גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לרכב הזה יש סטטוס נחשק, טכנולוגיה עילית והמחיר בהתאם

הדור החדש של ה-E קלאס לבית מרצדס ממשיך לספק את הסטטוס הנחשק לצד טכנולוגיה עילית ויכולות דינמיות מרשימות. המחיר בהתאם

מרצדס E300e פלאג אין / צילום: יח''צ
מרצדס E300e פלאג אין / צילום: יח''צ

הרבה כותרות עסקו בחודשים האחרונים בשאלה "האם קיימת בריחת הון מישראל". הכוונה היא ליציאה משמעותית ומהירה של הון או נכסים פיננסיים עקב חוסר יציבות וסיכונים שגררו אובדן אמון. טרם גובש קונצנזוס בנושא, אולם בפלח רכבי היוקרה בישראל, בהחלט יש סימנים לכך. הפלח, שהוא סיסמוגרף רגיש ל"מצב הרוח" של לקוחות המאיון העליון, התכווץ בעשרת החודשים הראשונים של השנה בכ-12%. זאת לעומת יציבות יחסית בכלל השוק עם ירידה צנועה של כ-4.6% במכירות. רק מותגים בודדים בפלח היוקרה הצליחו לשמור השנה על יציבות או לרשום צמיחה, וגם זה בעיקר בזכות דגמים חדשים ומוזלים.

החל מ-120 אלף שקל: מבול של רכבים חדשים בדרך לישראל. קבלו טעימה 
שאלות ותשובות | ישראל הופכת לאחד היעדים הזולים והרווחיים לרכבים חשמליים מסין
בלעדי | דלהום מוטורס רכשה את פעילות יבוא המשאיות והאוטובוסים של FOTON הסינית

המגמה לא פסחה על מרצדס, שאמנם המשיכה להוביל את הפלח בינואר-אוקטובר אבל מכירותיה ירדו ב-18% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. אחת מנקודות האור הבודדות של מכירות מרצדס השנה הייתה סדרת ה-E קלאס החדשה, שנחתה בישראל במרץ.

עיצוב חיצוני

למרצדס יש בסיס לקוחות נאמן, שמרני ויציב בעולם, והחברה עושה מאמצים לא מבוטלים לשמר אותם. כך למשל העיצוב החיצוני של ה-E החדשה נמנע מכל הרפתקנות ושומר בקפידה על קווי המתאר של האחיות המצליחות C קלאס ו-S קלאס.

זה אומר עיצוב חלקלק ו"מכובד", עם קווים רכים ופרופורציות מאוזנות. החרטום מציג את הגריל המסורתי והנוצץ של מרצדס, שניצב מעל כונסי אוויר דמויי משקפי שמש המוטמעים בפגוש. פנסי החזית מציגים שלל אפקטים של תאורה במסגרת די שמרנית. פרופיל הצד זורם בזכות קימור עדין של הגג והזנב משתפל מטה כמו בכל דגמי הסדאן של מרצדס. ה-E החדשה נמתחת לאורך 4.95 מ' ולרוחב 1.9 מ' אבל לא נסמכת רק על הממדים ועל הסמל המשולש בחרטום כדי לשדר סטטוס.

פנים הרכב

מערך פיקוד דיגיטלי נמתח כמעט מדלת לדלת ומשלב שלושה מסכים גדולים, אחד מהם (שהוא אופציה) מוקדש בלעדית לאפליקציות לרווחת הנוסע לצד הנהג. חיישן וידיאו מובנה מאפשר שיחות "זום" תוך כדי נסיעה, מערכת תאורת פנים מרהיבה שפועמת עם המוזיקה, תצוגה עילית משולבת במציאות רבודה, ועוד חידושים שגורמים לנהגים מבוגרים ושמרנים כמותנו ורטיגו.

הגודש החזותי לא גונב את ההצגה מהעיצוב היוקרתי של התא, עם דיפוני דלתות שמשתלבים באלגנטיות במערך הפיקוד, פתחי מיזוג שנראים כמו יצירת אומנות מודרניסטית וקונסול מרכזי נטול מתגים. יחד עם בידוד רעשים רציני ואיכות חומרים וגימור, מקבלים תא שמאוד נעים לשבת בו.

