גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המנהרה הארוכה שצה"ל איתר בלבנון - מאות מטרים מהגבול

מפקד פיקוד הצפון בדרום לבנון: "הפעולה הקרקעית - צעד משמעותי להחזרת התושבים" ● צה"ל תקף את מטה המודיעין של חיזבאללה בביירות, הרמטכ"ל: "להמשיך בלחץ, ללא הקלות והפוגה" ● אזעקות ביישובים רבים בצפון לאורך היום ● לוחם צה"ל נפצע קשה בהתהפכות האמר בדרום לבנון ● עדכונים שוטפים

טנקים ישראלים נכנסים ללבנון, שלשום / צילום: ap, Baz Ratner
טנקים ישראלים נכנסים ללבנון, שלשום / צילום: ap, Baz Ratner

עדכונים שוטפים

21:30 - נתניהו במסר חריף למקרון: "הבושה שלכם תהדהד הרבה אחרי שננצח"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר הערב מסר חריף לנשיא צרפת עמנואל מקרון - לאחר שקרא שלא לספק לישראל נשק שישמש אותה למלחמה בעזה. בהצהרה שקיים באנגלית, אמר נתניהו: "ישראל תנצח איתכם או בלעדיכם - הבושה שלכם תהדהד הרבה אחרי שננצח".

בהצהרה מהקריה שהוקלטה מראש התייחס נתניהו למלחמה מול חיזבאללה. "לפני כחודש, לקראת סיום השמדת גדודי חמאס בעזה, התחלנו במימוש ההבטחה שנתתי לתושבי הצפון - חיסלנו את נסראללה ואת צמרת חיזבאללה, חיסלנו את מפקדי כח רדואן שתכננו לפלוש לגליל ולבצע באזרחינו טבח גדול ונורא יותר מזה של השבעה באוקטובר. השמדנו חלק גדול ממערך הטילים והרקטות שחיזבאללה בנה במשך שנים". 

20:30 - חדרי פיקוד ושהייה ותיקי מחבלים מוכנים לפשיטה: הושמדה תשתית תת-קרקע של כוח רדואן

לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים, לוחמי יחידת יהל"ם ויחידת ההנדסה של פיקוד הצפון בפיקוד אוגדה 98 השמידו תשתית תת-קרקעית באורך 250 מטרים בדרום לבנון. במנהרה איתרו הכוחות חדרי פיקוד, תיקי לחימה מוכנים של מחבלים ואמצעי לחימה רבים ליום פקודה. כמו כן, אותרו חדרי שהייה מאובזרים במקלחות, חדר מטבח ומצבורי מזון.

התשתית נמצאת כ-300 מטרים מהגבול ולא חוצה לשטח ישראל. היא הושמדה בידי יחידת ההנדסה של פיקוד הצפון, לוחמי יחידת יהל"ם ובשיתוף משרד הבטחון - אגף ההנדסה והבינוי. 

20:00 - הקלות בהנחיות פיקוד העורף למרכז הארץ

לפי ההנחיות המעודכנות של פיקוד העורף עד ליום שני הקרוב, באזורי הכרמל, שומרון, דן והשפלה יהיה ניתן לקיים התקהלויות של עד 2,000 איש במקום עד אלף כיום.

כמו כן, במרכז הגליל (טורעאן, חלק מיישובי מוא"ז אל-בטוף וחלק מיישובי מוא"ז עמק יזרעאל) ובגליל התחתון ביישוב ואדי אל-חמאם אפשר פיקוד העורף לעבור למדרג פעילות חלקית. 

הקלות בהנחיות פיקוד העורף למרכז הארץ / צילום: אתר פיקוד העורף

19:30 - בשל המצב הביטחוני: טקס המשפחות בפארק גני יהושע יתקיים בנוכחות קהל מצומצם

מארגני טקס הזיכרון שמארגנות משפחות 7 באוקטובר עדכנו כי בשל המצב הביטחוני והנחיות פיקוד העורף המגבילות התקהלות, האירוע בפארק גני יהושע יתקיים בנוכחות קהל מצומצם של המשפחות.

