חנות של קנת' קול בישראל / צילום: יונתן לו
1 אופנה
חברת הסחר המקוון הישראלית גלובל-אי (Global-E) תשקיע 3 מיליון דולר בפעילות מותג האופנה קנת' קול באיחוד האירופי ובבריטניה, שמתבצעת על-ידי המשביר לצרכן, ותפעיל את אתרי הסחר של המותג.
המהלך בא כחלק מהחלטת המשביר, בבעלות רמי שביט, לבסס פעילות בינלאומית שתתמקד במותג קנת' קול. לצורך העניין תקים הרשת חברה ייעודית שגלובל-אי תקבל 19% מהון המניות שלה, לפי שווי של כ-16 מיליון דולר אחרי הכסף. תקופת ההתקשרות היא לחמש שנים, עם אופציה להארכה לחמש שנים נוספות.
רשת המשביר מונה כ-35 סניפים ומחזיקה גם באתר סחר מקוון, ומאז 2020 היא מוכרת את מותג קנת' קול בישראל. בסוף נובמבר האחרון קיבלה הרשת רישיון לייצור, שיווק ומכירה של המותג גם במדינות איחוד האירופי ובריטניה. בדיווח לבורסה נמסר אז כי "להערכת החברה, עד לסוף שנת 2026 מכירות המותג בישראל ובאירופה יהיו בסך של כ-200 מיליון שקל".
עד השנה נמכר המותג בסניפי המשביר בלבד, אך ב-2024 נפתחו חנויות עצמאיות בקניון איילון ובקניון מלכת שבא. לפי הצהרת החברה, בכוונתה לפתוח חנויות נוספות למותג ולמותג ההלבשה התחתונה ETAM.
לדברי שביט, המהלך הנוכחי "מהווה צעד אסטרטגי ואבן-דרך משמעותית מאוד לקראת הקמת זרוע הפעילות הבינלאומית שלנו. אנו סבורים כי הניסיון העשיר של גלובל-אי בניהול אתרי סחר מקוונים יתמוך בפעילות ויאפשר את מימוש הפוטנציאל הרב הטמון בה".
גלובל-אי, שנוסדה ב-2013, מתמחה בהפעלה ולוקליזציה של אתרי סחר מקוון. היא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של כ-6.4 מיליארד דולר ומפעילה כאלף אתרי סחר מקוונים של מותגים וקמעונאים ברחבי העולם.
"אנחנו מזהים פוטנציאל עסקי ממשי בשיווק המותג, ומתכוונים להשקיע בכך את המשאבים הדרושים", אומר ניר דבי, נשיא ומייסד משותף של גלובל-אי. "נעשה זאת תוך מיקסום הידע הנצבר והתשתית שלנו במדינות היעד".
2 קמעונאות
דקטלון ישראל מציגה קונספט חנויות חדש בארץ: DECATHLON CITY. החנות הראשונה תיפתח בינואר 2025 בקניון עזריאלי תל אביב ותתפרס על פני אלף מ"ר, והיא תחליף את הסניף הרגיל ברחוב רוטשילד בעיר.
בדומה למקובל בקמעונאות המזון, פורמט הסיטי מתאפיין בחנויות קטנות יותר (800-1,200 מ"ר) באזורים מרכזיים בערים. לדקטלון כבר יש חנויות כאלה בפריז, בלונדון, במדריד ועוד. ההכרזה באה לאחר שבשבוע שעבר נפתח הסניף ה-11 של הרשת בביג אשדוד.
3 ישראל מתגייסת
קבוצת בזק, בשיתוף עם סטודנטים מאוניברסיטת רייכמן, משיקה מיזם מיוחד לזכרו של רב-סרן טל גרושקה ז"ל, שנפל בקרב סמוך לכפר עזה ב-7 באוקטובר. מדובר בקמפיין דיגיטלי תחת הכותרת "נשארים מחוברים", בהשתתפות תשעה משפיענים - בהם לירן כוהנר, ליאל אלי וקווין רובין - המעודדים את הקשר בין הדורות ומדגישים את חשיבות הקשר המשפחתי. המהלך נוצר על-ידי סטודנטים בשנה ג' בהתמחות השיווקית, כחלק מפרויקט "קמפיין פרסום משולב ליצירת אימפקט".
4 תערוכה
המדיטק והמוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס מציגים את התערוכה "על הדבש ועל העוקץ", שמורכבת מרישומים של איל ברקוביץ ז"ל, אמן חובב ולוחם שנפל בקרב ברצועת עזה במהלך פעולה לשחרור חטופים. התערוכה תוצג עד 20.4.25.
5 מינויים חדשים
צח סגל מונה למנהל עסקי ראשי בקרן ההון סיכון גלילות קפיטל.
גד שטרן מונה למנכ"ל קניון TLV של רבוע כחול נדל"ן, במקום המנכ"ל בשנתיים האחרונות, אורי סמיט. בעבר שימש שטרן כמנכ"ל בקניוני רמי שבירו וכמנכ"ל קניון מול החוף וילג'.
שירלי סידי מונתה למנהלת אבטחת המידע וקצינת הגנת הפרטיות האזורית בחברת המידע העסקי Coface Bdi. בתפקידה האחרון שימשה כיועצת אבטחת מידע וסייבר בכירה ברוקוול אוטומיישן. בעבר הקימה והובילה את תחום הגנת הפרטיות בבנק ירושלים.
הסטארט-אפ MINE ביצע שורת מינויים להנהלת החברה, כחלק מההתרחבות הגלובלית: רועי סילברמן מונה לסמנכ"ל לקוחות, ג'סיקה סטנפורד מונתה לסמנכ"לית שיווק, מייקל טרייטס מונה לסמנכ"ל המכירות הגלובלי, אבי ישראל יכהן כסמנכ"ל כספים, ודקלה יובל תשמש כסמנכ"לית משאבי אנוש. בדצמבר האחרון גייס החברה, שמפתחת פתרונות B2C ו-B2B בתחום פרטיות והגנת המידע, 30 מיליון דולר במסגרת סבב גיוס B.