גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מטוס קרב של צה"ל תקף בטולכרם - הפלסטינים מדווחים על הרוגים

10 רקטות זוהו במטח לחיפה והגליל - אין נפגעים • הרמטכ"ל בגבול הצפון: "הפגיעה הקשה בחיזבאללה בכל הגזרות תימשך" • חוסל המחבל שאחראי לרצח 12 הילדים בירי למג'דל שמס • מהבוקר - כ-200 שיגורים זוהו מלבנון • ביידן על האפשרות שישראל תגיב על המתקפה מאיראן: "היום לא יקרה דבר" • בצבא אישרו - חוסל ראש שלטון חמאס ברצועת עזה: "יד ימינו של סינוואר" • כל העדכונים

מסק צבאי טס ליד קריית ים / צילום: ap, Baz Ratner
מסק צבאי טס ליד קריית ים / צילום: ap, Baz Ratner

עדכונים שוטפים

23:06 - דובר צה"ל בערבית פרסם אזהרה לתושבי הדאחיה

דובר צה"ל בערבית אל"ם אביחי אדרעי פרסם אזהרה דחופה לתושבי הדאחיה: "לכל מי שנמצא בבניינים שמסומנים באדום כפי שמופיע במפה ובמבנים שסמוכים להם בשכונת בורג' אל-ברג'נה - אתם נמצאים סמוך למתקני חיזבאללה. למען בטיחותכם ובטיחות בני משפחתכם, עליכם לפנות את המבנים הללו מדי ולהישאר במרחק של לפחות 500 מטר מהם".

23:02 - הפלסטינים: לפחות 14 נהרגו בתקיפה בטולכרם

לפי דיווחים פלסטיניים 14 נהרגו בתקיפה שביצע צה"ל באמצעות מטוס קרב על בניין בטולגרם. בין ההרוגים -מפקד בגדודי אל-אקצא ע'ית רדואן.

22:47 - צה"ל חיסל את אחד ממובילי פרוייקט ייצור הטילים המדויקים בארגון הטרור חיזבאללה

דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו באופן ממוקד ובהכוונה מדויקת של אגף המודיעין במרחב ביירות בתחילת השבוע, וחיסלו את המחבל מוחמד יוסף עניסי, ששימש בכיר במנהלת ייצור אמצעי הלחימה של ארגון הטרור חיזבאללה.

"עניסי היה ממובילי פרויקט ייצור הטילים המדויקים של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. הוא היה מוקד ידע ייחודי ובעל יכולות טכנולוגיות בתחום ייצור אמצעי לחימה", מסרו בצה"ל. "עניסי הצטרף לארגון הטרור חיזבאללה לפני יותר מ-15 שנים והיה מומחה להנדסת מכונות, את הכשרתו הקדיש להתעצמות הארגון באמצעי לחימה אסטרטגיים".

22:38 - דיווח בלבנון: חיילים של צבא לבנון נפצעו בתקיפה שביצע צה"ל בדרום המדינה

22:30 - מטוס קרב של צה"ל תקף מחבלים במבנה בטולכרם

דובר צה"ל הודיע כי בפעילות משותפת של השב"כ וצה"ל, מטוס קרב תקף בטולכרם. לפי דיווחים פלסטיניים, התקיפה כוונה למבנה במחנה הפליטים. לפי דיווח נהרגו חמישה ובהם מפקד גדוד טרור במחנה.

22:02 - הוסרה ההנחיה לשהות סמוך למרחב מוגן בצפת וביישובים נוספים

בהתאם להנחיית פיקוד העורף ופיקוד צפון, הוסרה ההנחיה לצמצום תנועה, מניעת התקהלות ושהייה סמוך למרחבים מוגנים. "הסרת ההנחיות אינה מבטלת אפשרות לירי ללא התראה מוקדמת" ושאר ההגבלות עדיין בתוקף. התקהלויות מוגבלות ל-10 אנשים בחוץ ועד 150 אנשים במבנה, ועבודה מותרת במבנה עם גישה למרחב מוגן בתוך 30 שניות (זמן ההתגוננות).

22:00 - מטח רקטות לחיפה והקריות: דיווח על נפילה ביישוב בגליל המערבי

מטח מלבנון של לפחות 15 רקטות נורה לחיפה, הקריות ויישובים נוספים בגליל. על פי דיווחים אותרה נפילה באחד מיישובי הגליל המערבי, ובוצעו כמה יירוטים. לא דווח על נפגעים.

