גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

איך יכול להיות שבבור של חיל האוויר לא ידעו מה קורה ב-7 באוקטובר?

התחקיר שלפיו מפקד חיל האוויר גילה על מסיבת הנובה רק 10 שעות לאחר המתקפה, חשף תרבות ארגונית קלוקלת ● מכשירים שניתן לצותת להם אסורים בדיונים הכי אקוטיים לביטחון המדינה, אבל זה לא אומר שאי אפשר לקבל מודיעין גלוי ● איך קרה שהמידע מלמטה לא זורם, ואזרחים עם פייסבוק יודעים יותר מאשר בכירי המפקדים, ומה אפשר לעשות להבא

פסטיבל נובה לאחר הטבח / צילום: ap, Erik Marmor
פסטיבל נובה לאחר הטבח / צילום: ap, Erik Marmor

בוקר ה-7 באוקטובר. האזעקות הראשונות הקפיצו, ובליל המידע נורה אחריהן. אלה מאיתנו שאינם שומרי שבת ומחוברים לרשתות החברתיות ולווטסאפ קיבלו תמונות מזעזעות, סרטונים מלחיצים ומידע חלקי ולעתים שגוי, וכל זה כשהמציאות עצמה ממש לא מצריכה ניפוח או תוספות. כעת מתברר שכמו שומרי השבת, גם בראש שרשרת הפיקוד לא ממש ידעו מה הולך. כפי שחשף אבי עמית, עיתונאי "זמן אמת" בערוץ כאן 11, מפקד חיל האוויר תומר בר גילה על מסיבת הנובה רק ב־16:20. כי אמצעי זרימת המידע השגורים - טלפונים, טלוויזיות ודיגיטל - לא הגיע אל שולחנו בבור הפיקוד בקריה.

המומחית שסבורה: "כל התנאים בשלים להרחבת המלחמה בצפון"
השבוע בתעשיות הביטחוניות | לסין יש מערכת יירוט חדשה בלייזר, והיא רוצה למכור אותה במזרח התיכון
"לישראל אין עצמאות ייצור של רכיבים": התלות שעלולה להפוך לסכנה

הסיבה לכך היא ביטחון מידע - כורח המציאות בחמ"ל המודרני. שלל המכשירים הטכנולוגיים שנושא איתו האדם הממוצע בשגרה - טלפון סלולרי, שעון חכם או מחשב נייד - אינם מורשים להיכנס לבור.

כותב שורות אלה ישב בחמ"ל באותו הזמן. לא בחיל האוויר, אלא במפקדת פיקוד העורף. לא מתיימר להיות אלוף, רחוק מכך - נגד. אבל ראיתי כיצד קצינים בכירים בפיקוד נצמדים למסכי הערוצים כאן 11, 12 ו־13 כדי לשאוב מידע, נוכח הדרישה להפקיד כל אמצעי תקשורת בכניסה לחמ"ל. המידע לא הגיע "מלמטה", מדרגי השטח. וחלילה אין אלה טענות נגדם, שכן העורף הפך לחזית בשל כישלון צה"ל באותו היום. איני מתכוון לחשוף מידע רב מאותם ימים כי יש לי כבוד והערכה לחיל שבו צמחתי, ותחושת שליחות אמיתית בלבישת המדים.

אולם, השורה התחתונה כבר ברורה ואחת היא לכל צה"ל: המידע לא זרם מהשטח, וגם מה שזרם - לא בהכרח הגיע אל הדרג הפיקודי. אם אלוף בר שמע על מסיבת הנובה בשעה שבה חלק בלתי מבוטל מבתי ישראל כבר ידע דרך הרשתות החברתיות וכלי התקשורת ש"הייתה מסיבה גדולה בעוטף", נשאלת השאלה העקרונית: כיצד עובדת השמירה על ביטחון מידע, שדרוש לכל הדעות, למול זרימת מידע ראויה?

"שואלים, האם לא צריך להחמיר?"

