גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הכלכלנית שמסבירה: זו הסכנה שמחכה לישראל בהורדת דירוג

נירה שמיר, הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט, מנסה לפצח את העליות בשווקים למרות ההסלמה בצפון: "אנחנו למודי מלחמות" ● בראיון לפודקאסט של גלובס היא מפרטת את האתגרים שבפני המשק, מנסה להעריך לאן תגיע האינפלציה: "הרבה מעבר ליעד" וממליצה לא להקל ראש בהורדות הדירוג: "עלול לגרום לזעזוע"

נירה שמיר, כלכלנית ראשית, דיסקונט / צילום: רמי זרנגר
נירה שמיר, כלכלנית ראשית, דיסקונט / צילום: רמי זרנגר

נירה שמיר, הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט, ראתה במהלך הקדנציה שלה כמעט כל משבר אפשרי: משבר הסאב־פריים, הקורונה, עלייתה המפתיעה של האינפלציה, מלחמת רוסיה־אוקראינה וכעת המלחמה שבה אנחנו מצויים כבר שנה שלמה.

פרשנות | צניחה חופשית של 500 S&P: זה בדרך כלל מה שקורה אחרי היפוך עיקום התשואות  
4 גרפים והתעלומה: האם וול סטריט בדרך למיתון או שהראלי רק התחיל 

קשה לדמיין כלכלן כלשהו, בישראל או בעולם, שהיה מעריך שבשבוע הכי מתוח מול חיזבאללה מאז מלחמת לבנון השנייה, הבורסה בתל אביב תעלה חמישה ימים רצופים והתגובה בשערי המטבעות תהיה מינורית. "בסופו של דבר המשק חזק. לדאבוננו אנחנו כבר למודי מלחמות", אומרת שמיר. "אבל רואים שיש הרבה עסקים ועובדים שממשיכים לפעול, גם אם מרחוק. שוק המניות בעצם מגלם ציפייה שהמערכה תסתיים במהירות. ובהתאם לאמרה בשוק ההון ־ שצריך לקנות בשמועה ולא לחכות שהמחירים יעלו ־ משקיעים ממהרים וקונים עכשיו.

"גורם משמעותי נוסף הוא פעילות הגופים המוסדיים. יש זרימה קבועה של עשרות מיליארדי שקלים אליהם מדי שנה, והגם שחלק גדול מכך מושקע בחו"ל, המוסדיים מנצלים הזדמנויות בשוק המקומי, מה שתורם ליציבותו".

איך מסבירים את כוחו של השקל כיום?
"כשהמלחמה החלה, הדולר קפץ לרמה של 4.1 שקלים, אלא שתוך מספר שעות הודיע בנק ישראל שהוא תומך בשוק המט"ח. יש לו למעלה מ־200 מיליארד דולר שהוא צבר במהלך השנים, אשר נועדו בדיוק לעת הזו. הוא הקציב לכך כ־30 מיליארד דולר, ועד היום מכר רק 8 מיליארד דולר. עצם ההצהרה בנושא של הנגיד, וזה שהשוק מפנים שבנק ישראל עומד מאחורי השוק ומזרים נזילות, נותנים ביטחון לשחקנים בשוק מפני קטסטרופה. השקל כמובן מושפע ממגוון גורמים, אבל הסיפור של בנק ישראל הוא מאוד משמעותי".

בעוד שהבורסה מציגה חוסן מרשים, שוק איגרות החוב המקומי, ובעיקר אלו הממשלתיות, שידר מסר מדאיג בימים האחרונים. התשואה על אג"ח ממשלתית ל־10 שנים טיפסה ליותר מ־5% ושיקפה דאגה של המשקיעים, שדורשים פרמיה גדולה יותר מהמדינה תמורת הכסף שלהם. "שוק האג"ח מגלם את הבעיה שאולי תמשיך ללוות אותנו, כי גם אם הממשלה תתנהל מצוין ב־2025 וקדימה, אנחנו נהיה ברמה גבוהה של הוצאות", אומרת שמיר. "הוצאות הביטחון, למשל, גם לאחר סיום המלחמה צפויות להיות גבוהות ב־1.5% תוצר מרמתן לפני המלחמה. כך שהאתגר בהחלט גדול". הדאגה הזו משתקפת גם בפרמיית הסיכון של ישראל, CDS, שמשקפת את תמחור הסיכון שהמדינה לא תעמוד בחובותיה. הנתון הזה זינק השבוע לשיא אפילו גבוה יותר מפרוץ המלחמה - כמעט 180 נקודות.

