גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

למרות ההסלמה בצפון: מדד ת"א 35 זינק ביותר מ-5% השבוע

בלשכת רה"מ מכחישים את הדיווחים על הפסקת אש ● מדד ת"א 35 עלה ב-1.2% ● בעקבות וול סטריט: מניות השבבים המקומיות זינקו ● מדד הביטוח זינק ב-3.5 הבנקים בכ-1.7% ● השקל התחזק בחדות מול המטבעות הזרים ● תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף
בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:30

בצל הלחימה המתעצמת בצפון הבורסה בת"א ננעלה הערב שוב בעליות, זה כבר היום החמישי ברציפות. לאחר שבבוקר עלו המדדים בחדות בעקבות דיווחים על מגעים להפסקת אש זמנית בלבנון, העליות התמתנו בעקבות הודעה מלשכת ראש הממשלה על כך שהידיעה על הפסקת האש אינה נכונה, אחר כך קיבלה הבורסה רוח גבית מוול סטריט ומניות השבבים המקומיות קיבלו את ההובלה במדדים המרכזיים.

בסופו של יום עלה מדד ת"א 35 ב-1.2% ומדד ת"א 90 ב-1.8%, הבנקים עלו במעל 2%. יותר מכולם בלט מדד הביטוח שעלה ב-3.2% ובו בלטו מניות הראל השקעות וכלל ביטוח. 

בסיכום שבועי עלה מדד ת"א בכ-5%, ת"א 90 ב-5.7% ומדד הבנקים ב-כ-7%. 

16:44

אנלייבקס  הודיעה היום על קבלת אישור מרשות התרופות בדנמרק להתחיל את שלב II במסגרת ניסוי שלב I/II לטיפול ב- Allocetra™ בחולים בדלקת מפרקית ניוונית של הברך בדרגה בינונית עד קשה. אישור זה מצטרף לדיווח האחרון בדבר המלצת ועדת הבטיחות הבלתי תלויה (DSMB) לחברה להתקדם לשלב II בניסוי.

16:09

הבורסה המקומית בדרך לחמישה ימי עליות רצופים: מדד ת"א 35 עולה כעת ב-1.3%, ת"א 90 ב-1.7% ו-מדד הבנקים ב-1.8%. 

העליות הצפויות בוול סטריט ובעיקר במניות השבבים בעקבות הדוח הרבעוני של מיקרון, מניות השבבים המקומיות מזנקות ובראשן קמטק  ופריורטק  בעלת המניות הגדולה בה, גם נובה  וטאואר  מזנקות. 

חברת סייברוואן , שפיתחה טכנולוגיה למניעת היסח הדעת מהטלפון הסלולרי בזמן נהיגה, הודיעה היום על הסכם הפצה ראשון בארה"ב. בתגובה לדיווח, מניית החברה מזנקת.

החברה, בניהולו של אורי גלבוע, חתמה על הסכם עם חברת המשאיות Motor Supply, שקיבלה זכויות בלעדיות למכור, להתקין ולתמוך במערכות סייברוואן ב-10 מדינות בארה"ב. גלבוע מסר כי בסייברוואן נרגשים משיתוף הפעולה שמרחיב את דריסת הרגל של החברה בשוק האמריקאי. הוא הוסיף שההסכם מבטיח לפחות 37,600 הזמנות בחמש השנים הבאות - משמעותי מאוד לדבריו משום שנכון לסוף אוגוסט היו לחברה 3,750 התקנות ברחבי העולם.

15:14

העליות בת"א מתחזקות לאחר שדווח כי צה"ל תקף באופן ממוקד בבייירות וכי התקיפה כוונה לעבר מפקד הכטב"מים של חיזבאללה. בהמשך לכך, בשעה זו מדד ת"א 35 קופץ ב-1.2% בשעה זו ות"א 90 מזנק בכ-1.7%. מדד הביטוח בולט לחיוב ומזנק ב-2.9%.

בשוק החוב המקומי, תשואות האג"ח הממשלתיות צונחות. התשואה ל-10 שנים יורדת ב-15 נקודות בסיס ועומדת בשעה זו על 4.83%. התשואה לשנתיים יורדת ב-10 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.28%.

