גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נתניהו: חיסולו של נסראללה היה תנאי הכרחי להשגת היעדים שהצבנו

נתניהו הפיץ הצהרה מוקלטת, בעקבות חיסול מזכ"ל חיזבאללה נסראללה ● אזעקות הופעלו בגוש דן ובשפלה - בעקבות טיל ששוגר מתימן ויורט ● חלקי יירוט גדולים נפלו סמוך לירושלים, לא היו נפגעים ● שר החוץ כ"ץ חשף ב"פגוש את העיתונות": התנגדתי לתקיפת בכירי מועצת השורא בתחילת המלחמה ● צה"ל אישר רשמית: מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה חוסל ● נשיא ארה"ב ביידן: "חיסול נסראללה - צדק לקורבנות רבים" ● כל העדכונים

רה''מ נתניהו באו''ם / צילום: צילום מסך
רה''מ נתניהו באו''ם / צילום: צילום מסך

עדכונים שוטפים:

21:47 - נתניהו: חיסולו של נסראללה היה תנאי הכרחי להשגת היעדים שהצבנו

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה מוקלטת לציבור: "סגרנו חשבון עם מי שאחראי לרצח אין-ספור ישראלים ואזרחים רבים של מדינות אחרות, כולל מאות אמריקנים ועשרות צרפתים". את הדברים אמר הערב (שבת) נתניהו אחרי חיסול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמש.

"נסראללה לא היה עוד מחבל. הוא היה ה-מחבל", אמר נתניהו. "הוא היה הציר של הציר, המנוע המרכזי של ציר הרשע של איראן. הוא ואנשיו היו אדריכלי התכנית להשמדת ישראל. הוא לא רק הופעל על-ידי איראן, הרבה פעמים הוא גם הפעיל את איראן".

 נתניהו המשיך: "בתחילת השבוע הגעתי למסקנה שהמכות העוצמתיות שצה״ל הנחית על חיזבאללה בימים האחרונים, המכות האלה לא יספיקו. חיסולו של נסראללה הוא תנאי הכרחי להשגת היעדים שהצבנו: החזרת תושבי הצפון בביטחה לבתיהם, ושינוי מאזן הכוחות באזור לאורך שנים. כי כל עוד נסראללה חי, הוא היה משקם במהירות את היכולות שגרענו מחיזבאללה". 

לכתבה המלאה ב-N12

21:16 - שר הביטחון יואב גלנט מקיים הערכת מצב

הדיון שגלנט מנהל - בדגש על מוכנות כוחות צה"ל להרחבת הפעילות ההתקפית בגזרה הצפונית. בדיון משתתפים הרמטכ"ל, ראש אגף המבצעים וראש אמ"ן.

21:05 - החות'ים טוענים: זה הטיל ששיגרנו היום לישראל

דובר החות'ים יחיא סריע טוען: שיגרנו טיל בליסטי מסוג "פלסטין 2" לעבר נמל התעופה בן גוריון, בעת חזרתו של בנימין נתניהו לישראל. דובר החות'ים הוסיף: "לא נהסס להעלות את רמת ההסלמה ולהשתתף בהגנה על עזה ולבנון. הפעולות האלו לא ייפסקו - עד שתיפסק התוקפנות נגד עזה ולבנון".

 הטיל ששוגר מוקדם יותר היום מתימן יורט ולא היו נפגעים. 

20:40 - המועמדת לנשיאות ארה"ב האריס: "חיזבאללה ערער את היציבות, מגבים את ישראל"

קמלה האריס הגיבה על חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה נסראללה. "הוא היה טרוריסט עם דם אמריקני על הידיים, ההנהגה שלו ערערה את היציבות במזרח התיכון והביאה להרג חפים מפשע", מסרה האריס. "לקורבנות שלו יש היום מידה של צדק".

האריס הוסיפה: "יש לי תמיכה רחבה בביטחון ישראל. תמיד אתמוך בזכותה להגן על עצמה מפני איראן ושלוחותיה באזור. עם זאת, אנחנו לא רוצים לראות הידרדרות נרחבת - פתרון דיפלומטי הוא הטוב ביותר". 

20:24 - לשכת נתניהו הודיעה: ראש הממשלה ימסור בעוד זמן קצר הצהרה לתקשורת

20:09 - חברת התעופה אל על מסרה הערב כי בעקבות האירועים הבטחוניים האחרונים, חברת אל על מבקשת לעדכן כי נכון לשעה זו לוח הטיסות של החברה פועל כסדרו, וכי לא נותרו מקומות על טיסות אל על לישראל וממנה בימים הקרובים: "אנו פועלים לתגבור לוח הטיסות ככל הניתן, וממליצים לכלל הנוסעים שטיסתם ארצה בוטלה, להגיע לאתונה או ללרנקה ולהירשם אצל סוכני הנסיעות ברשימת המתנה לטיסות חזרה לארץ".

20:00 - דיווח ראשוני: תקיפה נוספת בדאחיה בביירות

דיווח בסוכנות הידיעות AFP מפי מקור ביטחוני: התקיפה הישראלית בדאחיה כוונה לעבר מחסן באזור נמל התעופה בביירות. 

19:34 - ביידן: חיסול נסראללה - צדק לקורבנות רבים

נשיא ארה"ב ביידן הוציא הודעה מיוחדת בעקבות החיסול של נסראללה. "נסראללה וארגון הטרור חיזבאללה היו אחראיים להרג מאות אמריקנים במשך ארבעה עשורים של שלטון טרור", מסר נשיא ארה"ב. "מותו מתקיפה אווירית הוא צדק לקורבנות הרבים, כולל אלפי אמריקנים, ישראלים ולבנונים".

ביידן הבהיר: "ארה"ב תומכת באופן מלא בזכותה של ישראל להגן על עצמה. רק אתמול הנחיתי את שר הביטחון שלי לשפר עוד יותר את עמדות ההגנה של כוחות צבא ארה"ב במזרח התיכון, כדי להפחית את הסיכון למלחמה אזורית רחבה יותר".

19:30 - צה"ל הטיל סגר בלבנון כדי למנוע מעבר אמל"ח

הצבא הטיל סגר בגבול היבשתי בין לבנון וסוריה, כדי למנוע מעבר אמל"ח. במקביל, צה"ל הודיע שלא יאפשר לטיסות איראניות לנחות בסוריה או בלבנון, וזאת כדי לא לאפשר התעצמות מחודשת של חיזבאללה.

