גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

100 אלף לקוחות כבר ניידו את חשבון החשמל שלהם. זה מה שכדאי לדעת

רף 100 אלף הלקוחות של הרפורמה לניוד חשבונות החשמל נחצה בתוך שלושה חודשים, וכעת הוחלט להגדיל את היעד ל-200 אלף עד סוף השנה ● איזו חברה מציעה הנחה ב־18 שעות מדי יום לאורך כל השבוע, מה ההבדלים במסלולי הלילה של החברות השונות, ואיזו חברה מציעה קאשבק? ● גלובס עושה סדר

איזו חברה מציעה הנחה ב־18 שעות מדי יום לאורך כל השבוע? / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי
איזו חברה מציעה הנחה ב־18 שעות מדי יום לאורך כל השבוע? / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

כשלושה חודשים חלפו מאז החלה הרפורמה לניוד חשבונות החשמל בהובלת שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, וכבר החודש נחצה רף 100 אלף הלקוחות שהיה מיועד לתום השנה. כ-42 אלף בתי אב ועסקים הגישו בקשות ניוד, והתווספו לכ־80 אלף הלקוחות שביצעו זאת בחודשיים הראשונים.

השכר הממוצע במשק ממשיך לעלות. המשכורות במגזר ההייטק רשמו קפיצה של יותר מ-7% 
המדינה רוצה לשים סוף למחירים המופרזים של יצרני החשמל הפרטיים 

מתוך המצטרפים החדשים, 27,950 הם בעלי מונה ביתי בסיסי, אלו שעד הרפורמה לא יכולים היו לנייד את החשבון. בה בעת, בין המצטרפים החדשים יש גם 13,174 בעלי מונה ביתי חכם, ו-880 בעלי מונה עסקי חכם. משרד האנרגיה והתשתיות וחברת נגה מציינים כי החודש נרשם גם ניוד משמעותי של לקוחות בין ספקים פרטיים שונים. על פי הנתונים, 14,367 לקוחות ביתיים ועסקיים נמצאים בהליכים למעבר בין ספקים פרטיים.

החברות בשוק, ומה הן מציעות

יעד 100 אלף הלקוחות מתוך כ־3.1 מיליון לקוחות חשמל בישראל נחצה, כאמור, בשלב מוקדם מאוד. על כן, הוחלט להגדיל את היעד עד סוף 2024 ל־200 אלף לקוחות שיניידו את חשבון החשמל. עבור זאת, מתכננים במשרד ובחברת נגה לפתוח בקמפיין שיווקי נוסף בחודש נובמבר.

אם כך, איזו חברה מציעה הנחה ב־18 שעות מדי יום לאורך כל השבוע? מי מציגה הנחה של 20% בין חצות ל־06:00 בימים א'-ה', בעוד שיריבותיה מציעות 20% מ־23:00 ועד 06:00 בכל ימות השבוע? ואיך משתלבת אפליקציית yellow בחשבון החשמל? גלובס עושה סדר.

1 אלקטרה פאוור

חברת אלקטרה פאוור נכנסה לשוק אספקת החשמל לצרכניים ביתיים בינואר 2023, וגייסה בינתיים עשרות אלפי לקוחות. החברה מציעה ללקוחות ללא מונה חכם את מסלול "פאוור", שתקף לכל שעות וימות השבוע: הנחה של 5% בשנה הראשונה, 6% בשנה השנייה ו־7% מהשנה השלישית ואילך. בד בבד, לקוחות בעלי מונה חכם יכולים להצטרף למסלול "הייטק". הוא כולל הנחה של 8% בשנה הראשונה, 9% בשנה השנייה ו־10% בשנה השלישית ואילך, החל מהשעה 23:00 ועד השעה 17:00.

כמו כן, ישנו מסלול לילה, עם 20% הנחה בין השעה 23:00 ועד 07:00 לאורך כל השבוע. החברה גם מציעה באנדל של חשמל וגז: לקוחות של אלקטרה פאוור גם בגז ביתי וגם בחשמל מקבלים הנחה בגז של 120 שקלים.