 

"הצמיחה של המגזר העסקי מדאיגה"

בתקופה האחרונה התפרסמו מספר נתוני מאקרו שליליים במשק המקומי. ראשית, האינפלציה התחממה מאוד, בניגוד למגמה העולמית, עם קצב שנתי של 3.6% באוגוסט. גם נתוני הצמיחה של הלמ"ס עודכנו כלפי מטה, לקצב שנתי של מינוס 0.9% בצמיחה לנפש. שמיר רואה תמונה מעורבת: "בצמיחה ראינו התאוששות מאוד מהירה ברבעון הראשון השנה, לאחר צניחה משמעותית בה ברבעון האחרון ב־2023. ואז הגיע הרבעון השני שגרם לנו לאכזבה, עם צמיחה מאוד איטית. למעשה, הצריכה הפרטית מאוד חזקה ונשארת כזו; שוק העבודה נמצא בתעסוקה מלאה והשכר עולה בקצב מהיר; הממשלה נוקטת מדיניות פיסקלית מרחיבה עם העברות למשקי בית ולעסקים. כך שעל אף הריבית הגבוהה רואים כאמור צריכה פרטית איתנה. אלו הבשורות הטובות.

"ויש גם בשורות פחות טובות. כשאני מסתכלת על הצמיחה בתקופה הזו, אני מתמקדת בתוצר העסקי ולא הכללי שרוב האנשים מדברים עליו. למשל, בעוד שהתוצר הכללי צמח בקצב שנתי של 0.7%, התוצר העסקי למעשה התכווץ ב־2.5%. זה הסיפור האמיתי. מדובר בתוצר של המשק בניכוי התוצר של המגזר הציבורי. זה כולל את השינוי בהיקף המועסקים במגזר הציבורי, שכעת כולל גם את חיילי המילואים שמועסקים בו. בנוסף, מנכים גם רכיב שנקרא 'תוצר של שירותי דיור'. הנקודה החשובה היא שאנחנו מנכים את התוצר של המגזר הציבורי מהתמונה הכללית".

באוצר חתכו את תחזית הצמיחה שלהם השנה לרמה של 1.1% בלבד המשקפת צמיחה שלילית לנפש. מה את צופה?
"כיוון שהמחצית הראשונה של 2024 הייתה מאכזבת, במיוחד הרבעון השני, ובהסתכלות על הפרמטרים והפעילות במחצית השנייה, בדיסקונט סבורים שהשנה תסתיים עם צמיחה מאוד נמוכה של 0.6%. כן, בפועל זו צמיחה שלילית לנפש, כי האוכלוסייה גדלה בכ־2%. יתרה מזאת, התוצר העסקי צפוי להתכווץ. לגבי 2025, ההערכה שלנו היא שצמיחת המשק תהיה בסביבות 4.5%, כשהתוצר העסקי צפוי לצמוח יותר, בכ־5.5%.

"אבל, ישנו כאן אבל גדול, שבסוף 2025 אנו רואים תוצר נמוך בכ־3% בהשוואה למה שניתן לצפות לפי צמיחת התוצר ארוכת הטווח, שהיא בערך 3.5% לשנה. התוצר העסקי יהיה נמוך ב־5% מהרמה שהיינו מצפים לראות".

"סיכוי גבוה להורדת דירוג נוספת"

בחזרה לאינפלציה, בעוד שבארה"ב ובאירופה רואים אותה יורדת בתקופה האחרונה, אצלנו כאמור המגמה שונה. להערכתה של שמיר, בטווח הזמן הקרוב המצב אף עשוי להחמיר.

"האינפלציה אכן הפתיעה כלפי מעלה. הגורם נעוץ במידה רבה במגבלות של היצע", היא אומרת. "ראינו את מחירי הטיסות מזנקים בגלל מספר רב של חברות שלא מגיעות לישראל, והתופעה רק מחריפה. גם מחירי הפירות והירקות עולים בצורה משמעותית, בעיקר בגלל המלחמה. השכר עולה בקצב מאוד מהיר ואנו מקבלים אינפלציה שהיא מאוד גבוהה, הרבה מעבר ליעד של 1% ל־3%. לגבי התחזית, בעוד שנה אני חושבת שהאינפלציה תהיה 3.1%, אבל בדרך אנחנו נהיה ברמה גבוהה יותר של למעלה מ־4%".

