גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה מעורבת בוול סטריט; הישראלית שזינקה בכ-45%

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת ● השווקים ביפן ובסין סגורים היום ● מיטב: "הדומיננטיות הגבוהה של קרנות הסל מחלישה את הקשר בין המניות בארה"ב לכלכלתה" • דריכות גבוהה בארה"ב לקראת הורדת הריבית ביום רביעי; מיטב: "השווקים מצפים מהפד להיות אגרסיבי"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan
וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:02

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. נאסד"ק ירד ב-0.5%, S&P 500 עלה ב-0.2%, והדאו ג'ונס הוסיף לערכו כ-0.6%.

מניית חברת האוטוטק הישראלית רי אוטומוטיב  (REE) זינקה בכ-45%, לאחר שדיווחה על הסכם משמעותי עם יצרנית חלקי הרכב הגדולה Motherson.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו קלות. התשואה ל-10 שנים נסחרה סביב 3.62%, והתשואה לשנתיים עמדה על 3.56%.

21:30

המגמה המעורבת בוול סטריט נמשכת. הנאסד"ק יורד ב-0.6%, ה-S&P 500 עולה ב-0.1% והדאו ג'ונס מוסיף לערכו כ-0.5%.

ענקית הקמעונאות אמזון  מרכזת עניין לאחר שדווח לפני זמן קצר ב-CNBC כי הודיעה על שינוי במדיניות העבודה שלה, לפיו עובדי החברה יידרשו לעבוד מהמשרד חמישה ימים בשבוע, זאת החל מינואר 2025. המנכ"ל אנדי ג'סי הודיע על השינוי במזכר פנימי שנשלח לעובדים. שינוי זה מהווה עדכון למדיניות הקודמת שדרשה נוכחות במשרד לפחות שלושה ימים בשבוע. ג'סי הסביר כי המטרה הינה לחזק את תרבות החברה ולשפר את היכולת לחדש ולשתף פעולה. 

20:23

מניות השבבים נסחרות בירידות. אנבידיה  יורדת בכ-2.2%, AMD  משילה מערכה כ-0.2%, ברודקום  משילה מערכה כ-3% וסופר מיקרו קומפיוטר  יורדת בכ-0.6%.

גם מניית מיקרון  צוללת בשעה זו במעל ל-5% לאחר שמורגן סטנלי חתכו את מחיר היעד של המניה לאחר שחברת השבבים הציגה תחזית רווח למניה מאכזבת לשנת 2025.

מנגד, מניית אינטל  עולה בכ-2.5% לאחר שבבלומברג פורסם שהחברה זכאית למענקים פדרליים של עד 3.5 מיליארד דולר לייצור שבבים מתקדמים עבור הפנטגון. 

19:09

מגמה מעורבת בוול סטריט. הנאסד"ק יורד ב-0.8%, ה-S&P500 משיל מערכו כ-0.2% והדאו ג'ונס עולה ב-0.3%.

מניית חברת האוטוטק הישראלית רי אוטומוטיב  (REE) מזנקת בכ-36% לאחר שדיווחה על הסכם משמעותי עם יצרנית חלקי הרכב הגדולה Motherson (שבין לקוחותיה נמצאות טסלה, מרצדס ויצרניות רכב גדולות אחרות). ההסכם נוגע לייצור והרכבה של משאיות חשמליות המבוססות על הפתרון של REE ובכך למעשה יפחת הסיכון של REE בהקשר של הייצור.

חברת מודרנה  מרכזת עניין לאחר שבג'יי פי מורגן הורידו את המלצתם על המניה ל'תת משקל'. בבנק האמריקאי ציינו כי השינויים של החברה בתחזית ההכנסות יעיבו על ביצועי המניה העתידיים. 

בשוק הסחורות, מחירי הנפט קופצים במעל ל-1%. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד כעת על 72.5 דולרים ומחירה של חבית מסוג WTI נסחר סביב 68.7 דולרים.

18:40

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת: הדאקס ירד ב-0.2%, הפוטסי הבריטי עלה ב-0.1% והקאק הצרפתי הוסיף לערכו כ-0.2%.

17:08

המגמה המעורבת בוול סטריט נמשכת. הנאסד"ק יורד ב-0.5%, ה-S&P500 עולה ב-0.1% והדאו ג'ונס עולה ב-0.6%.

מניית אורקל  בולטת לחיוב ועולה בשעה זו ב-4% לאחר שחברת התוכנה העלתה את תחזית ההכנסות הפיסקלית שלה לשנת 2026 ופרסמה תחזיות חזקות לשנת הכספים 2029. 

