גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

דובר צה״ל: חוסל יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס והאחראי לטבח ה-7 באוקטובר

בסיום של מצוד שנערך כשנה, אמש, 16 באוקטובר 2024, חיסלו כוחות צה"ל מפיקוד הדרום את יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס בפעילות בדרום רצועת עזה • שר הביטחון גלנט בגבול רצועת עזה: ״סינוואר סיים את חייו מוכה, נרדף ונמלט, לא כמפקד אלא כמי שדאג רק לעצמו" ● כל העדכונים

יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס / צילום: ap, Adel Hana
יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס / צילום: ap, Adel Hana

עדכונים שוטפים

23:07 - דובר צה"ל מביע בהצהרה תנחומים על האירוע הקשה בדרום לבנון בו נפלו חמישה לוחמי סיירת גולני ונפצעו לוחמים נוספים. 

בהתייחסו לחיסול סינוואר, אומר דובר צה"ל כי "אתמול בשכונת תל-א-סולטאן חוסל יחיא סינוואר שתכנן והוציא לפועל את טבח 7 באוטובר. צהל והשב"כ פעלו במשך חודשים להבאת מודיעין על מנת לחסלו, מנהיג ארגון חמאס ברצועת עזה ואחד ממייסדי הזרוע הצבאית ומי שתכנן את 7.10. אנחנו לא ידענו שהוא שם אבל המשכנו לפעול בנחישות.

"סינוואר התחבר במרחב שכוחותינו כיתרו במשך זמן רב. DNA של סינוואר נמצא במנהרה תת-קרקעית, כמה מאות מטרים מהמנהרה שנרצחו בה ששת החטופים בסוף אוגוסט. 

"הלוחמים זיהו שלושה מחבלים בורחים בית מבית במנוסה ותקפו אותם. יחיא סינוואר ברח לבדו לאחד המבנים", אמר דובר צה"ל. "ברגעיו האחרונים זרק סינוואר קרש עץ לרחפן, ירינו למבנה ונכנסנו לסריקה. מצאנו אותו עם אפוד ואקדח ו-40 אלף שקלים. הוא ברח אבל הלוחמים שלנו חיסלו אותו. לא היו איתו חטופים. צה"ל והשב"כ פעלו בנחישות במרדף אחריו, סגרנו עליו מעגל לאחר מאמץ מתמשך".

 תא"ל הגרי הוסיף: "בחודשים האחרונים זיהנו עקבות למקום הימצאו של סינוואר. ניתן לאשר שה-DNA שלו נמצא במנהרה תת-קרקעית במרחק כמה מטרים מהמנהרה שבה נמצאו ששת החטופים. נמשיך לפעול ככל שנידרש כדי להשיג את התנאים לחזרת החטופים. בכל מקום פועלים לוחמים ומפקדים כדי להבטיח את ביטחון ישראל". 

עוד נשאל הגרי אם יש בידי צה"ל מידע על מוחמד סינוואר, ואם הוא "המבוקש מספר 1": "אנחנו עוקבים אחרי כל מחבלח חמאס באשר הם, ובהם גם מוחמד סינוואר. אנחנו עוקבים אחריהם מתחילת המלחמה. צה"ל והשב"כ סגרו מעגל על סינוואר ודף, ונמשיך במאמץ הזה אחרי כל מי שיש לו דם על הידיים".

על "תוכנית האלופים" אמר הגרי: "א נחנו לא משתמשים בשום תוכנית אלופים, יש לנו את התוכניות שלנו -התוכניות הצבאיות. יש תוכניות שמשלבות את הדין הבין-לאומי. אנחנו לא נותנים לחמאס להשתקם בג'אבליה, זה המיקוד שלנו".

22:27 - פרטים חדשים על חיסולו של סינוואר:

לאחר חיסולו של מנהיג חמאס בדרום הרצועה, הערב (חמישי) מתבררים פרטים חדשים על הדרך לחיסול. לאחר שכמה בכירים חוסלו בתל-סולטן, ובסמוך לאיתורו של החטוף פרחאן אל-קאדי במנהרה באזור, מנהיג חמאס נמלט לבדו - כשהוא מותיר מאחור את ששת החטופים ששימשו אותו כמגנים אנושיים. כמה ימים לאחר מכן הם נרצחו במנהרה. בנוסף, מתבררים פרטים חדשים על הפעולה שבה חוסל מנהיג חמאס אתמול.

לוחמים מגדוד 450 זיהו אתמול בבוקר דמויות חדשות במהלך פעילותם באזור. לאחר ירי לעבר 3 דמויות חדשות, ששתיים מהן הסתתרו מאחורי שמיכות, ה-3 נפצעו ונמלטו לתוך מבנים סמוכים. רחפנים נשלחו לתוך המבנים בניסיון לזהות את הדמויות. באחד המבנים זוהתה דמות קטועת יד - ככל הנראה סינוואר - והוא נראה כשהוא משליך מקלות ואבנים לעבר הרחפן ומנסה להפיל אותו. הם ירו פגזים לעבר המבנה ובמהשך גם רימונים. רק בסריקות שבוצעו הבוקר התגלתה הגופה.