2 אמישראגז

לחברת אמישראגז שלושה מסלולי הנחות עיקריים בתחום אספקת החשמל, שבהם הצרכנים יכולים להתחבר לאספקת החשמל גם ללא מונה חכם. לקוחות הגז יכולים לבחור בין שני מסלולים: 7% הנחה קבועה בחשבון החשמל בכל שעות היום, או 6.5% הנחה קבועה בחשבון החשמל בכל שעות היום וחודש גז חינם בכל שנה. יתר הלקוחות זכאים ל־6.5% הנחה קבועה בחשבון החשמל בכל שעות היום.

3 בזק

בזק אנרג'י מציעים לכלל הלקוחות 7% הנחה בכל ימות השבוע ובכל שעות היממה. אפשרויות נוספות עבור בעלי מונה חכם, הן חבילת "חוסכים חכם ביום" עם 15% הנחה בין השעות 07:00 ו־17:00 בימים א'-ה', או "חוסכים חכם בלילה" עם 20% הנחה בין השעות 23:00 עד 07:00 בימים א'-ה'. בזק אנרג'י היא תוצר של שיתוף פעולה בין בזק ובין PowerGen.

4 הוט

חברת הוט מציעה ללקוחות מסלול "חוסכים קבוע" שלפיו לקוחות eTriple (לקוחות חבילת טריפל והוט מובייל) יכולים לקבל הנחה קבועה של 10% מתעריף הצריכה. בה בעת, לקוחות הטריפל של הוט יכולים לקבל 7% הנחה קבועה, ולקוחות נקסט TV זכאים ל־6% הנחה קבועה.

לקוחות שברשותם מונה חכם יוכלו להצטרף לחבילת "חוסכים ביום", עם 15% הנחה בין השעות 07:00 ו־17:00 בימים א'-ה', או "חוסכים בלילה", עם 20% הנחה בין השעות 23:00 ו־07:00 בימים א'-ה'. כמו כן, ישנו מסלול חוסכים 24/7, שבנוי על ותק: 5% הנחה בשנה ראשונה, 6% בשנה השנייה ו־7% מהשנה השלישית והלאה.

5 סלקום

סלקום מציעה ללקוחות בעלי מונים חכמים שלוש חבילות אפשריות: "עובדים מהבית" - 15% הנחה בימים א'-ה' בין השעה 07:00 ועד 17:00; "חיסכון משפחתי" - 18% הנחה מהשעה 14:00 ועד 20:00 בכל ימות השבוע; או, "חוסכים בלילה" - 20% הנחה בין השעות 23:00 ו־07:00 בכל ימות השבוע. בה בעת, לקוחות בלי מונה חכם יכולים לעבור לחבילת הנחה מדורגת בכל שעות וימות היממה: 5% בשנה הראשונה, 6% בשנה השנייה ו־7% בשנה השלישית ואילך.

6 פזגז

פזגז מציעה הנחה קבועה של 7% מהחודש הראשון, ויש אפשרות להצטרף לחשמל דרך אפליקציית ילו, ולקבל 10% קאשבק לארנק הדיגיטלי של ילו. באפליקציה אפשר לממש את הקאשבק בחנויות ילו, סופר יודה, פרשמרקט, בסופר פארם ובוולט.

7 פרטנר

פרטנר מציעה ללקוחות בעלי מונה חכם את חבילות "עובדים מהבית" עם 15% הנחה בימים א'-ה' בין השעות 07:00 ל־17:00, או "חיות לילה" עם 20% הנחה בימים א'-ה' בין השעות 23:00 ל־07:00. כלל הלקוחות, ללא תלות במונה חכם, יקבלו הנחה קבועה לפי ותק: שנה ראשונה 5%; שנה שנייה 6%; שנה שלישית 7%.

