גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מה צריך לדעת לפני רכישת סמארטפון חדש?

בחירת מכשיר טלפון חדש מתחילה קודם כל באפיון שימושים ● עד כמה אתם משתמשים אינטנסיביים, האם חשובה לכם איכות המצלמה, מה היקף הפעילות בחוץ, וכמובן - האם אתם אנשי אייפון או אנדרואיד?

קניית סמארטפון חדש / צילום: Shutterstock
קניית סמארטפון חדש / צילום: Shutterstock

 

הסמארטפון נמצא איתנו שעות רבות במהלך היום, ולכן בחירת מכשיר חדש צריכה להיות מדויקת ומותאמת אישית. בשוק יש המון חברות ואפשרויות, ולא מדובר רק בגדלים שונים או בפיצ'רים מעניינים, אלא גם בהבדלים מהותיים בכל הקשור ל"שפה" של המכשיר, כלומר מערכת ההפעלה. המאבק בין אפל לאנדרואיד מביא את הנושא הזה לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר.

כדי לדעת איך לבחור את הסמארטפון הבא שלכם, יש כמה שלבים שצריך לעבור - וצריך גם לקחת בחשבון את חידושי הבינה המלאכותית. 

בדיקה טכנולוגית | האם השעון החכם החדש של גרמין שווה את המחיר?
בדיקה טכנולוגית| קונים אוזניות חדשות? אלה ההבדלים בין הדגמים המובילים בשוק
בדיקה טכנולוגית| לא זזים: מה עושים אם הטלפון והמחשב עובדים לאט?

תקציב וצרכים: אפיון לפני בחירת דגם

כדי לדעת כמה כסף כדאי להשקיע במכשיר החדש, עליכם לאפיין את השימושים שלכם. אם אתם בסך הכול רוצים לשמור על קשר, לקבל הודעות ולגלוש באינטרנט, לא בטוח שאתם צריכים מכשיר מאוד מפותח. עם זאת, אם השימוש שלכם כולל צילום באיכות גבוהה, גיימינג ואלמנטים שמעמיסים על המכשיר - אתם זקוקים למכשיר שיודע להתמודד עם ביצועים גבוהים יותר, ותצטרכו להשקיע יותר כסף.

סמארטפונים בישראל יכולים לנוע ממחירים של כאלף שקל ולהגיע עד 7,000־8,000 שקל, תלוי בדגם ובמה שמצרפים אליו. אם אתם משתמשים במכשיר כל היום והוא המרכזי שלכם, תצטרכו להוציא יותר כסף מאשר על מכשיר פשוט ורגיל.

זה לא אומר שצריך לשלם כ־5,000 שקל על אייפון חדש: יש מכשירים עם מפרטים חזקים במיוחד, שיעלו כ־2,000־3,000 שקל פחות. מה שככל הנראה ישפיע על רמת המחיר הוא גודל האחסון, אורך חיי הסולל, פיצ'רים מיוחדים ויכולות גבוהות.

iPhone 16 Pro של אפל / צילום: יח''צ

מסך: מכשירים גדולים יותר

החוק הוא שככל שהמכשיר גדול יותר, כך אפשר לראות ולקבל יותר פרטים. עם זאת, יש אנשים שחשים לא בנוח להחזיק ביד מכשיר בגודל של כמעט 7 אינץ'. לשם המחשה, האייפונים לרוב נעים מ־6.1 אינץ' בדגם הבסיס ל־6.7 אינץ' לדגם הפלוס. עבור רבים ההבדל הזה משמעותי: ממכשיר שאפשר להחזיק אותו, למכשיר בלתי אפשרי לשימוש. לכן, חשוב שתבדקו מה נוח לכם. כיום, סמארטפונים רבים הם גדולים יותר, כך שבשביל מכשירים קטנים (כדוגמת iPhone SE) צריך להשקיע בחיפוש.

Z flip 6, המתקפל של סמסונג / צילום: יח''צ

המסכים הנפוצים בסמארטפונים הם OLED או AMOLED, כשהמשמעות היא שכל פיקסל נדלק לבד, כך שמתקבלת איכות גבוהה מאוד של צפייה במסך. לעומת זאת, יש מסכים שהם LCD ומוארים באמצעות תאורה אחורית. לאלו שמחפשים רזולוציה גבוהה כדאי לבחור במסכים המתקדמים יותר, עם קצב רענון של עד 120 הרץ ובהירות שיא, שמאפשרים שימוש קל גם באור שמש.

