גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה מעורבת בוול סטריט; נייקי זינקה ב-6%, מובילאיי נפלה ב-7%, פדקס ב-15%

וול סטריט ג'ורנל: קוואלקום פנתה לאינטל לגבי האפשרות לרכוש אותה ● למרות הורדת הריבית החדה בארה"ב, חברת הפד באומן ביקשה הורדה קטנה יותר, "המאבק באינפלציה לא הסתיים" ● מנכ"ל נייקי יפרוש מתפקידו לאחר כחמש שנים לא מוצלחות ● מאז השיא, חלקו של טראמפ בטראמפ מדיה הצטמק ב-6 מיליארד דולר ● מחיר הזהב זינק היום לשיא כל הזמנים

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock
 

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל הלילה במגמה מעורבת כשנסד"ק השיל 0.3%, דאו ג'ונס עלה ב-0.1% ו-S&P 500 ירד ב-0.2%. 

בסך הכל השבוע הזה היה חיובי, S&P 500 עלה בסיכומו ב-1.5% ורשם שבוע חמישי של עלייה בששת השבועות האחרונים כדי לסכם עלייה של 19% מתחילת השנה. דאו ג'ונס ונאסד"ק עלו השבוע ב-1.6% וב-1.5% בהתאמה. 

בוול סטריט ג'ורנל פורסם לפני דקות אחדות שלפי אנשים שמעורים בדברים, קוואלקום  ניסתה בימים האחרונים לרכוש את אינטל   זו לא פעם ראשונה שהשתיים מדברות: דיווחים על שיחות בין השתיים פורסמו גם בשבועות האחרונים והזכירו משא ומתן לא מחייב שלא הבשיל לדבר. יש הגיון רב במיזוג בין זרוע הפיתוח של אינטל לבין קוואלקום - חברה שאיננה מייצרת שבבים. 

22:13

לאחר השיאים שנקבעו אתמול, המדדים נסוגים מעט היום, נאסד"ק יורד ב-0.3%, דאו ג'ונס יורד ב-0.1% ו-S&P 500 יורד ב-0.3%. 

בשוק החוב בארה"ב מגמה מעורבת - תשואת איגרת החוב לעשר שנים עולה ב-2 נקודות בסיס ל-3.72% ותשואת האיגרת לשנתיים יורדת ב-3 נקודות בסיס ל-3.57%. 

מחירי הנפט יחסית יציבים היום, 71 דולר לחבית נפט אמריקאי ו-74.5 לחבית נפט סוג ברנט. 

הזהב עולה היום ב-2.8% נוספים ונסחר בשיא של 2,646 דולר לאונקיה ומשלים עלייה של 28% מתחילת השנה. 

21:21

מובילאיי  יורדת היום בחדות אחרי שאתמול קפצה ב-15% בעקבות ההודעה של אינטל על כוונתה שלא למכור את חלקה בחברה כחלק ממהלכי ההתייעלות שלה

בשבועות האחרונים פורסמו דיווחים לקראת ישיבת דירקטוריון מכריעה בעניין הקיצוצים באינטל, על כך שבכוונתה של ענקית השבבים לממש מניות בחברות-הבנות בהן היא מחזיקה, מובילאיי ואלטרה.

הדיווח שפורסם לפני יותר משבוע לפיו אינטל תמכור "נתח משמעותי" ממניותיה במובילאיי הוביל לירידות חזקות במניית חברת מוצרי הרכב הישראלית, שהשילה מאז תחילת החודש כ-15% משוויה.

21:02

יומיים לאחר ההחלטה הדרמתית של הפדרל ריזרב להוריד את הריבית בשיעור חד של 0.5%, מתברר שלא היתה הסכמה מלאה בין חברי הפד על המהלך.

אחד מהם, כריסטופר וולר, תמך בהורדת ריבית חדה מהחשש שהאינפלציה בדרכה לרדת אפילו מתחת ליעד של הפד, 2%. וולר אמר כי נתוני האינפלציה שהתקבלו במהלך הימים שקדמו להחלטה הובילו להערכות שהמדד המועדף על ידי הפד, מדד ה-PCE, עשוי להיות נמוך מהצפי. 

