גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גלנט בהערכת מצב בפיקוד הצפון: "ננהל משא ומתן רק תחת אש"

בריטניה שוקלת להטיל סנקציות על סמוטריץ' ובן גביר • כ-30 שיגורים במטח לכרמיאל והסביבה, ארבעה נפצעו קל מרסיסים • מחבלי חיזבאללה ירו נ"ט לעבר כוחות צה"ל, ברחו למבנה - והותקפו מהאוויר • צה"ל קרא לתושבים בדאחיה להתפנות, מטוסי קרב תקפו אמל"ח אסטרטגי של חיזבאללה ● עדכונים שוטפים

יואב גלנט, שר הביטחון / צילום: צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יואב גלנט, שר הביטחון / צילום: צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

עדכונים שוטפים 

21:43 - ראש ממשלת קטאר: בשלושה-ארבעה שבועות האחרונים לא היו שיחות על הפסקת אש בעזה

21:16 - רצף אזעקות בגליל בשל חשש לירי רקטי

21:10 - הירי לשדרות: שתי רקטות יורטו, לא דווח על נפגעים

21:09 - אזעקה בזרעית שבגליל

21:00 - אזעקות בשדרות וביישובים בעוטף עזה

20:57 - יוניפי"ל מאשימה: טנק ישראלי ירה לעבר מגדל השמירה של שומרי השלום בלבנון, כנראה במכוון

יוניפי"ל האשימה כי צה"ל תקף באמצעות טנק כוח של שומרי השלום בעמדה ליד הכפר כילא. "שתי מצלמות נהרסו, והמגדל ניזוק. שוב אנחנו רואים אש ישירה וככל הנראה מכוונת על עמדת יוניפי"ל", נמסר.

 

20:54 - משרד החוץ של ארה"ב במענה על דוח הניו יורק טיימס והטענה שישראל משתמשת בפלסטינים כמגן אנושי: "זה לא יהיה מקובל אם זה נכון"

20:42 - דיווח: נתניהו קיים דיון חירום על הגדלת הסיוע לעזה; ארה"ב: "ראינו התקדמות"

ברויטרס דיווחו מפי שלושה גורמים רשמיים בישראל כי רה"מ נתניהו קיים דיון חירום על הגדלת הסיוע לעזה. גורם רביעי אמר כי הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס לדון בנושא ביום ראשון. בנוסף, משרד החוץ של ארה"ב אמר כי ארה"ב ראתה שישראל נקטה צעדים ראשוניים בנוגע למצב ההומניטרי בעזה בימים האחרונים, והיא רוצה שהצעדים יימשכו עד שייראה שינוי של ממש.

19:20 - כטב"ם התרסק באזור שלומי, שרפה פרצה במקום, לא התקבל דיווח על נפגעים

שמונה צוותים של כבאות והצלה, יחידת מתנדבים ו"מרכבות האש" פועלים לכיבוי שרפה שפרצה בעקבות התרסקות כטב"ם באזור שלומי. מכבאות והצלה נמסר כי מדובר ב שרפת יער גדולה עם כמה מוקדי בעירה .

19:18 - דיווח בלבנון: 16 נהרגו ו-52 נפצעו בתקיפה שביצעה ישראל בבניין עיריית נבטיה שבדרום המדינה

18:42 - רצף אזעקות בשורת יישובים בגליל המערבי בשל חשש לחדירת כלי טיס

18:16 - אזעקות בפקיעין והסביבה בשל חשש לחדירת כלי טיס

18:04 - אזעקות בצפת והסביבה, לא דווח על נפגעים

17:41 - צה"ל חיסל את מפקד גזרת קאנא של ארגון הטרור חיזבאללה

דובר צה"ל: צה"ל חיסל את מפקד גזרת קאנא של ארגון הטרור חיזבאללה. חרירי היה אחראי לתכנון וההוצאה לפועל של מתווי טרור רבים לעבר העורף הישראלי מגזרת קאנא, ויחד איתו חוסלו גם אחראי הארטילריה ואחראי הנ"ט של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב.

17:40 - ארה"ב הטילה סנקציות על פעילי חיזבאללה

ארה"ב הטילה סנקציות על שלושה אנשים וארבע חברות שקשורים לתחום הפיננסים של חיזבאללה ועוד שלושה אנשים שקשורים לייצור סם הקפטגון והפצתו בשירות משטר אסד בסוריה.

