גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בורסת ת"א ננעלה בירידות; מדד הבנקים ירד ב-1.6%, אלוני חץ זינקה בכ-10%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.2% ● השקל נחלש בכ-2.5% מול הדולר בשישי לאור התקיפה הישראלית בביירות בסופ"ש ולצד הציפייה לתגובה ישראלית על התקיפה האיראנית ● במקביל, הדולר התחזק בחדות בעקבות דוח תעסוקה חזק מהצפוי בארה"ב ● ביום רביעי צפויה להתקיים החלטת הריבית של בנק ישראל, ובהפניקס מעריכים כי הריבית צפויה להישאר ללא שינוי

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף
בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

16:00

יום המסחר בתל אביב ננעל בירידות שערים. מדד ת"א 35 ירד ב-0.2%, ות"א 90 השיל מערכו כ-1%. בקרב המדדים הענפיים, ת"א רשתות שיווק ירד ב-1.9%, ות"א בנקים 5 השיל מערכו כ-1.6%. מנגד, מדד ת"א טכנולוגיה עלה בכ-1%.

מחזור המסחר הסתכם בכ-877 מיליון שקל. 

בקרב מניות מדד ת"א 125 ריטיילורס , אקויטל , קנון , דלק רכב  ונפטא  ננעלו בירידות.

מנגד, בלטו לחיוב מניות אלוני חץ , קמטק , אל על , פריורטק  ונייס .

14:25

התנודתיות בתל אביב ממשיכה. המדדים המרכזיים נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 נסחר סביב רמות הבסיס ות"א 90 משיל מערכו כ-0.5%. 

מדד ת"א בנקים 5 יורד בכ-1.4%. על רקע הסנטימנט השלילי בסקטור, טיוטת חוק ההסדרים שפורסמה בסוף השבוע שעבר מעוררת סערה במערכת הבנקאית. מנכ"ל איגוד הבנקים, איתן מדמון, שיגר לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' מכתב חריף בו הוא מאשים את כוונת משרדו להטיל מס מיוחד על רווחי הבנקים גם בשנת 2026, בהמשך לצעד שננקט השנה ובשנה הבאה, כ"הפרה גסה ובוטה של הסיכומים". 

13:26

המסחר בת"א מתנהל לפי שעה בירידות קלות. מדד ת"א 35 משיל מערכו כ-0.2% ות"א 90 יורד ב-0.3%. בולט לשלילה מדד ת"א בנקים 5 שיורד ב-1.5%.

קבוצת דלק  דיווחה לפני זמן קצר כי החברה הבת איתקה, הנסחרת בבורסת לונדון, השלימה עסקה לצירוף עסקים עם חברת האנרגיה האיטלקית ENI. 

11:43

הירידות בתל אביב מתחזקות. מדד ת"א 35 יורד ב-0.4% ות"א 90 משיל מערכו כ-1.2%. מדד ת"א רשתות שיווק יורד בכ-1.8% ות"א בנקים 5 יורד ב-1.6%.

פריים אנרג'י  מרכזת עניין לאחר שדיווחה כי רשות החשמל הודיעה בדבר זכיית החברה במכסה בהליך תחרותי דו שימוש מס.1 של רשות החשמל, כי לאור המצב הביטחוני, היא מאריכה בשלושה חודשים נוספים את המועדים להקמת מתקני ייצור ללא תוספת ערבויות וכן את תקופת ההפעלה המסחרית להליכים התחרותיים.

10:27

מסחר תנודתי בתל אביב. בשעה זו המדדים המרכזיים נסחרים בירידות קלות. מדד ת"א 35 משיל מערכו כ-0.2% ות"א 90 יורד ב-0.3%. בולט לשלילה מדד ת"א נפט וגז שיורד ב-1.4%.

הכשרת הישוב  מרכזת עניין לאחר שדיווחה כי הוועדה המקומית לתכנון ובניה קריות העניקה לחברה היתר בתנאים לשלבים א' ו-ב' בהיקף של 487 יח"ד, חלף 72 יח"ד קיימות שייהרסו, בפרויקט שיכון צבא קבע קרית ים. עוד צוין כי הפרויקט כולו שייבנה במספר שלבים יכלול 1,450 יחידות דיור ושטחי מסחר בהיקף של מעל ל-13,000 מ"ר. שווי המכירות הצפוי בפרויקט הינו כ-1.8 מיליארד שקל.

