גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ירי למטולה: רקטה גרמה נזק כבד לבית ולשריפה גדולה

סינוואר שלח איגרת לארגון החות'ים בתימן • שר הביטחון גלנט שוחח עם שר ההגנה האמריקאי אוסטין על ההסלמה בגזרה הצפונית, ואמר כי "ישראל מחויבת להרחיק את חיזבאללה" • הוא גם שיגר מסר לחות'ים אחרי ירי הטיל אתמול למרכז: "ישראל כבר הוכיחה כיצד היא פועלת נגד גורמי הטרור המנסים לפגוע בה" • עדכונים שוטפים

מטולה / צילום: Reuters, Raphael Gotheil
מטולה / צילום: Reuters, Raphael Gotheil

עדכונים שוטפים

20:55 - פגיעה ישירה במטולה: רקטה כבדה שוגרה מלבנון, שריפה בשמורת נחל עיון

19:10- נתניהו לשליח האמריקאי הוכשטיין: לא ניתן יהיה להחזיר את תושבינו ללא שינוי יסודי במצב הביטחוני בצפון

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם שליחו המיוחד של נשיא ארה"ב, עמוס הוכשטיין, בקריה בתל אביב. נתניהו אמר כי לא ניתן יהיה להחזיר את תושבינו ללא שינוי יסודי במצב הביטחוני בצפון. עוד אמר ראש הממשלה כי ישראל מעריכה ומכבדת את תמיכת ארה"ב, אך בסופו של דבר תעשה את מה שדרוש כדי לשמור על ביטחונה ולהחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בבטחה.

18:54 - אזעקה ברמות נפתלי שבגליל העליון

18:03 - גלנט לשליח הבית הלבן: "הדרך היחידה להחזיר את תושבי הצפון לביתם - פעולה צבאית"

שר הביטחון נפגש עם עמוס הוכשטיין, שליחו של הנשיא ביידן. בפגישה השתת, שגריר ארה"ב בישראל ג'ק לו. גלנט הדגיש בפני הוכשטיין כי חיזבאללה ממשיך לקשור עצמו לחמאס ומסרב לסיים את העימות, ולכן - הדרך היחידה שנותרה כדי להחזיר את תושבי הצפון לביתם, תהיה באמצעות פעולה צבאית.

17:40 - דיווח: האיגרת ששלח מנהיג חמאס למנהיג החות'ים

אחרי שבירך את נשיא אלג'ירה ואת נסראללה: דווח שראש הלשכה המדינית של חמאס יחיא סינוואר שלח לכאורה איגרת למנהיג החות'ים עבד אל-מלכ אל-חות'י: "אני מברך על הגעת הטילים שלכם לעומק הישות הציונית, תוך עקיפת מערכות ההגנה והיירוט. אנחנו מודים לחות'ים על הרצון האיתן בשטח. הכנו את עצמנו להילחם למערכת התשה ארוכה".

"הפעולה האיכותית שלכם העבירה מסר לאויב, שלפיו תוכניות ניטרול הפעולות שלכם נכשלו, השפעת חזיתות התמיכה הופכת למשפיעה יותר".

16:48 - מחבלי נוח'בה סייעו לצה"ל באיתור חטופים, ולעתים אף התלוו לכוחות 

כמעט שנה למלחמת חרבות ברזל והפעולה הקרקעית העצימה ברצועת עזה - שהובילה גם לאיתור חטופים שנלקחו לעזה ב-7 באוקטובר. היום (שני) ניתן לפרסם כי חלק ממחבלי הנוח'בה שנעצרו בידי צה"ל בעזה סייעו לכוחות במציאת מקומות שבהם הוחזקו החטופים.

