גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

וול סטריט ננעלה בירידות; מניות השבבים נפלו, אנבידיה ב-4.5%

נאסד"ק ירד ב-1% ● מניית ASML נפלה וגררה את מניות השבבים ● מחירי הנפט ירדו בכ-5% ● טראמפ מדיה נפלה בפתאומיות ובמחזור חריג, לאחר שזינקה ב-13% בתחילת המסחר ● מניית רשת בתי המרקחת וולגרינס זינקה ב-16%, סוגרת 1,200 סניפים ● ישראליות: טאבולה וטבע זינקו, נובה וקמטק נפלו ● עונת הדוחות: סיטיגרופ, גולדמן זאקס ובנק אוף אמריקה עקפו את הציפיות

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל הלילה בירידות שערים בהובלת מניות השבבים. מדד נאסד"ק ירד ב-1%, דאו ג'ונס יורד ב-0.7%, S&P 500 ב-0.7%. 

הסיבות לירידות במניות השבבים הן הדוח המאכזב של יצרנית הציוד לשבבים, ASML ההולנדית. ההשפעה על מניות שבבי ה-AI מגיעה מכך שהחברה היא צומת מרכזית בשרשרת ייצור שבבי הבינה המלאכותית, והאטה בצמיחה שלה עלולה להיות איתות לשוק כולו. בנוסף, היום פורסם שהממשל האמריקאי שוקל להטיל מגבלה על יצוא שבבים המיועדים לבינה מלאכותית למדינות המפרץ.

במקביל נרשמו היום ביקושים לאג"ח הממשלתי מה שמשך את הדולר לעליות מול המטבעות האחרים, בעיקר מול האירו והליש"ט ואף מול השקל - תשואת האג"ח לעשר שנים ירדה ב-8 נקודות בסיס ל-4.06% ותשואת האג"ח לשנתיים נסחרה ביציבות, 3.96%. 

22:18

ישראליות בוול סטריט: טאבולה , למונייד  וטבע  מזנקות. יורדות מובילאיי  ושתי מניות השבבים נובה  וקמטק .

טאבולה השיקה היום את Abby, מנוע בינה מלאכותית בעזרתו מפרסמים יכולים לנהל את הקמפיינים שלהם ללא ידע בפרסום, מהר הרבה יותר וביעילות אופטימלית. 

בניגוד למגמה במניות השבבים, מניית וולף ספיד , יצרנית שבבים לרכבים חשמליים, מזנקת לאחר שדיווחה על הבטחת  מימון בסך 750 מיליון דולר מקבוצת משקיעים מובילה.

21:50

ב-CNBC דווח לפני כמה דקות כי המסחר במניית טראמפ מדיה  הופסק לזמן קצר בעקבות עלייה חשודה בתנודתיות. המניה שעלתה בתחילת המסחר בכ-10% יורדת כעת במעל 6%. מחזור המסחר כעת עומד על פי 7 ממחזור המסחר היומי הממוצא. 

הרשת החברתית בה דונלד טראמפ מחזיק ב-60% מהמניות, המשיכה עד לפני כשעה לעלות גם היום תוך שהמשקיעים מביעים אופטימיות גוברת לגבי סיכוייו של נשיא ארה"ב לשעבר בבחירות הקרובות לנשיאות ארה"ב (5 לנובמבר). המניה אף זינקה בחמשת ימי המסחר האחרונים בכ-45%. 

בתוך כך פורסם שמיזם חדש בו טראמפ שותף, World Liberty Financial, פלטפורמת מטבעות קריפטוגרפיים שהשיקה היום מטבע קריפטו חדש, לא עמד בצפי. רק 4% מכלל הרוכשים שנרשמו מוקדם יותר לרכישת המטבע, אכן רכשו. 

21:46

המסחר בוול סטריט מוסיף ומתנהל בירידות בהובלת מניות השבבים. מדד נאסד"ק יורד ב-0.9%, דאו ג'ונס יורד ב-0.5%, S&P 500 ב-0.5%. 

רשת בתי המרקחת, Walgreens  עקפה את התחזיות ברבעון השלישי, זאת בזמן שהחברה חותכת בהוצאות כדי לנסות להתאושש ממצב קשה. החברה הודיעה היום על כוונתה לסגור כ-1,200 סניפים בשלוש השנים הקרובות, מתוכם 500 בשנת הכספים 2025 בלבד. לפי החברה, סגירת החנויות תהיה "מועילה מידית" לרווח ולתזרים המזומנים החופשי שלה. וולגרינס מפעילה כ-8,700 סניפים בארה"ב, כאשר רבע מהם אינם רווחיים.