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת. הנאסד"ק יורד ב-1.1%, ה-S&P500 משיל מערכו כ-0.2% והדאו ג'ונס עולה ב-0.6%.

אפל  בולטת לשלילה ויורדת בכ-4% אפל לאחר שפורסם שבסוף השבוע הראשון להשקת האייפון החדש של החברה נמכרו 37 מיליון יחידות, נמוך מהצפוי וירידה של 12.7% לעומת ההשקה של הגרסה הקודמת בשנה שעברה. גרסאות הפרו והפרו מקס שמהווים את עיקר המכירות ירדו ב-27% ו-16% בהתאמה לעומת שבוע ההשקה של האייפון 15.

15:51

חברת האוטוטק הישראלית רי אוטומוטיב  (REE) דיווחה על הסכם משמעותי עם יצרנית חלקי הרכב הגדולה Motherson (שבין לקוחותיה נמצאות טסלה, מרצדס ויצרניות רכב גדולות אחרות). ההסכם נוגע לייצור והרכבה של משאיות חשמליות המבוססות על הפתרון של REE ובכך למעשה יפחת הסיכון של REE בהקשר של הייצור.

במקביל, Motherson משתתפת בסבב גיוס בסך 45.4 מיליון דולר בהנפקה פרטית, והיא תשקיע 15 מיליון דולר ותחזיק 19% ממניות החברה. המשקיעה הגדולה בסבב היא M&G Investment שמשקיעה 20 מיליון דולר. הגיוס בוצע במחיר 4.122 דולר למניה, פרמיה על מחיר המניה האחרון בנאסד"ק שהיה 2.97 דולר, ומשקף ל-REE שווי של 32 מיליון דולר.

15:10

אפל  יורדת בכ-2.5% בטרום מסחר לאחר שפורסם שבסוף השבוע הראשון להשקת האייפון החדש של החברה כי נמכרו 37 מיליון יחידות, נמוך מהצפוי וירידה של 12.7% לעומת ההשקה של הגרסה הקודמת בשנה שעברה. גרסאות הפרו והפרו מקס שמהווים את עיקר המכירות ירדו ב-27% ו-16% בהתאמה לעומת שבוע ההשקה של האייפון 15.

בסקר דעת קהל נטען שהסיבה לביקוש הנמוך לסדרת הפרו היא שמניע המכירה העיקרי, האפל אינטלג'נס (Apple Intelligence) אינה זמינה בהשקה".

15:00

המסחר באירופה מתנהל במגמת ירידות, אם כי קלות. דאקס יורד ב-0.3%, קאק ופוטסי נסחרים בירידות מזעריות סביב מדד הבסיס. 

מניית אינטל  עולה בטרום מסחר לאחר שבבלומברג פורסם שהחברה זכאית למענקים פדרליים של עד 3.5 מיליארד דולר לייצור שבבים מתקדמים עבור הפנטגון. 

12:57

יצרנית מדפסות התלת ממד סטרטסיס  מזנקת בכ-6% בטרום מסחר לאחר שהודיעה על תוכנית לרכישה עצמית של מניות בהיקף 50 מיליון דולר. במחיר הנוכחי של המניה מדובר על קרוב ל-10% מהון המניות של החברה. המניה איבדה 44% בשנה האחרונה, לאחר שקודם לכן שתי חברות ביקשו לרכוש את סטרטסיס, אך הניסיונות לא הצליחו. לאחרונה סטרטסיס הודיעה גם על פיטורי כ-300 עובדים, במטרה להפחית עלויות.

11:03

מסחר רגוע כעת באירופה ויחסית יציב - דאקס יורד ב-0.3%, מדדי קאק ופוטסי נסחרים ללא שינוי. 

10:20

המסחר באירופה נפתח הבוקר בירידות שערים קלות - דאקס יורד ב-0.4%, קאק ופוטסי ב-0.3%. 

באסיה היה הבוקר מסחר חלקי, בורסות יפן וסין היו סגורות לרגל חגים. הנג סנג בהונג קונג ירד ב-0.4% וקוספי עלה ב-0.2%. 

08:48

באסיה מתנהל הבוקר המסחר ברובו בירידות - הנג סנג ב-0.4%, מדד קוספי הדרום קוריאני עולה ב-0.2%. הירידה במניות הסיניות באה בעקבות נתוני מאקרו חלשים של הייצור התעשייתי והמכירות הקמעונאיות במדינה. 