לפני מספר שבועות בפעולה של כוחות הביטחון במנהרות, לא רחוק מהמנהרה שבה נרצחו 6 החוטופים, בוצעו סריקות נוספות. באחד החדרים נאספו חומרים רבים, ובין היתר זוהה DNA שהוביל לאישור כי סינוואר אכן שהה במנהרה. לא נודע מתי בדיוק - אך הובן שהוא היה באותו המרחב, והדבר הוביל את כוחות הביטחון להוסיף לפעול באותו אזור.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

22:26 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התקשר הערב לראש הממשלה בנימין נתניהו ממטוס "אייר פורס 1", ובירך אותו על חיסול יחיא סינוואר. הנשיא האמריקני שיבח את צה"ל על העבודה המצוינת.

20:30 - ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת

״לפני שנה חגגנו את חג הסוכות. באותה עת בדיוק, יחיא סינואר עסק בהכנות אחרונות לטבח השבעה באוקטובר. אני ניצב בפניכם היום כדי לבשר לכם שיחיא סינואר - חוסל.

"מי שביצע את הטבח הנורא ביותר בתולדות עמנו מאז השואה, רב המרצחים שרצח אלפי ישראלים וחטף מאות מאזרחינו, חוסל היום על-ידי חיילינו הגיבורים. והיום, כפי שהתחייבנו לעשות, באנו איתו חשבון. היום הרוע ספג מכה קשה, אבל המשימה שלפנינו עדיין לא הושלמה.

"למשפחות החטופים היקרות אני אומר: זהו רגע חשוב במלחמה. אנחנו נמשיך בכל הכח עד להשבתם הביתה של כל יקיריכם, שהם יקירינו. זוהי מחויבות עליונה שלנו. זוהי מחויבות עליונה שלי.

"ולתושבי עזה אני אומר: סינואר הרס לכם את החיים. הוא סיפר לכם שהוא אריה, אבל בפועל הוא הסתתר במאורה חשוכה - והוא חוסל כשהוא נמלט בבהלה מחיילינו. חיסולו הוא ציון דרך חשוב בשקיעת שלטון הרשע של חמאס. אני מבקש לומר שוב, בצורה הכי ברורה: חמאס לא ישלוט יותר בעזה. זוהי תחילתו של היום שאחרי חמאס, וזוהי הזדמנות בשבילכם, תושבי עזה, להשתחרר סוף-סוף מעריצותו.

"למחבלי החמאס אני אומר: מנהיגיכם בורחים והם יחוסלו. אני קורא לכל מי שמחזיק בחטופינו: מי שיניח את נשקו וישיב את חטופינו - נאפשר לו לצאת ולחיות. ובאותה מידה אני אומר: מי שיפגע בחטופינו - דמו בראשו. נבוא איתו חשבון. השבת חטופינו היא הזדמנות להשגת כל יעדינו והיא מקרבת את סיום המלחמה.

"לעמי האיזור אני אומר: בעזה, בביירות, ברחבי האיזור כולו - החושך נסוג והאור עולה. דף, הניה, סינואר, נסראללה, מוחסן, עקיל ורבים משותפיהם - אינם. אני קורא לכם, עמי האזור: יש בפנינו הזדמנות גדולה לבלום את ציר הרשע וליצור עתיד אחר. עתיד של שלום, עתיד של שגשוג באיזור כולו. ביחד אנחנו יכולים להדוף את הקללה ולקדם את הברכה.

"כעת ברור לכולם, בארץ ובעולם, מדוע התעקשנו לא לסיים את המלחמה.
מדוע התעקשנו, מול כל הלחצים, כן להיכנס לרפיח, המעוז המבוצר של החמאס בו הסתתרו סינואר ורבים מרבי-המרצחים.

"אני מבקש להביע הערכה עמוקה ללוחמי צה''ל והשב''כ ולמפקדיהם, על פעולתם הנחושה והאמיצה. אין טובים מהם. היום שוב הבהרנו מה קורה לאלה שפוגעים בנו. היום שוב הראנו לעולם את ניצחון הטוב על הרע. אבל המלחמה, יקיריי, טרם הסתיימה. והיא קשה, והיא גובה מאיתנו מחירים כבדים.

"אני מבקש להביע מעומק ליבי את תנחומיי למשפחות שאיבדו את יקיריהן. אני מבקש לחבק את משפחות גיבורינו שנפלו. הקרבתם העילאית, כולל בימים האחרונים, מקרבת אותנו לניצחון. כדברי דוד המלך: ״אֶרְדְפָה אוֹיְבַי וָאַשְמִידֵם, וְלֹא אָשוּב עַד כַּלוֹתָם״."

19:59 - שר הביטחון גלנט בגבול רצועת עזה: ״סינוואר סיים את חייו מוכה, נרדף ונמלט, לא כמפקד אלא כמי שדאג רק לעצמו. זה מסר ברור למשפחות הנופלים והחטופים, אך גם לתושבי עזה: סופו של האיש שהמית עליכם אסון הגיע, זו השעה לשחרר את החטופים ולהיכנע״

״מדינת ישראל סגרה היום חשבון ארוך שנים עם יחיא סינוואר - רוצח ומחבל שפל. יחיא סינוואר זה המחבל, רב המחבלים, שתכנן וביצע את ה-7 באוקטובר שבו נרצחו כל כך הרבה ישראלים תמימים - ילדים, נשים וזקנים״.