19:23 - ארה"ב מורה לחלק מעובדי השגרירות שלה בלבנון להתפנות מהמדינה

19:19 - צה"ל חיסל בכיר במודיעין של חיזבאללה

מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה של אגף המודיעין, תקפו וחיסלו בשעות הצהריים בדאחיה שבביירות את המחבל חסן ח'ליל יאסין, בכיר במטה המודיעין של חיזבאללה. 

"יאסין עמד בראש המחלקה שמופקדת על הפללת מטרות צבאיות ואזרחיות, בקו המגע ובעומק שטח הארץ", מסר דובר צה"ל. "במסגרת תפקידו, יאסין שיתף פעולה באופן הדוק עם כלל יחידות האש של חיזבאללה, היה מעורב באופן אישי במתווי טרור שמומשו מתחילת המלחמה אל מול אזרחים וחיילים, ותכנן פיגועים נוספים בימים הקרובים". 

19:15 - שר החוץ כ"ץ חשף ב"פגוש את העיתונות": התנגדתי לחיסול מועצת השורא בתחילת המלחמה

שר החוץ הבהיר כי חברי הקבינט הצביעו נגד חיסול בכירי מועצת השורא ב-11 באוקטובר, ימים אחרי מתקפת הפתע של חמאס. "אני ממש הייתי נגד, עם רוב חברי הקבינט", אמר. "הנוכחות שהייתה שם זה של מועצת השורא עם בכירים איראניים. זו פתיחה במלחמה יזומה נגד איראן".

19:12 - דובר צה"ל בערבית באזהרה נוספת לתושבי לבנון

אל"ם אביחי אדרעי הזהיר את התושבים בבקעא, בדאחיה ובדרום לבנון שנמצאים בקרבת נכסי חיזבאללה. "למען שמירה על ביטחונכם ושלום משפחתכם, אנחנו מפצירים בכם להתרחק מהאזור ולא לחזור עד להודעה חדשה", כתב.

19:10 - נשיא המדינה הרצוג בירך על חיסול נסראללה

"אני מברך את ראש הממשלה, שר הביטחון והקבינט על ההחלטה להוציא לפועל את המבצע המוצלח", כתב נשיא המדינה הרצוג ברשתות החברתיות. "לצד הלחימה בצפון, המשימה להשיב את 101 החטופות והחטופים שלנו שמוחזקים באכזריות על ידי מרצחי החמאס בעזה תמיד לנגד עינינו. חובה שנמשיך לעשות הכל למען השבתם במהרה הביתה".

18:57 - דיווח: זה יעד התקיפה הערב בדאחיה

ערוץ אל-ערביה הסעודי דיווח: יעד התקיפה שבוצעה לפני זמן קצר בדאחיה הוא נביל קאוק, חבר המועצה המרכזית של חיזבאללה. בלבנון טוענים שיש מספר רב של פצועים והרוגים בתקיפה.

18:53 - הירי מתימן: חלקי יירוט נפלו סמוך לירושלים

שוטרים נמצאים בזירה ליד צור הדסה שבה נפלו חלקי מיירט. לא היו נפגעים, נזק נגרם לרכוש. "משטרת ישראל מבקשת מהתושבים להימנע מהתקהלות באזור הנפילה כדי למנוע סיכון חיים", מסרה המשטרה.

18:46 - באיראן הכריזו על חמישה ימי אבל, בעקבות חיסול נסראללה

מנהיג איראן ח'מינאי הכריז על ימי האבל, ואמר: "דמו של נסראללה לא יעבור ללא נקמה".

18:40 - יממה אחרי החיסול, במקביל לתקיפות בלבנון: הרמטכ״ל קיים הערכת מצב בפיקוד הצפון 

18:32 - שר הביטחון של ארה"ב אוסטין: אנחנו נחושים למנוע מאיראן לנצל את המצב

אוסטין עדכן ברשתות החברתיות כי הוא שוחח אתמול פעמיים עם שר הביטחון גלנט על האירועים בלבנון. "הבעתי את תמיכתי המלאה בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני ארגוני טרור בגיבוי איראני", כתב אוסטין. "הדגשתי כי ארצות הברית נחושה למנוע מאיראן ומקבוצות הנתמכות על ידה לנצל את המצב או להרחיב את הסכסוך. ארה"ב נותרה באזור ומחויבת להגנת ישראל".

18:19 - יו"ר הרשות הפלסטינית עבאס הביע תנחומים ללבנון ולחיזבאללה על מותו של נסראללה 

18:11 - דיווח ראשוני: צה"ל תוקף באופן ממוקד בדאחיה

17:42 - אזעקות בגוש דן ובשפלה

דובר צה"ל עדכן כי ההתרעות שהופעלו במרכז הארץ - בעקבות שיגור טיל קרקע-קרקע מתימן לשטח מדינת ישראל. לא התקבלו דיווחים על נפגעים, והטיל יורט בהצלחה על ידי מערכת החץ.

17:33 - בצה"ל מאשרים: חיל האוויר תוקף שוב בדאחיה

17:26 - דיווחים בלבנון על פיצוצים חזקים בדאחיה בביירות

17:22 - אזעקות בשלומי ובראש הנקרה - שני יירוטים זוהו בשמי ראש הנקרה

17:17 - צה"ל תקף אתרי ייצור של חיזבאללה וצירי הברחה על גבול סוריה-לבנון

במהלך הלילה, בהכוונה מדויקת של אגף המודיעין, צה"ל העמיק את הפגיעה ביכולת ההתעצמות באמצעות רצף תקיפות מדויק על אתרי ייצור מרכזיים של חיזבאללה, בהם אתר ייצור והרכבה של משגרי רקטות וטילים בדרום לבנון ואתר נוסף שהיה מיועד לשמש חלק מפרויקט ההתעצמות של ארגון הטרור בבקעא. 

17:00 - מטוס ראש הממשלה נחת בנתב"ג

מטוס "כנף ציון" של ראש הממשלה נחת בארץ. בהמשך הערב הוא צפוי לקיים הערכות מצב והתייעצויות ביטחוניות. 