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים הבוקר ללא שינוי. 

בוול סטריט יפתח אחר הצהריים שבוע המסחר השלישי החודש. השניים שקדמו לו היו הפוכים וקיצוניים: הראשון היה הגרוע ביותר מתחילת השנה, והשני היה הטוב ביותר מתחילת השנה. מדד ה-S&P500 עלה בשבוע האחרון ב-4.0%, נאסד"ק עלה ב-6.0% והדאו-ג'ונס עלה ב-2.6%. מניות הטכנולוגיה תרמו לביצועים החיוביים בשבוע האחרון, בין היתר על רקע התאוששות מניית אנבידיה  לאחר שמנכ"ל החברה, ג'נסן הואנג, התייחס לביקוש הגבוה למוצרי החברה.

גם השבוע הזה יהיה תנודתי לאור החלטת הריבית הצפויה של הפד ביום רביעי. הריבית צפוייה לרדת, וזאת יותר משנה מאז העלאת הריבית האחרונה (ביולי 2023 עלתה הריבית ל-5.5%) וארבע וחצי שנים (מרץ 2020) מאז הוריד הפד את הריבית בפעם האחרונה. "השווקים על הקצה בחודש האחרון", אמר ריק ריידר, מנהל ההשקעות האג"ח הראשי של בלקרוק.  

WSJ | למה קרן סל למניות שנזרקו מקרנות סל ומדדים לא רק הגיונית אלא גם רווחית 

במיטב מציינים שהכסף הפאסיבי שולט בשוק המניות האמריקאיות, "מהדיווח הרבעוני שפרסם הפד בשבוע שעבר, עולה שהרוכשים העיקריים של המניות בארה"ב ברבעון השני היו קרנות סל (ETF). המוסדיים, משקי הבית ובמיוחד קרנות הנאמנות מכרו מניות. זאת מגמה שכבר נמשכת בכל הרבעונים האחרונים". 

"מצב זה מבטא תופעה רחבה במסגרתה המשקיעים הפרטיים והמוסדיים מקטינים החזקה ישירה במניות ומעדיפים להיחשף אל שוק המניות באמצעות תעודות סל. בארבעת הרבעונים האחרונים קרנות סל קנו מניות בשוק האמריקאי בהיקף של כ-600 מיליארד דולר, כאשר כל יתר המשקיעים יחד, כולל הזרים, מכרו מניות בכ-500 מיליארד דולר. להשתלטות המוחלטת של ההשקעות הפאסיביות על שוק המניות יש השלכות רחבות, כגון, היחלשות הקשר בין שוק המניות לכלכלה ובין המניות הספציפיות לביצועי החברות, מתן יתרון למניות המומנטום, שהן בעיקר החברות הגדולות ביותר במדד".

"חשיפת שיא של השחקנים העיקריים למניות בשוק יחסית יקר תוך הופעת סימני היחלשות בכלכלה ממחישה את העלייה בסיכון.  בשורה התחתונה, אנו ממשיכים להמליץ על צמצום חשיפה לאפיק המנייתי לחשיפה בינונית". 

בלעדי | פחות חופשות ושינוי במענקים: אינטל שוקלת עוד קיצוצים אחרי ביטול הליסינג 

בארה"ב, בשוק האג"ח הממשלתי, במהלך השבוע החולף התשואות ירדו לכל אורך העקום, כאשר התשואה ל-10 שנים ירדה ב-6 נ"ב לרמה של 3.66% והתשואה לשנתיים ירדה ב-9 נ"ב לרמה של 3.57%.

מחירי הנפט עולים מעט הבוקר. נפט אמריקאי עולה בכ-0.5% ונסחר ב-69 דולר לחבית ונפט מסוג ברנט ב-71.8 דולר. 

ביום רביעי יתקיים ה-"אירוע" של השבוע כאשר הפד יפרסם את החלטת הריבית. השווקים מחולקים במידה רבה אם הבנק המרכזי יוריד את הריבית ב-25 נקודות בסיס לטווח של 5.0%-5.25% או ב-50 נקודות בסיס לטווח של 4.75%-5.0%.

ביום שישי נרשמה זינוק משמעותי בציפיות לקיצוץ של 50 נקודות בסיס, ל-CME FedWatch. החל מיום שישי אחר הצהריים, סוחרים הציבו סבירות של כ-49% להורדת ריבית גדולה יותר, בהשוואה לסיכוי של 28% בלבד יום קודם לכן.