בשוק החוב המקומי, תשואות האג"ח הממשלתיות ארוכות הטווח נסחרות בשיא של שבועיים כאשר התשואה ל-10 שנים קופצת ב-17 נקודות בסיס לרמה של 5%.

10:05

שבוע המסחר בתל אביב נפתח בעליות קלות. מדד ת"א 35 עולה ב-0.2% ות"א 90 מוסיף לערכו 0.3%. בולט לחיוב מדד ת"א טכנולוגיה שמוסיף לערכו 1.4%. מנגד, ת"א בנקים 5 יורד בכ-0.8%.

בולטות לחיוב מניות אלוני חץ , קמטק , נכסים ובנין , נייס , טאואר , ופריורטק .

מנגד, דוניץ , מג'יק , קנון , פלסאון תעשיות  ודנאל  נסחרות בירידות.

08:25

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בתל אביב

1. שוקי המניות 

שבוע המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במגמה מעורבת על רקע הלחימה בצפון, לצד הציפייה לתגובה ישראלית על התקיפה האיראנית.

בשבוע החולף, התקיים שבוע מסחר מקוצר בבורסה המקומית לרגל חג ראש השנה.

כלכלני דויטשה בנק מעריכים - זה מה שיעשה הנגיד ירון אם המערכה מול איראן תתרחב 

שנת תשפ"ד בבורסה המקומית הסתיימה עם עלייה בשיעור דו-ספרתי במדדים המובילים, מדדי ת"א 35 ות"א 90 עלו ב-15% ו-11%, בהתאמה. עליות שערים אפיינו את כל המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א רשתות שיווק שעלה בכ- 29%, מדד ת"א בנייה שעלה בכ-23%, ומדדי ת"א ביטוח ות"א בנקים 5 שעלו בכ-21% ובכ-19%, בהתאמה. 

על פי נתוני הבורסה, הגיוסים בשוק המניות בשנת תשפ"ד הסתכמו בכ- 7.2 מיליארד שקל - ירידה של כ-18% לעומת הגיוס בשנה קודמת. הענפים המובילים השנה, כמו בשנה קודמת, הם הנדל"ן והטכנולוגיה שגייסו כ- 2.5 וכ-2 מיליארד שקל בהתאמה, סכומים המהווים כ-35% וכ-27% מסך הגיוס. 

ביקשנו מ-8 מנהלי השקעות בכירים להמליץ על מניה לשנה הבאה. התשובות היו מפתיעות 

במקביל, במיטב פרסמו את הסיכום החודשי של הגיוסים בתעשיית קרנות הנאמנות בישראל, ששברה את שיא של כל הזמנים בחודש ספטמבר עם 558 מיליארד שקל.

בתוך כך, התעשייה האקטיבית המסורתית גייסה בחודש ספטמבר סכום של כ-540 מיליון שקל. הקרנות הכספיות סיימו את חודש ספטמבר עם גיוס של כ-6.55 מיליארד שקל, הקרנות הכספיות השקליות גייסו כ-6.57 מיליארד שקל ומנגד הקרנות הכספיות הדולריות פדו סכום זעיר של כ-2 מיליון שקל. התעשייה הפסיבית גייסה סכום של כ-9 מיליארד שקל, כאשר הקרנות המחקות גייסו כ-1.23 מיליארד שקל וקרנות הסל גייסו כ-66 מיליון שקל. בקרנות הסל עיקר הגיוסים הגיעו לקטגוריית מניות בחו''ל שגייסו סכום של כ-540 מיליון שקל, ובקרנות המחקות הקטגוריה המגייסת ביותר הייתה קטגוריית מניות בחו''ל שגייסה סכום של כ-620 מיליון.

חברת הדירוג S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל ביום רביעי בלילה, בפעם השנייה בתוך מספר חודשים ומצמידה לו תחזית "שלילית", שמשמעותה צפי להורדה נוספת בתוך 18 חודשים. הדירוג המעודכן של ישראל אצל החברה הוא A - שנחשב לדירוג בינוני-גבוה. 