במספרים החברה סיכמה את הרבעון ברווח למניה מתואם של 39 סנט לעומת צפי ל- 36 סנט. הכנסות: 37.55 מיליארד דולר לעומת תחזית של 35.76 מיליארד דולר. 

20:56

מניית טראמפ מדיה , הרשת החברתית בה דונלד טראמפ מחזיק ב-60% מהמניות, ממשיכה לעלות גם היום, המשקיעים מביעים אופטימיות גוברת לגבי סיכוייו של נשיא ארה"ב לשעבר בבחירות הקרובות לנשיאות ארה"ב (5 לנובמבר) והמניה זינקה בחמשת ימי המסחר האחרונים בכ-45%. התנודה בשוק מגיעה גם בעקבות מיזם חדש של טראמפ - World Liberty Financial, פלטפורמת מטבעות קריפטוגרפיים שצפוייה להשיק היום מטבע קריפטו חדש.

20:27

בעלי המניות של רדוור  לא אישרו את הצעת החברה להקצות למנכ"ל רועי זיסאפל הקצאה הונית בשווי של עד 15 מיליון דולר בשלוש השנים הבאות. שתי הצעות אחרות - בחירת דירקטורים ומינוי מחדש של משרד רואי החשבון - קיבלו את הרוב הנדרש באסיפה, שנערכה בשבוע שעבר. 

רדוור מקבוצת רד, ספקית פתרונות אבטחת סייבר לסביבות ויישומים שונים, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 985 מיליון דולר. החברה ביקשה מבעלי המניות לאשר למנכ"ל הוותיק זיסאפל (שהוא אחד ממייסדי רדוור ומנהל אותה מאז הקמתה ב-1996) הקצאה של מניות חסומות, מניות חסומות מבוססות ביצועים ואופציות על בסיס ביצועים, בסכום כולל של עד 15 מיליון דולר - 5 מיליון דולר לכל שנה בין 2025 ל-2027. ההקצאה הייתה אמורה להיות מורכבת מ-30% מניות חסומות, 55% מניות חסומות על בסיס ביצועי החברה ו-15% אופציות על בסיס ביצועי החברה.

20:18

המסחר בוול סטריט מוסיף ומתנהל בירידות בהובלת מניות השבבים. מדד נאסד"ק יורד ב-0.9%, דאו ג'ונס יורד ב-0.5%, S&P 500 ב-0.4%. 

במקביל נרשמים ביקושים לאג"ח הממשלתי מה שמושך את הדולר לעליות מול המטבעות האחרים, בעיקר מול האירו והליש"ט ואף מול השקל - תשואת האג"ח לעשר שנים יורדת ב-8 נקודות בסיס ל-4.06% ותשואת האג"ח לשנתיים נסחרת ביציבות, 3.96%. 

19:39

מניית אפל  עולה היום בכ-2% ונסחרת בשיא כל הזמנים. המניה ממשיכה במגמת העליות האחרונה, הנובעת בעיקר מאופטימיות שהחברה תרוויח מהשקת אייפונים המופעלים באמצעות בינה מלאכותית. השיא הקודם נקבע יולי. הראלי במניה מחזק את מעמדה של אפל כחברה הגדולה בעולם, עם שווי שוק של מעל 3.6 טריליון דולר.

בעוד שמניות חברות הטכנולוגיה הגדולות עלו באופן כללי, העלייה של אפל בולטת במיוחד. המניה עלתה ב-37% במהלך ששת החודשים האחרונים, יותר מפי שניים מהעלייה של 15.5% במדד נאסד"ק 100. 

בנוסף להשקת אייפון עם תכונות בינה מלאכותית, שהחל להימכר בחודש שעבר. מוקדם יותר ביום שלישי, החברה הציגה גם אייפד מיני חדש המותאם ליכולות דומות.

19:00

המסחר באירופה ננעל הערב במגמה שלילית. דאקס ננעל ללא שינוי אך מדד קאק הצרפתי השיל ב 1%, הפוטסי הבריטי ירד ב-0.5%. 

