גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

דוברת הבית הלבן סותרת את נתניהו: המגעים להפוגה היו מתואמים עם ישראל

המטח לגליל: נהג נפצע בינוני מרסיסים שפגעו ברכבו בכפר מנדא • נתניהו נחת בניו יורק: "המדיניות ברורה - ממשיכים להכות בחיזבאללה ולא נפסיק עד שתושבי הצפון יחזרו לבתיהם" • צה"ל חיסל את מפקד המערך האווירי של חיזבאללה בתקיפה בדאחיה בביירות • גלנט והלוי צפו בתקיפה ואישרו תוכניות להמשך • כ-40 שיגורים במטח לגליל • עדכונים שוטפים

צילומים: עמוס בן גרשום לע''מ, AP
צילומים: עמוס בן גרשום לע''מ, AP

עדכונים שוטפים 

23:00 - חיל האוויר החל בגל תקיפות נוסף בלבנון

22:45 - על רקע המגעים להפסקת אש בלבנון: שליחי ביידן נועדים עם השר דרמר

21:18 - צה"ל יצא לגל תקיפות נוסף בדרום לבנון, אחרי אחת התקיפות - רקטות של חיזבאללה עפו לכל עבר

20:20 - דוברת הבית הלבן: המגעים להפוגה תואמו עם ישראל

דוברת הבית הלבן קארין ז'אן-פייר התייחסה למגעים להפוגה בלחימה בין ישראל ללבנון. היא סתרה את הכחשת רה"מ נתניהו ואמרה כי המגעים תואמו עם ישראל. "ההצהרה המשותפת שלנו הייתה קריאה ברורה להפסקת אש, כדי שיהיה פתח לדיפלומטיה, להשיג הסכם שיאפשר לאזרחים משני צידי הגבול לחזור לבתיהם בשלום ובביטחון", אמרה ז'אן-פייר.

היא הוסיפה כי "ההצהרה אכן תואמה עם הצד הישראלי. יש דיונים שנמשכים היום בניו יורק, הצוותים שלנו ממשיכים לקיים דיונים, כך שכנראה תשמעו עוד בהמשך".

20:00 - מפקד חיל האוויר: נערכים עם פיקוד הצפון לאפשרות של תמרון קרקעי

מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר שוחח עם לוחמים ומפקדים בבסיס תל נוף. בתדרוך התייחס לפעילות החיל בשבוע האחרון ולמוכנותו להרחבת הלחימה בגזרת הצפון. בהמשך השתתף בר בתקיפה בלבנון. "אנחנו בלבנון הולכים למנוע כל אפשרות של העברות אמצעי לחימה מאיראן אל מול מה שגרענו עד עכשיו מחיזבאללה", אמר בר.

"המשימה הזאת בראש סדר העדיפויות", הוסיף בר בתדרוך. "היכולת של נסראללה להשתקם ממה שקרה לו לפני כמה ימים תלויה בשיבר הפתוח מאיראן. אנחנו נערכים כתף אל כתף עם פיקוד הצפון לכניסה לתמרון קרקעי".

19:52 - נהג בן 45 נפצע בינוני מרסיסים שפגעו ברכבו בכפר מנדא

19:37 - זוהו כ-20 שיגורים לאזור כפר מנדא, מדרום לקריית אתא

19:08 - אזעקות במרכז הגליל

18:53 - בביירות דיווחו על תקיפה נוספת בדאחיה, הדיווח התברר כשווא

18:05 - מטח כבד מלבנון - כ-80 רקטות שוגרו ליישובי הגליל העליון

18:02 - אזעקות בצפת ובשורת יישובים בגליל העליון

17:48 - רה"מ: המדיניות ברורה - לא נפסיק להכות בחיזבאללה עד שתושבי הצפון יחזרו לבתיהם

רה"מ נתניהו אמר עם נחיתתו בניו יורק כי "אנחנו לא שוכחים את החטופים לרגע". על נאומו מחר בעצרת האו"ם, אמר רה"מ כי הוא נועד "כדי להביא את דברה של ישראל לפני העולם. זה חשוב במיוחד ברגע הזה".

נתניהו התייחס לחיסול בביירות והוסיף כי "במהלך הטיסה נתתי אישור לסיכול ראש יחידת הכטב"מים, והוא סוכל. המדיניות שלי, שלנו, היא ברורה: אנחנו ממשיכים להכות בחיזבאללה בכל הכוח ואנחנו לא נפסיק עד שנשיג את כל יעדינו ובראשם החזרת תושבי הצפון בבטחה לבתיהם. זו המדיניות ושאף אחד לא יטעה בה".