ביצועים: הבדלים בין המעבדים

למכשירים השונים יש מעבדים שונים, שמשפיעים על הביצועים שלהם. היצרן המוביל היום בשוק המעבדים לסמארטפונים, היא חברת Qualcomm שמציעה את הסנאפדרגון. מדובר במעבדים עם ביצועים גבוהים ויעילות אנרגטית רבה, ולרוב זה המוצר המוכר בשוק.

אחת המתחרות של קוולאקום היא MediaTek, ולרוב המעבדים שלה ברמה בינונית, אם כי הם במגמת שיפור מתמיד. סמסונג ואפל פיתחו מעבדים בעצמן, Exynos ו־A בהתאמה. שם אין הרבה אפשרויות משחק, אך לרוב מדובר בביצועים טובים וגבוהים, עם אופטימיזציה למכשיר עצמו.

Redmi Note 13 של שיאומי / צילום: יח''צ

כמה טיפים בהקשר של מעבדים: ככל שיש יותר ליבות, כך המעבד יכול לבצע יותר משימות. בנוסף, לכל מעבד יש גם תדר, וככל שהתדר גבוה יותר, כך מהירות המכשיר גבוהה יותר. נתון נוסף הוא הארכיטקטורה של המעבד, מה שמשפיע על היעילות האנרגטית והביצועים שלו. ככל שנתונים אלו גבוהים יותר, אפשר לסמוך על המכשיר שיפעל בצורה טובה יותר. לכך גם מצטרפים נתוני זיכרון ה־RAM, כלומר עד כמה זיכרון המכשיר יודע לבצע פעולות.

נקודה נוספת היא זיכרון האחסון, כאשר לא בכל המכשירים יש אפשרות להרחיב את הזיכרון. לכן, עליכם לבדוק כמה זיכרון מוצע לכם במכשיר ושמדובר במספיק זיכרון אחסון לצרכים שלכם. אם אתם אגרני מידע ותמונות, מומלץ לבחור בזיכרון של לפחות 128 גיגה.

מצלמה: להכיר את מערך הצילום

המכשירים השונים מציעים אפשרויות רבות בכל הקשור למערך הצילום, כמו מספר החיישנים, רזולוציית המצלמה, איכות הווידאו ופיצ'רים שונים. מי שמעוניין בצילומי לילה או שחשוב לו לצלם בהופעה חשוכה, צריך לבדוק את המפרט. כדי לדעת מה הכי טוב לכם, מומלץ להגיע לחנות, לנסות את האפשרויות השונות ולראות אם אתם אוהבים את התמונות שמתקבלות.

AI ומערכות הפעלה: מה מתאים לכם?

יצרני הסמארטפונים מכניסים כיום יותר ויותר פיצ'רים של בינה מלאכותית. סמסונג וגוגל הכניסו פיצ'רים שמסכמים כתבות או עורכים תמונות בצורה מעולה. אפל לעומת זאת עדיין לא שחררה את הפיצ'רים לצרכנים, ורק מדברת בלשון עתיד.

כל זה הוא חלק מהדיון על מערכות ההפעלה. יש הבדל עמוק בין מערכת ההפעלה של אפל iOS לבין אנדרואיד. אנדרואיד היא מערכת הפעלה פתוחה יחסית, שמאפשרת הרבה יותר חופש לצרכן. מנגד, היא לא מציעה את הגימור הסופי של מערכת הפעלה סגורה ומלוטשת, נקודה שבה אפל מצטיינת יותר.

לעומת זאת, אפל שמה דגש על אבטחה ופרטיות, נועלת את המכשיר, ולא מאפשרת לצרכן לעשות הרבה שינויים - מה שעשוי להיות דיל ברייקר לצרכנים מסוימים. לכן, כדאי לנסות את שתי מערכות ההפעלה עד כמה שניתן לפני שבוחרים, ולראות מה הכי מתאים לכם.