המושבים הקדמיים מפנקים את חוליות הגב התחתון בנהיגה ממושכת וניתנים להתאמה מלאה. מלפנים ומאחור יש מרחב מכובד לרגליים, לכתפיים ולראש, לפחות במונחים של מכוניות סדאן, אם כי היושב במושב האמצעי האחורי יצטרך להסתגל לבליטה הגדולה ברצפה, שיוצרת מנהרת התמסורת.

מולטימדיה ומצלמות

למעט עומס התפריטים, הנדסת האנוש הבסיסית ידידותית וכוללת פיקוד קולי (באנגלית) מהטובים בתעשייה, שורה של מתגי "קיצור דרך" פיזיים מתחת למסך המרכזי עבור מאותגרי המסכים, ומנופי שליטה נגישים בהינף אצבע מההגה.

תא מטען

השימושיות של תא המטען משתנה: גרסאות הבנזין מציעות נפח מכובד ושימושי של כ-540 ליטר, אך גרסת הפלאג אין שבה נסענו, המצוידת בסוללה גדולה, מסתפקת בנפח של 370 ליטר בלבד. זה באג תפקודי, במיוחד עבור נהגי מוניות, או כל מי שמתכנן להסיע ערימת מזוודות לשדה התעופה או ממנו.

מנוע וסוללה

גרסת ה-300e מצוידת בהנעת פלאג אין שמשלבת מנוע טורבו--בנזין בנפח 2 ליטר עם מנוע חשמלי חזק בהספק משולב של 313 כ"ס. החידוש המרכזי הוא שילוב סוללה בקיבולת רצינית של 25.4 קילוואט-שעה, המאפשרת לרכב להשיג על הנייר טווח של עד כ-100 ק"מ על חשמל בלבד, ותומכת בטעינה מהירה.

לא היינו בונים על השגת הטווח המוצהר אך אין ספק שהחוויה החשמלית כאן לא "סמלית". כשהסוללה טעונה והדוושה לחוצה בעדינות, המכונית מחליקה באלגנטיות לטווח ריאלי של 70-80 ק"מ ויכולה להגיע למהירויות בין עירוניות על חשמל בלבד. מי שרוב זמנו עובר בנסיעה למרחקים קצרים יחסית, ומקפיד על טעינה ביתית סדירה, יראה את תחנת הדלק לעתים רחוקות מאוד.

על הכביש

לחיצה נמרצת מכניסה לפעולה את מנוע הבנזין, ובמצב התכנות הספורטיבי היא משלבת את כל מקורות הכוח לטובת תאוצות מרשימות ומהנות. מנוע הבנזין שקט וחלק מבעבר, וכך גם העברת הכוח בין מנוע הבנזין לחשמל. לחיצה מהוססת על הדוושה יכולה לבלבל את המערכת וליצור טלטלה.

רוב הלקוחות של מכוניות כמו E קלאס מציבים את נוחות הנסיעה גבוה בסולם העדיפויות. המכונית החדשה מספקת את הסחורה וגרסת ה"פלטינום", שמצוידת במתלי אוויר כסטנדרט, היא אולי אחת הנוחות ביותר שהזדמן לנו לפגוש בשנים האחרונות. המתלים מרחפים על שיבושי אספלט כמו שטיח קסמים ולא מטלטלים את הנוסעים גם במהמורות עירוניות קשוחות. אם יסלחו לנו על חילול הקודש, ה-E נוחה יותר גם מאחותה הגדולה S קלאס, שעולה כמעט כפול. אבל, לא נתחייב שגם הגרסאות נטולות מתלי האוויר יהיו נוחות באותה מידה.

המכונית מספקת לנהג היגוי מהיר ומאוזן היטב, שליטה מרשימה בתנועות הגוף ואחיזת כביש רצינית. מערכת ההיגוי האחורי מספקת יכולת תמרון מרשימה בחניות צפופות ומסייעת לתחושת ביטחון בפניות מהירות, אך גם היא פריבילגיה של הגרסה הבכירה והיקרה.

מחיר

מי שחושק בסטטוס יכול לרכוש את ה-E קלאס ההתחלתית עם מנוע בנזין צנוע יחסית, ומחיר שמתחיל ב־540 אלף שקל. גרסת הבסיס של הפלאג אין עולה 640 אלף והגרסה הסופר-מאובזרת מציבה את הרף על 740 אלף שקל. אלה סכומים נכבדים, אבל המכונית משלבת ססטוס ונוחות ברמה עילית. ואחרי עליית המסים המתקרבת, רבים בישראל יצטרכו להשלים עם מכוניות "למשפחה" שמחירן מתקרב לרבע מיליון שקל. אז הכל יחסי בחיים.

