גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אירוע דקירה בשער שכם: שוטר נפצע קל, הדוקר נוטרל

צה"ל תקף במקביל שמונה מטרות בלבנון, כטב"ם ששוגר לישראל נפל באזור נהר הירדן • • צה"ל אישר: החטופים רון שרמן, ניק בייזר ואליה טולדנו ז"ל נהרגו מתקיפת חיל האוויר בחודש נובמבר • הפלסטינים דיווחו על "תקיפה של בית ספר בצפון הרצועה", צה"ל: "שימש מקום מסתור למחבלים והיערכות לירי רקטי" • כל העדכונים

כוחות משטרה בשער שכם, 2021 / צילום: ap, Maya Alleruzzo
כוחות משטרה בשער שכם, 2021 / צילום: ap, Maya Alleruzzo

עדכונים שוטפים

21:15 - מפקד חיל האוויר באיום מרומז: נדע להגיב נגד כל מבקשי רעתנו ביד ארוכה וחזקה

מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, בטקס חילופי מפקד בסיס חצרים: "רק הבוקר שוגר טיל קרקע-קרקע מתימן לעבר מדינת ישראל. אנחנו נמשיך להגן ונדע להגיב נגד כל מבקשי רעתנו ביד ארוכה וחזקה. נהיה ערוכים לכל התפתחות אפשרית".

בר הוסיף: "לא רחוק מכאן, בקיבוץ חצרים התמקמה קהילת קיבוץ בארי. קהילה זו היא תזכורת חשובה עבורנו לחובה שלנו, לאפשר את חזרתם של תושבי הדרום והצפון לביתם בבטחה. עם פיקוד הצפון, נמשיך ונפעל להחזרתם של התושבים לאדמתם".

19:55 - אירוע דקירה בשער שכם: שוטר נפצע קל, הדוקר נוטרל

שוטר כבן 20 נפצע באורח קל מדקירה בשער שכם שבירושלים. הוא פונה לבית החולים בהכרה מלאה. כוחות הביטחון במקום ניטרלו את הדוקר. לידיעה המלאה

19:50 - נתניהו שוחח עם ראש עיריית צפת: "המצב הנוכחי לא יימשך"

בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני בצפון הארץ ועליית המדרגה בשיגורים לעבר צפת, ראש הממשלה נתניהו שוחח עם ראש עיריית צפת, יוסי קקון. "המצב הקיים לא יימשך", אמר נתניהו. "נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את השגרה לקדמותה ולהסיר את האיום מעל תושבי הצפון, כולל העיר צפת".

19:43 - התקיפות של צה"ל בלבנון: הותקפו כ-20 משגרים ותשתיות צבאיות

מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת פיקוד הצפון, תקפו כ-20 משגרים ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב ג'רמק שבדרום לבנון. דובר צה"ל הבהיר שהמשגרים היוו "איום מיידי על אזרחי מדינת ישראל".

19:24 - פרטים חדשים על יירוט הטיל החות'י: המיירט פגע במטרה, אבל היא לא הושמדה

בתחקיר חיל האוויר, שעוד לא הושלם במלואו, עולים פרטים חדשים על אירוע ניסיון יירוט הטיל החות'י הבוקר. המיירט, ששוגר לעבר הטיל פגע בו וגרם לו להתפרק, אך לא השמיד אותו במלואו. בהגנה האווירית שיגרו מיירטים נוספים כדי לפגוע בשברים גדולים של הטיל.

ניסיון היירוט של הטיל לא הושלם במלואו, כפי שנדרש במקרים כאלו, ולכן המטרה לא הושמדה כמצופה. כעת בצה"ל בוחנים אם תקלה טכנית הובילה לכך שהטיל לא הושמד.

19:15 - אזעקה ברמות נפתלי שבגבול לבנון

19:05- תיעוד: כטב"ם שחדר מלבנון נע באצבע הגליל

הכטב"ם שחדר מוקדם יותר מלבנון נע מרחק של כ-30 ק"מ בשמי הגליל והגולן. הוא טס במשך יותר מ-10 דקות בלי שיורט.

