גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה מעורבת בוול סטריט; אינטל עלתה בכ-3%, אנבידיה ירדה ב-1%

נאסד"ק עלה ב-0.2% ● בורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית ● הנג סנג עלה ב-1.4% ● בשורות טובות מקפיצות את אינטל ב-6%, בהמשך למגמה החיובית אמש • בשוק ממתינים בדריכות להפחתת הריבית בארה"ב מחר; בלקרוק: "הורדת הריבית מחר לא תהיה חדה כפי שמצפים ● בסין לא מתקיים היום מסחר

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. הנאסד"ק עלה ב-0.2%, ה-S&P 500 נסחר סביב רמות הבסיס והדאו ג'ונס ירד ב-0.1%.

22:02

הדולר מתחזק בשעה זו מול המטבעות הזרים ובפרט מול השקל. שער הדולר-שקל עומד כעת על רמה של 3.78 שקלים. מול האירו, הדולר מתחזק ב-0.1% ומול הליש"ט הדולר מתחזק ב-0.4%. מול הין הדולר קופץ בכ-0.9%.

21:28

המגמה המעורבת בוול סטריט נמשכת. הנאסד"ק עולה ב-0.1%, הדאו ג'ונס נסחר סביב רמות הבסיס וה-S&P 500 נסחר במגמה דומה.

מניות השבבים נסחרות במגמה מעורבת. אנבידיה  יורדת בכ-1%, AMD  משילה מערכה 1.2%, מיקרון  עולה ב-0.9%, וסופר מיקרו קומפיוטר  יורדת בכ-2.2%. מנגד, אינטל  עולה בכ-3%.

עוד בולטת לחיוב מניית החומרה הטכנולוגית  היולט פקארד אנטרפרייז  שמזנקת בכ-5% לאחר שבבנק אוף אמריקה שדרגו את המלצתם על המניה ל-'קניה' מ-'ניטרלי'. בבנק האמריקאי מדגישים כי הערכת השווי של המניה כעת "משכנעת", ומציינים שורה של זרזים חיוביים, כולל יוזמות אפשריות של מנהלת הכספים החדשה, מארי מאיירס, והתאוששות מחזורית של שרתים, אחסון ורשתות. 

19:47

שינוי מגמה בוול סטריט: המדדים המרכזיים נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת. הנאסד"ק עולה ב-0.1%, הדאו ג'ונס יורד ב-0.1% וה-S&P 500 נסחר סביב רמות הבסיס.

19:19

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת. נאסד"ק עולה ב-0.6%, דאו ג'ונס מוסיף לערכו כ-0.2% וה-S&P 500 עולה ב-0.3%.

מניית דל  נסחרת בעליות לאחר שבנק Mizuho העלה את המלצתו על דירוג המניה. להערכתם, דל נחשבת למובילת שוק בעלת שרשרת אספקה ​​חזקה ותופסת נתח בשוק שרתי בינה מלאכותית. 

גם מניית אפלווינג  עולה במעל ל-5% לאחר שב-UBS שדרגו את המלצתם על המניה ל-'קניה' מ-'ניטרלי' לחברת התוכנה הסלולרית.

המשקיעים ממתינים בכיליון עיניים להפחתת הריבית של הפד מחר ומחכים לראות האם הבנק הפדרלי יוריד את הריבית ב-0.25% או ב-0.5%. בהמשך לכך, בשעה זו תשואות האג"ח הממשלתיות עולות קלות. התשואה ל-10 שנים נסחרת סביב 3.65% והתשואה לשנתיים עומדת על 3.6%.

18:54

נעילה חיובית באירופה. הדאקס עלה ב-0.6%, הפוטסי הוסיף לערכו כ-0.4% והקאק הצרפתי טיפס בכ-0.5%.