ממה שניתן לפרסם ואושר בידי הצנזורה, המחבלים שנחקרו בשדה תימן, ידעו להצביע על מקומות שבהם הוחזקו החטופים או על מחבלים אחרים שהחזיקו חטופים. בעקבות מידע שנמסר לצה"ל, הכוחות נכנסו לאותם מקומות - וסרקו אותם. לעתים המחבלים אף התלוו אליהם לרצועה. לכתבה המלאה

16:43 - כעת - פגישת ראש הממשלה נתניהו והשליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון עמוס הוכשטיין

16:33 - התרעות צבע אדום הופעלו  במג'דל שמס ובמתת

15:09 - שר החוץ המצרי: יש צורך בנסיגה מוחלטת של ישראל מעזה, כולל מהצד הפלסטיני של מעבר רפיח

13:50 - מטה משפחות החטופים: "מינוי גדעון סער לתפקיד שר הביטחון - הודאה ברורה של נתניהו על כך שהחליט להפקיר סופית את החטופים"

09:45 - דיווח: המתווכות קטאר ומצרים, יחד עם ארה"ב, מנסות להפעיל לחץ על נתניהו לחזרה למסלול המשא-ומתן

דיווח בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" הקטארי מפי מקורות פלסטיניים: קטאר ומצרים מנסות יחד עם ארה"ב, להפעיל לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו לחזרה למסלול המשא-ומתן - כדי להגיע להסכם לסיום המלחמה בעזה ולשחרור חטופים ואסירים.

המקורות שצוטטו אמרו כי "המשא-ומתן לא יעיל כבר שבועות. כולם השתכנעו שנתניהו לא רוצה שהמשא-ומתן יוביל להסכם, ולכן גם דוחה וקהיר פועלות להפעלת לחץ על הממשל האמריקאי כדי ללחוץ על נתניהו לחזור למשא-ומתן וליישם את הדרישות להשגת העסקה".

עוד הוסיפו המקורות: "יש פער ממשי בין מה שחמאס רוצה לבין מה שנתניהו רוצה, מה שמכשיל את ההגעה להסכם, וכולם מבחינים בשינויים בעמדתו של נתניהו מרגע לרגע".

07:30 - גלנט לאוסטין: "האפשרות להסדרה בצפון חולפת, חיזבאללה ממשיך לקשור עצמו לחמאס - הכיוון ברור"

שר הביטחון יואב גלנט, שוחח הלילה עם שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין. השניים שוחחו על המאמצים השונים להשבת החטופים, והמחויבות להחזרת תושבי הצפון לביתם לאחר שינוי המצב הביטחוני. על רקע המשך ההסלמה בצפון, גלנט הדגיש: "האפשרות להסדרה חולפת, חיזבאללה ממשיך לקשור עצמו לחמאס - הכיוון ברור".

בנוסף, השניים דנו בתוקפנות של החות'ים נגד ישראל. גלנט הדגיש כי "מדובר באיום על האזור כולו, ישראל כבר הוכיחה כיצד היא פועלת נגד גורמי הטרור המנסים לפגוע בה".

02:22 - אזעקות נשמעו ביישובים אביבים ויראון בגליל העליון בעקבות ירי רקטות וטילים

21:15 - מפקד חיל האוויר באיום מרומז: נדע להגיב נגד כל מבקשי רעתנו ביד ארוכה וחזקה

מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, בטקס חילופי מפקד בסיס חצרים: "רק הבוקר שוגר טיל קרקע-קרקע מתימן לעבר מדינת ישראל. אנחנו נמשיך להגן ונדע להגיב נגד כל מבקשי רעתנו ביד ארוכה וחזקה. נהיה ערוכים לכל התפתחות אפשרית".

בר הוסיף: "לא רחוק מכאן, בקיבוץ חצרים התמקמה קהילת קיבוץ בארי. קהילה זו היא תזכורת חשובה עבורנו לחובה שלנו, לאפשר את חזרתם של תושבי הדרום והצפון לביתם בבטחה. עם פיקוד הצפון, נמשיך ונפעל להחזרתם של התושבים לאדמתם".