״יחיא סינוואר סיים את חייו כשהוא מוכה, נרדף, נמלט על נפשו, לא מפקד על הארגון שלו ורק דואג לעצמו. זה מסר ברור לכל האויבים שלנו - צה״ל יגיע אל כל אחד שמנסה לפגוע באזרחי ישראל או בכוחות הביטחון ויבוא איתו חשבון״.

״חיסול יחיא סינוואר הוא מסר ברור לכל משפחות הנופלים, לכל משפחות החטופים - אנחנו עושים הכל על מנת לפגוע במי שפגע ביקירכם ולשחרר את החטופים ולהחזירם בחזרה אל בני משפחותיהם. אבל זה גם מסר מאוד ברור לתושבי עזה. האיש שהמית אסון על רצועת עזה, שבשל המעשים הרצחניים שלו אתם סובלים - הסוף של האיש הזה הגיע. זו השעה לצאת החוצה, לשחרר את החטופים, להרים ידיים, להיכנע. צאו עם החטופים, שחררו אותם והיכנעו״.

״אני רואה לעצמי זכות וחובה להצדיע ללוחמי צה"ל, לרמטכ"ל ולראש השב"כ על העבודה המסורה ועל הדרך שבה הדברים קורים. מי שהביא לחיסולו של יחיא סינוואר הם לוחמים מהשטח. אותו שטח, אותם אנשים שנושאים בנטל של המלחמה הזאת על גבם שנה ארוכה - חיילים בחובה ובמילואים, חיילים צעירים ומבוגרים, מכל היחידות, מכל הזרועות. כל הכבוד לכם, אני כשר הביטחון מצדיע ללוחמי צה"ל ואנשי שירות הביטחון הכללי".

19:55 - דובר צה״ל: חוסל יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס והאחראי לטבח ה-7 באוקטובר

דובר צה״ל ודוברות השב"כ מאשרים כי בסיום של מצוד שנערך כשנה, אמש (ד'), 16 באוקטובר 2024, חיסלו כוחות צה"ל מפיקוד הדרום את יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס בפעילות בדרום רצועת עזה. סינוואר תיכנן והוציא לפועל את המתקפה הרצחנית בשבעה באוקטובר, וקידם את האידיאולוגיה הרצחנית שלו במהלך המלחמה ולפניה, והוא אחראי להירצחם וחטיפתם של ישראלים רבים.

סינוואר חוסל לאחר שנה בה הסתתר בלב אוכלוסייה אזרחית בעזה, ובמסתור בעל ובתת הקרקע במנהרות החמאס. עשרות פעולות שביצעו צה״ל ושב״כ בשנה האחרונה, ובשבועות האחרונים במרחב בו חוסל, צמצמו את מרחב הפעילות של יחיא סינואר שנרדף על ידי הכוחות, והביאו לחיסולו.

בשבועות האחרונים פועלים כוחות צה"ל ושב"כ בהובלת פיקוד הדרום, ובהם אוגדה 162 ואוגדת עזה, בדרום רצועת עזה, על בסיס מודיעין של שב"כ ואמ"ן, אשר הצביע על מרחבים חשודים בהם ישנו חשד להימצאות בכירי חמאס. כוח של חטיבה 828 (ביסל"ח) אשר פעל במרחב, זיהה וחיסל שלושה מחבלים. לאחר השלמת תהליך זיהוי הגופה, כעת ניתן לאשר כי הוא חוסל.

19:40 - שר החוץ ישראל כ"ץ בהודעה אישית הערב לעשרות שרי חוץ בעולם: "רב המרצחים יחיא סינוואר, שאחראי לטבח ומעשי הזוועה של ה-7 לאוקטובר, חוסל היום ע"י חיילי צה"ל. זהו הישג צבאי ומוסרי גדול לישראל וניצחון לעולם החופשי כולו מול ציר הרשע של האיסלם הקיצוני המובל ע"י איראן. חיסול סינוואר יוצר אפשרות לשחרור מיידי של החטופים ולהביא לשינוי שיוביל למציאות חדשה בעזה - ללא חמאס וללא שליטה איראנית.

19:20 - גורם בממשלה אמר שהשרים קיבלו עדכון כי סינוואר חוסל, גורם אחר אמר: "זהו יום של סגירת חשבון ומסר לכל הטרוריסטים - נרדוף אתכם עד יומכם האחרון בכל מקום על פני הגלובוס". במקביל, הניו יורק טיימס דיווח מפי גורמים אמריקניים רשמיים שישראל עדכנה את ארה"ב על האפשרות שהוא חוסל.

18:51 - בהודעה משותפת דוברות המשטרה ודובר צה"ל:

בהתייחס לפרסומים האחרונים באשר לזיהוי חיסולו של יחיא סינוואר, המשטרה, צה"ל ושב"כ פועלים לזיהוי מלא. עד כה בוצעה בדיקה אחת מני רבות הנדרשות לזיהוי ודאי.
תמונות שיניים הועברו לבדיקת מעבדת מז"פ של המשטרה וכעת מתבצעות בדיקות DNA בסיומן ניתן יהיה לאשר את חיסול.