18:07

סולאראדג'  הישראלית מרכזת עניין לאחר שבג'פריס הוריד את דירוג מניית החברה ל'תשואת חסר' מ-'החזק'. בג'פריס מדגישים כי להערכתם התחרות הגוברת בענף ורמות המלאים הגבוהות של החברה יעיבו על ביצועי המניה של החברה. 

16:52

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת: נאסד"ק עולה ב-0.6%, S&P 500 מוסיף לערכו כ-0.3% והדאו ג'ונס עולה ב-0.1%.

אינטל  ממשיכה במגמה החיובית בעקבות דיווח שפורסם אמש באתר בלומברג לפיו חתמה על הסכם עם הפנטגון המאפשר לו לרכוש שבבים בהיקף של עד 3.5 מיליארד דולר. אתמול במסחר המאוחר זינקה המניה ב-8% נוספים לאחר שפורסם שהפיצול בחברה יוצא לדרך. מדובר בהפרדה מבנית בין חטיבת פיתוח השבבים לחטיבת הייצור שתתפצל לחברה נפרדת. בנוסף דווח שאינטל ו-AWS (אמזון) מרחיבות את שיתוף-הפעולה האסטרטגי לייצור שבבים בארה"ב. 

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים: נאסד"ק עולה ב-0.6%, S&P 500 מוסיף לערכו כ-0.4% והדאו ג'ונס עולה ב-0.3%.

מאקרו ארה"ב: המכירות הקמעונאיות בחודש אוגוסט הפתיעו את הצפי המוקדם ועלו ב-0.1%. בקצב שנתי המכירות הקמעונאיות עלו ב-2.13%.

מיקרוסופט  בולטת לחיוב ועולה בכ-2% לאחר שאמש הודיעה =שמועצת המנהלים של החברה אישרה רכישה עצמית של מניות בסכום של 60 מיליארד דולר ואף הגדילה את שיעור הדיבידנד החודשי ב-10%.

15:16

החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים כעת על עליות בפתיחה - נאסד"ק על עלייה של 0.5%, דאו ג'ונס ו-S&P 500 ב-0.3%. 

יצרנית השבבים ולנס סמיקונדקטור דיווחה היום על שלושה חוזי תכנון בתחום האוטומוטיב, עם חברות אירופיות ששייכות לקבוצת רכב. השבבים יוטמעו בדגמי רכב מסוימים עם התחלת הייצור ב-2026, בהיקף ייצור מוערך של 500 אלף כלי רכב בשנה, ולפי ולנס, עם הרחבת הייצור הם יניבו לחברה מעל 10 מיליון דולר של הכנסות שנתיות, לתקופה של 5-7 שנים.

14:32

המסחר באירופה מוסיף ומתנהל בעליות שערים וכל המדדים המובילים, דאקס, קאק  ופוטסי עולה ב-0.6%. 

נובה  הדואלית יורדת היום בבורסה של תל אביב בכ-3% לאחר שירדה אתמול (יום ב) ב-8% בוול סטריט. הירידה של ספקית ציוד בדיקה ומדידה לשוק השבבים נבעה מהורדת דירוג של סיטיבנק. האנליסט אטיף מאליק מהבנק הוריד את הדירוג שלו למניה מ"קניה" ל"ניטרלי" תוך הורדת מחיר היעד שלו למניה מ-273 דולר ל-224 דולר, 18.5% מעל מחירה כיום. מניית החברה שירדה ב-20% בחודש האחרון אך עלתה בכ-35% מתחילת השנה נסחרת ב-5.5 מיליארד דולר.

אטיף ציין את ההעדפה הקיימת בשוק השבבים לחברות המייצרות שבבים על פני חברות המייצרות ציוד לייצור או בדיקת שבבים. למרות שנובה נתפסת כשחקן מרכזי בשוק המכשירים התלת-ממדיים, הוא מודאג מההמשכיות של הביצועים שלה בשל היחלשות ההוצאות על ציוד ייצור שבבים בשנת 2025 על ידי יצרניות השבבים.

