גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

דאו ג'ונס ננעל בשיא חדש; מניות השבבים עלו

בורסות אירופה ננעלו בעליות, נעילה אדומה בבורסות אסיה ● הבנק המרכזי בגוש האירו הוריד את הריבית - בפעם השלישית השנה ● דוחות נטפליקס צפויים להתפרסם לאחר סיום המסחר בוול סטריט הערב

בורסת נאסד''ק בניו יורק / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer
בורסת נאסד''ק בניו יורק / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer
 

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

23:00

 מדד הדאו ג'ונס עלה בכ-0.4%, ה-S&P 500 והנאס"דק ננעלו ביציבות. נטפליקס צפויה לפרסם דוחות מיד לאחר סיום המסחר. המניה ירדה בכ-2%.

מניות השבבים הובילו את העליית היום, אבל לקראת הנעילה העליות נחלשו מעט. אנבידיה עלתה בכ-1%, לאחר שבמהלך המסחר נגע בשיא חדש. המניה זכתה לחיזוק לאחר ש-TSMC, ספקית מרכזית של אנבידיה ויצרניות שבבים אחרות, דיווחה על תוצאות חזקות ברבעון השלישי והעלתה את תחזית ההכנסות שלה לשלושת החודשים האחרונים של השנה. מניית TSMC זינקה בכמעט 10%. מניית מיקרון עלתה בכ-2.5%.

20:22

מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.4%, ה-S&P 500 מתרומם בכ-0.3%, הנאס"דק מוסיף לערכו כ-0.5%.

בורסות אירופה ננעלו בעליות: מדד פוטסי עלה בכ-0.7%, הקאק הוסיף 1.2% ומדד הדאקס התקדם ב-0.7%.

17:40

נמשכות העליות בבורסות וול סטריט; מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.2%, ה-S&P 500 מתרומם ברמה דומה, הנאס"דק מוסיף לערכו כ-0.4%.

מניות השבבים מובילות את העליות, בראשן אנבידיה שעולה בכ-3% והגיעה לשיא כל הזמנים. מיקרון עולה גם היא בכ-3%, AMD עולה בכ-1%.

מניות Taiwan Semiconductor Manufacturing Co, היצרנית הגדולה בעולם של שבבים שבין לקוחותיה נמנות אפל ואנבידיה, קפצו ביותר מ-10% לאחר שהחברה דיווחה על עלייה של 54% ברווח הנקי ברבעון השלישי. 

16:58

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח במגמה חיובית, ובשעה זו מתנהל בעליות. מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.3%, ה-S&P 500 מתרומם בכ-0.3%, הנאס"דק מוסיף לערכו גם הוא כ-0.3%.

בורסות אירופה גם הן צבועות ירוק אחרי הורדת הריבית: מדד פוטסי עולה ב-0.6%, הקאק מוסיף 1.5% ומדד הדאקס מתקדם ב-1%.

15:17

בפעם השלישית מתחילת השנה הבנק המרכזי האירופי הוריד את הריבית בגוש האירו ב-0.25% לרמה של 3.25%. זו הפעם הראשונה מאז דצמבר 2011 שה-ECB מחליט על הורדות ריבית רצופות.

המסחר בבורסות אירופה ממשיך להתנהל בעליות: מדד פוטסי עולה ב-0.3%, הקאק מוסיף 1.2% ומדד הדאקס מתקדם ב-0.5%. החוזים על הנאסד"ק גם הם עולים ב-0.9%, והחוזים על S&P 500 מטפסים ב-0.5%.

14:15

בזמן שנמשכות העליות באירופה, המסחר המוקדם בארה"ב עבר גם הוא למגמה חיובית. החוזים על הנאסד"ק עולים ב-0.9%, והחוזים על S&P 500 מטפסים ב-0.5%. אחרי הדוחות החיובים שפרסמה  TSMC  הטייוואנית, המסחר המוקדם על מניית החברה בוול סטריט מזנק ב-9%.

במקביל נרשמות עליות קלות בתשואות האג"ח בארה"ב. התשואה על האיגרת לשנתיים עולה בנקודה לרמה של 3.94%, והאג"ח ל-10 שנים עולה בכנקודה ל-4.03%.

המסחר במט"ח מתנהל ביציבות. הדולר עומד כעת על 3.76 שקלים. האירו עומד על 4.08% שקלים.