הבוקר (א') דווח כי אהרון פרנקל מבצע השקעת ענק בחברת הנדל"ן המניב אלוני חץ . החברה, הנסחרת ללא גרעין שליטה ומנוהלת על ידי נתן חץ, שהינו בעל המניות הגדול בה, תקצה לפרנקל מניות שיהוו 10.2% מהון המניות שלה. זאת תמורת השקעה של 685 מיליון שקל, במחיר של 31.12 שקל למניה. המחיר מהווה פרמיה של 10% ביחס למחיר שבו ננעלה מניית אלוני חץ ביום המסחר האחרון בבורסה בשבוע שעבר, טרם החג. 

מה מזהה פרנקל באלוני חץ? אף שהרכישה של המניות מתבצעת בפרמיה מעל מחיר השוק, הוא עדיין משקיע בחברה בהנחה של 33% על ההון העצמי. בנוסף עיקר הצרות של אלוני חץ בשנתיים האחרונות הגיעו מעבר לים בשל העלאות הריבית שם. פרנקל בחושיו המחודדים מזהה הזדמנות אפשרית בחו"ל. ייתכן שהפחתת הריבית האחרונה בארה"ב מחזקת אצלו את ההערכה שהמשבר בנדלן המניב בעיקר בארה"ב נמצא לפני נקודת מפנה. כך שלא מן הנמנע שיש אפסייד גדול בשווי נכסי אלוני חץ לעתיד.

בנוסף היות והסכום שמשקיע פרנקל בהקצאה יושקע בתוך החברה, הוא יוכל לסייע להפחתת מינוף וטיוב המאזן של החברה.

בוול סטריט, המדדים המרכזיים ננעלו בירוק בוהק ביום שישי האחרון. הנאסד"ק עלה ב-1.2%. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.8%, וה-S&P 500 עלה ב-0.9%. 

העליות בוול סטריט ביום שישי האחרון סייעו למחוק את ההפסדים של השבוע החולף בצל המתיחות הגאו-פוליטית הגוברת במזרח התיכון. מדד S&P 500 עלה ב-0.2% בממוצע שבועי, הדאו עלה ב-0.1%. הנאסד"ק הוסיף גם הוא 0.1% לערכו בשבוע האחרון.

מניית צים  ריכזה עניין בסוף השבוע האחרון לאחר שנחלשה בשלושת ימי המסחר האחרונים ב-22%. בנק ההשקעות ג'פריס הוריד בשבוע שעבר את המלצתו למניית צים מ"קנייה" ל"החזק", תוך השארת מחיר היעד ללא שינוי על 25 דולר. כלכלני ג'פריס מציינים כי מניית צים הציגה ביצועים חזקים והתקרבה למחיר היעד, אחרי שזינקה ב-40% בחודש האחרון ועלתה ב-160% מתחילת השנה - לעומת עלייה של כ-22% במדד S&P 500.

לדבריהם, מחירי התובלה הימית אמנם נחלשו אך הם עדיין גבוהים. הם מעריכים גם שהתובלה הימית תמשיך לעקוף את הים האדום גם ב-2025 (על רקע איומי החות'ים); לדבריהם, ההימנעות ממעבר בים האדום מפחיתה אפקטיבית ב-12% את זמינות האוניות. הם מזכירים בהמלצתם את גם השביתה שהייתה בנמלי החוף המזרחי בארה"ב, שמאז כבר דווח על הסכמות לסיומה.

עונת הדוחות לרבעון השלישי תיפתח השבוע בוול סטריט באופן רשמי. בין המדווחות השבוע יהיו פפסיקו , בנק ג'יי פי מורגן , וולס פארגו  וחברת ההשקעות בלאקרוק .

2. שוקי האג"ח

בשבוע החולף, תשואות האג"ח הממשלתיות בשוק החוב המקומי עלו לאורך כל העקום. התשואה ל-10 שנים עלתה בכ-4 נ"ב לרמה של 4.90%. התשואה לשנתיים ירדה ב-2 נ"ב מרמה של 4.36% ל-4.34%.

גם בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות בשבוע החולף עלו לכל אורך העקום, כאשר הקפיצה המשמעותית הגיעה לאחר פרסום דוח התעסוקה בארה"ב ביום שישי האחרון (הרחבה מטה). התשואה ל-10 שנים עלתה ב-23 נ"ב לרמה של 3.98% והתשואה לשנתיים עלתה ב-38 נ"ב לרמה של 3.84%. בהפניקס מדגישים כי בכל הנוגע לתמחור הריבית, המשקיעים מעריכים כי הריבית תרד ב-25 נ"ב בכל החלטה עד סוף השנה (כ-55 נ"ב במצטבר), ובמהלך 2025 מתמחרים הפחתה של כ-100 נ"ב, בדומה לתחזית האחרונה של הפד.