11:42

בשלושת הימים הבאים יפורסמו ארבע הודעות ריבית של בנקים מרכזיים בעולם (ארה"ב, בריטניה, סין ויפן) ויגרמו מן הסתם לתנודתיות בשווקים. בינתיים באירופה השווקים אופטימיים והמדדים עולים. דאקס עולה ב-0.3%, קאק ב-0.5% ופוטסי ב-0.8%.

אינטל  עולה בטרום המסחר בוול סטריט בכ-6% בעקבות דיווח באתר בלומברג לפיו חתמה על הסכם עם הפנטגון המאפשר לו לרכוש שבבים בהיקף של עד 3.5 מיליארד דולר. אתמול במסחר המאוחר זינקה המניה ב-8% נוספים לאחר שפורסם שהפיצול בחברה יוצא לדרך . מדובר בהפרדה מבנית בין חטיבת פיתוח השבבים לחטיבת הייצור שתתפצל לחברה נפרדת. בנוסף דווח שאינטל ו-AWS (אמזון) מרחיבות את שיתוף-הפעולה האסטרטגי לייצור שבבים בארה"ב. 

10:32

המסחר באירופה נפתח הבוקר באופטימיות - דאקס עולה ב-0.3%, קאק ופוטסי ב-0.6%.

באסיה ננעל המסחר במגמה מעורבת, כשהניקיי ירד ב-1% בעקבות התחזקות הין היפני בששת ימי המסחר האחרונים, הנג סנג עלה ב-1.2%, וקוספי ב-0.2%. 

08:50

הבוקר באסיה מגמה מעורבת, ניקיי יורד ב-1.8%, בעוד הנג סנג וקוספי עולים ב-1.4% ו-0.2% בהתאמה. 

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים כעת ללא שינוי. 

אתמול בלילה ננעלה וול סטריט במגמה מעורבת. נאסד"ק ירד ב-0.5%, S&P 500 עלה ב-0.2%, והדאו ג'ונס הוסיף לערכו כ-0.6%. 

אינטל  עלתה בכ-6% בעקבות דיווח באתר בלומברג לפיו אינטל חתמה על הסכם עם הפנטגון המאפשר לו לרכוש שבבים בהיקף של עד 3.5 מיליארד דולר. במסחר המאוחר זינקה המניה ב-8% נוספים לאחר שפורסם שהפיצול בחברה יוצא לדרך. מדובר בהפרדה מבנית בין חטיבת פיתוח השבבים לחטיבת הייצור שתתפצל לחברה נפרדת. בנוסף דווח שאינטל ו-AWS (אמזון) מרחיבות את שיתוף-הפעולה האסטרטגי לייצור שבבים בארה"ב. 

בשיא המשבר הכלכלי שלה, אינטל עלולה לאבד גם את הטאלנטים הגדולים 

 אפל  ירדה אתמול בכ-3% בעקבות האכזבה מהשקת האייפון החדש. לפי בלומברג נמכרו 37 מיליון יחידות, נמוך מהצפוי וירידה של 12.7% לעומת ההשקה של הגרסה הקודמת בשנה שעברה. 

מניית חברת האוטוטק הישראלית רי אוטומוטיב  זינקה  בכ-50% לאחר שדיווחה על הסכם משמעותי עם יצרנית חלקי הרכב הגדולה Motherson. ההסכם נוגע לייצור והרכבה של משאיות חשמליות המבוססות על הפתרון של REE. 

בשוק הסחורות, מחיר הנפט התאושש מעט אתמול לאחר ירידות בשבוע שעבר, וחבית נפט אמריקאי נסחרה ב־69 דולר. הברנט נסחר ב־72 דולר לחבית.

הזהב הגיב לצפי להפחתת ריבית הפד וירידת תשואות האג"ח של ממשלת ארה"ב וחזר לשיא עם עלייה של 3.2% ל־2,577 דולר לאונקיה. בבנק גולדמן זאקס מציינים ש"מחירי הזהב נוטים לעלות בכ־6.3% על כל הפחתה של 25 נ"ב בריבית, כך שיש סיכוי שמחירו יגיע ל־3,900 דולר".

