גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הבורסה ננעלה בעליות; מדד הבנקים עלה בכ-1.4%, השקל נחלש מעט

מדד ת"א 35 עלה ב-0.2% ● אי.בי.אי: בעקבות עליית המדד, האם בנק ישראל ייאלץ לבצע העלאת ריבית? ● בהראל צופים כי "הפד יפחית את הריבית ב-0.25% בלבד, והשווקים המאוכזבים יתמקדו בתחזיות המעודכנות"

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock
בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

לאחר שלושה ימים של ירידות ולמרות החשש מהסלמה בטחונית בצפון, המסחר בת"א ננעל הערב בעליות לאחר שהתנהל כך ברוב שעות היום. מדד ת"א 35 עלה ב-0.2%, ת"א 90 ב-0.6% ומדד הבנקים ב-1.4%, מניות הטכנולוגיה ירדו ב-0.6%. 

בלטו בין 125 המניות הגדולות בת"א: אל על , מנורה  ואיידיאיי ביטוח , בלטו בירידה משק אנרגיה , שוב אנרגיה  וקמטק 

בשוק החוב נרשמו היום ביקושים קלים: תשואת איגרת החוב הממשלתית לעשר שנים ירדה ב-3 נ"ב ל-4.97% ותשואת האיגרת לשנתיים ל-4.35%. באג"ח הקונצרניות עלו מדדי התל בונד, 20, 40 ו-60 בכ-0.2%. 

16:00

המגמה החיובית בבורסה המקומית נשמרת כעת - מדד ת"א 35 עולה ב-0.4%, ת"א 90 ב-1% ומדד הבנקים ב-1.6%. 

השקל שנחלש בחדות בימים האחרונים מתאושש מעט כעת בכ-0.5% ונסחר ב-3.76 שקלים לדולר וב-4.18 שקלים לאירו. 

מניית ארגו פרופרטיז מזנקת לאחר שהשלימה גיוס הון ממשקיעים מסווגים. אגרו היא  חברה זרה העוסקת ברכישה,ניהול והשכרת מבני מגורים ומשרדים בגרמניה ונסחרת בשווי שוק של כ-1.5 מיליארד שקל. 

במסגרת המכרז, הגישו המשקיעים המסווגים התחייבויות מוקדמות לרכישת מניות בהיקף כספי כולל של 350 מיליון שקל, מתוכם קיבלה החברה התחייבויות מוקדמות של משקיעים מסווגים לרכישת מניות בהיקף כספי של 217 מיליון שקל. 

14:44

בשוק החוב המקומי, הבוקר דווח כי מידרוג מותירה על כנו דירוג מנפיק A1.il לישרוטל  עם אופק הדירוג יציב. במידרוג הדגישו כי השיקולים העיקריים לדירוג נבעו מסיכון גבוה יחסית של ענף המלונאות בשל מאפיינים עונתיים ותנודתיים, מיצוב בולט בשוק המלונאות בישראל עם נוכחות דומיננטיות במרכזי התיירות במדינה וניסיון מלונאי רב שנים, התחזקות תיירות הפנים על חשבון הטיסות לחו"ל צפויה להוסיף ולתרום ליציבות בשיעורי התפוסה בהכנסות החברה, ומינוף נמוך ורווחיות הולמת תורמים ליחסי כיסוי מהירים יחסית ויציבים. 

13:35

מגמה חיובית בבורסת ת"א גם בשעה זו. מדד הבנקים מזנק בכ-2%, ת"א 35 עולה ב-0.4%, ת"א 125 מטפס ב-0.5% ות"א 90 מוסיף 0.8%. 

נובה , פועלים  ולאומי  מובילות בעליות בת"א 35. בירידות בולטות אנרג'יאן  ושפיר הנדסה . מניות נוספות שבולטות בירידות הן כן פייט ביופרמה  ואפיטומי מדיקל . בעליות בולטות גם בזן  ואל על 

12:08

המגמה החיובית בתל אביב נמשכת בהובלת מדד ת"א בנקים 5 שקופץ בכ-2%.

בשוק החוב המקומי, תשואות האג"ח הממשלתיות יורדות קלות. התשואה ל-10 שנים נסחרת סביב 4.96% והתשואה לשנתיים עומדת על 4.33%.

