העבודה הראשונה שלי / צילום: מנחם רייס
כשאנחנו חושבים על מנכ"לים מצליחים, קל לדמיין אותם כדמויות מרוחקות, כאילו ההצלחה הייתה חלק בלתי נפרד מחייהם מאז ומתמיד.
● WSJ | כך טיגון המבורגרים הפך לשורה נחשקת בקורות החיים
● "הרבה יותר מסתם הכנסה": כך משפיעה העבודה הראשונה שלכם על המשך הקריירה
אבל האמת היא שמאחורי כל מנכ"ל, גם המצליח ביותר, יש סיפור התחלות אישי, מורכב ומלא הפתעות. רובם לא הגיעו מיד לפסגה - הם התחילו ממקומות פשוטים, עברו אתגרים והתמודדו עם קשיים שרבים מאיתנו חווים. בעבודתי כאיש אסטרטגיה המלווה מנכ"לים לאורך הדרך, אני רואה איך ההתחלות האלה, בעבודות הכי פשוטות, ממשיכות לעצב אותם גם בכיסא המנהל כיום.
כשהתחלתי לכתוב את הספר "100", היה לי ברור שהמטרה היא לא רק לשים דגש על ההצלחות המרשימות, אלא גם להביא את הרגעים הקטנים והלא מושלמים שבהם הכול התחיל. כל סיפור כזה חושף את הבחירות, הספקות והנחישות שהובילו את המנהלים למקום שבו הם נמצאים כיום.
והדבר המרתק באמת? כל אחד מאיתנו יכול ללמוד מהמסע שלהם, שמתחיל בדיוק מהמקום שבו כולנו יכולים למצוא את עצמנו.
ערן גפן הוא מייסד G^Team , חברה לייעוץ אסטרטגי, שעוזרת לחברות לפתח מנועי צמיחה חדשים . הוא בעל ניסיון בעבודה עם מנכ"לים והנהלות של החברות המובילות בארץ ובעולם, בהן קוקה קולה, וולט, מיקרוסופט, שטראוס וקימברלי קלארק. חברה קודמת שהקים נרכשה על-ידי WIX. גפן מפעיל את הפודקאסט "חצי שעה של השראה" ומחבר הספר "יוצרים צמיחה - כך הופכים יצירתיות עסקית לתוכנית עבודה".