3. שוקי הסחורות והמטבעות 

ביום שישי האחרון השקל נחלש בחדות מול המטבעות הזרים. הדולר זינק בכ-2.5% מול השקל, ונסחר סביב 3.81 שקלים לאור התקיפה הישראלית בביירות שבוצעה ביום שישי האחרון לצד הציפייה לתגובה ישראלית על התקיפה האיראנית. גם האירו התחזק ב-1.5% מול השקל ועמד על 4.18 שקלים ביום שישי האחרון.

במקביל, הדולר התחזק בחדות מול המטבעות הזרים לאור הערכת השווקים שמתווה הריבית של הפד יהיה פחות אגרסיבי ממה שחשבו תחילה לאור דוח התעסוקה החזק שפורסם בארה"ב.

מה יקרה לשקל ולמחירי הנפט? התחזית של הבנק האירופי הגדול להסלמה 

מחירי הנפט זינקו בכ-9% בשבוע האחרון לאור המתיחות בין איראן לישראל. מחירה של חבית מסוג ברנט טיפס בכ-1% בסוף השבוע האחרון ועמד על 78 דולרים ומחירה של חבית מסוג WTI עמד על 74.4 דולרים.

ויולטה טודורובה, אנליסטית מחקר בחברת ההשקעות הבינלאומית Leverage Shares מתייחסת למגמה בשוק הנפט: "השוק במצב המתנה לתגובה הישראלית, השביתות בנמלי החוף המזרחי עלולות לפגוע קשות בכלכלה: לשביתות בנמלי החוף המזרחי יש השלכות עצומות על חלק מהקמעונאים והיצרנים, ועשויות לגרום לשיבושים חמורים בשרשרת האספקה ולנזק כבד לכלכלה כולה. לפי ההערכה, השביתות מסבות נזק של 5 מיליארד דולר ביום, וזאת לאור העובדה כי 60% מהסחורות המיובאות נכנסות לארצות הברית דרך הנמלים הללו. לפי שעה קשה להעריך עד מתי תימשך השביתה, אך ככל שהיא תתארך כך הפגיעה הכלכלית תהיה משמעותית יותר.

"באשר לגזרה הגאו-פוליטית, בשווקים ממתינים לראות כעת את מטרתה והיקפה של פעולת התגמול הישראלית למתקפת הטילים האיראנית בשבוע שעבר, כאשר החשש העיקרי הוא מפני פגיעה באספקת הנפט על רקע הדיווחים כי ישראל שוקלת לפגוע בתשתית הנפט של איראן. איראן היא היצרנית השלישית בגודלה באופ"ק ומייצרת לפי שעה כ-3.7 מיליון חביות נפט ביום, כ-4% מהיצע הנפט העולמי, כך לפי משרד האנרגיה האמריקאי. על כן, מתקפה על מתקני נפט, או החרפת הסנקציות על איראן, עשויות להזניק את מחיר הנפט. במקרה כזה, יהיה עלינו לראות האם סעודיה תגביר את תפוקת הנפט שלה כדי למתן את ההשפעה. לפי שעה, תגובת השווקים למצב מתונה, ואם ישראל תימנע מתקיפת תשתיות אנרגיה הדבר עשויה להרגיע את השווקים".

4. מאקרו

ביום שישי האחרון פורסם דוח התעסוקה בארה"ב בו המשק האמריקאי הפתיע עם גידול דרמטי בכמות המשרות שנוספו בספטמבר - 245 אלף. המשמעות היא ששוק העבודה האמריקאי משדר עוצמה. בנוסף לכך, גם שיעור האבטלה הפתיע לטובה - 4.1%. השכר השעתי עלה בקצב שנתי של 4%, גם כן מעל התחזיות המוקדמות.

