גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"הם כמעט הרגו אותי": ביקורת פנימית בעזה נגד חמאס

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: פלסטינים מספרים על האכזריות של חמאס, המדינות באירופה שתומכות בישראל וארבע שנים להסכמי אברהם ● כותרות העיתונים בעולם 

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלאומיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.

המדינה הערבית שפיתחה בחשאי קשרים עם ישראל וכעת מכחישה
טיל השיוט שאיראן שיגרה לישראל הוצג במוסקבה  

1חמאס מטיל טרור על האזרחים בעזה

"בתחילת הקיץ, אמין עאבד, אקטיביסט פלסטיני שהתבטא בפומבי על חמאס, מצא פעמיים כדורים על מפתן דלתו בצפון עזה", נכתב בניו יורק טיימס. "ואז, ביולי, הוא אמר שהוא הותקף על ידי פעילי ביטחון של חמאס, שכיסו את ראשו וגררו אותו ואז הכו בו שוב ושוב בפטישים ומוטות מתכת. 'בכל רגע אני יכול להיהרג מהכיבוש הישראלי, אבל אני יכול להתמודד עם אותו גורל בידי מי ששולטים בנו כבר 17 שנה', אמר בראיון טלפוני ממיטתו בבית החולים. 'הם כמעט הרגו אותי, הרוצחים והפושעים האלה'".

נכתב כי עאבד חולץ על ידי עוברי אורח שהיו עדים למקרה, אך מה שקרה לו קרה לאחרים ברחבי עזה. "גופותיהם של ששת החטופים הישראלים שחולצו בחודש שעבר סיפקו תזכורת לאכזריות של חמאס. אבל חמאס גם משתמש באלימות כדי לשמור על שליטתו באוכלוסיית עזה. כמה פלסטינים נפצעו או נהרגו בזמן שחמאס מנהל סגנון לוחמה מרדני המסכן את חיי הפלסטינים כדי לפגוע בצה"ל באזורים מאוכלסים בצפיפות. אחרים הותקפו או ספגו איומים בעקבות הבעת ביקורת על הארגון. כמה פלסטינים נורו או הואשמו בסיוע".

נכתב כי הנוהג של חמאס לפעול מאזורים אזרחיים בעזה גרר ביקורת נוקבת מצד הפלסטינים."למי שמשגרים רקטות ויורים כדורים מאזורים אזרחיים לא אכפת מאזרחים", אמר אבו שאקר, שמשפחתו נעקרה שוב ושוב. "אם אתה רוצה להילחם בישראל, אתה צריך ללכת לעשות את זה. אבל למה אתה בא להתחבא בין האזרחים?". עוד צוין כי קשה מאוד להעריך את דעת הקהל בעזה. "רשתות הטלפונים הניידים היו לא יציבות, הסקרים מסובכים ביותר. ראיונות מאתגרים לביצוע, במיוחד בזמן מלחמה. ולדבר נגד חמאס זה מסוכן. ובכל זאת, פלסטינים שרואיינו לניו יורק טיימס הביעו תסכול מחמאס, במיוחד בגלל הנוהג שלו להשתלב באזורים אזרחיים".

מתוך הניו יורק טיימס, מאת ג'וליאן אי. ברנס, אדם רסגון, אדם גולדמן, רונן ברגמן. לקריאת הכתבה המלאה. 

2אילו מדינות באירופה תומכות בישראל?