16:25 - ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש ממזכירו הצבאי להנחות את דובר צה"ל להודיע למשפחות החטופים שאין סימנים לפגיעת חטופים בהיתקלות המדוברת.

שר בכיר בממשלה אמר שמנהיג חמאס יחיא סינוואר ככל הנראה חוסל. "זהו יום של סגירת חשבון ומסר לכל הטרוריסטים - נרדוף אתכם עד יומכם האחרון בכל מקום על פני הגלובוס". במקביל, הניו יורק טיימס דיווח מפי גורמים אמריקניים רשמיים שישראל עדכנה את ארה"ב על האפשרות שהוא חוסל.

בנוסף צייץ שר הביטחון יואב גלנט רמז עבה: "וּרְדַפְתֶּ֖ם אֶת אֹיְבֵיכֶ֑ם וְנָפְל֥וּ לִפְנֵיכֶ֖ם לֶחָֽרֶב. נגיע לכל מחבל - ונחסל אותו".

 

הליך הזיהוי: מכיוון שעוד לא התקבל זיהוי ודאי לכך שמדובר בסינוואר, גופת המחבל נבדקת באמצעים טכנולוגיים ואמצעים נוספים. התהליך כולל בין השאר הרצה של DNA ובדיקות שיניים. עד כה, כל הבדיקות שנעשו מצביעות על כך שיחיא סינוואר אכן חוסל.

גורם במשטרה אמר: "רופאי השיניים המתנדבים של חטיבת הזיהוי במשטרה, זיהו את גופתו של סינוואר בזכות תמונות שהגיעו מהשטח. הליך זיהוי באמצעות השוואת שיניים זה הליך מהיר ומדויק שנעשה בו שימוש לא אחת לאורך המלחמה ומאז 7.10".

במבנה שבו נהרגו המחבלים, לא נמצאו סימנים להימצאותם של חטופים באזור. עם זאת נודע כי ששת החטופים שנרצחו לפני כמה שבועות במנהרת חמאס שהו במחיצתו של סינוואר בחלק מהזמן. ייתכן שמאז הירצחם הוא נע ממקום למקום ללא חטופים.

שר בכיר בממשלה אמר שמנהיג חמאס יחיא סינוואר ככל הנראה חוסל. "זהו יום של סגירת חשבון ומסר לכל הטרוריסטים - נרדוף אתכם עד יומכם האחרון בכל מקום על פני הגלובוס". במקביל, הניו יורק טיימס דיווח מפי גורמים אמריקניים רשמיים שישראל עדכנה את ארה"ב על האפשרות שהוא חוסל.

משפחות חטופים מסרו: המשפחות שמחות על סגירת המעגל וחיסול סינוואר אבל חרדות לחיי החטופים שלהן, זה עלול לחרוץ את גורלם. עבור המשפחות זו ההזדמנות להגיע לעסקה, נתניהו צריך לצאת למתווכות ולהצהיר על תמיכתו בעסקה שתחזיר הביתה את החטופים

פורום חיים משפחות להצלת החטופים מסר: "חיסול סינוואר הוא הישג אבל לא יהיה ניצחון במלחמה ללא השבת החטופים וזו אחריותו של נתניהו. דמם של ישראלים רבים נמצא על ידיו של יחיא סינוואר, ארכי רוצח שהביא את האסון הכבד ביותר על ישראל וגם על עמו שלו. חיסולו, כמו חיסול נסראללה, הוא ניצחון בקרב בעיקר על התודעה, אבל הדרך לניצחון במלחמה עוברת בשחרורם של 101 החטופים מעזה".

16:06 - הדיווחים על חיסולו האפשרי של מנהיג ארגון הטרור חמאס, יחיא סינוואר, משפיעים בין היתר על שוק המט״ח. מרגע שהחלו, השקל מתחזק משמעותית. בעוד שבשעות הבוקר נסחר הדולר האמריקאי תמורת 3.78 שקלים, כעת הוא עומד על 3.73. פער של 0.7%. על פי גורמים הפעילים בשוק, נראה כי קיים קשר ישיר בין הדיווח לייסוף המטבע המקומי.

15:50 - בהודעה משותפת לדובר צה"ל ודוברות שב"כ: נבדקת האפשרות שסינוואר חוסל ברצועת עזה

הודעה משותפת לדובר צה״ל ודוברות שב״כ: במהלך פעילות של לוחמי צה״ל ברצועת עזה, חוסלו שלושה מחבלים. צה״ל ושב״כ בודקים את האפשרות כי אחד המחבלים הוא יחיא סינוואר. בשלב זה לא ניתן לאשר את זהות המחבלים.

במבנה בו נהרגו המחבלים, לא נמצאו סימנים להיותם של חטופים באזור. כוחות צה״ל ושב״כ הפועלים בשטח ממשיכים לפעול תחת הזהירות הנדרשת.