19:26: עשרות מחאות מתקיימות הערב ברחבי הארץ בקריאה להחזרת 101 החטופים. היום חלפו בדיוק 365 ימים מאז נחטפו בשבת השחורה. ממטה החטופים נמסר "לחטופים אין זמן לחכות לרגיעה בצפון. כפי שלצערנו נוכחנו לדעת - הם לא רק סובלים, הם גם נהרגים ונרצחים. כל יום בגיהנום החמאס הוא נצח בו החטופים נתונים בסכנת מוות מיידית".

בשל המצב הביטחוני בקפלן בתל אביב לא מתקיימת הפגנת ענק עם במות אלא הפגנה מצומצמת יותר ברחוב בגין סמוך לקריה. הפגנות מתקיימות בשער הנגב, כרמי גת, גדרה, צומת כרכור, צומת העוגן, נס ציונה, ראשון לציון, חדרה, כפר סבא, נתניה, חולון ועוד.

19:18: לוחם צה"ל נפצע קשה בהתהפכות האמר בדרום לבנון

החייל, לוחם באוגדה 36, נפצע קשה אתמול בקרב בדרום לבנון. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ובהמשך עודכנה משפחתו.

19:16: הרמטכ"ל: "להמשיך בלחץ על חיזבאללה, ללא הקלות והפוגה"

רא"ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב בקריה, שבה הדגיש כי " יש להמשיך בהפעלת הלחץ וביצירת נזק נוסף ומתמשך לאויב. ללא הקלות וללא יצירת הפוגה לארגון הטרור".

18:17: גורם ישראלי: איראן עשתה טעות, היא תשלם

בארה"ב מדיווחים כי ישראל לא התחייבה להימנע מפגיעה במתקני הגרעין באיראן

18:00: מפקד פיקוד הצפון בדרום לבנון: "הפעולה הקרקעית היא צעד משמעותי לקראת החזרת התושבים"

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, קיים הערכת מצב אתמול עם מפקד חטיבת גולני אל"ם עדי גנון והלוחמים במהלך התמרון הקרקעי בלבנון. גורדין הדגיש את חשיבות פעילות הלוחמים במשימתם לשנות את המציאות הביטחונית בגבול הצפון ולהחזיר את התושבים לבתיהם: "במקום שבו אנחנו עומדים, אנחנו יכולים לצפות לעבר יישובי קו המגע. הפעולה הקרקעית שלנו פה היא צעד משמעותי לקראת החזרת התושבים בבטחה לבתיהם, לקראת שנה טובה יותר מקודמתה".

17:53: אזעקות במטולה ובסביבתה

17:08: צה"ל ושב"כ אישרו כי לפחות 12 מחבלים פעילים בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי נהרגו בתקיפה שבוצעה ביום חמישי בטולכרם 

16:46: אזעקות הופעלו בכרמיאל וביישובים רבים בסביבתה

16:40: צה"ל תקף את מטה המודיעין של חיזבאללה בביירות

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר מפקדות ותשתיות טרור של מטה המודיעין של חיזבאללה בעיר הבירה הלבנונית. מצה"ל נמסר כי טרם התקיפות ננקטו צעדים כדי לצמצם פגיעה באוכלוסייה. כ-60 שיגורים זוהו בצה"ל משטח לבנון לעבר יישובי הגליל העליון ומרכז הגליל בשעתיים האחרונות, ומרביתם יורטו. זוהו מספר נפילות במרחב. 