21:48 - אזעקות בחיפה, עכו, הקריות ועשרות יישובים נוספים

21:33 - דיווח: באיראן חוששים ממתקפה ישראלית מיידית על מתקני הנפט

האתר TankerTrackers, שעוקב אחר תנועת מכליות נפט בעולם, מדווח שאיראן סילקה את כל מכליות הנפט מהאי ח'ארג במפרץ הפרסי המשמש כמסוף הנפט הגדול ביותר שלה.

21:15 - דיוח ב-AFP מפי מקור בחיזבאללה: תקיפה ישראלית לעבר מחסן אמל"ח של חיזבאללה סמוך לנמל התעופה בביירות.

20:11 - הותר לפרסום: סרן בן ציון פלח נפל בקרב בדרום לבנון

צה"ל התיר לפרסם שסרן בן ציון פלח, בן 21 מניצני עוז, נפל בקרב בדרום לבנון. בן ציון היה קצין לוחם בגדוד 202 חטיבת הצנחנים של חטיבת הצנחנים, והוא נפל באירוע אחר מזה שבו נפלו בו 8 החללים שהותרו אמש לפרסום.

20:02 - אזעקות בקריית שמונה

19:38 - הרמטכ"ל בגבול הצפון: "הפגיעה הקשה בחיזבאללה בכל הגזרות תימשך"

רא"ל הרצי הלוי קיים במהלך החג הערכת מצב באוגדות 98 ו-36, הפועלות כעת בדרום לבנון. "החזרת התושבים זה להשמיד את תשתיות הטרור שחיזבאללה בנה בסמוך לגבול, על מנת שיוכל לפשוט ביום פקודה על יישובינו, להרוג אזרחים ישראלים", אמר הרמטכ"ל.

"אנחנו נחושים להשמיד את התשתיות האלה ולהרוג את מי שנמצא שם. לא נאפשר לחיזבאללה בעתיד להתמקם במקומות אלה. הפגיעה הקשה בחיזבאללה בכל הגזרות - בביירות, בבקעת הלבנון, בדרום לבנון תימשך".

19:18 - דיווחים בתימן: תקיפות אמריקניות-בריטיות באזור חודידה

19:05 - תושבים בנהריה, צפת, הגולן ועמק החולה מתבקשים להישאר סמוך למרחב מוגן

בהתאם להערכת המצב ובכפוף להנחיות פיקוד העורף ופיקוד הצפון, תושבים בצפון התבקשו לשהות בסמוך למרחבים מוגנים, להימנע מהתקהלות, ולצמצם תנועה ביישובים. היישובים בהם התקבלה ההנחיה: צפת, נהריה והסביבה, שדה אליעזר, יסוד המעלה, חולתה, אילת השחר, גדות, משמר הירדן , קצרין, קדמת צבי, חד נס, אורטל, רמת טרמפ, קלע אלון ושעל.

19:00 - אזעקות בצפת

18:56 - דיווח בלבנון: צה"ל תוקף שוב בדאחיה בביירות

בלבנון מדווחים על תקיפה באזור א-שיאח.

18:53 - דובר צה"ל הודיע כי לפני זמן קצר, חיל האוויר יירט כלי טיס בלתי מאויש בדרום הארץ. אין נפגעים.

18:15 - רצף אזעקות במטולה

זוהו כעשרים נפילות בתוך היישוב, בחמישה מטחים. צוותים יצאו לכבות שרפות שפרצו בכמה מוקדים. ככל הנראה נפגעה גם אספקת החשמל למושבה.

18:00 - חוסל המחבל שהיה אחראי על הירי למג'דל שמס שהרג 12 ילדים

דובר צה"ל הודיע שמטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו אתמול בהכוונת אוגדה 210 את המחבל ח'דר אלשהאביה, שפיקד על מרחב הר דב בארגון הטרור חיזבאללה. ח'דר היה אחראי על ירי הטילים לעבר מג'דל שמס בחודש יולי, בו נרצחו 12 ילדים. כמו כן, ח'דר פיקד על מאות שיגורי רקטות וטילי נ"ט למוצבי צה"ל בהר דב, החרמון וצפון רמת הגולן.

17:33 - חטיבת המילואים שמתמרנת בלבנון: "המקצוענות הרבה שאתם מביאים אתכם תכריע את הקרב"

דובר צה"ל פרסם תיעודים מכניסתם של לוחמי חטיבת עציוני (6) ביממה האחרונה ללחימה בדרום לבנון, לאחר שנה בה החטיבה פעלה להגנה על יישובי הצפון. זו למעשה חטיבת המילואים הראשונה שמתמרנת בימים אלו בלבנון.