בביטקוין נרשמות ירידות של כ-1%, אך במבט שבועי מטבע הקריפטו התחזק בכ-10% ועומד כעת על 67 אלף דולרים. 

12:30

מגמה ירוקה באירופה. מדד פוטסי עולה ב-0.2%, הקאק מוסיף 1.1% ומדד הדאקס מתקדם ב-0.7%.

מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עולה כעת בכ-0.5%, בהמתנה לפרסום החלטת הריבית של הבנק המרכזי ביבשת, שצפוי להודיע על הורדת ריבית שניה ברציפות, והשלישית השנה, לאחר שמדד המחירים לצרכן באירופה התקרר בספטמבר לרמה של 1.8%, מתחת ליעד ה-2% של הבנק המרכזי.

מניית יצרנית הטלפונים  נוקיה  נופלת בכ-5%, לאחר דוחות שלא עמדו בציפיות. החברה דיווחה על עליה של 9% ברווח התפעולי ברבעון השלישי, אך כי הכנסות ממכירות ברבעון עמדו על 4.7 מיליארד דולר, ירידה של כ-8% יחסית לתקופה המקבילה אשתקד.

מניה נוספת שפרסמה דוחות היום היא ענקית המזון נסטלה  .החברה פרסמה ירידה בתחזית המכירות השנתית לכ-2%. לפי הדוחות, מתחילת השנה המכירות עלו ב-2% בלבד, לעומת צפי של 2.5% של אנליסטים בשוק.

10:45

מגמה ירוקה ברובה באירופה. מדד פוטסי נסחר ללא שינוי, הקאק מוסיף 0.5% ומדד הדאקס מתקדם ב-0.5%.

10:10

בורסות אירופה נפתחו בירוק הבוקר. מדד פוטסי נסחר ללא שינוי, הקאק מוסיף 0.4% ומדד הדאקס מתקדם ב-0.2%.

בשעה 15:15 (זמן ישראל) תפורסם החלטת הריבית של הבנק המרכזי של אירופה. הציפיות בשוק הן להורדת ריבית של 0.25% לרמה של 3.25%.

באסיה: מדד הניקיי ננעל בירידה של 0.6%, בסין מדד שנגחאי ירד ב-0.9%, ומדד ההנג סנג ירד ב-1%. מדד קוספי הדרום קוריאני ננעל ללא שינוי.

מניית ענקית מכונות ייצור השבבים ההולנדית  ASML   יורדת ב-6% עם פתיחת המסחר. מאז יום שלישי איבדה המניה כ-20% מערכה, לאחר פרסום תוצאותיה לרבעון השלישי, בהם פרסמה תחזית המכירות לשנת 2025 שהבהילו את המשקיעים: החברה ירדה מנקודת אמצע של 39.17 מיליארד דולר לנקודת אמצע של 35.43 מיליארד.

9:12

ענקית השבבים  TSMC  פרסמה את תוצאות הדוחות לרבעון השלישי. על פי הדוחות, הרווח הנקי של החברה זינק ב-54%, ברקע הביקוש ההולך וגובר לשבבי AI.

הכנסות החברה עמדו על כ-10.1 מיליארד דולר ברבעון, והכו את התחזיות שצפו הכנסות של כ-9.3 מיליארד דולר.

TSMC היא יצרנית השבבים הגדולה בעולם, עם לקוחות כמו אנבידיה  וגוגל ,

8:50

המסחר באסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת. ביפן הניקיי יורד ב-0.4%, בסין מדד שנגחאי יורד ב-0.1% בעוד ההנג סנג עולה ב-0.3%, הקוספי הדרום קוריאני יורד ב-0.2%. 

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בירידות קלות הבוקר - נאסד"ק נחלש ב-0.3%, דאו ג'ונס ב-0.1% ו-S&P 500 יורד ב-0.2%.

בשעה 15:15 (זמן ישראל) תפורסם החלטת הריבית של הבנק המרכזי של אירופה. הציפיות בשוק הן להורדת ריבית של 0.25% לרמה של 3.25%.

בספטמבר, הבנק המרכזי של אירופה הוריד את הריבית ברבע אחוז ל-3.5%, בפעם השניה השנה, לאחר הורדת ריבית ביוני.