16:28: אזעקה במטולה ובמשגב עם

16:18: נשיא צרפת עמנואל מקרון: יש לעצור אספקת נשק לישראל שישמש ללחימה ברצועת עזה

15:30: צה"ל ושב"כ בהודעה משותפת: חיסלנו שני מחבלים המשויכים לזרוע הצבאית של חמאס שתכננו פיגועים נגד יעדים ישראליים

בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר היום את מחמד חסין עלי אלמחמוד, ששימש כזרוע המבצעת בלבנון של חמאס שהכווינה פעולות טרור למרחב יהודה ושומרון. לפי צה"ל, מחמד קידם בשנים האחרונות פיגועים מול יעדים ישראליים בחו"ל ובישראל, ובמקביל לקח חלק בפעילות להתבססות חמאס בגזרת לבנון. פעילות זו כללה בין היתר אספקת אמצעי לחימה לביצוע ירי רקטי לעבר ישראל ומעורבות בניסיונות לייצור אמצעי לחימה מתקדמים.

בפעילות אחרת הלילה בעיר טריפולי שבצפון לבנון, נהרג סעיד עלאא נאיף עלי, מהזרוע הצבאית של חמאס במדינה, שקידם גם הוא פיגועים נגד יעדים ישראליים ופעל לגייס פעילים לשורות ארגון הטרור בלבנון. 

15:20: שורת תקיפות בדאחייה שבביירות

לפחות שש תקיפות של צה"ל בוצעו בתוך פחות מ-20 דקות ברובע הדאחייה שבביירות, כך לפי ערוץ אל-מיאדין הלבנוני.

14:34: הירי האחרון מלבנון: שתי פגיעות בדיר אל-אסד ובכרמיאל, ללא נפגעים בגוף

צוותי מד"א פינו 13 נפגעי חרדה במועצה המקומית דיר אל-אסד. לא אותרו נפגעי גוף מרסיסים. כמה שרפות פרצו בשטחים פתוחים. בכרמיאל זוהתה פגיעה ישירה בבניין מגורים, וישנם מספר נפגעי חרדה.

14:30: כוחות צה"ל בדרום לבנון השמידו מחסן אמל"ח ותשתיות טרור בבתי תושבים

צוות הקרב של חטיבת גולני בפיקוד אוגדה 36 ממשיך בפעולות ממוקדות במרחב דרום לבנון, במהלכן אותרו מחסני אמצעי לחימה ופירים מבצעיים, וחיסלו מחבלים. באחת הפשיטות, כוחות החטיבה איתרו והשמידו מחסן אמצעי לחימה ותשתיות טרור בבתי תושבים. במחסן אותרו נשקים, אמצעי תצפית ושיגור ומסמכים של האויב.

מפקד חטיבת גולני אמר ללוחמי החטיבה שמשתתפים בפעולה הקרקעית בדרום לבנון: "אתם מבצעים פעילות התקפית משמעותית וחשובה לטובת תושבי הצפון. בשבילם אנחנו פה".

14:11: גורם ביטחוני ישראלי לסקיי ניוז בערבית: האשם ספי א-דין, קרוב משפחתו של נסראללה ומי שסומן כיורשו, נהרג בתקיפה ברובע הדאחייה שבביירות

14:10 - אזעקות בכרמיאל וביישובי האזור

13:28 - אזעקות בחיפה, בקריות וביישובי האזור

ככל הנראה בוצע שיגור בודד מלבנון. מד"א: צוותים יצאו לסרוק בכמה זירות, לא ידוע על נפגעים או על נזק.

12:35 - הפעולה בדרום לבנון והתשתיות שאותרו

לוחמי צוות הקרב של עוצבת הקומנדו ממשיכים לפעול בכפרים בדרום לבנון. במסגרת לחימה בתת-קרקע, לוחמי הקומנדו ויהל״ם השמידו פירי תשתיות לחימה שמשמשים את מחבלי חיזבאללה להתקרבות לגדר, הסלקת אמצעי לחימה והסתתרות.

"בשיתוף פעולה צמוד עם חיל האוויר שכלל שימוש ברחפנים וחימוש מתקדם, כוחות עוצבת הקומנדו וכלי טיס של חיל האוויר חיסלו עשרות מחבלים", מסר דובר צה"ל.