עוד כתבות

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה בירידות; מדד הבנקים ירד ב-1.6%, אלוני חץ זינקה בכ-10%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.2% ● השקל נחלש בכ-2.5% מול הדולר בשישי לאור התקיפה הישראלית בביירות בסופ"ש ולצד הציפייה לתגובה ישראלית על התקיפה האיראנית ● במקביל, הדולר התחזק בחדות בעקבות דוח תעסוקה חזק מהצפוי בארה"ב ● ביום רביעי צפויה להתקיים החלטת הריבית של בנק ישראל, ובהפניקס מעריכים כי הריבית צפויה להישאר ללא שינוי

אמיר ירון, נגיד בנק ישראל / צילום: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כלכלני דויטשה בנק מעריכים - זה מה שיעשה הנגיד ירון אם המערכה מול איראן תתרחב

לאחר ששתי חברות הדירוג מודי׳ס ו-S&P הפחיתו את דירוג האשראי של ישראל, הוציא דויטשה בנק סקירה על הכלכלה המקומית ● להערכתם, הריבית תישאר ללא שינוי בהחלטה השבוע, אך בתרחיש קיצון עשויה לעלות ● בנוסף, הם מעריכים כי ההתאוששות בכלכלה המקומית צפויה להימשך זמן רב מהצפוי

מונקו / צילום: Shutterstock

בגודל של הסנטרל פארק: המדינה הקטנטנה שהפכה לשיאנית מחירי נדל"ן

שוכרים ממדינות שונות מוכנים להיפרד ממיליוני דולרים תמורת דירות יוקרה, הודות למדיניות המס הנוחה של הנסיכוּת והגישה לחיים הטובים ● מחירי השכירות מגיעים עד ל־280 אלף דולר בחודש עבור חלק מן הפנטהאוזים ב־One Monte Carlo, קומפלקס מגורים הממוקם במרחק של כמה דקות הליכה מהקזינו

מלון American Trade בפנמה סיטי. סוויטה מטורפת בפחות מ–300 דולר, בלי להזמין מראש / צילום: Shutterstock

איך לחזור להיות תרמילאים חסרי פחד הרבה אחרי גיל 20

כשהיידי מיטשל מצאה את עצמה עם יממה פנויה בבנגקוק, היא החליטה למלא אותה בצורה בלתי צפויה ● זה הפך את החופשה שלה למושלמת אבל בעיקר הזכיר לה את ההרפתקנית שהיא הייתה פעם ● היא זנחה את האקסל ואת הרשימות, ונלחמת בצורך לסמן וי ● המדריך לנסיעה לא מתוכננת

נתן חץ ואהרון פרנקל / צילום: תמר מצפי, אלי אטקין

אהרון פרנקל מסתער על אלוני חץ בהשקעה של 800 מיליון שקל - מדוע נתן חץ לא חושש מהשתלטות?

פרנקל, שרשם בשנים האחרונות רווחים עצומים מהשקעותיו במניות גב-ים ואירונאוטיקס, בדרך להפוך לבעל המניות הגדול בחברת הנדל"ן המניב, לצד המנכ"ל נתן חץ ● חץ: "אהרון נכנס בדלת הראשית, הוא משקיע מכובד, שמביע אמון בחברה. המקרה שלו לא דומה לזה של האחים אמיר בשופרסל"

עינת פלד-שפירא, מנכ''לית רשת Be היוצאת / צילום: עומר וידר

מנכ"לית רשת הפארם Be, עינת פלד-שפירא, ביקשה לסיים את תפקידה

המנכ"לים המשותפים של שופרסל, האחים יוסי ושלומי אמיר, הודו לפלד-שפירא על תרומתה לקבוצה ● מהחברה נמסר כי תפעל לאיתור ולמינוי מנכ"ל חדש לרשת Be פארם

יותר ויותר בני 40 משיגים לעצמם ברכיים חלופיות / צילום: Shutterstock, אנימציה: טלי בוגדנובסקי