מחר יתקיים ה"אירוע" של השבוע. הבנק המרכזי של ארה"ב צפוי להוריד את הריבית בפעם הראשונה מזה יותר מארבע שנים כאשר ספקולציות לגבי גודל הורדת הריבית הראשונה יוצרת תנודתיות בשווקים. בשווקים חלוקים אם הבנק המרכזי יוריד את הריבית ב-25 נקודות בסיס או ב-50 נקודות בסיס.

היום יפורסם נתון חשוב נוסף בארה"ב, המכירות הקמעונאיות. יהיה לנתון הזה חשיבות לגבי גובה הורדת הריבית מחר. 

בבית ההשקעות בלקרוק צופים כי "הורדת הריבית לא תהיה חדה כפי שהשוק מצפה וכפי ששוק האג"ח מגלם כעת. הכלכלה עמידה והאינפלציה נותרה דביקה. הפחתה בריבית בסדר גודל של חצי אחוז משקפת חששות מוגזמות ממיתון, כך גם הציפיות לירידה מתמשכת באינפלציה. זו עשויה להתקרר אמנם אך באופן זמני בלבד", אמר Wei Li, אסטרטג השקעות של החברה לבלומברג. 

"כשהפד מתכונן להתחיל לקצץ, השווקים מתמחרים קיצוצים עמוקים כמו אלה במיתוני העבר. אנחנו חושבים שציפיות כאלה מוגזמות. למרות העלייה האחרונה באבטלה, התעסוקה עדיין צומחת, ומגבלות ההיצע ימשיכו להפעיל לחץ כלפי מעלה על המחירים. כוח עבודה גדל, גירעונות תקציביים מתמשכים וההשפעה של שינויים מבניים כמו פיצול גאו-פוליטי אמורים לשמור על האינפלציה ושיעורי המדיניות גבוהים יותר בטווח הבינוני", אמר לי.

לי הוסיף שההשערות לפיהן הפד חיכה זמן רב מדי כדי להקל וכעת ייאלץ לקצץ בקצב מואץ כדי לחזק את הכלכלה, אינן במקום. בראיון הוא אמר שהוא צופה שהפד יוריד את הריבית ב-25 נקודות בסיס ביום רביעי. "השווקים קצת מגזימים בתמחור עומק מחזור הורדת הריבית. מחזור הורדת הריבית מתחיל, אבל אולי לא עמוק כפי שנראה שהשווקים מתמחרים".

גם רפי גוזלן, כלכלן ראשי ב-IBI בית השקעות צופה את הורדת הריבית ברבע אחוז ומנמק אותה ב"תמונת המאקרו הטובה יחסית וסביבת האינפלציה הבסיסית הגבוהה והדביקה, גם הסמיכות לבחירות אינה תומכת בהפחתת ריבית חדה, והפד צפוי להערכתנו להסתפק בהפחתה של 25 נ"ב ולאותת כי תוואי הפחתת הריבית בהמשך יהיה בהתאם לנתונים, אך במידה ותהיה הידרדות מהירה בשוק העבודה, הקצב והמינון של הפחתות הריבית יגדלו".

עוד כתבות

תקיפת צה''ל בלבנון / צילום: ap, HUSSEIN MALLA

האם מלחמה רחבה בצפון תעלה לישראל בסחרור כלכלי?

מלחמה כוללת מול חיזבאללה תביא לטלטלה בכלכלה הישראלית, והיקפה תלוי במשך ובעוצמת הלחימה ● השקל צפוי לאבד גובה עד לרמה שתדרוש התערבות של בנק ישראל, אך כלכלנים מעריכים כי הכלכלה הישראלית ערוכה לעמוד באתגר חרף המחירים הכבדים ● ואיך נראה תרחיש האימים?