19:55 - אירוע דקירה בשער שכם: שוטר נפצע קל, הדוקר נוטרל

שוטר כבן 20 נפצע באורח קל מדקירה בשער שכם שבירושלים. הוא פונה לבית החולים בהכרה מלאה. כוחות הביטחון במקום ניטרלו את הדוקר.

19:50 - נתניהו שוחח עם ראש עיריית צפת: "המצב הנוכחי לא יימשך"

בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני בצפון הארץ ועליית המדרגה בשיגורים לעבר צפת, ראש הממשלה נתניהו שוחח עם ראש עיריית צפת, יוסי קקון. "המצב הקיים לא יימשך", אמר נתניהו. "נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את השגרה לקדמותה ולהסיר את האיום מעל תושבי הצפון, כולל העיר צפת".

19:43 - התקיפות של צה"ל בלבנון: הותקפו כ-20 משגרים ותשתיות צבאיות

מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת פיקוד הצפון, תקפו כ-20 משגרים ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב ג'רמק שבדרום לבנון. דובר צה"ל הבהיר שהמשגרים היוו "איום מיידי על אזרחי מדינת ישראל".

19:24 - פרטים חדשים על יירוט הטיל החות'י: המיירט פגע במטרה, אבל היא לא הושמדה

בתחקיר חיל האוויר, שעוד לא הושלם במלואו, עולים פרטים חדשים על אירוע ניסיון יירוט הטיל החות'י הבוקר. המיירט, ששוגר לעבר הטיל פגע בו וגרם לו להתפרק, אך לא השמיד אותו במלואו. בהגנה האווירית שיגרו מיירטים נוספים כדי לפגוע בשברים גדולים של הטיל.

ניסיון היירוט של הטיל לא הושלם במלואו, כפי שנדרש במקרים כאלו, ולכן המטרה לא הושמדה כמצופה. כעת בצה"ל בוחנים אם תקלה טכנית הובילה לכך שהטיל לא הושמד.

19:15 - אזעקה ברמות נפתלי שבגבול לבנון

19:05- תיעוד: כטב"ם שחדר מלבנון נע באצבע הגליל

הכטב"ם שחדר מוקדם יותר מלבנון נע מרחק של כ-30 ק"מ בשמי הגליל והגולן. הוא התפוצץ באזור נהר הירדן אחרי שטס במשך יותר מ-10 דקות בלי שיורט. כטב"ם נוסף ששוגר לאותו האזור נפל גם הוא.

18:45 - בלבנון מדווחים: תקיפות נרחבות של צה"ל

18:15 - רצף אזעקות בגליל, צה"ל פתח בגל תקיפות בדרום לבנון

התרעות מחשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלו ביישובים רבים בגליל העליון. במקביל, שתי נפילות נרשמו בשטחים פתוחים סמוך לשלומי. מחשש לירי נוסף - צומת גדות, צומת נשוט וצומת בית ציידא נחסמו לתנועה. בתגובה על השיגורים, צה"ל פתח בגל תקיפות בלבנון, ותקף שמונה מטרות במקביל.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה מעורבת בוול סטריט; אינטל עלתה בכ-3%, אנבידיה ירדה ב-1%

נאסד"ק עלה ב-0.2% ● בורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית ● הנג סנג עלה ב-1.4% ● בשורות טובות מקפיצות את אינטל ב-6%, בהמשך למגמה החיובית אמש • בשוק ממתינים בדריכות להפחתת הריבית בארה"ב מחר; בלקרוק: "הורדת הריבית מחר לא תהיה חדה כפי שמצפים ● בסין לא מתקיים היום מסחר

שוק הפייג'רים צומח / צילום: Reuters, Balkis Press/ABACA

עדיין כאן: שוק הפייג'רים העולמי בצמיחה ועמד ב־2023 על 74 מיליארד דולר

שוק הפייג'רים העולמי עמד ב־2023 על 74 מיליארד דולר, והצמיחה השנתית הממוצעת שלו עד 2031 צפויה לעמוד על 10.41% ● צמיחת הביקושים נובעת מפעילות מו"פ גובר, הכנסת טכנולוגיות מתקדמות לשוק ושיפור חוויית הלקוח