16:50 - צה"ל ממשיך לתקוף מטרות טרור של חיזבאללה ברחבי לבנון

חיל האוויר תוקף מבנים בהם אוחסנו אמצעי לחימה ומשגרים, ומטרות טרור של חיזבאללה ברחבי לבנון. "צה"ל ממשיך לתקוף, פוגע וגורע יכולות ותשתיות צבאיות של חיזבאללה בלבנון", מסר דובר צה"ל. 

16:45 - איראן אייר ביטלה את כל טיסותיה לביירות עד להודעה חדשה

16:16 - הרמטכ"ל בתום הערכת מצב בפיקוד הצפון: "לא נאפשר איום על אזרחי מדינת ישראל"

בתום הערכת מצב שקיים בפיקוד הצפון ואישור התוכניות המבצעיות להמשך, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי מסר: "נסראללה הרג אזרחים ישראלים ללא הבחנה, הוא רצה שהמלחמה הזו תסתיים בהשמדת מדינת ישראל - אנחנו דאגנו שזה לא יקרה. לא נאפשר איום כזה על האזרחים שלנו".

"צפויים לנו ימים מאתגרים. כוחות צה"ל נמצאים במוכנות שיא בהגנה ובהתקפה - בכל הזירות. אנחנו נחושים להמשיך ולהשמיד את חיזבאללה. יש לנו עוד משימות בכל הזירות - השמדת ארגוני הטרור על יכולותיהם, השבת החטופות והחטופים שלנו, והשבת תושבי הצפון והדרום לבתיהם בביטחון", הוסיף הלוי. 

16:15 - דיווח באל-ג'זירה: רכב הותקף בידי כטב"ם ישראלי בכביש סמוך לכפר מקנה בבקעת לבנון

15:55 - כלי תקשורת רשמיים באיראן מאשרים: בכיר במשמרות המהפכה חוסל לצד נסראללה

בכיר משמרות המהפכה עבאס נילפרושאן חוסל אתמול בתקיפת צה"ל ברובע דאחיה בביירות שבה חוסלו חסן נסראללה ובכיר חיזבאללה עלי כרכי. נילפרושאן היה ככל הנראה אחראי המבצעים של כוח קודס במשמרות המהפכה, ובעברו שימש גם כסגן משמרות המהפכה לענייני מבצעים.

15:32 - גלנט: "אחד מהחיסולים החשובים בתולדות המדינה, אנחנו לא עוצרים"

כמה שעות אחרי שהתקבל אישור רשמי על חיסול נסראללה - שר הביטחון יואב גלנט מגיב: "צה"ל ביצע אתמול את אחת מפעולות החיסול החשובות בתולדות מדינת ישראל. הפעולה הזו סגרה חשבון ארוך שנים עם רב המרצחים נסראללה, שידיו מגואלות בדמם של אלפי אזרחים וחיילים".

"החיסול הזה מצטרף לרצף הפעולות האחרונות המהדהד בכל רחבי המזרח התיכון, ומעביר מסר ברור לאלה שפעלו נגדנו ולאלה שחושבים לעשות זאת כעת - מי שפותח במלחמה כנגד מדינת ישראל ומנסה לפגוע באזרחיה, ישלם מחיר כבד ביותר", הבהיר גלנט. "גם היום אנחנו לא עוצרים, אנחנו ממשיכים לפעול בהתאם למחויבות שלנו להשגת מטרות המלחמה".

15:28 - דיווח: סינוואר יעבור למקום מסתור אחר ברצועה בשל חיסול נסראללה

בערוץ אל-ערביה הסעודי דיווחו כי בעקבות חיסול נסראללה בלבנון, סינויאר צפוי לשנות את מקום מושבו בתוך רצועת עזה. בדיווח באל-ערביה הוסיפו: חמאס מוגבל לתקשורת באמצעות התכתבות בכתב בלבד והנהגתו רוצה שכל הפסקת אש עתידית תכלול אי פגיעה במנהיגיו.

עוד נטען כי חמאס מוגבל לתקשורת באמצעות התכתבות בכתב בלבד והנהגתו רוצה שכל הפסקת אש עתידית תכלול אי פגיעה במנהיגיו. מנהיגי חמאס ברצועה החליטו להפסיק לתקשר עם מנהיגים בחו"ל עד להודעה חדשה. ארגון הטרור גם החליט להפסיק לקיים פגישות בלבנון במהלך התקופה הקרובה. גם בכירים בג'יהאד האיסלאמי החליטו להפסיק את קיום הפגישות בלבנון.

15:20 - חיל האוויר ביצע שני חיסולים בביירות

15:05 - עדכון בהנחיות פקע"ר: החל מהיום חל איסור התכנסות שעולה על אלף איש באזורים שונים במרכז

נכון לשעה זו, הלימודים יתקיימו מחר במרכז הארץ כסדרם.

14:40 - WIZZ מודיעה רשמית: משהים את טיסותינו לישראל

חברת התעופה הודיעה כי בעקבות ההסלמה האזורית היא מאשרת כי תשהה את טיסותיה לישראל ומישראל ל-48 שעות הקרובות.

14:33 - חיזבאללה הודיע רשמית על חיסולו של מזכ"ל הארגון חסן נסראללה

מתוך ההצהרה שפרסם חיזבאללה: הוד מעלתו סייד חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה, הצטרף לשהידים הגדולים והאלמותיים שלו, שאת מסעם הוא הוביל במשך קרוב לשלושים שנה, שבמהלכן הוביל אותם מניצחון לניצחון, וירש את אדון חללי ההתנגדות האסלאמית ב-1992 עד שחרור לבנון בשנת 2000 ועד הניצחון האלוהי, עד לקרב התמיכה והגבורה בתמיכה בפלסטין, בעזה ובעם הפלסטיני המדוכא.

14:30 - הסוכנות האירופית לתעופה ממליצה לא לטוס במרחב האווירי של ישראל ולבנון

בהודעה רשמית פורסמה המלצה מטעמם לא לטוס במרחב האווירי, עד ה-31 באוקטובר. כרגע ברשות התעופה הישראלית אין כל שינוי בהנחיות, נתב"ג פועל כרגיל.