12:10 - בלבנון בודקים אם מפקד כוח קודס, גנרל קאאני, נפגע בהפצצה בביירות

החשד בלבנון הוא שגנרל קאאני נפגע בהפצצת צה"ל בביירות, שבה חוסל ככל הנראה היורש המיועד של נסראללה. קאאני מונה למפקד גיס קודס אחרי חיסולו של קאסם סולימאני, והוא היה אחראי לכל שלוחות הטרור האיראניות באזור. אם קאאני חוסל - יהיה מדובר באישיות הבכירה ביותר במשטר האיראני שישראל סיכלה.

11:37 - חיזבאללה טוען: ירינו רקטות מסוג פאדי 1 - לעבר בסיס רמת דוד

11:31 - אזעקות בצפת ובסביבה

11:10 - דובר צה"ל פנה לתושבים במרכז עזה: התפנו למרחב ההומניטרי

דובר צה"ל בערבית פנה לתושבים בעזה: "חמאס וארגוני הטרור ממשיכים לבצע באזוריכם פעילות טרור. התפנו אל המרחב ההומניטרי". מדובר על הפעם הראשונה במלחמה שבה צה"ל הוציא הודעת פינוי לתושבי נוסיראת.

10:00 - צה"ל תקף פעילי חיזבאללה שפעלו במפקדה סמוך לבית חולים

דובר צה"ל מעדכן: כלי טיס של חיל האוויר תקפו הלילה פעילים של חיזבאללה במפקדה שהוקמה במסגד בדרום לבנון. "המפקדה שימשה את המחבלים לתכנון ולהוצאה לפועל של פעולות טרור נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל". המסגד שהותקף היה סמוך לבית חולים ולפני התקיפה נשלחו הודעות לתושבים והתקיימו שיחות עם גורמים בכפרים - בהן הובהר כי חיזבאללה עושה שימוש אסור במקום. "צה"ל עושה מאמצים רבים למניעת פגיעה בבלתי מעורבים ובתשתיות אזרחיות, וזאת לעומת השימוש השיטתי של חיזבאללה בתשתיות אזרחיות", מסר דובר צה"ל.

09:44 - דובר צה"ל באזהרה נוספת לתושבי דרום לבנון

דובר צה"ל בערבית אל"ם אביחי אדרעי מזהיר את כל תושבי הכפרים בלבנון שפונו מבתיהם: "תקיפות צה"ל נמשכות. למען ביטחונכם ובני משפחותיכם - אל תחזרו לבתים עד להודעה חדשה".

09:37 - שליח ביידן: "ארה"ב לא נתנה לישראל אור ירוק לפעולות בלבנון"

עמוס הוכשטיין, שליחו של ביידן ללבנון: "יש הרבה דיווחים שגויים וחסרי אחריות בימים האחרונים - ארה"ב לא נתנה לישראל אור ירוק לפעולות צבאיות בלבנון, רק הסדר מדיני יאפשר להחזיר את התושבים לבתיהם".

08:06 - אזעקות בשורת יישובים בוואדי ערה ובעמקים

התרעות הופעלו בנצרת, מגדל העמק, רמת ישי ובשורת יישובים בעמק יזרעאל. חמישה שיגורים זוהו מלבנון - חלק מהרקטות יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים מהירי.

07:24 - חמאס: ישראל תקפה בית בטריפולי שבצפון לבנון, מפקד בארגון חוסל

הזרוע הצבאית של חמאס פרסמו הודעה רשמית, ובה כתבו שבתקיפה ישראלית חוסל המפקד בשורותינו סעיד עטאללה עלי, בביתו במחנה הפליטים אל-בדאוי שבטריפולי צפון לבנון. עימו נהרגו אשתו ושתי בנותיו.