עפר שלח, חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) ולשעבר חבר בוועדת חוץ וביטחון, פרסם לפני כשבוע את המאמר "תרבות אוכלת מבנה ארגוני לארוחת עשר", שבו כתב, בין השאר, כי "רק שינוי תרבותי עמוק עשוי ליצור דיון פורה שיצמצם את מרחב הטעות של קהילת המודיעין". בשיחה עם גלובס, שלח מסביר כי בפורום שבו עוסקים במידע חסוי, יש להתעקש להימנע מאפשרות של ציתות. "אין סיבה להכניס לבור של חיל האוויר מכשיר שאפשר לצותת לו, אבל זה לא סותר את העובדה שבעידן הנוכחי, צריך להיות מישהו שמנטר אוסינט, מודיעין גלוי". אותו אדם יכול היה לאסוף מידע מהתקשורת והרשתות - ולהעבירו הלאה.

עפר שלח / צילום: יח''צ

אלוף (מיל') איתן דנגוט, כיום חוקר במכון ירושלים לאסטרטגיה וביטחון, כיהן כמתאם פעולות הממשלה בשטחים ומזכיר צבאי של שלושה שרי ביטחון, ולו ניסיון בניהול הערכות מצב בדרגים בכירים. לדבריו, תמיד יש למפקד חשש כי הוא לא מקבל את המידע מלמטה. "המערכת הצבאית מושתתת על כך שהמבנה שלה ואופן הדיווח מעלים את הדברים למעלה בשרשרת, כשכל אחד יודע לעשות את התעדוף לצד החשיבות והדחיפות ולעלות כגורם משפיע. בהערכת מצב יושבים כל מי שנושאים באחריות על הרכבת התמונה המלאה, ומי שיושב שם סומך את ידו שיביאו את עיקרי הדברים עם הלבטים".

אדם נוסף שידע אינספור הערכות מצב בקריירה הצבאית שלו הוא אלוף (מיל') גרשון הכהן, כיום יו"ר הוועד המנהל של תנועת הביטחוניסטים, ולשעבר מפקד הגיס המטכ"לי. הוא שופך אור על כיצד, מאחורי הקלעים, פתרו קצינים בכירים ושרים את קשיי התקשורת בין הדרג הבכיר לבין דרגי השטח. "במבצע עופרת יצוקה, ראיתי כיצד לגבי אשכנזי, בטרם ההחלטה לעבור את הגבול, היו 'שגרירים' - אנשים שהוא התייעץ איתם. תמיד אחרי הערכת מצב יש דברים לברר למעלה ולמטה, אז הוא פוגש אנשים אישית".

כהן, שבהשכלתו האקדמית מחזיק בתואר ראשון ושני בפילוסופיה וספרות השוואתית מהאוניברסיטה העברית, מציין כי לתהליכים הללו לא יהיה אף פעם תיעוד, כי היסטוריונים לא יידעו על התהוותם. "פעם בשבוע נהג משה דיין כשר ביטחון לשבת במסעדת אולימפיה בתל אביב. כולם ידעו את זה. אז נכון שאי אפשר לעקוף דרגים, אבל אי אפשר להגיע למסעדה בתל אביב? היו מי שניצלו זאת כדי להעלות אליו דברים".

דנגוט שם דגש על כך שאירועי 7 באוקטובר קרו בשמחת תורה, בתקופת חגי תשרי המתוחה באופן קבוע. "ב־48-36 שעות האחרונות של בלוק החגים, עולות שאלות של 'האם לא צריך להחמיר?' האם מסיבה כמו נובה לא הייתה צריכה לעלות לאשרור מחדש? האם היא עלתה בהערכת המצב האחרונה לפני החג? צריכים לבחון את המתחים ואי ההסכמות, אבל כאן הדבר קרה בקו אחד".

גם כשמידע מגיע, נדרשת חשדנות

שלח נועץ את הסיבה שבגינה עיתונאים מהדרום, בהם תמיר סטיינמן ואלמוג בוקר, החזיקו בזמן אמת ידע טוב יותר מהצבא בזכות קשב, ולא טכנולוגיה. "במאקרו, צריך לשאול למה מערכת המודיעין ודרג קבלת ההחלטות מכורים לחומר שהושג מודיעינית ושעבורו זחלו ב'ביוב' של סייבר - בעת שהמודיעין הגלוי מונח על השולחן. למערכות קשה להכיר בכך שהמידע הרלוונטי יותר נמצא בחוץ, וכל אדם עם טלגרם יודע דברים. זו מנטליות, ולא טכנולוגיה. כמעט מכל חקירה של כשלים מודיעיניים עולה המסקנה - הרבה מאוד מודיעין נמצא בחוץ. אבל לא ראו אותו, כי הוא בחוץ".