17:44 - ממשל ארה"ב העניק לישראל 8.7 מיליארד דולר לרכש ביטחוני

מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אייל זמיר סיכם באופן סופי עם עמיתיו בממשל ארה"ב את אופן מימוש מענק הסיוע האמריקני למלחמה, בהיקף של 8.7 מיליארד דולר ("מענק ביידן"). 3.5 מיליארד דולר ראשונים התקבלו הבוקר (ה') בחשבון משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב וישמשו למימון רכש חיוני לצה"ל. נוסף על כך, אלוף (מיל') זמיר סיכם עם הממשל את תכולות מענק הסיוע למערך ההגנה האווירית של ישראל, בהיקף של 5.2 מיליארד דולר. התקציב ישמש להמשך חיזוק מערכות כיפת ברזל, קלע דוד ומערכת הלייזר רב עוצמה, שנמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים.

17:26 - הרמטכ"ל: "צריך להמשיך לתקוף את חיזבאללה, שנים חיכינו להזדמנות הזאת"

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי במסר נגד הפסקת אש בהערכת מצב: "צריך להמשיך לתקוף את חיזבאללה, שנים חיכינו להזדמנות הזו. פועלים כל הזמן להביא הישגים, לחסל עוד בכירים, לסכל העברות אמצעי לחימה, לגרוע מיכולות האש של חיזבאללה ולתקוף אותו בכל מרחב לבנון".

17:14 - צה"ל מאשר רשמית: ראש היחידה האווירית של חיזבאללה חוסל בתקיפה בדאחיה בביירות

דובר צה״ל מודיע כי בהכוונה מודיעינית מדויקת של חיל האוויר ואגף המודיעין, מטוסי קרב תקפו בביירות וחיסלו את מחמד חסין סרור, מפקד היחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה. המחבל סרור קידם, הכווין ופיקד על מתווי טרור אוויריים רבים ובהם פיגועי רחפנים, טילי שיוט וכלי טיס בלתי מאוישים שכוונו לעבר עורף מדינת ישראל.

17:13 - רה"מ נתניהו אישר את מבצע החיסול בביירות ממטוס "כנף ציון", בדרכו לארה"ב 

17:10 - מקורות ביטחוניים לרויטרס: ראש היחידה האווירית של חיזבאללה חוסל בביירות 

16:45 - משרד הבריאות הלבנוני: שני הרוגים ו-15 פצועים בתקיפה בדאחיה

16:40 - כ-40 שיגורים במטח האחרון לגליל, צה"ל ממשיך בתקיפות בלבנון

דובר צה"ל עדכן כי זוהו כ-40 שיגורים שחצו את הגבול משטח לבנון במטח האחרון לצפת ושורת יישובים בגליל. חלקם יורטו וזוהו נפילות. בשעות האחרונות, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מטרות טרור של חיזבאללה, בהם מבנים צבאיים, חוליות מחבלים, מחסני אמל"ח ומשגרים, בהם המשגר ששימש לירי לאזור עכו מוקדם יותר היום. "צה"ל ממשיך לתקוף, לפגוע ולגרוע יכולות ותשתיות צבאיות של חיזבאללה", נמסר.

16:16 - לפי ערוץ אל-חדת' הסעודי, ישנם 4 הרוגים בדאחיה מתקיפת צה"ל; רשת אל-ערביה טוענת כי שמו של יעד התקיפה בדאחיה הוא מוחמד חוסיין סרור

16:15 - שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי צפו בניסיון החיסול שבוצע בדאחיה לפני זמן קצר

גלנט והלוי אישרו את המשך הפעולות ההתקפיות של צה"ל בחזית הצפון, יחד עם ראש אגף מבצעים, האלוף עודד בסיוק, וראש אמ"ן, האלוף שלומי בינדר. 

פרשנות | הדילמה הישראלית בלבנון: מה לעשות במדינה שקיימת רק על הנייר?
מערכת היירוט קלע דוד עשתה היסטוריה וזוכה להתעניינות בעולם
פגיעה בגובה של 50 ק"מ: הטיל ששוגר למרכז והיירוט
"עורמה ישראלית": חיזבאללה ברגע המכריע ביותר מאז היווסדו 
"ישראל משפילה את אויביה": בעולם המומים מפעילות צה"ל נגד חיזבאללה 

16:00 - תקיפה בדאחיה: "ניסיון חיסול של מערך הכטב"מים של חיזבאללה" 

דובר צה"ל אישר היום (ה') כי צה"ל ביצע תקיפה ממוקדת בדאחיה בביירות. יעד החיסול המסתמן הוא ראש המערך האווירי של חיזבאללה, המכונה אבו סאלח, והוא למעשה "מפקד חיל האוויר של חיזבאללה".

לפי התיעודים שהגיעו מביירות, בניין הותקף באופן ממוקד מהאוויר, ושלושה טילים נורו. מצבו של הבכיר עדיין לא ידוע.

