גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גלנט בגבול הצפון: "חיזבאללה רצה התשה, הוא מקבל כתישה"

החות'ים קיבלו אחריות לירי לתל אביב - וקשרו בין הלחימה בלבנון לתקיפות שלהם • גורם סורי טוען שישראל תקפה אתר צבאי באזור דמשק: "5 חיילים נהרגו בתקיפה ישראלית" • בן 25 נפצע בינוני במטח לטבריה: "פציעה משמעותית מרסיסים" • 4 כטב"מים יורטו במרחב הימי מול ראש הנקרה, לא הופעלה התרעה • מטח כבד לחיפה: מספר מוקדי נפילות של שברי יירוט, ללא נפגעים • כל העדכונים

שר הביטחון, יואב גלנט / צילום: דובר צה''ל
שר הביטחון, יואב גלנט / צילום: דובר צה''ל

עדכונים שוטפים

16:05 - החות'ים טוענים: תקפנו שלוש ספינות מלחמה אמריקניות בים האדום

15:00 - שתי חטיבות מילואים גויסו למשימות מבצעיות: תיעוד מעליית הכוחות לצפון

במסגרת הגברת המוכנות בזירה הצפונית, ביממות האחרונות גויסו שתי חטיבות מילואים ללחימה במערכה הצפונית. חטיבות המילואים עציוני, חטיבת הנח"ל הצפונית ומספר גדודי מילואים נוספים הועברו לזירה הצפונית. לפי הודעת דובר צה"ל, הגיוס נועד "לאפשר את המשך מאמץ הלחימה ולפגוע ביכולותיו הצבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה ויצירת התנאים להשבת תושבי הצפון בבטחה לבתיהם",

דובר צה"ל הבהיר שעם גיוס חטיבות המילואים נפתחו יחידות מחסני החירום וחולק ציוד לוגיסטי ואמצעי לחימה ללוחמי המילואים על-ידי מערך הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בפיקוד הצפון.

14:53 - שר הביטחון בגבול הצפון: "חיזבאללה רצה התשה - הוא מקבל כתישה"

שר הביטחון יואב גלנט ביקר בגבול הצפון וקיים דיון היערכות מבצעי עם מפקד אוגדה 91, תת-אלוף שי קלפר, ועם מפקדי החטיבות וקציני המטה באוגדה. "האויב רצה התשה - הוא מקבל כתישה", אמר גלנט. "יש מהלומה אחרי מהלומה בפעילים המרכזיים, בשרשרת הפיקוד - מהלכים דרמטיים בלקיחת היכולת ועוד הרבה מאוד פעולות שמתבצעות. הפעולות האלה מתבצעות גם מהאוויר, גם מהים ואתם צריכים להיות ערוכים מהגזרה שלכם".

גלנט הוסיף: "תנצלו את הזמן על מנת להיערך לכל מה שיכול להיות. יש לכם משימות, אנחנו חייבים לשנות את המציאות הביטחונית בצפון על כל המשתמע מהעניין. ואנחנו חייבים את זה לתושבי הצפון ולתושבי המדינה, הילדים שחיו פה בעמק או במקום אחר בגליל - אנחנו לא יכולים להיות במצב הזה".

הוא חתם: "אנחנו מחכים להזדמנות הזאת הרבה זמן, גם אני באופן אישי, לא רק בשנה האחרונה, הרבה שנים. יש לנו חשבונות פתוחים פה עם הרבה גורמים על הרבה שנים ובקצה, אנחנו רוצים לחיות פה כמו שצריך, גם כאן וגם בגזרות המערביות יותר".

14:35 - החות'ים קיבלו אחריות לירי הטיל לעבר מרכז הארץ הלילה

החות'ים טענו שהם שיגרו טיל בליסטי מסוג "פלסטין 2" לעבר תל אביב, וכטב"ם מסוג "יפו" לעבר אשקלון. "נמשיך לכוון לישראל, עד שיפסיקו את הלחימה בעזה ובלבנון", מסר הדובר הצבאי של החות'ים, יחיא סריע. מהירי של החות'ים לא היו נפגעים.