לעומתו, חברת הפד, מישל באומן, הבהירה ביום שישי מדוע היא הצביעה נגד הורדת הריבית של 50 נקודות בסיס. "העדפתי מהלך ראשון קטן יותר. אני רואה סיכון בפעולה המרסנת שיכולה להתפרש כהכרזה מוקדמת מידי של ניצחון על אינפלציה. גישה כזו עלולה להגביר ביקושים. אני מאמין שמעבר בקצב מדוד לעבר מדיניות ניטרלית יותר תבטיח התקדמות נוספת בהחזרת האינפלציה ליעד של 2%. אני מכבדת את העובדה שעמיתי העדיפו הפחתה גדולה יותר".

19:46

לאחר היום הסוער אתמול בוול סטריט, היום מסחר רגוע הרבה יותר והמדדים נסחרים במגמה מעורבת. נאסד"ק יורד ב-0.2%, עולה ב-0.1% ו-S&P 500 יורד ב-0.1%. 

זה כבר חמישה ימים רצופים שמניית טראמפ מדיה  יורדת ועתה היא ברמה הנמוכה ביותר מאז שהחברה יצאה להנפקה באמצעות מיזוג ספאק במרץ השנה. היום תמה תקופת האיסור על על דונלד טראמפ וכמה משקיעים אחרים למכור מניות בחברת המדיה החברתית. 

המועמד הרפובליקני לנשיאות אמר לאחרונה שהוא לא מתכוון למכור. הוא מחזיק בכמעט 60% ממניות החברה שהיא חברת האם של הפלטפורמה Truth Social. החברה שווה כיום כ-2.8 מיליארד דולר כך שהונו של טראמפ  בחברה נאמד ב-1.6 מיליארד דולר. המניה כבר ירדה בכ-75% ממחיר הסגירה שלה ב-26 במרץ, יום המסחר הראשון לאחר סגירת עסקת SPAC, לפי נתוני השוק של דאו ג'ונס, מכאן שהונו של טראמפ הצטמק ב-6 מיליארד דולר. 

18:43

לאחר השיאים שנקבעו אתמול בוול סטריט בעקבות הורדת הריבית החדה ביום רביעי, היום מתנהל המסחר בירידות - נאסד"ק יורד ב-0.5%, דאו ג'ונס ב-0.2% ו-S&P 500 ב-0.4%. 

מניית יצרנית השבבים ההולנדית ASML  יורדת היום לאחר שמורגן סטנלי הנמיך את הצפי לרווחי החברה. קדמו לו גם הבנקים דויטשה בנק ו-UBS שהורידו לאחרונה את ההערכות שלהם מתוך חשש להמשך הצמיחה בשוק השבבים והתחרות הגוברת מצד אינטל והיצרניות הסיניות.

המסחר באירופה ננעל הערב בירידות די חדות, המדדים דאקס וקאק השילו 1.4%, פוטסי 1.2%. 

17:53

קונסטליישן אנרג'י  מזנקת במעל 10% לאחר שהודיעה שהיא מפעילה מחדש את המפעל הגרעיני Three Mile Island באמצעותו תמכור חשמל למיקרוסופט  בהיקף של 830 מגה-וואט מהתחנה הגרעינית במטרה לספק אנרגיה למרכזי הנתונים הרבים של החברה. 

החברה מצפה שהכור שליד מידלטאון, פנסילבניה, יחזור לפעולה בשנת 2028, בכפוף לאישור הוועדה לרגולציה גרעינית. החברה גם מתכננת להגיש בקשה להארכת פעילות המפעל עד ל-2054 לפחות.

תחנות גרעיניות ייצרו כ-18.6% מסך החשמל בארה"ב בשנה שעברה, לפי נתוני מינהל המידע לאנרגיה. הסכמי אספקת החשמל למרכזי נתונים צומחים לאחרונה ועסקה דומה בין  Talen Energy לאמזון שנחתמה מוקדם יותר השנה ספגה ביקורת ממספר חברות חשמל בטענה שהיא עלולה להגדיל את העלויות ללקוחות או לפגוע באמינות הרשת.

