גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פעילת זכויות אדם אמריקנית נהרגה בהפגנה סמוך לשכם

צה"ל תקף מבנים צבאיים של חיזבאללה במהלך הלילה • בכיר חמאס: "כל הסכם חייב לכלול הפסקה כוללת של התוקפנות" • גם שר החוץ הירדני הזהיר כי ההתעקשות של נתניהו על פילדלפי היא תירוץ - והזהיר: "כל ניסיון לעקור פלסטינים - כמוהו כהכרזת מלחמה" • עדכונים בולטים

אייזנור איגי / צילום: לפי סעיף 27 א'
אייזנור איגי / צילום: לפי סעיף 27 א'

עדכונים בולטים

19:20 - עשרות מחבלים חוסלו ביהודה ושומרון בשבוע האחרון, ברצועה חוסלו יותר מ-100 מחבלים

בשבוע האחרון כוחות צה"ל פעלו בעצימות ברחבי יהודה ושומרון והבקעה, ברצועת עזה ובגזרה הצפונית. בג'נין, טול כרם ופרעה בוצעו מבצעים נרחבים בהם חוסלו כ-35 מחבלים ונעצרו כ-45 נוספים. כמו כן, הוחרמו עשרות כלי נשק ומטענים והושמדו 3 מעבדות נפץ.

18:48 - בית הדין הפלילי הבין-לאומי הודיע על הפסקת ההליכים נגד הנייה עקב חיסולו

18:23 - פעילת זכויות אדם אמריקנית נהרגה בהפגנה סמוך לשכם, צה"ל פתח בבדיקה 

לפי דיווח פלסטיני, הפעילה הפגינה נגד הרחבת התנחלות ונורתה בראשה. דובר צה"ל: "הכוח הגיב בירי לעבר מסית מרכזי שהשליך אבנים לעבר הלוחמים, נסיבות פגיעתה בבדיקה". בבית הלבן דורשים לפתוח בחקירה: "מוטרדים עמוקות ממותה הטרגי של האזרחית האמריקנית ליד שכם". לכתבה המלאה

17:47 - הרמטכ"ל בגבול הצפון: מתכוננים למהלכים התקפיים

במהלך הערכת מצב בגבול רמת הגולן, הרמטכ"ל התייחס למתיחות עם חיזבאללה: "פיקוד צפון, עם כל היכולות של צה״ל, תוקף בתוך לבנון הרבה מהיכולות של חיזבאללה לפני שהן תוקפות אותנו, ואנחנו במקביל מתכוננים גם למהלכים התקפיים בתוך השטח".

עוד אמר הרמטכ"ל: "אני חושב שהשילוב הזה, של תקיפות מאוד משמעותיות על חיזבאללה, כדי להקטין את האיומים שישנם על התושבים בצפון, גם ברמת הגולן, מאוד מאוד משמעותי, והמוכנות להתקפה קדימה, שאנחנו עוסקים בה הרבה".

17:36 - טורקיה גינתה את מותה של האזרחית האמריקנית בגדה

משרד החוץ הטורקי על מותה של אזרחית ארה"ב-טורקיה סמוך לשכם: "מגנים את הרצח שבוצע על ידי ממשלת נתניהו. הרשויות הישראליות שמבצעות פשעים נגד האנושות ואלה שתומכים בהם ללא תנאים בהכרח יתנו את הדין בבית משפט בין-לאומי".

17:28 - צה"ל בודק את הטענות לגבי מותה של האזרחית האמריקנית

דובר צה"ל: במהלך פעילות כוחות הביטחון סמוך לביתא, הכוח הגיב בירי לעבר מסית מרכזי שהשליך אבנים לעבר הכוחות, והיווה איום על כוחותינו. נבדקת טענה שאזרחית זרה נהרגה מירי, פרטי האירוע ונסיבות פגיעתה בבדיקה.