אלכס זבז'ינסקי הכלכלן הראשי של מיטב צופה שהריבית בארה"ב תרד השבוע ב-0.5%. "בניגוד לדעה הרווחת, שהשווקים ייבהלו מהורדת ריבית חדה מפני שהיא תאותת על בעיות קשות בכלכלה, השוק משקף שהמצב אולי הפוך. בימים האחרונים הסיכוי להורדת ריבית של 0.5% הגלום בחוזים עלה  לכ-50% תוך עלייה של 1.3% ב-S&P 500 ושל 1.7% בנאסד"ק. לא נהיה מופתעים שהשווקים דווקא יתאכזבו אם הפד יוריד ריבית רק ב-0.25%". 

"מלבד החלטת ריבית, הוועדה המוניטרית צפויה לפרסם תחזיות. מאז הפרסום האחרון של התחזיות ביוני האינפלציה בארה"ב כבר הספיקה לרדת מתחת לרמה שהוועדה ציפתהוהאבטלה עלתה מעל הציפיות. נזכיר שביוני הפד העריך שהריבית תרד עד סוף השנה רק פעם אחת ב-0.25%".

"להערכתנו, תגובת השווקים תושפע מתחזיות הפד לא פחות מאשר מהחלטה עצמה. אנו מניחים שאם התחזית של הוועדה המוניטארית להורדות הריבית תהיה נמוכה מהתחזיות הגלומות בשווקים, גם שוק האג"ח וגם שוק המניות עלולים להתאכזב. בשורה התחתונה להערכתנו, הפד צפוי בסיכוי גבוה להוריד ריבית השבוע ב-0.5%. השווקים מצפים מהפד להיות אגרסיבי בהחלטה ובתחזיות".

עוד כתבות

מחסן אמל''ח של חיזבאללה עולה באש לאחר תקיפות צה''ל בלבנון, לפני מספר ימים / צילום: Reuters, Aziz Taher

המומחית שסבורה: "כל התנאים בשלים להרחבת המלחמה בצפון"

המהלומה התודעתית שספג החיזבאללה בימים האחרונים עלולה ליצור בחיזבאללה רצון חזק להגיב כדי להציג תדמית של ארגון שלא נפגע, אומרת ד"ר פנינה שוקר, חברת פורום דבורה ומרצה במרכז האקדמי שלם ובמכללות הצבאיות ● לדבריה על ישראל לנצל את המומנטום ולהביא לשינוי המצב בגבול הצפוני

ד''ר הראל מנשרי / צילום: יח''צ בר אילן

"צפו תגובה": המומחה שמסביר - איך בוצעה מתקפת הפייג'רים ומה יקרה עכשיו

ד"ר הראל מנשרי, ממקימי מערך הסייבר בשב"כ, מסביר כי "ניתן באמצעות תוכנה ליצור עומס נתונים שיגרום למכשירי הקשר להתחמם. כשיודעים מראש שבמכשיר יש סוללת ליתיום שתתפוצץ בעקבות החימום, יודעים להביא לפיצוץ" ● לדבריו, "זה אירוע מעניין שמי שביצע אותו עשה מחשבה מבצעית מעמיקה"

אנרגיה, נדל"ן, תעשייה: כנס התנופה הקיבוצית של גלובס ובנק דיסקונט יוצא לדרך

הכנס, שמתקיים במרכז הכנסים והתרבות בשפיים, דן בווקטורים המשמעותיים ביותר של כלכלת הקיבוצים, ההתמודדות עם ה-7 באוקטובר וההשפעה על התנופה הקיבוצית

אלוף (במיל') גרשון הכהן / צילום: שלומי יוסף

גרשון הכהן: "הזדמנות ליצור מחדש את הקהילה הקיבוצית"

תא"ל (במיל') אבי בניהו שוחח עם האלוף (במיל') גרשון הכהן בכנס התנופה הקיבוצית של גלובס בשיתוף בנק דיסקונט ● הכהן אמר כי "יש חשדנות בציבור, כי אם ממשלה לא עושה כל שהיא יכולה, אז זה לצרכים פוליטיים"

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הפד יוריד את הריבית בארה"ב היום. כך תכינו את תיק ההשקעות לשינוי

בשווקים מעריכים בסבירות של 100% שיו"ר הפדרל ריזרב יוריד את הריבית בהחלטת הריבית הקרובה היום, לראשונה מאז 2020 ● המומחים מעריכים: איך צפויים להגיב המדדים המובילים בוול סטריט, אילו סקטורים עשויים להרוויח מהתפנית, והאם הגיע הזמן להתגונן מפני ירידות בשער הדולר?