06:15 - דיווח בניו יורק טיימס: בפנטגון טוענים שהעבודה מול ישראל "הפכה ליותר קשה"

גורמים בפנטגון אמרו לניו יורק טיימס כי ההתמודדות והעבודה מול ישראל הפכה להרבה יותר קשה בעקבות ההחלטה שלא לעדכן את ארה"ב לפני מבצעים צבאיים נגד "איומים קיומיים". כך למשל, בוושינגטון למדו מישראל כי הפלישה הקרקעית ללבנון תהיה מוגבלת בלבד, אולם עד כה היא נראית נרחבת בהרבה. גם העובדה שגלנט עדכן את שר ההגנה אוסטין על חיסול נסראללה רק כאשר הפעולה כבר יצאה אל הפועל - והשר אוסטין היה "נרעש" מכיוון שישראל לא אפשרה לארה"ב הזדמנות להיערך ולהגביר את מערכי ההגנה על חייליה באזור מחשש לתגובה איראנית.

03:09 - צה"ל מעדכן: ההתרעות שהופעלו בעוטף עזה - זיהוי שווא

01:10 - דיווח סעודי: ישראל הצליחה לחסל את יורשו של נסראללה, האשם סאפי א-דין

פורסם לראשונה ב-N12

עוד כתבות

סובארו פורסטר 2024 / צילום: יח''צ

הדיל של סובארו: תביאו 200 אלף שקל, תקבלו סוס עבודה יפני

העדכון התקופתי שעבר הקרוס־אובר הוותיק של סובארו העניק לו מראה רענן, תא נוסעים מתוחכם ונוחות נסיעה משודרגת ● אך התמחור מציב אותו בפלח צפוף מול מתחרים ראויים

בוב (רוברט) דוגאן / צילום: צילום מסך מיוטיוב

הוא גולש גלים בלי תואר, ושווה 16 מיליארד דולר בזכות השקעות ביוטק

בוב דוגאן רושם כבר הצלחה שנייה בענף הביוטכנולוגיה, עם השקעה בחברת Summit שמתחרה בתרופה המובילה בשוק לסרטן ● הסיפור האופטימי שלו מלמד שאין צורך בתואר דוקטור, או אפילו תואר ראשון, כדי להרוויח כסף בעולם המורכב של הביוטכנולוגיה

התחדשות עירונית בתל אביב / צילום: Shutterstock

הבדל של חצי מיליון שקל לדירה באותה שכונה: האזור שהפך לנבנה ביותר בתל אביב

המחיר הממוצע של דירת 4 חדרים אמנם ירד מעט מהשיא ועומד על 4.75 מיליון שקל, אבל הירידה נובעת משינוי בתמהיל הדירות שנמכרו - ולא מירידת מחירים ● ארבע הערות על שוק הנדל"ן בת"א

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

המשרדים של רגב וגלנט לא מתקשרים. לא למדנו כלום מה-7/10

כלי התקשורת הוצפו בתלונות של מילואימניקים שהוקפצו לבסיסים במהלך החג, אך התקשו להגיע בהעדר תחבורה ציבורית ומענה מספק מטעם הצבא ● במשרד התחבורה טוענים כי: "משרד התחבורה עומד לרשות משרד הביטחון על פי דרישותיו" ● במשרד הביטחון השיבו: "מצופה ממשרד התחבורה לסייע במסגרת אחריותו"

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Manuel Balce Ceneta

ביידן נגד האפשרות לתקוף מתקני נפט: "לחשוב על חלופות"

צבא ארה"ב תקף 15 יעדים של החות'ים בתימן: "המטרות כללו יכולות צבאיות התקפיות" • שני חיילים נהרגו מפגיעת כטב"ם בצפון • אזעקות בשורת יישובים בצפון, נפילות בכמה מוקדים בגליל • שר הביטחון גלנט בגבול הצפון: "יש לנו עוד הפתעות בקנה - את חלקן נבצע בקרוב" • כל העדכונים 

שמאלץ, מבית סבא וסבתא / צילום: אנטולי מיכאלו

אינטימיות עם 10 מקומות: חמ”ל האוכל שהפך למסעדה הכי מסקרנת ביפו

את "אאוט אוף דה בוקס" אפשר להגדיר כאופציה כיפית לימים לא שפויים או מטבח יהודי-תל אביבי עם טוויסט: לא מחייב, לא מעוצב, לא יקר