10:41

העליות בתל אביב ממשיכות. מדד ת"א 35 עולה ב-0.6% ות"א 90 מוסיף לערכו כ-0.7%. בולט לחיוב מדד ת"א בנקים 5 שקופץ בכ-1.4%.

נקסט ויז'ן  דיווחה הבוקר על קבלת הזמנה לרכישת מצלמות ומוצרים נוספים של החברה בתמורה לסך כולל של כ-2.6 מיליון דולר. מטעם החברה נמסר כי בדומה לעסקאות קודמות, 50% מהתמורה שולמה כמקדמה במועד ההזמנה. יתרת התמורה תשולם בתוך 30 ימים ממועד אספקת המוצרים ללקוח, בהתאם למועדים הקבועים בהזמנה. החברה תספק את ההזמנה עד לסוף שנת 2024.

10:05

יום המסחר בתל אביב נפתח בעליות קלות. מדד ת"א 35 עולה ב-0.6% ות"א 90 נסחר בשיעור דומה.

בולטות לחיוב מניות נובה , אלקטרה נדלן , נכסים ובנין  ואיידיאיי ביטוח .

מנגד, קמטק , אורמת טכנו , פריורטק  ומיטרוניקס  נסחרות בירידות.

08:10

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב

1. שוק המניות

יום המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במגמה שלילית לאור החשש מהסלמה ביטחונית מול חיזבאללה, לאחר שאלפי אנשי חיזבאללה נפצעו ממכשירי קשר שהתפוצצו בביירות וברחבי לבנון אמש (ג').

אפקט הכסף הקטן: איך קרה שהקרנות של מור הציגו תשואה כפולה מהמתחרים? 

יוטב קוסטיקה, מנהל ההשקעות הראשי של מור אמר לגלובס כי "באופן כללי, השבוע האחרון הוא לא היה חיובי גם לכלכלה וגם לשוק ההון הישראלי. מנתוני אינפלציה גבוהים במשק שהתפרסמו ביום ראשון, דרך תגובת השוק לשמועות על פיטורים מסתמנים של שר הביטחון יואב גלנט, וכעת ההידרדרות הביטחונית האפשרית מול חיזבאללה ולבנון.

"זה שבוע לא חיובי שיש בו שילוב של גורמים שאמורים להעלות את סף הדאגה בנוגע לישראל ולהתפתחויות השונות. אנחנו (בשוק ההון) לא פרשנים ביטחוניים, ולא מעריכים מה ואיך יהיה בהקשר זה, אבל אין ספק שאירוע ביטחוני בצפון עלול בהחלט להנחית מכה בטווח הקצר לשוק הישראלי".

מה צריכים לעשות המשקיעים? קוסטיקה מציין כי "השאלה שעולה לא מעט, לצערנו בשנתיים האחרונות, היא האם צריך להכין או לשנות את תיק ההשקעות. אז כמו שב-5 באוגוסט היה האירוע הקיצוני של מפולת פתאומית בבורסה היפנית, כך גם כאן התיק צריך להיות מאוזן גם ברמה של ההשקעה מבחינת החשיפה הגאוגרפית וגם מבחינת שילוב של השקעות במטבע חוץ בתיק. אני חושב שהמשקיע הישראלי הממוצע צריך להיות חשוף בשיעור של 10-15 אחוז למטבע חוץ בתיק שלו".

עם זאת קוסטיקה מדגיש: "אני אף פעם לא ממליץ על שינויים חדים בתיק. את השינויים צריך לעשות כשהמצב רגוע ומול יועץ ההשקעות. ועם זאת, מי שנמצא בחשיפת גבוהה מאוד לשוק הישראלי, כדאי לו לבחון זאת".

אמש (ג'), בורסת ת"א ננעלה באדום לאחר הדיווחים על הפיצוץ בביירות. מדד ת"א 35 ירד ב-1% ות"א 90 השיל מערכו כ-1.9%. בלט לשלילה מדד הבנייה שצלל בכ-3%, הכולל את ענקיות הבנייה למגורים כמו שיכון ובינוי , אאורה  ודמרי , ירד ב-2.7%, על רקע החשש שהריבית במשק תישאר גבוהה יותר לאורך זמן מה שיכביד על יכולת רכישת הדירות של הציבור.

שופרסל, פז ועכשיו אינרום: האם למוסדיים נמאס מחברות ללא גרעין שליטה? 