חלק מהמתחרות

ב.מ.וו 530 פלאג אין

504-550 אלף שקל עולה המכונית, המצוידת במנוע 2 ליטר טורבו ובמנוע חשמלי בהספק משולב של 300 כ"ס. הטווח החשמלי עד כ־100 ק"מ והביצועים נמרצים.

ב.מ.וו 530 פלאג אין / צילום: יח''צ

אאודי A6 פלאג אין קוואטרו

548 אלף שקל עולה המכונית, שמנוע 2 ליטר טורבו ומנוע חשמלי מספקים לה במשולב 299 כ"ס.סוללה של 14.4 קילוואט מספקת טווח של עד כ־60 ק"מ.

אאודי A6 פלאג אין קוואטרו / צילום: יח''צ

עוד כתבות

מתקן לייצור חשמל של ויסטרה / צילום: מתוך אתר החברה

אולי לא הכרתם את החברה הזו, אבל היא רושמת שיא מסחרר בוול סטריט

יצרנית החשמל ויסטרה הנסחרת בוול סטריט רוכבת על הביקוש הגובר ל־AI ולרכב חשמלי, והמניה קפצה יותר מפי 3 מתחילת השנה - שיאנית מדד S&P 500 ● ​​​על היתרון היחסי שלה בשוק, ולמה עסקה טרייה של אמזון עלולה לשמוט לה את המודל העסקי מתחת לקרקע ● היום פרסמה החברה דוחות ורושמת זינוק חד במניה

דונלד טראמפ, נשיא ארה''ב הנבחר. הצהיר בעבר כי יהיה דיקטטור ''רק ביום הראשון'' של כהונתו השנייה / צילום: Reuters, Marco Bello

לאמריקאים נמאס, אז הם החזירו את "האיש היחיד שמבין אותנו"

"אלוהים השאיר אותי בחיים כדי למלא משימה", הכריז דונלד טראמפ לאחר ניסיון ההתנקשות בחייו. בעיני עצמו ובעיני הרבה מחסידיו, חזרתו לשלטון היא אפוא ביטוי של רצון האל, היא שוות ערך של החזרת מלך מודח אל כיסאו ● אפשר לטעון, שהאמריקאים חרדים פחות לדמוקרטיה שלהם מקודמיהם או מקודמי־קודמיהם

ענבל אור / צילום: שלומי יוסף

אחרי שלא התייצבה להכרעת הדין: המשטרה עצרה את ענבל אור

שנתיים וחצי אחרי שהחלו הדיונים בתיק, בית המשפט השלום היה צפוי למסור היום את פסק הדין בפרשת ענבל אור, אך לאחר שלא התייצבה לדיון, הוצא צו הבאה נגדה • נגד אור עומדים 15 אישומים בגין מרמה בנסיבות מחמירות ועבירות מס • אור תובא מחר בבוקר לבית המשפט להשמעת הכרעת הדין

מערכות סולאריות של חברת סולאראדג’ / צילום: אתר החברה

לא רק בגלל טראמפ: הישראלית שהציגה הפסדי עתק וקרסה לשפל חדש

ההנחה בשווקים לפיה טראמפ יטיב עם תחום האנרגיה המסורתית, על חשבון תחום האנרגיה המתחדשת העיבה על מניית סולאראדג' שצללה במעל ל-20% ● במקביל, בסיום המסחר החברה פרסמה דוחות רבעוניים מאכזבים והמניה הגיעה למחיר שפל של שנים

דנה עזריאלי, יו''ר קבוצת עזריאלי / צילום: אריק סולטן

הפער בין דוד לדנה עזריאלי הוא שיעור במומחיות, פיזור סיכונים ונדל"ן

מלך הקניונים דוד עזריאלי התעקש לדבוק במה שהוא מבין, ושמר מרחק משוק הדיור ● הבת שלו כבשה מאז פטירתו כל תחום נדל"ני אפשרי - וכעת גם מגורים למכירה ● ושוב המדינה נכשלת בניסיון לחנך את השוק שחיים בשכירות יכולים להיות אלטרנטיבה אמיתית