רובע שדה דב / צילום: גיא יחיאלי

2.5 מיליארד שקל הכנסות לקופת המדינה, כנקודת פתיחה: מכרזי הענק בשדה דב יוצאים רשמית לדרך

נפתחו להצעות שלושה מהמכרזים ברובע היוקרתי בצפון ת"א, שצפויים להכניס מיליארדים רבים למדינה • ממוצע מחירי המינימום נמוך בכ־15% בהשוואה למכרז הענק ששווק ברובע ב־2021 • המכרזים ייסגרו בתחילת נובמבר

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: רויטרס – Walid Berrazeg, Ann Wang Johnson Lai, ussein Malla, Bassam Masri, AP

חומרי הנפץ, המעורבות הטיוואנית וערוץ התקשורת הסודי של חיזבאללה: 5 הערות על מבצע הביפרים בלבנון

עשרות גרם חומרי נפץ בכל ביפר, גישה לשרשרת האספקה, מעורבות טיוואנית וחסימת ערוץ התקשורת הבטוח של חיזבאללה ● מאחורי המתקפה המסתורית שהרעידה את אדמת לבנון

עפולה. 17 הצעות לשני מגרשים עם 20 יח''ד / צילום: Shutterstock

מ־300 אלף שקל בנתיבות ועד 2.7 מיליון באור עקיבא: שורה של מכרזים לצמודי קרקע נסגרו לאחרונה

בשבועיים האחרונים שווקו בהצלחה מכרזים עבור 360 בתים צמודי קרקע ● הקרקעות שווקו בארבעה יישובים, וההבדלים בתמחור הקרקעות - משמעותיים למדי

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

פרשת סלייס: שלוש פרצות עיקריות בחוק שאפשרו הסתבכות פיננסית בהיקף כזה

הדיון בפרשת סלייס התמקד עד היום באחריותם של החברה, של סוכני הביטוח ושל הרגולטור לכשלים ● אבל האירועים סביב חברת הגמל שממנה נעלמו כמיליארד שקל מכספי החוסכים מחייבים דיון בסוגיה שנותרה עד כה בעלטה: הפרצות בחוק שאפשרו את הכשלים

מטוס של חברת אייר פראנס בנמל התעופה שארל דה גול שבצרפת / צילום: Shutterstock, Ilona Ignatova

אייר פראנס מאריכה את ביטול הטיסות לישראל, וחברה נוספת עוצרת טיסות

אייר פראנס מבטלת את טיסותיה לישראל עד סוף השבוע ● גם לופטהנזה הודיעה על שינויים בטיסות לישראל וממנה ● אילו עוד חברות כבר הודיעו על ביטולים בעקבות ההסלמה הביטחונית?

מערכת ''חץ 3 / צילום: Reuters, IMAGO/Ardan Fuessmann

באירופה קוראים להגדלת הוצאות ההגנה האווירית במיליארדים: "ללמוד מישראל"

אחד ממכוני המחקר המובילים באירופה ממליץ להקים מערכת הגנה אווירית ביבשת בשל האיום הרוסי, באמצעות לקיחת חוב משותף של מיליארדי אירו ● ההצעה מצטרפת ליוזמה דומה של נשיא הבנק המרכזי האירופי לשעבר ● מערכת החץ הישראלית צפויה למלא תפקיד מרכזי

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

אינטל מתפצלת: מה קדם למהלך ההיסטורי, ההשפעה על ישראל והמכשול שבדרך

ההכרזה הדרמטית של מנכ"ל אינטל הגיעה לאחר שנים בהם סירב לשנות את מבנה החברה ● עבור העובדים בישראל לא מדובר בבשורה מהותית, אך בשוק מעריכים כי המהלך פותח דלת לרכישה חיצונית אפשרית שתשנה את התמונה ● וגם: איך סין עשויה לעצור את המהלך?