הכוחות פועלים בפשיטות ממוקדות לסיכול והשמדת תשתיות טרור של חיזבאללה במרחב דרום לבנון.

"המוכנות שלנו בשיא ואנו נכונים להכריע את האויב בכל מפגש", פנה אל"ם לצוות הקרב החטיבתי שמורכב מלוחמים בשירות סדיר ובמילואים. "האימונים הרבים שעשיתם, השעות הרבות שהגנתם על יישובי הצפון והמקצוענות הרבה שאתם מביאים אתכם היא זו שתכריע את זירת הקרב. נגיע לאן שצריך עד שננצח".

17:26 - אזעקות בקריית, שמונה, תל חי ומשגב עם

זוהו כמה נפילות בשטחים פתוחים.

17:22 - ביידן על האפשרות שישראל תגיב על המתקפה מאיראן: "היום לא יקרה דבר"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשאל ע"י עיתונאים האם ארה"ב מרשה לישראל להגיב ולתקוף את איראן בחזרה, והשיב: "אנחנו לא 'מרשים' לישראל, אנחנו מייעצים להם. היום לא יקרה דבר, נדבר על זה".

16:30 - אזעקות בסכנין, בכרמיאל וביישובים באזור

ההתרעות - כתוצאה מחמישה שיגורים מלבנון. לא ידוע על נפגעים או על נזק.

16:10 - צה״ל תקף מטרות של מטה המודיעין ויחידת הקשר של חיזבאללה בביירות

מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית של אגף המודיעין, תקפו מטרות של מטה המודיעין של ארגון הטרור חיזבאללה בביירות. הין המטרות שהותקפו: אמצעי איסוף, מפקדות ותשתיות נוספות.

"מטה המודיעין הינו גוף המודיעין המרכזי בחיזבאללה שאחראי על בניית תמונת המודיעין אודות ישראל וצה״ל", מסר דובר צה"ל. "המטה מוביל את הכוונת העשייה המודיעינית בארגון למול ישראל ומרכז בידיו יכולות איסוף אסטרטגיות של ארגון הטרור חיזבאללה. זוהי תקיפה נוספת על מטרות גוף המודיעין של ארגון טרור חיזבאללה".

15:55 - מחבל נוטרל בדרום הר חברון, אין נפגעים

לוחמת ניטרלה מחבל חמוש בסכין שהגיע אל כניסת לבסיס מפקדת חטיבת יהודה בדרום הר חברון. אין נפגעים באירוע.

15:15 - שר הבריאות הלבנוני: 1974 אנשים נהרגו, בהם 127 ילדים, בתקיפות הישראליות בלבנון

14:55 - צעירה יזידית שנחטפה כנערה - שוחררה מעזה אחרי כעשור 

פאוזי, צעירה יזידית שנחטפה לפני כעשור לרצועת עזה, שוחררה מהרצועה - במבצע דיפלומטי שנערך בתיאום צה"ל. הצעירה נחפה על ידי אנשי דאעש מביתה בסינג'אר, עיראק, בשנת 2014 כשהייתה בת 11. היא נמכרה ככל הנראה למחבל מעזה, והוחזקה בשבי.

לפי הדיווחים, פאוזי הייתה נתונה לעינויים ממשפחת בעלה, והיא הייתה מרוחקת ממשפחתה כל הזמן הזה. בעקבות הליכים דיפלומטיים, ואחרי מספר ניסיונות כושלים - פאוזי הצליחה לעזוב את רצועת עזה, במבצע שבו לקחו חלק גם אנשי מתאם פעולות הממשלה בשטחים. היא הועברה למתקן אמריקני באזור, ופגשה את משפחתה.

לכתבה המלאה ב-N12

14:40 - בלבנון מדווחים על כמה תקיפות בדאחיה בביירות

14:33 - אזעקות בקצרין וביישובים בסביבה

14:28 - חשד לחדירת כלי טיס עוין ברמות נפתלי

13:45 - צה"ל חושף: חיזבאללה החל לעשות שימוש במעבר הגבול להעברת אמל"ח

דובר צה"ל בערבית עדכן כי חיזבאללה החל לעשות שימוש במעבר הגבול "אלמצנע", בין לבנון לסוריה, להעברת אמצעי לחימה.

"מדינת לבנון אחראית על מעברי הגבול הרשמיים שלה וביכולתה למנוע מחיזבאללה לעבור במעברים אלו. צה"ל מפציר במדינת לבנון לבצע בידוק קפדני למשאיות העוברות במעברים האזרחים ולהחזיר לסוריה משאיות ורכבים המכילים אמל"ח", הבהיר דובר צה"ל. "לא נאפשר את העברת האמל"ח. אם נצטרך לפעול - לא נהסס".