13:34

העליות בתל אביב ממשיכות להתמתן לאחר שפורסם דיווח כי ישראל וחיזבאללה דחו את ההצעה האמריקנית-צרפתית להפסקת אש. מדד ת"א 35 עולה בשעה זו ב-0.8% ות"א 90 מוסיף לערכו כ-0.9%.

טבע  מרכזת עניין על רקע סיום פרשת משככי הכאבים (אופיואידים), אשר סיבכה את חברת התרופות הישראלית. בית המשפט הכלכלי בתל אביב אישר לאחרונה פשרה בתביעות שהוגשו נגד טבע בישראל סביב הפרשה, שבמסגרתה נקבע, בין היתר, כי חברות הביטוח ישלמו לטבע 40 מיליון דולר. מדובר בסכום הגבוה ביותר שהושג עד היום בתביעה נגזרת בישראל.

זאת, לאחר שלפני כשנה הגיעה טבע, להסדר פשרה עם 50 מדינות בארה"ב, אשר במסגרתו שילמה כ-4.3 מיליארד דולר ליישוב התביעות שהוגשו נגדה שם ומבלי שהודתה בטענות נגדה.

12:43

בשוק המט"ח המקומי, התחזקות השקל התמתנה קלות. שער הדולר-שקל עומד כעת על 3.71 שקלים ושער האירו-שקל נסחר סביב 4.13 שקלים.

12:00

העליות בתל אביב ממשיכות להתמתן לאחר שבלשכת ראש הממשלה מכחישים את הדיווחים על הפסקת אש וטוענים כי "מדובר בהצעה אמריקאית-צרפתית שראש הממשלה אפילו לא הגיב עליה". מהלשכה נמסר: "הידיעה על הנחיה כביכול למתן את הלחימה בצפון גם היא הפוכה מן האמת. ראש הממשלה הנחה את צהל להמשיך את הלחימה במלוא העוצמה, ולפי התוכניות שהוצגו לו. כמו כן, גם הלחימה בעזה תימשך עד להשגת כל מטרות המלחמה".

בשעה זו מדד ת"א 35 עולה ב-0.9% ות"א 90 מוסיף לערכו כ-1.3%.

11:41

העליות בתל אביב התמתנו מעט. מדד ת"א 35 עולה ב-1.2% ות"א 90 מוסיף לערכו כ-1.5%. 

איי.סי.אל  הודיעה כי חתמה על מזכר הבנות עם חברת Orbia , במסגרת הרחבת הנוכחות של שתי החברות בשרשרת האספקה של שוק החומרים לסוללות בצפון אמריקה. מטעם החברה נמסר כי מזכר ההבנות קובע את מסגרת העבודה לשתי החברות לקראת הסכם מחייב עבור פעילות המוצרים התעשייתיים של איי.סי.אל , אשר תספק ל- Orbia זרחן טריכלוריד המשמש בייצור LiPF6 . מדובר בחומר גלם מרכזי למרכיב מרכזי שלסוללות ליתיום-יון, אשר ייוצר במפעל הייצור המתוכנן בלואיזיאנה. 

גם ישראכרט  מרכזת עניין לאחר שדווח כי  הקרב על השליטה בחברת כרטיסי האשראי עולה מדרגה. לאחר שלפני כחודש חידשה מנורה מבטחים את הצעתה להשתלטות על חברת כרטיסי האשראי, כאשר לאחר מכן החלה להתעניין במהלך דומה, ווישור גלובלטק המחזיקה בחברת הביטוח איילון, כעת ישנם עוד שני מהלכים שונים שבהם נבחנת רכישת השליטה בה. האחד, נוגע לאיש העסקים בני אלג'ם ששוקל להשתלט על ישראכרט. המהלך הנוסף, הוא ניסיון לגבש קמעונאים ישראלים גדולים, במודל שיתופי, שדרכו יקנו ביחד את חברת כרטיסי האשראי. 

10:35

העליות בתל אביב מתחזקות כאשר גורם בלשכת ראש הממשלה אישר כי יש אור ירוק להפסקת אש בין ישראל וחיזבאללה לצורך משא ומתן. מדד ת"א 35 מזנק בכ-1.6% ות"א 90 מזנק במעל ל-2%. ת"א ביטוח קופץ בכ-3% יחד עם מדד הבנייה שמטפס בשיעור דומה.

