטולה / צילום: Reuters, Raphael Gotheil

ירי למטולה: רקטה גרמה נזק כבד לבית ולשרפה גדולה

סינוואר שלח איגרת לארגון החות'ים בתימן • שר הביטחון שוחח עם שר ההגנה האמריקני אוסטין על ההסלמה בגזרה הצפונית, ואמר כי "ישראל מחויבת להרחיק את חיזבאללה" • הוא גם שיגר מסר לחות'ים, אחרי ירי הטיל אתמול למרכז: "ישראל כבר הוכיחה כיצד היא פועלת נגד גורמי הטרור המנסים לפגוע בה" • עדכונים שוטפים

משרד אינטל בחיפה / צילום: אינטל

פחות חופשות ושינוי במענקים: אינטל שוקלת עוד קיצוצים אחרי ביטול הליסינג

אינטל הודיעה לעובדיה כי בהמשך לפיטורי אלפי עובדים, היא תבטל את סבסוד חשבונות הסלולר של אלו שיישארו בחברה ● לצד זאת, בהנהלה בוחנים שינוי בהטבות נוספות, דוגמת הבונוסים השנתיים וחופשות השבתון ● מתי תודיע החברה על השינויים?

החות'ים מדאיגים לא רק את ישראל אלא את העולם כולו, ויצרני הפייקים חוגגים

החות'ים הם לא רק איום על ישראל, אלא גם על הסחר העולמי, ולכן עוד לפני הירי האחרון הם זוכים לתשומת־לב רבה. בהתאם, גם יצרני הפייקים מילאו את הרשת בשמועות בעניינם ● המשרוקית של גלובס