18:46

מניית ASML Holding  נופלת בחדות לאחר שהחברה לייצור ציוד לתעשיית השבבים פרסמה תוצאות רבעון שלישי שהחמיצו את תחזיות האנליסטים, גם התחזית שלה אכזבה. 

ASML דיווחה על רווח מתואם של 5.28 אירו למניה ברבעון השלישי, מתחת לתחזית הקונצנזוס של 5.40 אירו. ההכנסות הסתכמו ב-7.47 מיליארד אירו, פחות מהתחזית של 7.9 מיליארד אירו, אך מדובר בעלייה של 19.6% בהשוואה לשנה שעברה. ההזמנות נטו ברבעון עמדו על 2.6 מיליארד אירו, משמעותית מתחת לתחזית של 5.39 מיליארד אירו.

17:43

לאחר ששברה אתמול את שיא כל הזמנים. אנבידיה  יורדת כעת בחדות לאחר שהיום פורסם שהממשל האמריקאי שוקל להטיל מגבלה על יצוא שבבים המיועדים לבינה מלאכותית למדינות המפרץ.

צעד זה עשוי לקבוע תקרה למספר רישיונות היצוא שמקבלות יצרניות שבבים גדולות לאחר שממשל ביידן כבר הטיל הגבלות על משלוחים ליותר מ-40 מדינות. הידיעה הזאת מפילה גם את מניות השבבים האחרות, בראשן AMD , אינטל  וברודקום 

הירידות במניה מורידה את המדדים המובילים - מדד נאסד"ק יורד ב-1%, דאו ג'ונס יורד ב-0.4%, S&P 500 ב-0.3%. 

17:05

המסחר בוול סטריט מתנל אחר הצהריים במגמה מעורבת. מדד נאסד"ק עולה ב-0.2%, דאו ג'ונס יורד ב-0.4%, S&P 500 עולה ב-0.1%. 

מחירי הנפט יורדים היום בכ-5% כשנפט אמריקאי נסחר ב-70 דולר לחבית ונפט מסוג ברנט ב-74 דולר. כזכור מאז תקפה אירן את ישראל, מחיר הנפט זינק מרמה של 68 דולר לחבית עד לכ-78 דולר לחבית, כאשר עלה החשש בקרב המשקיעים כי התגובה הישראלית תכוון בין היתר למאגרי ותשתיות הנפט באירן. על פי דיווח בוושינגטון פוסט הבוקר, נראה כי במהלך התיאום בין ישראל וארה"ב בנוגע לאופי התגובה האפשרות של פגיעה במתקני הנפט אינה בעדיפות עליונה. 

במקביל, בעדכון החודשי של סוכנות האנרגיה הבינלאומית IEA נראה כי ממשיכים לצפות לגידול מתון בהיצע, בעוד הביקוש צפוי להתאושש רק במהלך השנה הבאה, כמו שניתן לראות בגרף המצורף. "בהיעדר שיבוש גיאופוליטי גדול, השוק מתמודד עם עודף לא מבוטל בשנה החדשה". 

בעקבות זאת נרשמת כעת ירידה חדה במניות האנרגיה, ובראשן אוקסידנטל פטרוליום , קונוקו-פיליפס  ואקסון מובייל 

16:32

לאחר השיאים שנקבעו אתמול במדדים, המסחר בוול סטריט נפתח אחר הצהריים במגמה מעורבת ובשינויים קלים. מדד נאסד"ק עולה ב-0.1%, דאו ג'ונס יורד ב-0.4%, S&P 500 עולה ב-0.1%. 

בנק גולדמן זאקס  עקף את התחזיות לרווח והכנסות ברבעון השלישי בזכות תוצאות חזקות במסחר במניות ובפעילות הבנקאות להשקעות. החברה דיווחה על רווח של 8.40 דולר למניה מול תחזית של 6.89 דולר והכנסות של 12.70 מיליארד דולר מול תחזית של 11.8 מיליארד דולר. הרווח עלה ב-45% לעומת השנה שעברה. 

ההכנסות מהמסחר במניות בלט במיוחד ברבעון הזה בגולדמן, עם עלייה של 18% בהכנסות ל-3.5 מיליארד דולר, מעל התחזית של 2.96 מיליארד דולר. החברה ציינה תוצאות חזקות במסחר בנגזרים ובמזומן. הכנסות ממסחר באג"ח ירדו ב-12% לעומת השנה שעברה ל-2.96 מיליארד דולר, מעט מעל התחזית של 2.91 מיליארד דולר, בשל האטה במוצרי ריבית וסחורות.