מה ההשלכות של זה על הריבית בישראל? בעולם היא כבר במגמת ירידה.
"כשבנק ישראל מקבל את החלטות הריבית, הוא מסתכל על מגוון פרמטרים. האינפלציה היא אחד מהם. הזכרנו את העניין של הצמיחה, זה פרמטר נוסף, אבל יש דבר מאוד חשוב והוא היציבות הפיננסית של המשק. הבנק מסתכל על שער החליפין, ובעיקר על התנודות בו, שמלמדות על מצב השוק. וישנה כמובן פרמיית הסיכון של ישראל, שמאוד עלתה. בנוסף, מסתכלים על המדיניות הפיסקלית, ואם היא מאוד מרחיבה, כפי שקורה עכשיו, אז בנק ישראל חייב לנקוט ריסון מוניטרי. לכן, בניגוד לבנקים האחרים בעולם הוא לא יכול להוריד ריבית כרגע".

במילים פשוטות, עד שהממשלה לא תחתוך משמעותית בהוצאות, לא נראה הורדה?
"אין ספק שההתנהלות התקציבית היא סוגיה קריטית. 2024 כבר די היסטוריה; אנחנו לא יודעים איך היא תסתיים, אבל גם חברות הדירוג יבינו ש'אוקיי אנחנו במלחמה, אז אפשר לסלוח'. השאלה היא מה קדימה, מה יקרה ב־2025 וב־2026. זה לא רק עניין הגירעון הגבוה, הרבה יותר חשוב הוא יחס החוב־תוצר. וגם כשמסתכלים על הגירעון, הסיפור הוא תמהיל ההוצאות, האם הוא באמת תומך צמיחה או שההוצאות מונעות משיקולים אחרים? זו נקודה שגם חברות הדירוג מתייחסות אליה.

"למעשה, זה מכלול שיקולים שבו הכול שלוב אחד בשני ־ יש המלחמה מצד אחד, והמדיניות הפיסקלית מצד שני. וחשוב להזכיר גם את החוזקות של המשק שעדיין מתבלטות. למשל, עודף במאזן התשלומים, שזו נקודה שמציינים בחברות הדירוג, ונוספות".

יצוין כי מאז פרצה המלחמה, שלוש חברות הדירוג הגדולות הורידו את הדירוג של ישראל ־ לראשונה בהיסטוריה. אם לא די בכך, כולן העניקו לו אופק "שלילי", המשקף סיכוי גבוה לפגיעה נוספת בסטטוס המדינה. בימים אלו מקיימים נציגיה של חברת מודי'ס שיחות עם גורמים בישראל, ועל פי ההערכות בוחנים נקיטת מהלך מיידי.

מה הסיכוי לדעתך שאנו לקראת הורדת דירוג נוספת?
"זה מטריד. אני חושבת שיש סיכוי גבוה אפילו שזה יקרה. ב־S&P אנחנו מדורגים ברמה אחת מעל דירוג מודי'ס, לכן מאוד יכול להיות שגם שם נחווה הורדה".

עד כמה זה משמעותי? השווקים הרי כבר מתמחרים אותנו נמוך בהרבה מחברות הדירוג.
"השווקים אכן מתמחרים את זה, אבל זה עוד עלול לגרום לזעזוע מסוים. יש השקעות פסיביות שלמעשה מגיבות מיד להורדת דירוג, כך שהמהלך יכול להיות בעל אימפקט".

האם ישראל צועדת לקראת סטגפלציה ־ שילוב של אינפלציה ומיתון? זה נחשב למצב הגרוע ביותר שמשק יכול לחוות.
"סטגפלציה היא שילוב קטלני בין האטה מאוד משמעותית לאינפלציה, וזה מצב שבו גם ידי בנק ישראל והממשלה כבולות, כי אי אפשר לנקוט מדיניות מוניטרית מרחיבה ולא פיסקלית מרחיבה, וזה מאוד בעייתי. במבט היסטורי, אחרי מלחמת יום הכיפורים זה היה המצב הכלכלי. זה הוביל לעשור האבוד ולבסוף לתוכנית הייצוב של 84'־85', שהייתה מאוד כואבת. אני לא חושבת שאנחנו שם כרגע. אם המלחמה באמת תתעצם ותתארך מאוד, זה בהחלט יכול לקרות.