הליך הזיהוי: מכיוון שעוד לא התקבל זיהוי ודאי לכך שמדובר בסינוואר, גופת המחבל נבדקת באמצעים טכנולוגיים ואמצעים נוספים. התהליך כולל בין השאר הרצה של DNA ובדיקות שיניים.

14:51 - עשרות אמצעי לחימה אותרו בכיתת לימוד בבית ספר במרחב ג'אבליה

כחלק מהפעילות ההתקפית בצפון הרצועה, איתרו הלוחמים עשרות אמצעי לחימה, מטענים, תחמושת לנשקים, לבנות חבלה ומרגמות בבית ספר המצוי בשכונה אזרחית. בנוסף, באחת הכיתות אותר לוח גיר ששימש את המחבלים, ועליו כיתובים בערבית המשבחים את טבח 7 באוקטובר.

14:30 - דובר צה"ל הודיע שתקף "באופן ממוקד ומדויק" בג'באליה 

דובר צה"ל הודיע שתקף "באופן ממוקד ומדויק" נקודות ריכוז של מחבלים רבים של חמאס והג'יהאד האיסלאמי שעפלו במתחם בית הספר אבו-חוסין בג'באליה. בצה"ל מבהירים כי מתחם הפיקוד והשליטה בבית הספר שימש את המחבלים לתכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור נגד כוחות צה"ל ואזרחי מדינה ישראל, וכי ננקטו טרם התקיפה צעדים רבים לצמצום הפגיעה בבלתי מעורבים.

14:12 - אזעקות הופעלו במשגב עם, כפר גלעדי וכפר יובל 

13:30 - צה"ל מרחיב את התרעות הפינוי לבקעת הלבנון ולצור

לראשונה מתחילת הלחימה בלבנון, דובר צה"ל בערבית אל"ם אביחי אדרעי הרחיב היום (חמישי) את התרעות הפינוי גם לכפרים בבקעת הלבנון ובאזור צור, וקרא להם להתפנות מבתיהם לקראת תקיפות של צה"ל. בתיעודים שמגיעים משם - נראה עשן רב מיתמר ונשמעים פיצוצי משנה.

התרעות הפינוי האלו מכוונות לבניינים רבי-קומות שטרם פונו וחיזבאללה הסתיר בהם מחסני אמל"ח, כפי שמעידים הפיצוצים. באמצעות האזהרות האלו, צה"ל פועל כדי להימנע מפגיעה באזרחים שנמצאים בהם. על פי הדיווחים ברשתות בלבנון, נראה כי הפינויים האלו מייצרים גם לחץ בקרב האוכלוסייה. לכתבה המלאה

12:25 - דובר צבא גרמניה אישר לסוכנות הידיעות הגרמנית: ספינת מלחמה של חיל הים הגרמני יירטה כטב"ם סמוך לחופי לבנון כחלק מפעילות יוניפי"ל

09:30 - מפקד משמרות המהפכה מאיים: "אל תסמכו על מערכות ההגנה האווירית שלכם, נפגע בכם בצורה כואבת"

מפקד משמרות המהפכה חוסין סלאמי אמר הבוקר בטקס הלווייתו באספהאן של בכיר כוח קודס עבאס נילפורושאן שחוסל לצד נסראללה: "מתקפת הטילים האחרונה הייתה רק אזהרה, אני אומר לאויב הציוני - אל תסמכו על מערכות ההגנה האווירית, אם תעשו טעות קטנה - נפגע בכם שוב בצורה כואבת מאוד. נילפורושאן היה אבן החן בטבעת ההתנגדות, הוא לא הפסיק לתכנן איך לפגוע בציונים".

09:13 - כשלושים רקטות שוגרו במטח האחרון לגליל המערבי

07:28 - אזעקות בחיפה, בקריות, בעכו וביישובים רבים בגליל; שני שיגורים זוהו משטח לבנון - אחד יורט, השני נפל בשטח פתוח. לא התקבלו דיווחים על נפגעים 

06:40 - בכירה בממשל ביידן: "ישראל בעלת ברית קרובה מדי מכדי שנטיל עליה אמברגו נשק"

דיווח בפוליטיקו: בכירה בממשל ביידן הודתה בפני ארגוני סיוע אזרחיים לעזה - "ישראל בעלת ברית קרובה מדי מכדי שנטיל עליה אמברגו נשק או נעצור משלוחי נשק אליה". הדברים נאמרו על ידי ליזי גרנדה, השליחה המיוחדת של ביידן לעניינים הומניטריים במזרח התיכון, בפגישה עם ארגוני סיוע ב-29 באוגוסט.

על פי הדיווח, "רבים בפגישה הזדעזעו מהדברים", אך היא אמרה שארה"ב לא תוכל למנוע נשק מישראל בשל העובדה שהיא מונעת מזון וסיוע רפואי לרצועה, והוסיפה כי ארה"ב תוכל לבחון אמצעי לחץ אחרים על ישראל, למשל בהצבעות באו"ם, אך תמשיך לתמוך בה ולא תעכב או תעצור משלוחי נשק.