הצפי המוקדם הצביע על כך שתמונת התעסוקה של ספטמבר תיראה דומה מאוד לזו של אוגוסט - האטה הדרגתית בגיוס עובדים לעומת תחילת השנה, לצד עלייה מתונה בשכר. בשוק צפו כי למשק האמריקאי יצטרפו 150 אלף משרות, לעומת 142 אלף בחודש הקודם, עם שיעור אבטלה יציב של 4.2%. מבחינת השכר, התחזית הייתה לעלייה חודשית של 0.3% ועלייה של 3.8% לעומת השנה שעברה - כאשר השיעור השנתי זהה לזה של אוגוסט.

בשבוע הקרוב יתפרסמו סיכומי ישיבת הפד ומדד המחירים לצרכן וליצרן בארה"ב לחודש ספטמבר. במקביל, יתפרסמו נתוני תמ"ג בבריטניה ומדד מחירים לצרכן בגוש האירו. 

5. תחזית

בנק ישראל צפוי לפרסם את החלטת הריבית ביום רביעי הקרוב בשעה 16:00. מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס מעריך כי הריבית צפויה להישאר ללא שינוי ברמה של 4.5%: "מאז החלטת הריבית האחרונה, השקל נחלש מול הדולר בכ-4%, פרמיית הסיכון לפי CDS ל-5 שנים עלתה בכ-27 נ"ב לשיא חדש, האינפלציה השנתית האיצה מ-3.2% ל-3.6%, כולל עלייה בציפיות האינפלציה בחלק הקצר של העקום והמשך הפחתות דירוג. כל אלה צפויים להוביל את בנק ישראל להמשיך לשים את הדגש על אי הוודאות הגאו-פוליטית והפיסקאלית, לצד מגמת העלייה באינפלציה, תוך התמקדות ביציבות השווקים הפיננסיים".

עוד כתבות

שמאלץ, מבית סבא וסבתא / צילום: אנטולי מיכאלו

אינטימיות עם 10 מקומות: חמ”ל האוכל שהפך למסעדה הכי מסקרנת ביפו

את "אאוט אוף דה בוקס" אפשר להגדיר כאופציה כיפית לימים לא שפויים או מטבח יהודי-תל אביבי עם טוויסט: לא מחייב, לא מעוצב, לא יקר

עינת פלד-שפירא, מנכ''לית רשת Be היוצאת / צילום: עומר וידר

מנכ"לית רשת הפארם Be, עינת פלד-שפירא, ביקשה לסיים את תפקידה

המנכ"לים המשותפים של שופרסל, האחים יוסי ושלומי אמיר, הודו לפלד-שפירא על תרומתה לקבוצה ● מהחברה נמסר כי תפעל לאיתור ולמינוי מנכ"ל חדש לרשת Be פארם

איליה סוצקבר / איור: גיל ג'יבלי

מילד מחונן במשפחת עולים בירושלים ועד לצמרת מהפכת ה-AI

איליה סוצקבר, אחד המוחות המבריקים בתחום, מזהיר זה שנים על הסכנות בפיתוחי בינה מלאכותית ● הוא עזב את OpenAI, שהיה ממייסדיה, והחליט להקים חברה חדשה שבתוך שלושה חודשים הצליחה לגייס מיליארד דולר ● בענף ממתינים למימוש הבטחתו הגדולה: פיתוח בינה מלאכותית שתשנה את העולם - מבלי להרוס אותו ● המוחות היהודיים שבחזית ה-AI, פרויקט מיוחד

טנקים ישראלים נכנסים ללבנון, שלשום / צילום: ap, Baz Ratner

המנהרה הארוכה שצה"ל איתר בלבנון - מאות מטרים מהגבול

מפקד פיקוד הצפון בדרום לבנון: "הפעולה הקרקעית - צעד משמעותי להחזרת התושבים" ● צה"ל תקף את מטה המודיעין של חיזבאללה בביירות, הרמטכ"ל: "להמשיך בלחץ, ללא הקלות והפוגה" ● אזעקות ביישובים רבים בצפון לאורך היום ● לוחם צה"ל נפצע קשה בהתהפכות האמר בדרום לבנון ● עדכונים שוטפים

מרוץ החימוש בבינה מלאכותית / איור: גיל ג'יבלי

מרוץ החימוש בבינה מלאכותית: 5 חברות ישראליות שעשויות למצוא עצמן על המדף

חברות רבות מתקדמות במרוץ ה־AI באמצעות רכישת חברה אחרת המתמחה בתחום ● הפתרון נוח גם לנרכשת, שלא תצטרך להתחרות עוד בשוק הרווי ● האם אלה החברות שיהפכו למטרות אטרקטיביות לרכישה? ● המוחות היהודיים שבחזית ה-AI, פרויקט מיוחד