תפקידו של ראש המערך האווירי הוא חשוב ומרכזי - בעיקר ביכולת המשמעותית ביותר של חיזבאללה - לשגר כטב"מים לשטח ישראל. ראש המערך בארגון עוסק בכל הקשור להגנה האווירית וליכולת לירות נ"מ על מטוסי הקרב ועל הכטב"מים של חיל האוויר שפועלים בלבנון. לידיעה המלאה

15:40 - אזעקות באל רום ובאודם; צה"ל - התרעות שווא

15:15 - צה"ל תקף בדאחיה בביירות; דיווח: התקיפה התמקדה בראש המערך האווירי של חיזבאללה

צה"ל הודיע כי תקף באופן ממוקד בביירות, ובלבנון דיווחו כי התקיפה התמקדה בדאחיה. על-פי הדיווחים, בוצע ניסיון חיסול של מפקד ראש המערך האווירי של חיזבאללה, שאחראי למערך הכטב"מים של ארגון הטרור.

במקביל לאישור התקיפה בדאחיה, שעל-פי דיווחים בוצעה באמצעות שלושה טילים סמוך למקום שבו חוסל בכיר חיזבאללה איבראהים עקיל, בלבנון דווח גם על גל תקיפות בעומק המדינה.

14:58 - חטיבה 7 השלימה תרגיל המדמה תמרון בלבנון

דובר צה"ל הודיע כי הסתיים הבוקר תרגיל של צוות קרב חטיבה 7 בהובלת המרכז הלאומי לאימונים ביבשה (מל"י). התרגיל התקיים כמה קילומטרים מגבול לבנון ותרגל את הכוחות בתמרון ובלחימה בשטח סבוך והררי. "במהלך התרגיל העלו הכוחות את כשירותם המבצעית והלוגיסטית לתרחישי לחימה שונים בשטח האויב הצפוני", ציינו בדובר צה"ל. 

14:34 - צה"ל והשב"כ: חוסלו מחבלים שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר

צה"ל והשב"כ הודיעו כי נמשכים החיסולים הממוקדים ברצועת עזה, וכי במסגרתם חוסלו מחבלים שהשתתפו במתקפת הטרור הרצחנית ליישובי העוטף ב-7 באוקטובר.

"בשבוע האחרון, בפעילות משותפת של צה"ל והשב"כ, כלי טיס של חיל האוויר תקף ברפיח וחיסל את המחבל סלימאן ג'ואד סלימאן אבו לאפי. סלימאן קידם העברות של אמצעי לחימה לרצועת עזה והכווין מרצועת עזה פיגועים באיו"ש. בתקיפה חוסל גם אחיו של סלימאן, עבדאללה אבו לאפי, מחבל בארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי".

"מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת השב"כ וחטיבת האש 215, חיסלו בתקיפות ממוקדות מפקד כוח נוח'בה של ארגון הטרור חמאס ומחבל שהשתתף במתקפת הטרור הרצחנית ליישובי העוטף ב-7 באוקטובר", הוסיפו בשב"כ ובצה"ל. "כוחות אוגדה 162 ממשיכים לפעול במרחב רפיח, וביממה האחרונה הכוחות חיסלו כ-15 מחבלים".

13:43 - כ-8 שיגורים זוהו לקריית שמונה

שמונה שיגורים זוהו במטח לקריית שמונה וליישובי הסביבה, שלושה יורטו. בנוסף אותרו נפילות בשטחים פתוחים. 

13:37 - אזעקות נוספות בצפון: התרעות הופעלו בצפת, בקריית שמונה וביישובים נוספים 

13:25 - אזעקות בצפת, בעמוקה, בראש פינה וביישובים נוספים

13:20 - ישראל תקפה בגבול לבנון-סוריה

צה"ל אישר כי תקף תשתיות שמשמשות להעברת אמצעי לחימה משטח סוריה לחיזבאללה בלבנון. "מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות בגבול סוריה-לבנון, המשמשות את ארגון הטרור חיזבאללה להעברת אמצעי לחימה משטח סוריה לידי חיזבאללה בלבנון. חיזבאללה משתמש באמצעי הלחימה הללו נגד אזרחי מדינת ישראל".

"צה"ל פועל בנחישות למניעת כניסת אמצעי לחימה ללבנון ולהתחמשות חיזבאללה", נמסר. "בשעה זו צה"ל ממשיך לתקוף בעוצמה לפגיעה ביכולות והתשתיות הצבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה". הודעת צה"ל מגיעה אחרי שדווח כי ישראל פגעה בצד הסורי של מעבר הגבול בין לבנון לסוריה. 