הפגנה פרו-פלסטינית שהתקיימה באמסטרדם ב-7 באוקטובר / צילום: ap, Peter Dejong

באירופה מזועזעים מ"ציד הישראלים", אבל הכתובת היתה על הקיר

אמסטרדם היא מעוז של הפגנות אנטי ישראליות אבל היא ממש לא לבד ● אירועי אלימות נגד יהודים וישראלים מתרחשים ויכולים להתרחש כמעט בכל בירה אירופאית ותלויים רק ברמת המוכנות וההגנה המשטרתיות ● אז למה באירופה כל כך מזועזעים פתאום?

גולן יוכפז, מנכ''ל תאגיד השידור / צילום: יח''צ כאן

בממשלה רוצים לקצץ בתקציב התאגיד? יש מי שממהר לשמור על הכסף

לגלובס נודע כי מספר ימים לפני פיזורה, מועצת התאגיד העבירה יתרות תקציב בסך של 20 מיליון שקל לשיפור שידורי החדשות, לחיזוק השידורים בערבית ולצרכי ניהול ● התאגיד בתגובה: "בימים אלה מתנהל קמפיין רחב היקף בניסיון להשתלט פוליטית, באופן קבוע, על כספי תאגיד השידור, וזו הסיבה להדלפות"

מועדון הולמס פלייס במרכז וייצמן, תל אביב / צילום: באדיבות הולמס פלייס

מוטי בן משה מגדיל החזקה: רוכש עם מוסדיים נתח מהולמס פלייס

בית ההשקעות מור, איש העסקים מוטי בן משה לצד גופים נוספים, רוכשים 11% ממניות רשת מועדני הספורט תמורת 50 מיליון שקל ● ריצ׳י האנטר, יו"ר דירקטוריון הולמס פלייס: "רכישת המניות ממשפחת קירש היא צעד נוסף בחיזוק החברה"

ענבל אור. הורשעה בהעלמת מס בסכום של 10 מיליון שקל / צילום: יוסי כהן

לאחר שנעצרה: ענבל אור הורשעה במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות מס. איזה עונש צפוי לה?

בית משפט השלום הרשיע את יזמית הנדל"ן ענבל אור במרמה בנסיבות מחמירות ובהעלמת מס בסכום של 10 מיליון שקל ● השופטת: "ניהול הליך זה היה חריג. היא סירבה להיות מיוצגת, ושבה על סירובה לאורך המשפט" ● בזמן הקראת הכרעת הדין אור צעקה והפריעה לשופטת: "שקר! מי זאת מדינת ישראל? יש פה ארגון פשע"

ארנון גיצלטר / צילום: תמר מצפי

עורך הדין שילם 3.5 מיליון דולר על מרמה ותבע את הביטוח. מה קבע בית המשפט?

עורך הדין ארנון גיצלטר דרש שהביטוח יכסה את התשלום בו חויב בפרשה משפטית ● ביהמ"ש קבע: הפוליסה אינה חלה, שכן לא מדובר היה במקרה של רשלנות אלא במרמה ● כעת הוא יצטרך לשלם לחברות הביטוח כ-100 אלף שקלים

בית שמש / צילום: תמר מצפי

הניסיון להציל את בית שמש מלמד את ישראל שיעור קריטי

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם: התוכנית לחיזוק בית שמש

דיני ירושה / צילום: Shutterstock, Andrii Yalanskyi

ללא אימוץ כדין: האם יש זכויות ירושה למי שהמוריש ראה כילדו?

כאשר אדם הולך לעולמו מבלי שהותיר אחריו צוואה, חוק הירושה מקנה זכויות ירושה לילדיו הביולוגיים ולילדים שהמנוח אימץ כדין ● אבל מה קורה כאשר מדובר בילדים שלא אומצו כדין, אך גודלו ע"י המנוחים כילדיהם?