בוב (רוברט) דוגאן / צילום: צילום מסך מיוטיוב

הוא גולש גלים בלי תואר, ושווה 16 מיליארד דולר בזכות השקעות ביוטק

בוב דוגאן רושם כבר הצלחה שנייה בענף הביוטכנולוגיה, עם השקעה בחברת Summit שמתחרה בתרופה המובילה בשוק לסרטן ● הסיפור האופטימי שלו מלמד שאין צורך בתואר דוקטור, או אפילו תואר ראשון, כדי להרוויח כסף בעולם המורכב של הביוטכנולוגיה

איזו חברה מציעה הנחה ב־18 שעות מדי יום לאורך כל השבוע? / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

100 אלף לקוחות כבר ניידו את חשבון החשמל שלהם. זה מה שכדאי לדעת

רף 100 אלף הלקוחות של הרפורמה לניוד חשבונות החשמל נחצה בתוך שלושה חודשים, וכעת הוחלט להגדיל את היעד ל-200 אלף עד סוף השנה ● איזו חברה מציעה הנחה ב־18 שעות מדי יום לאורך כל השבוע, מה ההבדלים במסלולי הלילה של החברות השונות, ואיזו חברה מציעה קאשבק? ● גלובס עושה סדר

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

בצל המצור בשמיים: היעד המפתיע שדרכו טסים בחזרה לישראל

מאז מתקפת הטילים הבליסטיים מאיראן, הפעילות בנתב"ג כבר חזרה לסדרה, אך חברות התעופה הזרות ממשיכות להתנדנד ● גם חברות שהפגינו יציבות יחסית מהססות לחזור לארץ, בצל ההמלצה של רשויות התעופה האירופיות שלא לטוס לישראל עד סוף החודש ● עמאן הפכה ליעד מפתיע שדרכו חוזרים לישראל, אבל יש סכנות

נשיא צרפת, עמנואל מקרון / צילום: ap, Stephanie Scarbroug

אמברגו נשק צרפתי על ישראל: מקרון הוא לא שארל דה גול

שבוע לאחר תחילת התמרון בלבנון, נשיא צרפת קורא להפסיק לספק נשק "שישמש למלחמה בעזה" ● מקרון מנסה מצד אחד לשמר את ההשפעה בלבנון, ומצד שני שואף להוביל למהלך משמעותי נגד ישראל ● אבל לא רק שהתרומה של צרפת ליבוא הביטחוני של ישראל אפסית, מקרון גם לא יצליח לרתום למהלך את המדינה המשמעותית ביותר

קופסת פרס הנובל / צילום: Associated Press, Niklas Halle'n

רגע לפני הנובל: החוקרים שעולם המדע מהמר עליהם

חוקרי המוח שגילו איך אנחנו מאמצים הרגלים, הכלכלנים שהוכיחו בכלים כמותיים את ההשפעה של מדיניות ציבורית על התל"ג, והפיזיקאי הישראלי שהראה איך יוצרים חומר חדש ● אלה החוקרים והמחקרים פורצי הדרך שהוכרו כראויים לנובל ● מה הסיכוי שהם גם יזכו?

סמ''ש שירה חיה סוסליק ז״ל / צילום: דוברות המשטרה

הותר לפרסום: סמ"ש שירה חיה סוסליק ז"ל נרצחה בפיגוע בבאר שבע

צעירה נרצחה ועשרה נפצעו בפיגוע משולב בתחנה המרכזית בבאר שבע • המחבל שביצע את הפיגוע וחוסל בזירה - אזרח ישראלי בן 29 תושב הפזורה הבדואית • הותר לפרסום: ניר חדד, לוחם במיל' בחטיבה 8, מת בביה"ח לאחר שנפצע בקרב בעזה בחודש יוני • פגיעה ישירה במעלות במטח מלבנון • לוחמי צה"ל איתרו רכבים חמושים של כוח רדואן - כשהם מוכנים לביצוע פיגועים • עדכונים שוטפים

ישראל מצליחה לשנות את המזרח התיכון? זה מה שחשבו מומחים מהעולם

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן נעזרת ברוצחים שכירים כדי להוציא פעולות נגד ישראל ברחבי העולם, האם ישראל תצליח לשנות את המזרח התיכון, ופרטים חדשים על מבצע הביפרים בלבנון ● כותרות העיתונים בעולם

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

"המחירים ירדו וחזרו לעלות": בכמה נמכרה דירה בפסגות אפק בראש העין?