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

הבורסה ננעלה בעליות; מדד הבנקים עלה בכ-1.4%, השקל נחלש מעט

מדד ת"א 35 עלה ב-0.2% ● אי.בי.אי: בעקבות עליית המדד, האם בנק ישראל ייאלץ לבצע העלאת ריבית? ● בהראל צופים כי "הפד יפחית את הריבית ב-0.25% בלבד, והשווקים המאוכזבים יתמקדו בתחזיות המעודכנות"

עודד פורר, ישראל ביתנו / צילום: יוסי כהן

האם הממשלה הייתה צריכה לאשר את הצעת התקציב כבר לפני חודש?

ח"כ עודד פורר טוען כי הממשלה לא עומדת בלו"ז להעברת התקציב, והשעון אכן לא לטובתה ● המשרוקית של גלובס

מכשירי אייפון 16 בהשקת אפל / צילום: Associated Press, Juliana Yamada

כמה יעלה אייפון 16 החדש, ומתי הוא יגיע לישראל?

אפל השיקה השבוע את דגמי האייפון החדשים, הכוללים כפתור מצלמה חדש, מסך גדול יותר למוצרי הפרו ועוד ● החברה הראשונה בישראל שמפרסמת את המחירים שלה השנה היא פלאפון, ובדומה לשמועות – המחירים דומים לשנה שעברה

שמשת רכב שהתנפצה בגלל פיצוץ ביפר בלבנון / צילום: ap, ussein Malla

גל שני של פיצוצים בלבנון; דיווח על מאות פצועים וחמישה הרוגים

הלבנונים מדווחים על נפגעים בסדרת פיצוצים נוספת בדאחיה ובדרום לבנון • לראשונה מאתמול: אזעקות רבות נשמעו באצבע הגליל, לאחר מטח של 10 רקטות לגליל המערבי • על רקע העברת אוגדה 98 מעזה לגזרה הצפונית, מפקד פיקוד צפון הצהיר: "המשימה ברורה - נחושים לשנות את המציאות הביטחונית בהקדם האפשרי" • עדכונים בולטים

ינקי קוינט, מנכ''ל רמ''י, בשיחה עם בר לביא, גלובס, בכנס התנופה הקיבוצית / צילום: שלומי יוסף

"לא מחירי הקרקעות": מנכ"ל רמ"י טוען - זו הסיבה שמחירי הדירות עולים

ינקי קוינט, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, אמר בכנס התנופה הקיבוצית של גלובס בשיתוף בנק דיסקונט כי תהליכי הבנייה המתארכים, הריבית הגבוהה שמייקרת את עלויות המימון ומחירי התשומות הגבוהים הם הגורמים לעליית מחירי הדירות ● לדבריו, המדינה תקבל 15 מיליארד שקל בהנפקת התעשייה האווירית, והיא צפויה בקרוב

רפי מוסרי ודניאל רודוסבסקי, מייסדי סלינה / צילום: ענבל מרמרי

מומחים מנתחים: מה יקרה למלונות שנטשה רשת סלינה ביום שאחרי הקריסה

החזון של סלינה לרשת אירוח עולמית שפונה לקהל הצעיר התרסק יחד איתה, והגורל של אתריה בישראל נותר לא ידוע ● מומחים מעריכים שחלק מהנכסים יהפכו לאכסניות לואו־קוסט לתיירות פנים, ושלמודל התפעולי של חכירה מיזמי נדל"ן אין עוד עתיד

רס''ן (מיל') נאיל פוארסה וסמל תומר קרן ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: שני לוחמי צה"ל נפלו היום בלחימה בגבול הצפון