18:45 - בלבנון מדווחים: תקיפות נרחבות של צה"ל

18:15 - רצף אזעקות בגליל העליון, צה"ל פתח בגל תקיפות בדרום לבנון

התרעות מחשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלו ביישובים רבים בגליל העליון. מחשש לירי נוסף - צומת גדות, צומת נשוט וצומת בית ציידא נחסמו לתנועה. בתגובה על השיגורים, צה"ל פתח בגל תקיפות בלבנון, ותקף שמונה מטרות במקביל.

16:31 - אחרי שיגור הטיל לישראל - מנהיג החות'ים ממשיך לאיים: "מה שיבוא במשך יהיה עוצמתי יותר" 

רבע שעה טיסה: הטיל הבליסטי שפגע בישראל והאזהרה של החות'ים

16:28 - מתחם של חמאס בצפון הרצועה הותקף מהאוויר: "שימש מקום מסתור למחבלים והיערכות לירי רקטות" 

דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר, באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ"ן, שב"כ ופיקוד הדרום, מתחם פיקוד ושליטה של ארגון הטרור חמאס שהוקם במרחב ששימש בעבר כבית הספר 'ע'אזי אל-שווא' שבבית חאנון. 

"מתחם הפיקוד והשליטה שימש את המחבלים כמקום מסתור והיערכות לירי תמ"ס לעבר כוחות צה"ל ומדינת ישראל בשבועות האחרונים", הסבירו בצה"ל. "טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק, תצפיות מהאוויר ומידע מודיעיני נוסף". 

עוד הוסיפו: "ארגון הטרור חמאס מפר באופן שיטתי את הדין הבינלאומי, תוך ניצול אכזרי של מוסדות אזרחיים והאוכלוסייה כמגן אנושי לפעולות טרור. צה"ל ימשיך לפעול בעוצמה ובנחישות נגד ארגוני הטרור המשתמשים בבתי ספר ובמוסדות אזרחיים כמחסה". 

16:12 - צה"ל פתח בגל תקיפות של משגרי חיזבאללה בדרום לבנון

14:35 - בצבא מאשרים לראשונה את פרסום חדשות 12: החטופים ניק, אליה ורון נהרגו כתוצאה מתקיפת צה"ל

כפי שנחשף במהדורה המרכזית של חדשות 12, משפחות החטופים רון שרמן, ניק בייזר ואליה טולדנו עודכנו באופן רשמי שהם נהרגו כתוצאה מפגיעת צה"ל. בצבא עדכנו היום את המשפחות בממצאי התחקיר, שמוכן כבר מספר חודשים, מה שמהווה אישור ראשון לכך שהם נהרגו כתוצאה מתקיפת צה"ל. 

לפני חמישה ימים פרסמנו במהדורה המרכזית כי שלושת החטופים שנהרגו בשבי חמאס בעזה וגופותיהם חולצו בדצמבר, נהרגו מהפצצת צה"ל ברצועה. האירוע התרחש מאחר שבצבא לא ידעו שהם שהו במחיצת מפקד החטיבה הצפונית של עזה, אחמד ע'נדור שחוסל בתקיפה. 

באמצע חודש דצמבר צה"ל הודיע על חילוץ גופותיהם של שלושת החטופים ניק בייזר, רון שרמן ואליה טולדנו ז"ל. הם נחטפו בחיים, בייזר ושרמן היו חיילים וטולדנו נחטף ממסיבת הנובה, וגופותיהם נמצאו במנהרה ברצועת עזה. הם הוחזקו במנהרה לצד בכיר חמאס שחוסל. לאחר מציאת גופותיהם צה"ל פתח בתחקיר. 

משפחותיהם עוד בינואר דרשו תשובות ובמאי הגיעו תוצאות של בדיקות נוספות ומהן עלתה תשובה ברורה - שלושת החטופים נהרגו מתקיפת צה"ל והוחלט שלא לפרסם זאת. נציגת צה"ל הגיעה בחודש שעבר למשפחות ועדכנה כי הם אכן נהרגו מתקיפת צה"ל אך היום הגיעה ההודעה הרשמית למשפחות. לידיעה המלאה

12:59 - התייחסות דובר צה"ל לשיגור הטיל למרכז הארץ בשעות הבוקר:

מבדיקה ראשונית, עולה כי ככל הנראה הטיל התפרק באוויר. במהלך האירוע בוצעו מספר ניסיונות יירוט על ידי מערכות "חץ" ו"כיפת ברזל", תוצאותיהן בבדיקה, הופעלו התרעות על פי מדיניות. כלל האירוע מתוחקר.