13:06 - שב"כ ומשטרת ישראל סיכלו פיגוע מטען וירי שתכנן תושב הגליל בסיוע שוהים בלתי חוקיים מאיו"ש

13:04 - כטב"ם ששוגר מעיראק אותר לפני זמן קצר בשדות שדה אילן שבגליל התחתון

12:20 - במהלך גל התקיפות של חיל האוויר בלבנון הבוקר, מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר היה בקוקפיט עם טייסי הקרב

12:13 - דובר צה"ל: צה"ל תוקף כעת מטרות טרור של חיזבאללה בלבנון

12:12 - מקורות ממשרד ההגנה הטורקי לרויטרס: טורקיה נערכת לפינוי אפשרי של אזרחיה ושל אנשים בעלי אזרחות זרה מלבנון

11:45 - לשכת ראש הממשלה: הידיעה על הפסקת אש לא נכונה

בלשכת ראש הממשלה מכחישים את הדיווחים וטוענים כי "מדובר בהצעה אמריקאית-צרפתית שראש הממשלה אפילו לא הגיב עליה". מהלשכה נמסר: "הידיעה על הנחיה כביכול למתן את הלחימה בצפון גם היא הפוכה מן האמת. ראש הממשלה הנחה את צהל להמשיך את הלחימה במלוא העוצמה, ולפי התוכניות שהוצגו לו. כמו כן, גם הלחימה בעזה תימשך עד להשגת כל מטרות המלחמה".

11:20 - צה"ל: תקפנו הבוקר עשרות מטרות בלבנון

דובר צה"ל הודיע כי צה"ל תקף הבוקר עשרות מטרות ובהם מחבלים, מבנים צבאיים ומחסני אמל"ח במספר מרחבים בלבנון. "מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת אגף המודיעין ופיקוד הצפון, תקפו הבוקר מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בכמה מרחבים בלבנון. בין המטרות שהותקפו - מבנים צבאיים, מחבלים ומחסני אמל"ח של הארגון במספר מרחבים", מסר דובר צה"ל.

"במרחב הכפר שובא שבדרום לבנון, מטוסי קרב של חיל האוויר בהכוונת פיקוד הצפון תקפו מספר מחבלים שזוהו במרחב", הוסיפו בדובר צה"ל. "צה"ל ממשיך לתקוף, לפגוע ולגרוע יכולות ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה". 

11:04 - תושבים בגליל העליון ובגולן התבקשו לשהות סמוך למרחבים המוגנים

בהתאם להערכת מצב של פיקוד העורף ופיקוד הצפון, ניתנו הנחיות מיוחדות לשוהים בכמה ישובים להישאר סמוך למרחבים המוגנים, להימנע מהתקהלויות ולצמצם תנועה. בין היישובים: קריית שמונה, כפר יובל, עמיר, שדה נחמיה, כפר סאלד, גונן, שמיר, להבות הבשן, ויישובי הגולן מקו קצרין וצפונה.

10:47 - כ-24 שיגורים זוהו לעכו והסביבה, הופעלו אזעקות

לראשונה מאז אתמול בצהריים בצפון, כ-24 שיגורים זוהו לאזור עכו והסביבה והופעלו אזעקות. רוב השיגורים בוצעו למרחב הימי, ושיגורים בודדים שבוצעו למרחב האזרחי הם שהפעילו את ההתרעות. אחרי השיגורים למרחב האזרחי זוהו שיגורים נוספים לאזור המרחב הימי - לא הופעלה התרעה במכוון. 

10:30 - ברקע המגעים להפסקת אש: נתניהו הורה לצה"ל למתן תקיפות בלבנון

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לצה"ל למתן את התקיפות בלבנון נוכח המגעים להפסקת אש, שלפי האמריקאים אמורה להיכנס לתוקף תוך שעות. זו הסיבה שמאתמול אומנם צה"ל תקף מחסני אמל"ח ועמדות תשתית של חיזבאללה אבל לא בעוצמה ובכמות שאותה הכרנו בימים האחרונים. 

09:30 - אור ירוק מישראל להפסקת אש

גורם בלשכת ראש הממשלה מאשר: יש אור ירוק להפסקת אש עם חיזבאללה לצורך משא-ומתן.

09:30 - צה"ל תוקף באזור צור שבדרום לבנון

בזמן שמתקיימים מגעים להפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה, חיל האוויר תוקף באזור צור שבדרום לבנון. במהלך הלילה תקף חיל האוויר 75 מטרות בלבנון ובהן משגרים, מחסני נשק ומפקדות חיזבאללה. 

9:00 - הלחימה בעזה: 4 שיגורים מח'אן יונס לעבר פעילות צה"ל ברצועה

חמאס שיגר 4 רקטות מח'אן יונס לעבר פעילות של כוחות צה"ל בדרום רצועת עזה. השיגורים לא חצו לשטח ישראל ושלושה מהם יורטו בידי מערכת כיפת ברזל. הופעלה התרעה בשטחים פתוחים. ללא נפגעים.