17:10

המסחר בוול סטריט מתנהל כעת בירידות קלות. נאסד"ק' דאו ג'ונס ו-S&P 500 יורדים בכ-0.3%. 

פדקס יורדת בחדות לאחר שדיווחה על הכנסות ורווח נמוכים בהרבה מהצפי ברבעון הפיסקאלי הראשון. בחברה מדווחים על ביקוש חלש מהצפוי בעיקר בשוק המשלוחי המקומי בארה"ב, גרר את תוצאותיה. הרווח המתואם של החברה היה 3.6 דולר למניה לעומת 4.6 ברבעון המקביל אשתקד. החברה גם הורידה את התחזיות לשנה כולה. ההכנסות ירדו ב-0.5% ל-21.6 מיליארד דולר, מעט מתחת להערכת האנליסטים הממוצעת.

התוצאות של פדקס מכבידות על מניית UPS , שיורדת מעל 3%.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח אחר הצהריים בירידות קלות. נאסד"ק' דאו ג'ונס ו-S&P 500 יורדים בכ-0.1%. 

היום בנעילה צפוי להיערך עדכון מדדי S&P השונים. דל , ארי אינדמניטי  ופלנטיר טכנולוג'יס  יכנסו למדד הדגל על חשבון אמריקן איירליינס , אטסי  וביו-ראד לבורטוריס . העדכון ייכנס לתוקף ביום המסחר הבא.

15:44

לאחר הזינוק אתמול בוול סטריט ושבירת השיאים, החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים כעת על ירידות קטנות של -0.1%. 

ג'ון דונהו, מנכ"ל נייקי  יפרוש מתפקידו בחודש הבא לאחר כמעט חמש שנים לא מוצלחות במשרה שהיתה רצופה בכשלונות שגרמו לענקית נעלי הספורט לאבד גובה מול המתחרים. אליוט היל, שבשנת 2020 פרש מתפקיד נשיא השיווק של החברה, ירש את דונהו כנשיא ומנכ"ל החל מה-14 באוקטובר, כך מסרה נייקי אתמול. דונהו גם יפרוש מהדירקטוריון. המניה מזנקת ב-8% בטרום מסחר לאחר ירידה של כרבע משוויה מתחילת השנה. 

דונהו הגיע לנייקי בתחילת 2020, בעוד מגפת הקורונה שינתה את הרגלי הקניות, הוא יצא לשנות את הדרך שבה החברה מכרה נעליים. נייקי ניתקה קשרים עם שותפים קמעונאיים ותיקים כמו Foot Locker, DSW ומייסי'ס וניסתה למכור ישירות לצרכנים. 

ההתמקדות של נייקי בהגברת המכירות המקוונות הובילה לשינויים מבנים רבים שגררו את זעמם של עובדים רבים, שהרגישו שהמהלכים של החברה שוחקים את תרבות החדשנות שהבדילה אותה מהמתחרים. "הייתי אומר שעשינו כמה דברים נכונים וחלק לא נכונים", אמר דונהו בראיון באביב. 

בעוד הצמיחה של נייקי נעצרה, מתחריה כמו און והוקה צברו נתח שוק בקטגוריית הריצה, שנחשבה זמן רב למוצר הליבה של החברה. המניות נפלו, והלחץ  על דונהו גבר. באפריל אמר דונהו  לוול סטריט ג'ורנל שנייקי תוכל לעבור את המצוקה שהיא מתמודדת איתה. "נייקי היא למעשה במיטבה, כמו קבוצת ספורט מצוינת, כשהגב שלנו צמוד לקיר", אמר.

ביוני דיווחה נייקי על ירידה במכירות וקיצצה את תחזית ההכנסות שלה. המכירות צמחו ב-1% במשך השנה כולה - התוצאות הגרועות ביותר של החברה זה יותר משני עשורים, למעט השנה הראשונה של המגיפה והמשבר הפיננסי של 2008-09.