בין המניות במדד ת"א 125 שרשמו עליות שערים אחר הצהריים היו מניות רשת יוחננוף  שעלו בכ-2%, ייתכן כי על בסיס ציפייה של המשקיעים לנהירה של הציבור להצטיידות במלאים. גם מניית אל על  עלתה בשיעור דומה, כאשר ההערכה היא שמלחמה בצפון תגביר את אחיזתה בשוק הטיסות המצומק לישראל וממנה.

מניות הטכנולוגיה הדואליות המשיכו במגמת הירידות מראשון בוול סטריט. נובה  בלטה בצניחה של כ-3% לאחר שנפלה ביום ב' בנאסד"ק ב-8%. ספקית ציוד הבדיקה ומדידה לשוק השבבים ספגה הורדת דירוג מסיטיבנק, שם האנליסט אטיף מאליק הפחית המלצתו למניה מ"קנייה" ל"ניטרלי" ואת מחיר היעד מ-273 דולר ל-224 דולר למניה. אחרי ירידת המניה ב-20% בחודש האחרון נובה נסחרת בשווי של 5.5 מיליארד דולר.

אטיף ציין את ההעדפה הקיימת בשוק לחברות המייצרות שבבים על פני יצרניות של ציוד לייצור או לבדיקת שבבים. למרות שנובה נתפסת כשחקן מרכזי בשוק המכשירים התלת-ממדיים, האנליסט מודאג מעתיד הביצועים שלה, לנוכח ההיחלשות הצפויה בהוצאות על ציוד לייצור שבבים בשנת 2025 מצד יצרניות השבבים.

הנתונים מגלים: תסריט האימים של הכלכלנים עשוי להתגשם בישראל 

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים בירידות קלות. הניקיי יורד ב-0.2% ובורסת שנגחאי משילה מערכה כ-0.1%. הבורסה בהונג קונג סגורה לרגל פסיטל אמצע הסתיו.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בעליות קלות.

המשקיעים ממתינים לאירוע המרכזי של היום, בו הבנק המרכזי בארה"ב צפוי להפחית את הריבית בארה"ב, לראשונה מאז שנת 2020. בזמן שההסתברות שהפד יפחית את הריבית עומדת על 100%, השאלה שעומדת כרגע על הפרק היא האם הפד יוריד את הריבית ב-0.25% או ב-0.5%.

אמש (ג'), יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. הנאסד"ק עלה ב-0.2%, ה-S&P 500 נסחר סביב רמות הבסיס והדאו ג'ונס ירד ב-0.1%.

מניות השבבים ננעלו במגמה מעורבת. אנבידיה  ירדה בכ-1%, AMD  השילה מערכה 0.8%, מיקרון  עלתה בכ-2%, וסופר מיקרו קומפיוטר  בכ-2%. אינטל  בלטה לחיוב ועלתה בכ-2.6% בעקבות דיווח שפורסם השבוע באתר בלומברג לפיו חתמה על הסכם עם הפנטגון המאפשר לו לרכוש שבבים בהיקף של עד 3.5 מיליארד דולר. במקביל דווח כי הפיצול בחברה יוצא לדרך. מדובר בהפרדה מבנית בין חטיבת פיתוח השבבים לחטיבת הייצור שתתפצל לחברה נפרדת. בנוסף דווח שאינטל ו-AWS (אמזון) מרחיבות את שיתוף-הפעולה האסטרטגי לייצור שבבים בארה"ב. 

2. שוקי האג"ח

בשוק המקומי תשואות איגרות החוב הממשלתיות קפצו בחדות בעקבות האירועים בלבנון. התשואה ל-10 שנים טיפסה לרמה של 4.99% והתשואה לשנתיים עלתה ב-3 נקודות בסיס ועמדה על 4.34%.

כלכלני בנק הפועלים הדגישו השבוע בסקירתם כי: "תשואת איגרת החוב של מדינת ישראל לטווח של עשר שנים נסחרת עתה בפער של כ-134 נקודות בסיס (1.3%) מעל האיגרת של ממשלת ארה"ב. חלק מחברות דירוג האשראי התריעו זה מכבר שהתרחבות המלחמה תגרור ירידה בדירוג האשראי. משרד האוצר פרסם את עיקרי התקציב לשנת 2025, ובכלל זה תכנון להפחתת הגירעון התקציבי לשיעור שלא עולה על 4%. חצי הכוס המלאה היא הנכונות לקבל החלטות לא פופולריות בכדי להפחית את הגירעון. חצי הכוס הריקה היא שיש עדיין הרבה חורים בתכנון, ולא ברור מהיכן התקציבים יקוצצו. בעיני המשקיעים הזרים, הצעד של משרד האוצר חיובי אבל הוא לא מהווה משקל נגד לתמונות של טיל מתימן".