זוהו שברי יירוט שנפלו בשטחים פתוחים ובתחנת רכבת "פאתי מודיעין", כוחות כיבוי פועלים לכבות שריפה שפרצה בשטח פתוח בסמוך לכפר דניאל.

12:29 - הכרוזים פוזרו באופן חריג בכפר בדרום לבנון - ללא ידיעת הפיקוד הבכיר

באופן חריג, צה"ל פיזר בכפר ואזאני בדרום לבנון, הסמוך לגבול באזור רג'ר, שקורא לתושבים להתפנות מהבתים. מתברר שמדובר ביוזמה של החטיבה המרחבית, ללא ידיעת הפיקוד הבכיר. בכרוזים נכתב בין היתר: "עזבו את הבתים עד סוף המלחמה". לידיעה המלאה

12:28 - אזעקה בגליל המערבי

11:40 - אחרי השיגור למרכז הארץ: החות'ים שולחים מסר מאיים

המיליציה הפרו-איראנית בתימן התייחסה לתקיפה שביצעה הבוקר וטענה כי על ישראל לצפות לשורת תקיפות דומות - ככל שנתקרב לציון שנה לטבח 7 באוקטובר. החות'ים הדגישו כי אין לראות בשיגור הבוקר תגובה על התקיפה העוצמתית בנמל חודיידה.

11:00 - דיווחים בלבנון: צה"ל פיזר כרוזים בכפר בדרום המדינה - "התפנו מבתיכם"

סוכנות הידיעות הלאומית בלבנון מדווחת כי ישראל השליכה את הכרוזים מעל כפר "וזאני" הסמוך לרג'ר. "חיזבאללה יורה מאזורכם", נכתב. "עליך לעזוב את בתיך מיד ולנסוע לצפון המדינה (אזור חיאם) עד השעה 16:00 - ולא לחזור לאזור זה לפני תום המלחמה".

10:38 - הדובר הצבאי של החות'ים פרסם כי בעוד כשעה תתקיים הצהרה

10:30 - בעקבות המטח האחרון: שריפה בשטח פתוח בצפון הגולן

שני צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן פועלים לכיבוי הלהבות שהתפשטו באזור רוויה בסיוע רשות הטבע והגנים. מפקד האירוע, רב-רשף שמעון אוחיון, הדגיש כי "לוחמי האש פועלים לבלימת האש במספר חזיתות, בשלב זה אין סכנה ליישובים בסביבה".

תיעוד השרפות בצפון הגולן / צילום: דוברות כבאות והצלה

09:05 - חיזבאללה קיבל אחריות על הירי לעבר ישראל

בארגון הטרור טענו ששיגרו עשרות רקטות לעבר בסיס גדוד השריון של חטיבה 188 - בתגובה על תקיפות צה"ל בדרום לבנון - ובפרט בכפר סרפנד

08:58 - צה"ל: כלי טיס תקף חוליית מחבלים במרחב שבעא שבדרום לבנון

חיל האוויר תקף במספר מרחבים בדרום לבנון בצל הירי שבוצע הבוקר לגליל העליון ולצפון רמת הגולן. צה"ל מעדכן כי זוהו כ-40 שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים. בתוך כך, כוחות כיבוי פועלים לכיבוי שריפות שפרצו בעקבות הנפילות. 

7:55 - כטב"ם נפל באזור מטולה, אין נפגעים

אזעקות על חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון. דקות לאחר מכן התברר שכטב"ם נפל סמוך למטולה. לא היו נפגעים, נגרם נזק. במועצה האזורית גליל עליון הוחלט על דחיית פתיחת מוסדות הלימודים עד לשעה 10 או 11, התושבים הונחו להישאר סמוך למרחבים המוגנים.