"למה ישראל עדיין לא איבדה את אירופה?", נכתב בכותרת של כתבה שפורסמה אמש באקונומיסט. "היחס של מדינות אירופה לישראל מתחלק בערך לשלוש קבוצות. חלק ממדינות הים התיכון והמדינות הנורדיות נטו זה מכבר לעבר הפלסטינים. מדינות אחרות במערב אירופה הן מעורפלות יותר ביחסן לישראל, במיוחד אלו שנפגעו מהשואה, שם גרמניה היא מקרה מיוחד: היא מעט פחות שלילית מאשר דנמרק או שוודיה, אך מכבדת את החוק הבינלאומי". נכתב כי "צרפת הסתפקה במידה רבה בקריאה להפסקת אש בעזה ושליחת סיוע הומניטרי. ההסתייגות העממית מישראל היא ברמות דומות לזו שבגרמניה. אבל כמו בגרמניה, כשהצרפתים נשאלים עם  איזה צד הם מזדהים יותר, הם מתחלקים בערך שווה בשווה. גם באיטליה הכעס הפופולרי על ישראל גרר פעולות פוליטיות מועטות. גם מפלגת המרכז-שמאל הדמוקרטית וגם מפלגות הימין הן בדרך כלל פרו-ישראליות". וישנה "הקבוצה השלישית של מדינות אירופה: מדינות הנוטות לימין במרכז ובמזרח אירופה". שם, "הגינוי למלחמת ישראל נוטה להיות מושתק".

"אבל הגורם הגדול ביותר שמגן על ישראל מפני גינוי עממי אירופאי הוא כוחו העולה של הימין הקשה". צוין כי העצרת הלאומית של צרפת, המפלגה הגדולה ביותר במדינה בימין, היא כעת פרו-ישראלית לחלוטין, לאחר שהרחיקה את עצמה באופן פומבי מהאנטישמיות שהייתה מזוהה איתה בימיה הראשונים. האלטרנטיבה לגרמניה (AfD), גוף אנטי-מוסלמי שמגיע למקום השני בסקרים לאומיים, קוראת לנתק את הסיוע לעזה ולאיו"ש. בספרד, מפלגת הימין הקיצוני ווקס היא היחידה המתיישרת בבירור עם ישראל; מנהיגה ביקר בירושלים בשנה שעברה. "באשר להולנד, אפילו כשהאוניברסיטאות התמלאו במאי בסטודנטים בכאפיות, הממשלה ההולנדית הימנית ביותר מאז מלחמת העולם השנייה נכנסה לתפקידה. חירט וילדרס, מנהיג מפלגת הקואליציה הגדולה ביותר, בילה שנים בקיבוץ בצעירותו. ההסכם הקואליציוני קורא לבחון את העברת שגרירות הולנד לירושלים. לא סביר שזה יקרה, אבל זה שולח אות. האירופים אולי כועסים על אכזריות הפעולות בעזה, אבל כל עוד הם מצביעים למנהיגים כמו וילדרס, לישראל אין מה לדאוג".

מאמר מערכת מתוך האקונומיסט. לקריאת הכתבה המלאה. 

3ארבע שנים להסכמי אברהם: איך השפיעה המלחמה?

"ארבע שנים בדיוק חלפו מאז עמד דונלד טראמפ על המדשאה של הבית הלבן, ולצדו בנימין נתניהו ושרי החוץ של בחריין ואיחוד האמירויות, כל אחד אוחז בעותק של הצהרת הסכם אברהם", נכתב בערב ניוז הסעודי. "השחקנית הגדולה של האזור נעדרה בתצלום באותו יום ב-2020, אך ההשערות שערב הסעודית תצטרף בקרוב ותנרמל את היחסים עם ישראל נפוצו". שלוש שנים לאחר מכן, "בראיון פורץ דרך ורחב היקף לפוקס ניוז, ששודר ב-20 בספטמבר 2023, נתן יורש העצר מוחמד בן סלמאן את הרמז הגדול ביותר עד כה לכך שפריצת דרך היסטורית כזו עשויה להיות בפתח". קצת יותר משבועיים לאחר מכן, ב-7 באוקטובר 2023, תקף חמאס את ישראל, "ונראה שהסכמי אברהם נידונו לגורל דומה לזה של כל יוזמה קודמת בתהליך השלום הישראלי-פלסטיני מאז ועידת מדריד ב-1991". דוגמה לקשיים אפשר לראות בנתוני הסחר של ישראל מאז אוקטובר, שצורפו לכתבה:  "ירידה של 18% בסחר הכולל של ישראל מאז פרוץ המלחמה, כמו גם ירידה של 4% בסחר בין ישראל ל-7 מדינות ערביות שנורמלו את הקשר עמה בתקופת ההסכמים. בנוסף נרשמה ירידה של 14% בסחר בין ישראל לאיחוד האמירויות ברבעון האחרון של 2023 בעקבות המלחמה". כעת, "פרשנים אומרים כי למרות המוות וההרס בשנה האחרונה, יהיה זה שגוי למחוק את ההסכמים לחלוטין, והאם ניתן יהיה להחיות את התהליך או לא תלוי במי משני המועמדים העיקריים לנשיאות ארה"ב הקרובה יזכה".