הכנסות הבנקאות להשקעות עלו ב-20% ל-1.87 מיליארד דולר, מעל התחזית של 1.62 מיליארד דולר, בזכות חוזק בהנפקות חוב והון. הבנק דיווח כי צבר העסקאות הממתינות גדל הן בהשוואה לשנה שעברה והן לעומת הרבעון השני.

מוקדם יותר היום דיווח בנק אוף אמריקה  על כך שגם הוא עקף את תחזיות האנליסטים לרווח ולהכנסות ברבעון השלישי, בזכות תוצאות מסחר טובות מהמצופה. רווח למניה: 81 סנט לעומת תחזית של 77 סנט, הכנסות: 25.49 מיליארד דולר לעומת תחזית של 25.3 מיליארד דולר. הרווח הנקי ירד ב-12% לעומת השנה הקודמת, ל-6.9 מיליארד דולר או 81 סנט למניה, עקב עלייה בהוצאות על הפסדי אשראי והוצאות גוברות.

ההכנסות עלו בפחות מ-1% ל-25.49 מיליארד דולר, כאשר רווחי המסחר, דמי ניהול נכסים והכנסות מבנקאות השקעות קיזזו את הירידה בהכנסות מריבית נטו.

הכנסות ממסחר באג"ח עלו ב-8% ל-2.9 מיליארד דולר, מעל התחזית של 2.74 מיליארד דולר, הודות לפעילות מטבעות וריביות. מסחר במניות קפץ ב-18% ל-2 מיליארד דולר, מעל התחזית של 1.81 מיליארד דולר, בזכות גידול בנפחי מזומן ונגזרים.

15:40

המסחר באירופה ממשיך להתנהל במגמה מעורבת. דאקס עולה ב-0.3%, קאק ופוטסי יורדים ב-0.8% וב-0.4% בהתאמה. 

גילת  הודיעה היום כי זכתה בהזמנות בהיקף של כ-15 מיליון דולר ממספר מפעילות לוויין מובילות עבור הפתרונות שלה לתקשורת לוויינית עבורGEO, MEO ו-LEO. ההזמנות יסופקו לאורך 18 החודשים הקרובים. הזמנות חדשות אלו מבוססות על שיתופי הפעולה שגילת פיתחה לאורך השנים עם שחקני מפתח בתעשיית הלוויינים. 

14:17

המגמה המעורבת באירופה נמשכת. בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים במגמה דומה.

מאקרו אירופה: הייצור התעשייתי עלה ב-1.8% בקצב חודשי בחודש אוגוסט בהתאם לתחזיות. בקצב שנתי, עלה ב-0.1% לעומת צפי של 1%-.

בנק אוף אמריקה  פרסם לפני זמן קצר את תוצאותיו הכספיות לרבעון. הבנק דיווח כי הרווח למניה עמד על 81 סנט לעומת הצפי המוקדם שעמד על 77 סנט למניה. ההכנסות הסתכמו ב-25.5 מיליארד דולר לעומת הצפי שעמד על 25.3 מיליארד דולר.

12:41

המגמה המעורבת באירופה נמשכת. הדאקס עולה ב-0.3%, הפוטסי יורד ב-0.4%, והקאק הצרפתי משיל מערכו 0.8%.

מחירי הנפט צוללים בשעה זו בכ-5% לאחר שדווח בוושינגטון פוסט, כי ישראל צפויה לתקוף באיראן מטרות צבאיות - ולא מתקני גרעין או נפט. במקביל, באופ"ק הורידו את תחזית הביקוש לנפט העולמי בשנים 2024 ו-2025. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד בשעה זו על 73.8 דולרים.

10:22

בורסות אירופה נסחרות בשעה זו במגמה מעורבת. הדאקס עולה ב-0.5%, הפוטסי יורד ב-0.1%, והקאק הצרפתי משיל מערכו 0.3%.

08:16

באסיה, המדדים המובילים נסחרים הבוקר במגמה מעורבת. הניקיי עולה ב-1.3%, בורסת שנגחאי יואדת ב-0.5%, ההנג סנג משיל מערכו 1.3%, והקוספי עולה ב-0.2%.

וול סטריט חוגגת שנתיים של ראלי, וההיסטוריה מלמדת שזו רק ההתחלה 

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים במגמה חיובית.