3. שוקי הסחורות והמטבעות

ברומטר נוסף למידת הלחץ הביטחוני המתגבר מגיע בגזרת השקל/דולר. בתוך שני ימי מסחר (שני-שלישי) זינק הדולר ביחס לשקל בכ-2%, לרמה של 3.78 שקלים. אמש (ג'), ההסלמה בגבול הצפון הביאה להיחלשות השקל כשהדולר התחזק מולו ב-0.9% ונסחר ב-3.75 שקלים. שערו של האירו היה 4.18 שקלים.

הבוקר (ד'), שער הדולר-שקל עומד על 3.77 שקלים שער האירו-שקל נסחר סביב 4.19 שקלים.

הנפט נסחר בעליות של כ-1.5%, כשחבית נפט אמריקאי נסחרה ב-70.5 דולר, ומחיר הנפט מסוג ברנט טיפס ל-74 דולר.

גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי התייחס למגמה של מחירי הנפט בשבוע החולף: "ירידת מחיר הנפט בשבוע החולף תרמה להערכות שקבוצת OPEC+ תתקשה לשמור על הקיצוצים בייצור לאורך זמן. נראה שהשווקים צופים את הרחבת הייצור של הקבוצה בחודשים הקרובים, במטרה להעלות את הפדיון של מדינות אלו ממכירת נפט, דבר שיתרום להרחבת היצע הנפט הגלובלי, ובכך יתרום להפחתת לחצי המחיר. בנוסף לכך, מספר אסדות הנפט הפעילות עלו בשבוע החולף ב-5 ל-488 אסדות פעילות. נציין, כי למרות העלייה במספר האסדות בשבוע החולף, מספרן עדיין נמוך ב-51 אסדות, או 8%, ביחס למספר האסדות הפעילות אשתקד. מספר האסדות הפעילות מהווה אינדיקטור לתפוקת הנפט העתידית. יתכן, כי על רקע העלייה בפעילות, מחיר הנפט ירד בשבוע החולף.

"מנגד, סופת ההוריקן 'פרנסין' משבשת את הייצור במפרץ מקסיקו, שבארה"ב, תוך כדי יצירת כוחות מקזזים לירידה במחיר הנפט בשבוע החולף. כתוצאה מהסופה, ייצור של יותר מ-730 אלף חביות נפט ליום הוקפאו. סופת ההוריקן השפיעה, ככל הנראה, בעיקר על מחיר הנפט מסוג WTI".

4. מאקרו

בעקבות מדד המחירים לאוגוסט שהפתיע כלפי מעלה בישראל, ציין רפי גוזלן, כלכלן ראשי באי.בי.אי, כי "העלייה החדה במדד אוגוסט מחזקת את ההערכה לזעזוע ההיצע השלילי ממנו סובל המשק, שבשילוב עם מדיניות פיסקאלית מרחיבה מייצר לחצי אינפלציה גבוהים. תמהיל זה צפוי להוביל לסביבת אינפלציה גבוהה מהיעד בשנה הקרובה, לפחות עד שתירשם ירידה בפרמיית הסיכון ושיפור בצד ההיצע.

"אם תימשך העלייה המהירה באינפלציה מעבר לצפי, בנק ישראל לא יוכל להמשיך לעמוד מנגד עוד תקופה ארוכה, באופן שיקשה עוד יותר על החזרת האינפלציה אל היעד. התנהלות אחראית של הממשלה לצד משמעת פיסקאלית, יקלו על הבנק ויחסכו ממנו את הצורך להגביר את הריסון המוניטארי. אולם אם המדיניות הפיסקאלית תמשיך להיות מרחיבה מאוד, ולא יחול שיפור במצב הגאו-פוליטי, הדרך להעלאת ריבית בישראל תתקצר".

5. תחזית

בשלושת הימים הקרובים יעסיקו את השווקים החלטות ריבית בשלוש יבשות שונות. אחרי החלטת הפדרל ריזרב (פד) בארה"ב שתתקיים היום בשעה 21:00 שעון ישראל, ינתנו החלטות הבנקים המרכזיים גם בבריטניה וביפן. בהראל העריך עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר, כי "הפד יפחית את הריבית ברבע אחוז בלבד, כשהשווקים עדיין מתמחרים הפחתה גדולה יותר בהסתברות לא קטנה. המשקיעים בכל מקרה יתמקדו בתחזיות המעודכנות".