בכתבה הובאו גם נתונים מאז אוקטובר, וצוינה "ירידה של 18% בסחר הכולל של ישראל מאז פרוץ המלחמה, כמו גם ירידה של 4% בסחר בין ישראל ל-7 מדינות ערביות שנורמלו את הקשר עמה בתקופת ההסכמים. בנוסף נרשמה ירידה של 14% בסחר בין ישראל לאיחוד האמירויות ברבעון האחרון של 2023 בעקבות המלחמה".

בינתיים, ב'פוקס ניוז' נכתב אמש כי "שתי סנאטוריות אמריקאיות ממפלגות שונות מציגות הצעת חוק חדשה ביום השנה הרביעי להסכמי אברהם". חוק LINK, "שהוצע על ידי ג'וני ארנסט (מהמפלגה הרפובליקנית) וג'קי רוזן (מהמפלגה הדמוקרטית), חברות מובילות בקבוצה בקונגרס המתמקדת בהסכמי אברהם, נועד לחזק את שיתוף הפעולה בין ארה"ב למדינות המזרח התיכון. הוא יכלול תוכנית לשיתוף ידע צבאי לשיפור הקשרים התרבותיים והאסטרטגיים בין חיילים אמריקאים ובני בריתם במזרח התיכון".

הסנאטורית ארנסט הדגישה כי הצעת החוק נועדה לשפר את השותפויות שנוצרו באמצעות הסכמי אברהם, במיוחד בתגובה לתוקפנות האיראנית המוגברת."שיתוף פעולה גדול יותר עם שותפינו במזרח התיכון הוא הדבר שממנו טהרן חוששת. חוק ה-LINK משיג זאת על ידי תיאום תכנון צבאי ויצירת ברית הגנה קבועה ויעילה. על ידי עבודה יד ביד עם שותפינו, הכוח והביטחון של האומות שלנו גדלים", אמרה ארנסט.

מתוך ערב ניוז, מאת ג'ונתן גורנל. לקריאת הכתבה המלאה. 
מתוך פוקס ניוז, מאת מורגן פיליפס. לקריאת הכתבה המלאה. 

4הרשות הפלסטינית מואשמת בתמיכה בישראל

ככל שהתוקפנות נמשכת בצפון הגדה המערבית, התקשורת הישראלית דנה יותר ויותר בתפקידם של שירותי הביטחון הפלסטינים בעימות עם קבוצות התנגדות, נכתב באל אכבר בכתבה שכותרתה: "סוף השלב השני של התוקפנות: רמאללה תומכת הכיבוש בגדה המערבית". נכתב כי "לאחרונה נראו גורמים פלסטינים אלו באתרים כמו שכם, טמון, קבאטיה, טובאס ואל-פארע, כשהם עוסקים בפירוק מטעני חבלה. התנגשות אלימה עם 'לוחמי התנגדות' התרחשה במחנה ג'נין זמן קצר לאחר מבצע צבאי בעיר".

צוין כי "ערוץ 12 דיווח כי הרשות הפלסטינית עובדת על תוכנית לשליטה בצפון הגדה המערבית, כולל מחנה ג'נין. הנשיא אבו מאזן וכוחות הביטחון שלו שואפים לבלום את ההתנגדות המזוינת, ומתכננים להציב 400 חברי המשמר הנשיאותי ועשרות שוטרים במחנה. מקורות ישראלים טוענים שיש הסכם בין ישראל לרשות הפלסטינית שתסייע במאבק בפעילות ההתנגדות".