14:15 - אחרי החיסול: עשרות טיסות לישראל מתבטלות

טיסות חברת WIZZ לישראל הסתובבו בעודן באוויר וחזרו לנקודות המוצא. חברות תעופה זרות נוספות מקיימות התייעצות אם להמשיך ולקיים טיסות לישראל.

14:03 - דיווח בלבנון על תקיפת רכב בזחלה שבבקאע

14:02 - אזעקות בצפת והסביבה

13:54 - חיזבאללה קיבל אחריות לירי רקטי לעבר קיבוץ מצובה, שם נפלה רקטה במגרש כדורגל - קבלת אחריות שישית להיום

13:43 - אזעקות בגליל העליון ובגליל המערבי - זוהו יירוטים

13:41 - אזעקות בקצרין

13:38 - רקטה נפלה במגרש כדורגל בכניסה לקיבוץ מצובה שבגליל המערבי, אין נפגעים

13:34 - דיווח בערוץ אל-ערביה הסעודי: צבא לבנון נוקט באמצעי זהירות מול כמה שגרירויות זרות

13:30 - "נגיע לכל אחד - ולכל מקום": קולות הקשר של מפקד חיל האוויר ומפקד טייסת 69 רגעים אחרי התקיפה

בשיחה שניהלו בקשר רגעים אחרי תקיפת מפקדת חיזבאללה בדאחיה שבביירות, אמר מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר למפקד טייסת 69: "הבאתם פה הצגת ניצחון אני מקווה. ישר כוח. אנחנו מאוד מקווים שגדענו את ארגון הטרור הזה. גאווה גדול".

מפקד הטייסת השיב למפקד חיל האוויר: "נגיע לכל אחד ולכל מקום, ונעשה כל מה שנדרש כדי להחזיר את החטופים ואת תושבי צפון הביתה".

13:22 - אזעקות נוספות בגליל המערבי

13:19 - דיווחים בלבנון על תקיפה בחארת חריכ בדאחיה בביירות

13:16 - אזעקות בגליל המערבי

13:05 - המנהיג העליון של איראן חמינאי: "עומדים לצד חיזבאללה"

 עלי חמינאי בהודעה רשמית: "משטר הטרור בישראל מנסה כעת ליישם בלבנון את המדיניות המטופשת שהחיל בעזה. העבריינים הציונים צריכים לדעת שהם קטנים מדי כדי לפגוע בצורה משמעותית במבנה של חיזבאללה בלבנון. כל המוסלמים צריכים לעמוד לצד חיזבאללה שמוביל את ההתנגדות".

12:53 - יותר מ-140 מטרות טרור הותקפו משעות הלילה, עשרות משגרים הושמדו מהאוויר

משעות הלילה, צה"ל תקף יותר מ-140 מטרות טרור של חיזבאללה. בין המטרות שהותקפו, משגרים של ארגון הטרור, שכוונו לעבר עורף מדינת ישראל ומבנים בהם אוחסנו אמצעי לחימה. לצידם הותקפו גם אמצעי לחימה אסטרטגיים של חיזבאללה, אתרי ייצור אמצעי לחימה ותשתיות צבאיות נוספות - חלקן מוקמו מתחת למבני מגורים במרחב ביירות.

12:45 - גורמים באו"ם פנו לכמה מדינות באזור בבקשה שיסייעו בפינוי אנשי האו"ם מלבנון

12:23 - לפי דיווחים בלבנון, רכב הותקף בידי כטב"ם ישראלי בכביש דהר אל-בידר, צפון הבקעה

12:17 - חיזבאללה קיבל אחריות לירי לעבר קיבוץ סער וראש פינה

ארגון הטרור קיבל אחריות לשיגור הרקטות לעבר קיבוץ סער וראש פינה. עד כה חמש קבלות אחריות היום - ללא התייחסות לחיסול נסראללה.

12:13 - אזעקות בצפת ובגליל העליון

12:09 - רויטרס: המנהיג העליון של איראן הועבר למקום בטוח עם אמצעי אבטחה מוגברים

על פי הדיווח ח'מינאי הועבר למקום בטוח. עוד דווח כי איראן נמצאת בקשר שוטף עם חיזבאללה ושותפים אזוריים נוספים על מנת להחליט מהו "הצעד הבא" בעקבות חיסלו של נסראללה.

12:00 - ועדת החוץ והביטחון בפרלמנט האיראני: "דורשים תגובה קשה ונחרצת"

באיראן דיווחו כי ועדת החוץ והביטחון בפרלמנט בטהראן ערכה היום דיון "יוצא דופן", והודיעה: "דורשים תגובה קשה ונחרצת על הפשעים של המשטר הציוני".

11:41 - החימוש הכבד שהביא לחיסול: 83 פצצות במשקל טון כל אחת הוטלו על הבונקר של נסראללה

11:32 - לבנון אוסרת על נחיתת מטוסים איראניים בשטחה - בעקבות אזהרה ישראלית

ישראל השתלטה על התדר של מגדל הפיקוח בביירות והזהירה שלא תאפשר נחיתה של מטוסים איראניים בבירת לבנון. בעקבות כך, בלבנון לא אישרו למטוס של חברת "קאשם אייר" האיראנית, המזוהה עם משמרות המהפכה, לנחות בנמל התעופה בביירות. המטוס מטהרן שב ליעדו.

11:17 - אזעקות בשומרון ובבנימין - זוהו יירוטים

11:07 - הרמטכ"ל על חיסול נסראללה: "מסר לכל מי שמאיים על אזרחי מדינת ישראל"

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי לאחר ההודעה הרשמית על חיסול מזכ"ל חיזבאללה: "זה לא סוף ארגז הכלים. המסר פשוט, לכל מי שמאיים על אזרחי מדינת ישראל - נדע להגיע אליו".

11:00 - מתחת לבנייני מגורים בלב ביירות: צה"ל השמיד את מערך טילי חוף-הים של חיזבאללה

בהכוונה מודיענית מדויקת של חיל הים ואגף המודיעין, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מחסנים של טילי חוף-הים של חיזבאללה, אשר הוטמנו בתשתית תת-קרקעית מתחת לשישה בניינים אזרחיים שונים בלב הדאחיה בביירות.

