גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פתיחה ירוקה בוול סטריט; מדד PCE עומד על קצב שנתי של 2.2%

פתיחה ירוקה בוול סטריט ● מדד S&P 500 הגיע אמש לשיא ה-42 השנה ● מדד PCE (מדד המחירים המועדף על הפד) ירד בחודש אוגוסט ● בסין ננעל שבוע המסחר הטוב ביותר מזה 16 שנה

וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

 


16:30

פתיחה ירוקה בוול סטריט: מדד דאו ג'ונס מתחזק ב-0.3%, S&P 500 ונאסד"ק מוסיפים 0.2%.

ענקית הפארמה הדנית נובו נורדיסק נופלת ב-4.4%, זאת לאחר שג'יי פי מורגן פירסמו תחזית שלילית בנוגע לחברה.

באירופה, המסחר ממשיך בעליות - דאקס עולה ב-1.2%, פוטסי מתקדם 0.2% וקאק מתחזק ב-0.5%.

15:30 

מדד ה-PCE (מדד המחירים המועדף על הפד) לחודש אוגוסט עומד על קצב שנתי של 2.2% - נמוך מצפי האנליסטים. בחודש שעבר עמד המדד על 2.5%. ליבת המדד, שמוציאה מהחישוב את מחירי האנרגיה והמזון, עומדת על 2.7% - בהתאם לצפי.

יוני פנינג, אסטרטג ראשי, חדר עסקאות מזרחי טפחות: "כמו ב-CPI, סעיפי הדלק היו הגורם השלילי יותר החודש, וזה סייע להתמתנות סביבת האינפלציה. באופן בלתי נמנע, הוצאתם מהחישוב ממצבת את אינפלציית הליבה ב-PCE על 2.7% גבוהים הרבה יותר מהאינפלציה הכוללת, מחד. אבל מצד שני, ברמות הנוכחיות, אפשר כבר להרגיש איך כל 0.1% הם משמעותיים.

"בראייה מקומית, בחודשים הקרובים, אם ציפיות השוק האמורות אכן יתממשו, אנחנו צפויים להימצא עם ריבית פד נמוכה מזו של בנק ישראל. הפעם האחרונה שזה קרה הייתה לפני עשור. ובזמנו, בשלב מסוים זה גרם לשקל להיות מטבע יעד להשקעה כנגד מטבעות בריבית נמוכה יותר. במהלך אותה התקופה, לאחר הגעה לשיא של מעל ל-'4.0' מול הדולר השקל רשם תיסוף משמעותי, של מעל ל-14% במהלך שנתיים. כמו אז, המהלך הנחוש של השקל בשבוע האחרון, בתגובה לדיווחים על הפסקת אש, מוכיח את הפוטנציאל הניכר הגלום בסביבה הנוכחית".

במקביל, העליות במסחר באירופה ממשיכות - מדד דאקס מטפס ב-1.3%, פוטסי מוסיף 0.4% וקאק עולה ב-0.6%. עליות נרשמות גם בבורסות איטליה, פורטוגל, בלגיה, אוסטריה, הולנד וספרד. 

14:45 

מדד סטוקס 600 הכלל אירופי, עולה כעת ב-0.3%, ועקף את שיא כל הזמנים ברמה של 527.68 נקודות. בין המניות שהקפיצו את המדד נמצאות מונקלר האיטלקית שמזנקת ב-8%, חברת הרכב  פורביה  הצרפתית שקופצת ב-8%, ומותג האופנה  ברברי  שעולה ב-5%.

13:30

המסחר בבורסות אירופה מתנהלות במגמה חיובית. מדד קאק הצרפתי עולה ב-0.4%, הדאקס מוסיף 0.9% ומדד פוטסי עולה ב-0.4%.

בארה"ב, תשואות האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים נסחרות ברמה של 3.79% והתשואה על הארגות לשנתיים בשער של 3.62%.