08:45 - הפסקת אש בצפון? "המערכה צריכה להסתיים בריסוק חיזבאללה"; "יש לקבל את המתווה לשבוע"

בקואליציה ובאופוזיציה קראו לראש הממשלה שלא לקבל את ההצעה להפסקת אש כפי שהיא. סמוטריץ': "כניעה של חיזבאללה או מלחמה. רק ככה נחזיר את התושבים והביטחון לצפון ולמדינה". ח"כ בליכוד: "ספינים ריקים מתוכן. הכרעה או הפסד". לפיד: לקבל את ההצעה אבל רק לשבוע". סער: "מיתון תקיפות חיל האוויר בלבנון - טעות". עוצמה יהודית: "הסיעה תתכנס לישיבה דחופה". לידיעה המלאה

08:16 - לפי בכירים בממשל ביידן, "הפסקת האש בין ישראל לחיזבאללה תיכנס לתוקף בתוך שעות"  לידיעה המלאה

08:12 - דיווח: חמאס הסכים שפת"ח תנהל אזרחית את הרצועה וכי הם יפקחו על המעברים

דיווח בערוץ אל-חדת' הסעודי מפי גורם בחמאס שאין לו אישור ממקור אחר טוען: "סיכמנו עם פת"ח על ניהול אזרחי של רצועת עזה והמעברים שלא יהיו תחת חמאס. בשבוע הבא תתקיים פגישה עם פתח במסגרת הפיוס".

07:04 - בכיר בבית הלבן על הצעת הממשל להפסקת אש בצפון: מקווים שניתן יהיה להגיע להסכם קבוע במהלך 21 ימים של הפסקת האש

במהלך תדרוך לכתבים אמר הבכיר: "זוהי קריאה להפסקת אש במהלך 21 הימים הללו, ובזמן שאנחנו מנהלים משא-ומתן בלבנון ובישראל, נעבוד גם עם שותפינו לבחון את מה שהשגנו בחודשים האחרונים בעקביות. אמרנו באופן עקבי שלבסוף, פתרון שיאפשר להחזיר את התושבים לבתיהם בשלום ולהשיג ביטחון לאורך זמן יושג רק באמצעות פתרון דיפלומטי".

06:13 - סמוך לשעה 04:00 בבוקר וללא הצהרה לתקשורת, נתניהו המריא לביקור באו"ם שבמהלכו ינאם ביום שישי

04:48 - ג'ו ביידן ועמנואל מקרון בהצהרה משותפת: "קוראים להפסקת אש משותפת בין ישראל, חיזבאללה וחמאס למשך 21 ימים"

שני הנשיאים פרסמו הצהרה משותפת, עליה חתומה קואליציה רחבה של מדינות. בהצהרה נכתב: "הגיע הזמן להסכם בגבול בין ישראל ללבנון, שיבטיח את החזרת וביטחונם של התושבים שיוכלו לשוב אל בתיהם. חילופי האש מאז 7 באוקטובר ובמיוחד בשבועים האחרונים, מאיימים על אזרחים ומסלימים את הסכסוך בגבול. בעקבות כך, אנחנו עובדים בימים האחרונים כדי להביא להפסקת אש זמנית שתתן לדיפלומטיה הזדמנות להצליח למנוע הסלמה נוספת בגבול". 

01:02 - כוחות צה"ל זיהו "תנועות חשודות" בנקודה בגבול לבנון וירו לעבר הזיהוי. המרחב נסרק על ידי הכוחות

 22:20 - האזעקה בנחל עוז: זיהוי שווא 

 22:19 - מצה"ל נמסר: הכטב"ם שהתפוצץ במרחב נמל אילת - שוגר מעיראק

22:13 - אזעקת צבע אדום הופעלה בנחל עוז שבעוטף עזה

22:00 - שר החוץ האיראני: "לא נוכל לצפות אדישים מהצד במלחמה כוללת בלבנון"

שר החוץ של איראן עבאס עראקצ'י אמר לטלוויזיה האיראנית כי "מלחמה כוללת בלבנון היא רעיון בלתי נסבל, איראן לא תוכל לעמוד מהצד ולהישאר אדישה".

21:36 - דיוני הקבינט טרם החלו, מסתמן: טיסת נתניהו הלילה תתעכב

ההתייעצות הביטחונית המצומצמת של נתניהו, דרמר, גלנט והמזכיר הצבאי מתמשכת יותר מהמתוכנן. המשמעות - כינוס הקבינט עוד לא החל וטיסת נתניהו לאו"ם שתוכננה לאחת בלילה תדחה.