האופטימיות סביב הפקסת אש אפשרית נראית גם בשוק החוב המקומי. תשואות האג"ח הממשלתיות צוללות כאשר התשואה ל-10 שנים נופלת בשעה זו ב-12 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.87% והתשואה לשנתיים יורדת ב-11 נקודות בסיס ועומדת על 4.26%.

10:11

בשוק המט"ח המקומי, השקל מוסיף להתחזק בחדות מול המטבעות הזרים. הדולר צונח בכ-2% מול המטבע המקומי ועומד בשעה זו על 3.68 שקלים. האירו צולל ב-2.2% מול השקל ועומד כעת על 4.11 שקלים.

10:02

יום המסחר בתל אביב נפתח בעליות חדות על רקע הדיווחים על הפסקת אש אפשרית בין ישראל לחיזבאללה. מדד ת"א 35 קופץ ב-1.7% ות"א 90 מזנק בכ-2%. בולט לחיוב מדד ת"א נפט וגז שקופץ בכ-3%.

בולטות לחיוב מניות ריטיילורס , נכסים ובנין , מימון ישיר , ואיסתא .

08:17

הבוקר, השקל מתחזק בחדות מול המטבעות הזרים לאחר שדווח כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא צרפת עמנואל מקרון פרסמו הצהרה משותפת הלילה, שבה קראו להפסקת אש בת 21 ימים בין ישראל ללבנון. לפי בכירים בממשל ביידן, "הפסקת האש בין ישראל לחיזבאללה תיכנס לתוקף בתוך שעות".

בהמשך לכך, השקל מתחזק מול הדולר ב-1.1% ועומד על שער של 3.71 דולר לשקל. מול האירו השקל מתחזק בכ-1.5% ונסחר סביב 4.14 אירו לשקל.

08:10

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב

1. שוקי המניות 

יום המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במגמה חיובית על רקע הדיווחים על הפסקת אש אפשרית בצפון. אמש (ד'), על רקע הלחימה בצפון, המסחר בבורסה המקומית ננעל גם בעליות שערים, זה כבר היום הרביעי ברציפות. מדד ת"א 35 עלה ב-0.9%, ת"א 90 ב-0.7% ומדד הבנקים ב-0.9%. המדדים הענפים שבלטו היום היו מדדי הבנייה, קלינטק וביטוח שעלו במעל 1%.

איתי ליפקוביץ', מנכ"ל בית ההשקעות הורייזן, ניסה להסביר בסקירתו את תגובת השוק למצב הביטחוני המתוח וכתב כי "השוק המקומי מגיב באופן חיובי למצב, כשהבורסה עברה לעליות חדות דווקא בשיא ההסלמה האזורית. כל עוד נשמר המצב שכמות הנפגעים בעורף הישראלי קטנה, הרי שההצלחות של צה"ל מייצרות אופטימיות בשווקים. כל זה יכול להשתנות אם ניגרר למערכה ממושכת, בניגוד לציפיות השוק למערכה מוגבלת בזמן".

איי.סי.אל  וחברה לישראל  זינקו אמש במסחר במעל3% לאחר שמפיקת האשלג, כימיקלים, פוספטים ודשנים, הודיעה היום על פתיחת מפעל חדש למזון מיוחד בסין. המתקן ייצר פתרונות מזון מיוחדים במגזרי הבשר, העופות ופירות הים, כמו מרקמים ומרינדות, בין היתר, והוא נבנה באזור הסחר החופשי  Zhangjiagang, אשר ממוקם בלב אזור שנגחאי רבתי.

לא רק משרדים: המנכ״לית החדשה של גב ים צפויה לפתח גם את זרוע המגורים 

חברת אלקטריאון , המפתחת טכנולוגיה של טעינה אלחוטית של כלי רכב חשמליים, קפצה במעל ל-4%. זאת, לאחר שפרסמה עדכון בדבר צפי ההכנסות שלה לשנים 2023-2024, וכן לשנת 2025. החברה הציבה לעצמה יעד הכנסות לשנים 2023-2024 אשר עומד על סך של 103 מיליון שקל.

כמו כן, החברה דיווחה כי הציבה לעצמה יעד של צבר פרויקטים חתומים בסך של כ-240 מיליון שקל, לשנת 2025. החברה ציינה כי מדובר ביעד ראשוני המבוסס על הערכותיה להזדמנויות להתקשרות בהסכמים להקמת פרויקטים נוספים בשנה הקרובה.