בגרמניה, מניית הבנק קומרצבנק מוסיפה כ-0.5%, מניית הרכב מרצדס בנץ  מוסיפה 3%, ב.מ.וו  עולה ב-2.9%, מניית  פורשה  עולה ב-2.7% ומניית פולקסווגן  מוסיפה כ-3%.

12:00

עליות קלות באירופה. קאק עולה ב-0.3%, הדאקס מוסיף 0.4% ומדד פוטסי עולה ב-0.1%.

ענקית האופנה האיטלקית מונקלר , מזנקת ב-10%, לאחר דיווחים שתאגיד האופנה הצרפתי  לואי ויטון  שוקל להשקיע ב-Double R, שבשליטת מונקלר. התאגיד הצרפתי עולה כעת ב-3%.

ירידות קלות במסחר המוקדם בארה"ב, עם ירידות של עד 0.3% בחוזים על הנאסד"ק.

10:20

בורסות אירופה נפתחו בעליות קלות. מדד קאק הצרפתי עולה ב-0.1%, הדאקס מוסיף 0.3% ומדד פוטסי עולה ב-0.1%.

האינפלציה בצרפת התקררה בחדות בחודש ספטמבר, כך לפי נתונים שהתפרסמו היום.

לפי הנתונים, האינפלציה המנורמלת לאירופה (HICP) בכלכלה השניה בגודלה באיחוד ירדה ל-1.5% בספטמבר, לעומת 2.2% באוגוסט. זאת לעומת צפי של 2%.

נתוני מדד המחירים לצרכן המקומיים בצרפת (CPI) הראו גם הם ירידה. המדד עמד על 1.2% בספטמבר, לעומת 1.8% באוגוסט.

בורסות אסיה ננעלו במגמה חיובית ברובה.  מדד הניקיי ננעל בעליה של 2.6%, מדד הקוספי ירד ב-0.8%. בסין, מדד שנגחאי טיפס ב-2.8% ומדד שנזן ב-6.7%.

מדד הנג סנג בהונג קונג עולה ב-3.2%.

08:00

המדדים המרכזיים באסיה נסחרים הבוקר בעליות שערים חדות. הניקיי קופץ ב-1.6%, בורסת שנגחאי עולה ב-2%.2, ההנג סנג מטפס ב-3.8%, והקוספי נחלש מעט בכ-0.2%, מדד שנזן מזנק ב-6.4%.

הבורסות בסין צפויות לסיים את שבוע המסחר הטוב ביותר מזה 16 שנה, ברקע פרסום נתוני מאקרו חיוביים של הבנק המרכזי במדינה מוקדם יותר השבוע, בהם הודיע על מספר הקלות ובעיקר הוריד את הרזרבות הדרושות לבנקים ואת הריבית לטווח קצר. 

המדד הכללי בסין,  CSI 300, טיפס השבוע ב-15%, עליה שלא נראה בו מאז בנובמבר 2008.

במקביל, מדד הנג סנג בהונג קונג צפוי לסגור את השבוע עם עליה של 12.8%, ובכך לסגור את השבוע הטוב ביותר מאז 1998, לפי נתוני FactSet.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בצמוד לרמות הבסיס.

היום בשעה 15:30 (זמן ישראל) יפורסם בארה"ב מדד האינפלציה המועדף על הפד, מדד מחירי ההוצאות לצריכה אישית (PCE), בנוסף יתפרסמו גם נתונים על הכנסות והוצאות אישיות. כלכלנים צופים שמחירי הליבה המדד, ללא מזון ואנרגיה תנודתיים, עלו ב-0.2% באוגוסט מיולי. על בסיס שנתי, הם צופים עלייה של 2.7% עבור מדד הליבה, לעומת 2.6% שנמדד ביולי.

וול סטריט ננעלה אמש בעליות. S&P 500 עלה ב-0.4% לשיא חדש, ה-42 במספר השנה, נאסד"ק עלה ב-0.6% ודאו ג'ונס אף הוא ב-0.6%. 