מכשירי זימונית בתצוגה של חברת גולד אפולו בטייוואן / צילום: Reuters, Ann Wang

"קורבן של האירוע": החברה הקטנה שעומדת מאחורי הביפרים שהתפוצצו

גולד אפולו, שמכשירי הזימונית שלה נרכשו ע"י ארגון הטרור חיזבאללה, נוסדה בטייוואן ב-1995, בימי הזוהר של המכשירים הללו ● מדובר בחברה פרטית וקטנה שהכנסותיה אינן עולות על 10 מיליון דולר בשנה ● המנכ"ל מכחיש קשר לאירוע פיצוץ הביפרים וטוען כי החברה היא קורבן של האירוע

אימונים של חיזבאללה בדרום לבנון לפני כחודש / צילום: ap, Hassan Ammar

הפיצוצים בלבנון ואיום חיזבאללה: אלה הכלים בארסנל של ארגון הטרור

בחיזבאללה מאיימים להגיב לפיצוצי הביפרים במדינה היום, בהם הם מאשימים את ישראל ● אלו היכולות שארגון הטרור הציג, ויש כאלה שעדיין לא עמדנו על טיבן ● כבר הכרנו את הכטב"מים, הנ"ט והרקטות, אבל מה עם המנהרות והיכולות הימיות? ● גלובס נובר בארגז הכלים של האויב

ד''ר הראל מנשרי / צילום: יח''צ בר אילן

"צפו תגובה": המומחה שמסביר - איך בוצעה מתקפת הפייג'רים ומה יקרה עכשיו

ד"ר הראל מנשרי, ממקימי מערך הסייבר בשב"כ, מסביר כי "ניתן באמצעות תוכנה ליצור עומס נתונים שיגרום למכשירי הקשר להתחמם. כשיודעים מראש שבמכשיר יש סוללת ליתיום שתתפוצץ בעקבות החימום, יודעים להביא לפיצוץ" ● לדבריו, "זה אירוע מעניין שמי שביצע אותו עשה מחשבה מבצעית מעמיקה"

באי הכנס / צילום: תמר מצפי

הקיבוצים על המפה: כיצד השפיעו אירועי ה-7 באוקטובר על התנועה הקיבוצית

שאלת השפעת המלחמה על הקיבוצים עמדה במרכז כנס מיוחד של גלובס שהתקיים במלון שפיים, בהשתתפות מאות אורחים ● בכנס נידונו הווקטורים המשמעותיים של כלכלת הקיבוצים, כולל מושבים ייעודיים לאנרגיה, נדל"ן ותעשייה, לצד הנושא הקריטי של ביטחון והתיישבות ● אירועים ומינויים

ד''ר נורית גל, מנכלית e-NERGY / צילום: שלומי יוסף

מנכ"לית e-NRGY: "אגירת חשמל היא המפתח להמשך כניסה של אנרגיות מתחדשות לישראל"

בכנס התנופה הקיבוצית של גלובס בשיתוף בנק דיסקונט נערך פאנל פוטנציאל האנרגיה בקיבוצים ● בפאנל השתתפו אורן לביא, מנכ"ל משרד החקלאות; ד"ר נורית גל, מנכ"לית e-NRGY; בני רגיל מהתנועה הקיבוצית; ונעם שוויצר מבנק דיסקונט ● המשתתפים דיברו על חשיבות הקיבוצים במהפכת האנרגיה המתחדשת בישראל ● לביא: "השקענו 14 מיליון שקל בפיילוט הקמת פאנלים סולאריים ב-104 קרקעות חקלאיות"