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים בעליות שערים חדות. הניקיי קופץ ב-2.2%, בורסת שנגחאי עולה ב-2% ההנג סנג מזנק ב-2.4% והקוספי עולה בכ-2%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה חיובית הבוקר.

אמש (ד') בוול סטריט, מדדי S&P 500 ודאו ג'ונס ננעלו בנסיגה קטנה של 0.6% ו-0.2% בהתאמה, נאסד"ק ננעל ללא שינוי.

4 גרפים והתעלומה: האם וול סטריט בדרך למיתון או שהראלי רק התחיל 

בכנס ה-Connect השנתי של מטא , ה-11 במספר, שנערך הערב בסן פרנסיסקו, הציג מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד החברה, מספר פיתוחים חדשים בתחומי הבינה המלאכותית והמציאות הרבודה.

במרכז ההכרזות עמדה חשיפת "אוריון" (Orion), אב-טיפוס למשקפי AR (משקפי המציאות הרבודה) שפותח במשך עשור . המשקפיים, השוקלות פחות מ-100 גרם, ובנויות בצורת משקפיים רגילות, ללא כבלים ומכשור יתר, כוללות מסכים מרובים ויכולות מעקב אחר תנועות ידיים ועיניים. 

ברקשייר האת'ווי  שוב מכרה מניות בבנק אוף אמריקה והגיעה למימוש בסך של כ-9 מיליארד דולר במהלך החודשים האחרונים. אתמול דיווחה החברה על מכירת מניות הבנק השני בגודלו במדינה ב-21.6 מיליון מניות, תמורת כ-862 מיליון דולר.

ברקשייר מכרה את מניות בנק אוף אמריקה ב-10 מתוך 11 השבועות האחרונים החל מאמצע יולי, 218.5 מיליון מניות תמורת 8.9 מיליארד דולר. ברקשייר עדיין מחזיקה ב-10.5% מהבנק. 

מניית חברת השבבים מיקרון  זינקה אמש במסחר המאוחר בכ-15% לאחר שדיווחה על תוצאות חזקות לרבעון הפיסקלי הרביעי שלה. החברה דיווחה כי הרווח למניה עמד על 1.18 דולר בעוד התחזיות המוקדמות עמדו על 1.1 דולר למניה. גם בשורת ההכנסות מיקרון הפתיעה את התחזיות שהסתכמו בכ-7.75 מיליארד דולר, גידול של 93% בשורת ההכנסות בהשוואה לרבעון המקביל. התחזיות המוקדמות עמדו על 7.66 מיליארד דולר. 

המניה שעקפה את אנבידיה: האם התחום הזה יהיה הדבר החם הבא? 

לצד זאת, על פי יאהו פייננס, מיקרון צופה כי ברבעון הראשון הפיסקלי שלה ההכנסות שלה יעמדו על טווח של 8.5 מיליארד דולר עד 8.9 מיליארד דולר, מעל לציפיות האנליסטים שמצפים להכנסות של 8.3 מיליארד דולר. במיקרון מייחסים את התחזיות החיוביות לסביבת תמחור נוחה יותר, כמו גם לביקוש חזק לשבבי הזיכרון של מיקרון המשמשים במרכזי נתונים על מנת להפעיל בינה מלאכותית. "עם הופעת תחום הבינה המלאכותית, אנו נמצאים בתקופה המרגשת ביותר שראיתי עבור זיכרון ואחסון בקריירה שלי", אמר מנכ"ל החברה סנג'אי מהרוטרה. במקביל הדגיש מהרוטרה כי "החברה נכנסת לשנת הכספים 2025 עם "המיצוב התחרותי הטוב ביותר בהיסטוריה של מיקרון". 

2. שוקי האג"ח

בשוק החוב המקומי, תשואות אגרות החוב הממשלתיות ירדו אמש (ד'), האיגרת לעשר שנים השילה 8 נקודות בסיס ונסחרה ב-4.95%, האיגרת לשנתיים ב-4.38%. גם מדדי האג"ח הקונצרניות רשמו עליות, מדדי התל בונד 20, 40 ו-60 עלו בעד 1%. 