אורי קלנר, ראש המועצה האזורית גולן, על האזעקות במרכז: "האזעקה הבוקר במרכז הארץ היא דוגמה קטנה לאיך נראים חייהם של אלפים בצפון בכל יום, גם היום. מדינת ישראל צריכה אומץ מדיני ומבצעי, חייבים להחזיר את ההרתעה, ולקטוע את זרועות התמנון האיראני". 

07:18 - בתום הערכת מצב: הוחלט על דחיית פתיחת מוסדות הלימודים במועצה איזורית גליל עליון עד שעה 10:00 או 11:00.

07:04 - האזעקות במרכז הארץ: טיל קרקע-קרקע שוגר מתימן לכיוון מרכז הארץ - והתפוצץ באוויר 

הטיל יורט באוויר באמצעות מערכת חץ ובהמשך שוגרו מיירטים נוספים של כיפת ברזל כדי ליירט חלק משבריו. שברי טילים נפלו באזור גזר ובתחנת הרכבת פאתי מודיעין, לפי שעה אין דיווחים על נזק ונפגעים. 

אזעקות נשמעו הבוקר (א') ביישובים רבים בשפלה ובגוש דן. זמן קצר לאחר מכן, בצה"ל הודיעו שמדובר בטיל קרקע-קרקע ששוגר על ידי החות'ים מתימן. תחקיר ראשוני מעלה כי הטיל התפוצץ באוויר ולא הגיע ליעדו. באזור מרכז הארץ תושבים רבים תיעוד שובלי יירוט, ככל הנראה במטרה ליירט את הטיל. חלקי מיירט נפלו בתחנת הרכבת בפאתי מודיעין.

דובר צה"ל: אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף.

5 גברים ונשים נחבלו בדרכם למרחב מוגן ופונו במצב קל לבתי חולים.

06:34 - אזעקות בגוש דן והשפלה

00:24 - המונים הפגינו ברחבי הארץ, מפגינים ניסו לחסום את איילון אך נבלמו על ידי פרשי המשטרה

מפגינים רבים יצאו לרחבי הארץ בקריאה לעסקת חטופים • אימו של מתן אנגרסט דיברה לאחר חשיפת הקלטת בנה מהשבי: "הבן שלי פונה אלייך ממעמקי הגיהנום שתחליט נכון" • מדורות הודלקו בסמוך לאיילון, המשטרה מנעה מהמפגינים לרדת לנתיבים - נעצרו 15 מפירי סדר בסה"כ, ההפגנה פוזרה • מפגינים נעצרו גם בכיכר פריז שבירושלים 

23:20 - ‏כוחות הביטחון תפסו במחסום מכבים יותר מ-20 שב"חים שניסו להיכנס לתחומי הקו הירוק בתוך משאית זבל 

22:55 - מטען חבלה אותר הבוקר ליד כביש 443 באזור בית חורון ופוצץ על ידי חבלני מג"ב איו"ש

21:50 - דובר צה"ל: צה"ל תקף מחסני אמל"ח של ארגון הטרור חיזבאללה בעומק לבנון ובדרומה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בהכוונת אמ"ן ופיקוד הצפון, מחסני אמל"ח של ארגון הטרור חיזבאללה בבקעא ובבעלבכ שבעומק לבנון. בנוסף, מטוסי קרב תקפו מחסני אמל"ח ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בשבעה מרחבים שונים בדרום לבנון.

20:54 - אימו של החייל החטוף מתן אנגרסט: "לא מפקירים פצועים בשטח"

ענת אנגרסט, אימו של החייל החטוף מתן אנגרסט, נאמה בהפגנה בתל אביב. היא פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "לא מפקירים פצועים בשטח. אחד בשביל כולם, כולם בשביל אחד. אם הערכים הללו היו קיימים בממשלה שלך ביבי, מתן וכולם כבר מזמן היו בבית. ‏‎אבל הם לא".

במהלך נאומה, חשפה קטע אודיו מתוך סרטון שאותר לאחרונה ע"י צה"ל ברצועת עזה, בו פונה מתן ישירות לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להצילו: "תעשה החלפה. אני רוצה לראות את המשפחה שלי".