אמש (ב'), יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה חיובית. הדאו ג'ונס עלה ב-0.5%, ה-S&P 500 שבר את שיא כל הזמנים והוסיף לערכו כ-0.8%, ונאסד"ק עלה ב-0.9%.

אנבידיה  ריכזה עניין וטיפסה בכ-2.5% לאחר שבגולדמן זאקס העלו את מחיר היעד של המניה מ-135 דולר ל-150 דולר והותירו את המלצתם על דירוג קנייה. בתוך כך, אנבידיה רשמה אמש שיא חדש כשננעלה על 138 דולר ונסחרה בשווי שוק של 3.4 טריליון דולר. הפעם האחרונה בה אנבידיה שברה שיא הייתה ב-18 ביוני, אז מחיר המניה שלה עמד על כ-135 דולר. אנבידיה היא החברה השנייה בגודלה בעולם במונחי שווי שוק, כאשר אפל תופסת את המקום הראשון עם שווי שוק של כ-3.55 טריליון דולר.

טסלה  התאוששה אמש מהירידה החדה שרשמה בסוף השבוע האחרון בעקבות האירוע המדובר "We, Robot" של החברה ביום חמישי בערב. האירוע חשף את הרובוטקסי. מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, שהגיע כמעט שעה באיחור והיה על הבמה בקושי 20 דקות, לא הצליח להרשים את המשקיעים. נהפוך הוא. אנליסטים הדגישו את היעדר פרטים על אסטרטגיית הביצוע של טסלה.

עונת הדוחות לרבעון השלישי של השנה תופסת תאוצה, ועד כה פרסמו כ-30 חברות מתוך מדד ה-S&P 500 את דוחותיהן בהם היכו את תחזיות הרווח בממוצע של 5%. בהמשך היום יפרסמו את דוחותיהם בנק גולדמן זאקס , בנק אוף אמריקה  וסיטיגרופ .

בשוק הסחורות, מחירי הנפט ירדו ב-2.5% אמש. מחירה של חבית נפט מסוג ברנט עמד על 77.7 דולר, ומחירה של חבית מסוג WTI נסחר סביב 74.2 דולר.

גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי ציין בסקירתו: "הסלמה נוספת של מלחמת 'חרבות ברזל', והרחבתה האפשרית לזירות נוספות, עלולה להוות סיכון להיצע הנפט העולמי. זאת, על ידי מניעת היצוא ו/או פגיעה בכ-4 מיליון חביות נפט ליום המיוצרות באיראן וכ-20% מתפוקת הנפט הגלובלית, אשר עוברת דרך המפרץ הפרסי.

"לצד זאת, מדינות המפרץ הפרסי וביניהן: ערב הסעודית, קטאר ואיחוד האמירויות, דחקו בארה"ב לפעול למניעת פגיעה אפשרית במתקני הנפט באיראן. זאת, כתוצאה מאיום ישיר, מאיראן, כנגד מתקני הנפט במדינות המפרץ במידה שתתרחש פגיעה מן הסוג הזה. ייתכן, כי האיום האיראני תרם לעלייה נוספת בפרמיית הסיכון בשבוע החולף והעמיד את היצע הנפט הגלובלי בסיכון. ארה"ב, אשר תושפע מהתפתחות כזו אם תתממש, צפויה לנסות ולמנוע פגיעה אפשרית בהיצע הנפט הגלובלי. ככל שמאמצי ארה"ב יצלחו, כך יגברו הסיכויים לירידה של מחיר הנפט בהמשך".

בגזרת המאקרו, בהמשך היום (ג') צפויים להתפרסם נתוני שוק העבודה בבריטניה, מדד המחירים לצרכן בספרד וצרפת, הייצור התעשייתי בגוש האירו ומדד המחירים לצרכן בקנדה.

באופנהיימר מסבירים כי בהתבסס על ביצועים היסטורים, במהלך הרבעון הרביעי נוהגות מניות חברות קטנות בוול סטריט לסגור פערים מול המדדים המובילים: "בכך אנו סבורים כי גם מניות הטכנולוגיה הישראליות, עשויות להציג ביצועים טובים יותר, ולחזור להציג ביצועי יתר, שאפיינו את רשימת המומלצות של מחלקת המחקר אופנהיימר ישראל בשנים הקודמות".