באשר לבריטניה, קליין צופה כי הריבית שם "תישאר ללא שינוי, לאחר החלטה 'צמודה' להפחיתה בפעם הקודמת". ביום שישי צפוי הבנק של יפן להותיר את הריבית שם על כנה, אחרי שבמהלך הקודם להעלאתה הצליח לזעזע את השווקים הגלובליים. להערכת קליין היא "תעלה עוד פעם עד לסוף השנה".

עוד כתבות

איך תשפיע הורדת הריבית בארה''ב על שוקי המניות / צילום: Shutterstock, Pixels Hunter

"סיכון על": איך תשפיע הורדת הריבית בארה"ב על שוקי המניות

המשקיעים בוול סטריט מעכלים את הפחתת הריבית החדה, והחוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בעליות חדות ● בהפניקס בית השקעות מעריכים כי הנהנות העיקריות מהפחתת הריבית יהיו חברות קטנות (Small-cap) ומניות הערך ● במקביל, ביוליוס בר מזהירים כי התנודתיות בשווקים צפויה להישאר גבוהה

אילן בן ישי, יו”ר ועידן כץ, מנכ”ל ובעלים בנטו פיננסים / איור: גיל ג'יבלי

זו אחת הקריסות הדרמטיות בשוק ההון, ואלה ההשלכות שלה

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● הסדר החוב שמקדמת אחת מסוכנויות הביטוח הגדולות בשוק ההון צפוי לגלח עשרות אחוזים מהתחייבויותיה, עיקרן למשקיעים בקרן הנדל"ן וולת'סטון אותה שיווקה, אשר נחקרת ברשות ני"ע ● נטו פיננסים חייבת לסוכניה 5 מיליון שקל, וחלקם החלו לאחרונה להתקשר מול הגופים המנהלים את כספי הלקוחות - ללא תיווכה

איור: גיל ג'יבלי

אחת ולתמיד: מהי שיטת ההשקעה המנצחת, מניות או מדדים?

השקעה באחת הכוכבות של השוק כמו אפל או אנבידיה הפכה משקיעים קטנים למולטי־מיליונרים, אבל הסיכוי של משקיעים פרטיים, ואפילו מנהלי השקעות מנוסים להכות את מדד ה־S&P 500 קטן מאוד ● אז האם כדאי לוותר על החלום לתפוס השקעה מנצחת? ● שאלת השבוע

גלולת ההרזיה של אפיטומי / צילום: אתר החברה

מניית תרופות ההרזיה זינקה ב-400% בתוך ימים. האם יש לה סיכוי מול ענקיות התחום?

אישור מה־FDA לגלולת ההרזיה של חברת אפיטומי, הפך אותה בן לילה ממניה בשפל לסנסציה בבורסה בתל אביב ● המשקיעים מקווים שהיא תיכנס בסערה לתחום תרופות ההרזיה הלוהט, אבל הדרך להצלחה עוד ארוכה וכרוכה בתחרות קשה מול חברות ענק ובאתגר שיווקי

רכב חשמלי בטעינה. עיוותי מס הופכים אותו לפחות משתלם / צילום: Shutterstock

מס על כל ק״מ נסיעה: התוכנית שבאוצר מוציאים מהקפאה

לפי גורמים בענף, האוצר ינסה להכניס את מס הנסועה על כלי רכב חשמליים לתקציב 2025 דרך חוק ההסדרים, לאחר כמה ניסיונות כושלים ● הפעם הוא מגובה במנופי לחץ: בין היתר המס אמור לממן המשך הקלה במס קנייה על רכבים חשמליים ומניעת התייקרותם ● וגם: מה גרם לשרת התחבורה לשתף פעולה?