בורסות וול סטריט ננעלו אמש בעליות: מדד הדאו ג'ונס הוסיף 0.8%, ה-S&P 500 עלה בכ-0.5%, הנאסד"ק נסגר בעליות של כ-0.3%.

עוד בניו יורק, מניית מורגן סטנלי עלתה בכ-6.5% ביום המסחר אמש. חברת התעופה יונייטד איירליינס קפצה ב-12.4% לאחר שהיכתה את התחזיות לרבעון השלישי, והודיעה על רכישה חוזרת של מניות בשווי 1.5 מיליארד דולר. דוחות נטפליקס צפויים להתפרסם לאחר סיום המסחר בוול סטריט הערב.

עוד כתבות

רן עוז, מנכ''ל קבוצת ישראכרט / צילום: תמי בר שי

אל על רוצה לרכוש את השליטה בישראכרט לפי שווי של 3.1 מיליארד שקל

אל על מצטרפת למרוץ לרכישת חברת כרטיסי האשראי בשיעור החזקה גבוה מההצעות האחרות ● במכתב ששלחה היום להנהלת החברה היא מבקשת לקבוע פגישה עם חברי הנהלת ישראכרט עם צאת החג "בכדי לקדם נמרצות וללא שום דיחוי את ההסכם"

פרופ' שי דוידאי. כניסתו לאוניברסיטה נחסמה / צילום: Reuters, Katie Smith

"נקמה": אוניברסיטת קולומביה הרחיקה פרופ' ישראלי

כניסתו של שי דוידאי נחסמה על ידי האוניברסיטה לאחר שלטענתה "איים והטריד אנשי צוות בקמפוס" ● המקרה המדובר הוא צילום חברי צוות שאיפשרו למפגינים פרו-פלסטינים להפריע לטקס לציון ה-7 באוקטובר

צילום: משה מילנר-לע''מ / צילום: משה מילנר-לע''מ

מ"בלוקונים" ועד למגדלי הענק: כך השתנתה הדירה הממוצעת בישראל לאורך השנים

שטח הדירה הממוצעת בישראל עלה בהתמדה לאורך השנים, עד שהיום קשה להאמין שבראשית ימי המדינה הוא עמד על כ־22 מ"ר בלבד ● כך השפיעו שנות הצנע, מלחמת ששת הימים, גלי העליות, מגפת הקורונה ועוד על תכנון הדירות בישראל

נשיא צרפת, עמנואל מקרון / צילום: ap, Stephanie Scarbroug

מקרון נגד ישראל: חברות ישראליות יוכלו להופיע בתערוכת הנשק, אבל לא להציג שום מוצר

12 חברות ישראליות שהיו צפויות להציג בתערוכה הביטחונית הימית היוקרתית "יורונאבאל" בנובמבר, הורחקו ממנה, אולם בהמשך דווח כי יוכלו להשתתף בלי שיוכלו להציג שום עמדה או ציוד ● לעומת זאת לטורקיה יתאפשר להופיע ●  לאחרונה, קרא נשיא צרפת לאמברגו נשק על ישראל

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

טיילור סוויפט היא המוזיקאית העשירה בעולם, את מי עקפה בדירוג?

מה מקורו של הפתגם "אם אין אני לי מי לי", מי היה אוגוסט לנדמסר ובאיזו מדינה יש הכי הרבה אזורי זמן? ● הטריוויה השבועית

הפקולטה. כך נגישות המידע לציבור משפיעה על המחירים / צילום: Shutterstock

משוק הדגים בהודו ועד הנדל"ן בישראל: כך נגישות המידע לציבור משפיעה על המחירים

השנים האחרונות סיפקו הזדמנויות לראות כמעט בזמן אמת כיצד שיפור ברמות המידע בשוק מסויים הביא לירידות מחירים ולהשלכות חיוביות על השחקנים בו ● בישראל חוקרים הדגימו כיצד חשיפת כלל עסקאות הנדל"ן הורידה מחירים, קיצרה את זמן המכירה והשפיעה לטובה במיוחד באזורים מוחלשים