06:25 - המיליציות הפרו-איראניות בעיראק קיבלו אחריות לשיגור כטב"מים לעבר "מטרה חיונית" באילת

05:04 - שר ההגנה האמריקני דרש מגלנט: "הגדילו את כמות הסיוע ההומניטרי שנכנסת לרצועה"

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח אמש עם שר הביטחון יואב גלנט. בשיחה בין השניים, הבהיר אוסטין כי "על ישראל להגדיל את כמות הסיוע ההומניטרי שנכנסת לרצועה". זאת, על רקע האיומים מצד ממשל ביידן להטיל אמברגו נשק על ישראל בשל המצב ההומניטרי בעזה.

04:44 - דיווחים בתימן: ארה"ב תקפה מהאוויר מחסני אמל"ח של החות'ים בבירה צנעא ובעיר צעדה

צבא ארה"ב תקף הלילה חמישה מחסנים תת-קרקעיים של אמל"ח מתקדם של החות'ים במחוזות צנעא וצעדה בתימן. לראשונה מתחילת המלחמה: הצבא האמריקני הפציץ באמצעות מפציצי B-2 כבדים ולא באמצעות מטוסי קרב. בהודעת שר ההגנה לויד אוסטין נמסר שהושמד נשק לתקיפות כלי שיט צבאיים ואזרחיים בים סוף ובמפרץ עומאן. כתבים צבאיים בארה"ב הדגישו: השימוש החריג במפציצים כבדים לתקיפה בתימן - מסר חד-משמעי לאיראן.

03:41 - מד"א על ההתרעות האחרונות בגליל ובעמקים: צעירה נחבלה בראשה בדרך למרחב המוגן במשהד

03:26 - אזעקות ביישובים רבים בגליל ובאזור העמקים: שני שיגורים יורטו בהצלחה

02:16 - צה"ל על ההתרעות בנגב ובערבה: כטב"ם שעשה דרכו לשטח הארץ יורט במרחב הים התיכון

חיל האוויר יירט בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שהיה בדרכו לשטח הארץ. הכטב"ם לא חצה לשטח המדינה.

01:45 - פיקוד העורף עדכן כי אירוע חדירת כלי הטיס באזור הנגב - הסתיים

01:22 - אזעקה בכפר שמאי שבמרום הגליל

01:13 - חשד לחדירת כלי טיס עוין בהר הנגב

01:00 - צה"ל: מטרה אווירית חשודה חצתה מכיוון מזרח, הפרטים בבדיקה

00:54 - חשד לחדירת כלי טיס עוין ביישוב ספיר שבערבה

00:03 - אזעקות בקריית שמונה והסביבה

חמישה שיגורים חצו משטח לבנון לאזור הגליל העליון, חלקם יורטו, כמה נפילות בקריית שמונה. נזק נגרם לרכוש, אין דיווח על נפגעים.

21:43 - ראש ממשלת קטאר: בשלושה-ארבעה שבועות האחרונים לא היו שיחות על הפסקת אש בעזה

21:16 - רצף אזעקות בגליל בשל חשש לירי רקטי

21:10 - הירי לשדרות: שתי רקטות יורטו, לא דווח על נפגעים

21:09 - אזעקה בזרעית שבגליל

21:00 - אזעקות בשדרות וביישובים בעוטף עזה

19:20 - כטב"ם התרסק באזור שלומי, שרפה פרצה במקום, לא התקבל דיווח על נפגעים

שמונה צוותים של כבאות והצלה, יחידת מתנדבים ו"מרכבות האש" פועלים לכיבוי שרפה שפרצה בעקבות התרסקות כטב"ם באזור שלומי. מכבאות והצלה נמסר כי מדובר ב שרפת יער גדולה עם כמה מוקדי בעירה.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12

עוד כתבות

כלים נאים ואוכל טעים בחצר האחורית / צילום: מתוך עמוד הפייסבור של החצר האחורית

מאפים וחפצים, יינות מיושנים ויריד חגיגי בדרום המשתקם

מקום מפגש חם ומחבק שמציע בית קפה לצד גלריה לפריטי עיצוב, נוי ורהיטים; חלומות שהתגשמו בדמות יין ואמנות; ושלל פעילויות ודוכנים בחווה חקלאית תיירותית שגם מציעה קטיף עצמי ● חגית אברון תופרת יום בנגב המערבי

האינפלציה בספטמבר מפתיעה לטובה - קצב שנתי של 3.5%; עליית מחירי הדירות התמתנה

ירידות בולטות נרשמו בסעיפי תחבורה, תרבות ובידור, הלבשה והנעלה ופירות טריים ● עליות נרשמו בסעיפי ירקות טריים, שירותי חינוך וריהוט וציוד לבית ● מחירי הדירות באוגוסט עלו ב-0.3% בלבד, לאחר עליות חדות בחודשים הקודמים ● בראייה שנתית מחירי הדירות זינקו ביותר מ-6% ● מזרחי טפחות: "הנתון של היום רחוק מכזה שיצדיק העלאת ריבית בנובמבר"

בורסת נאסד''ק בניו יורק / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

דאו ג'ונס ננעל בשיא חדש; מניות השבבים עלו

בורסות אירופה ננעלו בעליות, נעילה אדומה בבורסות אסיה ● הבנק המרכזי בגוש האירו הוריד את הריבית - בפעם השלישית השנה ● דוחות נטפליקס צפויים להתפרסם לאחר סיום המסחר בוול סטריט הערב