דונהו אמר ביוני שנייקי מצפה שהצמיחה שלה תהיה מאותגרת בזמן שהיא תצמצם את מספר המהדורות וניסתה לבנות מחדש את החוזק של שלושת הזכיונות המרכזיים שלה: אייר פורס 1, דאנק ואייר ג'ורדן. בכירים אמרו אז כי שנת הכספים הנוכחית תהיה שנת מעבר עבור החברה כשהם מתקדמים עם תוכנית הקאמבק שלהם.

דונהו צפוי לשמש כיועץ לחברה לתקופת מעבר עד 31 בינואר 2025. 

בהצהרה ביום חמישי, נייט הודה לדונהו על המנהיגות והמחויבות שלו לנייקי וברך את מחליפו. "אני מתרגש יותר לקבל את אליוט בחזרה לצוות", אמר נייט. "יש לנו הרבה עבודה לעשות אבל אני מצפה לראות את נייקי חוזרת לקצב שלה".

"הדירקטוריון הגיע למסקנה שברור שהמומחיות הגלובלית, סגנון המנהיגות וההבנה העמוקה של אליוט לגבי התעשייה והשותפים שלנו, יחד עם התשוקה שלו לספורט, למותגים, למוצרים שלנו, לצרכנים, לספורטאים ולעובדים שלנו, הופכים אותו לאדם הנכון להוביל את החברה אל השלב הבא של הצמיחה", אמר היו"ר מארק פרקר.

15:27

מניית מרצדס-בנץ גרופ  יורדת כעת ביותר מ-8% לאחרשחתכה את התחזיות שלה. בחברה מסבירים את הערת הרווח בביקוש האיטי בסין ובמלחמת הסחר שמכבידים על המגזר. לפי החברה היא צופה  שהרווח  לפני ריבית ומסים (EBIT) יהיה "נמוך משמעותית" מהשנה הקודמת.  האזהרה של מרצדס גוררת גם מניות רכב נוספות כגון וולוו A  וסטלנטיס 

13:50

מגמה שלילית בבורסות אירופה: מדד הדאקס יורד בכ-0.7%, הפוטסי נסוג בכ-0.4% והקאק מאבד מערכו כ-0.6%.

האג"ח הממשלתיות של ארה"ב נסחרות במגמה מעורבת: האג"ח לעשר שנים עולות בכ-2 נקודות בסיס, עם תשואה העומדת על רמה של כ-3.73%; מנגד, האג"ח לשנתיים יורדות בכ-2 נקודות בסיס, עם תשואה העומדת על רמה של כ-3.6%.

בשוק הפורקס העולמי, הדולר מוסיף להתחזק מול הין היפני בכ-1.1%, ושוויו עומד כעת על כ-144.2 ין.

12:15

המגמה השלילית באירופה נמשכת: מדד הדאקס יורד בכ-0.9%, הפוטסי נסוג בכ-0.8% והקאק מאבד כ-0.9%.

מניות הרכב איבדו מערכן כ-3.6%, כאשר את הירידות הובילה מרצדס , לאחר שהורידה את תחזיותיה לשנת 2024 בשל היחלשות בביקוש מסין. יצרניות הרכב וולבו  וסטלנטיס  גם ירדו בכ-4.4% ובכ-3%, בהתאמה.

מניות של בית האופנה הבריטי ברברי  גם ירדו בכ-3.6%, לאחר שבנק ההשקעות ג'פריז הוריד את דירוג המניה ל-underperform מ-hold והנמיך את יעד המחיר שלה. מהלך זה קורה על רקע כך שהחברה הוסרה רשמית ממדד הפוטסי ביום שישי האחרון, בשל הידרדרות במחיר המניה שלה.

11:00

מגמה שלילית באירופה: מדד הדאקס יורד ב-0.8%, הפוטסי נסוג בכ-0.5% והקאק יואד בכ-0.6%.

בשוק הפורקס העולמי, הדולר מתחזק מול הין היפני בכ-0.7%, ושוויו עומד כעת על כ-143.6 ין.

10:20

פתיחה שלילית באירופה: מדד הדאקס יורד בכ-0.7%, הפוטסי נסוג בכ-0.6% והקאק רושם ירידה של כ-0.4%.