17:15 - ארה"ב: אוספים מידע על נסיבות מותה של האזרחית שלנו

שגריר ארה"ב בישראל ג'ק לו על מותה של האזרחית האמריקנית סמוך לשכם: "מוות טרגי. אנו אוספים מידע נוסף על נסיבות מותה נאמר יותר כשנלמד יותר".
15:53 - דיווח פלסטיני: פעילת זכויות אדם אמריקנית נהרגה בהפגנה נגד מתנחלים סמוך לשכם


15:14 - התרעה על חדירת כלי טיס עוין באלקוש, פסוטה, נטועה ואבירים

14:00 - הושלם תרגיל בצפון שמדמה תמרון בשטח אויב

חטיבת "יפתח" (11) השלימה תרגיל חטיבתי בצפון: הלוחמים תרגלו תרחישי לחימה ותמרון למול האויב תוך תרגול תנועה בשטח סבוך, התקדמות בציר הררי והפעלת אש. בנוסף, תרגלו כוחות החטיבה תרחישי פינוי פצועים משדה הקרב תחת אש ואת עבודת המפקדות השונות.

13:58 - ישראל פוגעת בפעילי חמאס בלבנון, אך הארגון צובר אהדה

ישראל מגבירה את הפעילות נגד חמושים פלסטינים בלבנון, כשתקיפות רבות שמבוצעות במדינה מכוונות דווקא אל אנשי חמאס בדרג ביניים, כך לפי דיווח שפורסם הלילה (בין שישי לחמישי) ב"וושינגטון פוסט". גורמים ששוחחו עם העיתון הזהירו שדווקא אותן תקיפות מגבירות את הלגיטימציה של חמאס, ומקרבות בינו לבין חיזבאללה ואיראן.

"כל הפלגים הפלסטינים בלבנון צריכים להיות מודעים לכך שבכל רגע, כל אחד עלול להיפגע", אמר לעיתון איימן שנה, סגן המפקד המדיני של חמאס בלבנון. התקיפות לעבר אנשי חמאס מכוונות לא לפעילים בכירים, אלא לדרגי ביניים שמעורבים בכספים או בלוגיסטיקה של הארגון. לפי הוושינגטון פוסט, התקיפות הן עדות ליכולות המודיעין הישראליות. לכתבה המלאה

13:31 - צה"ל תקף מחבלי חיזבאללה בדרום לבנון

כוח מאוגדה 146 זיהה מחבל חיזבאללה שפועל במבנה צבאי של הארגון במרחב אל-מטמורה. בסגירת מעגל מהאוויר, מטוסי קרב תקפו את המבנה שבו פעלו מספר מחבלים מהארגון.

בנוסף עדכנו בצה"ל כי בעקבות הירי למטולה פרצה שרפה במבנה.

11:54 - ירי על מטולה: 3 טילי נ"ט נורו למושבה תוך דקות. נזק נגרם למבנים - לא ידוע על נפגעים

10:52 - בפעם ה-9 מתחילת המלחמה: שרת החוץ של גרמניה נפגשה עם בני משפחות חטופים

שרת החוץ של גרמניה נפגשה בפעם ה-9 עם בני משפחות חטופים עם אזרחות גרמנית. לאחר מכן היא נועדה עם שר החוץ ישראל כ"ץ, שאמר לה: "חמינאי רוצה לחמש את יהודה ושומרון כפי שחימש את עזה. נגיב בעוצמה על ההוצאה להורג של חטופינו על ידי חמאס; אין עוד גורם בעולם שרוצה את העסקה לשחרור החטופים יותר מישראל - וכפי שארה"ב הבהירה חמאס הוא המכשול לעסקה".

10:24 - צה"ל על הפעילות הנרחבת ביו"ש: "הכוחות ממשיכים במבצע עד להשגת יעדיו"

בצבא מסכמים 10 ימים של פעילות מבצעית בג'נין עם חיסול מפקד התארגנות הטרור של חמאס במרחב, תקיפות מהאוויר של מחבלים ותשתיות טרור והשמדת עשרות מטענים.

עד כה, חוסלו בג'נין 14 מחבלים, נעצרו יותר מ-30 חשודים, הושמדו כ-30 מטענים שהוטמנו בצירים, ובוצעו 4 תקיפות אוויריות במרחב.

