מוניות בלונדון / צילום: Shutterstock, Sergii Figurnyi
לנסוע במונית, לענות על סקר ולשלם פחות על הנסיעה - זה החזון של חברת Carpoll, שנוסדה לפני כשנה על־ידי יועד צור (מנכ"ל), ד"ר יוסי חסון ומשה סטון. כעת מגיע שיתוף־הפעולה עם קבוצת גיאוקרטוגרפיה, בהובלת המנכ"ל לירון פלדמן, שהשקיעה בסטארט־אפ וצפויה להמשיך להשקיע לפי אבני־דרך שנקבעו מראש.
היקף ההשקעה לא פורסם, אולם במהלך הרבעון השני של שנת 2025 צפויה קארפול לפתוח סבב גיוס נוסף, לפי שווי של 15 מיליון דולר.
● דווקא עכשיו: מלון הגושרים בטבע יעבור שיפוץ וחידוש
פלטפורמת "Panel In Motion" של Carpoll מאפשרת לנוסעים ליהנות מהנחות על נסיעות במוניות בבריטניה. בשבוע שעבר חתמה החברה על הסכם התקשרות עם GETT, לאחר שקודם לכן נחתם הסכם דומה עם UBER, וכבר בוצעה ההתחברות למערכת ההזמנות שלה. שותפות נוספת נחתמה עם Bolt. החברה צפויה להתרחב עוד השנה גם לתחומי הרכבות, האוטובוסים והתעופה.
"אנחנו מעצבים מחדש את עולם הנסיעה בתחבורה ציבורית", אומר צור. "המודל הזה לא רק מספק למשתמשים חיסכון כספי משמעותי בהוצאות הנסיעה, אלא גם מאפשר לחברות מחקר ולמותגים לאסוף דאטה בזמן אמת ולהתחבר עם קהלי היעד שלהם. בשונה משיטות האיסוף הקיימות, המודל של Carpoll מטפל בבעיית חוסר המוטיבציה של משיבים לענות על סקרים והחשש מהונאה בסקרים בשל שימוש בבוטים".
לדברי פלדמן, המהלך מאפשר לגיאוקרטוגרפיה להתרחב מעבר לגבולות ישראל "ולהעמיק את ההשפעה שלנו על ענף מחקרי השוק וסקרי דעת הקהל. לצד ההשקעה הכספית ב־Carpoll, אנחנו גם שותף אסטרטגי. אנחנו מעורבים בהיבטים המקצועיים־מחקריים, כדי להבטיח שלצד החדשנות והקדמה הטכנולוגית, נספק ללקוחות Carpoll שירותי איסוף נתונים וסקרים איכותיים ואמינים".