מאור מלול, עומר אדם ונסים שריאל־גאון / צילום: עידן כהן, אירופה-ישראל

ללא ערבות אישית ומבלי שהבטיח לקוח: כך גייסה הקבוצה של עומר אדם 410 מיליון שקל מבנק מזרחי טפחות

לגלובס נודע כי קבוצת הענן שמאחוריה עומדים השלושה, מגייסת הלוואת ענק מבנק מזרחי טפחות לבניית חוות שרתים בצרעה ● ההערכה היא כי על העסקה התחרו מספר שחקנים, בהם בנק לאומי ● בשוק צופים כי לאחר השלמת העסקה, הקבוצה עשויה לחלוש על כ־14% מסך פעילות חוות השרתים בישראל עד סוף העשור

רג'פ טאיפ ארדואן, נשיא טורקיה / צילום: ap, Khalil Hamra

ידע מפקיסטן, אורניום מניז'ר וניסויים בסומליה: האם טורקיה בדרך לנשק גרעיני?

כחלק מהמדיניות של טורקיה שתופסת עצמה כמעצמה עולמית, נושא הגרעין אף הוא בא לידי ביטוי ● "באנקרה מאמינים כי הטכנולוגיה תסייע להם בקבלת כיסא קבוע במועצת הביטחון", מציינים בעיתון הטורקי הימני "טורקייה" ● "זה רק עניין של זמן עד שנשמע על התקדמות בתוכנית הגרעין של טורקיה", אומרים בעיתון 

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה שלילית בוול סטריט; עלייה במחירי הנפט לקראת מתקפה אפשרית באיראן

המסחר באירופה ננעל בירידות ● מחירי הנפט בדרך לעלייה השבועית הגדולה ביותר מזה למעלה משנה ● הניקיי ננעל בעלייה של 2%. מניות הרכב היפניות בלטו בעליות ● בסין לא התקיים מסחר בשל החג הלאומי

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מי היה היורש של נסראללה שישראל ניסתה לחסל

איזה מבין שלושת מגדלי עזריאלי בתל אביב הוא הגבוה ביותר, מה מייצרים משיח הקמליה הסינית, ומה היה השם הקודם של שדרות בן גוריון בתל אביב? ● הטריוויה השבועית

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP- Charles Sykes, Gregory Payan, Evan Vucci ,Phelan M. Ebenhack ,Ebrahim Noroozi

לתרופת הפלא לגבריות יש תופעות לוואי. אף אחד לא מדבר עליהן

אנשי השיווק בעסקי הסטרואידים מוכרים חלומות על "חיזוקים" לחדר הכושר ולחדר המיטות, אבל רק מעטים מדברים על תופעות הלוואי ● באופן אירוני, הטסטוסטרון מגביר את הגבריות אך עלול להוריד לאפס את ספירת הזרע ● קליניקה מתמחה: "מתן מרשמים זו אמנות, לא מדע"

יואב תורג'מן, מנכ''ל רפאל / צילום: סיון פרג'

הוא התחיל כחובל בחיל הים, בקרוב החברה שהוא מנהל תשמיד טילים עם לייזר באוויר

"בליל המתקפה האיראנית התבוננתי במפעל החיים שלי - הניסוי הראשון של חץ 3, כיפת ברזל, טילי פיתון וקלע דוד", אומר יואב תורג'מן, מנכ"ל רפאל ● כיום כל אלה גם עוזרים לו להתמודד עם מתקפות חיזבאללה, שמגיעות עד המפעלים של החברה שלו בצפון ● שיחה קצרה עם יואב תורג'מן, מנכ"ל רפאל

חץ דורבן, מערכת ההגנה של אלביט / צילום: אלביט

לא רק נשק: הישראליות שמככבות גם בעולם התעופה והלוויין

מערכות של אלביט במאות מיליוני דולרים יותקנו בנגמ"שים אמריקאיים חדשים, אורביט טכנולוג'יס קיבלה הזמנה מאינטגרטור מוביל באירופה וחברת מנועי בית שמש פורחת בעולם התעופה וההתייחסות של שר הביטחון לשעבר ויו"ר התעשייה האווירית עמיר פרץ לאירועי 7 באוקטובר ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

נשיא צרפת, עמנואל מקרון / צילום: ap, Stephanie Scarbroug

אמברגו נשק צרפתי על ישראל: מקרון הוא לא שארל דה גול

שבוע לאחר תחילת התמרון בלבנון, נשיא צרפת עמנואל מקרון קורא לאמברגו נשק על ישראל "שישמש למלחמה בעזה" ● מהן הסיבות לקריאה של מקרון?