17:37 - אזעקות במלכיה

17:31 - אזעקות נוספות במשגב עם

17:30 - שר החוץ ישראל כ"ץ: ישראל רואה את יוניפי"ל בתפקיד מכריע ביום שאחרי המלחמה עם חיזבאללה

17:24 - גלנט במתקפה על נשיא צרפת מקרון: "מעשיו הם בושה לאומה ולערכי העולם החופשי"

שר הביטחון יואב גלנט תקף בציוץ את נשיא צרפת מקרון: "מעשיו הם בושה לאומה הצרפתית ולערכי העולם החופשי שאותם הוא מתיימר לייצג. ההחלטה להפלות את התעשיות הביטחוניות הישראליות בצרפת בשנית מסייעת לאויבי ישראל בזמן מלחמה. צרפת אימצה ומיישמת בעקביות מדיניות עוינת כלפי העם היהודי. נמשיך להגן על האומה שלנו מפני אויבים ב-7 חזיתות שונות ולהילחם על עתידנו - עם או בלי צרפת".

17:10 - שר הביטחון גלנט בהערכת מצב עם מפקדי חטיבות הפועלות בדרום לבנון: ״שביית מחבלי חיזבאללה מעידה על שני דברים: הצלחת צה״ל ומצוקת חיזבאללה - אנו לומדים בחקירות דברים שלא היינו מביאים בדרך אחרת והם ישמשו אותנו בקרוב. השילוב בין החלשת חיזבאללה לדחיקתו יאפשר את החזרת התושבים, כל מו״מ שננהל - רק תחת אש״

עוד אמר כי ״העוצמה שאתם מפעילים והאופן המקצועי שזה עובד, מביא את חיזבאללה לסגת מחלק גדול מהמקומות, וחוץ מזה יש מאות הרוגים לאורך הגזרה. גם בגזרה שלכם, רבים מאוד מאנשי החיזבאללה חוסלו, גם בהתקלויות מטווח קרוב וגם מהאוויר.

״הפעולה שבגזרה הכוללת מביאה שבויים, זה ביטוי לשני דברים - למהירות וההצלחה של צה״ל, ולהתמוטטות של הצד השני שנכנע בסופו של עניין, ואנחנו מתחקרים ולומדים דברים שלא היינו מביאים בדרך אחרת והם ישמשו אותנו כבר בקרוב.

״ההצלחה בחודש האחרון פנומנלית - מחיסול נסראללה, תשתיות הקשר והמודיעין, אתרים תת-קרקעיים, חיסול צמרת רדואן שלא מסוגלת לנהל פה קרב על המתחמים שאתם עובדים בהם וכמובן הסיכול של המערכת הטילאנית, תחשבו שאת כל הדבר הזה היה צריך לעשות תחת אש מסיבית. כל הדבר הזה הולך ומתמוטט, וזה חושף את המצוקה הגדולה שחיזבאללה נמצא בה.

״חיזבאללה נמצא במצוקה מאוד גדולה - אין מי שיפקד ואם מוצאים מישהו, עד שהוא נותן הוראה אין מי שיבצע אותה, ואם בסוף מישהו מבצע והוא לוחץ על הכפתור, או שהטיל לא נורה או שאין אמצעים בכלל במקומות אחרים ואתם רואים מה קורה.

״כמות האמל"ח שאתם מוצאים מצדיקה לחלוטין את הפעולה. מאות טילי קורנט יצאו מתוך השטח לכל רוחב הגזרה. כשאני אומר להחזיר את התושבים בביטחון זה אומר: את זה דוחקים החוצה והחיבור בין החלשת חיזבאללה לבין דחיקתו מקו הגדר יאפשר את חזרת התושבים בתנאים מסוימים. משא ומתן אנחנו ננהל תחת אש, זה אמרתי ביום הראשון, אמרתי את זה בעזה, אמרתי כאן - זה הכלי שלנו".

16:57 - דיווחים בלבנון על שני הרוגים ו-9 פצועים בתקיפה ישראלית על כביש באזור בעלבכ

16:51 - המרכז הרפואי לגליל: בנוסף לארבעת הפצועים במטח למג'ד אל-כרום, 50 נפגעי חרדה הגיעו לבית החולים

המרכז הרפואי לגליל הודיע כי הובאו אליו ארבעה תושבי מג'ד אל-כרום שנפגעו מרסיסים במטח רקטות, וכי מצבם קל והם עוברים בדיקות בחדר המיון. בנוסף הגיעו אל המרכז הרפואי כ-50 נפגעי חרדה ובהם עשרה ילדים.