אוניית פאלומה של מנו ספנות, 1990 / צילום: באדיבות מנו ספנות

10 שעות במעבורת: למה אנחנו כבר לא שטים מחיפה לקפריסין

גל ביטולי הטיסות גרם לרבים להיזכר במעבורות שחיברו מדי יום בין חיפה לאיים הסמוכים, והיו יכולות להיות פתרון נפלא לעשרות אלפי הישראלים שנתקעו באירופה ● בכירי עולם הספנות מספרים על דעיכת תיירות המעבורות לטובת הקרוזים היוקרתיים, ומסבירים למה זה כבר לא ריאלי להחיות את קווי השיט הנוסטלגיים

מפעל של ASML / צילום: ap, Peter Dejong

החברה ההולנדית שמתרסקת ב-16% ולוקחת איתה את אנבידיה ומניות השבבים

חברת ASML פרסמה את תוצאות הרבעון השלישי, שעמדו על נתון נמוך מציפיות השוק ● כעת מנייתה נופלת בוול סטריט, ומורידה גם את ענקיות השבבים ● בין הנתונים המרכזיים שהבהילו את המשקיעים: ירידה של מעל 3 מיליארד דולר בתחזית המכירות של 2025

איור: Shutterstock

הגזענות הסמויה: המחקר שבדק מה קורה כשבני קבוצות מיעוט עוברים לבניין

מחקר רחב היקף של שני כלכלנים שהוצג בכנס של בנק ישראל מגלה כי כשמשקי בית של מיעוטים נכנסים לבניין שבו עד אז לא היו דיירים מקבוצות מיעוט, מחירי הדירות בו יורדים יחסית לסביבתו

פעילי ארגון הטרור חמאס / צילום: Associated Press, John Minchillo

אחיו של סינוואר, חאלד משעל או בכלל חליל אל־חיא? מי יירש את יחיא סינוואר

חיסול סינוואר מהווה מכה מורלית, תודעתית וארגונית לחמאס וכעת עולה השאלה מי יחליף אותו ● אלא שהמומחים תמימי דעים שאין דמות מובהקת שמתאימה לתפקיד ● האם יהיה זה האח הצעיר או ״הטייקון של חמאס״? מי עוד על הפרק ומה תרצה איראן

מטוס של חברת דלתא איירליינס / צילום: מיכל רז חיימוביץ

ארה״ב ממשיכה להתרחק: דלתא מבטלת טיסות לישראל עד מרץ 25

יותר ויותר חברות תעופה משעות את פעילותן בישראל לטווחי זמן ארוכים ומוותרות על הפעילות בישראל בשנת 2024 ● כעת מצטרפת לרשימה גם ענקית התעופה האמריקאית דלתא

הסרט על הטבח בפסטיבל הנובה מופיע במיצג, שנה אחרי / צילום: ap, Ryan Sun

התמודדות שורדי הנובה: הסם שהחמיר את הטראומה

מחקר שערכו אוניברסיטת בן גוריון ובית החולים שיבא בקרב שורדי פסטיבל נובה בדק את השפעת הסמים הפסיכואקטיביים על חומרת הטראומה ● התברר כי דווקא צריכת אלכוהול, סם חוקי לגמרי, החמירה יותר מאחרים את התסינים

אל''ם (במיל') מעין לינר / צילום: דובר צה''ל

"רכשנו ושכרנו כל גנרטור אפשרי": הקצינה שדאגה לגג למאות אלפי מילואימניקים בחזית

אל"מ מעיין לינר, ראש מחלקת שיווק והעתקת מחנות ותשתיות בצה"ל, לא דמיינה שתצטרך לארגן מקומות לינה, מקלחות ומכבסות למאות אלפי חיילים שגויסו בבת אחת למלחמה ● בראיון לרגל פרישתה, היא משיבה לביקורת על תנאי החיילים בשטח ומספרת איך ייבנו המוצבים החדשים

נטפליקס / צילום: Shutterstock

נטפליקס מכה את התחזיות ברבעון השלישי; המניה עולה

ענקית הסטרימינג פרסמה את התוצאות הפיננסיות שלה לרבעון השלישי ● החברה דיווחה על הכנסות של 9.83 מיליארד דול בעוד התחזיות עמדו על 9.77 מיליארד דולר ● מספר המנויים המשלמים של נטפליקס עמד על 282.7 מיליון, לעומת צפי ל-282.15 מיליון

בניית דירות חדשות / צילום: Shutterstock

תנועת מספריים: המגמה שמרסנת את מחירי הדיור. האם יש סיבה לאופטימיות?

מדד מחירי הדירות רשם עלייה של 6.3% בשנה, עם התחזקות גבוהה במיוחד במחוזות חיפה והמרכז ● המדד לחודש אוגוסט היה נמוך יחסית ● תנועת מספריים הורגשה בין הסקטורים: עם עלייה במחירי הדירות החדשות וירידה במחירי הדירות יד שנייה ● מה מלמדים שלל הנתונים על מצבו של שוק הנדל"ן?