הפרטים הקטנים: פיצ'רים מיוחדים

לפני שקונים מכשיר, כדאי לראות מה הפיצ'רים הייחודיים שהוא מציע. למשל, חיישן טביעת אצבע או זיהוי פנים, האם יש קישוריות רלוונטית או רכיב NFC שיאפשר קירוב של המכשיר בעת רכישה עם כרטיס אשראי. נוסף על כך, כדאי לבדוק עמידות למים ואבק, אם אתם מאלו שפעילים הרבה בחוץ וצריכים לוודא שהמכשיר לא יינזק.

 

עוד כתבות

מערכת ''חץ 3 / צילום: Reuters, IMAGO/Ardan Fuessmann

באירופה קוראים להגדלת הוצאות ההגנה האווירית במיליארדים: "ללמוד מישראל"

אחד ממכוני המחקר המובילים באירופה ממליץ להקים מערכת הגנה אווירית ביבשת בשל האיום הרוסי, באמצעות לקיחת חוב משותף של מיליארדי אירו ● ההצעה מצטרפת ליוזמה דומה של נשיא הבנק המרכזי האירופי לשעבר ● מערכת החץ הישראלית צפויה למלא תפקיד מרכזי

אנרגיה, נדל"ן, תעשייה: כנס התנופה הקיבוצית של גלובס ובנק דיסקונט יוצא לדרך

הכנס, שמתקיים במרכז הכנסים והתרבות בשפיים, דן בווקטורים המשמעותיים ביותר של כלכלת הקיבוצים, ההתמודדות עם ה-7 באוקטובר וההשפעה על התנופה הקיבוצית

מחסן אמל''ח של חיזבאללה עולה באש לאחר תקיפות צה''ל בלבנון, לפני מספר ימים / צילום: Reuters, Aziz Taher

המומחית שסבורה: "כל התנאים בשלים להרחבת המלחמה בצפון"

המהלומה התודעתית שספג החיזבאללה בימים האחרונים עלולה ליצור בחיזבאללה רצון חזק להגיב כדי להציג תדמית של ארגון שלא נפגע, אומרת ד"ר פנינה שוקר, חברת פורום דבורה ומרצה במרכז האקדמי שלם ובמכללות הצבאיות ● לדבריה על ישראל לנצל את המומנטום ולהביא לשינוי המצב בגבול הצפוני

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Reuters, Graeme Sloan Sipa USA

כל העיניים נשואות להחלטה בכמה תרד הריבית, אבל זה לא בהכרח האירוע הכי חשוב שיקרה היום

הריבית בארה"ב לא ירדה כבר חמש שנים כמעט, ובשנה האחרונה היא נמצאת ברמה הגבוהה ביותר ב-23 שנה ● בשוק מנסים כעת להעריך מה יהיה שיעור ההפחתה של יו"ר הפדרל ריזרב היום, וממתינים בציפייה לנאומו של ג'רום פאוול, שיספק רמזים על מדיניות הבנק בהמשך

ד''ר נורית גל, מנכלית e-NERGY / צילום: שלומי יוסף

מנכ"לית e-NRGY: "אגירת חשמל היא המפתח להמשך כניסה של אנרגיות מתחדשות לישראל"

בכנס התנופה הקיבוצית של גלובס בשיתוף בנק דיסקונט נערך פאנל פוטנציאל האנרגיה בקיבוצים ● בפאנל השתתפו אורן לביא, מנכ"ל משרד החקלאות; ד"ר נורית גל, מנכ"לית e-NRGY; בני רגיל מהתנועה הקיבוצית; ונעם שוויצר מבנק דיסקונט ● המשתתפים דיברו על חשיבות הקיבוצים במהפכת האנרגיה המתחדשת בישראל ● לביא: "השקענו 14 מיליון שקל בפיילוט הקמת פאנלים סולאריים ב-104 קרקעות חקלאיות"

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

לאחר הורדת הריבית בחצי אחוז, וול סטריט ננעלה בירידות קטנות

לראשונה מאז מרץ 2020, הפדרל ריזרב הוריד את הריבית ב-0.5% ● בפד צופים שהריבית תרד ל-4.4% עד סוף השנה ול-3.4% עד סוף 2025 ● בלאקרוק ומיקרוסופט מקימות קרן שתקים מרכזי נתונים ותשתיות אנרגיה ● המלצות אנליסטים: פלנטיר, דל, רוקו וויקטוריה'ס סיקרט ● ישראליות בוול סטריט: REE ואנלייבקס זינקו