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

לאחר הורדת הריבית בחצי אחוז, וול סטריט ננעלה בירידות קטנות

לראשונה מאז מרץ 2020, הפדרל ריזרב הוריד את הריבית ב-0.5% ● בפד צופים שהריבית תרד ל-4.4% עד סוף השנה ול-3.4% עד סוף 2025 ● בלאקרוק ומיקרוסופט מקימות קרן שתקים מרכזי נתונים ותשתיות אנרגיה ● המלצות אנליסטים: פלנטיר, דל, רוקו וויקטוריה'ס סיקרט ● ישראליות בוול סטריט: REE ואנלייבקס זינקו

קניון שבעת הכוכבים, שנפתח השנה באילת / צילום: רוני בלחסן

המסחר באונליין במגמת עלייה? בישראל ייבנו בשנים הקרובות כ-90 מרכזי מסחר

השינויים בהעדפות הצרכניות יובילו לבניית 850 אלף מ"ר של שטחי מסחר חדשים, שיציעו חוויה רגשית המניעה קודם כל לבילוי - ואחר-כך גם לקנייה ● במקביל, עשרות מרכזים מסחריים ישנים ייסגרו, והקניונים יאבדו את הדומיננטיות לטובת המרכזים הפתוחים והשכונתיים

ליאור שמחה, מנכ''ל התנועה הקיבוצית / צילום: שלומי יוסף

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ליאור שמחה: "קוראים לתושבי ת"א להתיישב בקיבוצים ולהיות חלק מהסיפור החדש של ישראל"

"התפקיד שלנו בעת הזו, של כולנו ביחד, הוא לבנות את המדינה מחדש", אמר ליאור שמחה, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, בכנס התנופה הקיבוצית של גלובס בשיתוף בנק דיסקונט ● שמחה דיבר על האבידות שספגה התנועה הקיבוצית במלחמה ועל הצורך לחזק את הפריפריה

אלונה בר און מו''ל גלובס / צילום: שלומי יוסף

מו"ל גלובס, אלונה בר און: "אנחנו מסקרים את התעשייה הישראלית ורואים בעצמנו חלק ממנה"

בפתח כנס התנופה הקיבוצית של גלובס בשיתוף בנק דיסקונט, ציינה אלונה בר און, מו"ל גלובס, כי בזמן שהתחולל הגל הבורסאי של ההנפקות, בתעשייה הקיבוצית התמקדו דווקא בעסקאות פרטיות ● "אנחנו מייצרים עיתונות כלכלית ישראלית ערכית ומנומקת", אמרה

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

דירות קטנות מעל דיזינגוף סנטר: התוכנית השאפתנית של עיריית ת"א

עיריית ת"א החליטה לערוך תוכנית התחדשות עירונית, במסגרתה יתווספו לדיזנגוף סנטר 2.5 קומות שיכללו דירות קטנות לשכירות מסובסדת, מלונאות וחללי עבודה, ומעליהן יוקמו גינה ציבורית וגני ילדים ● האדריכל גידי בר־אוריין: "זה הפרויקט הירוק והחברתי ביותר שניתן לחשוב עליו"

מימין: אייל נצר וגלעד אלמוג, מייסדי סופרפליי / צילום: זוהר שטרית

פלייטיקה רוכשת את סופרפליי הישראלית ב-700 מיליון דולר

פלייטיקה רוכשת את חברת המשחקים הישראלית-אמריקאית סופרפליי ● תיתכן תוספת של עד 1.25 מיליארד דולר נוספים בכפוף לעמידה באבני דרך והיקף העסקה עשוי להגיע לכ-2 מיליארד דולר

מטוס של חברת אייר פראנס בנמל התעופה שארל דה גול שבצרפת / צילום: Shutterstock, Ilona Ignatova

אייר פראנס מאריכה את ביטול הטיסות לישראל, וחברה נוספת עוצרת טיסות

אייר פראנס מבטלת את טיסותיה לישראל עד סוף השבוע ● גם לופטהנזה הודיעה על שינויים בטיסות לישראל וממנה ● אילו עוד חברות כבר הודיעו על ביטולים בעקבות ההסלמה הביטחונית?