שר התחבורה הלבנוני התנער מהחשיפה, ובתקשורת המקומית טען: "המעבר 'אזרחי' וכל דבר שעובר בו נתון לפיקוח של הצבא, המכס והמודיעין".

13:38 - אחרי התקיפות: כך נראה ההרס בדאחיה בביירות

13:31 - סוכנות הידיעות הסורית: מערכות ההגנה האווירית הופעלו בדמשק

13:08 - דובר צה"ל בערבית לתושבי עשרות כפרים בלבנון: "התפנו מיידית"

אל"ם אביחי אדרעי פרסם אזהרה לתושבי 25 כפרים בדרום לבנון. "למען ביטחונכם ולשמירה על חייכם, עליכם לפנות את בתיכם מיד ולנוע מצפון לנהר אל-אוואלי", הבהיר דובר צה"ל. "כל בית שמשמש את חיזבאללה לצרכיו הצבאיים צפוי להיפגע. אין לנוע דרומה! כל תנועה דרומה עלולה לסכן את חייכם".

12:47 - אזעקות בצפון הגולן ובאצבע הגליל

12:40 - דובר צה"ל מעדכן: זוהו עשרות שיגורים במטחים האחרונים מלבנון

12:25 - אזעקות באזור מירון ובגליל המערבי

12:15 - באיראן מדווחים: יועץ משמרות המהפכה חוסל בתקיפת צה"ל

באיראן טוענים: מג'יד דיוואני, יועץ צבאי של משמרות המהפכה, חוסל בתקיפת צה"ל בדמשק לפני שלושה ימים. על פי הדיווח הוא נפצע בתקיפה והיום מת מפצעיו.

11:51 - נמשכות האזעקות בגליל המערבי: התרעות הופעלו בנטועה ובשתולה

11:43 - צה"ל עדכן: חוסל בעזה ראש שלטון חמאס ברצועה

דובר צה"ל עדכן כי בתקיפה משותפת של צה"ל ושב"כ לפני כשלושה חודשים בעזה, חוסל המחבל רוחי משתהא, אשר שימש כראש שלטון חמאס ברצועת עזה. יחד איתו חוסלו המחבל סאמח אלסארג' שהחזיק בתיק הביטחון בלשכה המדינית ובוועד הפועל של חמאס והמחבל סאמי עודה, מפקד מנגנון הבטחון הכללי של חמאס.

"מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו, בהכוונה מודיענית מדויקת של אגף המודיעין ושב״כ, את המחבלים שהסתתרו במתחם תת-קרקעי מבוטן ומצויד בצפון רצועת עזה, המאפשר שהיית בכירים ופיקוד ושליטה על הארגון לאורך זמן", עדכן דובר צה"ל. "המתחם נוהל על ידי בכירי מנגנון הביטחון הכללי של חמאס ושימש כמתחם שהייה של צמרת שלטון החמאס ובראשם משתהא".

דובר צה"ל הוסיף: "משתהא הקים יחד עם סינוואר את מנגנון הביטחון הכללי של החמאס, וריצה איתו עונש מאסר בכלא הישראלי. עד למלחמה היווה את הדמות הבכירה והמרכזית ביותר של הזרוע המדינית של חמאס ברצועת עזה, ולאורך המלחמה הוביל את הפעילות השלטונית של חמאס בעת שעסק בפעילות טרור נגד ישראל. משתהא היווה יד ימינו של מנהיג החמאס יחיא סינוואר, ונחשב מהמקורבים אליו ביותר".

11:41 - חשד לחדירת כלי טיס עוין בראש הנקרה וביישובי הסביבה

11:30 - אזעקה ביערה, מצובה ושלומי שבגליל המערבי

11:18 - הירי מתרחב: אזעקה גם בטבריה

זוהו לפחות שלושה שיגורים לאזור טבריה. שני שיגורים נפלו בשטחים פתוחים סמוך לכנרת, השלישי יורט.

11:10 - אזעקות בצפת וביישובי הסביבה

11:00 - הפעולה בלבנון: עשרות מחבלים חוסלו, 200 מטרות הותקפו

כוחות צה״ל ממשיכים בפעולה הקרקעית בדרום לבנון. במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר, תקפו באופן ממוקד ובשיתוף אוגדה 36, את בניין עיריית בינת ג'בל שבו פעלו מספר מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה. בבניין אוחסנו אמצעי לחימה רבים ששימשו את הארגון. במסגרת התקיפה חוסלו כ-15 מחבלים ששהו בבניין.