14:20 - צה"ל ממשיך לתקוף בלבנון, השמיד את המשגרים שירו לטבריה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר במרחב חדת'ה שבדרום לבנון מספר משגרים מהם שוגרו מוקדם יותר היום הרקטות למרחב טבריה. "בשעתיים האחרונות, מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת פיקוד הצפון תקפו עשרות מחסני אמל״ח, משגרים שכוונו לעורף מדינת ישראל ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב צידון, בנבטיה ובמרחבים נוספים בדרום לבנון", נמסר מצה"ל. "ממשיכים לתקוף בשעה זו מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון".

11:43 - דיווחים בלבנון: צה"ל תקף לראשונה בערסאל, עיירת גבול עם סוריה במחוז בעלבכ

11:37 - צה"ל תקף את המשגר שממנו שוגרו הרקטות הבוקר לחיפה

דובר צה"ל עדכן שעשרות מטרות טרור של חיזבאללה הותקפו במהלך הלילה והבוקר בדרום לבנון, בהכוונת פיקוד הצפון. כמו כן, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המשגר ממנו שוגרו הבוקר רקטות למרחב חיפה והקריות.

10:15 - דיווחים בסוריה: חמישה חיילים סורים נהרגו הלילה בתקיפה ישראלית באזור דמשק

גורם צבאי סורי טען בסוכנות הידיעות הסורית כי בסביבות השעה 1:35 חיל האוויר הישראלי תקף מכיוון הגולן, לעבר אחד האתרים הצבאיים בגבול סוריה-לבנון, סמוך לעיירה כפיר יאבוס שבאזור פרברי דמשק. זה הוביל למותם של חמישה חיילים סורים ולפציעתו של חייל סורי נוסף, כך לפי הבכיר.

10:00 - פצוע בינוני מרסיסים במטח לטבריה ויישובי האזור

אזעקות המתריעות מפני רקטות וטילים הופעלו בטבריה ובכמה יישובים באזור: מצפה, כפר חיטים, ארבל ומגדל. מספר שיגורים חצו מלבנון, בן 25 נפצע באורח בינוני מפגיעת רסיסים ליד כפר חיטים.

חובשים בכירים מיחידת האופנועים של מד"א, אביעד עמר ושלו בן שבת, סיפרו: "הגענו למקום במהירות וראינו באתר עבודות לסלילת כביש, גבר כבן 25 בהכרה מלאה, עם פציעה משמעותית מרסיס של חלקי יירוט. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית חולים כשמצבו מוגדר בינוני".

09:54 - מטרה אווירית חשודה יורטה במרחב הימי של נהריה

צה"ל יירט כטב"ם חיזבאללה במרחב הימי של נהריה. לא הופעלה התרעה בהתאם למדיניות, ולאחר שלא היווה איום על האוכלוסייה.

09:31 - 5 שיגורים מלבנון לטבריה ויישובי עמק הירדן, אין דיווח על נפגעים

אזעקות המתריעות מפני ירי רקטות וטילים הופעלו בטבריה וביישובים רבים בעמק הירדן, וגם בכמה מיישובי דרום הגולן. חמש רקטות שוגרו מלבנון, דיווחים על מספר נפילות בשטחים פתוחים. ממד"א נמסר שבשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

האזעקות נשמעו במוקדי ההתרעות הבאים: המושבה כינרת, דגניה א', בית ירח, פוריה עילית, קבוצת כינרת, פוריה, דגניה ב', אלומות, חוף סוסיתא, עין גב, מבוא חמה, כפר חרוב, חוף גופרה, האון, חוף כורסי, חוף לבנון, חוף חלוקים, צומת צמח, מעגן ותל קציר.

09:17 - צה"ל: בתקיפה בביירות שבה חוסל מפקד מערך הטילים בחיזבאללה נהרג גם סגנו ובכיר צבאי נוסף

"בהמשך לתקיפת צה"ל ביום שלישי, בה חוסל על ידי מטוסי קרב המחבל אבראהים מחמד קביסי, מפקד מערך הטילים והרקטות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב ביירות, כעת ניתן לפרסם כי יחד עימו חוסלו סגנו, המחבל עבאס אבראהים שרף אלדין ובכיר נוסף במערך הטילים, המחבל חסין האני", מסר הבוקר צה"ל.

המחבל חסין האני היה מקורב לפואד שוכר, המפקד הצבאי הבכיר ביותר בארגון הטרור חיזבאללה וראש המערך האסטרטגי של הארגון, שחוסל בחודש יולי. בנוסף, המחבל פואד שפיק ח'זעל ח'נאפר, פעיל בכיר במערך טילי הקרקע-קרקע של חיזבאללה, חוסל בתקיפה נוספת של צה"ל. מצה"ל נמסר כי מחבלים אלו היוו מוקדי ידע בארגון הטרור חיזבאללה והובילו לאורך שנים מתווי טרור ותהליכי בניין כוח לפגיעה בעורף הישראלי.