בשכונת פסגות אפק בראש העין, נמכרה דירת 4 חדרים בשטח 122 מ"ר עם מעלית וחניה ב־2.46 מיליון שקל ● "אנו רואים משפחות מאזור תל אביב והמרכז שמחפשות דירות גדולות עם ממ"ד בבניינים חדשים בראש העין"

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

האם זהות יוצר הביטקוין תיחשף? כך נטען בסדרה תיעודית חדשה של HBO

הסדרה שתשודר ביום רביעי הבא מתיימרת לחשוף את אחת התעלומות הגדולות של השנים האחרונות - זהותו של סאטושי נקמוטו, יוצר הביטקוין, שירד למחתרת לפני 14 שנה ● לטענת היוצרים, החשיפה תטלטל את העולם הפיננסי

צילום: סיון פרג', אלביט, איל יצהר, Shutterstock / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

ההימור שעומד להשתלם והבנק שעשוי להפתיע: מנהלי השקעות בכירים ממליצים על מניה לשנה הנכנסת

ביקשנו ממנהלי השקעות בכירים לסמן את המניות שהפתיעו אותם לטובה השנה, ואת אלו שצפויות לככב בשנה הבאה ● על הכוונת: נדל"ן מניב, תעשיות ביטחוניות ותשתיות

אלי גליקמן, ראסל אלוואנגר ויואב שטרן / צילום: חן גלילי, כדיה לוי, יח''צ

לאחר שכמעט שילשה את ערכה: מניית הספנות מישראל שוב צנחה

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● צים נחלשה בשלושת ימי המסחר האחרונים ב-22% ● ננו דיימנשן הודיעה שברבעון השלישי הכנסותיה צמחו ב-21% לעומת הרבעון המקביל ב-2023 ● ובבנק ההשקעות אופנהיימר העלו את מחיר היעד למניית טאואר

אמיר ירון, נגיד בנק ישראל / צילום: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כלכלני דויטשה בנק מעריכים - זה מה שיעשה הנגיד ירון אם המערכה מול איראן תתרחב

לאחר ששתי חברות הדירוג מודי׳ס ו-S&P הפחיתו את דירוג האשראי של ישראל, הוציא דויטשה בנק סקירה על הכלכלה המקומית ● להערכתם, הריבית תישאר ללא שינוי בהחלטה השבוע, אך בתרחיש קיצון עשויה לעלות ● בנוסף, הם מעריכים כי ההתאוששות בכלכלה המקומית צפויה להימשך זמן רב מהצפוי

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

איך נראית דירה ממוצעת שנמכרה בישראל 2024?

גובה עסקת הנדל"ן הממוצעת ב-2024 הגיע ל־2.3 מיליון שקל • מה ניתן לקבל בסכום זה?

האם בנק ישראל יעלה את הריבית? / צילום: Shutterstock

החלטת הריבית ביום רביעי. האם בנק ישראל יחזור למתווה של העלאות?

לאור ציון יום השנה לטבח ה-7 באוקטובר, החלטת הריבית נדחתה מיום שני ליום רביעי הקרוב בשעה 16:00 ● בשווקים יש הערכות כי ייתכן שנראה העלאת ריבית, בעיקר בשל עליות המחירים ברכיבי השירותים במדד המחירים לצרכן

אולה אקסלרוד, מנהלת אגף המטרו / צילום: כדיה לוי

"יש ערים שדבקות בעמדה שלכל משק בית יש שני רכבים. זה עצוב מאוד"

רוב הציבור לא מכיר את אולה אקסלרוד, שמונתה לאחרונה למנהלת אגף המטרו במינהל התכנון, אבל הפרויקט הגדול ביותר שתוכנן בישראל נמצא בידיים שלה ● בראיון ראשון היא מספרת על האתגרים שעומדים בפני הפרויקט ומזהירה: "במקום שעה וחצי, אנשים יעמדו בפקקים ארבע שעות"