אסף וונד, רון יקותיאל / צילומים: איל יצהר
וול סטריט ננעלה בסוף השבוע האחרון בעליות שערים כאשר שלושת המדדים המרכזיים ננעלו בשיא כל הזמנים. בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע הדאו ג'ונס, S&P 500 ונאסד"ק עלו ב-0.6%, 1.1% ו-1.6%, בהתאמה.
מספר מניות ישראליות או בעלות זיקה לישראל בלטו במסחר:
● מנהל ההשקעות הבכיר שממליץ לכם לא לקנות דירה להשקעה וגם לא לחקות את וורן באפט
● הרווח שרשמו עשרת האנשים העשירים בעולם אחרי ניצחון טראמפ
היפו מוכרת חברה בת, המניה קפצה
מניית היפו זינקה ביום שישי ב-19.2% אחרי שחברת הביטוח הדיגיטלי פרסמה דוחות, ובמקביל הודיעה על מכירת השליטה בחברה בת שלה. היפו, בניהולו של ריצ'רד מקרתון ובראשות היו"ר המייסד אסף וונד, מוכרת את החזקתה בחברת First Connect Insurance Services לקרן הפרייבט אקוויטי האמריקאית Centana Growth Partners בתמורה ל-48 מיליון דולר. הסכום עשוי לעלות בעתיד בעוד 12 מיליון דולר, אם החברה הנרכשת תעמוד ביעדי ביצועים שיוצבו לה.
מנכ"ל היפו ציין שהעסקה תאפשר להיפו להתמקד בעסקי הליבה, והיא תמשיך להיות שותפה לחברה הבת הנמכרת. התמורה מהעסקה צפויה לדבריו לחזק את יתרות המזומנים של היפו, והיא מנצלת את ההזדמנות לרכישה עצמית של מניותיה. החברה הנמכרת מספקת פלטפורמה דיגיטלית לסוכני ביטוח ומנוהלת על-ידי אביעד פינקובצקי. מכירת החברה תקטין את ההכנסות הצפויות ברבעון הרביעי בטווח של 1.5-1.8 מיליון דולר ותהיה לה השפעה זניחה על ההפסד וה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות).
ברבעון השלישי, היפו רשמה הכנסות של 95.5 מיליון דולר, צמיחה של 65.5%, והצליחה לצמצם את ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות ב-84% ל-8.5 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם היה שלילי בגובה 7.5 מיליון דולר, שיפור לעומת EBITDA שלילי של 31 מיליון דולר ברבעון המקביל. היפו מציינת שלמרות השפעת הוריקן מילטון שפגע בארה"ב, היא מותירה את התחזית לרבעון הרביעי על 95-99 מיליון דולר וממשיכה לצפות ל-EBITDA חיובי של 5-6 מיליון דולר.
היפו מוזגה ל-SPAC ב-2021 לפי שווי של 5 מיליארד דולר, ונסחרת כיום בשווי של 701 מיליון דולר, אחרי זינוק של 209% במניה מתחילת השנה.
לייבפרסון נפלה אחרי הדוחות
מניית לייבפרסון , שנסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה בת"א, צנחה ביום שישי ב-28.2% במחזור מסחר גבוה במיוחד. החברה בניהולו של ג'ון סבינו מספקת פתרונות SaaS לארגונים, עבור ניהול הקשר שלהם עם הלקוחות. לייבפרסון פרסמה בסוף השבוע את הדוחות שלה לסיכום הרבעון השלישי של השנה, שבהם אמנם עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות, אך פספסה אותן בשורת הרווח למניה.
ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו ב-74.2 מיליון דולר, ירידה של 26.7% לעומת הרבעון המקביל אך גבוה מתחזיות החברה והאנליסטים. החברה צמצמה את ההפסד הנקי שלה ב-46.9% ל-28.3 מיליון דולר, וה-EBITDA המתואם הסתכם ב-7.3 מיליון דולר, ירידה מ-10.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.
לייבפרסון מצמצמת את טווח התחזית השנתית שלה אך מותירה את אמצע הטווח ללא שינוי. היא צופה הכנסות שנתיות של 305-310 מיליון דולר, ירידה של כ-22% לעומת שנה קודמת, ו-EBITDA מתואם בסך 18-23 מיליון דולר. לדברי סבינו, השינויים האסטרטגיים שהחברה ביצעה נועדו לשרת טוב יותר את הלקוחות ויחד עם היכולות של מוצריה, הם הפכו אותה לשותף אסטרטגי ללקוחותיה. "אנחנו עדיין בשלבים מוקדמים של ה-Turnaround אך אני בטוח שהגישה שלנו והמחויבות לחדשנות תמצב אותנו כשותף המועדף בטרנספורמציה הדיגיטלית של ארגונים", אמר סבינו.
לייבפרסון, שבתקופת משבר הקורונה נסחרה בשיא של 4.7 מיליארד דולר, איבדה מאז את רוב שוויה ונסחרת בשווי כ-78 מיליון דולר.
קלטורה זינקה ב-50% בשבוע
תוך שבוע אחד הוסיפה מניית קלטורה 50% לערכה, על רקע פרסום הדוחות הכספיים מוקדם יותר בשבוע שעבר.
קלטורה, בניהולו של המייסד המשותף רון יקותיאל, מספקת מערכות לניהול וידאו שנמכרות לארגונים עסקיים ולחברות מדיה. בשבוע שעבר החברה פרסמה דוחות כספיים לרבעון השלישי, והציגה צמיחה של 2% בהכנסות ל-44.3 מיליון דולר, צמצום של ההפסד הנקי לפי כללי GAAP מ-10.7 מיליון דולר ל-3.6 מיליון דולר ומעבר לרווח נקי Non-GAAP של 2.1 מיליון דולר, שהם סנט אחד למניה. ה-EBITDA המתואם צמח פי 8 ל-2.4 מיליון דולר.
יקותיאל מסר שבחברה מאמינים שהתנאים משתנים בהדרגה בתעשייה, וקלטורה, ששיפרה את ההזמנות ושימור הלקוחות, מצפה שהמגמות ימשיכו גם ב-2025 והלאה.
קלטורה הונפקה בשנת השיא 2021 בשווי 1.24 מיליארד דולר, נפלה עם שאר מניות הטכנולוגיה בהמשך, וב-2022 דחתה הצעת רכש בשווי כ-383 מיליון דולר. כיום היא נסחרת בשווי של 296 מיליון דולר.