"בתרחיש המרכזי שלנו זה לא מופיע. אנחנו רואים שהמשק מתאושש וצומח. רק אם תהיה פה באמת קטסטרופה מבחינת הפעילות, אז כן, תיתכן גלישה לסטגפלציה - מצב שמאז שנות ה־70' וה־80' לא ראינו, לא אצלנו ולא בעולם. אני מקווה שלא נגיע לשם".

ארה"ב בדרך למיתון? "שאלת מיליון הדולר"

כשמסתכלים על מה שקורה מעבר לים, ובעיקר בארה"ב, זה נראה על פניו כמו אוטופיה; הריבית יורדת, הצמיחה ברוב המדינות בסדר והבורסות רושמות שנה פנומנלית. האם התמונה מטעה?

"אני לא יודעת אם לקרוא לזה אוטופיה, כי אנחנו כל הזמן מתלבטים", שמיר מדגישה. "האנליסטים והנגידים של הבנקים המרכזיים בעולם, למשל הפד, מתחבטים בשאלה האם הכלכלה גולשת למיתון או שתהיה נחיתה רכה. זו שאלת מיליון הדולר. הפד אמנם הוריד את הריבית ב־0.5%, אבל הבהיר לשווקים שההורדות הבאות צפויות להיות מתונות יותר. הוא צריך להיות בטוח שהאינפלציה באמת מאחוריהם. בעוד שבהיבט האינפלציה והצמיחה ארה"ב נראית טוב יותר מאירופה, הרי שנתוני שוק העבודה שם אכזבו, ומנגד נראו מכירות קמעונאיות חזקות. כך שיש נתונים סותרים, וזה מלווה את הכלכלה בכל מקום.

"באירופה ראינו התחלה של הורדות ריבית. הצמיחה כרגע ביבשת אפסית, גרמניה במיתון והצמיחה בה מאוד מתונה. קשה לדעת אם הולכים למיתון או לנחיתה רכה. בארה"ב נתוני שוק העבודה הבאים ילמדו אם המשק יחווה שוב אכזבה או שזה היה אירוע זמני.

"יש פה הרבה חוסר ודאות ואתגר משמעותי לכל הנגידים, אחרי שתמרנו מהמשבר הפיננסי, דרך הקורונה, ועכשיו ליציאה מסביבת ריבית גבוהה", מציינת שמיר.

עוד כתבות

מירה מוראטי / צילום: ap, Barbara Ortutey

בכירה נוספת מודיעה על עזיבת OpenAI

מירה מוראטי, סמנכ"לית הטכנולוגיות (CTO) של OpenAI, הודיעה כי תעזוב את תפקידה בחברה לאחר שש וחצי שנים ● עזיבתה מגיעה על רקע כך שהחברה מנהלת סבב גיוס הון שעשוי להעריכה בשווי של מעל 150 מיליארד דולר ● מוראטי מצטרפת לגל של בכירים שעזבו את החברה בחודשים האחרונים

גל תורן בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

גל תורן לוקח את זוג המילואימניקים לחתונה, ואת בנק לאומי למקום הראשון בזכירות

הפרסומת של הבנק, שהיא אחת משלוש המושקעות ביותר השבוע, גם מתברגת במקום השני באהדה - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהובה ביותר, ואת ההפתעה השבועית מספקת עיריית נתיבות

מעבדות המו''פ של טבע בנתניה / צילום: יח''צ טבע

אושרה פשרה בפרשת האופיואידים: טבע תקבל מחברות הביטוח 40 מיליון דולר

כשנה אחרי שטבע סגרה את התביעות נגדה בארה"ב תמורת 4.3 מיליארד דולר, בית המשפט הכלכלי בתל אביב אישר פשרה בתביעות שהוגשו נגדה בישראל ● הסכום שישולם לטבע הוא הגבוה ביותר שהושג בתביעה נגזרת בישראל ● עורכי הדין והמבקשים יקבלו 4.8 מיליון דולר

"עורמה ישראלית": חיזבאללה ברגע המכריע ביותר מאז היווסדו

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: הרגע המכריע של חיזבאללה, האם הלבנונים העקורים יחזרו לביתם, ומצב האנטישמיות בגרמניה "הוא החמור ביותר מאז 1945" ● כותרות העיתונים בעולם 

שר הביטחון, יואב גלנט / צילום: דובר צה''ל

גלנט בגבול הצפון: "חיזבאללה רצה התשה, הוא מקבל כתישה"