09:54 - השר בן גביר: לכלול במטרות המלחמה את הכרעת חמאס ויתר ארגוני הטרור ביהודה ושומרון

השר פנה במכתב לראש הממשלה וקרא לו להוסיף למטרות המלחמה הכרעה של ארגוני הטרור ביו"ש: "טבח ה-7 באוקטובר יצא לפועל בעקבות קונספציה חמורה, שבעקבותיה אנו מצויים כיום במלחמה במספר חזיתות, כאשר אחת החזיתות הללו היא חזית יהודה ושומרון... אבקש לקבל בישיבת הקבינט הקרובה החלטה עקרונית וקריטית, לה יהיה צורך לתת ביטוי בכלים אופרטיביים מידיים, לפיה הכרעת חמאס ויתר ארגוני הטרור ביהודה ושומרון תוכלל במטרות המלחמה".

07:37 - הפלסטינים טוענים: כוחות צה"ל יצאו מג'נין, אחרי פעילות של עשרה ימים באזור

06:35 - צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון במהלך הלילה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מחסן אמצעי לחימה במרחב הכפר בליידא שבדרום לבנון. בנוסף הותקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחבים עייתא א-שעב ויארין שבדרום לבנון.

00:39 - הטרור הפסיכולוגי של חמאס: פורסם סרטון מהשבי של הירש גולדברג-פולין ז"ל

ארגון הטרור שחרר סרטון מימי השבי של הירש גולדברג-פולין ז"ל, החטוף שהוצא להורג במנהרה ברפיח יחד עם עוד חמישה חטופים אחרים. את הסרטון אנחנו מפרסמים באישור המשפחה.

"מאז שהגעתי לעזה אני מנסה לשרוד ללא מים, מזון ותרופות", אמר הירש בסרטון. "אני לא זוכר את הפעם האחרונה שראיתי את השמש או נשמתי אוויר צח. הכי גרוע שהמדינה שלי, ישראל, ממשיכה להפציץ אותי ללא הפסקה. הם לא לוקחים אחריות ומקבלים את העסקה, למרות כישלונם והעבודה שהשאירו אותי מאחור".

23:20 - טראמפ בנאום לקהילה היהודית בלאס וגאס: "אם קמלה האריס תיבחר ישראל לא תהיה קיימת יותר וכדאי להאמין לי, כי אני טוב בחיזוי דברים"

21:28 - סוללה כבדה של כוכבים וידוענים הצטרפו לקמפיין חדש של קבוצת Artists4Ceasefire ("אומנים למען הפסקת אש") שפונה בין היתר לנשיא ארה"ב ביידן וקורא לו לעצור את אספקת הנשק "הבלתי חוקית" לישראל

18:50 - גיל דיקמן, בן דודה של כרמל גת ז"ל, בהצהרה בכיכר הבימה: "אם נתניהו ימשיך כמו שהוא מתכוון להמשיך עכשיו, עוד חטופים יירצחו ושלוש שורות הארונות האלה ימלאו את כל הכיכר. יותר ממאה ארונות

18:07 - שר החוץ של ירדן: "טענות נתניהו על פילדלפי - תירוצים להארכת המלחמה"

שר החוץ הירדני איימן א-ספדי במסיבת עיתונאים משותפת עם שרת החוץ הגרמניה: "מתנגדים לטענות שנתניהו מפיץ לגבי ציר פילדלפי והגבול עם ירדן, זהו תירוץ עבורו להארכת המלחמה ועל ישראל לסגת לחלוטין מעזה. אנחנו עשויים לראות בכל ניסיון לעקירת פלסטינים מהגדה לעבר ירדן כ'הכרזת מלחמה' ונתייחס לכך בהתאם"

17:55 - בכיר חמאס, ח'ליל אל-חיה : כל הסכם חייב לכלול נסיגה ישראלית מפילדלפי

בכיר חמאס ח'ליל אל-חיה אמר: "אנחנו מדגישים שכל הסכם חייב לכלול - הפסקה כוללת של התוקפנות, נסיגה מוחלטת מרצועת עזה, כולל ציר פילדלפי, חזרה חופשית של העקורים, סיוע לפלסטינים, שיקום הרצועה ועסקת חילופי שבויים רצינית ואמיתית".