בינתיים, כשנותרו עוד שני ימי מסחר החודש, למרות שמדדי המניות נוטים לירידות בספטמבר, כל שלושת המדדים בדרך הבטוחה לחודש חיובי, נאסד"ק עלה ב-1.1% מתחילת החודש, דאו ג’ונס ב-1.3% ו-S&P 500 ב-1.6%.

מחיר הזהב הגיע אמש לשיא כל הזמנים של 2,685 דולר.

מחירי הנפט ממשיכים לרדת היום בכ-0.3%, לאחר שאתמול צנחו בכ-3% ברקע הערכות כי קרטל הנפט OPEC+ לא יקצץ בייצור הנפט, בנוסף לסיכוי הנמוך שהמשקיעים נותנים להתאוששות הביקושים בסין.

בארה"ב, האג"ח הממשלתיות עולות קלות הבוקר (ו') - התשואה ל-10 שנים נסחרת ברמה של 3.8% והתשואה לשנתיים בשער של 3.64%.

עוד כתבות

מתחם ברנדייס / צילום: חברת ענב

מעל 3,000 דירות מקודמות בחדרה: בזכות קרקע משלימה פרטית

חברת ענב מקדמת במתחם ברנדייס בעיר פרויקט פינוי בינוי של 223 דירות ישנות - בשילוב קרקע סמוכה ששייכת לאפריקה ישראל מגורים

ליאור אשכול / צילום: אלעד מלכה

מה אנחנו מזמינים הכי הרבה ובאיזה יום? מנכ"לית וולט נפרדת וחושפת את הסודות

בשבוע הבא תסיים ליאור אשכול ארבע שנים כמנכ"לית וולט ישראל, שבהן הובילה את המהפך - מאפליקציה תל אביבית לענקית משלוחים בפריסה ארצית ● בראיון בלעדי היא מגיבה לטענות על תנאי ההעסקה של השליחים ועל ההשתוללות בכבישים, מספרת על הרגלי ההזמנות של הישראלים ועל ההתרחבות המואצת: "קוראים לזה רעב, ולא לאוכל"

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה / צילום: Shutterstock, mohammad kassir

ישראל שינתה גישה ובמזרח התיכון מבינים ש"בעל הבית השתגע"

ימים ספורים של יוזמה ישראלית שינו את שיח "איחוד הזירות" של נסראללה ● סינוואר רוצה הסלמה, אבל זו הפכה לחרב פיפיות שעשויה להשאיר אותו לבד

בנק Commerzbank / צילום: Shutterstock

אפילו הקנצלר מעורב: ניסיון השתלטות על הבנק הענק בגרמניה מעורר סערה

הבנק האיטלקי אוניקרדיט הגדיל את החזקותיו כדי להפוך לבעל השליטה על בנק קומרצבנק, שנחשב לשני בגודלו בגרמניה ● הקנצלר שולץ תקף: "ניסיון עוין ולא חיובי עבור הבנקים במדינה"

מנכ''ל ImmunAI, ד''ר נועם סולומון / צילום: ImmunAI

היוניקורן הישראלי שחתם על הסכם אסטרטגי עם ענקית התרופות אסטרהזנקה

יוניקורן הביולוגיה החישובית ImmunAI חתם על הסכם אסטרטגי עם חברת אסטרהזנקה הבריטית, בהיקף התחלתי של 18 מיליון דולר ● החברה פיתחה מודל שמאפשר לחברות התרופות לשפר את יעילות פיתוח התרופות שלהן, באמצעות בינה מלאכותית

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP-Gene J. Puskar, Shutterstock

סקרי בחירות בארה"ב אומרים דבר והיפוכו וממלכת כוהנים נולדת באלבניה

40 יום לבחירות בארה"ב - אל תאמינו לסקרים ● פלסטיק משוחרר לא ימוחזר ● נשק מצרי לסומליה ומשבר חדש בים סוף? ● סין מנסה טיל "שגרתי" שיגיע לארה"ב ● אלבניה מקימה מדינה עצמאית זוטא לכוהני דת מוסלמיים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

איור: גיל ג'יבלי

המניה שעקפה את אנבידיה: האם זה אחד התחומים המעניינים להשקעה כיום?