העבודה הראשונה שלי / צילום: מנחם רייס

העבודה הראשונה של רמי לוי ומנכ"לית אל על, ומה היא מלמדת על המשך הקריירה שלהם

בעלי קבוצת פוקס מכר חולצות מודפסות כבר בבית הספר היסודי, מנכ"ל וולט היה סבל במעבר הגבול עם ירדן, מייסדת חברת הביטוח ליברה עבדה בקיוסק, ומנכ"לית אל על התחילה בכלל בבנק הפועלים ● אחרי שנים בעולם העסקי, בכירי המשק מספרים לערן גפן על הג'וב הראשון שלהם, שגם עיצב את מי שהם היום

המל''ט האוקראיני Stick M12 / צילום: 100th Mechanized Brigade

המדינה שתקבל טילים במיליארד דולר מארה"ב

אוקראינה חשפה מל"ט שעלותו נמוכה באופן קיצוני ביחס למקביליו בשוק ● ארה"ב תמכור מערכות טילים בסך כולל של 1.2 מיליארד דולר לאיחוד האמירויות ● וגם: החברה האמריקאית שגברה על אירונאוטיקס הישראלית ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

כך משפיעה העבודה הראשונה שלכם על המשך הקריירה / צילום: Shutterstock

"הרבה יותר מסתם הכנסה": כך משפיעה העבודה הראשונה שלכם על המשך הקריירה

בזמן שרבים מהישראלים תופסים את הניסיון התעסוקתי הראשון כהזדמנות להכניס כמה שקלים לכיס, יש מי שסבור שהוא דווקא עשוי להיות המפתח להצלחה ולבניית רשת קשרים ● מנגד, בעולם שבו אנשים מחליפים מקצועות בקצב תדיר, אולי לא כדאי להפריז בחשיבותו ● במה להתמקד בזמן הבחירה ואיך אפשר למקסם את החוויה? ● המומחים מסבירים

אל''ם (במיל') מעין לינר / צילום: דובר צה''ל

"רכשנו ושכרנו כל גנרטור אפשרי": הקצינה שדאגה לגג למאות אלפי מילואימניקים בחזית

אל"מ מעיין לינר, ראש מחלקת שיווק והעתקת מחנות ותשתיות בצה"ל, לא דמיינה שתצטרך לארגן מקומות לינה, מקלחות ומכבסות למאות אלפי חיילים שגויסו בבת אחת למלחמה ● בראיון לרגל פרישתה, היא משיבה לביקורת על תנאי החיילים בשטח ומספרת איך ייבנו המוצבים החדשים

אוניית פאלומה של מנו ספנות, 1990 / צילום: באדיבות מנו ספנות

10 שעות במעבורת: למה אנחנו כבר לא שטים מחיפה לקפריסין

גל ביטולי הטיסות גרם לרבים להיזכר במעבורות שחיברו מדי יום בין חיפה לאיים הסמוכים, והיו יכולות להיות פתרון נפלא לעשרות אלפי הישראלים שנתקעו באירופה ● בכירי עולם הספנות מספרים על דעיכת תיירות המעבורות לטובת הקרוזים היוקרתיים, ומסבירים למה זה כבר לא ריאלי להחיות את קווי השיט הנוסטלגיים

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

דירת שלושה חדרים ברמת גן נמכרה ב־2 מיליון שקל: "יותר קשה להגיע לסגירה"

הדירה מתפרשת על פני 80 מ"ר וזקוקה לשיפוץ שיעלה כמה עשרות אלפי שקלים ● מייצג הקונים בעסקה: "בתקופה האחרונה יש התעניינות רבה ברמת גן מצד משפחות צעירות, זוגות צעירים וגם רווקים. בהחלט אפשר לומר שיש עלייה בהתעניינות"

הצוללת. הילה ויסברג ודין שמואל אלמס, בשיחה עם פרופ' עמי פדהצור / צילום: פרטי

חוקר הדמוקרטיות שמרגיע: "אני לא רואה איך בבלגן הישראלי ניתן להשליט משטר טוטליטרי"

שיחה עם פרופ' עמי פדהצור, מומחה למדע המדינה, קיצוניות פוליטית וטרור מאוניברסיטת חיפה ● על מורכבות הדמוקרטיה הישראלית, השינויים החברתיים והפוליטיים שנעבור בעקבות המלחמה והרגע שבו איבד אמון באוניברסיטאות בארה"ב ● האזינו