לקראת עונת הדוחות הקרובה בקרב הישראליות, באופנהיימר מעדכנים את הרכב רשימת הטכנולוגיה המומלצות: "אנו מצרפים לרשימת המומלצות את מניית חברת קמטק   , ספקית ציוד בדיקת שבבים, אותה התחלנו לסקר לאחרונה בהמלצת "ביצועי יתר", עם מחיר יעד של 100 דולר, וחברת סימילרווב, ספקית פלטפורמת מודיעין עסקי דיגיטלי המדורגת גם ב"ביצועי יתר" עם מחיר יעד של 10 דולר. המניות הללו מחליפות את מניות חברות טאבולה ואיתוראן, נוכח נקיטת זהירות מיכולת השגת היעדים העסקיים ברבעון הרביעי 2024 ובשנת 2025, כאשר תחזיות הקונצנזוס מגלמות לדעתנו אופטימיות יתר בנוגע לצמיחתן בשנה הקרובה.

עוד כתבות

האינפלציה בספטמבר מפתיעה לטובה - קצב שנתי של 3.5%; עליית מחירי הדירות התמתנה

ירידות בולטות נרשמו בסעיפי תחבורה, תרבות ובידור, הלבשה והנעלה ופירות טריים ● עליות נרשמו בסעיפי ירקות טריים, שירותי חינוך וריהוט וציוד לבית ● מחירי הדירות באוגוסט עלו ב-0.3% בלבד, לאחר עליות חדות בחודשים הקודמים ● בראייה שנתית מחירי הדירות זינקו ביותר מ-6% ● מזרחי טפחות: "הנתון של היום רחוק מכזה שיצדיק העלאת ריבית בנובמבר"

בורסת נאסד''ק בניו יורק / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

דאו ג'ונס ננעל בשיא חדש; מניות השבבים עלו

בורסות אירופה ננעלו בעליות, נעילה אדומה בבורסות אסיה ● הבנק המרכזי בגוש האירו הוריד את הריבית - בפעם השלישית השנה ● דוחות נטפליקס צפויים להתפרסם לאחר סיום המסחר בוול סטריט הערב

אהרון וונג / צילום: מתוך האינסטגרם של themilelion

לטוס בביזנס בלי לשלם במזומן: הכירו את הצעיר שפיצח את השיטה

אהרון וונג מסינגפור מצליח לטוס שמונה פעמים בשנה רק באמצעות נקודות שהוא צובר בכרטיסי אשראי ובמועדוני לקוחות, והוא הקים אתר שמנגיש את הניסיון שלו לציבור ● למרות שהתחרות בישראל קטנה יותר מבעולם, גם כאן יש אנשים שבקיאים בהטבות, כולל אחד שהצליח לטוס בביזנס בעלות של פאונד אחד בלבד

עוגיות ריפעת / צילום: נירית גור קרבי

ממש לא רק קוסקוס ומטבוחה: ספר הבישול שחושף את כל מה שפספסנו במטבח המרוקאי

שתי בשלניות שהכירו באינסטגרם עומדות מאחורי ספר חדש שעושה את הכבוד הראוי למטבח המגוון ששואב מהשפעות ספרדיות, צרפתיות, פורטוגזיות ואפילו בריטיות ● והמלצה לנוסעים למרוקו: התרחקו ממסעדות

העבודה הראשונה שלי / צילום: מנחם רייס

העבודה הראשונה של רמי לוי ומנכ"לית אל על, ומה היא מלמדת על המשך הקריירה שלהם

בעלי קבוצת פוקס מכר חולצות מודפסות כבר בבית הספר היסודי, מנכ"ל וולט היה סבל במעבר הגבול עם ירדן, מייסדת חברת הביטוח ליברה עבדה בקיוסק, ומנכ"לית אל על התחילה בכלל בבנק הפועלים ● אחרי שנים בעולם העסקי, בכירי המשק מספרים לערן גפן על הג'וב הראשון שלהם, שגם עיצב את מי שהם היום

רחפן / אילוסטרציה: Shutterstock, Dmitry Kalinovsky

רחפנים מסתוריים טסו מעל בסיס צבאי אמריקאי במשך 17 ימים. הפנטגון מבולבל

גורמים אמריקאים אינם יודעים מי עומד מאחורי הרחפנים שטסו בחופשיות מעל אתרי ביטחון לאומי רגישים - או איך לעצור אותם

בניית דירות חדשות / צילום: Shutterstock

תנועת מספריים: המגמה שמרסנת את מחירי הדיור. האם יש סיבה לאופטימיות?