זירת פיצוץ בחנות טלפונים בלבנון, הערב (ד') / צילום: Reuters, Hassan Hankir

גל שני של פיצוצים בלבנון; דיווח על מאות פצועים וחמישה הרוגים

הלבנונים מדווחים על נפגעים בסדרת פיצוצים נוספת בדאחיה ובדרום לבנון • לראשונה מאתמול: אזעקות רבות נשמעו באצבע הגליל, לאחר מטח של 10 רקטות לגליל המערבי • על רקע העברת אוגדה 98 מעזה לגזרה הצפונית, מפקד פיקוד צפון הצהיר: "המשימה ברורה - נחושים לשנות את המציאות הביטחונית בהקדם האפשרי" • עדכונים בולטים

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Reuters, Graeme Sloan Sipa USA

הפד בחר בצעד אגרסיבי: הוריד את הריבית בארה"ב ב-0.5%; פאוול: "הסבלנות השתלמה"

למרות שהאינפלציה עודנה מעל טווח היעד, ההאטה כלכלית וחשש מהתפתחות של מיתון הובילה את הפד להחלטה להוריד את הריבית ל-5% ● פאוול: "הכלכלה האמריקאית חזקה" ● בפד צופים שהריבית תרד ל-4.4% עד סוף השנה ול-3.4% עד סוף 2025 ● זוהי הורדת הריבית הראשונה בארה"ב מאז מרץ 2020

יעקב בכר, יו''ר משקי הקיבוצים / צילום: שלומי יוסף

יו"ר משקי הקיבוצים: "המדינה חייבת לוותר על מכרזי הקרקעות"

בכנס התנופה הקיבוצית של גלובס בשיתוף בנק דיסקונט, דיבר יעקב בכר על כך שהקיבוצים מאז ומתמיד היו בפריפריה ● "אם מסתכלים על מחוז דרום ומחוז צפון, הקיבוצים מהווים 70%", ציין בכר

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

הבורסה ננעלה בעליות; מדד הבנקים עלה בכ-1.4%, השקל נחלש מעט

מדד ת"א 35 עלה ב-0.2% ● אי.בי.אי: בעקבות עליית המדד, האם בנק ישראל ייאלץ לבצע העלאת ריבית? ● בהראל צופים כי "הפד יפחית את הריבית ב–0.25% בלבד, והשווקים המאוכזבים יתמקדו בתחזיות המעודכנות"

אבי לוי מנכ''ל קבוצת דיסקונט / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל קבוצת דיסקונט, אבי לוי: "5 הצעדים שיכולים לשפר את הכלכלה הישראלית"

בפתח כנס התנופה הקיבוצית של גלובס בשיתוף בנק דיסקונט, דיבר מנכ"ל קבוצת דיסקונט אבי לוי על הכאוס כלכלי, ביטחוני וחברתי שהמדינה נמצאת בה, ועל הפתרונות הכלכליים האפשריים ● "באמצעות תוכניות ממשלתיות אמיצות, הקיבוצים יהיו עוגן לצמיחה כלכלית"

באי הכנס / צילום: תמר מצפי

הקיבוצים על המפה: כיצד השפיעו אירועי ה-7 באוקטובר על התנועה הקיבוצית

שאלת השפעת המלחמה על הקיבוצים עמדה במרכז כנס מיוחד של גלובס שהתקיים במלון שפיים, בהשתתפות מאות אורחים ● בכנס נידונו הווקטורים המשמעותיים של כלכלת הקיבוצים, כולל מושבים ייעודיים לאנרגיה, נדל"ן ותעשייה, לצד הנושא הקריטי של ביטחון והתיישבות ● אירועים ומינויים

בניין חברת הקש ההונגרית שמייצרת את הביפרים שהתפוצצו / צילום: ap, Denes Erdos

"תרזה" הטייוואנית, חברת הייעוץ ההונגרית והחקירה האירופית: כל הפרטים על החברה התמוהה שהתקשרה למתקפת הביפרים

חברת הביפרים הטייוואנית גולד אפולו הפכה למוקד עניין עולמי הבוקר לאחר שתחקיר הניו יורק טיימס פרסם במהלך הלילה כי מכשיריה שימשו את המתקפה בלבנון אתמול ● איך התחיל הקשר של החברה לחברה הונגרית עלומה ומה חלקה של אשת מסתורין בריטית בפרשה