נעילה חיובית באסיה: הניקיי עלה בכ-1.7%, בורסת שנחאי עלתה בכ-0.2%, ההאנג סנג זינק בכ-1.2% והקוספי התקדם בכ-0.5%.

8:30

אסיה

בורסות באסיה נסחרות במגמה חיובית: מדד הניקיי מטפס בכ-1.8%, ההאנג סנג רושם עלייה של כ-1.1% והקוספי מתקדם בכ-0.7%. לעומת זאת, בורסת שנחאי רושמת ירידה של כ-0.4%.

הבנק המרכזי ביפן הותיר את הריבית במדינה על כנה, ברמה של 0.25%. כמו כן, מדד המחירים לצרכן שפורסם עמד על 2.8% באוגוסט, בהתאם לציפיות האנליסטים.

כמו כן, בניגוד לציפיות, סין הותירה את רמות ריבית הפריים על הלוואות של הבנק המרכזי במדינה על כנן. ריבית הפריים בהלוואה לשנה נותרה על רמה של 3.35%, כאשר ריבית הפריים בהלוואה לחמש שנים נותרה על רמה של 3.85%.

וול סטריט

המסחר בוול סטריט ננעל אמש (ה') בעליות חדות, זאת לאחר שהבנק הפדרלי הוריד השבוע את הריבית בארה"ב בפעם הראשונה מזה יותר מארבע שנים. נאסד"ק זינק ב-2.5%, דאו ג’ונס ב-1.3% ונסחר בשיא של 42,000 נקודות ו-S&P 500 עלה ב-1.7%, ונסחר לראשונה במעל 5,700 נקודות. את העליות הובילו בעיקר מניות הטכנולוגיה, ביניהן מניות השבבים, בעיקר אנבידיה  ו-AMD , בנוסף לענקיות טכנולוגיה אחרות כמו טסלה , מטא  וגוגל .  

המסחר בחוזים העתידיים על מדדי בורסות ארה"ב מתנהל בירידות שערים קלות.

שוק החוב האמריקאי

האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרות בירידות שערים: האג"ח לעשר שנים יורדות בכ-3 נקודות בסיס, עם תשואה ברמה של 3.71%; האג"ח לשנתיים יורדות גם הן בכ-3 נקודות בסיס, עם תשואה ברמה של 3.57%.

שוק הפורקס העולמי

האירו ובליש"ט נסחרים מול הדולר ביציבות. הדולר נחלש מול הין היפני בכ-0.2% ושוויו עומד כעת על כ-142.3 ין.

שוק הקריפטו

בשוק הקריפטו נרשמות עליות שערים. הביטקוין קופץ ב-3% ומחירו עומד כעת על כ-63,850 דולר; האת'ריום מזנק בכ-5.5% ומחירו עומד כעת על כ-2,550 דולר.

שוק הסחורות

מחירי הנפט יורדים קלות. נפט מסוג אמריקאי יורד בכ-0.3% ומחיר חבית עומד על כ-71 דולר; נפט מסוג ברנט יורד בשיעור דומה ומחיר חבית עומד על כ-74.7 דולר.

מחיר הזהב עולה קלות ועומד כעת על כ-2,593 דולר לאונקיה.

מאקרו

הבנק המרכזי ביפן הותיר את הריבית במדינה על כנה, ברמה של 0.25%. כמו כן, מדד המחירים לצרכן שפורסם עמד על 2.8% באוגוסט, בהתאם לציפיות האנליסטים.

בניגוד לציפיות, סין הותירה את רמות ריבית הפריים על הלוואות של הבנק המרכזי במדינה על כנן. ריבית הפריים בהלוואה לשנה נותרה על רמה של 3.35%, כאשר ריבית הפריים בהלוואה לחמש שנים נותרה על רמה של 3.85%.