מדד מחירי הדירות רשם עלייה של 6.3% בשנה, עם התחזקות גבוהה במיוחד במחוזות חיפה והמרכז ● המדד לחודש אוגוסט היה נמוך יחסית ● תנועת מספריים הורגשה בין הסקטורים: עם עלייה במחירי הדירות החדשות וירידה במחירי הדירות יד שנייה ● מה מלמדים שלל הנתונים על מצבו של שוק הנדל"ן?

יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס / צילום: ap, Adel Hana

דובר צה״ל: חוסל יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס והאחראי לטבח ה-7 באוקטובר

בסיום של מצוד שנערך כשנה, אמש, 16 באוקטובר 2024, חיסלו כוחות צה"ל מפיקוד הדרום את יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס בפעילות בדרום רצועת עזה • שר הביטחון גלנט בגבול רצועת עזה: ״סינוואר סיים את חייו מוכה, נרדף ונמלט, לא כמפקד אלא כמי שדאג רק לעצמו" ● כל העדכונים

כלים נאים ואוכל טעים בחצר האחורית / צילום: מתוך עמוד הפייסבור של החצר האחורית

מאפים וחפצים, יינות מיושנים ויריד חגיגי בדרום המשתקם

מקום מפגש חם ומחבק שמציע בית קפה לצד גלריה לפריטי עיצוב, נוי ורהיטים; חלומות שהתגשמו בדמות יין ואמנות; ושלל פעילויות ודוכנים בחווה חקלאית תיירותית שגם מציעה קטיף עצמי ● חגית אברון תופרת יום בנגב המערבי

הפקולטה. כך נגישות המידע לציבור משפיעה על המחירים / צילום: Shutterstock

משוק הדגים בהודו ועד הנדל"ן בישראל: כך נגישות המידע לציבור משפיעה על המחירים

השנים האחרונות סיפקו הזדמנויות לראות כמעט בזמן אמת כיצד שיפור ברמות המידע בשוק מסויים הביא לירידות מחירים ולהשלכות חיוביות על השחקנים בו ● בישראל חוקרים הדגימו כיצד חשיפת כלל עסקאות הנדל"ן הורידה מחירים, קיצרה את זמן המכירה והשפיעה לטובה במיוחד באזורים מוחלשים

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניית מורגן סטנלי עלתה ב-6.5%

נעילה מעורבת באירופה ● מדד ניקיי ירד ב-1.8% ● ASML שפירסמה דוח מאכזב אתמול הפילה את מניות השבבים, אנבידיה השילה 5% ● האתר של פרויקט הקריפטו של טראמפ קרס ביומו הראשון ● למרות החששות לגבי האייפון החדש, מניית אפל הגיעה לשיא כל הזמנים ● האינפלציה בבריטניה ירדה אל מתחת ל-2%, הסיכוי להורדת ריבית גדל

מחיר שמן הזית מזנק / צילום: Shutterstock

הייבוא נפגע, הפועלים לא הגיעו והמטעים תחת אש: כך הפך שמן הזית למוצר המתייקר של השנה

מחיר שמן הזית זינק בישראל בקרוב ל־40% בתוך שנה, אך למרות שהעלייה מתונה יחסית למתרחש בעולם - יש בענף מי שמפנים אצבע מאשימה ליבוא "שלא עמד במשימה ביום הפקודה" ● אחרים מזכירים את הבצורת העולמית הקשה שפגעה במטעים בספרד כמו גם בישראל, ומאמינים שלמרות הרצון לתמוך בחקלאות כחול־לבן - הפתרון להתייקרויות אינו בייצור המקומי ● כעת מגדלי הזיתים חוששים שמיליוני עצים בגליל לא יימסקו בשל ההסלמה הביטחונית בצפון: "זו חרדה מטורפת"

תומכי המדינה האסלאמית בעיראק, 2012 / צילום: ap

מדריך טרור בדארק ווב, ליווי מחו"ל ומסווה של "לימודי דת": שיטות דאעש בישראל

מעצר תושבי טייבה שתכננו להטמין מטען נפץ במגדלי עזריאלי בשם דאעש, מספק תזכורת לפעילות הארגון ● לדברי מומחים, עיקר ההתגייסות בישראל מבוססת על היכרות במעגלים קרובים ותעמולה שהארגון מפיץ ברשתות, שם הוא מביע ביקורת נוקבת נגד חמאס ואיראן