צוין כי במבצע שהרשות ערכה לאחרונה באיו"ש במטרה לנטרל מטעני חבלה מתוצרת ארגוני טרור, כוחותיה השמידו עשרות מכשירים כאלה, כולל 15 בג'נין בלבד. "גדודי אל-אקצא וגדוד מחנה פארע בטובאס הזהירו את כוחות הביטחון הפלסטינים להפסיק את פירוק המטענים שלהם, וקבעו כי הם משתמשים במערכת פיצוץ אלחוטי, שעלולה לסכן את מי שמנסים לנטרל אותם. הם הזהירו כי כל נזק שייגרם יהיה באחריות הרשויות המנסות לפרק את המכשירים הללו".

מאמר מערכת מתוך אל אכבר הלבנוני. לקריאת הכתבה המלאה. 

עוד כתבות

אלונה בר און מו''ל גלובס / צילום: שלומי יוסף

מו"ל גלובס, אלונה בר און: "אנחנו מסקרים את התעשייה הישראלית ורואים בעצמנו חלק ממנה"

בפתח כנס התנופה הקיבוצית של גלובס בשיתוף בנק דיסקונט, ציינה אלונה בר און, מו"ל גלובס, כי בזמן שהתחולל הגל הבורסאי של ההנפקות, בתעשייה הקיבוצית התמקדו דווקא בעסקאות פרטיות ● "אנחנו מייצרים עיתונות כלכלית ישראלית ערכית ומנומקת", אמרה

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Reuters, Graeme Sloan Sipa USA

הפד בחר בצעד אגרסיבי: הוריד את הריבית בארה"ב ב-0.5%; פאוול: "הסבלנות השתלמה"

למרות שהאינפלציה עודנה מעל טווח היעד, ההאטה כלכלית וחשש מהתפתחות של מיתון הובילה את הפד להחלטה להוריד את הריבית ל-5% ● פאוול: "הכלכלה האמריקאית חזקה" ● בפד צופים שהריבית תרד ל-4.4% עד סוף השנה ול-3.4% עד סוף 2025 ● זוהי הורדת הריבית הראשונה בארה"ב מאז מרץ 2020

זירת פיצוץ בחנות טלפונים בלבנון, הערב (ד') / צילום: Reuters, Hassan Hankir

גל שני של פיצוצים בלבנון; דיווח על מאות פצועים וחמישה הרוגים

הלבנונים מדווחים על נפגעים בסדרת פיצוצים נוספת בדאחיה ובדרום לבנון • לראשונה מאתמול: אזעקות רבות נשמעו באצבע הגליל, לאחר מטח של 10 רקטות לגליל המערבי • על רקע העברת אוגדה 98 מעזה לגזרה הצפונית, מפקד פיקוד צפון הצהיר: "המשימה ברורה - נחושים לשנות את המציאות הביטחונית בהקדם האפשרי" • עדכונים בולטים

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Reuters, Graeme Sloan Sipa USA

כל העיניים נשואות להחלטה בכמה תרד הריבית, אבל זה לא בהכרח האירוע הכי חשוב שיקרה היום

הריבית בארה"ב לא ירדה כבר חמש שנים כמעט, ובשנה האחרונה היא נמצאת ברמה הגבוהה ביותר ב-23 שנה ● בשוק מנסים כעת להעריך מה יהיה שיעור ההפחתה של יו"ר הפדרל ריזרב היום, וממתינים בציפייה לנאומו של ג'רום פאוול, שיספק רמזים על מדיניות הבנק בהמשך

רפי מוסרי ודניאל רודוסבסקי, מייסדי סלינה / צילום: ענבל מרמרי

"כאוס ניהולי והתנהלותי": חברת הנדל"ן שהשקיעה בסלינה עולה למתקפה

בבקשה לצו פתיחת הליכים נגד חברה בת של סלינה, מגלה קבוצת חג'ג' פרטים חדשים על המצב בחברת מתחמי האירוח הקורסת, ובהם עזיבת שני המייסדים ● "לא ידוע מי עדיין עובדים בחברה או עבורה, לא ברור האם יש הנהלה מתפקדת, ניהול חשבונות או כל הנדרש לתפעול המתחמים"