הוא הוסיף: "אנחנו מדגישים את דבקותנו במה שהוסכם עליו לאחר הצהרת ביידן בסוף מאי והחלטת מועצת הביטחון של האו"ם, שהסכמנו לכך ב-2.7. אנחנו לא צריכים טיוטות או הצעות חדשות משום גורם. נתניהו וממשלתו הם המכשילים העיקריים בתהליך המשא ומתן, לא נחזור לנקודת האפס או נסתובב במעגל שנתניהו רוצה. מזהירים מפני נפילה בפח של נתניהו שמטיל דרישות חדשות שמטרתן להאריך את המלחמה ולהתחמק מהגעה להסכם".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

יאיר עשהאל

מנכ"ל חברת השילוח UPS: "להיות תלוי במלט מטורקיה זה איום אסטרטגי"

מאז פרוץ המלחמה נדרש ענף השילוח לפתרונות יצירתיים בעקבות הירידה בטיסות, האיומים מהים והחרם הטורקי ● בראיון לגלובס מסביר מנכ"ל UPS ישראל, יאיר עשהאל, מה הפתרון של היבואנים, מדוע הוא נכנס לתחום משלוחי הרפואה, ולמה הסיכוי שיעבוד עם רחפנים הוא קלוש

המהלך הממשלתי החדש מגיע לקראת פקיעת הזיכיון הנוכחי של חברת ICL / צילום: ap, Ariel Schalit

הגדלת רווחי המדינה ממפעלי ים המלח: באוצר מצפים לפקיעת הזיכיון של עידן עופר

משרד האוצר מציע רפורמה מקיפה באופן ניצול אוצרות הטבע של ים המלח ● בין ההמלצות של החשב הכללי: עדכון משטר התשלומים והמיסוי על הזכיין העתידי, תוך שמירה על המודל הבסיסי של שלושה זרמי הכנסה למדינה - תמלוגים, מס חברות והיטל רווחי יתר

התחדשות עירונית בת''א. איזה סיבות מקבל ביהמ''ש כסירוב לגיטימי? / צילום:  ינאי אלפסי

מתביעות ועד פיצויים: כך נחלש כוחם של הדיירים הסרבנים

הדיירים בפרויקט פינוי־בינוי לא רוצים לחתום אבל חוששים מתביעת דייר סרבן? ● לאחרונה עודכן החוק המגדיר מתי סירוב הוא לגיטימי, אך עדיין נותר לבתי המשפט שיקול־דעת לא מבוטל ● גלובס עושה סדר במצב החוקי החדש

צילום: Reuters, Piote Mitelski, ryanair

ריינאייר מבטלת טיסות בחגים בניגוד למגמה בשוק. האם היא מאבדת אמון בישראל?

חברת הלואו קוסט הפופולרית ריינאייר, שמפעילה טיסות לשורת יעדים באירופה, הודיעה לאחרונה על הקפאת פעילותה בארץ עד אחרי החגים ● לעומתה, חברות תעופה זרות אחרות, בהן לופטהנזה וסוויס, הודיעו על חזרתן לישראל ● אילו יעדים מרכזיים יושפעו?

טעינת כלי רכב חשמליים / צילום: Associated Press, David Zalubowski

משרד התחבורה עדכן את נוסחת המיסוי הירוק. אלו הרכבים שצפויים להתייקר

משרד התחבורה פרסם עדכון לנוסחת המס הירוק, בעקבותיו צפויה התייקרות של 2%-3% בינואר הקרוב, שתפגע בעיקר במכוניות הירוקות והחסכוניות ביותר בשוק ● כלי הרכב המזהמים לא יושפעו

צ'כיה, הסערה הפכה להצפה בערים רבות / צילום: Reuters, INQUAM PHOTOS/George Calin

סערה של "פעם ב-100 שנה" מכה באירופה

אזורים רבים באירופה עברו בסוף השבוע האחרון מימים שטופי קיץ לסערה שלא נראתה כ-100 שנה ● בפולין יותר מ-17 אלף בתים נותרו ללא חשמל, ברומניה נהרגו 4 כתוצאה מהשיטפונות, וכעת אירופה מכינה את עצמה להתפשטות הסערה

יחיא סינוואר ב-2021 / צילום: ap, John Minchillo

איך יחיא סינוואר מצליח להתחמק מצה"ל?