את הכוכבת הגדולה של סחרור הבינה המלאכותית, אנבידיה, כולם כבר מכירים, אבל יש מניה אחת שכבר עקפה אותה השנה עם תשואה של 190% – ויסטרה ● הצורך ההולך וגובר של טכנולוגיות AI באנרגיה מסדר ליצרנית החשמל ביקושים גבוהים ביותר, ולא רק לה ● שאלת השבוע

אילוסטצריה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: Shutterstock

בוטלה הטיסה? מתי כדאי לתבוע את חברת התעופה בתביעה ייצוגית

בשיאה של עונת התיירות, חלה הסלמה במצב הביטחוני שהביאה לביטולים דחיות ושיבושים בטיסות ● ריבוי המקרים והנפגעים מהתנהלותן של חברות התעופה העלה על סדר היום את השאלה האם כדאי לתבוע חברות תעופה בתביעה ייצוגית ● כמה זה יעלה, ומה צריך לקחת בחשבון לפני? ● גלובס עושה סדר 

''החירות מובילה את העם'' של אז'ן דלקרואה / צילום: ויקיפדיה

'החירות מובילה את העם': שיקום של סמל מפעים

הציור של אז'ן דלקרואה מ־1830, שעבר לאחרונה רסטורציה בלובר, התעלה מעל מקורותיו במהלך הזמן: תחילה הפך לייצוג מרגש של הרפובליקניות הצרפתית, אחר כך של צרפת עצמה, ולאחר מכן של מהפכה מעבר לגבולותיה

חברות הביומד מחפשות אפיקי מימון חדשים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

אוהדי ישראל ושלדים בנאסד"ק: חברות הביומד מחפשות אפיקי מימון חדשים

קרנות הביומד המקומיות כמעט התייבשו, משקיעים נרתעים מהתחום שהישראלים הכי חזקים בו - מכשור רפואי, ובשוק מזהירים: ישראל מאבדת את ההזדמנות להוביל בתחומים שנולדים ממש עכשיו, כמו AI לפיתוח תרופות ● איפה בכל זאת נמצא הכסף?

קניות / צילום: שירה ספיר

בניגוד לשנים קודמות, הציבור מוציא פחות על רכישות לקראת החגים

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● מנתוני הפניקס גמא עולה כי המצב הביטחוני משפיע כצפוי יותר על הצפון, במיוחד בענף ההסעדה

חתימה על צוואה / צילום: Shutterstock, Photographee.eu

האם עורך דין שערך צוואה יכול גם לייצג את המתנגדים לביצועה?

עורך דין שערך צוואה ושימש כאחד משני העדים בה, ביקש לייצג את הצד שהתנגד לה ● לאחר שבית המשפט לענייני משפחה פסל אותו, הוא פנה למחוזי ● על מה הסתמך בית המשפט בהחלטתו?

יוגב גרדוס ובצלאל סמוטריץ / צילום: עודד קרני, נועםמושקוביץ'-דוברות הכנסת

באוצר יוזמים: דיירים בהתחדשות עירונית יחזירו כספי סיוע

ברשות להתחדשות עירונית מתנגדים בתוקף להצעת האוצר, שלפיה דיירים בפרויקטים ישיבו מכיסם את כספי הסיוע מהמדינה ● באוצר תוקפים: "הרשות תוקעת מקלות בגלגלים"

האם וול סטריט בדרך למיתון או שהראלי רק התחיל / עיצוב: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, Shutterstock