החות'ים קיבלו אחריות לירי לתל אביב - וקשרו בין הלחימה בלבנון לתקיפות שלהם • גורם סורי טוען שישראל תקפה אתר צבאי באזור דמשק: "5 חיילים נהרגו בתקיפה ישראלית" • בן 25 נפצע בינוני במטח לטבריה: "פציעה משמעותית מרסיסים" • 4 כטב"מים יורטו במרחב הימי מול ראש הנקרה, לא הופעלה התרעה • מטח כבד לחיפה: מספר מוקדי נפילות של שברי יירוט, ללא נפגעים • כל העדכונים

מתחם מעיין שורק / צילום: יח''צ

תחנת הכוח שורק: שלוש הצעות הוגשו במכרז

מדובר במכרז לתכנון, מימון, הקמה ותפעול של תחנת כוח קונבנציונלית חדשה לייצור חשמל שתוקם בשורק, בהספק של עד 900 מגה־וואט, לתקופה של כ-25 שנה, שלאחריה תועבר התחנה לבעלות המדינה ● הקבוצות שהגישו הצעות הן אדלטק וקבוצת מנורה מבטחים; OPC; ושיכון ובינוי אנרגיה

ליאור אשכול / צילום: אלעד מלכה

מה אנחנו מזמינים הכי הרבה ובאיזה יום? מנכ"לית וולט נפרדת וחושפת את הסודות

בשבוע הבא תסיים ליאור אשכול ארבע שנים כמנכ"לית וולט ישראל, שבהן הובילה את המהפך - מאפליקציה תל אביבית לענקית משלוחים בפריסה ארצית ● בראיון בלעדי היא מגיבה לטענות על תנאי ההעסקה של השליחים ועל ההשתוללות בכבישים, מספרת על הרגלי ההזמנות של הישראלים ועל ההתרחבות המואצת: "קוראים לזה רעב, ולא לאוכל"

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מיקרון זינקה ב-15%, פאגאיה נפלה ב-24%

מיקרון עקפה את הציפיות והעלתה את התחזיות ● משרד המשפטים האמריקאי פתח בחקירה נגד סופר מיקרו ● ישראליות בוול סטריט: קמטק, מובילאיי וגילת זינקו ● פאגאיה מגייסת 125 מיליון דולר באג"ח להמרה ● לאחר הדיווח שסעודיה תגדיל את התפוקה, מחירי הנפט ירדו ב-4% ביומיים וגררו למטה את מניות הנפט

אונייה פורקת מכוניות בחיפה / צילום: דוברות נמל חיפה

בכמה יתייקרו הרכבים החשמליים בינואר? המתווה החדש שעל הפרק

מאמצים לבלימת הזינוק הדרמטי במס הקנייה ובמחירי כלי הרכב החשמליים בישראל שצפוי בינואר ● וגם: בשבוע הבא ינחת בישראל עוד קרוס-אובר סיני חשמלי ● ועוד חדשות מענף הרכב

נוחיק סמל, מנכ''ל סוני סמיקונדקטור ישראל / צילום: מארק נומדר

האיש שמנהל 400 מהנדסים בישראל ורוצה להפוך את סוני למעצמת AI

מנכ"ל סוני סמיקונדקטור ישראל, נוחיק סמל, אומר בראיון לגלובס כי הבינה המלאכותית צפויה לעבור מחוות השרתים המרוחקות אל מוצרי החשמל האישיים בחמש השנים הקרובות: "בין אם זה מקרר ובין אם זה עמוד תאורה" ● וגם: איך השפיעה המלחמה על פעילות החברה?

פרופ' דוד פסיג / צילום: כדיה לוי (צולם במוזיאון תל אביב לאמנות)

דוד פסיג משיק ספר חדש ובטוח: "אנחנו בתקופה מיוחדת בהתפתחות המין האנושי"

חוקר העתידים פרופ' דוד פסיג, שעוסק בחיזוי מגמות שיתרחשו עוד 30־40 שנה, סבור שאין לפחד מהעתיד הטכנולוגי ● בראיון לגלובס הוא מדבר על השפעת הבינה המלאכותית על התודעה האנושית ומתייחס למכה שהנחית חמאס על ישראל: "איזנה את המערכת"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

למרות ההסלמה בצפון: מדד ת"א 35 זינק ביותר מ-5% השבוע

בלשכת רה"מ מכחישים את הדיווחים על הפסקת אש ● מדד ת"א 35 עלה ב-1.2% ● בעקבות וול סטריט: מניות השבבים המקומיות זינקו ● מדד הביטוח זינק ב-3.5 הבנקים בכ-1.7% ● השקל התחזק בחדות מול המטבעות הזרים ● תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו

צילומים: נועם מושקוביץ'-דוברות הכנסת, AP-Leo Correa

הגזירה על הפנסיה: מה שווה מילה של ממשלה?