בארה"ב, האג"ח הממשלתיות נסחרו במגמת עלייה - התשואה ל-10 שנים ברמה של 3.6% והתשואה לשנתיים בשער של 3.5%.

3. שוקי הסחורות והמטבעות

הבוקר (ה'), השקל מתחזק מול המטבעות הזרים. מול הדולר השקל מתחזק ב-0.6% ועומד על שער של 3.73 דולר לשקל. מול האירו השקל מתחזק בכ-1% ונסחר סביב 4.16 אירו לשקל.

המלחמה עולה מדרגה, פרמיית הסיכון בשיא אך השקל שומר על יציבות 

ליפקוביץ' מהורייזן רואה בעובדה שהדולר-שקל לא עשה מהלך דרסטי בשבוע האחרון, ראיה לכך שהשוק לא מתרגש מהשלב הבא המסתמן במלחמה, אלא רואה בו צעד חיובי של "תחילת הסוף של המלחמה".

בחברת פוריה פיננסים, היו"ר אור פוריה כותב כי "שער הדולר ממשיך להיסחר בטווח המוכר של 3.55-3.85 שקלים, כשהתנודתיות בשוק נובעת בעיקר מאירועים גאו-פוליטיים ומשתנים ביטחוניים. התחממות במצב הביטחוני מובילה לרוב להיחלשות השקל ולעלייה בערכו של הדולר לעבר רמות של 3.8. מאידך, רגיעה זמנית או התפתחויות אופטימיות במישור הביטחוני או הכלכלי, מביאות את שער הדולר-שקל לכיוון 3.6.

"בטווח הארוך, התחזיות הכלכליות נותרות ללא שינוי, וההערכה הרווחת היא שהשקל ימשיך להתחזק בהדרגה מול הדולר עד לשערים נמוכים משמעותית".

בשוק הסחורות, הנפט הגולמי נחלש ברביעי ל-71 דולר לחבית, והנפט מסוג ברנט נסחר בירידה ל-74 דולר לחבית.

4. מאקרו

מומחי הבנק השוויצרי לומברד אודייר ציינו בסקירתם את התאוששות שוקי המניות בסין לאחר השקת חבילת תמריצים, עליה הכריז ביום ג' הבנק המרכזי. "אנו ממתינים לתוצאות הבחירות בארה"ב כדי להעריך מחדש את העמדה הזהירה שלנו כלפי הכלכלה הסינית וההשקעות בה", כתבו הכלכלנים, "ונחכה לראות האם חבילת ההקלות החדשה מאוששת את הכלכלה ואת שווי הנכסים במדינה.

"על אף חבילת התמריצים, הצפי לשיפור מהותי בכלכלה הסינית עדיין נמוך. כששוק הנדל"ן מוסיף להתמודד עם מחירים יורדים. גם הרעיון של תמיכה פיסקלית משמעותית במשק נדחה כנראה לדצמבר, לאחר שיתבררו תוצאות הבחירות בארה"ב.

"לכך צפויה השפעה על מדיניות המטבע של סין, שנעה בין שמירה על יואן חזק להתמודדות עם לחצי דפלציה. החלשה של המטבע הסיני תהווה אתגר מרכזי למדיניות הכלכלית. אם דונלד טראמפ ינצח בבחירות בארה"ב, ייתכן שסין תיאלץ לפעול להחלשת היואן כדי לנטרל את ההשפעות השליליות של מכסים נוספים".

5. תחזית

סזאר פרז רואיז, מנהל ההשקעות הראשי בבנק ניהול העושר פיקטה, מעריך כי יו"ר הפדרל ריזרב (פד) האמריקאי, ג'רום פאוול, "רוצה להיות יותר פרו-אקטיבי בהבטחת נחיתה רכה בכלכלה, ואינו מעוניין בהתרככות נוספת בשוק התעסוקה בארה"ב. כשהריבית כיום הרבה מעל לרמה הניטרלית, אנו מצפים להורדת ריבית נוספת של 50 נקודות בסיס בנובמבר, והפחתה של 25 נ"ב בדצמבר".

פרז רואיז התייחס לעליית המתחים במזה"ת: "אנו מאמינים שהסיכון למלחמה כוללת בין חיזבאללה לישראל יתממש בשבועות הקרובים, או שלחלופין יפחת. אנו עוקבים מקרוב אחר המהלכים שתנקוט איראן, ובכל מקרה מגדילים החזקה בזהב".