יקי נוימן, מנכל דוראל, בכנס התנופה הקיבוצית / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל דוראל: "מאמינים בישראל, בדרך להשקעה נוספת בקיבוצים בקרוב"

יקי נוימן, מנכ"ל דוראל, אמר בכנס התנופה הקיבוצית של גלובס בשיתוף בנק דיסקונט כי "ענף האנרגיה המתחדשת הוא אחד הכלים הבולטים לתמוך גם בכלכלה הישראלית וגם בקיבוצים" ● וגם: איך ישפיעו תוצאות הבחירות בארה"ב על תחום האנרגיה המתחדשת?

מכשירי זימונית בתצוגה של חברת גולד אפולו בטייוואן / צילום: Reuters, Ann Wang

"קורבן של האירוע": החברה הקטנה שעומדת מאחורי הביפרים שהתפוצצו

גולד אפולו, שמכשירי הזימונית שלה נרכשו ע"י ארגון הטרור חיזבאללה, נוסדה בטייוואן ב-1995, בימי הזוהר של המכשירים הללו ● מדובר בחברה פרטית וקטנה שהכנסותיה אינן עולות על 10 מיליון דולר בשנה ● המנכ"ל מכחיש קשר לאירוע פיצוץ הביפרים וטוען כי החברה היא קורבן של האירוע

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

אינטל מתפצלת: מה קדם למהלך ההיסטורי, ההשפעה על ישראל והמכשול שבדרך

ההכרזה הדרמטית של מנכ"ל אינטל הגיעה לאחר שנים בהם סירב לשנות את מבנה החברה ● עבור העובדים בישראל לא מדובר בבשורה מהותית, אך בשוק מעריכים כי המהלך פותח דלת לרכישה חיצונית אפשרית שתשנה את התמונה ● וגם: איך סין עשויה לעצור את המהלך?

שוק הפייג'רים צומח / צילום: Reuters, Balkis Press/ABACA

עדיין כאן: שוק הפייג'רים העולמי בצמיחה ועמד ב־2023 על 74 מיליארד דולר

שוק הפייג'רים העולמי עמד ב־2023 על 74 מיליארד דולר, והצמיחה השנתית הממוצעת שלו עד 2031 צפויה לעמוד על 10.41% ● צמיחת הביקושים נובעת מפעילות מו"פ גובר, הכנסת טכנולוגיות מתקדמות לשוק ושיפור חוויית הלקוח

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

פרשת סלייס: שלוש פרצות עיקריות בחוק שאפשרו הסתבכות פיננסית בהיקף כזה

הדיון בפרשת סלייס התמקד עד היום באחריותם של החברה, של סוכני הביטוח ושל הרגולטור לכשלים ● אבל האירועים סביב חברת הגמל שממנה נעלמו כמיליארד שקל מכספי החוסכים מחייבים דיון בסוגיה שנותרה עד כה בעלטה: הפרצות בחוק שאפשרו את הכשלים

עפולה. 17 הצעות לשני מגרשים עם 20 יח''ד / צילום: Shutterstock

מ־300 אלף שקל בנתיבות ועד 2.7 מיליון באור עקיבא: שורה של מכרזים לצמודי קרקע נסגרו לאחרונה

בשבועיים האחרונים שווקו בהצלחה מכרזים עבור 360 בתים צמודי קרקע ● הקרקעות שווקו בארבעה יישובים, וההבדלים בתמחור הקרקעות - משמעותיים למדי

ינקי קוינט, מנכ''ל רמ''י, בשיחה עם בר לביא, גלובס, בכנס התנופה הקיבוצית / צילום: שלומי יוסף

"לא מחירי הקרקעות": מנכ"ל רמ"י טוען - זו הסיבה שמחירי הדירות עולים

ינקי קוינט, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, אמר בכנס התנופה הקיבוצית של גלובס בשיתוף בנק דיסקונט כי תהליכי הבנייה המתארכים, הריבית הגבוהה שמייקרת את עלויות המימון ומחירי התשומות הגבוהים הם הגורמים לעליית מחירי הדירות ● לדבריו, המדינה תקבל 15 מיליארד שקל בהנפקת התעשייה האווירית, והיא צפויה בקרוב