האוצר מקדם קיצוץ בהטבות הפנסיה, ומעבר לפגיעה בחוסכים משדר מסר בעייתי ● יותר מ־400 אלף דירות בצפון, בהן גרים 1.4 מיליון איש, אינן ממוגנות ● השבוע הגיע לשיא היחס השלילי למשפחות החטופים, שנאבקות כבר כמעט שנה על מנת להשיב את יקיריהן הביתה ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

ראש הממשלה, בנימין נתניהו / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

ישיר: נאום נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם

לקולות ביקורת בישראל ובארה"ב - ראש הממשלה נתניהו נואם בעצרת הכללית של האו"ם • גורם בסביבת רה"מ: "הוא צפוי לדבר על הזדמנויות אזוריות ו'ציר הברכה' מול 'ציר הקללה' • עם יציאתו מהמלון בניו יורק: בני משפחות חטופים ופעילי מטה המאבק הפגינו בקריאה לעסקה

JAECOO J7 4x4 / צילום: יח''צ

תמחור אגרסיבי בחסות ממשלת סין הופך את הרכב הזה למנצח

המותג החדש מבית צ'רי מציע במחיר נגיש יחסית תחושת יוקרה ושימושיות משפחתית ● בשוק המקומי זה מספיק כדי להוות נוסחה מנצחת

מטה סוכנות הדירוג מודי'ס / צילום: Shutterstock, Andrius Zemaitis

מודי'ס תפרסם הלילה את הדירוג החדש של ישראל: גוברות ההערכות להורדה נוספת

בפברואר האחרון רשמה מודי'ס את הורדת הדירוג הראשונה בהיסטוריה של ישראל ● אם החברה תחליט להוריד את דירוג האשראי של ישראל, היא תהפוך לחברה הראשונה שמורידה את דירוג מדינה פעמיים

צילומים: עמוס בן גרשום לע''מ, AP

דוברת הבית הלבן סותרת את נתניהו: המגעים להפוגה היו מתואמים עם ישראל

המטח לגליל: נהג נפצע בינוני מרסיסים שפגעו ברכבו בכפר מנדא • נתניהו נחת בניו יורק: "המדיניות ברורה - ממשיכים להכות בחיזבאללה ולא נפסיק עד שתושבי הצפון יחזרו לבתיהם" • צה"ל חיסל את מפקד המערך האווירי של חיזבאללה בתקיפה בדאחיה בביירות • גלנט והלוי צפו בתקיפה ואישרו תוכניות להמשך • כ-40 שיגורים במטח לגליל • עדכונים שוטפים

וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

פתיחה ירוקה בוול סטריט; מדד PCE עומד על קצב שנתי של 2.2%

פתיחה ירוקה בוול סטריט ● מדד S&P 500 הגיע אמש לשיא ה-42 השנה ● מדד PCE (מדד המחירים המועדף על הפד) ירד בחודש אוגוסט ● בסין ננעל שבוע המסחר הטוב ביותר מזה 16 שנה

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP-Gene J. Puskar, Shutterstock

סקרי בחירות בארה"ב אומרים דבר והיפוכו וממלכת כוהנים נולדת באלבניה

40 יום לבחירות בארה"ב - אל תאמינו לסקרים ● פלסטיק משוחרר לא ימוחזר ● נשק מצרי לסומליה ומשבר חדש בים סוף? ● סין מנסה טיל "שגרתי" שיגיע לארה"ב ● אלבניה מקימה מדינה עצמאית זוטא לכוהני דת מוסלמיים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

בנק Commerzbank / צילום: Shutterstock

אפילו הקנצלר מעורב: ניסיון השתלטות על הבנק הענק בגרמניה מעורר סערה

הבנק האיטלקי אוניקרדיט הגדיל את החזקותיו כדי להפוך לבעל השליטה על בנק קומרצבנק, שנחשב לשני בגודלו בגרמניה ● הקנצלר שולץ תקף: "ניסיון עוין ולא חיובי עבור הבנקים במדינה"