קניון שבעת הכוכבים, שנפתח השנה באילת / צילום: רוני בלחסן

המסחר באונליין במגמת עלייה? בישראל ייבנו בשנים הקרובות כ-90 מרכזי מסחר

השינויים בהעדפות הצרכניות יובילו לבניית 850 אלף מ"ר של שטחי מסחר חדשים, שיציעו חוויה רגשית המניעה קודם כל לבילוי - ואחר-כך גם לקנייה ● במקביל, עשרות מרכזים מסחריים ישנים ייסגרו, והקניונים יאבדו את הדומיננטיות לטובת המרכזים הפתוחים והשכונתיים

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

דירות קטנות מעל דיזינגוף סנטר: התוכנית השאפתנית של עיריית ת"א

עיריית ת"א החליטה לערוך תוכנית התחדשות עירונית, במסגרתה יתווספו לדיזנגוף סנטר 2.5 קומות שיכללו דירות קטנות לשכירות מסובסדת, מלונאות וחללי עבודה, ומעליהן יוקמו גינה ציבורית וגני ילדים ● האדריכל גידי בר־אוריין: "זה הפרויקט הירוק והחברתי ביותר שניתן לחשוב עליו"

ינקי קוינט, מנכ''ל רמ''י, בשיחה עם בר לביא, גלובס, בכנס התנופה הקיבוצית / צילום: שלומי יוסף

"לא מחירי הקרקעות": מנכ"ל רמ"י טוען - זו הסיבה שמחירי הדירות עולים

ינקי קוינט, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, אמר בכנס התנופה הקיבוצית של גלובס בשיתוף בנק דיסקונט כי תהליכי הבנייה המתארכים, הריבית הגבוהה שמייקרת את עלויות המימון ומחירי התשומות הגבוהים הם הגורמים לעליית מחירי הדירות ● לדבריו, המדינה תקבל 15 מיליארד שקל בהנפקת התעשייה האווירית, והיא צפויה בקרוב

יקי נוימן, מנכל דוראל, בכנס התנופה הקיבוצית / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל דוראל: "מאמינים בישראל, בדרך להשקעה נוספת בקיבוצים בקרוב"

יקי נוימן, מנכ"ל דוראל, אמר בכנס התנופה הקיבוצית של גלובס בשיתוף בנק דיסקונט כי "ענף האנרגיה המתחדשת הוא אחד הכלים הבולטים לתמוך גם בכלכלה הישראלית וגם בקיבוצים" ● וגם: איך ישפיעו תוצאות הבחירות בארה"ב על תחום האנרגיה המתחדשת?

אבי בניהו בשיחה עם חיים ילין / צילום: שלומי יוסף

חיים ילין על אירועי ה-7 באוקטובר: "ביזיון טוטאלי, מערכת שהתבססה על מודיעין קרסה בדקה וחצי"

בשיחה שנערכה בין חיים ילין ותא"ל (במיל') אבי בניהו בכנס התנופה הקיבוצית של גלובס בשיתוף בנק דיסקונט, דיבר ילין על תקווה לשלום, על אחריות הדרג המדיני והביטחוני ועל ההתמודדות האישית שלו ושל קהילת בארי

אנשים מתאספים סביב אמבולנס סמוך לביה''ח האמריקאי בביירות, הערב / צילום: ap, Hassan Ammar

"טרוריסטים בפאניקה": כך מסקרים בעולם את הפיצוצים בלבנון

התקרית, שבה לפי הדיווחים מלבנון נרשמו עד כה אלפי פצועים, כ-150-200 מהם במצב קשה וכשמונה הרוגים לפחות, זכתה לכותרות ראשיות בכלי התקשורת ברחבי העולם ● "חיזבאללה ככל הנראה נפרץ, ואחת מדרכי ההתקשרות של הארגון הפכה ליעד להתקפה", נכתב ב"שפיגל" הגרמני

באי הכנס / צילום: תמר מצפי

הקיבוצים על המפה: כיצד השפיעו אירועי ה-7 באוקטובר על התנועה הקיבוצית

שאלת השפעת המלחמה על הקיבוצים עמדה במרכז כנס מיוחד של גלובס שהתקיים במלון שפיים, בהשתתפות מאות אורחים ● בכנס נידונו הווקטורים המשמעותיים של כלכלת הקיבוצים, כולל מושבים ייעודיים לאנרגיה, נדל"ן ותעשייה, לצד הנושא הקריטי של ביטחון והתיישבות ● אירועים ומינויים

מימין: אייל נצר וגלעד אלמוג, מייסדי סופרפליי / צילום: זוהר שטרית

פלייטיקה רוכשת את סופרפליי הישראלית ב-700 מיליון דולר

פלייטיקה רוכשת את חברת המשחקים הישראלית-אמריקאית סופרפליי ● תיתכן תוספת של עד 1.25 מיליארד דולר נוספים בכפוף לעמידה באבני דרך והיקף העסקה עשוי להגיע לכ-2 מיליארד דולר