השימוש של יחיא סינוואר בתקשורת לואו-טק משבש את המאמצים של ישראל להרוג אותו ● "אני די בטוח שזו אחת הסיבות העיקריות לכך שצה"ל לא מצא אותו", אמר מיכאל מילשטיין, לשעבר ראש הזירה הפלסטינית באגף המודיעין של צה"ל

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

"מוכן להתערב על בקבוק ויסקי": סמוטריץ' מאמין שהגירעון לא יעבור את היעד

שר האוצר טען בוועדת הכספים כי למרות פריצת התקציב ב-3.4 מיליארד שקל, הגירעון לא יעלה על היעד שהציב האוצר לסוף השנה (6.6%) ● לדבריו, "תמיד כשאתה מניח תקציב, יש סיכונים מלמעלה ומלמטה. אחד הסיכונים שהתממשו הוא הארכת מימון הפינוי של תושבי הצפון, ומעט בדרום" ● הדיון הסתיים לאחר חילופי צעקות והטחת האשמות הדדיות בנושאי התקציב וניהול המלחמה

רב ניצב דני לוי / צילום: דוברות המשטרה

בעקבות ההתבטאות הבעייתית: האגודה למען הלהט"ב דורשת מהמפכ"ל דני לוי התנצלות פומבית

לאחרונה נחשף בחדשות 12 כי בשיחה שקיים לוי בתחילת השנה, כשהיה מפקד מחוז חוף, הוא אמר: "אני לא מסוגל לראות שני בחורים שהולכים יד ביד ברחוב, זה מגעיל" ● האגודה למען הלהט"ב: "המסר שמתקבל בציבור מאמירות המפכ"ל הוא שאם יפגעו בחברי הקהילה שלנו, לא יהיו לכך השלכות"

מבקשי מקלט עומדים בתור לרישום במרכז מהגרים בברלין, אוקטובר 2023 / צילום: Reuters, Fabrizio Bensch

34 אלף דולר למי שיעזוב: באירופה מעלים הילוך בניסיון להילחם בהגירה

הולנד שוקלת להכריז על מצב חירום לאומי ולבטל אישורי מקלט, גרמניה תציב שוטרים בגבולות היבשתיים כדי לפקח על הנכנסים, ושבדיה תציע מענק למבקשי מקלט שיחליטו לעזוב ● כך מתמודדים באירופה עם הנושא שמשרטט מחדש את המפה הפוליטית

נערות איראניות יושבות ליד טיל פאווה בפארק האווירי הלאומי בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

טיל השיוט שאיראן שיגרה לישראל הוצג במוסקבה

משטר האייתולות הציג בתערוכה במוסקבה את טיל השיוט "פאווה", אותו שיגרה איראן לעבר ישראל ב-14 באפריל השנה ● הטיל מתבסס על סדרת טילי "קודס" שפיתחו האיראנים במקור עבור החות'ים, לטובת מלחמת האזרחים בתימן ● אלו היכולות שלו

ביהמ''ש חייב אם להחזיר מזונות לאחר שקבע כי מנעה חידוש קשר בין בנה לאביו / צילום: Shutterstock, Vitalii Vodolazskyi

בשל ניכור הורי: האם מנעה חידוש קשר עם האב ותשלם לו חצי מיליון שקל

בית המשפט חייב את האם להשיב מזונות של ארבע שנים ולשלם פיצויים כבדים ● "הורה שמגלגל עיניו וטוען שזה רצון הקטין מועל באופן קשה בחובתו ובתפקידו"

מהגדולות באופ''ק. שדה נפט בעיראק / צילום: Associated Press, Nabil al-Jurani

6 מיליון חביות ביום: התוכנית העיראקית להכפלת תפוקת הנפט והחשש מהשלכות

בניגוד למדינות כמו ערב הסעודית ואיחוד האמירויות, שפועלות לגיוון הכלכלה שלהן, עיראק מנסה להזניק את קצב ההפקה שלה בטרם יצנחו הביקושים ● כבר היום הזהב השחור מהווה 85% מהכנסותיה ● מה זה יעשה למחירים הגלובליים, ואיך תפעל עיראק ביום שהעולם ייגמל מנפט

קניית סמארטפון חדש / צילום: Shutterstock

מה צריך לדעת לפני רכישת סמארטפון חדש?