21:04 - המיליציות הפרו-איראניות בעיראק קיבלו אחריות לשיגור כטב"מים לעבר "מטרה חיונית" באילת

20:47 - צה"ל: שני כטב"מים הגיעו מכיוון מזרח לעיר אילת, ספינת טילים של חיל הים יירטה את אחד מהם

לפי דיווחים שונים, מדובר על כטב"ם שהגיע מעיראק. מדובר צה"ל נמסר: "בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב העיר אילת, זוהו שני כלי טיס בלתי מאוישים שהגיעו מכיוון מזרח. ספינת טילים של חיל הים מסוג 'סער 5', יירטה כלי טיס בלתי מאויש אחד וזוהתה נפילה של כלי טיס בלתי מאויש נוסף במרחב העיר אילת".

20:30 - נפילה אחת זוהתה בנמל אילת - שני פצועים במצב קל מטופלים בידי צוות מד"א במקום

20:19 - אזעקה הופעלה באילת בשל חשש לחדירת כלי טיס עוין

2 כטב"מים חדרו לשמי אילת, אחד יורט ואחד נפל במרחב העיר.

18:30 - עדכון מהמרכז הרפואי לגליל: שיפור במצבם של הפצועים מהפגיעה הישירה בקיבוץ סער

הפצוע הקשה מהפגיעה, בן 53 תושב מג'ד אל כרום, הועבר לאישפוז במחלקה כירורגית עם תום הניתוח שעבר ומצבו כעת מוגדר בינוני - לא נשקפת סכנה לחייו. פצוע נוסף, בן 52 ממזרעה, הועבר גם הוא לאישפוז במצב בינוני. נפגע חרדה בן 27 טופל בחדר המיון וצפוי להשתחרר לביתו.

17:56 - רויטרס: ארה"ב מובילה יוזמה חדשה לסיום הלחימה בעזה - וגם בלבנון

לפי כמה גורמים המעורים בפרטים, היוזמה החדשה עשויה לכלול שחרור חטופים וכי הפרטים נידונים בשולי העצרת הכללית בניו יורק. הערכה של גורם רשמי בלבנון: חיזבאללה "פתוח לכל הסדר" בעזה ובלבנון. "אם לא תוצג עסקת חבילה, זה יהיה בלתי אפשרי לקבל הסכם והמלחמה לא תיפסק", אמר גורם לבנוני נוסף.

בסקיי ניוז בערבית דווח: היוזמה של יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי כוללת את צמצום ההסלמה ומסמך הטיוטה כולל הפסקת אש למשך 4 שבועות. השליח האמריקאי הוכשטיין ינהל את המשא-ומתן להשגת הסכם כולל בין לבנון לישראל.

עוד דווח כי המסמך של יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי מבוסס על הגעה לנוסחה שמקובלת על כל הצדדים, ליישום החלטה 1701.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

''החירות מובילה את העם'' של אז'ן דלקרואה / צילום: ויקיפדיה

'החירות מובילה את העם': שיקום של סמל מפעים

הציור של אז'ן דלקרואה מ־1830, שעבר לאחרונה רסטורציה בלובר, התעלה מעל מקורותיו במהלך הזמן: תחילה הפך לייצוג מרגש של הרפובליקניות הצרפתית, אחר כך של צרפת עצמה, ולאחר מכן של מהפכה מעבר לגבולותיה

נירה שמיר, כלכלנית ראשית, דיסקונט / צילום: רמי זרנגר

הכלכלנית שמסבירה: זו הסכנה שמחכה לישראל בהורדת דירוג

נירה שמיר, הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט, מנסה לפצח את העליות בשווקים למרות ההסלמה בצפון: "אנחנו למודי מלחמות" ● בראיון לפודקאסט של גלובס היא מפרטת את האתגרים שבפני המשק, מנסה להעריך לאן תגיע האינפלציה: "הרבה מעבר ליעד" וממליצה לא להקל ראש בהורדות הדירוג: "עלול לגרום לזעזוע"

קרן ההשתלמות הפכה לאטרקטיבית במיוחד ומסומנת כמטרה אצל האוצר / אילוסטרציה: Shutterstock

באוצר לוטשים עיניים ל-8 מיליארד שקל, וקרנות ההשתלמות בסכנה

הן נולדו בכלל כחיסכון לטווח הבינוני עם הטבות מס חריגות, אך ככל שחלף הזמן התרחקו משם והפכו לחיסכון משתלם במיוחד לכל מטרה ● עבור שכירים ועצמאים, קרנות ההשתלמות הן צ'ופר משמעותי, אולם באוצר מכנים אותן "עיוות מס" ● האם ההטבה הגדולה של אחד מכל שלושה ישראלים תצומצם, ומה החלופה שעל הפרק?