גם כשמידע עולה, צריך לקבל אותו בחשדנות. אין זה אומר שצריך להתייחס אליו בביטול, כפי שקרה לפני מלחמת יום הכיפורים ולפני זו הנוכחית. הכהן משתף מאחורי הקלעים של המתיחות מול סוריה בשנת 1996, שנבעה ממידע שהביא איש המוסד יהודה גיל בדבר היערכות של חאפז אל־אסד למלחמה. לימים, גיל נידון לחמש שנות מאסר באשמת ריגול וגניבה בידי עובד ציבור.

"בעת הכוננות של 1996, הייתי סגן מפקד אוגדה 36", מציין הכהן. "בוגי (יעלון) בתור ראש אמ"ן הוציא התרעה אסטרטגית למלחמה, כאשר עמוס גלעד (ראש חטיבת המחקר באמ"ן דאז, דש"א) טען כי אין לכך בסיס. היה ויכוח גדול בצבא ובדרג המדיני, כשגם איציק מרדכי כשר הביטחון היה שקול. פיקוד צפון דרש להעלות עוד אוגדה לרמת הגולן, והרמטכ"ל אמנון ליפקין היה לצידנו".

סגן מפקד אוגדה 36 דאז החליט לנקוט יוזמה, ערב לפני שידע שהרמטכ"ל יגיע להערכת מצב בבסיס נפח. "הלכתי לדבר עם שני דרוזים במג'דל שמס, שהיו פעילים ידועים של 504. ישבתי איתם עד 12 בלילה, והם אמרו לי 'וואלה, אין לאסד סיבה לצאת למלחמה'. האנשים האלה נמצאים בקשר עם בני משפחותיהם בהר הדרוזים, בדרום מערב סוריה. לאחר הערכת המצב ליוויתי את הרמטכ"ל למסוק ושאלתי אותו אם מעניין אותו לשמוע מה אמרו, כי הוא הכיר אותם כראש אמ"ן. הוא אמר שכן, והבנתי שהמידע ממש עזר לו".

טלוויזיות נמצאות גם בבור של המטכ"ל

פיקוד העורף רחוק מלהיות החיל או החמ"ל היחיד שמחובר באופן קבוע לתקשורת בחוץ. דנגוט, שהיה בקריירה שלו גם ראש מטה פיקוד העורף, מספר כי טלוויזיות נמצאות גם בבור של המטכ"ל. "הטלוויזיות משלימות חלק מהידיעות שרואים או שומעים. ב־7 באוקטובר הייתה תקופת חגים והיו חופשות רבות, הייתה אווירת סוף עונה. העיתוי הוא מאוד מורכב".

דנגוט מסביר: "כשאתה מגיע לחג האחרון, נשאלת השאלה איך אתה לוקח אותו? סדרי כוננות, יציאות רגילות או לא? היה גם תגבור כוחות ביו"ש. כוננות חיל האוויר לא הייתה. אלו שאלות שלא עלו באותו רגע, ויכול להיות שהייתה תרבות קשה, כולל באוגדת עזה". הכהן משתף כי "כשאתה מתחיל להיות גנרל, בתור תת־אלוף, אתה צריך לדעת לסגל לעצמך משימות עדכון מעבר לרגילות. שיהיה לך את המישהו או מישהי שאומרת, 'אם לא שמת לב, אז ברדיו אמרו'. לעתים, סגורים חמש שעות בישיבות ובהערכות מצב, ומגלים דברים בדיעבד".

שלח מסכם כי שורש הבעיה אינו טמון במודיעין, אלא בארגון. "פעם היה מידע, אבל לקח לו זמן להגיע. היו עיתון פעם ביום, מהדורת חדשות בטלוויזיה פעם ביום. בעידן הנוכחי המידע הוא מיידי. וזו לא רק המהירות: הוא בחוץ, ומאינספור מקורות. יש אינספור ספקי מידע. כל אדם שמרים מצלמה בשדרות ומצלם מחבלי חמאס, הוא מקור מידע. המערכות צריכות לעשות ניתוב, ולהכניס את זה. זה שינוי תרבותי כי כל המהות שלהן, הייחודיות - הוא היותן ספקיות מידע".