10:59 - צה"ל מאשר: מנהיג ארגון הטרור חיזבאללה חסן נסראללה חוסל 

דובר צה"ל הודיע כי אתמול (ו') צה"ל חיסל את חסן נסראללה, ויחד איתו את עלי כרכי, מפקד חזית הדרום בחיזבאללה, ומפקדים נוספים בחיזבאללה.

מטוסי קרב של חיל האוויר בהכוונה מודיעינית מדוייקת של אגף המודיעין ומערכת הביטחון, תקפו את המפקדה המרכזית של חיזבאללה, הנמצאת בתת קרקע, מתחת לבניין מגורים במרחב דאחייה בבירות. התקיפה בוצעה בעת שצמרת חיזבאללה היו במפקדה ועסקו בתיאום פעילויות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל.

10:48 - ערוץ אל-מיאדין הלבנוני מדווח על קריסת בניין של 6 קומות בשכונת אל-חדת' בדאחיה בביירות

10:46 - אזעקות נוספות בנהריה והסביבה - יירוטים זוהו בשמי העיר

10:43 - אזעקות בעכו, בנהריה ובכרמיאל

10:27 - גוברות ההערכות לפיהן נסראללה חוסל, מקור יודע דבר: "יש עדויות לכך שהוא לא שרד את התקיפה"

10:25 - גורמי ממשלה בלבנון: "לא מצליחים לאמוד את מספר העקורים"

חוגים ממשלתיים בלבנון לעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד הקטארי: "לא הצלחנו עדיין לאמוד את מספר העקורים כי המספרים גדולים ומיותר מאזור אחד בדאחיה בביירות וסביבתה"

10:13 - אזעקה בשלומי שבגליל המערבי

10:10 - הערכה: חיזבאללה ינסה להוציא לפועל פיגועים נגד "מטרות ישראליות"

בישראל מעריכים שארגון הטרור ינסה להוציא לפועל פיגועים נגד "מטרות ישראליות", בהם אישים ישראלים ונציגויות ישראליות בעולם. בפיקוד המרכז ובשב"כ מבינים שאיראן וחיזבאללה ינסו להוציא לפועל באופן מיידי פיגועים מיהודה ושומרון.

במהלך הלילה השב"כ סיכל כמה ניסיונות כאלה. בהתאם להערכת מצב שהתקיימה אמש, הוא הנחה להעלות את רמת הכוננות במערך האבטחה של נציגויות ישראל בעולם.

9:57 - חיזבאללה קיבל אחריות לירי רקטות מסוג פאדי 3 לעבר בסיס רמת דוד

9:56 - בצה"ל הודיעו על גיוס שלושה גדודי מילואים

דובר צה"ל הודיע כי בהתאם להערכת מצב, הוחלט על גיוס של שלושה גדודי מילואים למשימות מבצעיות וחיזוק ההגנה בפיקוד המרכז .

9:51 - אזעקות ביישובי הגליל העליון

התרעות הופעלו בצפת, חצור הגלילית, ראש פינה ויישובים נוספים, נצפו יירוטים בודדים. במד"א הודיעו כי בשלב זה לא ידוע על נפגעים.

9:44 - צה"ל תוקף באופן נרחב בעומק לבנון

בשעתיים האחרונות: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו עשרות מטרות טרור של חיזבאללה בעומק לבנון ובדרומה. בין המטרות שהותקפו - מבנים שבהם אוחסנו אמצעי לחימה ומשגרים שכוונו לשטח המדינה. צה"ל ממשיך לתקוף גם בשעה זו בלבנון.

9:37 - התרעות נוספות על ירי רקטות וטילים הופעלו ביישובי הגליל, המפרץ והעמקים

9:11 - צה"ל חיסל את ראש תשתית הטרור של חמאס בדרום סוריה

דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה בהכוונה מודיעינית של אגף המודיעין ופיקוד הצפון וחיסלו את ראש תשתית הטרור של חמאס בדרום סוריה - המחבל אחמד מחמד פהד. פהד היה אחראי על הוצאת פעולות טרור נגד מדינת ישראל - לרבות ירי תלול-מסלול למרחב רמת הגולן.

9:02 - אזעקות הופעלו ביישובי הגליל, המפרץ והעמקים

דיווח על שתי נפילות לפחות בגליל התחתון לצד יירוטים. אין דיווח על נפגעים בשעה זו.

8:53 - דובר צה"ל: טיל קרקע-קרקע נפל בשטח פתוח במרכז הארץ

בעקבות דיווחים על הדי פיצוצים חזקים שנשמעו בגוש דן, דובר צה"ל אישר כי מדובר בטיל ששוגר משטח לבנון. נמסר כי התרעות לא הופעלו על פי מדיניות, וכי פרטי האירוע נמצאים בבדיקה.

8:34 - כרזה באיראן עם תמונתו של נסראללה והכיתוב "חיזבאללה עדיין חי"

חצי יממה אחרי ההפצצה הכבדה על מתחם הפיקוד של חיזבאללה, וחיסולו המסתמן של נסראללה, תלו בטהרן כרזה עם הכיתוב "חיזבאללה חי".

 8:33 - דובר צה"ל: זוהו כחמישה שיגורים שחצו משטח לבנון לצפון הארץ ולמרחב השומרון ומרחב מנשה. מרבית השיגורים יורטו 

8:00 - אזעקות בעכו וביישובים רבים בגליל ובשומרון

רצף אזעקות בעכו, אום אל פחם, רמות מנשה, משמר העמק ויישובים רבים. אזעקות נשמעו גם באליקים, קיבוץ מגידו והיוגב

07:45 - האזעקות בשומרון - רקטה אחת שוגרה מלבנון ונפלה בשטח פתוח, ללא נפגעים

07:36 - אזעקות בשורת יישובים בשומרון

אזעקות הופעלו בעופרים, חלמיש, בית אריה, בית אל, פדואל, נריה, נחליאל, עטרת, כרם רעים, חרשה, עפרה וטלמון.

06:32 - צה"ל ממשיך לתקוף מטרות חיזבאללה בלבנון

דובר צה"ל: במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר, תקפו בהכוונת פיקוד הצפון מבנים בהם אוחסנו אמצעי לחימה, משגרים שכוונו לעורף מדינת ישראל ומבנים צבאיים בהם פעלו מחבלים של חיזבאללה. בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר במרחב הגליל העליון, זוהו כעשרה שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם יורטו. צה"ל ממשיך לתקוף.