עוד כתבות

קבוצת NSO / צילום: Shutterstock

הסיבה המפתיעה בגללה אפל משכה את התביעה נגד NSO

אפל הגישה לפני כשלוש שנים תביעה בסן פרנסיסקו נגד חברת הסייבר ההתקפי הישראלית NSO, שהפכה לסמל למאבק בתוכנות הפריצה והמעקב לטלפונים סלולריים ● השבוע החליטה ענקית הטכנולוגיה למשוך את התביעה ● למה? בין היתר, כי גורמי ממשל ישראליים החרימו מסמכים מ-NSO וביקשו שהמידע הרגיש לא יגיע לידיים אמריקאיות

הסרט Wise Guy / צילום: HBO באדיבות yes דוקו

היוצר של "הסופרנוס" יושב על ספת הפסיכולוג ומספק זהב טהור

הדוקו לכבוד 25 שנה ל"הסופרנוס" חושף עוד טפח מהסדרה שהמעריצים מעולם לא הפסיקו לדבר עליה ולא התאוששו מהסוף שלה ● איתה התפוגג לו החלום האמריקאי ותפיסות על גבריות "של פעם"

פרופ' אמנון שעשוע / צילום: Nasdaq, Inc

אינטל אישרה שלא תמכור את השליטה, ומניית מובילאיי מזנקת במסחר

מניית מובילאיי מטפסת לאחר שאינטל הבהירה סופית כי אין בכוונתה למכור את השליטה בה ● הדיווח שפורסם לפני יותר משבוע לפיו אינטל תמכור "נתח משמעותי" ממניותיה במובילאיי הוביל לירידות חזקות במניית חברת מוצרי הרכב הישראלית, שהשילה מתחילת החודש כ-15% משוויה

תקיפת צה''ל בלבנון / צילום: ap, HUSSEIN MALLA

אחרי המטח למטולה: דיווחים על עשרות תקיפות בלבנון

7 נפילות במטולה: בתים ניזוקו, דיווח על פגיעה ישירה בתחנת מד"א • רס"ן במיל' נאיל פוארסה וסמל תומר קרן נפלו בלחימה בצפון • גלנט: רצף הפעולות שלנו יימשך • מפקד משמרות המהפכה: תגובת "הציר" לישראל תהיה קשה • נסראללה בנאום: "ישראל חצתה את כל הקווים האדומים והתנהלה באופן לא מוסרי. האם זו הכרזת מלחמה?" • כוחות צה"ל פעלו בג'נין וניהלו חילופי אש עם מחבלים • במקביל לנאום נסראללה: צה"ל תקף בשמי ביירות ● עדכונים בולטים

עוד מכה על נוטלי המשכנאות / איור: גיל ג'יבלי

לא רק הריבית הגבוהה: המכות שנוחתות על נוטלי המשכנתאות בזו אחר זו

הריבית בישראל, בניגוד לעולם, אינה צפויה לרדת בקרוב ● כשמוסיפים לכך את האינפלציה שמרימה ראש ואת פרמיית הסיכון באג"ח הממשלתיות, מקבלים נוסחה שמייקרת את ההחזר החודשי במאות שקלים ● החדשות הרעות: זה לא צפוי להשתפר בקרוב

רחפן סיני. האם יש סיכון בשימוש בו? / צילום: ap, Shizuo Kambayashi

"לישראל אין עצמאות ייצור של רכיבים": התלות שעלולה להפוך לסכנה

ארגון חיזבאללה רכש ביפרים מחברה מוכרת, ובפועל קיבל מטעני חבלה ● בקרב מומחים בארץ יש מי שחושש מהשימוש הרחב באמצעים טכנולוגיים לא מאובטחים, בין אם מדובר ברחפנים, אמצעי תקשורת או קורקינטים שמשדרים לסין

בניין אינטל / צילום: Shutterstock

ישראל החליטה לבדוק כמה היא תלויה באינטל ואז גנזה את הדוח

לפני חמש שנים החלו באוצר לחקור את ההשלכות של סיטואציה שנראתה אז היפותטית למדי, בה אינטל תקפיא את השקעותיה בישראל ● אותו מחקר אמנם נגנז, אך התרחיש קרוב היום מתמיד, כשחברת השבבים מצויה במשבר ועשויה לחזור בה מתוכנית הפיתוח למפעל החדש בקרית גת ● כעת, הבכירים שגיבשו במהלך השנים את מדיניות המענקים וההטבות מודים בצורך בשינוי, ומחשבים את הסיכונים: "השוק הישראלי ייפגע"