עוד כתבות

עודד פורר, ישראל ביתנו / צילום: יוסי כהן

האם הממשלה הייתה צריכה לאשר את הצעת התקציב כבר לפני חודש?

ח"כ עודד פורר טוען כי הממשלה לא עומדת בלו"ז להעברת התקציב, והשעון אכן לא לטובתה ● המשרוקית של גלובס

איך תשפיע הורדת הריבית בארה''ב על שוקי המניות / צילום: Shutterstock, Pixels Hunter

"סיכון על": איך תשפיע הורדת הריבית בארה"ב על שוקי המניות

המשקיעים בוול סטריט מעכלים את הפחתת הריבית החדה, והחוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בעליות חדות ● בהפניקס בית השקעות מעריכים כי הנהנות העיקריות מהפחתת הריבית יהיו חברות קטנות (Small-cap) ומניות הערך ● במקביל, ביוליוס בר מזהירים כי התנודתיות בשווקים צפויה להישאר גבוהה

אדם נוימן / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

חברת הנדל"ן של אדם נוימן רוכשת שלושה מבנים בערב הסעודית

חברת הנדל"ן פלואו רכשה את שלושת המבנים בשיתוף עם משקיעים מקומיים, בסכום שלא פורסם לציבור ● הפרויקט כולל שלושה בנייני דירות שיכילו כ-920 יח"ד, כאשר פלואו תשמש הן כבעלים והן כחברת ניהול, בדומה למודל העסקי של החברה בארה"ב

גלולת ההרזיה של אפיטומי / צילום: אתר החברה

מניית תרופות ההרזיה זינקה ב-400% בתוך ימים. האם יש לה סיכוי מול ענקיות התחום?

אישור מה־FDA לגלולת ההרזיה של חברת אפיטומי, הפך אותה בן לילה ממניה בשפל לסנסציה בבורסה בתל אביב ● המשקיעים מקווים שהיא תיכנס בסערה לתחום תרופות ההרזיה הלוהט, אבל הדרך להצלחה עוד ארוכה וכרוכה בתחרות קשה מול חברות ענק ובאתגר שיווקי

הרגשת התקיעות. ''אנחנו נגיע למישור, ואז נצטרך להשתנות, ניתקע, ואז נצטרך לחלץ את עצמנו'' / אילוסטרציה: Shutterstock

הקריירה שלו נתקעה, והוא הפך לחוקר מוביל שיסייע לכם לצאת ממצבים כאלה

ד"ר אדם אלטר כמעט הפך לשמאי, ואז לעורך דין. אבל התקיעות שהרגיש בקריירה שלו הובילה אותו לבסוף להתמקד בפסיכולוגיה ובמיוחד במחקר של קבלת החלטות ● בספר שפרסם לאחרונה הוא מונה 100 דרכים לצאת מהתקיעות ● לפעמים צריך בכלל להסתכל אחורה ולא קדימה, הוא אומר בראיון לגלובס

מוטי בבצ'יק. מבוכה גדולה / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הכישלון בערד שכנע את הפוליטיקאי החזק בישראל שהוא חייב חסיד גור על ברז שיווקי הנדל"ן

ערד הפכה לראש החץ של חסידי גור, שמהווים למעלה משליש מתושביה ● הם קפצו על מכרז בזק בעיר, שהיה נראה תפור עבורם, עם הצעה זעומה, אך הפסידו והבינו שנרדמו בשמירה ● עכשיו הם רוצים שאיש משלהם ינהל את הגוף הכי חשוב בשוק הנדל"ן הישראלי

הסרט Wise Guy / צילום: HBO באדיבות yes דוקו

היוצר של "הסופרנוס" יושב על ספת הפסיכולוג ומספק זהב טהור

הדוקו לכבוד 25 שנה ל"הסופרנוס" חושף עוד טפח מהסדרה שהמעריצים מעולם לא הפסיקו לדבר עליה ולא התאוששו מהסוף שלה ● איתה התפוגג לו החלום האמריקאי ותפיסות על גבריות "של פעם"

ההקלות ליזמים נגמרו. איך יגיב שוק הדיור / איור: גיל ג'יבלי

בקרוב: היזמים לא יוכלו יותר לבקש דירות נוספות. איך השוק נערך?