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: רויטרס – Walid Berrazeg, Ann Wang Johnson Lai, ussein Malla, Bassam Masri, AP

חומרי הנפץ, המעורבות הטיוואנית וערוץ התקשורת הסודי של חיזבאללה: 5 הערות על מבצע הביפרים בלבנון

עשרות גרם חומרי נפץ בכל ביפר, גישה לשרשרת האספקה, מעורבות טיוואנית וחסימת ערוץ התקשורת הבטוח של חיזבאללה ● מאחורי המתקפה המסתורית שהרעידה את אדמת לבנון

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה מעורבת בוול סטריט; אינטל עלתה בכ-3%, אנבידיה ירדה ב-1%

נאסד"ק עלה ב-0.2% ● בורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית ● הנג סנג עלה ב-1.4% ● בשורות טובות מקפיצות את אינטל ב-6%, בהמשך למגמה החיובית אמש • בשוק ממתינים בדריכות להפחתת הריבית בארה"ב מחר; בלקרוק: "הורדת הריבית מחר לא תהיה חדה כפי שמצפים ● בסין לא מתקיים היום מסחר

עפולה. 17 הצעות לשני מגרשים עם 20 יח''ד / צילום: Shutterstock

מ־300 אלף שקל בנתיבות ועד 2.7 מיליון באור עקיבא: שורה של מכרזים לצמודי קרקע נסגרו לאחרונה

בשבועיים האחרונים שווקו בהצלחה מכרזים עבור 360 בתים צמודי קרקע ● הקרקעות שווקו בארבעה יישובים, וההבדלים בתמחור הקרקעות - משמעותיים למדי

מתחם פייזר בחיפה / הדמיה: שוורץ בסנוסוף אדריכלים

שכונה חדשה תוקם בכפר יונה ומאות דירות בהתחדשות עירונית בחיפה

שבירו זכתה במכרז רמ"י לבניית פרויקט בצפון ת"א ותנהל מו"מ עם הבעלים הפרטיים של הקרקע ● וחברת שמן נדל"ן רוכשת מבנה לוגיסטי בשטח של 8,000 מ"ר בפתח תקווה ● חדשות השבוע בנדל"ן

מערכת ''חץ 3 / צילום: Reuters, IMAGO/Ardan Fuessmann

באירופה קוראים להגדלת הוצאות ההגנה האווירית במיליארדים: "ללמוד מישראל"

אחד ממכוני המחקר המובילים באירופה ממליץ להקים מערכת הגנה אווירית ביבשת בשל האיום הרוסי, באמצעות לקיחת חוב משותף של מיליארדי אירו ● ההצעה מצטרפת ליוזמה דומה של נשיא הבנק המרכזי האירופי לשעבר ● מערכת החץ הישראלית צפויה למלא תפקיד מרכזי

מור בית השקעות / צילום: איל יצהר

בית ההשקעות מור פרסם לראשונה את הנתון הזה וכיכב בגדול. עם כוכבית

בית ההשקעות מור פרסם לראשונה תשואות גמל ופנסיה לחמש שנים, והנתונים פנומנליים עם תשואה של יותר מ־110% לחוסכים במסלול המנייתי ● אבל הסיבה היא שבתחילת דרכן של הקרנות, לפני חמש שנים, הן ניהלו סכומים קטנים יחסית, וסכומים קטנים הרבה יותר קל להכפיל

אנשים נמלטים מהדי הפיצוץ / צילום: צילום מסך מטוויטר

חומרי נפץ הוטמנו במכשירי הקשר: כ-4,000 פצועים בלבנון

לפי דיווחים, שגריר איראן בביירות ובכירים בחיזבאללה נפגעו ● לפי דיווח ברשת NBN הלבנונית, ישראל הצליחה לפוצץ את מערכת הביפרים של חיזבאללה בשורת אתרים ברובע דאחייה בביירות ובאזורים שונים בלבנון ● חיזבאללה מאשים את ישראל: "לאחר בחינת הנתונים והמידע, אנחנו רואים בישראל אחראית למתקפה. התגובה תגיע מכיוון לא צפוי"