4 גרפים והתעלומה: האם וול סטריט בדרך למיתון או שהראלי רק התחיל

לאחרונה נראה שכל אפיק השקעה מסמן תחזית אחרת וסותרת לשוק ההון האמריקאי ● מדדי המניות בראלי חסר מעצורים, שוברים שיא אחרי שיא, אבל גם הזהב, שאמור להיות כלי לגידור מפני נפילות בשוק ● תשואות האג"ח הממשלתיות, שמשקפות את הצפי לשיעור הריבית, מתמחרות הורדות ריבית חדות ● ובינתיים הנפט נסחר ברמות שפל ומשקף ציפיות להאטה ● האם הכללים של וול סטריט נכתבים מחדש?

נוחיק סמל, מנכ''ל סוני סמיקונדקטור ישראל / צילום: מארק נומדר

האיש שמנהל 400 מהנדסים בישראל ורוצה להפוך את סוני למעצמת AI

מנכ"ל סוני סמיקונדקטור ישראל, נוחיק סמל, אומר בראיון לגלובס כי הבינה המלאכותית צפויה לעבור מחוות השרתים המרוחקות אל מוצרי החשמל האישיים בחמש השנים הקרובות: "בין אם זה מקרר ובין אם זה עמוד תאורה" ● וגם: איך השפיעה המלחמה על פעילות החברה?

גל תורן בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

גל תורן לוקח את זוג המילואימניקים לחתונה, ואת בנק לאומי למקום הראשון בזכירות

הפרסומת של הבנק, שהיא אחת משלוש המושקעות ביותר השבוע, גם מתברגת במקום השני באהדה - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהובה ביותר, ואת ההפתעה השבועית מספקת עיריית נתיבות

קרן ההשתלמות הפכה לאטרקטיבית במיוחד ומסומנת כמטרה אצל האוצר / אילוסטרציה: Shutterstock

באוצר לוטשים עיניים ל-8 מיליארד שקל, וקרנות ההשתלמות בסכנה

הן נולדו בכלל כחיסכון לטווח הבינוני עם הטבות מס חריגות, אך ככל שחלף הזמן התרחקו משם והפכו לחיסכון משתלם במיוחד לכל מטרה ● עבור שכירים ועצמאים, קרנות ההשתלמות הן צ'ופר משמעותי, אולם באוצר מכנים אותן "עיוות מס" ● האם ההטבה הגדולה של אחד מכל שלושה ישראלים תצומצם, ומה החלופה שעל הפרק?

מזכירת מחלקת האוצר ג'נט ילן. ''הכלכלה בריאה'' / צילום: Associated Press, Ajit Solanki

צניחה חופשית של 500 S&P: זה בדרך כלל מה שקורה אחרי היפוך עיקום התשואות

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● כשאג"ח ארוכות מניבות פחות ריבית מהקצרות, מדובר בהיפוך עקום התשואות, מצב שנפתר היסטורית בהורדת ריבית של הפד, כמו זו שהתרחשה השבוע ● אלא שכשתקופת היפוך כזו נגמרת, ממש כמו עכשיו, לרוב זה מוביל למיתון ולצניחה חופשית של S&P 500 ● גם המגמות בסקטור הייצור ובשוק התעסוקה מעידות על כניסה לאזור בעייתי

שלמה קרעי, הליכוד / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

האם החוק לא מעמיד תנאי כשירות לממלא־מקום יו"ר הרשות השנייה

מה אומר החוק לגבי כשירות של ממלאי־מקום בשירות הציבורי? זה תלוי בפרשנות ● המשרוקית של גלובס

וורן באפט, יו''ר חברת ההשקעות ברקשייר האת'ווי / צילום: Shutterstock

וורן באפט מהמר על 300 מיליארד דולר. האם הוא מפספס בגדול?

לפי הערכה, אגירת המזומנים של באפט עלתה לו בינתיים כ־60 מיליארד דולר ● בשוק מנסים להבין האם היא טומנת תחזית קודרת