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

וול סטריט ננעלה בעליות חדות; דאו ג'ונס ו-S&P 500 בשיא כל הזמנים

נאסד"ק עלה ב-2.5% ● אינטל הודיעה שלא תמכור את מניותיה במובילאיי שזינקה ב-15% ● מטבעות ומניות הקריפטו זינקו ● בניגוד לציפיות, מניות הבנקים עלו ● יממה לפני שטראמפ יכול למכור את מניותיו בטראמפ מדיה, המניה בשפל ● ישראליות בוול סטריט: קמטק, נובה,מאנדיי וצים זינקו

תקלה מסתורית בוואטסאפ תקפה מספר רב של משתמשי אייפון בארץ / צילום: Shutterstock, Wachiwit

תקלה בוואטסאפ: האפליקציה קורסת למשתמשי אייפון

באג מסתורי גורם לכך שאפליקציית וואטסאפ באייפון קורסת בכל הפעלה ואינה נטענת ● לא ברור מה גרם לתקלה והאם יש קשר לעדכון שיצא השבוע למערכת ההפעלה של האייפון, ה-iOS 18 ● מניטור האתר downdetector, עולה כי התקלה מתרחשת בעיקר בישראל

פסטיבל נובה לאחר הטבח / צילום: ap, Erik Marmor

איך יכול להיות שבבור של חיל האוויר לא ידעו מה קורה ב-7 באוקטובר?

התחקיר שלפיו מפקד חיל האוויר גילה על מסיבת הנובה רק 10 שעות לאחר המתקפה, חשף תרבות ארגונית קלוקלת ● מכשירים שניתן לצותת להם אסורים בדיונים הכי אקוטיים לביטחון המדינה, אבל זה לא אומר שאי אפשר לקבל מודיעין גלוי ● איך קרה שהמידע מלמטה לא זורם, ואזרחים עם פייסבוק יודעים יותר מאשר בכירי המפקדים, ומה אפשר לעשות להבא

זירת פיצוץ בחנות טלפונים בלבנון / צילום: Reuters, Hassan Hankir

בנורבגיה מופתעים לגלות שהקשר לזימוניות המתפוצצות של חיזבאללה עובר באוסלו

המשטרה הנורבגית חוקרת את מעורבות של חברה בשם "נורטה גלובל" בגל פיצוצי הזימוניות בקרב חברי חיזבאללה השבוע ● הבעלים והמנהל של החברה הוא אזרח נורבגי בשם רינזן הוז, שלפי מסמכיה מתגורר באוסלו ● במדינה הופתעו לגלות על הקשר האפשרי, והפרשה תופסת את הכותרות הראשיות

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

דיווח: קוואלקום הביעה עניין ברכישת אינטל

בוול סטריט ג'ורנל דווח שמדובר בעסקת ענק שבאה בזמן קשה ליצרנית השבבים ● החברות כבר שוחחו על האפשרות בעבר אך השיחות לא התקדמו ● "הרכישה יכולה לתת לקוואלקום דריסת רגל בשוק המחשבים", אומר אוראל לוי, מנהל השקעות במור קרנות נאמנות

מטוס של חברת אייר פראנס בנמל התעופה שארל דה גול שבצרפת / צילום: Shutterstock, Ilona Ignatova

חברת התעופה אייר פראנס תחדש את הטיסות לישראל החל ממחר

חברת התעופה אייר פראנס תחדש את הטיסות לישראל החל ממחר ● דלתא איירליינס הקפיאה את פעילותה בישראל עד סוף 2024 ● לופטהנזה מבטלת את הטיסות לישראל עד ה-24 בספטמבר ● אילו עוד חברות כבר הודיעו על ביטולים בעקבות ההסלמה הביטחונית?