08:34 - מטח כבד לחיפה: דיווחים על מוקדי נפילות של שברי יירוט

מטח של כעשר רקטות שוגר לעבר חיפה. אחרי הדיווחים הראשוניים על נפילות בעיר, מתברר כי ישנם מספר מוקדי נפילה של שברי יירוט, אך ככל הנראה ללא זירות של פגיעה ישירה. הדיווחים על רסיסים ושברי מיירטים מגיעים מחיפה וגם מכמה יישובים בקריות. ממד"א נמסר כי שניים נפצעו קל לאחר שנחבלו בדרכם למרחב מוגן.

מצה"ל נמסר: בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב המפרץ, זוהו כעשרה שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם יורטו, זוהו נפילות בשטח פתוח. האזעקות הופעלו ברחבי חיפה ובקריות: קריית אתא, קריית ים, קריית ביאליק, קריית מוצקין וטירת הכרמל.

08:15 - דובר מחלקת המדינה האמריקני: "דנים על הפסקת אש ל-3 שבועות"

דובר מחלקת המדינה האמריקני מת'יו מילר אמר הבוקר כי "מזכיר המדינה אנטוני בלינקן נפגש היום בניו יורק עם השר הישראלי לנושאים אסטרטגיים רון דרמר. המזכיר דן בחשיבות השגת הסכם על הפסקת האש ל-21 יום מעבר לגבול ישראל-לבנון שהוצע על ידי ארצות הברית, אוסטרליה, קנדה, האיחוד האירופי, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן, ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, בריטניה, וקטאר והסדר דיפלומטי שיאפשר לאזרחים משני צדי הגבול לחזור לבתיהם".

עוד אמר: "בלינקן הדגיש שהסלמה נוספת של הסכסוך רק תקשה על המטרה הזו. המזכיר דן גם במאמצים המתמשכים להגיע להפסקת אש בעזה שתבטיח את שחרור החטופים, תקל על סבל העם הפלסטיני ותציב את התנאים להפסקת המלחמה, והדגיש כי על כל הצדדים לקבל את ההחלטות הקשות ההכרחיות כדי להגיע להסכמה. הוא דן עוד בצעדים שישראל צריכה לנקוט כדי לשפר את אספקת הסיוע ההומניטרי לעזה. בלינקן חזר על מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ישראל".

07:35 - בצה"ל מאשרים: רקטה שנורטה מלבנון לטבריה נפלה בשטח פתוח, לא ידוע על נפגעים

07:26 - אזעקה הופעלה בטבריה

05:13 - לשכת רה"מ באנגלית: "ישראל שותפה ליוזמת ארה"ב לאפשר לאנשים לחזור בבטחה לבתיהם בגבול הצפון"

בהודעה שפורסמה מטעם לשכת ראש הממשלה בשפה האנגלית, נכתב כי "בשל דיווחים שגויים רבים סביב יוזמת הפסקת אש בהובלת ארה"ב, חשוב להבהיר כמה נקודות". בהודעה הוזכר כי מוקדם יותר השבוע, ארה"ב שיתפה את ישראל שבכוונתה להציע, יחד עם שותפות בין-לאומיות ואזוריות נוספות - הצעת הפסקת אש בלבנון. לשון ההודעה: "ישראל שותפה למטרות היוזמה לאפשר לאנשים לחזור בבטחה לבתיהם בגבול הצפון".

עוד נכתב כי ישראל מעריכה את מאמציה של ארה"ב בהקשר זה מכיוון שתפקידה הוא "הכרחי בקידום היציבות והביטחון באזור". נמסר כי צוותי ישראל-ארה"ב נפגשו כדי לדון ביוזמה האמריקנית ובאופן שבו יוכלו לקדם את המטרה המשותפת - להחזיר אנשים בבטחה לבתיהם. "נמשיך בדיונים הללו בימים הקרובים", נכתב בסוף ההודעה.