16:50 - אזעקות הופעלו במנרה ובמרגליות

16:24 - האזעקות בעוטף: שיגור אחד יורט

דובר צה"ל מסר כי בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב מפלסים ומטווח ניר עם, חיל האוויר יירט שיגור אחד שחצה מצפון רצועת עזה.

16:22 - גורם בממשלת צרפת: "ישראלים יוכלו לבקר בתערוכת הנשק הימי אבל לא להציג בה"

גורם בממשלת צרפת אמר כי ישראלים, נציגי חברות ישראליות ומבקרים יוכלו לסייר בתערוכת הנשק הימי EURONAVA אך לא יוכלו להציג בתערוכה. הנחיה זהה ניתנה ב-EUROSATORY בקיץ, אז זו הגיעה מהאליזה כלחץ למנוע פעילות ברפיח.

16:17 - אזעקות הופעלו בעוטף עזה

16:00 - בריטניה שוקלת סנקציות על סמוטריץ' ובן גביר

ראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר אישר כי הוא בוחן אפשרות להטיל סנקציות על שר האוצר והשר לביטחון לאומי, לאחר שלדבריו "השמיעו אמירות מתועבות" בנוגע למצב בעזה ובגדה המערבית. שר החוץ לשעבר דיוויד קמרון חשף אתמול כי ההחלטה ללכת לבחירות מהירות ביולי בלמה בעבר תוכנית דומה לסנקציות נגד השניים.

15:45 - מחבלי חיזבאללה ירו נ"ט לעבר כוחות צה"ל, ברחו למבנה - והותקפו מהאוויר

כוחות צה"ל תקפו ביממה האחרונה כ-240 מטרות טרור ברצועת עזה ובלבנון. אוגדה 36 ממשיכה בפעילות ממוקדת נגד תשתיות חיזבאללה, לרבות פגיעה במשגרים ובמחסני נשק. בתוך כך חיל האוויר תקף כ-200 מטרות בלבנון, כולל פגיעה בחוליות מחבלים ומפקדות צבאיות. בעזה - כוחות אוגדה 162 פועלים במרחבי ג'באליה ובדרום הרצועה: מחסלים עשרות מחבלים ומאתרים אמצעי לחימה.

15:24 - אזעקות ברמת דוד והסביבה

התרעות הופעלו ביפעת, רמת דוד, גבת ושריד. דובר צה"ל מאשר שחיל האוויר יירט מטרה אווירית חשודה שחצתה לשטח הארץ.

14:34 - כ-30 שיגורים במטח לכרמיאל והסביבה, מד"א: שניים נפצעו קל מרסיסים

14:18 - קנצלר גרמניה שולץ: "יש משלוחי נשק בדרך לישראל ויהיו גם בעתיד. לא נסכים לך שאיראן תתקוף את ישראל עם טילים, היא משחקת באש"

14:17 - אזעקות הופעלו בכרמיאל והסביבה

14:01 - בתום הערכת מצב: צה"ל החליט לתגבר במהלך החג את אזור יו"ש בכמה פלוגות לוחמים, לצורך "היערכות לתרחישים שונים בגזרה"

13:51 - עשרות משאיות סיוע הועברו לצפון הרצועה

אחרי חשיפת האיום של ארה"ב ב-N12: בהתאם להנחיית הדרג המדיני, הועברו היום 50 משאיות המכילות סיוע הומניטרי הכולל מזון, מים, ציוד רפואי וציוד למחסות מטעם ירדן לצפון רצועת עזה. כלל הסיוע הועבר לאחר בידוק ביטחוני מוקפד

12:40 - סגן הרמטכ"ל בהערכת מצב בצפון: "משמידים את התשתיות של חיזבאללה - אין דרך אחרת"

סגן הרמטכ"ל, אלוף אמיר ברעם, קיים אתמול הערכת מצב עם מפקד עוצבת הגליל, תא"ל שי קלפר, מפקד חטיבת הזקן, אל"ם דורי סער ומפקד יחידת יהל"ם, אל"ם א' - ושוחח עם לוחמים בעת פעילותם הקרקעית בדרום לבנון. "אנו משמידים את התשתיות של חיזבאללה וכך צריך להמשיך ולעשות - אין דרך אחרת", אמר ברעם.