הקלות שבס אפשרו במשך עשרות שנים ליזמים לקבל זכויות בנייה נוספות ללא צורך בשינוי התב"ע ● אלא שהחל מינואר 2025 ההקלות אמורות להסתיים באופן מוחלט - מה שעלול להכניס את השוק, שגם ככה נמצא במשבר, לסחרור נוסף ● גלובס יצא לבדוק כיצד מתכוננים היזמים לשינוי, מה תהיה ההשפעה הצפויה על מחירי הדיור, ומה השלכות המיסוי של המהלך

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בירידות; השבוע ירד מדד ת"א 35 ב-3%, הבנקים ב-3.5%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.2% ● השקל נחלש ב-0.5% ל-3.77 שקלים לדולר ● אפיטומי מדיקל ירדה ב-23% ● בארה"ב כלכלנים צופים תנודתיות גבוהה בשווקים לאחר הורדת ריבית הפד ● בסין נמשכת ההאטה הכלכלית, והתחזית השנתית צומצמה ● הריבית בבריטניה נותרה לא שינוי

רפי מוסרי ודניאל רודוסבסקי, מייסדי סלינה / צילום: ענבל מרמרי

מומחים מנתחים: מה יקרה למלונות שנטשה רשת סלינה ביום שאחרי הקריסה

החזון של סלינה לרשת אירוח עולמית שפונה לקהל הצעיר התרסק יחד איתה, והגורל של אתריה בישראל נותר לא ידוע ● מומחים מעריכים שחלק מהנכסים יהפכו לאכסניות לואו־קוסט לתיירות פנים, ושלמודל התפעולי של חכירה מיזמי נדל"ן אין עוד עתיד

אסרה נומאני / צילום: תמונה פרטית

המוסלמית שלמדה מקרוב את הברית המסוכנת של האסלאמיסטים והשמאל הרדיקלי: "זה עוד יתפוצץ"

היא גדלה בבית מוסלמי שמרני וסיקרה את פקיסטן עבור הוול סטריט ג'ורנל. אבל רק כשחברה הטוב, העיתונאי דניאל פרל, הוצא להורג, היא התחילה לחקור לעומקו את האיום האסלאמיסטי ● אסרה נומאני ספגה מאז בעצמה איומים על חייה, לאחר שגוללה בספרה את החיבור בין האסלאם הקיצוני לשמאל הרדיקלי: "לפי ההיגיון שלהם, אם ישראל היא המדכאת, חמאס חייב להיות המדוכא"

היועמ''שית גלי בהרב-מיארה / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

היועמ"שית אישרה לנתניהו ייצוג נפרד בעתירות להקמת ועדת חקירה ממלכתית

היועצת המשפטית לממשלה כתבה לנתניהו, כי ועדה ממלכתית היא הכלי הייעודי והייחודי ההולם לחקר ה-7 באוקטובר ● במקביל הודיעה היועמ"שית לבג"ץ כי היא מתנגדת לבקשת בן גביר לייצוג נפרד בעתירה נגד קידום רפ"ק מאיר סויסה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; נייקי זינקה ב-6%, מובילאיי נפלה ב-7%, פדקס ב-15%

וול סטריט ג'ורנל: קוואלקום פנתה לאינטל לגבי האפשרות לרכוש אותה ● למרות הורדת הריבית החדה בארה"ב, חברת הפד באומן ביקשה הורדה קטנה יותר, "המאבק באינפלציה לא הסתיים" ● מנכ"ל נייקי יפרוש מתפקידו לאחר כחמש שנים לא מוצלחות ● מאז השיא, חלקו של טראמפ בטראמפ מדיה הצטמק ב-6 מיליארד דולר ● מחיר הזהב זינק היום לשיא כל הזמנים

מערכת הלייזר OW5-A50 / צילום: CHINA DEFENCE

לסין יש מערכת יירוט חדשה בלייזר, והיא רוצה למכור אותה במזרח התיכון

רוסיה משקיעה סכומים חסרי־תקדים של עשרות מיליארדי דולרים במלחמה נגד אוקראינה ● ארמניה במסע רכש של טילים ורכיבים למטוסים מהודו ● סין רוצה למכור את מערכת נשק הלייזר שלה ברחבי העולם ● וגם: הצוללת הנורבגית הבלתי־מאוישת שהשלימה בחינה פורצת דרך ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