אזור הפגיעה בביירות שצה''ל תקף, בניסיון החיסול של אברהים עקיל / צילום: Associated Press, Bilal Hussein

צה"ל מאשר: אברהים עקיל חוסל ביחד עם שרשרת הפיקוד של כוח רדואן

התקיפה הממוקדת של צה"ל: 9 הרוגים ו-59 פצועים, בהם 8 במצב קשה ● דיווח בעזה: 13 נהרגו בתקיפה ישראלית של שני מבנים ברפיח ● דיווח בערוץ הסעודי אל-חדת': ההרוג בתקיפה בדמשק - "דמות בכירה" בגדודי חיזבאללה עיראק • ההנחיה לתושבי הצפון להישאר סמוך למרחבים מוגנים - הוסרה • חיל האוויר תקף עשרות מטרות בלבנון: כ-1,000 קני שיגור הושמדו • עדכונים בולטים

שטרות של 200 שקל / צילום: Shutterstock

שבועיים לאחר הפרסום בגלובס: רה"מ הנחה לבחון ביטול שטרות 200 שקל

לפי גורמים המעורים בנושא, ישנה תמיכה נרחבת של גורמי המקצוע במהלך, שעשוי לסייע למלחמה בהון השחור ולגביית מסים נוספת של מעל 20 מיליארד שקל בשנה ● לצד תמיכת גורמי המקצוע, ישנה גם ביקורת - בין היתר, סביב האפשרות של פגיעה בפרטיות שהכסף המזומן מאפשר

רמי לוי / צילום: יונתן בלום

רמי לוי רוצה להגיע לרמת אביב והרצליה, ממנה יורשת וזועם על משבר העגבניות

רמי לוי סימן מזמן את בתו יפית כיורשת הפוטנציאלית של אימפריית הקמעונאות, אבל בשבוע שעבר זה הפך לרשמי כשהודיע על מינויה למנכ"לית משותפת ● הוא מצדו לא מתכוון להתנצל על זה: "משפחה מחזקת את העסק" ● יחד הם מתכוונים להגדיל את הרשת, אחרי שנה לא פשוטה שכללה גם ירידות ברווחים ● בראיון הוא זועם על מחירי העגבניות ובטוח שמשרדי החקלאות והאוצר פוגעים בצרכנים

היועמ''שית גלי בהרב-מיארה / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

היועמ"שית אישרה לנתניהו ייצוג נפרד בעתירות להקמת ועדת חקירה ממלכתית

היועצת המשפטית לממשלה כתבה לנתניהו, כי ועדה ממלכתית היא הכלי הייעודי והייחודי ההולם לחקר ה-7 באוקטובר ● במקביל הודיעה היועמ"שית לבג"ץ כי היא מתנגדת לבקשת בן גביר לייצוג נפרד בעתירה נגד קידום רפ"ק מאיר סויסה

מערכת הלייזר OW5-A50 / צילום: CHINA DEFENCE

לסין יש מערכת יירוט חדשה בלייזר, והיא רוצה למכור אותה במזרח התיכון

רוסיה משקיעה סכומים חסרי־תקדים של עשרות מיליארדי דולרים במלחמה נגד אוקראינה ● ארמניה במסע רכש של טילים ורכיבים למטוסים מהודו ● סין רוצה למכור את מערכת נשק הלייזר שלה ברחבי העולם ● וגם: הצוללת הנורבגית הבלתי־מאוישת שהשלימה בחינה פורצת דרך ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מתוך קמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

כמעט שנה למלחמה: שתי הפרסומות הזכורות ביותר עוסקות בתמיכה בנפגעיה

הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי־טפחות, שקורא לתמוך בבעלי עסקים קטנים, ואחריה בנק דיסקונט עם קרן התמיכה בילדים - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת האהובה ביותר עלתה כבר לפני חצי שנה, ושייכת לביטוח 9

מוטי בבצ'יק. מבוכה גדולה / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הכישלון בערד שכנע את הפוליטיקאי החזק בישראל שהוא חייב חסיד גור על ברז שיווקי הנדל"ן

ערד הפכה לראש החץ של חסידי גור, שמהווים למעלה משליש מתושביה ● הם קפצו על מכרז בזק בעיר, שהיה נראה תפור עבורם, עם הצעה זעומה, אך הפסידו והבינו שנרדמו בשמירה ● עכשיו הם רוצים שאיש משלהם ינהל את הגוף הכי חשוב בשוק הנדל"ן הישראלי