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

הבורסה ננעלה בעליות; מדד הבנקים עלה בכ-1.4%, השקל נחלש מעט

מדד ת"א 35 עלה ב-0.2% ● אי.בי.אי: בעקבות עליית המדד, האם בנק ישראל ייאלץ לבצע העלאת ריבית? ● בהראל צופים כי "הפד יפחית את הריבית ב–0.25% בלבד, והשווקים המאוכזבים יתמקדו בתחזיות המעודכנות"

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

פרשת סלייס: שלוש פרצות עיקריות בחוק שאפשרו הסתבכות פיננסית בהיקף כזה

הדיון בפרשת סלייס התמקד עד היום באחריותם של החברה, של סוכני הביטוח ושל הרגולטור לכשלים ● אבל האירועים סביב חברת הגמל שממנה נעלמו כמיליארד שקל מכספי החוסכים מחייבים דיון בסוגיה שנותרה עד כה בעלטה: הפרצות בחוק שאפשרו את הכשלים

אלוף (במיל') גרשון הכהן / צילום: שלומי יוסף

גרשון הכהן: "הזדמנות ליצור מחדש את הקהילה הקיבוצית"

תא"ל (במיל') אבי בניהו שוחח עם האלוף (במיל') גרשון הכהן בכנס התנופה הקיבוצית של גלובס בשיתוף בנק דיסקונט ● הכהן אמר כי "יש חשדנות בציבור, כי אם ממשלה לא עושה כל שהיא יכולה, אז זה לצרכים פוליטיים"

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

דירות קטנות מעל דיזינגוף סנטר: התוכנית השאפתנית של עיריית ת"א

עיריית ת"א החליטה לערוך תוכנית התחדשות עירונית, במסגרתה יתווספו לדיזנגוף סנטר 2.5 קומות שיכללו דירות קטנות לשכירות מסובסדת, מלונאות וחללי עבודה, ומעליהן יוקמו גינה ציבורית וגני ילדים ● האדריכל גידי בר־אוריין: "זה הפרויקט הירוק והחברתי ביותר שניתן לחשוב עליו"

האם ישראל מוציאה הכי הרבה על חינוך ב-OECD ביחס לתמ"ג?

כשמשווים את שיעור ההוצאה לחינוך, רצוי לשקלל את מספר התלמידים ● המשרוקית של גלובס

אנרגיה, נדל"ן, תעשייה: כנס התנופה הקיבוצית של גלובס ובנק דיסקונט יוצא לדרך

הכנס, שמתקיים במרכז הכנסים והתרבות בשפיים, דן בווקטורים המשמעותיים ביותר של כלכלת הקיבוצים, ההתמודדות עם ה-7 באוקטובר וההשפעה על התנופה הקיבוצית

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילומים: AP, Shutterstock עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הטיעונים מאחורי ההחלטה המפתיעה ולאן הולכים מכאן? 5 הערות על הורדת הריבית הדרמטית בארה״ב

הבנק המרכזי האמריקאי בחר להוריד את הריבית בחדות לרמה של 5% ושלח מסר ברור: הדאגה עוברת מהאינפלציה לשוק התעסוקה ● היו"ר פאוול הסביר מדוע נקט בצעד החריג וניסה להפיג את החששות מההאטה ● האם המאבק בהעלאת המחירים מאחורינו ומה צפוי בשתי הפגישות שנותרו לפד עד סוף השנה

מחסן אמל''ח של חיזבאללה עולה באש לאחר תקיפות צה''ל בלבנון, לפני מספר ימים / צילום: Reuters, Aziz Taher

המומחית שסבורה: "כל התנאים בשלים להרחבת המלחמה בצפון"

המהלומה התודעתית שספג החיזבאללה בימים האחרונים עלולה ליצור בחיזבאללה רצון חזק להגיב כדי להציג תדמית של ארגון שלא נפגע, אומרת ד"ר פנינה שוקר, חברת פורום דבורה ומרצה במרכז האקדמי שלם ובמכללות הצבאיות ● לדבריה על ישראל לנצל את המומנטום ולהביא לשינוי המצב בגבול הצפוני