20:45 - החטוף מתן אנגרסט בקולו: "אני רוצה לראות את המשפחה שלי"

משפחתו של החייל החטוף מתן אנגרסט אישרה לפרסום הערב (שבת) את הקלטתו של מתן במהלך השבי בידי חמאס. בהקלטה פונה מתן החטוף בעזה לראש הממשלה נתניהו בפנייה אישית שישיב את החטופים הביתה ואומר לו: "אני סומך עלייך".

20:16 - הקבינט היה אמור להתכנס מחר ולדון בנושא במערכה בצפון - הדיון נדחה ליום שני

19:54 - צה"ל החל בתקיפות בלבנון באזור צור וצידון

צה"ל החל בגל תקיפות באזור צור וצידון שבלבנון. במדינה דיווחו: אופנוע הותקף בידי כטב"ם ישראלי בכפר צרפנד.

18:36 - שני כטב"מים חצו מלבנון ונפלו - אין נפגעים

בהמשך להתרעות שהופעלו על חדירת כלי טיס עוין במרחב קריית שמונה ומרגליות, זוהו שני כטב"מים שחצו מלבנון ונפלו במרחב מצפון לקריית שמונה, אין נפגעים.

17:54 - אזעקות בקריית שמונה והסביבה

17:10 - אזעקה הופעלה בקיבוץ יראון שבגליל העליון בעקבות ירי רקטות וטילים

16:26 - שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן זאיד: "איחוד האמירויות לא יתמוך בתוכנית היום שאחרי המלחמה ברצועה ללא הקמת מדינה פלסטינית"

16:10 - לאחר הירי לאשקלון: דובר צה"ל בערבית קרא לתושבים בצפון הרצועה להתפנות

אל"מ אביחי אדרעי פנה לתושבי השכונות אל-מנשיה, שיח' זאיד ובית לאהיא לאחר השיגורים לכיוון אשקלון והודיע להם שעליהם להתפנות מבתיהם

14:25 - צה"ל תקף מבנה צבאי שבו פעלו מחבלי חיזבאללה בדרום לבנון

14:12 - אזעקה בשאר ישוב בגליל העליון

14:02 - אזעקה בכפר סאלד שבאצבע הגליל - שיגור נפל בשטח פתוח, אין נפגעים

13:58 - אזעקה באשקלון - שיגור אחד יורט והשני נפל בים. אין דיווח על נפגעים בגוף או נזק

13:21 - צה"ל תקף מבנים צבאיים ששימשו מחבלי חמאס לייצור אמל"ח בעיר עזה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר היום, באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמן, שב"כ ופיקוד הדרום, מחבלי חמאס שפעלו בשני מבנים צבאיים במרחב אלפארקן בעיר עזה. מבנים צבאיים אלה שימשו את המחבלים לפעולות טרור שונות ולייצור אמל"ח. המבנים ממוקמים סמוך למרחב ששימש בעבר כבית ספר ומשמש כיום כמחסה פעיל.

דובר צה"ל מסר כי "טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק, חוזי מהאוויר ומידע מודיעיני נוסף. ארגון הטרור מפר באופן שיטתי את הדין הבינלאומי, תוך ניצול אכזרי של מוסדות אזרחיים והאוכלוסייה כמגן אנושי לפעולות טרור".

11:40 - מקור צבאי לבנוני: "חיזבאללה עבר למלחמת קיום נגד ישראל"

מקור צבאי בלבנון לעיתון א-דיאר הלבנוני: "חיזבאללה עבר ממלחמת התמיכה בעזה שפתח ב-8 באוקטובר למלחמת קיום נגד ישראל. הוא מודע היטב לכך שישראל עברה לשלב חדש במלחמה בצפון וכי המטרה הקבועה שלה בכל מלחמה נגד חיזבאללה היא חיסולו. מטרה זו אינה ריאלית, כי לכל פלישה קרקעית-ישראלית לשטח לבנון - יהיו השלכות הרות אסון על הצבא הישראלי, בגלל הניסיון של חיזבאללה בלחימה בשטח. בנוסף לכוחו בהרתעת הצבא והחזרתו למקום שממנו הגיע".