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

"המחירים ירדו וחזרו לעלות": בכמה נמכרה דירה בפסגות אפק בראש העין?

בשכונת פסגות אפק בראש העין, נמכרה דירת 4 חדרים בשטח 122 מ"ר עם מעלית וחניה ב־2.46 מיליון שקל ● "אנו רואים משפחות מאזור תל אביב והמרכז שמחפשות דירות גדולות עם ממ"ד בבניינים חדשים בראש העין"

פרופ' דפנה קולר / איור: גיל ג'יבלי

בגיל 17 היא השלימה תואר באוניברסיטה העברית. זה המיזם החדש והמסקרן שלה

פרופ' דפנה קולר נחשבה מטאור בסטנפורד וחלוצת AI, אבל שאלה אחת של פרופסור הסיטה אותה למסלול יישומי ¡ לפני יותר מעשור היא עשתה מהפכה בגישה ללימודים כשהקימה את קורסרה, ועכשיו היא עומדת בראש חברה שרוצה לשנות את עולם הפארמה ● המוחות היהודיים שבחזית ה-AI, פרויקט מיוחד

קופסת פרס הנובל / צילום: Associated Press, Niklas Halle'n

הפיזיקאי הישראלי וחוקרי המוח: האם אלו יהיו הזוכים הבאים בנובל

חוקרי המוח שגילו איך אנחנו מאמצים הרגלים, הכלכלנים שהוכיחו בכלים כמותיים את ההשפעה של מדיניות ציבורית על התל"ג, והפיזיקאי הישראלי שהראה איך יוצרים חומר חדש ● אלה החוקרים והמחקרים פורצי הדרך שהוכרו כראויים לנובל ● מה הסיכוי שהם גם יזכו?

מלון American Trade בפנמה סיטי. סוויטה מטורפת בפחות מ–300 דולר, בלי להזמין מראש / צילום: Shutterstock

איך לחזור להיות תרמילאים חסרי פחד הרבה אחרי גיל 20

כשהיידי מיטשל מצאה את עצמה עם יממה פנויה בבנגקוק, היא החליטה למלא אותה בצורה בלתי צפויה ● זה הפך את החופשה שלה למושלמת אבל בעיקר הזכיר לה את ההרפתקנית שהיא הייתה פעם ● היא זנחה את האקסל ואת הרשימות, ונלחמת בצורך לסמן וי ● המדריך לנסיעה לא מתוכננת

ארוחת בוקר בקפה עברי / צילום: חגית אברון

פעם היה כאן טוב יותר? ארבעה מקומות שיחזירו אתכם בזמן

קפה שמגיש דייסת סולת ובפלות לימון, אוסף נדיר מהשנים הראשונות למדינה, תערוכה על סודות חיי הקיבוץ ומכונות דפוס שמפיקות שלושה עמודים בחצי יממה ● לאחר שנה מתוחה, יצאנו לחפש הפסקה מההווה במקומות שמתרפקים על העבר ● חגית אברון תופרת יום

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

האם זהות יוצר הביטקוין תיחשף? כך נטען בסדרה תיעודית חדשה של HBO

הסדרה שתשודר ביום רביעי הבא מתיימרת לחשוף את אחת התעלומות הגדולות של השנים האחרונות - זהותו של סאטושי נקמוטו יוצר הביטקוין, שירד למחתרת לפני 14 שנה ● לטענת היוצרים החשיפה תטלטל את העולם הפיננסי