תקיפת צה''ל בלבנון / צילום: ap, HUSSEIN MALLA

אחרי המטח למטולה: דיווחים על עשרות תקיפות בלבנון

7 נפילות במטולה: בתים ניזוקו, דיווח על פגיעה ישירה בתחנת מד"א • רס"ן במיל' נאיל פוארסה וסמל תומר קרן נפלו בלחימה בצפון • גלנט: רצף הפעולות שלנו יימשך • מפקד משמרות המהפכה: תגובת "הציר" לישראל תהיה קשה • נסראללה בנאום: "ישראל חצתה את כל הקווים האדומים והתנהלה באופן לא מוסרי. האם זו הכרזת מלחמה?" • כוחות צה"ל פעלו בג'נין וניהלו חילופי אש עם מחבלים • במקביל לנאום נסראללה: צה"ל תקף בשמי ביירות ● עדכונים בולטים

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילומים: AP, Shutterstock עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הטיעונים מאחורי ההחלטה המפתיעה ולאן הולכים מכאן? 5 הערות על הורדת הריבית הדרמטית בארה"ב

הבנק המרכזי האמריקאי בחר להוריד את הריבית בחדות לרמה של 5% ושלח מסר ברור: הדאגה עוברת מהאינפלציה לשוק התעסוקה ● היו"ר פאוול הסביר מדוע נקט בצעד החריג וניסה להפיג את החששות מההאטה ● האם המאבק בהעלאת המחירים מאחורינו, ומה צפוי בשתי הפגישות שנותרו לפד עד סוף השנה?

בני שטיינמץ / צילום: Reuters, Denis Balibouse

פרשת בני שטיינמץ בשוויץ: מבקש לפסול את העד המרכזי בתביעה

שטיינמץ הורשע בשוויץ בפרשיית שוחד עובדי ציבור זרים בגינאה ונדון לשנה וחצי מאסר, לאחר שעונשו הופחת מחמש שנים ● בעת שהוא ממתין להכרעה בערעור לבית המשפט הפדרלי בז'נבה - הוא טוען כי גילה שעד המדינה הישראלי, ששימש כעד מפתח במשפט, קיבל טובת הנאה מהרשויות בשוויץ - בניגוד לחוק שם. לכן, הוא מבקש לפסול את עדותו

קבוצת NSO / צילום: Shutterstock

הסיבה המפתיעה בגללה אפל משכה את התביעה נגד NSO

אפל הגישה לפני כשלוש שנים תביעה בסן פרנסיסקו נגד חברת הסייבר ההתקפי הישראלית NSO, שהפכה לסמל למאבק בתוכנות הפריצה והמעקב לטלפונים סלולריים ● השבוע החליטה ענקית הטכנולוגיה למשוך את התביעה ● למה? בין היתר, כי גורמי ממשל ישראליים החרימו מסמכים מ-NSO וביקשו שהמידע הרגיש לא יגיע לידיים אמריקאיות

אתר בנייה / צילום: Shutterstock

משבר הדיור מעמיק: התחלות הבנייה ברבעון השני צנחו לשפל של ארבע שנים

ברבעון השני החלה בנייתן של כ־12,900 דירות בלבד • נתוני הלמ"ס מציגים ירידה של כ־24% בהיקפי גמר הבנייה • מספר הדירות בבנייה פעילה נותר גם הוא גבוה, על אף שירד ביחס לפרסום הקודם

יותר ממחצית האוכלוסייה מדווחת כי התפקוד בעבודה נפגע בעקבות המלחמה / צילום: Shutterstock

כך השפיעה המלחמה על תפקוד הישראלים בעבודה

יותר ממחצית האוכלוסייה מדווחת כי התפקוד בעבודה נפגע בעקבות אירועי השנה החולפת ● כ־5,000 איש צפויים להשתתף במרוץ השנתי של מועדון "חבר", שייצא ביום שישי הבא (27.9) מהספורטק בת"א ● ארגון בני ברית ועמותת האמנים מציגים את התערוכה של הציירת פני בלאושטיין באולם בני ברית ברחובות ● גוגל פותחת מחזור חדש באקסלרטור ה-AI האירופי שלה, שבו יקחו חלק 15 סטארט-אפים, מהם שלושה ישראלים ● אירועים ומינויים