לטענתו, "ההנהגה בישראל עשויה לחשוב שביכולתה להקים אזור חיץ בגבול, באמצעות פעולה צבאית שתרחיק את חיזבאללה כך שלא יהווה עוד איום עליו ועל יישובי הצפון - אלא שהתפיסות האלו הן דמיוניות". 

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

ד''ר נורית גל, מנכלית e-NERGY / צילום: שלומי יוסף

מנכ"לית e-NRGY: "אגירת חשמל היא המפתח להמשך כניסה של אנרגיות מתחדשות לישראל"

בכנס התנופה הקיבוצית של גלובס בשיתוף בנק דיסקונט נערך פאנל פוטנציאל האנרגיה בקיבוצים ● בפאנל השתתפו אורן לביא, מנכ"ל משרד החקלאות; ד"ר נורית גל, מנכ"לית e-NRGY; בני רגיל מהתנועה הקיבוצית; ונעם שוויצר מבנק דיסקונט ● המשתתפים דיברו על חשיבות הקיבוצים במהפכת האנרגיה המתחדשת בישראל ● לביא: "השקענו 14 מיליון שקל בפיילוט הקמת פאנלים סולאריים ב-104 קרקעות חקלאיות"

יעקב בכר, יו''ר משקי הקיבוצים / צילום: שלומי יוסף

יו"ר משקי הקיבוצים: "המדינה חייבת לוותר על מכרזי הקרקעות"

בכנס התנופה הקיבוצית של גלובס בשיתוף בנק דיסקונט, דיבר יעקב בכר על כך שהקיבוצים מאז ומתמיד היו בפריפריה ● "אם מסתכלים על מחוז דרום ומחוז צפון, הקיבוצים מהווים 70%", ציין בכר

רובע שדה דב / צילום: גיא יחיאלי

2.5 מיליארד שקל הכנסות לקופת המדינה, כנקודת פתיחה: מכרזי הענק בשדה דב יוצאים רשמית לדרך

נפתחו להצעות שלושה מהמכרזים ברובע היוקרתי בצפון ת"א, שצפויים להכניס מיליארדים רבים למדינה • ממוצע מחירי המינימום נמוך בכ־15% בהשוואה למכרז הענק ששווק ברובע ב־2021 • המכרזים ייסגרו בתחילת נובמבר

משמאל: הנשיא לינקולן וגנרל מקללן, ימים אחדים לפני פיטוריו, מרץ 1862 / צילום: ויקיפדיה Alexander Gardner

מתי מחליפים את הנבחרת בשעת מלחמה? כשהיא מפסידה

מה מגלים מעיון בפיטורי מצביאים ובחילופי ממשלות בעיצומן של מלחמות טוטליות? ● לינקולן פיטר גנרל שפחד לצאת להתקפה, לויד ג'ורג' וקלמנסו הפילו ממשלות חלושות שלא ידעו איך להנהיג, צ'רצ'יל החליף ראש ממשלה (לא היה שר ביטחון) ביום הראשון של מלחמה חדשה ● ועל מה אמר רוזוולט לגנרלים שלו "לא מאושר"

אבי לוי מנכ''ל קבוצת דיסקונט / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל קבוצת דיסקונט, אבי לוי: "5 הצעדים שיכולים לשפר את הכלכלה הישראלית"

בפתח כנס התנופה הקיבוצית של גלובס בשיתוף בנק דיסקונט, דיבר מנכ"ל קבוצת דיסקונט אבי לוי על הכאוס כלכלי, ביטחוני וחברתי שהמדינה נמצאת בה, ועל הפתרונות הכלכליים האפשריים ● "באמצעות תוכניות ממשלתיות אמיצות, הקיבוצים יהיו עוגן לצמיחה כלכלית"