בחירת מכשיר טלפון חדש מתחילה קודם כל באפיון שימושים ● עד כמה אתם משתמשים אינטנסיביים, האם חשובה לכם איכות המצלמה, מה היקף הפעילות בחוץ, וכמובן - האם אתם אנשי אייפון או אנדרואיד?

מצעד טילים של החותים בתימן / צילום: Reuters, KHALED ABDULLAH

הטיל הבליסטי והמסר: למה איראן והחותי'ם תוקפים דווקא בימי ראשון

מערכת ההגנה האווירית של ישראל הצליחה בעבר לנטרל איומים דומים לטיל הבליסטי ששיגרו החות'ים, אולם הפעם הניסיון כשל ● בצה"ל מתחקרים את האירוע, כשבכירים תוהים מה גרם לכך ● וגם: למה מרבית המתקפות הגדולות של איראן ושלוחותיה מתרחשות בימי ראשון?

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן וראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר בפסגה בבית הלבן ביום ו' / צילום: Associated Press, Manuel Balce Ceneta

במערב בוחרים לעצום עיניים מול השותפות האסטרטגית מוסקבה־טהרן

הציפייה שפסגה אנגלו־אמריקאית בוושינגטון תתיר לאוקראינה לתקוף את שטח רוסיה בטילים מערביים לא התממשה ● האם ההר הוליד עכבר? לאו דווקא, אם כי זה הרושם שרוסיה ואיראן עלולות לקבל ● לא ברור כלל אם אוקראינה תחזיק מעמד לאורך זמן

גדעון סער / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

השווקים לא אוהבים את האפשרות שגדעון סער ייכנס לממשלה וזו הסיבה

הדיווחים על פיטורי שר הביטחון, יואב גלנט, והחלפתו בח"כ גדעון סער העיבו היום על הבורסה המקומית ● גם השקל נחלש בחדות בעקבות החדשות ● הכלכלנים הבכירים מסבירים מדוע בשווקים מודאגים מהחלפת שר הביטחון

סיכום חודש אוגוסט בקרנות ההשתלמות והפנסיה / צילום: Shutterstock, Elle Aon

תשואות אוגוסט: אנליסט ומיטב בצמרת, ילין לפידות בתחתית. ומסלול אחד מככב מעל כולם למרות חודש מנומנם

תשואות חיוביות בגמל ובפנסיה בזכות חודש חזק לבורסה בת"א ● אלטשולר שחם ממשיך להציג את התשואה הגבוהה ביותר מתחילת השנה באפיקים הכלליים והמנייתיים ● בפנסיה כיכבו בצמרת כלל, מגדל והראל ● וכיצד נראה חודש ספטמבר

דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקאי לנשיאות / צילום: ap, AP, Alex Brandon

ניסיון התנקשות נוסף בטראמפ: חשוד נעצר עם רובה ומצלמה

הנשיא לשעבר שיחק גולף במועדון שלו בפלורידה, כשיריות נשמעו מחוץ למתחם • ה-FBI הודיע: חוקרים את האירוע כניסיון התנקשות • אחרי התקרית הנשיא לשעבר הבהיר: "אני בסדר, שום דבר לא יאט אותי, ואני לעולם לא אכנע" • הרשויות המקומיות עצרו חשוד ומצאו רובה חצי אוטומטי ומצלמת גו פרו • נשיא ארה"ב ביידן וסגניתו האריס עודכנו בפרטי האירוע: שמחים שהוא בסדר

אינפלציה בישראל / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מפתיעה לרעה: מזנקת לקצב שנתי של 3.6% באוגוסט; מחירי הדירות ממשיכים לעלות בחדות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.9%, מעל תחזיות הכלכלנים שציפו לעלייה של 0.5%-0.6% ● סעיף ירקות טריים זינק ב-13.2% ומשך את המדד כלפי מעלה ● גם בקצב שנתי המדד הפתיע את התחזיות שעמדו על 3.2% ● הכלכלנים מעריכים: מה צפוי בהמשך השנה ואיך האינפלציה תשפיע על החלטת הריבית של בנק ישראל