06:19 - אזעקות בשורת יישובים בגליל העליון

אזעקות הופעלו במחניים, חצור הגלילית, ראש פינה, טובא זנגריה, מחניים, דישון ועלמה.

03:57 - דובר צה"ל: צה"ל תקף בשעה האחרונה מטרות טרור נוספות של חיזבאללה בבקאע שבעומק לבנון

03:12 - דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי קורא לפינוי תושבי הפרבר הדרומי של ביירות באופן דחוף

סא"ל אדרעי כתב בחשבון שלו ברשת החברתית X: "אתם נמצאים סמוך לאינטרסים של חיזבאללה - למען ביטחונכם ובטיחות יקיריכם פנו מיד את המבנים והתרחקו מהם למרחק של לא פחות מ-500 מטר".

02:55 - צה"ל תוקף באופן ממוקד מטרות טרור אסטרטגיות של חיזבאללה בביירות

דובר צה"ל: "מטוסי קרב של חיל האוויר תוקפים כעת, בהכוונה מודיעינית מדויקת של אגף המודיעין, חיל הים וחיל האוויר מטרות טרור אסטרטגיות של חיזבאללה במרחב ביירות, בהם אתרי ייצור אמצעי לחימה, מבנים בהם אוחסנו אמצעי לחימה מתקדמים ומפקדות ראשיות של הארגון".

02:29 - נתניהו בהתייחסות ראשונה לניסיון החיסול של נסראללה

דברי נתניהו בעת קבלת השבת במלון בו הוא שוהה בניו יורק: "אין פה שום הפרזה ושום הגזמה. האויבים שלנו חשבו שאנחנו קורי עכביש, כך אחד מהם נהג לומר. אין פה קורי עכביש - יש פה גידי פלדה. עם ישראל באמת חי וכשצריך הוא גם בועט. אנחנו נמשיך - אנחנו רוצים להבטיח את נצח ישראל בלי הפרזה, בלי הגזמה - אנחנו מחויבים לנצח ישראל".

02:08 - צה"ל חיסל את מפקד יחידת הטילים בדרום לבנון ומפקדים נוספים ביחידת הטילים של חיזבאללה

דובר צה"ל: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו וחיסלו את המחבלים מחמד עלי אסמאעיל, מפקד יחידת הטילים של חיזבאללה בדרום לבנון, ואת סגנו, המחבל חסין אחמד אסמאעיל. איתם חוסלו מפקדים ומחבלים נוספים של הארגון. המחבל מחמד עלי אסמאעיל אחראי על מתווי טרור רבים מגזרתו לעבר שטח ישראל, בהם שיגורי רקטות לעבר שטח ישראל ושיגור טיל הקרקע-קרקע לעבר מרכז הארץ ביום רביעי האחרון.

01:50 - דובר צה"ל: צה"ל השלים גל תקיפה של מבנים בהם מאוחסנים אמצעי לחימה של חיזבאללה במרחב צור שדרום לבנון

במסגרת התקיפה, הושמד המשגר ממנו שוגרו רקטות לפני זמן קצר למרחב הגליל העליון.

01:45 - שר החוץ האיראני: "איראן תהיה לצד לבנון וההתנגדות בכל האמצעים"

01:27  - אזעקות נוספות בצפת, דלתון, קדיתא, ג'ש - גוש חלב, כרם בן זמרה, אליפלט, ראש פינה וביריה

01:24 - אזעקות בצפת וביריה

01:06 - דובר צה"ל: מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת פיקוד הצפון, תקפו בשעה האחרונה עשרות משגרים שכוונו לעורף מדינת ישראל ומבנים בהם אוחסנו אמצעי לחימה במרחבים שונים בדרום לבנון. צה"ל ממשיך לתקוף בשעה זו מטרות טרור של חיזבאללה בלבנון

00:51 - הבית הלבן: הנשיא ביידן תודרך בהתפתחויות במזרח התיכון

00:36 - דובר צה״ל: "צה"ל תוקף כעת באופן ממוקד אמצעי לחימה של חיזבאללה שאוחסנו מתחת לבניינים אזרחיים בדאחייה שבביירות"

00:00 - דובר צה"ל: "צה"ל במוכנות שיא בכל הגזרות. אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. אנו עדיין בודקים את תוצאות התקיפה בדאחיה - היא היתה מאוד מדויקת"

עוד אמר דובר צה"ל בהצהרה: "בשעה האחרונה פנינו לתושבי שלושת הבניינים בדאחיה. הם נמצאים מעל לנכסים של חיזבאללה ועליהם להתרחק מהם מיד למען ביטחונם ושלומם. על יושבי הבניין להתרחק ממנו טרם התקיפה - נתקוף בעוד זמן קצר. עוצמת הפיצוץ עלולה לגרום לפגיעה במבנים. אנחנו לא נאפשר העברת אמצעי חיזבאללה בכל דרך. לא נאפשר לטיסות עוינות לנחות בנמל התעופה בביירות, הוא נועד לטיסות אזרחיות".

23:36 - בלבנון מדווחים: שמונה גופות חולצו מזירת התקיפה בדאחיה בביירות

23:26 - המועצה האזורית הגולן לתושביה: הירי שנשמע בצפון ובדרום הגולן הינו ירי כוחותינו

23:10 - דובר צה"ל בערבית בהודעה חריגה - קורא לשלושה בניינים בדאחיה להתפנות

"למען ביטחונכם, עליכם להתפנות מהם מיד ולהתרחק מהם למרחק של לא פחות מ-500 מטר", מסר דובר צה"ל בערבית בהודעה חריגה לשלושה בניינים בדאחיה. בלבנון מדווחים על תנועה גדולה של עקורים מהדאחיה אחרי האזהרה של דובר צה"ל בערבית.

23:07 - שר החוץ של ארה"ב בלינקן: "זה רגע מסוכן במזרח התיכון"

בלינקן התייחס לתקיפה בדאחיה ואמר: "הדרך שבה ישראל מגינה על עצמה חשובה. הבחירות שיעשו הצדדים בימים הקרובים ייקבעו לאיזה נתיב האזור ילך". לדבריו, ארה"ב הבהירה שיש לפתור את הסכסוך באמצעים דיפלומטיים. "לישראל יש הלגיטימציה לדאוג לכך שאנשיה ישובו לבתיהם", הוא הוסיף.