בשורה למניות שבבי הבינה המלאכותית: דוח הטכנולוגיה השנתי של חברת הייעוץ ביין שפורסם היום צופה שחברות יצטרכו לבצע "השקעות ברמות חסרות תקדים" בתשתיות טכנולוגיות כדי להישאר במרוץ של הבינה המלאכותית. "אם מרכזי נתונים גדולים עולים כיום בין מיליארד דולר ל-4 מיליארד דולר, העלויות עבור מרכזי נתונים בעוד חמש שנים עשויות להיות בין 10 מיליארד דולר ל-25 מיליארד דולר", נכתב בדוח.

המחקר גם קובע כי מפעילי מרכזי נתונים וספקי חומרה ייהנו מתנופה בטווח הקצר, כאשר חברות וממשלות "מתחמשות" בקיבולת המיחשוב שלהן. "אנבידיה, למשל, צופה להכנסות של 10 מיליארד דולר מהשקעות בבינה מלאכותית של ממשלות ב-2024, עלייה מאפס בשנה שעברה", נכתב בדוח.

בביין צופים שעלייה בביקוש לשבבי בינה מלאכותית וסמארטפונים ומחשבים ניידים התומכים בבינה מלאכותית עשויה להוביל למחסור בשבבים. המחסור הגדול האחרון במוליכים למחצה קרה בתקופת הקורונה שגרמה לשיבושים בשרשרת האספקה העולמית ​​ועלייה בביקוש למוצרי אלקטרוניקה, כאשר אנשים נאלצו לעבוד מהבית. 

עוד כתבות

פרופ' דוד פסיג / צילום: כדיה לוי (צולם במוזיאון תל אביב לאמנות)

דוד פסיג משיק ספר חדש ובטוח: "אנחנו בתקופה מיוחדת בהתפתחות המין האנושי"

חוקר העתידים פרופ' דוד פסיג, שעוסק בחיזוי מגמות שיתרחשו עוד 30־40 שנה, סבור שאין לפחד מהעתיד הטכנולוגי ● בראיון לגלובס הוא מדבר על השפעת הבינה המלאכותית על התודעה האנושית ומתייחס למכה שהנחית חמאס על ישראל: "איזנה את המערכת"

דיוויד סייבל / צילום: יח''צ Stagwell

מומחה הפרסום והשיווק הגלובלי: "הבינה המלאכותית היא לא מהפכה. זה רק עוד כלי"

דיוויד סייבל, מומחה שיווק, מיתוג ופרסום מהמובילים בעולם, לא מתרשם יותר מדי מהטכנולוגיה שמסעירה את העולם. לשיטתו, אמנם צריך להכיר אותה מקרוב, אבל זו רק אבולוציה, "ובלי אדם לידה היא לא שווה הרבה" ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע היה ברור שנטפליקס תפנה למודל של פרסומות, מה הוביל אותו להשקיע בסוכנות לידרס הישראלית, ביוני בלוך ובטחינה אל ארז, ולמה גם מרלון ברנדו והנשיא קנדי היו בעצם משפיענים

צילומים: עמוס בן גרשום לע''מ, AP

דוברת הבית הלבן סותרת את נתניהו: המגעים להפוגה היו מתואמים עם ישראל

המטח לגליל: נהג נפצע בינוני מרסיסים שפגעו ברכבו בכפר מנדא • נתניהו נחת בניו יורק: "המדיניות ברורה - ממשיכים להכות בחיזבאללה ולא נפסיק עד שתושבי הצפון יחזרו לבתיהם" • צה"ל חיסל את מפקד המערך האווירי של חיזבאללה בתקיפה בדאחיה בביירות • גלנט והלוי צפו בתקיפה ואישרו תוכניות להמשך • כ-40 שיגורים במטח לגליל • עדכונים שוטפים

פרויקט של רונסון בפולין. בעיגול: עמוס לוזון/ צילומים: אתר החברה, איל יצהר

לוזון רונסון השלימה את השלב המוסדי: מנפיקה לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל

חודש לאחר חשיפת גלובס, השלימה חברת הבנייה למגורים בישראל ובפולין שבשליטת עמוס לוזון את השלב המוסדי ומכרה 24% ממניותיה תמורת 307 מיליון שקל לסדרה של גופים מוסדיים, השלב הציבורי צפוי בהמשך