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעקבות הנפילה באזור נתב"ג: חברות התעופה נוספות מבטלות טיסות

בחברות התעופה הזרות המעטות שעוד פעילות בישראל מודיעים על ביטולים לאחר נפילת שברי יירוט של רקטה בנתב"ג ● בין המבטלות גם חברות שהביעו אמון בישראל בזמן המלחמה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; מובילאיי זינקה ב-7%, טראמפ מדיה צללה ב-22%

נאסד"ק עלה ב-1.5% ● הפדרל ריזרב הוריד את הריבית בארה"ב בשיעור של 0.25% ● עונת הדוחות: מודרנה, ויסטרה וחברות השבבים קוואלקום, נובה ו-Arm עקפו את הציפיות, הרשי איכזבה ● מאץ', חברת האם של טינדר איבדה כ-10 מיליון משתמשים ● בריטניה ושבדיה הורידו היום את הריבית ● אנבידיה תחל להיסחר ממחר במדד דאו ג'ונס על חשבון אינטל

מייקל סלזהאור / צילום: פרטי

מנתח פלסטי, ראפר ויהודי דתי: הכירו את ד"ר מיאמי

מייקל סלזהאור הוא פלסטיקאי מצליח בפלורידה, שמשדר ניתוחי ישבן בטלגרם, וסלבס כמו סנופ דוג עומדים אצלו בתור עבור בנות זוגם, וגם כותבים עליו שירים ● הוא גם יהודי דתי, שלא חושב שזה מחייב אותו להיות צנוע, וסבור שדיבור חופשי על החזה של העובדות שלו "זה לא מיזוגיני, אלא העצמה נשית"

התפרעויות נגד ישראלים באמסטרדם / צילום: Reuters, X/iAnnet

אלימות נגד ישראלים באמסטרדם: כל מנותקי הקשר נמצאו

גורמי ביטחון בישראל: לא מכירים אירוע בני ערובה ● משטרת הולנד: 62 נעצרו, כל הפצועים הישראלים שוחררו מבתי החולים • הם סיפרו על אלימות קשה, השפלות ומכות: "אנחנו נצורים, לא בטוחים פה" • משלחת החילוץ של צה"ל לא תצא לאמסטרדם ● אלה הנחיות המל"ל

קאסט האיחוד של ''הכבש השישה–עשר''. נצחי / צילום: גיא כושי ויריב פיין

על "הכבש השישה־עשר", שחוזר לחיינו בלי שאף פעם באמת עזב

כמעט חמישה עשורים אחרי שיצא, הקאסט המיתולוגי של הכבש השישה–עשר חוזר לבמה כדי להחיות את הקלאסיקות המוזיקליות ● עם המוזיקה שלא נרתעת מלהשתעשע עם מקצבים, וטקסטים שהומור מריר–מתוק שזור לאורכם ולרוחבם, הכבש השישה–עשר היה ונותר מוצג תרבותי שמכיר במורכבות של חוויית הילדות 

רשות המסים / צילום: איל יצהר

הרפורמה שתאפשר לעסקים זעירים לא לדווח למס הכנסה

הרפורמה במס הכנסה נכנסת לתוקף: עסקים עם מחזור שנתי של עד 120 אלף שקל יקבלו פטור אוטומטי ממס על 30% מההכנסות, והנטל הבירוקרטי יצומצם משמעותית ● איך נרשמים כ"עסק זעיר", מי זכאי להכרה זו, והאם היא רלוונטית גם מול ביטוח לאומי? גלובס עושה סדר

קמפיין מכבי / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

קופות החולים משתלטות על הברייק: מכבי הכי זכורה, מאוחדת הכי אהובה

הפרסומת של קופת חולים נוספת, כללית, מתמקמת במקום השני בזכירות, כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, שלוש הקופות יחד השקיעו השבוע כ–5 מיליון שקל - לקראת מועד מעבר המבוטחים בין קופות

המערכת של חברת ''פטאשקה'' האוקראינית לוכדת רחפן רוסי / צילום: מתוך טוויטר

בעלות מצחיקה: הרשת שלוכדת רחפנים וכבר מככבת באוקראינה

משרד הביטחון רכש 25 מטוסי קרב מחברת בואינג ב-5.2 מיליארד דולר ● חברה אוקראינית הציגה מערכת פרי פיתוחה לרחפנים שמשימתם ללכוד את רחפני האויב הרוסיים ● פולין עומדת לרכוש יותר מ־100 משגרי טילים לפי מתווה שסוכם עם ארה"ב ● המספנות בטורקיה עובדות על ספינת טילים מהירה עבור הצי של אינדונזיה ● השבוע בתעשיות הביטחוניות