רס"ן (מיל') נאיל פוארסה וסמל תומר קרן נפלו בלחימה בצפון • צה"ל חיסל שני מחבלים שהניחו מטענים בגבול הצפון • נסראללה בנאום: "ישראל חצתה את כל הקווים האדומים והתנהלה באופן לא מוסרי. האם זו הכרזת מלחמה?" • כוחות צה"ל פעלו בג'נין וניהלו חילופי אש עם מחבלים • במקביל לנאום נסראללה: צה"ל החל בגל תקיפות בלבנון; התרעות הופעלו בשורת יישובים בצפון • עדכונים בולטים

עפולה. 17 הצעות לשני מגרשים עם 20 יח''ד / צילום: Shutterstock

מ־300 אלף שקל בנתיבות ועד 2.7 מיליון באור עקיבא: שורה של מכרזים לצמודי קרקע נסגרו לאחרונה

בשבועיים האחרונים שווקו בהצלחה מכרזים עבור 360 בתים צמודי קרקע ● הקרקעות שווקו בארבעה יישובים, וההבדלים בתמחור הקרקעות - משמעותיים למדי

איך תשפיע הורדת הריבית בארה''ב על שוקי המניות / צילום: Shutterstock, Pixels Hunter

"סיכון על": איך תשפיע הורדת הריבית בארה"ב על שוקי המניות

המשקיעים בוול סטריט מעכלים את הפחתת הריבית החדה, והחוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בעליות חדות ● בהפניקס בית השקעות מעריכים כי הנהנות העיקריות מהפחתת הריבית יהיו חברות קטנות (Small-cap) ומניות הערך ● במקביל, ביוליוס בר מזהירים כי התנודתיות בשווקים צפויה להישאר גבוהה

תקלה מסתורית בוואטסאפ תקפה מספר רב של משתמשי אייפון בארץ / צילום: Shutterstock, Wachiwit

תקלה בוואטסאפ: האפליקציה קורסת למשתמשי אייפון

באג מסתורי גורם לכך שאפליקציית וואטסאפ באייפון קורסת בכל הפעלה ואינה נטענת ● לא ברור מה גרם לתקלה והאם יש קשר לעדכון שיצא השבוע למערכת ההפעלה של האייפון, ה-iOS 18 ● מניטור האתר downdetector, עולה כי התקלה מתרחשת בעיקר בישראל

רחפן סיני. האם יש סיכון בשימוש בו? / צילום: ap, Shizuo Kambayashi

"לישראל אין עצמאות ייצור של רכיבים": התלות שעלולה להפוך לסכנה

ארגון חיזבאללה רכש ביפרים מחברה מוכרת, ובפועל קיבל מטעני חבלה ● בקרב מומחים בארץ יש מי שחושש מהשימוש הרחב באמצעים טכנולוגיים לא מאובטחים, בין אם מדובר ברחפנים, אמצעי תקשורת או קורקינטים שמשדרים לסין

פרופ' אמנון שעשוע / צילום: Nasdaq, Inc

אינטל אישרה שלא תמכור את השליטה, ומניית מובילאיי מזנקת במסחר

מניית מובילאיי מטפסת לאחר שאינטל הבהירה סופית כי אין בכוונתה למכור את השליטה בה ● הדיווח שפורסם לפני יותר משבוע לפיו אינטל תמכור "נתח משמעותי" ממניותיה במובילאיי הוביל לירידות חזקות במניית חברת מוצרי הרכב הישראלית, שהשילה מתחילת החודש כ-15% משוויה

ההקלות ליזמים נגמרו. איך יגיב שוק הדיור / איור: גיל ג'יבלי

בקרוב: היזמים לא יוכלו יותר לבקש דירות נוספות. איך השוק נערך?