12:34 - מנכ"ל אונר"א לזריני: קרובים מאוד לנקודת מפנה אפשרית שתאפשר לנו לפעול בעזה

12:00 - דובר צה"ל מאשר: הותקפו עשרות מטרות טרור בנבטיה; הושמד תוואי תת-קרקעי ששימש את כוחות רדואן

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו עשרות מטרות טרור של חיזבאללה במרחב נבטיה. בין המטרות שהותקפו: מבנים צבאיים, מפקדות ומחסני אמל"ח - אותם מיקם ארגון הטרור סמוך למבנים אזרחיים.

במקביל, פרסם דובר צה"ל כי כוחות אוגדה 91 פשטו בימים האחרונים על מערכת פירים ותשתיות תת-קרקעיות, שכללו מרחבי שהייה והצטיידות - ואיתרו בהם אמצעי לחימה רבים. תשתיות אלה נועדו לשמש את יחידת רדואן של חיזבאללה ביום פקודה במסגרת התוכנית לכיבוש הגליל. תוואי התשתית מוקם בלב כפר, תחת בתים של אזרחים לבנוניים ששימשו באופן ציני את המחבלים. הבוקר התוואי הושמד ע"י כוחות צק"ח 8 ולוחמי יהל"ם 

11:30 - תיעוד מהים: תקיפות זרוע הים בשיתוף פעולה עם כוחות אוגדה 146 בדרום לבנון

מתחילת הפעילות של כוחות אוגדה 146 בדרום לבנון, כוחות חיל הים תקפו עשרות מטרות טרור של חיזבאללה בשיתוף פעולה עם הלוחמים בשטח. כלי השיט תקפו משגרים, מבנים צבאיים ומחסני אמל"ח של ארגון הטרור - שסייעו ללחימה של כוחות היבשה.

פקד זירת חיפה, תא"ל אלי סוחוליצקי, אמר: "היכולת הרב-זרועית של צה"ל בלחימה באה לידי ביטוי במבצע ההתקפי בצפון. ספינות הטילים, כלי הבט"ש, מוצבי המודיעין, השליטה, האש וכלים נוספים לוקחים חלק בלתי-נפרד במשימות ההתקפה וההגנה. נמשיך להילחם ולתקוף בעוצמה ככל שנדרש כדי להחזיר את תושבי הצפון בבטחה לביתם". 

10:35 - מקרון בשיחה עם נתניהו: "המצב האנושי הוא כבר בלתי נסבל"

על רקע המתיחות בין מקרון לנתניהו, השניים שוחחו. לפי ההודעה שנמסרה מלשכת ראש הממשלה, נתניהו אמר בשיחה כי הוא מתנגד להפסקת אש חד-צדדית, שלא משנה את מצב הביטחון בלבנון ושרק תחזיר אותו לקדמותו. היום, פורסמה הודעה מטעם הנשיא הצרפתי בנוגע לשיחה שהתקיימה בין שני המנהיגים.

מקרון חזר על נחישותה של צרפת למנוע התלקחות במזרח התיכון, כזו שתהיה לה "השלכות הרסניות על האוכלוסיות ועל הביטחון הבין-לאומי". בהקשר זה הוא גינה את התקפות חיזבאללה נגד שטח ישראל וחזר על מחויבותה של צרפת לביטחון ישראל. עם זאת, גינה מקרון גם את התקיפות הישראליות "חסרות ההבחנה". "המצב האנושי הוא כבר בלתי-נסבל, בעזה כמו בלבנון", נכתב בהודעה.

נשיא צרפת חזר והדגיש בפני ראש ממשלת ישראל את ההכרחיות שבהפסקת אש - ללא דיחוי נוסף. מקרון אף הציע הפסקת אש של 21 יום המאפשרת פתיחת הסדר סופי בגבול לבנון. בנוסף, הנשיא הצרפתי הביע את זעמו בשל הפגיעה בעובדי יוניפי"ל והבהיר שצרפת תמשיך לעבוד לצד כוח שמירת השלום בכדי שיוכל למלא את תפקידו. בהקשר של עזה, מקרון אמר כי יש להגיע במהריות לעסקה שתשחרר את כל החטופים - והביע צער על כך שהסיוע ההומניטרי הוגבל מאז הכניסה לרפיח.

10:05 - זינוק בתקריות האנטישמיות בעולם

בדיקה מיוחדת של "המרכז לחקר האנטישמיות" של "התנועה למלחמה באנטישמיות" הראתה כי בשבוע החולף, על רקע ציון שנה לטבח ה-7 באוקטובר ובצל אירועי הזיכרון בארץ ובעולם, נרשם מספר התקריות האנטישמיות הגבוה ביותר ברחבי העולם ב-5 השנים האחרונות בהן נערך ניטור שבועי. בשבוע זה נרשמו 324 תקריות אנטישמיות מדווחות ברחבי העולם, נתון המהווה עלייה של כ-93% לעומת השיא הקודם (168 תקריות), שנרשם ביוני 2024.