04:24 - הסתיימה פגישת שר החוץ של ארה"ב בלינקן והשר לעניינים אסטרטגיים דרמר

דובר משרד החוץ של ארה"ב מתיו מילר על הפגישה שהתקיימה בניו יורק: "שר החוץ דן בחשיבות השגת הסכם הפסקת האש ל-21 יום בגבול לבנון שהוצע ע"י ארה"ב, האיחוד האירופי ומדינות נוספות - ובחשיבות הסדר דיפלומטי שיאפשר לאזרחים משני צדי הגבול לחזור לבתיהם. בלינקן הדגיש שהסלמה נוספת של הסכסוך רק תקשה על המטרה הזו".

מילר המשיך ואמר כי בלינקן דן גם במאמצים המתמשכים להגיע להפסקת אש בעזה ש"תבטיח את שחרור החטופים, תקל על סבל העם הפלסטיני ותציב את התנאים להפסקת המלחמה". "שר החוץ הדגיש כי על הצדדים לקבל את ההחלטות הקשות אך ההכרחיות כדי להגיע להסכמה", מסר מילר.

01:15 - דובר צה"ל: אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף

01:03 - אחרי שנעצרו ההמראות בנתב"ג בעקבות היירוט - הוכרז על חזרה לשגרה

00:49 - האזעקות במרכז: טיל ששוגר מתימן - ויורט ע"י מערכת "חץ"

טיל בליסטי ששוגר הלילה (בין חמישי לשישי) מתימן לעבר ישראל יורט בהצלחה על ידי מערכת "חץ". דובר צה"ל מסר כי טיל הקרקע-קרקע יורט מחוץ לגבולות המדינה וכי בשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. ההמראות בנתב"ג נעצרו לזמן מה בעקבות היירוט - אך מאוחר יותר הוכרז על חזרה לשגרה. דובר החות'ים יחיא סריע עדכן כי הצהרה מטעם הארגון תימסר בשעות הקרובות. לכתבה המלאה

00:41 - אזעקות הופעלו בשורת יישובים בגוש דן ובשפלה

00:30 - ארה"ב, האיחוד האירופי ומדינות נוספות בהצהרה משותפת הקוראת לרגיעה בין ישראל ללבנון

להצהרה הצטרפו גם קטאר, איחוד האמירויות, סעודיה, אוסטרליה, קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן ובריטניה. בהצהרה נכתב: "המצב בין לבנון לישראל מאז 8.10 בלתי-נסבל ומהווה סיכון להסלמה אזורית רחבה יותר. זהו לא אינטרס של אף אחד - לא של ישראל ולא של לבנון. אנו קוראים להפסקת אש מיידית של 21 ימים כדי לאפשר מקום לדיפלומטיה, לקראת הסדר שעולה בקנה אחד עם החלטה 1701".

00:13 - חיזבאללה הודיע רשמית על מותו של מוחמד חסין סרור, מפקד היחידה האווירית בארגון

לאחר שבצה"ל אישרו אמש כי ראש המערך האווירי של חיזבאללה, המכונה אבו סאלח, חוסל באמצעות תקיפת מטוסי קרב של חיל האוויר - ארגון הטרור יצא בהודעה רשמית. החיסול, שבוצע ברובע הדאחיה שבביירות, אושר ע"י רה"מ נתניהו מ"כנף ציון". לפי התיעודים שהגיעו מבירת לבנון, בניין הותקף באופן ממוקד מהאוויר ושלושה טילים נורו. לפי דיווחים, לפחות 4 בני אדם נהרגו בתקיפה. לכל הפרטים

23:14 - דיווח: בכיר חיזבאללה שחוסל בדאחיה חזר מתימן לפני 3 ימים

לפי רשת אל-ערביה, מוחמד חסין סרור שב מתימן אחרי שפיקד שם על שיגורי הטילים של החות'ים.

23:10 - צה"ל תקף היום כ-220 מטרות חיזבאללה בלבנון

דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בין היתר מבנים צבאיים, משגרים ששימשו לירי לעבר ישראל, מחבלים ומחסני אמצעי לחימה של הארגון בעומק ובדרום לבנון.