23:00 - בכיר ישראלי לרויטרס: "אם איראן חושבת שהיא יכולה להכות בנו ולהתחמק מעונש - היא טועה"

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12 

עוד כתבות

2 ספינות תוצרת ישראל הגיעו לפיליפינים / צילום: באדיבות חיל הים הפיליפיני

ישראל סיפקה ספינות מלחמה למדינה באסיה

שתי ספינות התקפה מתוצרת מספנות ישראל הגיעו ב־17 בספטמבר לפיליפינים ● הספינות נושאות איתן משגרי MLR-NLOS וטילי ספייק NLOS מתוצרת רפאל ● ספינות ההתקפה מהוות רק דוגמה אחת מבין רבות לקשרי הסחר הביטחוני הנרחבים בין המדינות

יירוטים של כיפת ברזל מעל חיפה / צילום: ap, Baz Ratner

המכרז שנסגר השבוע לשיווק מאות דירות בקריית אתא הוא רק סממן אחד לשקיעתה של חיפה

חיזבאללה מגדיר את הירי לעבר חיפה כרף חדש ומשמעותי, אך היא כבר לא העיר החשובה שזכורה לו מפעם ● שקיעתה כמטרופולין, לצד התפוררות הציפיות שלה להיות בירת הצפון, החלו הרבה לפני המלחמה ● בעוד היישובים הסמוכים נהנים מפריחה נדל"נית, חיפה מדשדשת

ההלוויה של מוחמד חוסיין סרור, מפקד היחידה האווירית של חיזבאללה, השבוע / צילום: ap, Bilal Hussein

רק אחד נשאר: אלו המפקדים הבכירים של חיזבאללה שחוסלו

החיסול של מזכ"ל ארגון הטרור חסן נסראללה אתמול מגיע לאחר שצה"ל הצליח לחסל כמעט את כל צמרת הפיקוד של חיזבאללה ● הבכיר היחיד שנשאר הוא אבו עלי רצא, מפקד יחידת באדר שאחראית על המרחב שמצפון לנהר הליטני ועד העיר צידון

נשיא איראן מסעוד פזשכיאן והמנהיג העליון עלי ח'אמנאי / צילום: רויטרס

"פגיעה קשה לאיראן": המומחה שמעריך האם טהרן תגיב

"אם נסראללה נהרג, זו עשויה להיות מכה עצומה לארגון, במיוחד כי לפי דיווחים היו בכירים אחרים בכוורת שנהרגו", מסביר תא"ל (מיל’) יוסי קופרווסר, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני חוץ וביטחון ● לדבריו, "נסראללה הוא חלק מהמערכת האיראנית, וממלא בה תפקיד חשוב. עבור איראן, זו מהלומה שיהיה קשה לחיות איתה"

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה / צילום: Shutterstock, mohammad kassir

סופו של נסראללה: אדריכל הטרור שהוביל את חיזבאללה מאז 1992

ישראל הצליחה לחסל את מנהיג חיזבאללה במתקפה אווירית מאסיבית על המטה הראשי של ארגון הטרור ● נסראללה, אח בכור לשמונה, לא הגיע ממשפחה דתית, אך בגיל 9 החל להפוך למוסלמי אדוק ● את קודמו בתפקיד מזכ"ל חיזבאללה הוא הכיר בעיראק - ולמרות החרטה על מלחמת לבנון השנייה, הוא התכונן בשנים האחרונות למלחמה נוספת עם ישראל

דיוויד סייבל / צילום: יח''צ Stagwell

מומחה הפרסום והשיווק הגלובלי: "הבינה המלאכותית היא לא מהפכה. זה רק עוד כלי"

דיוויד סייבל, מומחה שיווק, מיתוג ופרסום מהמובילים בעולם, לא מתרשם יותר מדי מהטכנולוגיה שמסעירה את העולם. לשיטתו, אמנם צריך להכיר אותה מקרוב, אבל זו רק אבולוציה, "ובלי אדם לידה היא לא שווה הרבה" ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע היה ברור שנטפליקס תפנה למודל של פרסומות, מה הוביל אותו להשקיע בסוכנות לידרס הישראלית, ביוני בלוך ובטחינה אל ארז, ולמה גם מרלון ברנדו והנשיא קנדי היו בעצם משפיענים

הפקולטה לניהול. רבע מהעובדים בחברות מסחריות מסתירים המצאות מהמעסיקים שלהם / צילום: Shutterstock

רבע מהעובדים בחברות מסחריות מסתירים המצאות מהמעסיקים שלהם. כך תוכלו להימנע מזה

ארגונים מעודדים חדשנות בקרב העובדים, אך לעתים אלה מסתירים בכוונה המצאות כדי להשתמש בהן לאחר שיעזבו את החברה ● מחקר חדש מגלה כי התופעה נפוצה, ופיתח מדד שעשוי לסייע למעסיקים לגבש אסטרטגיות ניהוליות על מנת להתמודד עמה

מטה סוכנות הדירוג מודי'ס / צילום: Shutterstock, Andrius Zemaitis

״העלאות מסים, אינפלציה ופגיעה בחסכונות״: ההשלכות האפשריות של הורדת הדירוג החריגה

ההחלטה החריגה של מודי׳ס על הורדת דירוג כפולה, לצד תחזית שלילית, עלולה להביא לכדור שלג שישפיע על הכיס של ישראלים רבים ● מהמשכנתאות, דרך המסים הישירים ועד לפנסיה - אלו ההשלכות האפשריות

פרופ' דוד פסיג / צילום: כדיה לוי (צולם במוזיאון תל אביב לאמנות)

דוד פסיג משיק ספר חדש ובטוח: "אנחנו בתקופה מיוחדת בהתפתחות המין האנושי"

חוקר העתידים פרופ' דוד פסיג, שעוסק בחיזוי מגמות שיתרחשו עוד 30־40 שנה, סבור שאין לפחד מהעתיד הטכנולוגי ● בראיון לגלובס הוא מדבר על השפעת הבינה המלאכותית על התודעה האנושית ומתייחס למכה שהנחית חמאס על ישראל: "איזנה את המערכת"