המדינה בה נרשם מספר התקריות הגבוה ביותר בשבוע הזה הייתה ארה"ב, כ-52% מהתקריות נרשמו בה. מרבית התקריות שאותרו אירעו בקמפוסים, באוניברסיטאות ובמכללות.

07:43 - צה"ל מאשר: מטוסי קרב תקפו בדאחיה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בהכוונה מודיעינית מדויקת אמצעי לחימה אסטרטגיים של חיזבאללה שאוחסנו במחסן תת-קרקעי ברובע הדאחיה שבביירות, כך נמסר מדובר צה"ל. כמו כן, דובר צה"ל הבהיר כי טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים על מנת לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים - זאת בהמשך להודעות הפינוי לתושבי המקום.

07:22 - ביירות: דיווחים על שתי תקיפות בדאחיה בדקות האחרונות, ככל הנראה מדובר בתשתיות אמל"ח

07:13 - עשרות מחבלי חיזבאללה חוסלו ביממה האחרונה בדרום לבנון, צה"ל תקף ביותר מ-50 מרחבים ברחבי המדינה

לוחמי צה"ל חיסלו ביממה האחרונה עשרות מחבלים בדרום לבנון בחילופי אש ובתקיפות של חיל האוויר. הלוחמים איתרו אמצעי לחימה רבים במהלך הפעילויות במרחב, בהם משגרי רקטות, פצצות מגרמה וטילי נ"ט שכוונו ליישובי הצפון, כמו גם נשקים, רימונים וציוד צבאי נוסף.

בהכוונת פיקוד הצפון, הותקפו מהאוויר יותר מ-140 מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה ביותר מ-50 מרחבים בלבנון, בהן מחסני אמל"ח, משגרים שכוונו לעבר שטח ישראל, מבנים צבאיים וחוליות מחבלים. באחת הפעילויות, כוחות אוגדה 91 זיהו מחבלים שירו לעברם, והכווינו כלי טיס שתקף את המחבלים וחיסל אותם.

ברצועת עזה, כלי טיס של חיל האוויר, בשיתוף עם חטיבת האש 454 חיסלו את המחבל מחמוד אל-מבחוח, מפקד מערך הכטב"מים של חמאס בצפון הרצועה. אל-מבחוח הוביל מתווי שיגור רבים של כטב"מים לעבר שטח ישראל וכוחות צה"ל.

במרחב ג'באליה, כוחות אוגדה 162 חיסלו ביממה האחרונה מחבלים בהיתקלויות מטווח קצר ובתקיפות מהאוויר. באחת הפעילויות במרחב רפיח, לוחמי צק"ח הנח"ל בפיקוד אוגדת עזה חיסלו באמצעות רחפנים תוקפים חוליית מחבלים חמושה שתכננה לפגוע בכוחות צה"ל.

06:57 - אחרי חמישה ימים: צה"ל תוקף בדאחיה בביירות

06:30 - אחרי הדיווחים על הפסקת התקיפות, צה"ל קורא לתושבים בדאחיה להתפנות

02:30 - אזעקות בדישון וביישובים שסמוכים למירון

01:57 - הירי לצפת - זוהו כ-50 שיגורים מלבנון; צה"ל: חלקם יורטו, נרשמו נפילות במרחב

רקטה נפלה בחצר בית ונזק נגרם למבנה. שני בני אדם נחבלו קלות בזמן הריצה למרחב המוגן.

01:40 - רצף אזעקות בצפת ובשורת יישובים בסביבה

00:45 - שני כטב"מים חדרו מלבנון ונפלו בשטח פתוח בגליל העליון, אין נפגעים

00:25 - אחרי האיום האמריקני, פקיד ישראלי מבהיר: "מתייחסים לסיוע ההומניטרי ברצינות"

פקיד ישראלי אומר לוול סטריט ג'ורנל על המכתב של הממשל האמריקני בנושא הסיוע ההומניטרי לעזה: "גורמי הביטחון בישראל בוחנים אותו בקפידה. ישראל לוקחת את העניין הזה מאוד ברצינות ומתכוונת להתייחס לחששות המועלים בו".