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

לאחר הורדת הריבית בחצי אחוז, וול סטריט ננעלה בירידות קטנות

לראשונה מאז מרץ 2020, הפדרל ריזרב הוריד את הריבית ב-0.5% ● בפד צופים שהריבית תרד ל-4.4% עד סוף השנה ול-3.4% עד סוף 2025 ● בלאקרוק ומיקרוסופט מקימות קרן שתקים מרכזי נתונים ותשתיות אנרגיה ● המלצות אנליסטים: פלנטיר, דל, רוקו וויקטוריה'ס סיקרט ● ישראליות בוול סטריט: REE ואנלייבקס זינקו

מימין יוסי ושלומי אמיר בעלי השליטה בשופרסל, בני ברון בעל השליטה באינרום וזוהר לוי, בעל השליטה בפז / צילומים: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אחרי ההצלחה של שופרסל: זה המהלך של המוסדיים בחברות ללא גרעין שליטה

מדובר בדפוס חוזר לאחרונה: משקיע גדול מגיע לחברה ללא גרעין שליטה, רוכש כמה עשרות אחוזים מהמניות, והופך לבעל הבית בפועל ● לא פחות מהרוכש, הגופים המוסדיים שמוכרים את המניות דוחפים את המגמה כדי ליהנות מבעלי שליטה שידאגו להצפת ערך אגרסיבית

קניון שבעת הכוכבים, שנפתח השנה באילת / צילום: רוני בלחסן

המסחר באונליין במגמת עלייה? בישראל ייבנו בשנים הקרובות כ-90 מרכזי מסחר

השינויים בהעדפות הצרכניות יובילו לבניית 850 אלף מ"ר של שטחי מסחר חדשים, שיציעו חוויה רגשית המניעה קודם כל לבילוי - ואחר-כך גם לקנייה ● במקביל, עשרות מרכזים מסחריים ישנים ייסגרו, והקניונים יאבדו את הדומיננטיות לטובת המרכזים הפתוחים והשכונתיים

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

דירות קטנות מעל דיזינגוף סנטר: התוכנית השאפתנית של עיריית ת"א

עיריית ת"א החליטה לערוך תוכנית התחדשות עירונית, במסגרתה יתווספו לדיזנגוף סנטר 2.5 קומות שיכללו דירות קטנות לשכירות מסובסדת, מלונאות וחללי עבודה, ומעליהן יוקמו גינה ציבורית וגני ילדים ● האדריכל גידי בר־אוריין: "זה הפרויקט הירוק והחברתי ביותר שניתן לחשוב עליו"

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הפד יוריד את הריבית בארה"ב היום. כך תכינו את תיק ההשקעות לשינוי

בשווקים מעריכים בסבירות של 100% שיו"ר הפדרל ריזרב יוריד את הריבית בהחלטת הריבית הקרובה היום, לראשונה מאז 2020 ● המומחים מעריכים: איך צפויים להגיב המדדים המובילים בוול סטריט, אילו סקטורים עשויים להרוויח מהתפנית, והאם הגיע הזמן להתגונן מפני ירידות בשער הדולר?

מתחם פייזר בחיפה / הדמיה: שוורץ בסנוסוף אדריכלים

שכונה חדשה תוקם בכפר יונה ומאות דירות בהתחדשות עירונית בחיפה

שבירו זכתה במכרז רמ"י לבניית פרויקט בצפון ת"א ותנהל מו"מ עם הבעלים הפרטיים של הקרקע ● וחברת שמן נדל"ן רוכשת מבנה לוגיסטי בשטח של 8,000 מ"ר בפתח תקווה ● חדשות השבוע בנדל"ן

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: איל יצר, שאטרסטוק

בקרוב תתקבל החלטת המיסוי הכי חשובה למשקיעי נדל"ן. אלה האפשרויות

בסוף השנה מס הרכישה המינימלי למשקיעי נדל"ן יירד אוטומטית, אלא אם כן הממשלה תחליט אחרת ● יו"ר ועדת הכספים מעכב את החקיקה בנושא מאפריל, ובינתיים מנהל רשות המסים מזהיר מפני אי־ודאות ש"יכולה להוביל לקיפאון בשוק" ● בפני משקיעים ניצבת דילמה: לחכות לינואר ולהמר שהמס יופחת - או לרכוש עכשיו

אנרגיה, נדל"ן, תעשייה: כנס התנופה הקיבוצית של גלובס ובנק דיסקונט יוצא לדרך

הכנס, שמתקיים במרכז הכנסים והתרבות בשפיים, דן בווקטורים המשמעותיים ביותר של כלכלת הקיבוצים, ההתמודדות עם ה-7 באוקטובר וההשפעה על התנופה הקיבוצית

האם ישראל מוציאה הכי הרבה על חינוך ב-OECD ביחס לתמ"ג?