23:00 - חיל האוויר החל בגל תקיפות נוסף בלבנון

22:45 - על רקע המגעים להפסקת אש בלבנון: שליחי ביידן נועדים עם השר דרמר

21:18 - צה"ל יצא לגל תקיפות נוסף בדרום לבנון, אחרי אחת התקיפות - רקטות של חיזבאללה עפו לכל עבר

20:20 - דוברת הבית הלבן: ההצהרה על המגעים להפוגה תואמה עם ישראל

דוברת הבית הלבן קארין ז'אן-פייר התייחסה למגעים להפוגה בלחימה בין ישראל ללבנון. היא סתרה את הכחשת רה"מ נתניהו ואמרה כי המגעים תואמו עם ישראל. "ההצהרה המשותפת שלנו הייתה קריאה ברורה להפסקת אש, כדי שיהיה פתח לדיפלומטיה, להשיג הסכם שיאפשר לאזרחים משני צידי הגבול לחזור לבתיהם בשלום ובביטחון", אמרה ז'אן-פייר.

היא הוסיפה כי "ההצהרה אכן תואמה עם הצד הישראלי. יש דיונים שנמשכים היום בניו יורק, הצוותים שלנו ממשיכים לקיים דיונים, כך שכנראה תשמעו עוד בהמשך".

20:00 - מפקד חיל האוויר: נערכים עם פיקוד הצפון לאפשרות של תמרון קרקעי

מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר שוחח עם לוחמים ומפקדים בבסיס תל נוף. בתדרוך התייחס לפעילות החיל בשבוע האחרון ולמוכנותו להרחבת הלחימה בגזרת הצפון. בהמשך השתתף בר בתקיפה בלבנון. "אנחנו בלבנון הולכים למנוע כל אפשרות של העברות אמצעי לחימה מאיראן אל מול מה שגרענו עד עכשיו מחיזבאללה", אמר בר.

"המשימה הזאת בראש סדר העדיפויות", הוסיף בר בתדרוך. "היכולת של נסראללה להשתקם ממה שקרה לו לפני כמה ימים תלויה בשיבר הפתוח מאיראן. אנחנו נערכים כתף אל כתף עם פיקוד הצפון לכניסה לתמרון קרקעי".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

למרות ההסלמה בצפון: מדד ת"א 35 זינק ביותר מ-5% השבוע

בלשכת רה"מ מכחישים את הדיווחים על הפסקת אש ● מדד ת"א 35 עלה ב-1.2% ● בעקבות וול סטריט: מניות השבבים המקומיות זינקו ● מדד הביטוח זינק ב-3.5 הבנקים בכ-1.7% ● השקל התחזק בחדות מול המטבעות הזרים ● תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו

הכטב''ם ''גראנט E-4'' / צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב

חברת קלצ'ניקוב הרוסית חשפה כטב"ם חדש, והתלות הטורקית בארה"ב

חברת קלצ'ניקוב הרוסית חשפה את הכטב"ם "גראנט E-4", שמסוגל להשמיד טנקים שסיפקה ארה"ב לצבא אוקראינה ● הודו מוכרת 2,500 טנקים מיושנים מדגם T-72 ● הפנטגון וסין במרוץ בדרך לדור החדש של התקשורת העולמית ● וטורקיה שבה לזרועות ארה"ב בשל מגבלות התוצרת הביטחונית המקומית שלה ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

''החירות מובילה את העם'' של אז'ן דלקרואה / צילום: ויקיפדיה

'החירות מובילה את העם': שיקום של סמל מפעים

הציור של אז'ן דלקרואה מ־1830, שעבר לאחרונה רסטורציה בלובר, התעלה מעל מקורותיו במהלך הזמן: תחילה הפך לייצוג מרגש של הרפובליקניות הצרפתית, אחר כך של צרפת עצמה, ולאחר מכן של מהפכה מעבר לגבולותיה

האם וול סטריט בדרך למיתון או שהראלי רק התחיל / עיצוב: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, Shutterstock

4 גרפים והתעלומה: האם וול סטריט בדרך למיתון או שהראלי רק התחיל

לאחרונה נראה שכל אפיק השקעה מסמן תחזית אחרת וסותרת לשוק ההון האמריקאי ● מדדי המניות בראלי חסר מעצורים, שוברים שיא אחרי שיא, אבל גם הזהב, שאמור להיות כלי לגידור מפני נפילות בשוק ● תשואות האג"ח הממשלתיות, שמשקפות את הצפי לשיעור הריבית, מתמחרות הורדות ריבית חדות ● ובינתיים הנפט נסחר ברמות שפל ומשקף ציפיות להאטה ● האם הכללים של וול סטריט נכתבים מחדש?