"ארגון הטרור חיזבאללה מפר באופן שיטתי את הדין הבין לאומי, תוך ניצול מוסדות ממשלתיים ומבנים אזרחיים ומשתמש באוכלוסייה כמגן אנושי לפעולות טרור על מנת לפגוע בחיילי צה"ל ואזרחי מדינת ישראל", מסר דובר צה"ל.

ביממה האחרונה חוסלו כ-60 מחבלים בלבנון, וכ-200 מטרות הותקפו מהאוויר.

10:39 - אזעקה בשתולה שבגליל המערבי

10:26 - אזעקה בדוב"ב שבגבול לבנון

10:01 - באיראן הסירו את הגבלות הטיסה במדינה

דיווחים באיראן: רשות שדות התעופה במדינה הסירה את ההגבלות על המרחב האווירי במדינה. טיסות יחזרו לפעול כסדרן החל משעות הבוקר.

09:45 - שני כטב"מים שוגרו מלבנון, אחד יורט והשני נפל בשטח פתוח

דובר צה"ל עדכן כי בשעה האחרונה זוהו שני כלי טיס בלתי מאוישים שחצו מלבנון. חיל האוויר יירט כלי טיס אחד במרחב הימי מול חופי נהריה, וזוהתה נפילה בשטח פתוח. לא היו נפגעים ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

עוד עדכן דובר צה"ל כי באזעקות האחרונות בגליל העליון זוהו כ-25 שיגורים. חלקם יורטו וזוהו נפילות בשטחים פתוחים.

09:28 - אזעקות נוספות בגליל העליון

התרעות הופעלו באביבים, יראון וברעם.

09:10 - שורת אזעקות בגליל העליון

התרעות הופעלו בקריית שמונה וביישובי האזור. כעשרה שיגורים נורו מלבנון וזוהו נפילות בשטחים פתוחים. לא ידוע על נפגעים.

08:10 - הדובר הצבאי של החות'ים מקבל אחריות לשיגור כמה כטב"מים לעבר "מטרה חיונית ביפו".

05:13 - דיווחים בסוריה: תקיפה בעיר החוף ג'בליה, הממוקמת כ-25 ק"מ מלטקיה

פרשנות | לישראל אסור ליפול לבור שאיראן טומנת לה 
אלביט מגיעה לנגמ"שים באוקראינה והישראלית שפורחת בעולם התעופה 
שאלות ותשובות | מסוכנת יותר וכמעט בלתי אפשרית להריסה: מערכת המנהרות של חיזבאללה בצפון 

03:55 - דובר צה"ל מעדכן: 2 כטב"מים שוגרו לבת ים - אחד יורט ואחד נפל בשטח פתוח; אין נפגעים

03:31 - אזעקות גם בגליל המערבי

אזעקות הופעלו בשלומי, מצובה וחניתה.

03:27 - אזעקות ברמת הגולן מחשש לחדירת כלי טיס עוין

אזעקות הופעלו בשורת יישובים בכל רמת הגולן, ובהם: אלוני הבשן, אל רום, אורטל, עין זיוון, אודם, מרום גולן ובוקעתא.

02:54 - אזעקה הופעלה בבת ים מחשש לחדירת כלי טיס עוין

לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים, צוותי מד"א הוזנקו לטפל באנשים שנפלו בדרך למרחב המוגן ובכמה נפגעי חרדה.

02:10 - חיל האוויר "יירט מטרה אווירית חשודה" מול חופי גוש דן. בצה"ל הסבירו כי לא הופעלו התרעות על פי מדיניות

01:56 - הדי פיצוצים נשמעו במרכז הארץ, לא הופעלה אזעקה

00:48 - אזעקה בחניתה שבגליל המערבי.

00:00 - דובר צה"ל: חיל האוויר תקף "באופן ממוקד" בביירות.

23:08 - אזעקה באביבים בגליל העליון

22:37 - דיווח: צה"ל חיסל בדמשק את חתנו של נסראללה

דיווחים ערביים: בתקיפת צה"ל בדמשק חוסל חסן ג'עפר קציר - חתנו של חסן נסראללה, לפי הדיווחים. הוא גם אחיו של מוחמד ג'עפר קציר, מפקד יחידה 4400 (שאחראית על הברחת האמל"ח מאיראן לחיזבאללה) שחוסל אתמול בתקיפה בדאחיה בביירות.