אתמול פרסמנו כי ארה"ב העבירה מסר ברור לישראל ולפיו יש להביא לפתרון המשבר ההומניטרי ברצועה בתוך חודש, ולא - יוטל עליה אמברגו נשק. בכירי הממשל האמריקני, שר החוץ אנתוני בלינקן ושר ההגנה לויד אוסטין, העבירו אתמול מסמך תקיף לשרים רון דרמר ויואב גלנט, שבו הועברה הדרישה. אם האיום ימומש, המשלוחים עלולים להיעצר אוטומטית.

00:12 - המיליציות הפרו-איראניות בעיראק קיבלו אחריות לשיגור למרכז הארץ של כלי טיס "בעל יכולות מתקדמות"

22:43 - אזעקות שווא בנירים שבעוטף

21:42 - יירוטים בוצעו מעל הכנרת - לא הופעלה התרעה

הדי פיצוצים נשמעו באזור עמק הירדן בשל פעילות יירוט של הצבא מעל הכנרת. לא נשמעה אזעקה ואין נפגעים. דובר צה"ל מסר כי חיל האוויר יירט מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון.

21:07 - צה"ל: כטב"ם יורט ממזרח

דובר צה"ל: חיל האוויר יירט כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו לשטח הארץ מכיוון מזרח. הכלי יורט בטרם חצה לשטח מדינת ישראל.

20:53 - הרמטכ"ל בהערכת מצב: "חיזבאללה מסתיר את ההרוגים אצלו, זה מעיד על מצוקה ואנחנו צריכים להגדיל אותה"; דובר צה"ל חשף עץ של חיסולי הפורום הבכיר של חיזבאללה

 הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12 

עוד כתבות

כך משפיעה העבודה הראשונה שלכם על המשך הקריירה / צילום: Shutterstock

"הרבה יותר מסתם הכנסה": כך משפיעה העבודה הראשונה שלכם על המשך הקריירה

בזמן שרבים מהישראלים תופסים את הניסיון התעסוקתי הראשון כהזדמנות להכניס כמה שקלים לכיס, יש מי שסבור שהוא דווקא עשוי להיות המפתח להצלחה ולבניית רשת קשרים ● מנגד, בעולם שבו אנשים מחליפים מקצועות בקצב תדיר, אולי לא כדאי להפריז בחשיבותו ● במה להתמקד בזמן הבחירה ואיך אפשר למקסם את החוויה? ● המומחים מסבירים

העבודה הראשונה שלי / צילום: מנחם רייס

העבודה הראשונה של רמי לוי ומנכ"לית אל על, ומה היא מלמדת על המשך הקריירה שלהם

בעלי קבוצת פוקס מכר חולצות מודפסות כבר בבית הספר היסודי, מנכ"ל וולט היה סבל במעבר הגבול עם ירדן, מייסדת חברת הביטוח ליברה עבדה בקיוסק, ומנכ"לית אל על התחילה בכלל בבנק הפועלים ● אחרי שנים בעולם העסקי, בכירי המשק מספרים לערן גפן על הג'וב הראשון שלהם, שגם עיצב את מי שהם היום

הפקולטה. כך נגישות המידע לציבור משפיעה על המחירים / צילום: Shutterstock

משוק הדגים בהודו ועד הנדל"ן בישראל: כך נגישות המידע לציבור משפיעה על המחירים

השנים האחרונות סיפקו הזדמנויות לראות כמעט בזמן אמת כיצד שיפור ברמות המידע בשוק מסויים הביא לירידות מחירים ולהשלכות חיוביות על השחקנים בו ● בישראל חוקרים הדגימו כיצד חשיפת כלל עסקאות הנדל"ן הורידה מחירים, קיצרה את זמן המכירה והשפיעה לטובה במיוחד באזורים מוחלשים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מניות השבבים נפלו, אנבידיה ב-4.5%

נאסד"ק ירד ב-1% ● מניית ASML נפלה וגררה את מניות השבבים ● מחירי הנפט ירדו בכ-5% ● טראמפ מדיה נפלה בפתאומיות ובמחזור חריג, לאחר שזינקה ב-13% בתחילת המסחר ● מניית רשת בתי המרקחת וולגרינס זינקה ב-16%, סוגרת 1,200 סניפים ● ישראליות: טאבולה וטבע זינקו, נובה וקמטק נפלו ● עונת הדוחות: סיטיגרופ, גולדמן זאקס ובנק אוף אמריקה עקפו את הציפיות

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

טיילור סוויפט היא המוזיקאית העשירה בעולם, את מי עקפה בדירוג?