פרופ' דוד פסיג / צילום: כדיה לוי (צולם במוזיאון תל אביב לאמנות)

דוד פסיג משיק ספר חדש ובטוח: "אנחנו בתקופה מיוחדת בהתפתחות המין האנושי"

חוקר העתידים פרופ' דוד פסיג, שעוסק בחיזוי מגמות שיתרחשו עוד 30־40 שנה, סבור שאין לפחד מהעתיד הטכנולוגי ● בראיון לגלובס הוא מדבר על השפעת הבינה המלאכותית על התודעה האנושית ומתייחס למכה שהנחית חמאס על ישראל: "איזנה את המערכת"

נירה שמיר, כלכלנית ראשית, דיסקונט / צילום: רמי זרנגר

הכלכלנית שמסבירה: זו הסכנה שמחכה לישראל בהורדת דירוג

נירה שמיר, הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט, מנסה לפצח את העליות בשווקים למרות ההסלמה בצפון: "אנחנו למודי מלחמות" ● בראיון לפודקאסט של גלובס היא מפרטת את האתגרים שבפני המשק, מנסה להעריך לאן תגיע האינפלציה: "הרבה מעבר ליעד" וממליצה לא להקל ראש בהורדות הדירוג: "עלול לגרום לזעזוע"

מנכ''ל ImmunAI, ד''ר נועם סולומון / צילום: ImmunAI

היוניקורן הישראלי שחתם על הסכם אסטרטגי עם ענקית התרופות אסטרהזנקה

יוניקורן הביולוגיה החישובית ImmunAI חתם על הסכם אסטרטגי עם חברת אסטרהזנקה הבריטית, בהיקף התחלתי של 18 מיליון דולר ● החברה פיתחה מודל שמאפשר לחברות התרופות לשפר את יעילות פיתוח התרופות שלהן, באמצעות בינה מלאכותית

פרויקט של רונסון בפולין. בעיגול: עמוס לוזון/ צילומים: אתר החברה, איל יצהר

לוזון רונסון השלימה את השלב המוסדי: מנפיקה לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל

חודש לאחר חשיפת גלובס, השלימה חברת הבנייה למגורים בישראל ובפולין שבשליטת עמוס לוזון את השלב המוסדי ומכרה 24% ממניותיה תמורת 307 מיליון שקל לסדרה של גופים מוסדיים, השלב הציבורי צפוי בהמשך

"עורמה ישראלית": חיזבאללה ברגע המכריע ביותר מאז היווסדו

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: הרגע המכריע של חיזבאללה, האם הלבנונים העקורים יחזרו לביתם, ומצב האנטישמיות בגרמניה "הוא החמור ביותר מאז 1945" ● כותרות העיתונים בעולם 

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP-Gene J. Puskar, Shutterstock

סקרי בחירות בארה"ב אומרים דבר והיפוכו וממלכת כוהנים נולדת באלבניה

40 יום לבחירות בארה"ב - אל תאמינו לסקרים ● פלסטיק משוחרר לא ימוחזר ● נשק מצרי לסומליה ומשבר חדש בים סוף? ● סין מנסה טיל "שגרתי" שיגיע לארה"ב ● אלבניה מקימה מדינה עצמאית זוטא לכוהני דת מוסלמיים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

2 ספינות תוצרת ישראל הגיעו לפיליפינים / צילום: באדיבות חיל הים הפיליפיני

ישראל סיפקה ספינות מלחמה למדינה באסיה

שתי ספינות התקפה מתוצרת מספנות ישראל הגיעו ב־17 בספטמבר לפיליפינים ● הספינות נושאות איתן משגרי MLR-NLOS וטילי ספייק NLOS מתוצרת רפאל ● ספינות ההתקפה מהוות רק דוגמה אחת מבין רבות לקשרי הסחר הביטחוני הנרחבים בין המדינות

שניצל בחלה ב–Red Shoes / צילום: עדי אופק

המזללה המפתיעה בקיבוץ שתמצאו בה ארוחה מפנקת במחיר מפנק עוד יותר

אמנות ישראלית במוזיאון שהוא יצירת מופת בעצמו, מיזם קולינרי שמציע מטעמים ביתיים מנחמים וחנות וינטג' עם אוספים נדירים ● ביקור בקיבוץ עין חרוד לרגל 103 שנה להיווסדו