הקלות שבס אפשרו במשך עשרות שנים ליזמים לקבל זכויות בנייה נוספות ללא צורך בשינוי התב"ע ● אלא שהחל מינואר 2025 ההקלות אמורות להסתיים באופן מוחלט - מה שעלול להכניס את השוק, שגם ככה נמצא במשבר, לסחרור נוסף ● גלובס יצא לבדוק כיצד מתכוננים היזמים לשינוי, מה תהיה ההשפעה הצפויה על מחירי הדיור, ומה השלכות המיסוי של המהלך

באי הכנס / צילום: תמר מצפי

כנס התנופה הקיבוצית: ממשבר לצמיחה

במוקד כנס התנופה הקיבוצית של גלובס עמדה במכרז שאלת השפעת המלחמה על הקיבוצים ● הכנס, בהשתתפות מאות אורחים, התקיים במלון שפיים ● אירועים ומינויים

בניין חברת הקש ההונגרית שמייצרת את הביפרים שהתפוצצו / צילום: ap, Denes Erdos

"תרזה" הטייוואנית, חברת הייעוץ ההונגרית והחקירה האירופית: כל הפרטים על החברה התמוהה שהתקשרה למתקפת הביפרים

חברת הביפרים הטייוואנית גולד אפולו הפכה למוקד עניין עולמי הבוקר, לאחר שתחקיר ה"ניו יורק טיימס" פרסם במהלך הלילה כי מכשיריה שימשו את המתקפה בלבנון אתמול ● איך התחיל הקשר של החברה לחברה הונגרית עלומה, ומה חלקה של אשת מסתורין בריטית בפרשה

מכוניות בנמל המפרץ / צילום: יח''צ

היערכות הנמלים למלחמה כוללת: רציפים לנמל המפרץ ועיקוף מוזר ליבואני הרכב

חברת נמלי ישראל ממליצה לשרי התחבורה והאוצר על שורת צעדים לנוכח התרחבות הלחימה, ובהם הענקת רציפים לנמל המפרץ ● בנוסף, הומלץ לקדם צו יבוא לנמל אילת באופן שיחייב פריקת רכבים בו, למרות שאוניות יצטרכו להגיע לים התיכון ולעבור במפרץ סואץ פעמיים

בני שטיינמץ / צילום: Reuters, Denis Balibouse

פרשת בני שטיינמץ בשוויץ: מבקש לפסול את העד המרכזי בתביעה

שטיינמץ הורשע בשוויץ בפרשיית שוחד עובדי ציבור זרים בגינאה ונדון לשנה וחצי מאסר, לאחר שעונשו הופחת מחמש שנים ● בעת שהוא ממתין להכרעה בערעור לבית המשפט הפדרלי בז'נבה - הוא טוען כי גילה שעד המדינה הישראלי, ששימש כעד מפתח במשפט, קיבל טובת הנאה מהרשויות בשוויץ - בניגוד לחוק שם. לכן, הוא מבקש לפסול את עדותו

גלולת ההרזיה של אפיטומי / צילום: אתר החברה

מניית תרופות ההרזיה זינקה ב-400% בתוך ימים. האם יש לה סיכוי מול ענקיות התחום?

אישור מה־FDA לגלולת ההרזיה של חברת אפיטומי, הפך אותה בן לילה ממניה בשפל לסנסציה בבורסה בתל אביב ● המשקיעים מקווים שהיא תיכנס בסערה לתחום תרופות ההרזיה הלוהט, אבל הדרך להצלחה עוד ארוכה וכרוכה בתחרות קשה מול חברות ענק ובאתגר שיווקי

משמאל: הנשיא לינקולן וגנרל מקללן, ימים אחדים לפני פיטוריו, מרץ 1862 / צילום: ויקיפדיה Alexander Gardner

מתי מחליפים את הנבחרת בשעת מלחמה? כשהיא מפסידה

מה מגלים מעיון בפיטורי מצביאים ובחילופי ממשלות בעיצומן של מלחמות טוטליות? ● לינקולן פיטר גנרל שפחד לצאת להתקפה, לויד ג'ורג' וקלמנסו הפילו ממשלות חלושות שלא ידעו איך להנהיג, צ'רצ'יל החליף ראש ממשלה (לא היה שר ביטחון) ביום הראשון של מלחמה חדשה ● ועל מה אמר רוזוולט לגנרלים שלו "לא מאושר"?