מה מקורו של הפתגם "אם אין אני לי מי לי", מי היה אוגוסט לנדמסר ובאיזו מדינה יש הכי הרבה אזורי זמן? ● הטריוויה השבועית

יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס / צילום: ap, Adel Hana

דובר צה״ל: חוסל יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס והאחראי לטבח ה-7 באוקטובר

בסיום של מצוד שנערך כשנה, אמש, 16 באוקטובר 2024, חיסלו כוחות צה"ל מפיקוד הדרום את יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס בפעילות בדרום רצועת עזה • שר הביטחון גלנט בגבול רצועת עזה: ״סינוואר סיים את חייו מוכה, נרדף ונמלט, לא כמפקד אלא כמי שדאג רק לעצמו" ● כל העדכונים

איור: גיל ג'יבלי

הבורסה שעלתה ב־28% בחודש אחד והמלכודת שמסתתרת מאחוריה

מדדי המניות בסין רשמו חודש של ראלי היסטורי עם זינוק של 28% ● תוכנית התמריצים של בייג'ינג מחזירה את המשקיעים לכלכלה השנייה בגודלה בעולם, אבל בבנק לאומי מזהירים מפני נהירה לשוק הסיני: "השקעה כמעט ספקולטיבית, שתלויה במוטיבציה של השלטון" ● שאלת השבוע

צילום: משה מילנר-לע''מ / צילום: משה מילנר-לע''מ

מ"בלוקונים" ועד למגדלי הענק: כך השתנתה הדירה הממוצעת בישראל לאורך השנים

שטח הדירה הממוצעת בישראל עלה בהתמדה לאורך השנים, עד שהיום קשה להאמין שבראשית ימי המדינה הוא עמד על כ־22 מ"ר בלבד ● כך השפיעו שנות הצנע, מלחמת ששת הימים, גלי העליות, מגפת הקורונה ועוד על תכנון הדירות בישראל

אודי כגן במערכון של ''ארץ נהדרת'' על הצבא בצד החיים. ''הצורך בהול'' / צילום: צילום מסך מתוך המערכון

ההומור השחור מציל אותנו כל פעם מחדש

ברגעי המשבר הגדולים ביותר בהיסטוריה היהודית, העם היהודי ידע לצחוק לצד הכאב ● גם במלחמה הנוכחית, הומור הפך צורך קיומי של ממש שמאפשר לא רק אסקפיזם אלא גם פורקן

רחפן / אילוסטרציה: Shutterstock, Dmitry Kalinovsky

רחפנים מסתוריים טסו מעל בסיס צבאי אמריקאי במשך 17 ימים. הפנטגון מבולבל

גורמים אמריקאים אינם יודעים מי עומד מאחורי הרחפנים שטסו בחופשיות מעל אתרי ביטחון לאומי רגישים - או איך לעצור אותם

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

דירת שלושה חדרים ברמת גן נמכרה ב־2 מיליון שקל: "יותר קשה להגיע לסגירה"

הדירה מתפרשת על פני 80 מ"ר וזקוקה לשיפוץ שיעלה כמה עשרות אלפי שקלים ● מייצג הקונים בעסקה: "בתקופה האחרונה יש התעניינות רבה ברמת גן מצד משפחות צעירות, זוגות צעירים וגם רווקים. בהחלט אפשר לומר שיש עלייה בהתעניינות"

בורסת נאסד''ק בניו יורק / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

דאו ג'ונס ננעל בשיא חדש; מניות השבבים עלו

בורסות אירופה ננעלו בעליות, נעילה אדומה בבורסות אסיה ● הבנק המרכזי בגוש האירו הוריד את הריבית - בפעם השלישית השנה ● דוחות נטפליקס צפויים להתפרסם לאחר סיום המסחר בוול סטריט הערב

מתוך הניסוי בהשתתפות 8 תעשיות ישראליות, שהציגו מגוון פתרונות יירוט / צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

אלביט, רפאל ותע"א מול הסטארט-אפים: המדינה מחפשת פתרון ליירוט כטב"מים

פחות מיממה לאחר פגיעת הכטב"ם בבסיס בא"ח גולני בבנימינה, מערכת הביטחון קיימה יום ניסוי לאיתור יכולות חדשות ליירוט כטב"מים, בהשתתפות התעשיות הביטחוניות ובהובלת שר הביטחון יואב גלנט ● חלק מהטכנולוגיות החדשות שהוצגו ייכנסו להליכי פיתוח מואצים