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Reuters, Graeme Sloan Sipa USA

כל העיניים נשואות להחלטה בכמה תרד הריבית, אבל זה לא בהכרח האירוע הכי חשוב שיקרה היום

הריבית בארה"ב לא ירדה כבר חמש שנים כמעט, ובשנה האחרונה היא נמצאת ברמה הגבוהה ביותר ב-23 שנה ● בשוק מנסים כעת להעריך מה יהיה שיעור ההפחתה של יו"ר הפדרל ריזרב היום, וממתינים בציפייה לנאומו של ג'רום פאוול, שיספק רמזים על מדיניות הבנק בהמשך

בניין חברת הקש ההונגרית שמייצרת את הביפרים שהתפוצצו / צילום: ap, Denes Erdos

"תרזה" הטייוואנית, חברת הייעוץ ההונגרית והחקירה האירופית: כל הפרטים על החברה התמוהה שהתקשרה למתקפת הביפרים

חברת הביפרים הטייוואנית גולד אפולו הפכה למוקד עניין עולמי הבוקר לאחר שתחקיר הניו יורק טיימס פרסם במהלך הלילה כי מכשיריה שימשו את המתקפה בלבנון אתמול ● איך התחיל הקשר של החברה לחברה הונגרית עלומה ומה חלקה של אשת מסתורין בריטית בפרשה

אנשים נמלטים מהדי הפיצוץ / צילום: צילום מסך מטוויטר

חומרי נפץ הוטמנו במכשירי הקשר: כ-4,000 פצועים בלבנון

לפי דיווחים, שגריר איראן בביירות ובכירים בחיזבאללה נפגעו ● לפי דיווח ברשת NBN הלבנונית, ישראל הצליחה לפוצץ את מערכת הביפרים של חיזבאללה בשורת אתרים ברובע דאחייה בביירות ובאזורים שונים בלבנון ● חיזבאללה מאשים את ישראל: "לאחר בחינת הנתונים והמידע, אנחנו רואים בישראל אחראית למתקפה. התגובה תגיע מכיוון לא צפוי"

אבי בניהו בשיחה עם חיים ילין / צילום: שלומי יוסף

חיים ילין על אירועי ה-7 באוקטובר: "ביזיון טוטאלי, מערכת שהתבססה על מודיעין קרסה בדקה וחצי"

בשיחה שנערכה בין חיים ילין ותא"ל (במיל') אבי בניהו בכנס התנופה הקיבוצית של גלובס בשיתוף בנק דיסקונט, דיבר ילין על תקווה לשלום, על אחריות הדרג המדיני והביטחוני ועל ההתמודדות האישית שלו ושל קהילת בארי

מור בית השקעות / צילום: איל יצהר

בית ההשקעות מור פרסם לראשונה את הנתון הזה וכיכב בגדול. עם כוכבית

בית ההשקעות מור פרסם לראשונה תשואות גמל ופנסיה לחמש שנים, והנתונים פנומנליים עם תשואה של יותר מ־110% לחוסכים במסלול המנייתי ● אבל הסיבה היא שבתחילת דרכן של הקרנות, לפני חמש שנים, הן ניהלו סכומים קטנים יחסית, וסכומים קטנים הרבה יותר קל להכפיל

רפי מוסרי ודניאל רודוסבסקי, מייסדי סלינה / צילום: ענבל מרמרי

"כאוס ניהולי והתנהלותי": חברת הנדל"ן שהשקיעה בסלינה עולה למתקפה

בבקשה לצו פתיחת הליכים נגד חברה בת של סלינה, מגלה קבוצת חג'ג' פרטים חדשים על המצב בחברת מתחמי האירוח הקורסת, ובהם עזיבת שני המייסדים ● "לא ידוע מי עדיין עובדים בחברה או עבורה, לא ברור האם יש הנהלה מתפקדת, ניהול חשבונות או כל הנדרש לתפעול המתחמים"