אפליקציית עלי אקספרס / צילום: Shutterstock, BigTunaOnline

מספר ההזמנות בעליאקספרס גדול פי שלושה מזה של המתחרים שיין וטימו

כחמישית מהישראלים קנו באוגוסט לפחות פעם אחת באתר הקניות הסיני עלי אקספרס ● בניגוד למגמה הכללית, מועדוני הצרכנות רושמים עלייה בהזמנות ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

משמאל: הנשיא לינקולן וגנרל מקללן, ימים אחדים לפני פיטוריו, מרץ 1862 / צילום: ויקיפדיה Alexander Gardner

מתי מחליפים את הנבחרת בשעת מלחמה? כשהיא מפסידה

מה מגלים מעיון בפיטורי מצביאים ובחילופי ממשלות בעיצומן של מלחמות טוטליות? ● לינקולן פיטר גנרל שפחד לצאת להתקפה, לויד ג'ורג' וקלמנסו הפילו ממשלות חלושות שלא ידעו איך להנהיג, צ'רצ'יל החליף ראש ממשלה (לא היה שר ביטחון) ביום הראשון של מלחמה חדשה ● ועל מה אמר רוזוולט לגנרלים שלו "לא מאושר"?

נתב''ג, השבוע / צילום: טלי בוגדנובסקי

ביטולי הטיסות מטלטלים את ענף התעופה, אבל המכה הגדולה לנוסעים היא האי-ודאות

החברות הבינלאומיות ממשיכות להתנדנד, וחוסר היציבות הפך לנורמה בענף התעופה הישראלי ● את הוואקום ממלאות השחקניות המקומיות, ובראשן אל על, שנותרו כאלטרנטיבה מרכזית עבור לקוחות שדורשים ודאות ● התוצאה: הישראלים משלמים ביוקר על ההיצע הנמוך

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

עליות חדות בוול סטריט; אנבידיה מזנקת ב-5%, מובילאיי ב-16%

נאסד"ק עולה ב-2.7% ● אינטל הודיעה שלא תמכור את מניותיה במובילאיי ● יממה לפני שטראמפ יכול למכור את מניותיו בטראמפ מדיה, המניה בשפל ● מטבעות ומניות הקריפטו מזנקות ● מספר דורשי האבטלה בארה"ב בשפל של 4 חודשים, מכירות הבתים בארה"ב ירדו לשפל של כשנה

מימין יוסי ושלומי אמיר בעלי השליטה בשופרסל, בני ברון בעל השליטה באינרום וזוהר לוי, בעל השליטה בפז / צילומים: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אחרי ההצלחה של שופרסל: זה המהלך של המוסדיים בחברות ללא גרעין שליטה

מדובר בדפוס חוזר לאחרונה: משקיע גדול מגיע לחברה ללא גרעין שליטה, רוכש כמה עשרות אחוזים מהמניות, והופך לבעל הבית בפועל ● לא פחות מהרוכש, הגופים המוסדיים שמוכרים את המניות דוחפים את המגמה כדי ליהנות מבעלי שליטה שידאגו להצפת ערך אגרסיבית

רובע שדה דב / צילום: גיא יחיאלי

2.5 מיליארד שקל הכנסות לקופת המדינה, כנקודת פתיחה: מכרזי הענק בשדה דב יוצאים רשמית לדרך

נפתחו להצעות שלושה מהמכרזים ברובע היוקרתי בצפון ת"א, שצפויים להכניס מיליארדים רבים למדינה • ממוצע מחירי המינימום נמוך בכ־15% בהשוואה למכרז הענק ששווק ברובע ב־2021 • המכרזים ייסגרו בתחילת נובמבר

מחסן אמל''ח של חיזבאללה עולה באש לאחר תקיפות צה''ל בלבנון, לפני מספר ימים / צילום: Reuters, Aziz Taher

המומחית שסבורה: "כל התנאים בשלים להרחבת המלחמה בצפון"

המהלומה התודעתית שספג החיזבאללה בימים האחרונים עלולה ליצור בחיזבאללה רצון חזק להגיב כדי להציג תדמית של ארגון שלא נפגע, אומרת ד"ר פנינה שוקר, חברת פורום דבורה ומרצה במרכז האקדמי שלם ובמכללות הצבאיות ● לדבריה, על ישראל לנצל את המומנטום ולהביא לשינוי המצב בגבול הצפוני

מימין: אייל נצר וגלעד אלמוג, מייסדי סופרפליי / צילום: זוהר שטרית

פלייטיקה רוכשת את סופרפליי הישראלית ב-700 מיליון דולר

פלייטיקה רוכשת את חברת המשחקים סופרפליי ● תיתכן תוספת של עד 1.25 מיליארד דולר נוספים בכפוף לעמידה באבני-דרך ● היקף העסקה עשוי להגיע לכ-2 מיליארד דולר