נשיא צרפת, עמנואל מקרון / צילום: ap, Stephanie Scarbroug

מקרון נגד ישראל: חברות ישראליות יוכלו להופיע בתערוכת הנשק, אבל לא להציג שום מוצר

12 חברות ישראליות שהיו צפויות להציג בתערוכה הביטחונית הימית היוקרתית "יורונאבאל" בנובמבר, הורחקו ממנה, אולם בהמשך דווח כי יוכלו להשתתף בלי שיוכלו להציג שום עמדה או ציוד ● לעומת זאת לטורקיה יתאפשר להופיע ●  לאחרונה, קרא נשיא צרפת לאמברגו נשק על ישראל

מייסדי חברת טרייל סקיוריטי. משמאל לימין: נדב זינגרמן, זוהר ויטנברג, רועי מוטעי / צילום: יח''צ

חברת סייבר אלמונית בת פחות משנה נמכרת לפי שווי של 162 מיליון דולר

סייארה ממזגת אל תוכה את החברה האלמונית הישראלית טרייל, שפעלה עד כה מתחת לרדאר ● העסקה, שרובה במניות סייארה, משקפת לנרכשת שווי של 162 מיליון דולר ● בשתי החברות סייברסטארטס של גילי רענן היא משקיעה בולטת

חיילי צה''ל בתמרון בדרום לבנון / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: חמישה לוחמי גולני נפלו בדרום לבנון

במהלך פעילות באחד מהכפרים באזור פשטו הכוחות על מבנה בן מספר קומות ואיתרו פירים תת-קרקעיים ואמצעי לחימה • בשלב מסוים, אש נפתחה על הכוחות - שהגיבו באש וחיסלו ארבעה מחבלים • שלושה מהלוחמים נהרגו במקום, שניים אחרים פונו לבית החולים במסוק ונפטרו מפצעיהם • מספר חיילים נפצעו באירוע - מצבם מוגדר קל עד בינוני

מאפים בפטיסרי התאומות / צילום: לה ז'ומל

מסלול בטבע, תערוכה ופחמימה הגונה: איך תעבירו את ימי החג

יקב עטור פרסים בעמק חפר, שלושה פטיסרי מגונדרים בהרי ירושלים, קטיף עצמי בחווה חקלאית בנגב המערבי, תצפית על ציפורים בעמק המעיינות ועוד שלל פינות חמד ואוצרות קולינריים ● דגמנו את המקומות המומלצים בחמישה אזורים בארץ שעוד נהנים משקט יחסי ● חגית אברון תופרת יום

מפגין פרו-פלסטיני מחזיק בתמונה של סינוואר בהפגנה לקראת ה-7 באוקטובר ליד הבית הלבן בוושינגטון / צילום: Reuters, Seth Herald

"צעד ענק לישראל": איך מגיבים בעולם לחיסול סינוואר

הדיווח על חיסולו של מנהיג ארגון הטרור מסוקר בהרחבה בתקשורת העולמית ● "החיסול המשמעותי ביותר של ישראל של בכיר חמאס"

היועמ''שית גלי בהרב-מיארה / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

היועמ"שית: הממשלה מנסה לכפות סבסוד תלמידי ישיבות בניגוד לבג"ץ

גלי בהרב מיארה חזרה על כך שהממשלה לא רשאית לסבסד את לימודיהם של מי שחבים בגיוס ● לדבריה: "לא ניתן למנוע זכאות לסבסוד של כלל האוכלוסיה הזכאית רק כדי לכפות פתרון שיאפשר לסבסד את משפחות תלמידי הישיבות"

החיסול המסתמן של סינוואר: חמאס הוחרב, גם ציר ההתנגדות של איראן נפגע קשות / צילום: Reuters, SOPA Images

החיסול של סינוואר: חמאס הוחרב, גם ציר ההתנגדות של איראן נפגע קשות

מותו של אדריכל פשעי ה־7 באוקטובר משלים עבור ישראל צבר חיסולים בקנה מידה היסטורי של כל שדרת הפיקוד של חמאס בכל הזירות: הלשכה המדינית, הזרוע הצבאית וההנהגה ברצועת עזה שאותה מוביל סינוואר בשבע השנים האחרונות ● חיסולו עשוי להוות גם בשורה חיובית בנוגע ל־101 החטופים - כבר שבועות שהמו"מ לא מתקדם לשום מקום, בגלל התעקשותו של סינוואר לא להתגמש