22:13 - אזעקות בצפת, בראש פינה וביישובי הסביבה

20:31 - המטח לגליל העליון: שרפה פרצה בשטחים חקלאיים דרומית לקיבוץ איילת השחר, כוחות כיבוי פועלים במקום

20:27 - משרד החוץ האמריקני: חמאס מסרב לתקשר איתנו בנושא ההצעות להפסקת אש

20:25 - הפסקות חשמל בכמה יישובים בגליל העליון בעקבות המטח האחרון

20:12 - צה"ל: למעלה מ-100 שיגורים זוהו לעבר יישובי הצפון משעות הערב

דובר צה"ל עדכן כי בין השעות 17:45-17:47 זוהו כ-70 שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו בשטח פתוח במרחב הגליל המערבי. בשעה 18:41 במרחב אביבים, זוהו שני שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו בשטח פתוח. ב-19:25 זוהו כ-30 שיגורים נוספים, שנפלו גם כן בשטח פתוח.

20:00 - אזעקות בגליל העליון ובדרום הגולן

19:45 - נשיא איראן: "אם ישראל תתקוף - נגיב בעוצמה גדולה"

נשיא איראן מסעוד פזשכיאן איים בהצהרה בקטאר: "אנחנו לא מחפשים מלחמה עם ישראל, אבל אם היא תתקוף - נגיב בעוצמה גדולה".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

המאצ'י צרוב עם אגס מוחמץ / צילום: אסף קרלה

המשבר ניכר בצלחת: השנה שעברה על המסעדנות הישראלית

הקבוצה הכי תל אביבית שהוציאה תעודת כשרות למען המטרה, הפרידה מחלום מישלן כשהוא עוד בטווח נגיעה, ושורה של סגירות כואבות ● אחרי המכה של אוקטובר המסעדות חזרו, אבל אחרת: מצומצמות, ענוות ונגישות

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה ירוקה בוול סטריט אחרי דוח תעסוקה טוב מהצפי

שיעור האבטלה הפתיע לטובה - 4.1% ● הדולר מתחזק מול השקל - בין הסיבות: התקיפה הישראלית בביירות הבוקר לצד הציפייה לתגובה ישראלית על התקיפה האיראנית ● מחירי הנפט בעליות קלות, לאחר שבמהלך השבוע האחרון עלה ביותר מ-8% ● בסין לא התקיים מסחר בשל החג הלאומי

בוב (רוברט) דוגאן / צילום: צילום מסך מיוטיוב

הוא גולש גלים בלי תואר, ושווה 16 מיליארד דולר בזכות השקעות ביוטק

בוב דוגאן רושם כבר הצלחה שנייה בענף הביוטכנולוגיה, עם השקעה בחברת Summit שמתחרה בתרופה המובילה בשוק לסרטן ● הסיפור האופטימי שלו מלמד שאין צורך בתואר דוקטור, או אפילו תואר ראשון, כדי להרוויח כסף בעולם המורכב של הביוטכנולוגיה

הוספת ממ''ד לבניין בשלומי / צילום: דוברות משרד הביטחון

התחלות הבנייה בהתחדשות העירונית בירידה - בעיקר במקומות שבהם נזקקים למיגונים

כמעט 90% מהתחלות הבנייה בהתחדשות עירונית נרשמו במחוזות תל אביב, המרכז וירושלים ● טיוטת חוק ההסדרים לא מציעה מענה להיעדר ההיתכנות הכלכלית לפרויקטים בפריפריה

סם אלטמן, מנכ''ל OpenAI / צילום: ap, Eric Risberg

אנבידיה הצטרפה לחגיגה: OpenAI השלימה גיוס ענק והערכת השווי זינקה ל-157 מיליארד דולר

גיוס ענק של 6.6 מיליארד דולר מקפיץ את השווי של OpenAI ● לפי הניו יורק טיימס, Thrive Capital השקיעה בחברה כ-1.3 מיליארד דולר, ובגיוס השתתפו גם מיקרוסופט, אנבידיה, סופטבנק, פידליטי ו-MGX

מנהיגי מדינות ההסכמה לקראת החתימה בוורסאי. ההסכם יצר את הסדר החדש, שהאו''ם הוא הביטוי העליון שלו / צילום: Associated Press

גבולות לאומיים: מי המציאו אותם, מי ניסו להתנגד להם, ואיך הם הפכו לנורמה של התנהגות בינלאומית

לפני המהפכה הצרפתית לא היו גבולות לאומיים. היו גבולות אימפריאליים גמישים וארצות התפשטו לכל עבר וגנבו טריטוריות מכל הבא ליד ● זה התחיל להשתנות לפני קצת יותר ממאה שנה ● מספר קטן של ארצות בעולם מסרבות להכיר חד–משמעית בגבולותיהן. ישראל היא אחת מהן. יש מחיר ● טור מורחב