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Reuters, Graeme Sloan Sipa USA

כל העיניים נשואות להחלטה בכמה תרד הריבית, אבל זה לא בהכרח האירוע הכי חשוב שיקרה היום

הריבית בארה"ב לא ירדה כבר חמש שנים כמעט, ובשנה האחרונה היא נמצאת ברמה הגבוהה ביותר ב-23 שנה ● בשוק מנסים כעת להעריך מה יהיה שיעור ההפחתה של יו"ר הפדרל ריזרב היום, וממתינים בציפייה לנאומו של ג'רום פאוול, שיספק רמזים על מדיניות הבנק בהמשך

מכשירי אייפון 16 בהשקת אפל / צילום: Associated Press, Juliana Yamada

כמה יעלה אייפון 16 החדש, ומתי הוא יגיע לישראל?

אפל השיקה השבוע את דגמי האייפון החדשים, הכוללים כפתור מצלמה חדש, מסך גדול יותר למוצרי הפרו ועוד ● החברה הראשונה בישראל שמפרסמת את המחירים שלה השנה היא פלאפון, ובדומה לשמועות – המחירים דומים לשנה שעברה

עפולה. 17 הצעות לשני מגרשים עם 20 יח''ד / צילום: Shutterstock

מ־300 אלף שקל בנתיבות ועד 2.7 מיליון באור עקיבא: שורה של מכרזים לצמודי קרקע נסגרו לאחרונה

בשבועיים האחרונים שווקו בהצלחה מכרזים עבור 360 בתים צמודי קרקע ● הקרקעות שווקו בארבעה יישובים, וההבדלים בתמחור הקרקעות - משמעותיים למדי

הרגשת התקיעות. ''אנחנו נגיע למישור, ואז נצטרך להשתנות, ניתקע, ואז נצטרך לחלץ את עצמנו'' / אילוסטרציה: Shutterstock

תקועים? החוקר שיעזור לכם לצאת מזה

ד"ר אדם אלטר כמעט הפך לשמאי, ואז לעורך דין. אבל התקיעות שהרגיש בקריירה שלו הובילה אותו לבסוף להתמקד בפסיכולוגיה ובמיוחד במחקר של קבלת החלטות ● בספר שפרסם לאחרונה הוא מונה 100 דרכים לצאת מהתקיעות ● לפעמים צריך בכלל להסתכל אחורה ולא קדימה, הוא אומר בראיון לגלובס

Theodor by Brown Hotels / צילום: אסף פינצ'וק

ישראל קנדה תרכוש את רשת מלונות בראון בכ-100 מיליון שקל

חברת הנדל"ן חתמה על מזכר הבנות לרכישת פעילות ובתי המלון של רשת בראון ● בנוסף מנוהל מו"מ למיזוג פעילות זו לשלד בורסאי של רוזן וטוכמאייר שיהפוך לחברה-בת בתחום המלונאות ● ראובן אלקס, שותף ומנכ"ל ישראל קנדה מלונות: "האסטרטגיה העתידית שלנו היא להתרחב מעבר לים"

תקלה מסתורית בוואטסאפ תקפה מספר רב של משתמשי אייפון בארץ / צילום: Shutterstock, Wachiwit

תקלה בוואטסאפ: האפליקציה קורסת למשתמשי אייפון

באג מסתורי גורם לכך שאפליקציית וואטסאפ באייפון קורסת בכל הפעלה ואינה נטענת ● לא ברור מה גרם לתקלה והאם יש קשר לעדכון שיצא השבוע למערכת ההפעלה של האייפון, ה-iOS 18 ● מניטור האתר downdetector, עולה כי התקלה מתרחשת בעיקר בישראל

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילומים: AP, Shutterstock עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הטיעונים מאחורי ההחלטה המפתיעה ולאן הולכים מכאן? 5 הערות על הורדת הריבית הדרמטית בארה"ב

הבנק המרכזי האמריקאי בחר להוריד את הריבית בחדות לרמה של 5% ושלח מסר ברור: הדאגה עוברת מהאינפלציה לשוק התעסוקה ● היו"ר פאוול הסביר מדוע נקט בצעד החריג וניסה להפיג את החששות מההאטה ● האם המאבק בהעלאת המחירים מאחורינו, ומה צפוי בשתי הפגישות שנותרו לפד עד סוף השנה?