נתב''ג. גל הביטולים נמשך והמחירים מטפסים / צילום: טלי בוגדנובסקי

מחירי הטיסות צנחו בשיעור דו ספרתי? על מי אתם עובדים

פרסום מדד המחירים לצרכן אתמול הצביע על ירידה חדה במחירי הטיסות בעוד שבשטח נראה שהטיסות רק מתייקרות ● הסיבה: בלמ"ס שינו את שיטת חישוב מחירי הטיסות ומשתמשים בנתונים לא מעודכנים ● וגם, הבעיה של בנק ישראל

עוגיות ריפעת / צילום: נירית גור קרבי

ממש לא רק קוסקוס ומטבוחה: ספר הבישול שחושף את כל מה שפספסנו במטבח המרוקאי

שתי בשלניות שהכירו באינסטגרם עומדות מאחורי ספר חדש שעושה את הכבוד הראוי למטבח המגוון ששואב מהשפעות ספרדיות, צרפתיות, פורטוגזיות ואפילו בריטיות ● והמלצה לנוסעים למרוקו: התרחקו ממסעדות

מאפה קרם פטיסייר, שוקולד ופיסטוק בפטיסרי התאומות / צילום: לה ז'ומל

מפץ המאפים המפתיע בהרים: מעוגת גבינה בסקית מופלאה לקרואסונים מדויקים

מקרר הפתעות לפיקניק המושלם בשיטת "שלם וקח", משקאות משמחים מפירות טריים ונוף להרים, שפע מאפים, כריכים ואורחות בוקר, וסיבוב מחשמל בשבילי פארקים ושמורות ● חגית אברון תופרת יום במטה יהודה

מחיר שמן הזית מזנק / צילום: Shutterstock

הייבוא נפגע, הפועלים לא הגיעו והמטעים תחת אש: כך הפך שמן הזית למוצר המתייקר של השנה

מחיר שמן הזית זינק בישראל בקרוב ל־40% בתוך שנה, אך למרות שהעלייה מתונה יחסית למתרחש בעולם - יש בענף מי שמפנים אצבע מאשימה ליבוא "שלא עמד במשימה ביום הפקודה" ● אחרים מזכירים את הבצורת העולמית הקשה שפגעה במטעים בספרד כמו גם בישראל, ומאמינים שלמרות הרצון לתמוך בחקלאות כחול־לבן - הפתרון להתייקרויות אינו בייצור המקומי ● כעת מגדלי הזיתים חוששים שמיליוני עצים בגליל לא יימסקו בשל ההסלמה הביטחונית בצפון: "זו חרדה מטורפת"

המל''ט האוקראיני Stick M12 / צילום: 100th Mechanized Brigade

המדינה שתקבל טילים במיליארד דולר מארה"ב

אוקראינה חשפה מל"ט שעלותו נמוכה באופן קיצוני ביחס למקביליו בשוק ● ארה"ב תמכור מערכות טילים בסך כולל של 1.2 מיליארד דולר לאיחוד האמירויות ● וגם: החברה האמריקאית שגברה על אירונאוטיקס הישראלית ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

נשיא צרפת עמנואל מקרון ורה''מ בנימין נתניהו / צילום: Reuters, REUTERS

נתניהו בריאיון בצרפת: "מקרון מסלף את ההיסטוריה, קריאתו מבישה"

ראש הממשלה תקף את נשיא צרפת בריאיון שפורסם בעיתון צרפתי - וטען: "מצפים מבעלי בריתנו ליחס אחר" ● נתניהו תקף את מקרן שאמר כי "האו"ם יצר את ישראל", והשיב: "מי שהקים את את המדינה הם לוחמי מלחמת העצמאות, בהם שורדי השואה" ● נתניהו הדגיש: המאבק נגד חמאס, חיזבאללה ואיראן - משותף גם למדינות המערב

צילום: משה מילנר-לע''מ / צילום: משה מילנר-לע''מ

מ"בלוקונים" ועד למגדלי הענק: כך השתנתה הדירה הממוצעת בישראל לאורך השנים

שטח הדירה הממוצעת בישראל עלה בהתמדה לאורך השנים, עד שהיום קשה להאמין שבראשית ימי המדינה הוא עמד על כ־22 מ"ר בלבד ● כך השפיעו שנות הצנע, מלחמת ששת הימים, גלי העליות, מגפת הקורונה ועוד על תכנון הדירות בישראל

הפקולטה. כך נגישות המידע לציבור משפיעה על המחירים / צילום: Shutterstock

משוק הדגים בהודו ועד הנדל"ן בישראל: כך נגישות המידע לציבור משפיעה על המחירים

השנים האחרונות סיפקו הזדמנויות לראות כמעט בזמן אמת כיצד שיפור ברמות המידע בשוק מסויים הביא לירידות מחירים ולהשלכות חיוביות על השחקנים בו ● בישראל חוקרים הדגימו כיצד חשיפת כלל עסקאות הנדל"ן הורידה מחירים, קיצרה את זמן המכירה והשפיעה לטובה במיוחד באזורים מוחלשים