מתחם ברנדייס / צילום: חברת ענב

מעל 3,000 דירות מקודמות בחדרה: בזכות קרקע משלימה פרטית

חברת ענב מקדמת במתחם ברנדייס בעיר פרויקט פינוי בינוי של 223 דירות ישנות - בשילוב קרקע סמוכה ששייכת לאפריקה ישראל מגורים

מעבדות המו''פ של טבע בנתניה / צילום: יח''צ טבע

אושרה פשרה בפרשת האופיואידים: טבע תקבל מחברות הביטוח 40 מיליון דולר

כשנה אחרי שטבע סגרה את התביעות נגדה בארה"ב תמורת 4.3 מיליארד דולר, בית המשפט הכלכלי בתל אביב אישר פשרה בתביעות שהוגשו נגדה בישראל ● הסכום שישולם לטבע הוא הגבוה ביותר שהושג בתביעה נגזרת בישראל ● עורכי הדין והמבקשים יקבלו 4.8 מיליון דולר

מנכ''ל ImmunAI, ד''ר נועם סולומון / צילום: ImmunAI

היוניקורן הישראלי שחתם על הסכם אסטרטגי עם ענקית התרופות אסטרהזנקה

יוניקורן הביולוגיה החישובית ImmunAI חתם על הסכם אסטרטגי עם חברת אסטרהזנקה הבריטית, בהיקף התחלתי של 18 מיליון דולר ● החברה פיתחה מודל שמאפשר לחברות התרופות לשפר את יעילות פיתוח התרופות שלהן, באמצעות בינה מלאכותית

גל תורן בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

גל תורן לוקח את זוג המילואימניקים לחתונה, ואת בנק לאומי למקום הראשון בזכירות

הפרסומת של הבנק, שהיא אחת משלוש המושקעות ביותר השבוע, גם מתברגת במקום השני באהדה - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהובה ביותר, ואת ההפתעה השבועית מספקת עיריית נתיבות

שר הביטחון, יואב גלנט / צילום: דובר צה''ל

גלנט בגבול הצפון: "חיזבאללה רצה התשה, הוא מקבל כתישה"

החות'ים קיבלו אחריות לירי לתל אביב - וקשרו בין הלחימה בלבנון לתקיפות שלהם • גורם סורי טוען שישראל תקפה אתר צבאי באזור דמשק: "5 חיילים נהרגו בתקיפה ישראלית" • בן 25 נפצע בינוני במטח לטבריה: "פציעה משמעותית מרסיסים" • 4 כטב"מים יורטו במרחב הימי מול ראש הנקרה, לא הופעלה התרעה • מטח כבד לחיפה: מספר מוקדי נפילות של שברי יירוט, ללא נפגעים • כל העדכונים

סניף ויקטוריה'ס סיקרט במיאמי / צילום: ALTO RE

אירועים ומינויים: המהלך החדש של מודי כידון

קרן הנדל"ן ALTO, שבבעלות מודי כידון ויניב מלמוד, חתמה על הסכם שכירות עם ענקית ההלבשה התחתונה ויקטוריה'ס סיקרט במיאמי, בהיקף של 24 מיליון דולר ● רשת "סאלח דבאח ובניו" פתחה את הסניף הגדול ביותר שלה באזור חיפה, ולגלידות נסטלה יש מנכ"ל חדש אחרי עשור ● אירועים ומינויים

שלמה קרעי, הליכוד / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

האם החוק לא מעמיד תנאי כשירות לממלא־מקום יו"ר הרשות השנייה

מה אומר החוק לגבי כשירות של ממלאי־מקום בשירות הציבורי? זה תלוי בפרשנות ● המשרוקית של גלובס

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מיקרון זינקה ב-15%, פאגאיה נפלה ב-24%

מיקרון עקפה את הציפיות והעלתה את התחזיות ● משרד המשפטים האמריקאי פתח בחקירה נגד סופר מיקרו ● ישראליות בוול סטריט: קמטק, מובילאיי וגילת זינקו ● פאגאיה מגייסת 125 מיליון דולר באג"ח להמרה ● לאחר הדיווח שסעודיה תגדיל את התפוקה, מחירי הנפט ירדו ב-4% ביומיים וגררו למטה את מניות הנפט