מתחם מעיין שורק / צילום: יח''צ

תחנת הכוח שורק: שלוש הצעות הוגשו במכרז

מדובר במכרז לתכנון, מימון, הקמה ותפעול של תחנת כוח קונבנציונלית חדשה לייצור חשמל שתוקם בשורק, בהספק של עד 900 מגה־וואט, לתקופה של כ-25 שנה, שלאחריה תועבר התחנה לבעלות המדינה ● הקבוצות שהגישו הצעות הן אדלטק וקבוצת מנורה מבטחים; OPC; ושיכון ובינוי אנרגיה

נטלי משען-זכאי / צילום: יח''צ

לא רק משרדים: המנכ"לית החדשה של גב־ים צפויה לפתח גם את זרוע המגורים

אחרי שמכרה כמעט את כל החזקותיה, נראה כי דיסקונט השקעות התפנתה להשביח את מה שנשאר מהן ● בשבוע האחרון הוחלט שנטלי משען־זכאי תחליף את מנכ"ל גב־ים המיתולוגי, והקבוצה יצאה בצעד שנועד להגדיל את הסחירות במניה ● השלב הבא: 6,800 דירות מגורים

וורן באפט, יו''ר חברת ההשקעות ברקשייר האת'ווי / צילום: Shutterstock

וורן באפט מהמר על 300 מיליארד דולר. האם הוא מפספס בגדול?

לפי הערכה, אגירת המזומנים של באפט עלתה לו בינתיים כ־60 מיליארד דולר ● בשוק מנסים להבין האם היא טומנת תחזית קודרת

הכטב''ם ''גראנט E-4'' / צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב

חברת קלצ'ניקוב הרוסית חשפה כטב"ם חדש, והתלות הטורקית בארה"ב

חברת קלצ'ניקוב הרוסית חשפה את הכטב"ם "גראנט E-4", שמסוגל להשמיד טנקים שסיפקה ארה"ב לצבא אוקראינה ● הודו מוכרת 2,500 טנקים מיושנים מדגם T-72 ● הפנטגון וסין במרוץ בדרך לדור החדש של התקשורת העולמית ● וטורקיה שבה לזרועות ארה"ב בשל מגבלות התוצרת הביטחונית המקומית שלה ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

שניצל בחלה ב–Red Shoes / צילום: עדי אופק

המזללה המפתיעה בקיבוץ שתמצאו בה ארוחה מפנקת במחיר מפנק עוד יותר

אמנות ישראלית במוזיאון שהוא יצירת מופת בעצמו, מיזם קולינרי שמציע מטעמים ביתיים מנחמים וחנות וינטג' עם אוספים נדירים ● ביקור בקיבוץ עין חרוד לרגל 103 שנה להיווסדו

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

למרות ההסלמה בצפון: מדד ת"א 35 זינק ביותר מ-5% השבוע

בלשכת רה"מ מכחישים את הדיווחים על הפסקת אש ● מדד ת"א 35 עלה ב-1.2% ● בעקבות וול סטריט: מניות השבבים המקומיות זינקו ● מדד הביטוח זינק ב-3.5 הבנקים בכ-1.7% ● השקל התחזק בחדות מול המטבעות הזרים ● תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו

צילומים: נועם מושקוביץ'-דוברות הכנסת, AP-Leo Correa

הגזירה על הפנסיה: מה שווה מילה של ממשלה?

האוצר מקדם קיצוץ בהטבות הפנסיה, ומעבר לפגיעה בחוסכים משדר מסר בעייתי ● יותר מ־400 אלף דירות בצפון, בהן גרים 1.4 מיליון איש, אינן ממוגנות ● השבוע הגיע לשיא היחס השלילי למשפחות החטופים, שנאבקות כבר כמעט שנה על מנת להשיב את יקיריהן הביתה ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

נוחיק סמל, מנכ''ל סוני סמיקונדקטור ישראל / צילום: מארק נומדר

האיש שמנהל 400 מהנדסים בישראל ורוצה להפוך את סוני למעצמת AI

מנכ"ל סוני סמיקונדקטור ישראל, נוחיק סמל, אומר בראיון לגלובס כי הבינה המלאכותית צפויה לעבור מחוות השרתים המרוחקות אל מוצרי החשמל האישיים בחמש השנים הקרובות: "בין אם זה מקרר ובין אם זה עמוד תאורה" ● וגם: איך השפיעה המלחמה על פעילות החברה?