כשמשווים את שיעור ההוצאה לחינוך, רצוי לשקלל את מספר התלמידים ● המשרוקית של גלובס

"הצגה נועזת": מה חשבו בלבנון על מבצע הביפרים נגד חיזבאללה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: כלי התקשורת בלבנון בהלם אחרי פיצוצי הביפרים, חלאד משעל טוען בראיון לניו יורק טיימס שידו של חמאס על העליונה, מזכיר המדינה האמריקאי מגיע למצרים, וסקר חדש מציג לראשונה רוב בקרב הפלסטינים נגד ה-7 באוקטובר ● כותרות העיתונים בעולם 

באי הכנס / צילום: תמר מצפי

הקיבוצים על המפה: כיצד השפיעו אירועי ה-7 באוקטובר על התנועה הקיבוצית

שאלת השפעת המלחמה על הקיבוצים עמדה במרכז כנס מיוחד של גלובס שהתקיים במלון שפיים, בהשתתפות מאות אורחים ● בכנס נידונו הווקטורים המשמעותיים של כלכלת הקיבוצים, כולל מושבים ייעודיים לאנרגיה, נדל"ן ותעשייה, לצד הנושא הקריטי של ביטחון והתיישבות ● אירועים ומינויים

אימונים של חיזבאללה בדרום לבנון לפני כחודש / צילום: ap, Hassan Ammar

הפיצוצים בלבנון ואיום חיזבאללה: אלה הכלים בארסנל של ארגון הטרור

בחיזבאללה מאיימים להגיב לפיצוצי הביפרים במדינה היום, בהם הם מאשימים את ישראל ● אלו היכולות שארגון הטרור הציג, ויש כאלה שעדיין לא עמדנו על טיבן ● כבר הכרנו את הכטב"מים, הנ"ט והרקטות, אבל מה עם המנהרות והיכולות הימיות? ● גלובס נובר בארגז הכלים של האויב

ליאור שמחה, מנכ''ל התנועה הקיבוצית / צילום: שלומי יוסף

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ליאור שמחה: "קוראים לתושבי ת"א להתיישב בקיבוצים ולהיות חלק מהסיפור החדש של ישראל"

"התפקיד שלנו בעת הזו, של כולנו ביחד, הוא לבנות את המדינה מחדש", אמר ליאור שמחה, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, בכנס התנופה הקיבוצית של גלובס בשיתוף בנק דיסקונט ● שמחה דיבר על האבידות שספגה התנועה הקיבוצית במלחמה ועל הצורך לחזק את הפריפריה

אלונה בר און מו''ל גלובס / צילום: שלומי יוסף

מו"ל גלובס, אלונה בר און: "אנחנו מסקרים את התעשייה הישראלית ורואים בעצמנו חלק ממנה"

בפתח כנס התנופה הקיבוצית של גלובס בשיתוף בנק דיסקונט, ציינה אלונה בר און, מו"ל גלובס, כי בזמן שהתחולל הגל הבורסאי של ההנפקות, בתעשייה הקיבוצית התמקדו דווקא בעסקאות פרטיות ● "אנחנו מייצרים עיתונות כלכלית ישראלית ערכית ומנומקת", אמרה

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: רויטרס – Walid Berrazeg, Ann Wang Johnson Lai, ussein Malla, Bassam Masri, AP

חומרי הנפץ, המעורבות הטיוואנית וערוץ התקשורת הסודי של חיזבאללה: 5 הערות על מבצע הביפרים בלבנון

עשרות גרם חומרי נפץ בכל ביפר, גישה לשרשרת האספקה, מעורבות טיוואנית וחסימת ערוץ התקשורת הבטוח של חיזבאללה ● מאחורי המתקפה המסתורית שהרעידה את אדמת לבנון