כוחות צה''ל בפעילות ממוקדת בדרום לבנון / צילום: דובר צה''ל

למגוייסים בצו 8 אין איך להגיע לצפון ובמשרדי הביטחון והתחבורה מגלגלים אחריות

חטיבות מילואים רבות הוקפצו בצו 8 במהלך החג להגיע לשירות המילואים, אך אין להם דרך להגיע אליו - לא בתחבורה הציבורית למי שנמצא בארץ ולא באמצעות טיסות חילוץ למי שנמצא בחו"ל ● מלשכתה של מירי רגב נמסר "מי שאמון על הסעת חיילי המילואים הוא צה״ל ומשרד הביטחון בלבד"

אדם ברודי וקריסטן בל ב''רק לא זה''. ידוע מראש / צילום: באדיבות נטפליקס

נוצרייה מגיעה לארוחת ערב ומתאהבת ברב: "רק לא זה" לא עושה שירות טוב ליהדות

סדרה שעלתה לנטפליקס מציגה התאהבות מקרית בין בחורה ברוטלית, לבין בן למשפחה יהודית המתנגדת להתבוללות ● הסדרה אמנם מציגה שלל ביטויים של היהדות, אבל לא מותירה משהו שראוי לקהל הישראלי להתגאות בו

אולה אקסלרוד, מנהלת אגף המטרו / צילום: כדיה לוי

"יש ערים שדבקות בעמדה שלכל משק בית יש שני רכבים. זה עצוב מאוד"

רוב הציבור לא מכיר את אולה אקסלרוד, שמונתה לאחרונה למנהלת אגף המטרו במינהל התכנון, אבל הפרויקט הגדול ביותר שתוכנן בישראל נמצא בידיים שלה ● בראיון ראשון היא מספרת על האתגרים שעומדים בפני הפרויקט ומזהירה: "במקום שעה וחצי, אנשים יעמדו בפקקים ארבע שעות"

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

המשרדים של רגב וגלנט לא מתקשרים. לא למדנו כלום מה-7/10

כלי התקשורת הוצפו בתלונות של מילואימניקים שהוקפצו לבסיסים במהלך החג, אך התקשו להגיע בהעדר תחבורה ציבורית ומענה מספק מטעם הצבא ● במשרד התחבורה טוענים כי: "משרד התחבורה עומד לרשות משרד הביטחון על פי דרישותיו" ● במשרד הביטחון השיבו: "מצופה ממשרד התחבורה לסייע במסגרת אחריותו"

מה יקרה לשקל ולמחירי הנפט? התחזית של הבנק האירופי הגדול להסלמה / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

מה יקרה לשקל ולמחירי הנפט? התחזית של הבנק האירופי הגדול להסלמה

ב-UBS פרסמו דוח המציג שלושה תרחישים אפשריים לעתיד הקרוב שכוללים תחזית למטבע המקומי ● במקביל הם מתייחסים להשפעה האפשרית של המצב הגיאופוליטי על מחירי הנפט, במיוחד בתרחיש של הרחבת המלחמה

פרופ' דפנה קולר / איור: גיל ג'יבלי

בגיל 17 היא השלימה תואר באוניברסיטה העברית. זה המיזם החדש והמסקרן שלה

פרופ' דפנה קולר נחשבה מטאור בסטנפורד וחלוצת AI, אבל שאלה אחת של פרופסור הסיטה אותה למסלול יישומי ¡ לפני יותר מעשור היא עשתה מהפכה בגישה ללימודים כשהקימה את קורסרה, ועכשיו היא עומדת בראש חברה שרוצה לשנות את עולם הפארמה ● המוחות היהודיים שבחזית ה-AI, פרויקט מיוחד

דניאל גרוס / איור: גיל ג'יבלי

הוא סולק ממכינה אחרי ארבעה חודשים, היום בגיל 33 הוא עומד בחזית התחום הלוהט בעולם

בלי תואר אקדמי, דניאל גרוס היה המועמד הצעיר ביותר בתוכנית היזמים היוקרתית בארה"ב, והיום הוא ממובילי החברה החמה בתחום הבינה המלאכותית ● "חשבתי שאגדל להיות גבר דתי ונשוי עם 8 ילדים", סיפר גרוס בראיון שבו תיאר את הרגע שהפך את מסלול חייו ● המוחות היהודיים שבחזית ה-AI, פרויקט מיוחד