מטה סוכנות הדירוג מודי'ס / צילום: Shutterstock, Andrius Zemaitis

מודי'ס תפרסם הלילה את הדירוג החדש של ישראל: גוברות ההערכות להורדה נוספת

בפברואר האחרון רשמה מודי'ס את הורדת הדירוג הראשונה בהיסטוריה של ישראל ● אם החברה תחליט להוריד את דירוג האשראי של ישראל, היא תהפוך לחברה הראשונה שמורידה את דירוג מדינה פעמיים

סיכום שווקים / עיצוב: טלי בוגדנובסקי, צילום: דני שם-טוב-דוברות הכנסת

השכר, קרן ההשתלמות והפנסיה - כל מה שכדאי לדעת על הגזירות של משרד האוצר

באוצר הציגו שלל צעדים כבדים במטרה למלא את הקופה ● בין היתר על המוקד, הטלת מס על קרנות ההשתלמות, קיצוץ ההטבות בפנסיה, שחיקת הנטו לשלוש שנים והקפאת מדרגות המס ● מי יהיו הנפגעים העיקריים, כמה כסף זה יכניס למדינה ומה אומרים על זה המומחים בשוק?

שמאלץ, מבית סבא וסבתא / צילום: אנטולי מיכאלו

אינטימיות עם 10 מקומות: חמ”ל האוכל שהפך למסעדה הכי מסקרנת ביפו

את "אאוט אוף דה בוקס" אפשר להגדיר כאופציה כיפית לימים לא שפויים או מטבח יהודי-תל אביבי עם טוויסט: לא מחייב, לא מעוצב, לא יקר

פרויקט של רונסון בפולין. בעיגול: עמוס לוזון/ צילומים: אתר החברה, איל יצהר

לוזון רונסון השלימה את השלב המוסדי: מנפיקה לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל

חודש לאחר חשיפת גלובס, השלימה חברת הבנייה למגורים בישראל ובפולין שבשליטת עמוס לוזון את השלב המוסדי ומכרה 24% ממניותיה תמורת 307 מיליון שקל לסדרה של גופים מוסדיים, השלב הציבורי צפוי בהמשך

הכטב''ם ''גראנט E-4'' / צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב

חברת קלצ'ניקוב הרוסית חשפה כטב"ם חדש, והתלות הטורקית בארה"ב

חברת קלצ'ניקוב הרוסית חשפה את הכטב"ם "גראנט E-4", שמסוגל להשמיד טנקים שסיפקה ארה"ב לצבא אוקראינה ● הודו מוכרת 2,500 טנקים מיושנים מדגם T-72 ● הפנטגון וסין במרוץ בדרך לדור החדש של התקשורת העולמית ● וטורקיה שבה לזרועות ארה"ב בשל מגבלות התוצרת הביטחונית המקומית שלה ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

חקלאי בשדה אורז במחוז ניאיגטה / צילום: Shutterstock

ממשלת יפן רצתה לשמור על החקלאים וגרמה למחסור לאומי ולזינוק מחירי האורז

החום שפגע ביבולים, לצד מדיניות ארוכה של מגבלות יבוא, הובילו למחסור חריף באורז ביפן ● מומחים מציינים כי דווקא ההגנה על חקלאות האורז המקומית, חלק מהותי מהתרבות, אחראית למצוקה ● והאם יש לקח לישראל, ששיבחה לאחרונה את תוכנית ביטחון המזון היפנית

נתב''ג / צילום: Shutterstock, Dmitry Pistrov

הסוכנות האירופית לתעופה ממליצה: לא לטוס לישראל עד סוף אוקטובר

לאחר חיסול נסראללה, הנציבות האירופית וסוכנות הבטיחות התעופתית של האיחוד האירופי ממליצות לחברות התעופה: "לא לפעול במרחב האווירי של ישראל ולבנון עד סוף אוקטובר" ● וויזאייר ביטלה טיסות ל-48 השעות הקרובות ● איזה חברות תעופה הקפיאו פעילות בישראל? זוהי תמונת המצב העדכנית

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP-Gene J. Puskar, Shutterstock

סקרי בחירות בארה"ב אומרים דבר והיפוכו וממלכת כוהנים נולדת באלבניה

40 יום לבחירות בארה"ב - אל תאמינו לסקרים ● פלסטיק משוחרר לא ימוחזר ● נשק מצרי לסומליה ומשבר חדש בים סוף? ● סין מנסה טיל "שגרתי" שיגיע לארה"ב ● אלבניה מקימה מדינה עצמאית זוטא לכוהני דת מוסלמיים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מיקרון זינקה ב-15%, פאגאיה נפלה ב-24%

מיקרון עקפה את הציפיות והעלתה את התחזיות ● משרד המשפטים האמריקאי פתח בחקירה נגד סופר מיקרו ● ישראליות בוול סטריט: קמטק, מובילאיי וגילת זינקו ● פאגאיה מגייסת 125 מיליון דולר באג"ח להמרה ● לאחר הדיווח שסעודיה תגדיל את התפוקה, מחירי הנפט ירדו ב-4% ביומיים וגררו למטה את מניות הנפט

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה / צילום: Shutterstock, mohammad kassir

ישראל שינתה גישה ובמזרח התיכון מבינים ש"בעל הבית השתגע"

ימים ספורים של יוזמה ישראלית שינו את שיח "איחוד הזירות" של נסראללה ● סינוואר רוצה הסלמה, אבל זו הפכה לחרב פיפיות שעשויה להשאיר אותו לבד

שריפה שפרצה בזירת התקיפה בביירות, הערב / צילום: ap, Bilal Hussein

בישראל מעריכים שנסראללה חוסל; צה"ל תוקף את מחסני הנשק של חיזבאללה בביירות

בישראל מעריכים: נסראללה היה בבונקר שהותקף - ולא שרד • אחרי התקיפה בדאחיה: אזעקות בצפון, דובר צה"ל: "כרגע אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף" • גורם ישראלי: "ישראל הולכת למלחמה" • שר החוץ של ארה"ב בלינקן: "זה רגע מסוכן במזרח התיכון" • עקב ההתפתחויות הדרמטיות: ראש הממשלה נתניהו החליט להקדים את חזרתו ארצה, וימריא הלילה מניו יורק • כל העדכונים