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה / צילום: Shutterstock, mohammad kassir

ישראל שינתה גישה ובמזרח התיכון מבינים ש"בעל הבית השתגע"

ימים ספורים של יוזמה ישראלית שינו את שיח "איחוד הזירות" של נסראללה ● סינוואר רוצה הסלמה, אבל זו הפכה לחרב פיפיות שעשויה להשאיר אותו לבד

מזכירת מחלקת האוצר ג'נט ילן. ''הכלכלה בריאה'' / צילום: Associated Press, Ajit Solanki

צניחה חופשית של 500 S&P: זה בדרך כלל מה שקורה אחרי היפוך עיקום התשואות

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● כשאג"ח ארוכות מניבות פחות ריבית מהקצרות, מדובר בהיפוך עקום התשואות, מצב שנפתר היסטורית בהורדת ריבית של הפד, כמו זו שהתרחשה השבוע ● אלא שכשתקופת היפוך כזו נגמרת, ממש כמו עכשיו, לרוב זה מוביל למיתון ולצניחה חופשית של S&P 500 ● גם המגמות בסקטור הייצור ובשוק התעסוקה מעידות על כניסה לאזור בעייתי

רן עוז, מנכ''ל קבוצת ישראכרט / צילום: תמי בר שי

המרוץ מתחמם: אלה שני המועמדים החדשים לרכישת ישראכרט

הקרב על השליטה ישראכרט עולה מדרגה, כאשר איש העסקים בני אלג'ם שוקל להשתלט על החברה ● במקביל מספר קמעונאים גדולים עשויים לחבור יחד למעין שותפות שתרכוש את חברת כרטיסי האשראי ● כרגע על המדף ישנן שתי הצעות רשמיות להשתלטות על ישראכרט - אחת ממנורה מבטחים והשנייה מחברת ווישור גלובלטק

איור: גיל ג'יבלי

המניה שעקפה את אנבידיה: האם זה אחד התחומים המעניינים להשקעה כיום?

את הכוכבת הגדולה של סחרור הבינה המלאכותית, אנבידיה, כולם כבר מכירים, אבל יש מניה אחת שכבר עקפה אותה השנה עם תשואה של 190% – ויסטרה ● הצורך ההולך וגובר של טכנולוגיות AI באנרגיה מסדר ליצרנית החשמל ביקושים גבוהים ביותר, ולא רק לה ● שאלת השבוע

יניב בן, IDX ודרור גנות, ADIO / צילומים: אייל זלצברג, יח''צ , עיצוב: טלי בוגדנובסקי

100 אלף שקל לחבילה: ההצעה החדשה בשוק הפרסום הדיגיטלי

שיתוף־פעולה בין הפלטפורמות הישראליות ADIO ו־IDX יאפשר למפרסמים להעלות קמפיינים דיגיטליים שמשלבים וידאו ואודיו באמצעות פלטפורמה אחת, ולמעשה ישנה את האופן שבו פעל השוק עד כה ● "זה One Stop Shop שהוא גיים צ'יינג'ר", מסבירים הצדדים

חברות הביומד מחפשות אפיקי מימון חדשים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

אוהדי ישראל ושלדים בנאסד"ק: חברות הביומד מחפשות אפיקי מימון חדשים

קרנות הביומד המקומיות כמעט התייבשו, משקיעים נרתעים מהתחום שהישראלים הכי חזקים בו - מכשור רפואי, ובשוק מזהירים: ישראל מאבדת את ההזדמנות להוביל בתחומים שנולדים ממש עכשיו, כמו AI לפיתוח תרופות ● איפה בכל זאת נמצא הכסף?

חיילי צבא לבנון מאבטחים אתר שהותקף על ידי צה''ל בדרום ביירות, השבוע / צילום: ap, Bilal Hussein

כשהעוני בשיא והזבל ברחובות: כך הפך חיזבאללה את לבנון למאורת טרור

בשנים האחרונות וכפי שמחדדת המלחמה, לבנון הפסיקה לתפקד כמדינה ● הממשלה הזמנית לא מצליחה להיחלץ מהמשבר הכלכלי, וצבא לבנון הרשמי מתחרה עם חיזבאללה על חיילים, כאשר השכר בארגון הטרור גבוה פי 13 ● לדברי מומחים, המשאבים של חיזבאללה מאפשרים לו להרחיב את מעגלי ההשפעה משיעים דתיים לשכבות אחרות באוכלוסייה

אונייה פורקת מכוניות בחיפה / צילום: דוברות נמל חיפה

בכמה יתייקרו הרכבים החשמליים בינואר? המתווה החדש שעל הפרק

מאמצים לבלימת הזינוק הדרמטי במס הקנייה ובמחירי כלי הרכב החשמליים בישראל שצפוי בינואר ● וגם: בשבוע הבא ינחת בישראל עוד קרוס-אובר סיני חשמלי ● ועוד חדשות מענף הרכב

יוגב גרדוס ובצלאל סמוטריץ / צילום: עודד קרני, נועםמושקוביץ'-דוברות הכנסת

באוצר יוזמים: דיירים בהתחדשות עירונית יחזירו כספי סיוע

ברשות להתחדשות עירונית מתנגדים בתוקף להצעת האוצר, שלפיה דיירים בפרויקטים ישיבו מכיסם את כספי הסיוע מהמדינה ● באוצר תוקפים: "הרשות תוקעת מקלות בגלגלים"