יותר ויותר בני 40 משיגים לעצמם ברכיים חלופיות / צילום: Shutterstock, אנימציה: טלי בוגדנובסקי

קהל היעד החדש של ניתוחי החלפת מפרקים: בני ה-40

אוכלוסיית המטופלים מתחת לגיל 65 שעברו החלפות מפרקים גדלה בכ-200% במהלך שני העשורים האחרונים ● "כעת, שתלים מחזיקים מעמד 20, 25 או 30 שנה, ואיכות החיים חשובה הרבה יותר", אמרה ד"ר אנטוניה צ'ן, מנתחת אורטופדית

אמיר ירון, נגיד בנק ישראל / צילום: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כלכלני דויטשה בנק מעריכים - זה מה שיעשה הנגיד ירון אם המערכה מול איראן תתרחב

לאחר ששתי חברות הדירוג מודי׳ס ו-S&P הפחיתו את דירוג האשראי של ישראל, הוציא דויטשה בנק סקירה על הכלכלה המקומית ● להערכתם, הריבית תישאר ללא שינוי בהחלטה השבוע, אך בתרחיש קיצון עשויה לעלות ● בנוסף, הם מעריכים כי ההתאוששות בכלכלה המקומית צפויה להימשך זמן רב מהצפוי

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה שלילית בוול סטריט; עלייה במחירי הנפט לקראת מתקפה אפשרית באיראן

המסחר באירופה ננעל בירידות ● מחירי הנפט בדרך לעלייה השבועית הגדולה ביותר מזה למעלה משנה ● הניקיי ננעל בעלייה של 2%. מניות הרכב היפניות בלטו בעליות ● בסין לא התקיים מסחר בשל החג הלאומי

ענף הבנייה במשבר / צילום: שלומי יוסף

BDI: "הימשכות המלחמה ואי הוודאות רק צפויים להביא להרעה ברמת הסיכון של המשק"

מדד הסיכון העסקי של Coface BDi מראה עלייה בסיכום הרבעון השלישי של 2024 בהשוואה לרבעון הקודם ● הורדת הדירוג על ידי סוכנות מודי'ס עלולה לגרור אפקט דומינו שלילי בו הממשלה תצטרך לשלם ריביות גבוהות יותר כדי לשרת את החוב שתפח כתוצאה מהוצאות המלחמה

ניר עוז - מבט מלמעלה / צילום: המרכז למיפוי ישראל

בניר עוז מגייסים כספים ממקורות פרטיים, בוחרים אדריכלים ואוספים את השברים

חברי קיבוץ ניר עוז מנסים להתחיל במלאכת השיקום, על אף שכספי הסיוע הממשלתיים טרם הגיעו ● בניר עוז מתוסכלים מהתקציב של מנהלת תקומה לשיקום הקיבוץ, שעומד על 200 מיליון שקל: "זה יספיק אולי לשליש מהתכנון" • גלובס בעקבות הקיבוץ שעבר את זוועת 7 באוקטובר, וכעת מנסה שוב לעמוד על רגליו

סם וולטון, 1985 / צילום: ap, DANNY JOHNSTON

הוא חילק לילדים שלו 20% מהעסק. היום הבת שלו היא האישה העשירה בעולם

לפני יותר מ-70 שנה הקים סם וולטון עסק קמעונאות, שיהפוך לרשת וולמארט - אחת מהחברות הגדולות בעולם, עם שווי שוק של כ-650 מיליארד דולר ● וולטון קיבל באותה תקופה שתי החלטות גורליות - הוא מינה את ילדיו כשותפים מוגבלים בנכס, והעביר לכל אחד מהם 20% ממניות החברה, וקבע כי כל מכירת מניות תעשה בהסכמת כל המשפחה ● היום ילדיו שווים ביחד יותר מאילון מאסק, ונראה כי ההחלטה השתלמה

האשם סאפי א־דין / צילום: מתוך ויקיפדיה

אחראי התקציבים שמנהל מיליארדים: היורש של נסראללה שהיה יעד לתקיפת צה"ל

ישראל ניסתה הלילה לחסל את האשם סאפי א־דין בן ה־60 בן דודו של נסראללה ויורשו המיועד בתפקיד מזכ"ל חיזבאללה ● תוצאות התקיפה טרם התבררו ● המועצה המבצעת בראשותו מנהלת את הפעילות הפוליטית, הכלכלית והסוציאלית של הארגון ● בדומה לנסראללה, הוא מחזיק בקשרים אינטימיים עם הפטרונים באיראן, ותפיסתו הדתית קיצונית