סניף ויקטוריה'ס סיקרט במיאמי / צילום: ALTO RE

אירועים ומינויים: המהלך החדש של מודי כידון

קרן הנדל"ן ALTO, שבבעלות מודי כידון ויניב מלמוד, חתמה על הסכם שכירות עם ענקית ההלבשה התחתונה ויקטוריה'ס סיקרט במיאמי, בהיקף של 24 מיליון דולר ● רשת "סאלח דבאח ובניו" פתחה את הסניף הגדול ביותר שלה באזור חיפה, ולגלידות נסטלה יש מנכ"ל חדש אחרי עשור ● אירועים ומינויים

צילומים: עמוס בן גרשום לע''מ, AP

דוברת הבית הלבן סותרת את נתניהו: המגעים להפוגה היו מתואמים עם ישראל

המטח לגליל: נהג נפצע בינוני מרסיסים שפגעו ברכבו בכפר מנדא • נתניהו נחת בניו יורק: "המדיניות ברורה - ממשיכים להכות בחיזבאללה ולא נפסיק עד שתושבי הצפון יחזרו לבתיהם" • צה"ל חיסל את מפקד המערך האווירי של חיזבאללה בתקיפה בדאחיה בביירות • גלנט והלוי צפו בתקיפה ואישרו תוכניות להמשך • כ-40 שיגורים במטח לגליל • עדכונים שוטפים

שטר של 200. כבר מנסים להפטר / צילום: Shutterstock

בנק ישראל מתנגד, אבל בשטח כבר נפטרים משטרות של 200 שקל

במאפייה וגם אצל הפדיקוריסטית: לקוחות מדווחים כי בתי עסק לא מחכים להחלטה רשמית על ביטול שטר ה־200 שקל, וכבר מסרבים לקבלו ● אזרחים מספרים על שימוש מוגבר בשטר ועל פריטה שלו, וכן נרשמה עלייה בהמרתו למט"ח ● האם צמצום דרמטי של השימוש במזומן יפגע בעסקים? ● בנק ישראל: "ביטול השטר אינו עומד על הפרק"

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מיקרון זינקה ב-15%, פאגאיה נפלה ב-24%

מיקרון עקפה את הציפיות והעלתה את התחזיות ● משרד המשפטים האמריקאי פתח בחקירה נגד סופר מיקרו ● ישראליות בוול סטריט: קמטק, מובילאיי וגילת זינקו ● פאגאיה מגייסת 125 מיליון דולר באג"ח להמרה ● לאחר הדיווח שסעודיה תגדיל את התפוקה, מחירי הנפט ירדו ב-4% ביומיים וגררו למטה את מניות הנפט

וורן באפט, יו''ר חברת ההשקעות ברקשייר האת'ווי / צילום: Shutterstock

וורן באפט מהמר על 300 מיליארד דולר. האם הוא מפספס בגדול?

לפי הערכה, אגירת המזומנים של באפט עלתה לו בינתיים כ־60 מיליארד דולר ● בשוק מנסים להבין האם היא טומנת תחזית קודרת

חתימה על צוואה / צילום: Shutterstock, Photographee.eu

האם עורך דין שערך צוואה יכול גם לייצג את המתנגדים לביצועה?

עורך דין שערך צוואה ושימש כאחד משני העדים בה, ביקש לייצג את הצד שהתנגד לה ● לאחר שבית המשפט לענייני משפחה פסל אותו, הוא פנה למחוזי ● על מה הסתמך בית המשפט בהחלטתו?

מתחם ברנדייס / צילום: חברת ענב

מעל 3,000 דירות מקודמות בחדרה: בזכות קרקע משלימה פרטית

חברת ענב מקדמת במתחם ברנדייס בעיר פרויקט פינוי בינוי של 223 דירות ישנות - בשילוב קרקע סמוכה ששייכת לאפריקה ישראל מגורים

יירוטים של כיפת ברזל מעל חיפה / צילום: ap, Baz Ratner

המכרז שנסגר השבוע לשיווק מאות דירות בקריית אתא הוא רק סממן אחד לשקיעתה של חיפה

חיזבאללה מגדיר את הירי לעבר חיפה כרף חדש ומשמעותי, אך היא כבר לא העיר החשובה שזכורה לו מפעם ● שקיעתה כמטרופולין, לצד התפוררות הציפיות שלה להיות בירת הצפון, החלו הרבה לפני המלחמה ● בעוד היישובים הסמוכים נהנים מפריחה נדל"נית, חיפה מדשדשת