קהל היעד החדש של ניתוחי החלפת מפרקים: בני ה-40

אוכלוסיית המטופלים מתחת לגיל 65 שעברו החלפות מפרקים גדלה בכ-200% במהלך שני העשורים האחרונים ● "כעת, שתלים מחזיקים מעמד 20, 25 או 30 שנה, ואיכות החיים חשובה הרבה יותר", אמרה ד"ר אנטוניה צ'ן, מנתחת אורטופדית

טנקים ישראלים נכנסים ללבנון, שלשום / צילום: ap, Baz Ratner

המנהרה הארוכה שצה"ל איתר בלבנון - מאות מטרים מהגבול

מפקד פיקוד הצפון בדרום לבנון: "הפעולה הקרקעית - צעד משמעותי להחזרת התושבים" ● צה"ל תקף את מטה המודיעין של חיזבאללה בביירות, הרמטכ"ל: "להמשיך בלחץ, ללא הקלות והפוגה" ● אזעקות ביישובים רבים בצפון לאורך היום ● לוחם צה"ל נפצע קשה בהתהפכות האמר בדרום לבנון ● עדכונים שוטפים

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

המשרדים של רגב וגלנט לא מתקשרים. לא למדנו כלום מה-7/10

כלי התקשורת הוצפו בתלונות של מילואימניקים שהוקפצו לבסיסים במהלך החג, אך התקשו להגיע בהעדר תחבורה ציבורית ומענה מספק מטעם הצבא ● במשרד התחבורה טוענים כי: "משרד התחבורה עומד לרשות משרד הביטחון על פי דרישותיו" ● במשרד הביטחון השיבו: "מצופה ממשרד התחבורה לסייע במסגרת אחריותו"

מרוץ החימוש בבינה מלאכותית / איור: גיל ג'יבלי

מרוץ החימוש בבינה מלאכותית: 5 חברות ישראליות שעשויות למצוא עצמן על המדף

חברות רבות מתקדמות במרוץ ה־AI באמצעות רכישת חברה אחרת המתמחה בתחום ● הפתרון נוח גם לנרכשת, שלא תצטרך להתחרות עוד בשוק הרווי ● האם אלה החברות שיהפכו למטרות אטרקטיביות לרכישה? ● המוחות היהודיים שבחזית ה-AI, פרויקט מיוחד

קופסת פרס הנובל / צילום: Associated Press, Niklas Halle'n

רגע לפני הנובל: החוקרים שעולם המדע מהמר עליהם

חוקרי המוח שגילו איך אנחנו מאמצים הרגלים, הכלכלנים שהוכיחו בכלים כמותיים את ההשפעה של מדיניות ציבורית על התל"ג, והפיזיקאי הישראלי שהראה איך יוצרים חומר חדש ● אלה החוקרים והמחקרים פורצי הדרך שהוכרו כראויים לנובל ● מה הסיכוי שהם גם יזכו?

אולה אקסלרוד, מנהלת אגף המטרו / צילום: כדיה לוי

"יש ערים שדבקות בעמדה שלכל משק בית יש שני רכבים. זה עצוב מאוד"

רוב הציבור לא מכיר את אולה אקסלרוד, שמונתה לאחרונה למנהלת אגף המטרו במינהל התכנון, אבל הפרויקט הגדול ביותר שתוכנן בישראל נמצא בידיים שלה ● בראיון ראשון היא מספרת על האתגרים שעומדים בפני הפרויקט ומזהירה: "במקום שעה וחצי, אנשים יעמדו בפקקים ארבע שעות"

רחוב התחייה, תל אביב / צילום: כדיה לוי

ההחלטה החריגה שהכריעה סכסוך על נדל"ן ביפו בשווי 100 מיליון שקל

בית המשפט הורה השבוע באופן חריג לאכוף הסכם למכירת קרקע ביפו בהיקף של כ-100 מיליון שקל על סמך זיכרון דברים וטיוטה שלא נחתמה ● השופט גלעד הס: "מדובר בעסקה בין מומחים, אנשי עסקים, אשר מבינים היטב את התחום ונעזרו באנשי מקצוע מהשורה הראשונה"