כך משפיעה העבודה הראשונה שלכם על המשך הקריירה / צילום: Shutterstock

"הרבה יותר מסתם הכנסה": כך משפיעה העבודה הראשונה שלכם על המשך הקריירה

בזמן שרבים מהישראלים תופסים את הניסיון התעסוקתי הראשון כהזדמנות להכניס כמה שקלים לכיס, יש מי שסבור שהוא דווקא עשוי להיות המפתח להצלחה ולבניית רשת קשרים ● מנגד, בעולם שבו אנשים מחליפים מקצועות בקצב תדיר, אולי לא כדאי להפריז בחשיבותו ● במה להתמקד בזמן הבחירה ואיך אפשר למקסם את החוויה? ● המומחים מסבירים

הצוללת. הילה ויסברג ודין שמואל אלמס, בשיחה עם פרופ' עמי פדהצור / צילום: פרטי

חוקר הדמוקרטיות שמרגיע: "אני לא רואה איך בבלגן הישראלי ניתן להשליט משטר טוטליטרי"

שיחה עם פרופ' עמי פדהצור, מומחה למדע המדינה, קיצוניות פוליטית וטרור מאוניברסיטת חיפה ● על מורכבות הדמוקרטיה הישראלית, השינויים החברתיים והפוליטיים שנעבור בעקבות המלחמה והרגע שבו איבד אמון באוניברסיטאות בארה"ב ● האזינו

נתב''ג. גל הביטולים נמשך והמחירים מטפסים / צילום: טלי בוגדנובסקי

מחירי הטיסות צנחו בשיעור דו ספרתי? על מי אתם עובדים

פרסום מדד המחירים לצרכן אתמול הצביע על ירידה חדה במחירי הטיסות בעוד שבשטח נראה שהטיסות רק מתייקרות ● הסיבה: בלמ"ס שינו את שיטת חישוב מחירי הטיסות ומשתמשים בנתונים לא מעודכנים ● וגם, הבעיה של בנק ישראל

המל''ט האוקראיני Stick M12 / צילום: 100th Mechanized Brigade

המדינה שתקבל טילים במיליארד דולר מארה"ב

אוקראינה חשפה מל"ט שעלותו נמוכה באופן קיצוני ביחס למקביליו בשוק ● ארה"ב תמכור מערכות טילים בסך כולל של 1.2 מיליארד דולר לאיחוד האמירויות ● וגם: החברה האמריקאית שגברה על אירונאוטיקס הישראלית ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

מטוס של חברת דלתא איירליינס / צילום: מיכל רז חיימוביץ

ארה״ב ממשיכה להתרחק: דלתא מבטלת טיסות לישראל עד מרץ 25

יותר ויותר חברות תעופה משעות את פעילותן בישראל לטווחי זמן ארוכים ומוותרות על הפעילות בישראל בשנת 2024 ● כעת מצטרפת לרשימה גם ענקית התעופה האמריקאית דלתא

מייסדי חברת טרייל סקיוריטי. משמאל לימין: נדב זינגרמן, זוהר ויטנברג, רועי מוטעי / צילום: יח''צ

חברת סייבר אלמונית בת פחות משנה נמכרת לפי שווי של 162 מיליון דולר

סייארה ממזגת אל תוכה את החברה האלמונית הישראלית טרייל, שפעלה עד כה מתחת לרדאר ● העסקה, שרובה במניות סייארה, משקפת לנרכשת שווי של 162 מיליון דולר ● בשתי החברות סייברסטארטס של גילי רענן היא משקיעה בולטת

מטוס NEO A321 של צנטרום אייר / צילום: מתוך אתר Centrum Air

חברת התעופה הזרה שנכנסת לישראל דווקא עכשיו

חברת התעופה האוזבקית צנטרום אייר נכנסת לארץ לראשונה, ותשיק החל מסוף החודש קו דו–שבועי ● המרכז האקדמי פרס וקרן מנומדין השיקו תוכנית מנהיגות בשילוב עם אוניברסיטת הרווארד, ופירמת רואי החשבון KPMG ישראל מצרפת לשורותיה את AL Consultants ● אירועים ומינויים