נירה שמיר, כלכלנית ראשית, דיסקונט / צילום: רמי זרנגר

הכלכלנית שמסבירה: זו הסכנה שמחכה לישראל בהורדת דירוג

נירה שמיר, הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט, מנסה לפצח את העליות בשווקים למרות ההסלמה בצפון: "אנחנו למודי מלחמות" ● בראיון לפודקאסט של גלובס היא מפרטת את האתגרים שבפני המשק, מנסה להעריך לאן תגיע האינפלציה: "הרבה מעבר ליעד" וממליצה לא להקל ראש בהורדות הדירוג: "עלול לגרום לזעזוע"

בנק Commerzbank / צילום: Shutterstock

אפילו הקנצלר מעורב: ניסיון השתלטות על הבנק הענק בגרמניה מעורר סערה

הבנק האיטלקי אוניקרדיט הגדיל את החזקותיו כדי להפוך לבעל השליטה על בנק קומרצבנק, שנחשב לשני בגודלו בגרמניה ● הקנצלר שולץ תקף: "ניסיון עוין ולא חיובי עבור הבנקים במדינה"

שניצל בחלה ב–Red Shoes / צילום: עדי אופק

המזללה המפתיעה בקיבוץ שתמצאו בה ארוחה מפנקת במחיר מפנק עוד יותר

אמנות ישראלית במוזיאון שהוא יצירת מופת בעצמו, מיזם קולינרי שמציע מטעמים ביתיים מנחמים וחנות וינטג' עם אוספים נדירים ● ביקור בקיבוץ עין חרוד לרגל 103 שנה להיווסדו

איור: גיל ג'יבלי

המניה שעקפה את אנבידיה: האם זה אחד התחומים המעניינים להשקעה כיום?

את הכוכבת הגדולה של סחרור הבינה המלאכותית, אנבידיה, כולם כבר מכירים, אבל יש מניה אחת שכבר עקפה אותה השנה עם תשואה של 190% – ויסטרה ● הצורך ההולך וגובר של טכנולוגיות AI באנרגיה מסדר ליצרנית החשמל ביקושים גבוהים ביותר, ולא רק לה ● שאלת השבוע

צילומים: נועם מושקוביץ'-דוברות הכנסת, AP-Leo Correa

הגזירה על הפנסיה: מה שווה מילה של ממשלה?

האוצר מקדם קיצוץ בהטבות הפנסיה, ומעבר לפגיעה בחוסכים משדר מסר בעייתי ● יותר מ־400 אלף דירות בצפון, בהן גרים 1.4 מיליון איש, אינן ממוגנות ● השבוע הגיע לשיא היחס השלילי למשפחות החטופים, שנאבקות כבר כמעט שנה על מנת להשיב את יקיריהן הביתה ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

JAECOO J7 4x4 / צילום: יח''צ

תמחור אגרסיבי בחסות ממשלת סין הופך את הרכב הזה למנצח

המותג החדש מבית צ'רי מציע במחיר נגיש יחסית תחושת יוקרה ושימושיות משפחתית ● בשוק המקומי זה מספיק כדי להוות נוסחה מנצחת

נוחיק סמל, מנכ''ל סוני סמיקונדקטור ישראל / צילום: מארק נומדר

האיש שמנהל 400 מהנדסים בישראל ורוצה להפוך את סוני למעצמת AI

מנכ"ל סוני סמיקונדקטור ישראל, נוחיק סמל, אומר בראיון לגלובס כי הבינה המלאכותית צפויה לעבור מחוות השרתים המרוחקות אל מוצרי החשמל האישיים בחמש השנים הקרובות: "בין אם זה מקרר ובין אם זה עמוד תאורה" ● וגם: איך השפיעה המלחמה על פעילות החברה?

אונייה פורקת מכוניות בחיפה / צילום: דוברות נמל חיפה

בכמה יתייקרו הרכבים החשמליים בינואר? המתווה החדש שעל הפרק

מאמצים לבלימת הזינוק הדרמטי במס הקנייה ובמחירי כלי הרכב החשמליים בישראל שצפוי בינואר ● וגם: בשבוע הבא ינחת בישראל עוד קרוס-אובר סיני חשמלי ● ועוד חדשות מענף הרכב