שקנאי בחולה / צילום: לירון שפירא,  החברה להגנת הטבע

אוכלות 6,000 עכברים בעונה: החוקר שגייס תנשמות לעזרת חקלאי האזור חושש עכשיו לגורלן

פרופ' יוסי לשם שינה מהיסוד את האופן שבו חיל האוויר מתמודד עם תאונות צפרות, גייס את התנשמות כדי לעזור לחקלאים ויזם שורה של שיתופי פעולה אזוריים ● עכשיו הוא מוטרד מפגיעת המלחמה בציפורים הנודדות, מה שעלול לשנות את האקולוגיה באירופה כולה

מבקשי מקלט בפולין. קל יחסית להיכנס לאירופה וקשה להיות מגורש ממנה / צילום: Associated Press, Agnieszka Sadowska

חזון הגבולות הפתוחים של אירופה מתערער, ורק במדינה אחת מחככים ידיים בהנאה

ההגירה הלא חוקית, פיגועי הטרור והמלחמה באוקראינה החלו לסדוק את התנועה החופשית שהונהגה באירופה לפני עשורים ● גרמניה הכריזה על ביקורת מדגמית במעברי הגבול היבשתיים, אוסטריה הצהירה כי לא תקבל מגורשים ממנה והולנד שוקלת להודיע על מצב חירום ● האם המגמה תערער את עקרונות היסוד של האיחוד?

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

"המחירים ירדו וחזרו לעלות": בכמה נמכרה דירה בפסגות אפק בראש העין?

בשכונת פסגות אפק בראש העין, נמכרה דירת 4 חדרים בשטח 122 מ"ר עם מעלית וחניה ב־2.46 מיליון שקל ● "אנו רואים משפחות מאזור תל אביב והמרכז שמחפשות דירות גדולות עם ממ"ד בבניינים חדשים בראש העין"

בניין פּאק בניו יורק סיטי, ארה''ב / צילום: Shutterstock

OpenAI פותחת משרדים חדשים בבניין היסטורי בניו יורק

חברת OpenAI תשכור מעל 8,000 מ"ר של משרדים בבניין פּאק (Puck) ההיסטורי, הממוקם ברובע מנהטן שבניו יורק סיטי ● העסקה באה על רקע מגמת עלייה בכמות עסקי ה-AI שתופסים שטחי משרדים בארה"ב, אשר מסייעת לייצוב התחום שנמצא במשבר

מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת קולומביה בארה''ב / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

בניו יורק מתכננים "להציף את הרחובות" ביום השנה ל-7 באוקטובר

מאמצי הארגונים היהודים לא הצליחו לעצור את הפיכת ה-7 באוקטובר ל"יום השנה לג'נוסייד" בקמפוסים בארה"ב ● באוניברסיטת קולומביה הקמפוס יהיה סגור היום לאורחים, ומספר בניינים ייסגרו לגמרי, בשל "עודף זהירות המבוסס על מידע שקיבלנו לאחרונה"

מה יקרה לשקל ולמחירי הנפט? התחזית של הבנק האירופי הגדול להסלמה / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

מה יקרה לשקל ולמחירי הנפט? התחזית של הבנק האירופי הגדול להסלמה

ב-UBS פרסמו דוח המציג שלושה תרחישים אפשריים לעתיד הקרוב שכוללים תחזית למטבע המקומי ● במקביל הם מתייחסים להשפעה האפשרית של המצב הגיאופוליטי על מחירי הנפט, במיוחד בתרחיש של הרחבת המלחמה

האם בנק ישראל יעלה את הריבית? / צילום: Shutterstock

החלטת הריבית ביום רביעי. האם בנק ישראל יחזור למתווה של העלאות?

לאור ציון יום השנה לטבח ה-7 באוקטובר, החלטת הריבית נדחתה מיום שני ליום רביעי הקרוב בשעה 16:00 ● בשווקים יש הערכות כי ייתכן שנראה העלאת ריבית, בעיקר בשל עליות המחירים ברכיבי השירותים במדד המחירים לצרכן