מאפים בפטיסרי התאומות / צילום: לה ז'ומל

מסלול בטבע, תערוכה ופחמימה הגונה: איך תעבירו את ימי החג

יקב עטור פרסים בעמק חפר, שלושה פטיסרי מגונדרים בהרי ירושלים, קטיף עצמי בחווה חקלאית בנגב המערבי, תצפית על ציפורים בעמק המעיינות ועוד שלל פינות חמד ואוצרות קולינריים ● דגמנו את המקומות המומלצים בחמישה אזורים בארץ שעוד נהנים משקט יחסי ● חגית אברון תופרת יום

אהרון וונג / צילום: מתוך האינסטגרם של themilelion

לטוס בביזנס בלי לשלם במזומן: הכירו את הצעיר שפיצח את השיטה

אהרון וונג מסינגפור מצליח לטוס שמונה פעמים בשנה רק באמצעות נקודות שהוא צובר בכרטיסי אשראי ובמועדוני לקוחות, והוא הקים אתר שמנגיש את הניסיון שלו לציבור ● למרות שהתחרות בישראל קטנה יותר מבעולם, גם כאן יש אנשים שבקיאים בהטבות, כולל אחד שהצליח לטוס בביזנס בעלות של פאונד אחד בלבד

איור: גיל ג'יבלי

הבורסה שעלתה ב־28% בחודש אחד והמלכודת שמסתתרת מאחוריה

מדדי המניות בסין רשמו חודש של ראלי היסטורי עם זינוק של 28% ● תוכנית התמריצים של בייג'ינג מחזירה את המשקיעים לכלכלה השנייה בגודלה בעולם, אבל בבנק לאומי מזהירים מפני נהירה לשוק הסיני: "השקעה כמעט ספקולטיבית, שתלויה במוטיבציה של השלטון" ● שאלת השבוע

תומכי המדינה האסלאמית בעיראק, 2012 / צילום: ap

מדריך טרור בדארק ווב, ליווי מחו"ל ומסווה של "לימודי דת": שיטות דאעש בישראל

מעצר תושבי טייבה שתכננו להטמין מטען נפץ במגדלי עזריאלי בשם דאעש, מספק תזכורת לפעילות הארגון ● לדברי מומחים, עיקר ההתגייסות בישראל מבוססת על היכרות במעגלים קרובים ותעמולה שהארגון מפיץ ברשתות, שם הוא מביע ביקורת נוקבת נגד חמאס ואיראן

החיסול המסתמן של סינוואר: חמאס הוחרב, גם ציר ההתנגדות של איראן נפגע קשות / צילום: Reuters, SOPA Images

החיסול של סינוואר: חמאס הוחרב, גם ציר ההתנגדות של איראן נפגע קשות

מותו של אדריכל פשעי ה־7 באוקטובר משלים עבור ישראל צבר חיסולים בקנה מידה היסטורי של כל שדרת הפיקוד של חמאס בכל הזירות: הלשכה המדינית, הזרוע הצבאית וההנהגה ברצועת עזה שאותה מוביל סינוואר בשבע השנים האחרונות ● חיסולו עשוי להוות גם בשורה חיובית בנוגע ל־101 החטופים - כבר שבועות שהמו"מ לא מתקדם לשום מקום, בגלל התעקשותו של סינוואר לא להתגמש

בניית דירות חדשות / צילום: Shutterstock

תנועת מספריים: המגמה שמרסנת את מחירי הדיור. האם יש סיבה לאופטימיות?

מדד מחירי הדירות רשם עלייה של 6.3% בשנה, עם התחזקות גבוהה במיוחד במחוזות חיפה והמרכז ● המדד לחודש אוגוסט היה נמוך יחסית ● תנועת מספריים הורגשה בין הסקטורים: עם עלייה במחירי הדירות החדשות וירידה במחירי הדירות יד שנייה ● מה מלמדים שלל הנתונים על מצבו של שוק הנדל"ן?

כלים נאים ואוכל טעים בחצר האחורית / צילום: מתוך עמוד הפייסבור של החצר האחורית

מאפים וחפצים, יינות מיושנים ויריד חגיגי בדרום המשתקם

מקום מפגש חם ומחבק שמציע בית קפה לצד גלריה לפריטי עיצוב, נוי ורהיטים; חלומות שהתגשמו בדמות יין ואמנות; ושלל פעילויות ודוכנים בחווה חקלאית תיירותית שגם מציעה קטיף עצמי ● חגית אברון תופרת יום בנגב המערבי